Malmö: Sales Representative till YSDS

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales Representative till YSDS i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du ta chansen att arbeta på ett företag som säljer logistiska premiumlösningar med fokus på hög kvalitet? Som Sales Representative på YSDS kommer du arbeta konsultativt med kunder för hitta den bästa och säkraste transportlösningen för dem. I rollen kommer du vara den som driver in nya kunder samtidigt som du håller en god relation med existerande kunder för framtida affärer. Är detta en roll som är skriven just till dig? Sök nu!

OM TJÄNSTEN
Sedan 2006 har vårt uppdrag på YSDS varit att erbjuda unik service och kompetens till logistikbranschen. Idag är vi en modern och fartfylld global organisation i ett tillväxtskede. Vi hjälper våra kunder med prioriterade, express- och specialförsändelser, både inrikes och internationellt.
Genom proaktiv och noggrann riskbedömning samordnar vi den bästa rutten samt transportsättet utifrån försändelsens behov.

I din roll kommer du få tydliga mål att jobba mot för att nå goda resultat – och det är upp till dig hur du använder din kreativitet, ambition och andra verktyg i din verktygslåda för att uppnå dem. Du kommer ha ett tätt samarbete med övriga delar i organisationen för att på bästa sätt nå uppsatta mål. I just din roll kommer du specialisera dig mot affärsområdena Life Science och Specialty Logistics.

Du erbjuds:


* En generös provisionsmodell
* En positiv säljkultur där laget går före jaget
* Möjligheten att växa i företaget


ARBETSUPPGIFTER
Som Sales Representative hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen som Sales Representative innebär:


* Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter både bland kunder i vårt befintliga nätverk, men också mot nya potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare.
* Säljmöten: Här sker införsäljningen av tjänsterna. Syftet med ett säljmöte kan vara att bygga en relation, göra en behovsanalys eller bara lämna ett avtryck. Detta inkluderar även ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder.
* Omvärldsbevakning: En strategisk roll där du ser över framtida behov hos kund. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer.


VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av B2B försäljning
* Är relationsbyggande
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Har B-körkort

Det är meriterande om:


* Du har en eftergymnasial utbildning
* Du har arbetat med tjänsteförsäljning tidigare


Som person är du/har du:


* Uthållig
* Orädd
* Kommunikativ
* Relationsskapande
* Samarbetsförmåga


Övrig information:


* Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med provanställning
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och YSDSs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utesäljare.

Retail Specialist/Field Trainer för Comviq - Skåne med omnejd

Läs mer Jan 10
Vi söker dig som är riktigt duktig på att skapa bra relationer och har ett stort teknikintresse. Du behöver också ha ett öga och förståelse för hur man skyltar i butik på ett snyggt och effektivt sätt, som driver försäljning mekaniskt. Förståelse för flera olika kulturer och pratar gärna flera språk, utöver svenska och engelska.

Du kommer tillhöra ett växande team som siktar på att bli bäst på det de gör.

Om Comviq

Comviq startades med ett tydligt mål, att utmana alla operatörer genom att pressa priserna för att ge kunden så mycket som möjligt för pengarna när det gäller mobil kommunikation. Utan dyra konceptbutiker är de alltid tillgängliga för sina kunder genom sina 19 000 återförsäljare runt om i Sverige i form av kiosker, livsmedelsbutiker och andra närbutiker, samt på nätet. Comviq marknadsförs av Tele2 och de har idag 15 miljoner kunder i 10 länder. Comviq kan vara stolta med att vara Sveriges mest sålda kontantkort.

Dina arbetsuppgifter

Som Retail Specialist/Field Trainer på Comviq ansvarar du för försäljningen av Comviqs kontantkort genom återförsäljare i din region och vara en otroligt stark bärare av varumärket. Återförsäljarna består av kiosker, livsmedelsbutiker och andra närbutiker. Genom att lära känna dina återförsäljare och bistå dem med skyltmaterial och träning kring hur de ska sälja Comviqs produkter utvecklar du den gemensamma affären.

