Malmö: Talangprogram - junior SAP utvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talangprogram - junior SAP utvecklare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-08 // Varaktighet: Heltid

E.ON är övertygade om att du som är junior, nyfiken och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Vi erbjuder dig nu en plats på ett unikt talangprogram tillsammans med E.ON där du under tolv månader boostas med spännande utbildningar och introduceras till dina kollegor och din nya roll som junior SAP utvecklare. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON? Tveka då inte att söka direkt då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen. En viktig del i detta arbete är att satsa på dig som är junior - det är ju du som är framtiden!

Under tolv månader kommer du tillsammans med fyra andra juniora personer gå SAP Talangprogram ett samarbete mellan Academic Work och E.ON. Under programmets gång kommer du att introduceras till E.ONs företagskultur, affärsystemet SAP, interna processer samt teamet du kommer bli en del av. Talangprogrammet syftar till att utveckla dig både personligt samt yrkesmässigt och du kommer utbilda dig inom bl.a. självledarskap till mer tekniska delar som ABAP programmering. Allt för att du ska få en riktig kanonstart på din karriär hos E.ON.



Du erbjuds


* Att vara med på en spännande transformations resa där din roll är viktig för E.ON:s framtida modernisering av IT-miljön
* Arbeta inom en framtidsbransch
* En dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter, där du är med och bygger framtidens E.ON
* En gedigen introduktion där en mentor stöttar dig i din utveckling för att du ska komma in bra i rollen och teamet
* Tillsammans med din konsultchef kommer ni följa en coachningsplan för att säkerställa att du utvecklas och trivs på bästa möjliga sätt
* Stora utvecklingsmöjligheter framåt där ambitionen är att du efter programmet får en anställning hos E.ON förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillhöra en avdelning på 30 medarbetare uppdelade i tre olika utvecklingsteam som arbetar med förvaltning och utveckling av IT-system. Huvuduppgiften består av att leverera säkra och moderna IT-lösningar men även supportera E.ON:s verksamhet att bli mer digital.
Här kommer du spela en viktig roll i SAP transformationen till den nya S4Hana versionen och en modernare IT-miljö.

Som junior SAP utvecklare kommer du:


* Utveckla , testa och designa lösningar i SAP
* Lösa supportärenden
* Ansvara för både förvaltnings-och projektaktiviteter tillsammans med ditt team


VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en eftergymnasial utbildning inom IT exempelvis datateknik, systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande
* En grundläggande bredd av kunskaper och principer inom objektorienterad mjukvaruutveckling
* Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du:


* Strukturerad
* Problemlösande
* Har god samarbetsförmåga
* Ansvarstagande


Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras vid anställning

Övrig information


* Start: Februari 2022
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen


* För att komma till testerna klickar du på ”Ansök här” längst upp till höger i annonsen
* Registrera din mailadress och påbörja ett personlighets- och problemlösningstest
* Du blir därefter informerad om hur det gick för dig
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer.

Requirement Engineer

Läs mer Mar 20
We are in search of a skilled Requirement Engineer for the Automotive Sector with the following abilities:


Mandatory skills:
Markdown, and experience with tools such as JIRA and CarWeaver.
Knowledge of ISO 26262 and ASPICE.
Specialized in handling diagnostics, SWDL, and communication requirements for nodes within the SPA2 platform.
Understanding of Ethernet, Diagnostics, CAN/LIN (the more experience the better).



Highly desirable:
Experienced coordinator for cybersecurity mechanisms in collaboration with subcontractors.
Coding skills with Python.

Ansök nu

Senior Java Developer

Läs mer Mar 13
Greetings, explorers!

Are you an experienced developer with a passion for charting new frontiers and overcoming cosmic challenges, such as badly written code? Then Resurs Bank is the perfect spacecraft for you! We combine the best of fintech and traditional banking, and we need skilled developers to help us navigate these territories.

As a senior developer at Resurs Bank, you will:

Work in an agile product development crew that values quality, rapid feedback, and regular deliveries that create business value.

Have a clear purpose and ownership to continuously improve our products.

