Malmö: Talangprogram - junior SAP utvecklare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talangprogram - junior SAP utvecklare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-08 // Varaktighet: Heltid

E.ON är övertygade om att du som är junior, nyfiken och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Vi erbjuder dig nu en plats på ett unikt talangprogram tillsammans med E.ON där du under tolv månader boostas med spännande utbildningar och introduceras till dina kollegor och din nya roll som junior SAP utvecklare. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON? Tveka då inte att söka direkt då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen. En viktig del i detta arbete är att satsa på dig som är junior - det är ju du som är framtiden!

Under tolv månader kommer du tillsammans med fyra andra juniora personer gå SAP Talangprogram ett samarbete mellan Academic Work och E.ON. Under programmets gång kommer du att introduceras till E.ONs företagskultur, affärsystemet SAP, interna processer samt teamet du kommer bli en del av. Talangprogrammet syftar till att utveckla dig både personligt samt yrkesmässigt och du kommer utbilda dig inom bl.a. självledarskap till mer tekniska delar som ABAP programmering. Allt för att du ska få en riktig kanonstart på din karriär hos E.ON.



Du erbjuds


* Att vara med på en spännande transformations resa där din roll är viktig för E.ON:s framtida modernisering av IT-miljön
* Arbeta inom en framtidsbransch
* En dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter, där du är med och bygger framtidens E.ON
* En gedigen introduktion där en mentor stöttar dig i din utveckling för att du ska komma in bra i rollen och teamet
* Tillsammans med din konsultchef kommer ni följa en coachningsplan för att säkerställa att du utvecklas och trivs på bästa möjliga sätt
* Stora utvecklingsmöjligheter framåt där ambitionen är att du efter programmet får en anställning hos E.ON förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillhöra en avdelning på 30 medarbetare uppdelade i tre olika utvecklingsteam som arbetar med förvaltning och utveckling av IT-system. Huvuduppgiften består av att leverera säkra och moderna IT-lösningar men även supportera E.ON:s verksamhet att bli mer digital.
Här kommer du spela en viktig roll i SAP transformationen till den nya S4Hana versionen och en modernare IT-miljö.

Som junior SAP utvecklare kommer du:


* Utveckla , testa och designa lösningar i SAP
* Lösa supportärenden
* Ansvara för både förvaltnings-och projektaktiviteter tillsammans med ditt team


VI SÖKER DIG SOM
* Innehar en eftergymnasial utbildning inom IT exempelvis datateknik, systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande
* En grundläggande bredd av kunskaper och principer inom objektorienterad mjukvaruutveckling
* Kan kommunicera obehindrat i både svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du:


* Strukturerad
* Problemlösande
* Har god samarbetsförmåga
* Ansvarstagande


Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras vid anställning

Övrig information


* Start: Februari 2022
* Omfattning: Heltid, Tillsvidare
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen


* För att komma till testerna klickar du på ”Ansök här” längst upp till höger i annonsen
* Registrera din mailadress och påbörja ett personlighets- och problemlösningstest
* Du blir därefter informerad om hur det gick för dig
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer.

Senior Full-Stack Developers

Läs mer Jan 21
Right now we are looking for full-stack developers with four or more years of experience who have worked in one or more of the three main cloud platforms. You should feel comfortable with both front-end and back-end development and have a passion for coding.

Who are you?
We imagine that you have four or more years of experience working in full-stack development using agile principles. We also believe that you are passionate about software and enjoy coding as much as we do, maybe even more so!

For this role, the ideal candidate is someone who finds developing solutions on one of the three big cloud platforms (AWS, Azure, GCP) exciting and who has experience with Node.js or C# on the back-end and React/Vue on the front-end.

Your personality should be solution oriented and daring, able to see opportunities in challenges and willing to try out both new tech and new solutions.

What will you do?
- Be a part of one of our awesome teams. You can read more about them here (https://connect.geshdo.com/departments).

- Hack the Cloud. We work with bleeding-edge technology and our competencies cover the three main cloud platforms, GCP, AWS, and Azure, although we focus mainly on AWS currently. We see it as our mission to push what's possible in a cloud environment and challenge the written and unwritten rules about best-practices.