En vanlig arbetsdag ser ut enligt följande:

- Du reser runt i din region och besöker återförsäljarna i deras butiker
- Du säkerställer att återförsäljarna har produkterna tillgängliga och lägger nya beställningar vid behov
- Du består återförsäljare med skyltmaterial
- Du lägger under dagen fokus på relationsbyggande med återförsäljarna
- Du har löpande stöd en en Regionchef för att säkerställa att du når dina mål
- Då du reser i tjänsten kan övernattningar förekomma


Din bakgrund

Vi söker dig som:

- Har minst 2 års erfarenhet inom försäljning i telekom och förstår marknaden
- Har skapat starka försäljningsresultat över tid
- Har vana av att underhålla ett stort kontaktnät och trivs med att interagera med människor, nya som gamla bekanta
- Har förståelse för flera olika kulturer och pratar gärna flera språk.
- Det är meriterande om du talar arabiska.
- Talar flytande svenska och engelska i både tal och skrift
- Körkort sedan minst 1 år tillbaka är ett krav
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Det är meriterande om du har jobbat i elektronik butik t ex MediaMarkt eller Elgiganten


Personliga egenskaper:

- Du ska vara en problemlösare
- Du är intresserad av människor och affärer och strävar efter att lära dig mer
- Du är service minded och stresstålig
- Är strukturerad och förstår vikten av planering och rapportering
- Brinner för att skapa bra resultat


Vi erbjuder

- En plats i ett fantastiskt team som har vinden i ryggen
- Fast lön + bonus
- Förmånsbil
- Mobiltelefon
- Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
- Löpande utbildning och coaching


Övrigt

Anställningsform: i detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra arbetet åt Comviq.

Tjänsten är schemalagd främst på vardagar men helger samt kvällar förekommer i perioder.

Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Sara Fooladi på: fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder.

Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Försäljningsingenjör VVS, Gebwell Södra Sverige

Läs mer Dec 14
Gebwell söker en Försäljningsingenjör VVS Värmepumpar/Fjärrvärme - Södra Sverige

t=6s
Gebwell växer och söker nu dig som vill driva och ansvara för det södra distriktet avseende område Värmepumpar och lösningar inom Fjärrvärme. Gebwell är en ledande och heltäckande leverantör som säljer och marknadsför värmeväxlare, värmepumpar och tankar, och är specialister på miljövänliga lösningar för uppvärmning och nedkylning. Läs mer på www.gebwell.se.

Tjänsten innebär i huvudsak att driva och utveckla försäljningen på distriktet Skåne, Blekinge och Halland. Rätt person kommer att få arbeta med produkter som ligger i framkant tekniskt samt genom ett hållbart miljötänk få vara med att påverka vår framtid positivt. Du förväntas driva försäljningen mot befintliga och nya kunder på distriktet och våra kunder är i första hand, vvs-installatörer, vvs-konsulter, fastighetsägare och återförsäljare. Vårt erbjudande är oftast skräddarsydda lösningar varför vi förväntar oss att du är van vid att sälja lösningar som är anpassade efter kundens krav och förväntningar med långsiktiga relationer som bas för samarbetet. Du kommer till en organisation med en stark support, en kommande digital plattform för att underlätta för våra kunder samt produkter i toppklass i ryggen och du rapporterar direkt till vår VD.



Vi söker dig som har en liknande bakgrund inom området sedan tidigare med en bred förståelse tekniskt samt ett väl utvecklat nätverk på distriktet för att kunna få en bra start i rollen. Du är affärsmässigt driven och självgående i rollen och triggas av att få vara med att bygga och öka försäljningen på ditt distrikt. Du gillar att anta en utmaning och att utvecklas med dina resultat och företagets framgångar, du är en god lagspelare och vill ta en plats i teamet. Du har körkort och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och kan resa i tjänsten.

Din roll kommer att vara en viktig pusselbit i vår organisation och rätt person kommer att få vara med på en spännande resa där Gebwells ambitioner är höga och utmanande. Vi erbjuder en marknadsmässig fast månadslön och tjänstebil alt. milersättning.