Use a wide array of technologies such as Java, Spring/Spring Boot, OpenShift/Kubernetes, Jenkins, BitBucket, AWS to tackle the entire product development lifecycle.

Collaborate within a team that values cooperation and personal growth.

But we're not just searching for technical expertise. At Resurs, we know that our crew is the backbone of the spacecraft and, therefore, the most critical asset we have. This is why we have a unique culture that supports our crew's personal growth and development, both professionally and personally. We encourage you to take the helm of your career, and we provide you with the resources and support you need to navigate toward your goals.

We're proud to have a crew that values unity, and where everyone's unique skills and contributions are recognized and appreciated.

Therefore, to join our crew, we believe that you are a person who:

Is passionate about what you do.

Is a team player.

Is constantly seeking to learn and improve.

Is not afraid of change.

So, if you're a senior developer with at least +5 years of experience in Java development, and you are passionate about writing clean and testable code, then prepare for liftoff and send in your application today!

Important information
On final candidates, we carry out a detailed
background check via an external company.

Join our mission!
Join us and work in an environment that encourages a healthy work-life balance, and where you get to be the captain of your own development journey. We are here to soar toward the stars, and we want you to be on board.

Ansök nu

Functional Safety Engineer

Läs mer Mar 1
As a member of our Hardware Functional Safety team in the role of Functional Safety Engineer, you will play a crucial role in ensuring compliance with ISO 26262 standards.
Your primary duties will include:
Collaborating with software teams to contribute to the development of technical safety concepts and ensuring the fulfillment of processes and requirements.
Emphasizing safety requirements and hardware architecture while breaking down complex requirements.
Evaluating hardware metrics and addressing safety goal violations such as FMEDA and FTA, in addition to working on hardware integration, verification analysis, and Safety Case collections.
Working closely with design teams to strike a balance between solutions and optimizing attributes while considering cost implications.

The requirements for this role include:
Holding a master's degree in power electronics or a related field.
Demonstrated prior experience in the automotive industry, specifically in functional safety related to electronics hardware development.
Proficiency in fault tree analysis and hardware metrics calculation.
Strong familiarity with the application of ISO 26262 standards to electronics hardware development.
Significant experience in system engineering, with a particular focus on power electronics safety aspects.

Ansök nu

Java-utvecklare

Läs mer Mar 6
Brinner du för Javautveckling, och har ett hjärta som slår för samhällsförändring? Då är den här tjänsten något för dig!

Nu letar vi efter vår nästa vassa java-utvecklare som kommer jobba i ett team bestående av andra utvecklare som dagligen arbetar med utveckling av applikationer för att stötta kollektivtrafik. Arbetet inkluderar allt från att jobba med grundprodukten som baseras på mjukvara utvecklad via Open Source men också viss hantering av infrastruktur.

Rollen kan vara baserad antingen i Göteborg eller Malmö, där resterande teammedlemmar sitter. Vi erbjuder våra anställda stor flexibilitet och en valmöjlighet att sitta större delen av sin tid på distans.

Är det här du?

- Du har minst 5 års erfarenhet av Java-utveckling

-
Högskole- eller universitetsutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Sen är det meriterande (men inte absolut nödvändigt) om du även…

- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i team och därför kommunicerar enkelt och ärligt med dina kollegor

- Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Azure, Kubernetes och Terraform

Mer om dig:

Du arbetar självständigt och strukturerat. Du hjälper mer än gärna dina kollegor genom att svara på frågor och underlätta på de sätt du kan. Du bidrar alltid i grupp och trivs i teamkänslan likväl som att arbeta självständigt. För att du ska trivas hos oss ser vi att du precis som vi är rak och tydlig i din kommunikation.

Varför du ska välja Decerno?

I våra medarbetarundersökningar blir det gång på gång tydligt att det är de fantastiska kollegorna, de roliga och utmanande projekten och möjligheten att kunna bidra till samhällsnytta som gör att vi trivs så bra på Decerno.

Sedan finns det också några ytterligare aspekter som vi som arbetsgivare ser som självklarheter:

-
En flexibel arbetsplats med större frihet att planera vardagen för att få arbete och privatliv att gå ihop.