- Write code. We take pride in calling ourselves developers! We love to test new frameworks and are always trying to improve our ways of working. The philosophy is we build it, we run it. That's why striving for cloud-native technologies, such as serverless, is really important.

- Consulting. We are all consultants and our clients trust us to find the best IT solutions for them. At GESHDO you will work closely with clients and other talented IT professionals.



About GESHDO
What does it mean to be different?

For us, it means that we want to create something that is more than just a job. We want to be a company that we can all be proud of together. A company that not only takes care of its employees with coaches, personal trainers, and individual education plans, but a company that also takes care of the surrounding community.

We want to be a force of change to better the industry, both when it comes to ways of working and how people are treated.

Join us today and be different, let's create a new path together!

What can GESHDO offer you
- Targeted goals: Our employees are what makes us special and keeping you happy and technically challenged is what drives us forward. A few things we offer to achieve this is education in new technologies, meetings with our career coach/psychotherapist and the best tools to write code.
- Transparency: We are founded by two developers who drew the core values from their own extensive experiences as consultants. One important thing for us is that we are an open book, nothing is secret and anyone wanting to be part of the decision-making process is welcomed with open arms.
- Social environment: The work-life balance is key to us. Meetings are during business hours and overtime is something we always try to avoid. We also like each other and try to get together as often as we can. Something's that we currently do (which are optional to attend of course) are going to conferences, arrange hackathons, exercise together and get together at after works.
- Competitive benefits package: We provide you a great pension program and protection if you get sick. You will get access to our personal trainer and our psychotherapist/careers coach. When you join us, we also give you a clear idea of how you increase your salary level and reach the next step in your career!
- The “GESHDO philosophy”: We want to challenge the industry standards to once again make the result for the end-user the primary focus. Development should not have convenience as its primary focus, challenging yourself to use new technologies, use new ways of thinking and testing the boundaries of what is possible is what makes development a useful tool rather than a restriction. If you are also someone who would like to work in this way, we believe that we will have a lot of fun working together!




We are GESHDO and we get shit done! Nice to meet you!

Ansök nu

Software Developer w/ interest in Data Science

Läs mer Jan 20
Are you curious about the role of data in gaming? We are looking for a software developer interested in the collection process and analysis of data to make sure we better understand how our players interact with and enjoy our games. You will work on the data analysis team and be tasked with:

- Owning the development of our telemetry data in client and game servers
- Maintain and improve our data pipeline setup
- When applicable, participate in the exploration and visualization of data


You will work cross-disciplinary with several teams - from development to marketing and QA - and will cover a broad spectrum, from Unreal Engine to backend services and infrastructure in Google Cloud. Ultimately, your work will help us improve the experience we deliver to consumers.

Our mission is to make better use of our data and integrate it as a natural part of the game development process, as it should be!" - Carl Regårdh, Lead Data Scientist

A successful candidate has either proven experience in development or a relevant academic background. Personal drive, willingness to learn and ability to take ownership and relevant initiatives are important for the role.

This is an on-site position at Sharkmob's Malmö studio in Sweden.

Requirements:
- Proficiency in C++ and Python
- Experience with and databases
- At least some understanding of common data engineering concepts: - ETL workflows
- Data warehouses
- Bound/un-bound streams





That Little Extra:
- Apache Beam
- C#
- Pandas


Who we are
Sharkmob was founded in 2017 and has offices in Malmö, Sweden, and London, UK. The studio develops AAA quality games for PC and console, using the Unreal Engine to power its ambitions of taking multiplayer games to new heights. Sharkmob is currently working on three major projects: Bloodhunt? - a battle royale set in the Vampire: The Masquerade universe; and two proprietary, unannounced projects.

We hope that you want to join us on our adventure and become a part of our crew. You can find more great perks (https://career.sharkmob.com/pages/perks) of being a crew member. If you want to know more about Sharkmob and our projects, take a look at our homepage (https://www.sharkmob.com/about).

Ansök nu

Dynamics 365 Customer Engagement / Power Platform konsult till Compago

Läs mer Jan 19
Vill du skapa och designa lösningar som underlättar och effektiviserar människors vardag? Härligt! Välkommen till oss!