Ansöker gör du genast om du känner att rollen är rätt för dig då vi behöver tillsätta tjänsten snarast, dock senast 15 jan 2022.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Harry Rubino på 0733-763930

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Regionsäljare Skåne län, Kvdpro

Läs mer Nov 30
Kvdpro är en av Nordens största digitala marknadsplatser för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör. Vår vision är att hjälpa företag att växa, vilket även är något vi gör! Vi växer så att det knakar och letar nu efter fler härliga medarbetare för att kunna nå ut till ännu fler kunder! Bor du i Skåne och är redo för en ny utmaning!?



SOM REGIONSÄLJARE

.kommer ditt främsta arbetsredskap vara din telefon, din tjänstebil samt din vinnande personlighet.

Du kommer att stiga in i en roll där du som kundansvarig till stor del kommer att bearbeta nya kunder, men även befintliga, via besök och telefon. I din roll kommer du också att utföra dokumentationer av objekt, vilket innebär att du tillsammans med kund går igenom den för objektet specifika testmallen och dokumenterar ner fakta. Merparten av alla dokumentationer sker på plats hos kund. Du kommer även sköta hanteringen av objektet genom hela försäljningen, bland annat genom mäkling.

Målgruppen du bearbetar är främst företag inom entreprenad, åkeri, transport, jordbruk & bygg/anläggning. Du ansvarar för att se till att få in objekt till försäljning och för att utveckla fina kundrelationer samt skapa informativa och korrekta dokumentationer.

Du samarbetar nära ett team bestående av övriga regionsäljare, Key Account Managers, säljsupport samt försäljningschef.



VI SÖKER DIG SOM…

har viljan och drivet! Försäljning är helt enkelt en naturlig del av dig. Du är beslutsam och framåt. Din ambitionsnivå är hög och när du ger dig i kast med något är det viktigt för dig att prestera så att det blir ett märkbart resultat. Du gillar helt enkelt att ligga på topp. Det är för dig väldigt främmande att ge upp och du kämpar alltid på in det sista för att komma igenom eventuella hinder som dyker upp i din väg.

Lastbilar och Entreprenadmaskiner har du varit intresserad av sedan barnsben och du har en personlighet som går hem hos alla våra kundkategorier, allt ifrån bonden med en traktor till det lite större bolaget inom entreprenad/åkeri. Du har lätt att prata för din sak, fånga andras uppmärksamhet, få dem att ta sig till dina synpunkter och styra upp en dialog. På ett smidigt och taktfullt sätt kommunicerar du med både eftertryck och säkerhet.

Likaså är du van att planera ditt arbete och din tid på ett effektivt sätt. Dina dagar kommer att se olika ut och det är viktigt att du kan se förändring som något utvecklande och är orädd och öppen för att testa nya tillvägagångssätt. Du trivs som bäst när du befinner dig i en fartfylld miljö. Du kommer ofta snabbt till skott och har inga problem att hantera tuffa deadlines och tidspress.

Vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper i denna rekrytering och det är viktigt att kemin stämmer. Har du ett öppet sinne, viljan att utvecklas, hitta nya vägar och besitter en förmåga att driva igenom dina idéer, då har du goda förutsättningar att bli vår nästa kollega!



VI VILL ATT DU HAR ERFARENHET/KUNSKAP INOM:

- Administration
- Försäljning
- Objektskunskap om entreprenad-/lantbruksmaskiner och/eller lastbilar
- Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
- B-körkort




VARFÖR KVDPRO?

På KVD förenas vi av våra gemensamma värderingar; Nytänkande, Omtänksamma, Drivande och Enkla. Vi hjälper varandra. Tillsammans är vi snabbare, starkare och bättre. Vi ser till vad som är bäst för våra kollegor och våra kunder. Vi strävar efter att vara lite bättre idag än vad vi var igår, men inte lika bra som imorgon! Alla på KVD är lika viktiga. Därför lyssnar vi på varandra och vet att en god idé är en god idé oavsett vem som levererar den.

Vi har ett bra kollektivavtal, ett schyst förmånspaket och titt som tätt bjuds det på olika personalevenemang. I denna tjänst kommer du även bli erbjuden tjänstebil.