-
Extra föräldraförmåner eftersom vi tycker att familjen är viktigast.

-
Kompetensutveckling: vi tycker att din kompetensutveckling är viktig! Därför anordnar vi interna utbildningar i vår egen Dec Academy, har bokklubbar och håller årliga konferenser.

-
Sociala aktiviteter: vi vill att du ska må bra, trivas och ha roligt på arbetet och därför arrangerar vi regelbundet olika sociala aktiviteter, utmaningar och hälsotävlingar - såväl virtuellt som på plats.

Utöver detta erbjuder vi även ett brett förmånspaket som inkluderar bland annat friskvårdsbidrag och försäkringspaket. Vi berättar gärna mer om du vill veta vad mer vi på Decerno skulle kunna erbjuda dig.

Har du tagit dig såhär långt i annonsen berättar vi gärna lite mer:

Vi är specialister på skräddarsydda digitala lösningar och vad betyder det tänker du? Det betyder att vi förstår att alla kunder är olika och har unika förutsättningar. Det betyder att vi skräddarsyr våra lösningar utefter kundens behov. Och det betyder att vi kan erbjuda våra medarbetare ett smörgåsbord av spännande projekt och tekniker.

Samtidigt som vi skapar digitala lösningar vill vi också göra skillnad på riktigt. Det är inte bara något vi säger, vi menar det! Sedan vår start 1984 har vår etiska policy varit vår guide och vi väljer aktivt bort projekt inom vapenindustri, spel, tobak och alkohol. Till 2025 ska dessutom minst hälften av våra projekt knyta an till FN: s hållbarhetsmål.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Tveka inte på att söka redan idag eller kontakta ansvarig rekryterare Moa Mattisson på moa.mattisson@decerno.se om du har frågor eller vill diskutera rollen.

Ansök nu

Software Engineer / DevOps

Läs mer Feb 23
We have a current opening working within a Secure Gateway team. The successful candidate will enable and build firewalls and network filters for exposed domains to protect the core system from unauthorized access and unsolicited network traffic.
This role also includes handling and integrating deliveries from an embedded linux, os supplier.
The role requires strong knowledge of developing and debugging software that executes in an environment with hard resource constraints when it comes to memory, CPU usage and code size. Previous experience with embedded device development and configurations for network switches or routers and developing software with high security requirements are desired. Previous professional experience from the automotive industry is a plus.
Successful candidates will meet one or more of the following requirements:
Devops Engineer
Shell scripting
Python
OpenEmbedded/BitBake - Poky
Docker
Strong Knowledge in Linux system administration and configuration
CI/CD methodologies
Jenkins job configuration and administration
Proficient developer in C/C++ and shell scripting in an embedded Linux environment
Good knowledge in linux system administration
Good knowledge in linux networking/network configuration
Experience of working in Scrum/agile methodologies
Good communication skills, Fluent spoken and written English is required

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Staffing Service Assistant till Academic Work Malmö!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 29
Nytt
Vill du komplettera dina studier med ett meriterande extrajobb hos oss på Academic Work? För att fortsätta ha branschens nöjdaste kunder utökar vi nu vårt Staffing Service-team! Vi söker dig som älskar problemlösning, kundkontakt och vill leverera service i världsklass. Trivs du med att ha mycket eget ansvar och många bollar i luften i ett energiskt och ambitiöst företag? Sök då tjänsten som Staffing Service Assistant redan idag!

OM TJÄNSTEN

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Staffing Service Assistant kommer du att tillhöra vårt bemanningsteam på 4 personer. Teamet arbetar med våra studentpooler och bemannar för några av våra största kunder. Det är en roll med mycket eget ansvar där du direkt ser resultatet av ditt arbete. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och studentpoolernas fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din chef är Cecilia Bloch och hon arbetar också som Staffing Service Manager. I dialog med din närmsta chef planerar ni dina arbetstider utifrån kontorets behov. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing Service Assistant har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för bemanning av befintliga konsulter utifrån våra kunders behov
* Arbeta proaktivt tillsammans med kund för att planera behov framåt och kartlägga konsulters tillgänglighet
* Boka in personal och lösa schemaluckor vid sjukanmälningar, avhopp samt förseningar av konsulter.
* Ansvara för ett antal kundpooler. I det ingår att tillsammans med ansvarig Consultant Manager och Account Manager utveckla affären genom att följa upp poolerna samt initiera och utföra åtgärder för att nå fullständigt nöjda kunder och konsulter.
* Arbeta med dokumentation över aktiviteter som rör poolerna för att säkerställa kvalitativa processer internt.