Compago är specialister på kundanpassade digitala lösningar. IT för oss handlar om att effektivisera och förbättra människors arbetsliv. Vi tänker långsiktigt och bygger hållbara system med lång livslängd. Vill du arbeta i ett bolag där man arbetar tillsammans och i nära dialog med våra kunder och partners för att uppnå den bästa lösningen? Då tycker vi du ska bli en i vårt konsultgäng på Compago!

Vad du kommer göra på dagarna!

På Compago är vi alla konsulter, i din roll kommer du arbeta nära våra kunder och vara rådgivare och drivande i dialogen för att lösa kundens behov.

Konsultrollen innebär att du är med från idéstadiet till färdig implementation för att sedan arbeta vidare med kunden under förvaltning. Du kommer agera bollplank både internt och mot kund där dina kunskaper tillsammans med kreativa idéer skapar framtidens lösningar. I rollen arbetar du nära kunden för att skapa en god förståelse för kundens verksamhet och dess behov vilket skapar förutsättningar för att skapa lösningar baserat antingen på Microsoft Dynamics 356 CE eller Power Platform.

Rollen omfattar även angränsande tekniker såsom Power Apps Portals, Power Automate och Microsoft Teams. Till din hjälp finns kollegor med lång erfarenhet av Microsofts tekniker i allmänhet och Dynamics 365 CE i synnerhet.

Du kommer arbeta med:

- Kravinsamling
- Konfiguration och anpassning av Microsoft Dynamics 365 CE/Power Platform
- Design av entitetsmodeller
- Skriva tekniska specifikationer i de fall det krävs systemutveckling
- Tidsestimering av uppdrag
- Tester
- Projektledning av leverans till kund


Vi tror att du som vår nya kollega:

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att skapa lösningar baserat på Microsoft Dynamics CE / Power Platform.

Du trivs i en roll där kunddialogen är central, är initiativtagande och förstår kundens verksamhet och kan skapa tekniska lösningar. Som konsult är du kommunikativ och har lätt för att diskutera önskemål och behov med kunder och partners. Du är bekväm med att gå in i något vi kan likna en projektledarroll. Ditt arbete innebär olika projekt och du får arbeta med olika kollegor beroende på projekt och uppdrag.

För att vi ska kunna ge dig bästa förutsättningar har du även:

- Arbetat med Microsoft Dynamics 365 CE / Power Platform och har goda kunskaper i de funktioner som finns i plattformen samt vilka möjligheter det finns att anpassa samt utöka plattformen
- God kännedom om andra applikationer inom Office 365 som finns integrerat med Microsoft Dynamics 365 CE / Power Platform
- Förståelse för hur plattformen kan utökas genom systemutveckling av anpassade komponenter


Har Du dessutom certifieringar inom Microsoft Dynamics 365 CE, Power Platform eller Office 365 är det meriterande. Svenska och engelska i tal och skrift och det är en fördel om du har B-körkort.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexander Lindgren på alexander.lindgren@wiseit.se (OBS! GDPR förhindrar oss att ta emot ansökningar via mail)

Din nya arbetsplats

Systemutveckling, programmering och att utveckla verksamhetssystem är vår bakgård. I vårt konsultgäng har vi tillsammans gedigen erfarenhet som vi gärna delar med oss. Vi arbetar ihop i våra kundprojekt och avsätter aktivt och återkommande tid för att både tillsammans och på egen hand utvecklas och lära oss nya tekniker och verktyg. Alla på Compago är konsulter och rapporterar till VD. Som också själv är konsult. Korta beslutsvägar och utrymme att både ta plats och skapa sin egen roll är en faktor som gjort oss till det härliga konsultbolag vi är idag. Våra kunder och partners trivs med oss och har man börjat arbeta med Compago så brukar projekten avlösa varandra.

Ansök nu

Integrationskonsult till växande affärsområde

Läs mer Jan 18
Vill du arbeta som arkitekt inom systemintegration och lösa tekniska utmaningar i spännande projekt? Drivs du av att få arbeta och utvecklas tillsammans i team? Då kan du vara vår nya integrationskonsult, välkommen till Columbus! ????