OM KVDPRO

Kvdpro är en digital marknadsplats för försäljning av fordon, maskiner, verktyg och branschrelaterade tillbehör inom åkeri, lantbruk, entreprenad, bygg och industri. Vi lägger stor vikt vid tillgänglighet och enkelhet för våra kunder oavsett var i landet man befinner sig. Vi är helt enkelt mycket stolta att vara unika i branschen med anläggningar från norr till söder. Vi är även en del av Kvd-koncernen och har sedan starten 1991 varit en pionjär inom digital försäljning via auktion och fastpris av maskiner och fordon. Kvd är en ledande aktör på svenska marknaden inom försäljning av personbilar (Kvdbil), maskiner, fordon, tillbehör och verktyg (Kvdpro), fritidsfordon (Forsbergs fritidscenter) samt IT-lösningar för fordonsindustrin (Smart365 och Bilpriser).

Om du klickar här (https://jobb.kvd.se/departments/kvdpro) kan du läsa mer om oss som bolag.



ÖVRIGT

Tjänsten utgår från ditt hem som ligger i Skåne län.

Vårt huvudkontor ligger i Göteborg.

Tjänsten är en tillsvidareanställning



Vi går igenom ansökningar löpande så sök redan idag!



Vid frågor om tjänsten, kontakta Sara Johansson, HR-specialist på sara.johansson@kvdbil.se



Välkommen med din ansökan på jobb.kvd.se (https://jobb.kvd.se/jobs)



I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Säljare dagligvaruhandel & livsmedel (Delikatesser)

Läs mer Nov 29
Nu söker vi efter ytterligare 1 talang för att bygga vidare försäljningen i Skåne och Halland med omnejd.
Har du erfarenhet av att arbeta hårt, men att inte få något för det? Eller arbetar du i ett bolag som inte ser din fulla potential? Tyvärr finns det många bolag som inte främjar Entreprenörskap och hungriga individer som vill göra en skillnad. Hos oss på Bon Cena tänker vi annorlunda, känner du igen dig i ovanstående scenario? Läs då vidare!

Hos oss kommer du arbeta med Skandinaviens största sortiment av tryffel, ost och charkuterier från Kroatien. Du ansluter dig till ett modernt, ungt och expansivt företag med stor potential på marknaden, där du ges möjligheten att bli en del av Bon Cena´s fortsatta framgångssaga. Du kommer erbjudas goda förutsättningar för att lyckas i rollen som distriktsäljare och för rätt personer kommer det finnas attraktiva och ledande karriärsteg inom bolaget.

Bon Cena startades utifrån saknaden av de delikatesser som Kroatien har att erbjuda, så är vårt mål att ge alla möjligheten till att njuta en del av Kroatien i sina hem.

I rollen som säljare hos Bon Cena kommer du ansvara för att bearbeta och utveckla verksamhetens försäljning och goda affärsrelationer i Skåne & Halland. Du kommer bearbeta nya samt vårda och utveckla befintliga kunder. Du driver dina säljprocesser självständigt och i övrigt förväntas du att arbeta med hela säljcykeln från segmentering och förstakontakten, till att skapa nya kunder, exponeringar i butik och bygga goda relationer med dina kunder på ett lönsamt sätt.

Därför vill folk jobba hos oss!

- Vi är ett ungt och expansivt företag med karriärmöjligheter
- Vi tror på personlig utveckling & Coachning
- Vi erbjuder mentorskap
- Vi ger dig möjligheten att påverka din egna lön
- Vi är ett tight team som ställer upp för varandra


Vårt motto inom bolaget är: ¨Vi är inte här för att delta, vi är här för att ta över¨, vilket också genomsyrar hela organisationens ambitionsnivå.

Om dig

Som person har du ett stort affärsdriv, du trivs med många bollar i luften och har en bra förmåga att prioritera och ta beslut. Du trivs med att ansvara för ditt egna arbete och är drivande i ditt sätt att arbeta. Du är skicklig på att få personer att trivas i din omgivning. Du förstår vikten av att förvalta och bygga goda relationer av befintliga samt nya kunder på marknaden. Vidare är du positiv till din personlighet, kommunikativ samt har förmågan att kombinera ett högt driv med en stor ödmjukhet. Har du dessutom ett intresse för mat/delikatesser så har du alla förutsättningar för att lyckas hos Bon Cena.