VI SÖKER DIG SOM
- Är student och tar examen tidigast HT 2025, gärna inom personal, ekonomi eller liknande. Eftersom vi ser långsiktigt på denna tjänst är det också ett krav att du inte åker på utlandstermin innan dess
- Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt
- Talar och skriver obehindrat på svenska och har en god engelska, eftersom arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med kunder och konsulten på båda språken

Vad är önskvärd erfarenhet?
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår kultur #weareacademicwork


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


Dina förmåner



We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing Service Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: September
* Omfattning: Deltid, 2-3 pass/vecka
* Arbetstider: 07:00-12:00 alternativt 13:00-17:00
* Placering: Malmö


Vår rekryteringsprocess


* Vi som driver rekryteringsprocessen: Frida Åstrand, Operations Team Manager samt Cecilia Bloch, Staffing Service Manager
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är fö att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på frida.astrand@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Bolånerådgivare till Danske Bank!

Kredithandläggare
Läs mer Mar 28
Nytt
Vi söker just nu en bolånerådgivare som kan hjälpa kunder att nå sina bostadsdrömmar! Nu har du en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett engagerat virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
Just nu söker vi på Academic Work för Danske Banks räkning två nya medarbetare till deras On Demand Advisory team! Du kommer arbeta i ett virtuellt team med kollegor runt om i landet men med tyngdpunkt i Linköping och Malmö. Teamet är en central kugge i bankens bolåneverksamhet där det viktigaste uppdraget är att hjälpa våra kunder med information, goda råd och smidiga bolåneaffärer.

”Vi är avdelningen som är bland kundernas första kontakter när det kommer till deras bolån. Vi möter dagligen befintliga men även potentiella kunder som vill veta mer om Danske Bank. Vi samarbetar med många interna avdelningar och är oftast närmast kund kring förändringar eller händelser i marknaden. För oss är det därför viktigt att alla visar på vilja och engagemang för att tillsammans hjälpa våra kunder i första kontakten och bidra till en positiv kundupplevelse”, Michelle Xu.

Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp! Här kommer du ha möjlighet att påverka Danske Bank samt vara ett del av ett sammansvetsat och engagerat team.

On Demand Advisory inom Customer Guidance jobbar du i första hand med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden som kommer in via telefon?och mail där du oftast är den första kontakten i kundernas bostadsaffär och hjälper till med allt från ansökan till kontraktsskrivning. Du börjar med att hantera nya kunders resa med möjlighet att du även ansvarar för hela bolåneaffären från början till slut, dvs potential finns att utvecklas vidare till att även ta bolånemöten. Utöver detta är teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Syftet med teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är avdelningens ledord och ambitionen är att ett samtal ska räcka.

Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team
- Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång
- Digitala och fysiska aktiviteter tillsammans med teamet
- En flexibilitet i att kunna arbeta både hemifrån och på kontoret
- Engagerade och empatiska ledare som utmanar och stöttar teamet framåt

Arbetsuppgifter

I rollen som rådgivare ligger fokus på den inringande verksamheten där du arbetar med alla typer av bolånerelaterade frågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde, ge professionella råd och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt. On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och hantera kundernas bolånefrågor. Två faktorer som blir alltmer viktiga i vår kunds strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet. Dessa faktorer är någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva banken som en trygg finansiell partner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst ett års erfarenhet av bolånerådgivning.
- Har en gilltig Swedsec bolånelicens.
- Har god datorvana.
- Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift.

Meriterande:


* Swedsec rådgivningslicens.


Som person är du:


* Problemlösande
* Anpassningsbar
* Kommunikativ
* Självgående


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Danske bank HÄR!