Kvalifikationer
Vi söker dig som är självgående, tar egna initativ och kommer med förslag för att driva vårt arbete framåt. På Columbus tror vi på att teamwork is dream-work och du är därför kommunikativ och uppskattar att jobba tillsammans i team.

- Erfarenhet av Spring Boot och Spring Framework
- Erfarenhet av Java 11 eller senare version
- Kunskap och förståelse för Git
- Meriterande om du har du har grundläggande kunskap inom Azure Devops och/eller AWS


För tjänsten är flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift ett krav, likaså körkort.

Arbetsbeskrivning
Som integrationskonsult jobbar du i en varierad arbetsmiljö med applikationsutveckling och integrationsfärdighet inom tre huvudområden: kundprojekt, driftsäkerhet och vidareutveckling. Där är du dels ansvarig för att säkerställa prestanda och stabilitet i integrationer, att vidareutveckla funktioner och den produkt vi erbjuder, samt arbeta för att skapa skalbara plattformar. Du kommer vara en viktig resurs i våra kundprojekt där du kommer vara med och påverka hur vi ska arbeta på bästa sätt när det gäller val av metodik, verktyg och processer samt dokumentation.

Hur ser en vanlig dag som integrationskonsult ut?

En vanlig dag kan bestå av arbete med uppsättning av nya kunder, att sätta igång processer för att testa kunders integrationer och ladda in nödvändig data, samt vidareutveckling och förvaltning av existerande och nya funktioner. Du har även ett finger med i problemlösning inom produktion och funktioner, där du analyserar och identifierar problem från grunden för att kunna komma fram till rätt lösning. Veckovis möts teamet för att stämma av status inom de olika huvudområdena. Det är varierande arbetsuppgifter dina dagar består av och du får vara med i flera olika skeden av projekt, med andra ord - aldrig en tråkig stund! ????

Såhär beskriver dina framtida kollegor Petri och Richard hur det är att jobba på Columbus:

Petri - "Det är en rolig roll där man får ett stort ansvar och möjlighet att jobba fritt i teknikval, man får testa på mycket ny teknik. Sedan är det ett ständigt lagarbete, man ingår i ett sammansvetsat team och jobbar nära tillsammans, speciellt med affärskonsulterna. Vi löser problem, jobbar mot lösningar tillsammans och det finns alltid ett bollplank att vända sig mot."

Richard - "Förutom sammanhållningen är det även ett stort plus att vi jobbar med stora, globala och spännande kundprojekt där vårt gemensamma arbete skapar värde i deras verksamhet."

Vi erbjuder
Som integrationskonsult på Columbus kommer du i din roll ha möjligheten att själv vara med och styra över teknikval, och bredda din kompetens inom olika typer av integrationer och applikationer. Du kommer jobba med integration mellan Medius och M3 Cloud som vi ser är en integration med stor tillväxtpotential, där du kommer få vara med och utforma lösningar och integrationer. Du kommer även få jobba i spännande projekt med stora globala kunder tillsammans med ett kompetent och sammansvetsat team. Förutom stimulerande arbetsuppgifter kommer du komma till en organisation som värdesätter work-life-balance, personlig utveckling och innovativt tänkande. Spana gärna in vårt Instagram-konto (https://www.instagram.com/columbussverige/) för en inblick "behind the scenes", och se vilka dina framtida kollegor är.

Ansökan & Startdatum
Intervjuer sker löpande och du kan ansöka via mobil, Linkedin, Facebook och utan att behöva ladda upp ett CV. Bra eller hur? Vi ser fram emot din ansökan!

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med 1800 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste dryga 30 åren har över 5000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt ????. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler inom Sveriges mest intressanta M3-organisation!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden eller länken för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

https://www.instagram.com/columbussverige/)Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Ansök nu

Software developer with an interest in data science

Läs mer Jan 18
Are you curious about the role of data in gaming? We are looking for a software developer interested in the collection process and analysis of data to make sure we better understand how our players interact with and enjoy our games. You will work on the data analysis team and be tasked with:

- Owning the development of our telemetry data in client and game servers
- Maintain and improve our data pipeline setup
- When applicable, participate in the exploration and visualization of data


You will work cross-disciplinary with several teams - from development to marketing and QA - and will cover a broad spectrum, from Unreal Engine to backend services and infrastructure in Google Cloud. Ultimately, your work will help us improve the experience we deliver to consumers.