Bon Cena erbjuder dig

- Tjänstebil
- Ett roligt och varierande arbete i ett expansivt företag.
- Mycket goda karriärmöjligheter och personlig utveckling.
- Ett arbete med frihet under ansvar.
- Engagerade, stöttande och erfarna kollegor med ett gemensamt fokus.
- En stabil fast lön samt provision.


krav & kvalifikationer

- B-körkort
- Positiv personlighet med högt driv och ödmjukhet
- Inga tidigare erfarenheter krävs
- Erfarenhet inom försäljning eller dagligvaruhandeln är meriterande


Placering & start

Tjänsten är placerad i Skåne där säljaren utgår från sitt hem. Planerad start för tjänsten 10de januari v.2 2022 beroende på uppsägningstid. Ansökningarna bearbetas löpande.

Ansök nu

Brand Ambassadors till &Repeat Malmö

Läs mer Nov 25
Ding Ding! Joina super-startupen &Repeat; som Brand Ambassador och var med och sprid deras smarta pant-lösning på restauranger - så att fler medvetna konsumenter ska kunna just eat &Repeat;!

OM &REPEAT;
Engångsförpackningar produceras i mängder och de flesta hamnar på fel ställe - som skräp i naturen eller i förbränningsanläggningar. För att minska utsläppen av koldioxid och belastningen på jordens resurser måste vi bli mycket bättre på återvinning. Därför skapades &Repeat; - världens första cirkulära pant-lösning för engångsförpackningar inom restaurangbranschen.

Idag är &Repeat; ett sammansvetsat team på 15 personer och har sitt huvudkontor på Norrsken House i Stockholm.

HÄNG PÅ OCH

- Bli en del av &Repeats; spännande expansionsresa och tillsammans med teamet bidra till ett mer hållbart samhälle
- Ett flexibelt och betydelsefullt extrajobb där du får inblick i både marknadsföring, försäljning, kundbemötande och hållbarhet - ovärderliga kunskaper i de flesta yrkesroller!
- Så kommer du förstås ha jättekul längs vägen tillsammans med alla &Repeaters;!


OM ROLLEN

Som Brand Ambassador kommer du att vara ansiktet utåt till &Repeats; partners. Du kommer att arbeta ute på Malmö universitets restauranger för att utbilda och informera om &Repeats; pant-lösning. Det gör du genom att visa både restaurangerna men framförallt gästerna hur det fungerar att panta engångsförpackningarna för att på så sätt öka aktiviteten och kännedomen kring &Repeats; smarta lösning. Du kommer även att arbeta för att stärka alla partners och &Repeats; närvaro på sociala medier genom olika aktiviteter. Dina idéer och förslag värderas högt under hela resan.

Detta är ett flexibelt extrajobb där du arbetar lunchtider både under vardagar och helger. Du har möjlighet att tacka ja/nej till jobbförfrågningar och det finns inget minsta krav på antal uppdrag du måste tacka ja till.

VI TROR ATT DU

- Är en flexibel egenföretagare, deltidsanställd eller student
- Kan arbeta både vardagar och helger vid behov - mestadels förlagt under lunchtid
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska
- Har ett intresse för hållbarhet och kundkontakt
- Är social, kommunikativ och en riktig relationsbyggare som trivs att ta första steget till samtal med nya människor


DET ÄR OCKSÅ ETT PLUS OM DU HAR

- Arbetat inom restaurang, service eller utesälj

ÖVRIGT

- Start: Omgående
- Placering: Malmö
- Arbetstider: Lunchtider, ca kl 10-14 under vardagar och helger
- Omfattning: Deltid, ca 1-2 dagar/vecka
- Hemsida: andrepeat.io (https://www.andrepeat.io/)

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Administratör sökes till välkänt företag!

Administrativ assistent
Läs mer Jan 24
Nytt
Är du en driven och självgående person med en gedigen bakgrund inom administrativt arbete? Har du dessutom en initiativtagande förmåga och är en person som gärna tar stort ansvar? Som administratör i följande tjänst arbetar du för ett företag som är ledande nationellt inom branschen och ger dig goda förutsättningar att ta nästa steg i karriären!