Ansök nu

Operativ inköpare till kund i Malmöregionen

Inköpare
Läs mer Mar 26
Vi söker nu en operativ inköpare till att bli en del av vår kunds öppna & framåtsträvande team! I denna roll är det viktigt att du har en god förståelse för inköpsrollen och dess processer, utöver det är du analytisk lagd, öppensinnad och en lagspelare med positiv inställning. Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Åt vår kunds räkning söker vi just nu en operativ inköpare för ett uppdrag på initialt sex månader. Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du kommer bli en del av Procurement-avdelningen där teamet består av 10 personer. Teamets roll är att leverera förstklassig service genom samarbeten med företagets globala leverantörer. Arbetet utförs projektbaserat och teamets kultur kännetecknas av högt i tak, hjälpsamhet och öppenhet.

Du erbjuds
- Att bli del av ett företag som alltid strävar mot att bli bättre där höga ambitioner och mål är en självklarhet
- Att bli del av ett ledande bolag inom sin bransch med ett tydligt hållbarhetsfokus
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande längre ner i annonsen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderläggning
* Kontinuerlig uppföljning av leveranser med fokus på bland annat leveranstider, tillgänglighet, ledtider, planering, buffertlager och kapacitet
* Nära kontakt med företagets sourcing team som förhandlar priser och avtal med leverantörer
* Bibehålla goda relationer och förse företagets leverantörer med information
* Hålla en nära kontakt med företagets andra avdelningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av en operativ inköpsroll
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer arbeta globalt
- Har goda kunskaper i affärssystem & Excel
- Har kapacitet för att hantera stora mängder Inköpsorder och data

Det är starkt meriterande om du har


* Arbetat inom tillverkningsindustri eller med eftermarknad samt om du har kunskap inom SAP och/eller M3
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en person som uppskattar att arbeta självständigt likväl som i team och är trygg i dig själv. Vi ser dessutom att du som person är strukturerad, samarbetsvillig och självutvecklande.


Övrig information


* Start: Maj
* Omfattning: Heltid
* Tider: Kontorstider
* Uppdragets längd: Initialt sex månader med möjlighet till förlängning
* Placering: Malmöregionen


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Redovisningsekonom på 50% till innovativt bolag i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 25
Gillar du att arbeta med siffror och har tidigare erfarenhet av bokföring? Har du dessutom ett starkt driv att utvecklas och tycker om att ta egna initiativ? Då tror vi att denna roll är något för dig! Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Bolaget är ett snabbt växande och innovativt livsmedelsbutiks- och restaurangföretag. För deras räkning söker vi nu en Redovisningsekonom på 50% för ett långsiktigt uppdrag. I rollen som Redovisningsekonom kommer du att stötta bolagets Financial Manager i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara löpande bokföring och fakturering, men du kommer även få stötta i andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter beroende på aktuellt behov.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och uthyrd till vår kund. Uppdraget är långsiktigt, och vi söker därför dig som är intresserad av en deltidstjänst på 50% och som är dedikerad, engagerad och självgående i ditt arbete.

Bolagets värderingar definierar deras kultur, hur de kommunicerar, hur de arbetar, hur de växer som individer och som ett kollektiv: Alltid Nyfiken, Alltid Vinnare, Alltid Ödmjuk och Ärlig, Alltid Positiv och Passionerad, Alltid Tillsammans.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag där du får möjligheten att få in en fot på ett innovativt och spännande bolag
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får en engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. Läs mer om vårt konsulterbjudande längre ner i annonsen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring
* Fakturering
* Andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter förekommer


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av löpande bokföring
- Behärskar svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
För att lyckas och trivas i rollen är du självgående, noggrann och initiativtagande.


Övrig information


* Start: Maj eller juni
* Omfattning: 50%
* Uppdragets längd: Långsiktigt
* Placering: Malmö, med viss möjlighet att arbeta hemifrån
* Arbetstider: Kontorstider


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Orderkoordinator till EPS Vascular i Malmö

Orderadministratör
Läs mer Mar 25
Är du en strukturerad orderkoordinator på jakt efter en ny möjlighet i arbetslivet? I rollen som orderkoordinator på EPS Vascular får du en föränderlig vardag där ingen dag är den andra lik. Du kommer att vara en del av en livsviktig verksamhet som är ledande leverantörer av hjärt-kärlapparater och distribuerar dessa över hela Norden.