Our mission is to make better use of our data and integrate it as a natural part of the game development process, as it should be!" - Carl Regårdh, Lead Data Scientist

A successful candidate has either proven experience in development or a relevant academic background. Personal drive, willingness to learn and ability to take ownership and relevant initiatives are important for the role.

This is an on-site position at Sharkmob's Malmö studio in Sweden.

Requirements:
- Proficiency in C++ and Python
- Experience with and databases
- At least some understanding of common data engineering concepts: - ETL workflows
- Data warehouses
- Bound/un-bound streams





That Little Extra:
- Apache Beam
- C#
- Pandas


Who we are
Sharkmob was founded in 2017 and has offices in Malmö, Sweden, and London, UK. The studio develops AAA quality games for PC and console, using the Unreal Engine to power its ambitions of taking multiplayer games to new heights. Sharkmob is currently working on three major projects: Bloodhunt? - a battle royale set in the Vampire: The Masquerade universe; and two proprietary, unannounced projects.

We hope that you want to join us on our adventure and become a part of our crew. You can find more great perks (https://career.sharkmob.com/pages/perks) of being a crew member. If you want to know more about Sharkmob and our projects, take a look at our homepage (https://www.sharkmob.com/about).

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Administratör sökes till välkänt företag!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Nytt
Är du en driven och självgående person med en gedigen bakgrund inom administrativt arbete? Har du dessutom en initiativtagande förmåga och är en person som gärna tar stort ansvar? Som administratör i följande tjänst arbetar du för ett företag som är ledande nationellt inom branschen och ger dig goda förutsättningar att ta nästa steg i karriären!

OM TJÄNSTEN
Stor del av ditt arbete kommer gå ut på att vara självgående i dina arbetsuppgifter, samtidigt som kommunikation och samarbete spelar en viktig roll. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du erbjuds


* En företagskultur som värdesätter ett motiverande arbetsklimat med kompetenta och hjälpsamma kollegor, vilket ger dig förutsättningarna att nå din fulla utvecklingspotential!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Boka möten och lokaler (interna och externa)
* Skicka kallelser och följa upp svar så att svar och anmälningar inkommer från deltagarna
* Sammanställa material inför möten
* Skriva minnesanteckningar och föra protokoll vid möten
* Mata in uppgifter i system för information
* Arbetet innebär även att ha kontakt med externa aktörer

VI SÖKER DIG SOM
* Allmän Gymnasiekompetens inriktning administration, ekonomi eller kommunikation
* Obehindrad i svenska, både i tal och skrift
* Mycket goda datorkunskaper
* Goda kunskaper i officepaketet
* Minst ett års arbetslivserfarenhet som administratör

Som person ser vi att du är:


* Självgående
* Initiativtagande
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work där önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras och besvaras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Dover Fueling Solutions!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 22
Är du en Embeddedutvecklare som brinner för problemlösning och är duktig på programmering i C? Vill du ha en ansvarsfull roll där du får ta mycket egna initiativ och vara med längs hela produktlivscykeln? Hos Dover får du chansen att fokusera på mjukvara i ett utmanande arbete med en ny generation produkter!

OM TJÄNSTEN
Dover Fueling Solutions levererar bland annat avancerad bränsledispenseringsutrustning, elektroniska system för betalning, tankövervakning och lösningar för hantering av bränsle. Dover arbetar med alternativa bränslen för framtiden så som Vätgas, LNG och CNG och har med sin avancerade kunskap och framstående teknik varit med och format världens bränsleindustri - och är med sina innovativa produkter och lösningar ett bolag i framkant!



Som Embeddedutvecklare hos Dover kommer du tillhöra ett team med såväl juniora som seniora kollegor med ett prestigelöst förhållningssätt och en familjär stämning där alla hjälps åt och stöttar varandra. Dover arbetar agilt och tvärfunktionellt med olika team vilket ger ett varierat och spännande arbete med god inblick i produkternas hela resa från idé till färdig produkt. Resor kan förekomma i tjänsten vid tester, certifiering och liknande.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer bland annat att:


* Arbeta med kodning
* Testning av kod
* Delta i planeringsmöten tillsammans med teamet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant sakområde såsom datavetenskap
* Erfarenhet av C-programmering från arbete eller studier
* Erfarenhet av inbyggda system
* Talar och skriver obehindrat på engelska eller svenska då detta förekommer i den dagliga verksamheten

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av GIT
* Erfarenhet av realtidsprogrammering
* Erfarenhet av CAN


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående
* Resultatinriktad


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Dover Fueling Solutions, som är en del av Dover Corporation, omfattar produktmärkena ClearView, Fairbanks, OPW Fuel Management Systems, ProGauge, Tokheim och Wayne Fueling Systems. De levererar avancerad bränsleutrustning, elektroniska system och betalning, automatiska mät- och hanteringslösningar för kunder över hela världen. DFS har sitt säte i Austin, Texas och har en betydande närvaro av tillverknings- och teknikutveckling runt om i världen med anläggningar i Brasilien, Kina, Indien, Italien, Polen, Storbritannien och USA.

Ansök nu

Studerande backofficemedarbetare till E.ON

Administrativ assistent
Läs mer Jan 21
E.ON är övertygade om att du som är en serviceinriktad student och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som söker ett jobb vid sidan av dina studier och vill arbeta i en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett backoffice-team som idag består av en teamleader samt 11 andra backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare och söker därför dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av dina studier. Som backofficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON. Uppdraget är på deltid, ca 2 dagar i veckan under terminerna och heltid över sommaren.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av dina studier
* Kan arbeta två dagar i veckan under terminerna när du studerar och heltid under sommaren
* Har erfarenhet av att serviceyrken, exempelvis detaljhandel eller kundtjänst
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: 2 dagar i veckan och heltid på sommaren
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Ansök nu

Junior Transportledare till AkkaFRAKT i Malmö

Transportledare
Läs mer Jan 20
Vill du jobba med service och planering i en händelserik miljö? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och vill starta din karriär i en tjänst inom transportledning. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Junior Transportledare på AkkaFRAKT kommer du arbeta med service och trafikledning, med inriktning mot anläggning. I rollen har du mycket kontakt med både kunder och internt anställda för att ta emot order, planera resursutnyttjande och fördela uppdrag på ett effektivt sätt. Du blir del av ett team med tre andra transportledare, där ett gott samarbete och nära dialoger är av stor vikt. Du behöver därför vara en lagspelare som trivs med att arbeta i team. Tjänsten passar dig som kanske är i början av din karriär och vill utvecklas inom transportledning.

Arbetstiden är förlagd på vardagar där du och dina kollegor turas om att arbeta mellan 6.30-15.00 och 8.00-16.30. Ni turas även om att vara telefon-jour var tredje kväll, samt ungefär 1 gång/månad på söndag kväll.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos AkkaFRAKT. Uppdraget kommer initialt sträcka sig 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen har du daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon. Exempel på arbetsuppgifter:


* Ordermottagning och registrering i AkkaFRAKT:s affärssystem
* Koordinera transportplanering, lastoptimering, resursutnyttjande och fördelning av uppdrag
* Prissättning av uppdrag, fakturering och övrig administration
* Uppföljning av utförda transportuppdrag
* Hantering av godsskador och reklamationer
* Införsäljning av tjänster och transportlösningar


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och service
* Är obehindrad i svenska för att kunna kommunicera både internt och externt
* Har en god systemvana med grundläggande kunskap i Excel
* Är nyfiken och har ett intresse för att vilja utvecklas i rollen som transportledare

Det är starkt meriterande om du:


* Har en bakgrund inom anläggningsbranschen med materialkännedom
* Nyligen tagit examen från en utbildning i transportplanering eller likvärdigt
* Har erfarenhet av lager, terminal och kundservice inom transportsektorn


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du ödmjuk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har en självklar känsla för service och en naturlig fallenhet för att arbeta effektivt och strukturerat. För dig är det enkelt att samarbeta med personer i din närhet och du behåller ditt lugn och noggrannhet oavsett situation.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hemsögatan 6, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AkkaFRAKTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AkkaFRAKT är en transport- och logistikkoncern i Sydsverige. Kunderna finns inom bygg, handel, industri, jordbruk och offentlig sektor. Dem har cirka 500 egna fordon och omsätter omkring 800 miljoner kronor. Huvudkontoret finns i Malmö.

Ansök nu

Automationsingenjör till PolyPeptide

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 21
Är du utbildad Automationsingenjör och vill bidra till att göra livet bättre för människor på ett världsledande läkemedelsföretag genom din expertis inom mekanik och automation? Brinner du också för att arbeta med optimering och förbättring? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
PolyPeptide är en av världens ledande och största tillverkare av peptider och tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och är nu i en expansiv fas, därför behöver de nu utöka sin kompetens med en Automationsingenjör. Du kommer att tillhöra maintenance-teamet, som idag består av 5 ingenjörer som fokuserar på el och underhåll, där du som ny Automationsingenjör kommer att spela en viktig roll i teamet och bidra med din expertis inom automationsrelaterade problem. Din huvudsakliga uppgift är att se till så att tillverkningen med både processer och maskiner hela tiden förbättras, utvecklas och optimeras. Du kommer även att arbeta med driftsproblem av utrustning och system samt validering, dokumentation och ändringsärenden inom automation.

Du erbjuds


* En chans att få inblick och föreståelse för läkemedelstillverkning
* En grundlig upplärning och utbildning inom exempelvis GMP
* En fot in på ett av världens ledande företag inom läkemedelsproduktion


ARBETSUPPGIFTER
* Optimering av automation av olika industriprocesser och system
* Praktiskt genomföra FU samt felsökning av olika system och utrustningar
* Representera avdelningen i diverse arbetsgrupper
* Driva avdelningsinterna projekt
* Ansvara för inköp av material och entreprenörsarbeten
* Ingå i beredskapsgruppen som säkerställer drift 24/7

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom automation
* Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i den dagliga verksamheten
* B-körkort

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ABB-system
* Erfarenhet av BMS
* Kunskaper i Lean
* Tidigare arbetat med optimering och förbättringsarbeten


Som person är du:


* Problemlösande
* Noggrann
* Uthållig
* Initiativtagande
* Har en hög samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö, Limhamn
* Rekryteringsprocessen innefattar ett personlighets- och logiktest som administreras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PolyPeptide's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa lite mer om PolyPeptide.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Nabo i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 20
Vill du arbeta med ekonomi på ett bolag med kunden i fokus och siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och har fallenhet för service och struktur. Sök idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och deras egna experter inom förvaltning. På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Vi söker nu en Ekonomisk förvaltare till Nabos nyöppnade kontor i Malmö. I rollen arbetar du i ett nära samarbete med två kollegor för att ge ekonomisk rådgivning och skapa goda relationer med era kunder. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans ska bestå av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Detta är initialt ett konsultuppdrag till och med 30 juni. För rätt person finns det möjlighet till en långsiktighet i rollen. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomisk förvaltare hos Nabo har du ansvar för den kontinuerliga kontakten med styrelser för att ge rätt ekonomisk rådgivning kring bostadsrättsföreningens ekonomi. Nabos egna plattform är tänkt att automatisera de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att du i din roll ska kunna fokusera på proaktivitet och en god kundrelation. Ditt ansvar kommer till exempel vara:


* Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
* Redovisning och avstämningar
* Bokslut och deklarationer
* Ekonomisk rapportering och analyser
* Låneupphandlingar
* Delta på styrelsemöten och stämmor
* Övrig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Utbilda och coacha internt såväl som externt


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller likvärdigt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Är intresserad och nyfiken på att lära dig om ekonomisk förvaltning och fastighetsbranschen
* Har en god systemvana och intresse för digitala arbetssätt

Det är även starkt meriterande om du:


* Tidigare arbetat med ekonomi och redovisningsarbete från ax till limpa
* Har erfarenhet från ett serviceyrke med kundansvar


I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Du räds inte för att ta egna initiativ och agerar rådgivande och lösningsorienterat i dina dialoger med kund. Du tar självklart ett stort ansvar för ditt arbete och tar dig an varierade arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nabos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har de börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo jobbar mot tydliga mål och driver sin egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara medarbetarens höjdpunkt i karriären.

Ansök nu