OM TJÄNSTEN
Stor del av ditt arbete kommer gå ut på att vara självgående i dina arbetsuppgifter, samtidigt som kommunikation och samarbete spelar en viktig roll. Resor kan förekomma i tjänsten.

Du erbjuds


* En företagskultur som värdesätter ett motiverande arbetsklimat med kompetenta och hjälpsamma kollegor, vilket ger dig förutsättningarna att nå din fulla utvecklingspotential!
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
* Boka möten och lokaler (interna och externa)
* Skicka kallelser och följa upp svar så att svar och anmälningar inkommer från deltagarna
* Sammanställa material inför möten
* Skriva minnesanteckningar och föra protokoll vid möten
* Mata in uppgifter i system för information
* Arbetet innebär även att ha kontakt med externa aktörer

VI SÖKER DIG SOM
* Allmän Gymnasiekompetens inriktning administration, ekonomi eller kommunikation
* Obehindrad i svenska, både i tal och skrift
* Mycket goda datorkunskaper
* Goda kunskaper i officepaketet
* Minst ett års arbetslivserfarenhet som administratör

Som person ser vi att du är:


* Självgående
* Initiativtagande
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Placering: Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work där önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras och besvaras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Embeddedutvecklare till Dover Fueling Solutions!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 22
Är du en Embeddedutvecklare som brinner för problemlösning och är duktig på programmering i C? Vill du ha en ansvarsfull roll där du får ta mycket egna initiativ och vara med längs hela produktlivscykeln? Hos Dover får du chansen att fokusera på mjukvara i ett utmanande arbete med en ny generation produkter!

OM TJÄNSTEN
Dover Fueling Solutions levererar bland annat avancerad bränsledispenseringsutrustning, elektroniska system för betalning, tankövervakning och lösningar för hantering av bränsle. Dover arbetar med alternativa bränslen för framtiden så som Vätgas, LNG och CNG och har med sin avancerade kunskap och framstående teknik varit med och format världens bränsleindustri - och är med sina innovativa produkter och lösningar ett bolag i framkant!



Som Embeddedutvecklare hos Dover kommer du tillhöra ett team med såväl juniora som seniora kollegor med ett prestigelöst förhållningssätt och en familjär stämning där alla hjälps åt och stöttar varandra. Dover arbetar agilt och tvärfunktionellt med olika team vilket ger ett varierat och spännande arbete med god inblick i produkternas hela resa från idé till färdig produkt. Resor kan förekomma i tjänsten vid tester, certifiering och liknande.

ARBETSUPPGIFTER

Du kommer bland annat att:


* Arbeta med kodning
* Testning av kod
* Delta i planeringsmöten tillsammans med teamet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant sakområde såsom datavetenskap
* Erfarenhet av C-programmering från arbete eller studier
* Erfarenhet av inbyggda system
* Talar och skriver obehindrat på engelska eller svenska då detta förekommer i den dagliga verksamheten

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av GIT
* Erfarenhet av realtidsprogrammering
* Erfarenhet av CAN


Vi söker dig som är:


* Flexibel
* Noggrann
* Problemlösande
* Självgående
* Resultatinriktad


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Dover Fueling Solutions, som är en del av Dover Corporation, omfattar produktmärkena ClearView, Fairbanks, OPW Fuel Management Systems, ProGauge, Tokheim och Wayne Fueling Systems. De levererar avancerad bränsleutrustning, elektroniska system och betalning, automatiska mät- och hanteringslösningar för kunder över hela världen. DFS har sitt säte i Austin, Texas och har en betydande närvaro av tillverknings- och teknikutveckling runt om i världen med anläggningar i Brasilien, Kina, Indien, Italien, Polen, Storbritannien och USA.

Ansök nu

Studerande backofficemedarbetare till E.ON

Administrativ assistent
Läs mer Jan 21
E.ON är övertygade om att du som är en serviceinriktad student och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som söker ett jobb vid sidan av dina studier och vill arbeta i en koordinerande roll med problemlösning och kund i fokus och vill lära sig mer om energibranschen. Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.



Du kommer att ingå i ett backoffice-team som idag består av en teamleader samt 11 andra backofficemedarbetare och nu behöver E.ON expandera teamet ytterligare och söker därför dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av dina studier. Som backofficemedarbetare kommer du med ett starkt kundfokus hantera mätarbytesuppdrag av komplicerad karaktär. Rollen innefattar arbetsuppgifter som sköts parallellt. Du samarbetar också med flera funktioner inom verksamheten både internt och externt.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON. Uppdraget är på deltid, ca 2 dagar i veckan under terminerna och heltid över sommaren.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera de ärenden som inkommer av problemlösande karaktär främst genom system, mail och telefon
* Boka besiktningar
* Bygga relationer med projektets interna och externa intressenter

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar av dina studier
* Kan arbeta två dagar i veckan under terminerna när du studerar och heltid under sommaren
* Har erfarenhet av att serviceyrken, exempelvis detaljhandel eller kundtjänst
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...
* Erfarenhet av affärssystemet SAP

Som person är du:


* serviceinriktad
* har god samarbetsförmåga
* ansvarstagande
* problemlösande


Övrig information


* Start: Februari
* Omfattning: 2 dagar i veckan och heltid på sommaren
* Placering: Centrala Malmö, Carl Gustafs väg 1


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Ansök nu

Junior Transportledare till AkkaFRAKT i Malmö

Transportledare
Läs mer Jan 20
Vill du jobba med service och planering i en händelserik miljö? Vi söker dig som är noggrann, kommunikativ och vill starta din karriär i en tjänst inom transportledning. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Junior Transportledare på AkkaFRAKT kommer du arbeta med service och trafikledning, med inriktning mot anläggning. I rollen har du mycket kontakt med både kunder och internt anställda för att ta emot order, planera resursutnyttjande och fördela uppdrag på ett effektivt sätt. Du blir del av ett team med tre andra transportledare, där ett gott samarbete och nära dialoger är av stor vikt. Du behöver därför vara en lagspelare som trivs med att arbeta i team. Tjänsten passar dig som kanske är i början av din karriär och vill utvecklas inom transportledning.

Arbetstiden är förlagd på vardagar där du och dina kollegor turas om att arbeta mellan 6.30-15.00 och 8.00-16.30. Ni turas även om att vara telefon-jour var tredje kväll, samt ungefär 1 gång/månad på söndag kväll.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos AkkaFRAKT. Uppdraget kommer initialt sträcka sig 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen har du daglig kontakt med kunder och leverantörer via telefon. Exempel på arbetsuppgifter:


* Ordermottagning och registrering i AkkaFRAKT:s affärssystem
* Koordinera transportplanering, lastoptimering, resursutnyttjande och fördelning av uppdrag
* Prissättning av uppdrag, fakturering och övrig administration
* Uppföljning av utförda transportuppdrag
* Hantering av godsskador och reklamationer
* Införsäljning av tjänster och transportlösningar


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och service
* Är obehindrad i svenska för att kunna kommunicera både internt och externt
* Har en god systemvana med grundläggande kunskap i Excel
* Är nyfiken och har ett intresse för att vilja utvecklas i rollen som transportledare

Det är starkt meriterande om du:


* Har en bakgrund inom anläggningsbranschen med materialkännedom
* Nyligen tagit examen från en utbildning i transportplanering eller likvärdigt
* Har erfarenhet av lager, terminal och kundservice inom transportsektorn


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du ödmjuk och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har en självklar känsla för service och en naturlig fallenhet för att arbeta effektivt och strukturerat. För dig är det enkelt att samarbeta med personer i din närhet och du behåller ditt lugn och noggrannhet oavsett situation.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hemsögatan 6, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och AkkaFRAKTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AkkaFRAKT är en transport- och logistikkoncern i Sydsverige. Kunderna finns inom bygg, handel, industri, jordbruk och offentlig sektor. Dem har cirka 500 egna fordon och omsätter omkring 800 miljoner kronor. Huvudkontoret finns i Malmö.

Ansök nu

Automationsingenjör till PolyPeptide

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 21
Är du utbildad Automationsingenjör och vill bidra till att göra livet bättre för människor på ett världsledande läkemedelsföretag genom din expertis inom mekanik och automation? Brinner du också för att arbeta med optimering och förbättring? Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
PolyPeptide är en av världens ledande och största tillverkare av peptider och tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och är nu i en expansiv fas, därför behöver de nu utöka sin kompetens med en Automationsingenjör. Du kommer att tillhöra maintenance-teamet, som idag består av 5 ingenjörer som fokuserar på el och underhåll, där du som ny Automationsingenjör kommer att spela en viktig roll i teamet och bidra med din expertis inom automationsrelaterade problem. Din huvudsakliga uppgift är att se till så att tillverkningen med både processer och maskiner hela tiden förbättras, utvecklas och optimeras. Du kommer även att arbeta med driftsproblem av utrustning och system samt validering, dokumentation och ändringsärenden inom automation.

Du erbjuds


* En chans att få inblick och föreståelse för läkemedelstillverkning
* En grundlig upplärning och utbildning inom exempelvis GMP
* En fot in på ett av världens ledande företag inom läkemedelsproduktion


ARBETSUPPGIFTER
* Optimering av automation av olika industriprocesser och system
* Praktiskt genomföra FU samt felsökning av olika system och utrustningar
* Representera avdelningen i diverse arbetsgrupper
* Driva avdelningsinterna projekt
* Ansvara för inköp av material och entreprenörsarbeten
* Ingå i beredskapsgruppen som säkerställer drift 24/7

VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom automation
* Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då detta förekommer i den dagliga verksamheten
* B-körkort

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av ABB-system
* Erfarenhet av BMS
* Kunskaper i Lean
* Tidigare arbetat med optimering och förbättringsarbeten


Som person är du:


* Problemlösande
* Noggrann
* Uthållig
* Initiativtagande
* Har en hög samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Malmö, Limhamn
* Rekryteringsprocessen innefattar ett personlighets- och logiktest som administreras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och PolyPeptide's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa lite mer om PolyPeptide.

Ansök nu

Ekonomisk förvaltare till Nabo i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 20
Vill du arbeta med ekonomi på ett bolag med kunden i fokus och siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Vi söker dig som är driven, ansvarstagande och har fallenhet för service och struktur. Sök idag då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist eller fastighetsingenjör. Varje dag förenklar Nabo för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat. Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och deras egna experter inom förvaltning. På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Vi söker nu en Ekonomisk förvaltare till Nabos nyöppnade kontor i Malmö. I rollen arbetar du i ett nära samarbete med två kollegor för att ge ekonomisk rådgivning och skapa goda relationer med era kunder. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans ska bestå av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.

Detta är initialt ett konsultuppdrag till och med 30 juni. För rätt person finns det möjlighet till en långsiktighet i rollen. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomisk förvaltare hos Nabo har du ansvar för den kontinuerliga kontakten med styrelser för att ge rätt ekonomisk rådgivning kring bostadsrättsföreningens ekonomi. Nabos egna plattform är tänkt att automatisera de delar av förvaltningsprocessen som är enkla och på rutin, för att du i din roll ska kunna fokusera på proaktivitet och en god kundrelation. Ditt ansvar kommer till exempel vara:


* Ekonomisk rådgivning och stöd till styrelser
* Redovisning och avstämningar
* Bokslut och deklarationer
* Ekonomisk rapportering och analyser
* Låneupphandlingar
* Delta på styrelsemöten och stämmor
* Övrig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Utbilda och coacha internt såväl som externt


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller likvärdigt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Är intresserad och nyfiken på att lära dig om ekonomisk förvaltning och fastighetsbranschen
* Har en god systemvana och intresse för digitala arbetssätt

Det är även starkt meriterande om du:


* Tidigare arbetat med ekonomi och redovisningsarbete från ax till limpa
* Har erfarenhet från ett serviceyrke med kundansvar


I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga och ett intresse av att bygga relationer både inom organisationen och med externa kunder. Du räds inte för att ta egna initiativ och agerar rådgivande och lösningsorienterat i dina dialoger med kund. Du tar självklart ett stort ansvar för ditt arbete och tar dig an varierade arbetsuppgifter på ett prestigelöst sätt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nabos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. De ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har de börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo jobbar mot tydliga mål och driver sin egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas Nabo att dagarna tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Deras mål är att tiden på Nabo ska vara medarbetarens höjdpunkt i karriären.

Ansök nu