OM TJÄNSTEN
EPS Vascular är en ledande leverantör av hjärt-kärlapparater och distribuerar dessa över hela Norden. De kombinerar sin unika erfarenhet inom området, med nischade produkter som kräver mentorskap och utbildning. Detta gör det möjligt för EPS Vascular att erbjuda dig unik, innovativ och spännande teknologi, i den tidiga fasen av produktutvecklingen. EPS Vascular erbjuder kliniska utvecklingspartnerskap till både kunder och affärspartners. De strävar efter att vara den bästa partnern som finns inom området för kardiovaskulär sjukdomshantering.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande kontakt med kunder och leverantörer främst via mejl men även telefon
* Registrera och hantera inkommande orders och beställningar
* Agera intern supportfunktion mot både kollegor och säljare ute på fältet


VI SÖKER DIG SOM
- Är obehindrad i svenska och engelska både i tal och skrift då du kommer att kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer på båda språk dagligen
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst och/ eller orderhantering
- Har en vana av att arbeta i Office 365
- Har en god systemvana

Det är meriterande om du har
- Behärskar det finska språket
- Har tidigare erfarenhet av upphandlingar
- Har tidigare erfarenhet av kvalitetsarbete

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

I denna processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är strukturerad, systematisk samt har en god vana att arbeta utefter upparbetare rutiner och riktlinjer. Det är även viktigt att du är en person som vågar fråga om hjälp vid behov samt att du är ansvarstagande och inte låter arbetsuppgifter läggas på hög.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Självgående
- Strukturerad
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För att läsa mer om företaget, klicka här!

Ansök nu

Handläggare till offentlig verksamhet i Malmö!

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 22
Är du en erfaren handläggare med erfarenhet inom fastighetsförvaltning? Vår kund, en stor myndighet i Malmö, söker nu dig som vill arbeta administrativt som handläggare inom fastighet. Detta uppdrag passar dig som har lite extra kärlek för struktur och löpande uppföljning. Vi arbetar med löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Vår kund behöver temporärt en resursförstärkning som avser myndighetens fastighetsförvaltning (byggnadsförvaltning). Som byggnadsförvaltare inom avdelning fastighet ansvarar du som blivande konsult för myndighetens förvaltning av byggnader med tillhörande markområden. Ditt uppdrag blir att kontinuerligt skapa nya och upprätthålla befintliga kundrelationer hos kommuner, fastighetsägare och bandtriftsentreprenörer m.fl.

I rollen som Handläggare åt denna myndighet kommer du dels behöva arbeta kvalitetsmedvetet med ekonomisk uppföljning och budgetering, dels ha en god kommunikativ förmåga när du företräder myndigheten som fastighetsägare vid förhandlingar, samordnar projekt och säkerställer efterlevnad och leverans i enlighet med avtal.
Huvudsakliga delen av arbetet kräver en administrativ förmåga och kommer vara avgörande för att lyckas i rollen.

Största delen av arbetstiden utförs från kontoret där du förväntas ha en fysisk närvaro minst 3 dagar i veckan. I detta uppdrag kan det förekomma resor.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet och en fot in på en spännande offentlig verksamhet.
- Ett konsultuppdrag på heltid i 12 månaders tid, anställningen inleds med en 6 månaders anställning som därefter förlängs löpande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ekonomisk uppföljning och budgetering
* Löpande förvaltning av byggnader inom region södra
* Uthyrning av lokaler och hyresförhandlingar
* Företräda myndigheten som fastighetsägare vid förhandlingar
* Ansvara för projektsamordningen vid byggprojekt
* Säkerställa att driftleverantören levererar i enlighet med ingånget avtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet inom fastighetsförvaltning som bedöms vara likvärdig.
- Har minst 3 års samlad erfarenhet av liknande uppdrag inom fastighetsförvaltning.
- Besitter goda kunskaper i Microsoft Office.
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu