Malmö: Telefoninformatör till företag inom jobbmatchning i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Telefoninformatör till företag inom jobbmatchning i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-08 // Varaktighet: Heltid

Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen.
Tjänsten går ut på att ringa till företag och berätta om Jobbmaskinens tjänster, du kommer inte att sälja en tjänst eller en produkt utan ska endast ge information.

Om tjänsten:
Jobbmaskinen har kontor på 37 orter runt om i Sverige där vi coachar arbetssökande mot arbete eller studier. En viktig del i vårt arbete är att knyta företagskontakter och berätta för företag att vi har arbetssökande med olika kompetenser och bakgrunder.

Du kommer vara placerad på Jobbmaskinens kontor och ringa till arbetsgivare för att ge information om att vi kan ha den kompetens de efterfrågar och att våra tjänster där vi erbjuder tillgång till rätt kompetens är gratis för företagen då vi arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen med att hjälpa personer med kompetens i arbete.

Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Tjänstgöringsgraden kan vara heltid eller deltid beroende på vilken kompetens du har.

Om dig:
Du är en grymt social person som inte är rädd att lyfta telefonen och försöka övertyga den du pratar om att vilja lyssna på dig i 45 sekunder. Du har ett stort engagemang och gillar att tävla med dig själv exempelvis kring att lyckas ge all information som ingår i våra samtal till X antal företag i timmen.

Du gillar samtidigt att arbeta i lag och att kommunicera med dina kollegor. Du har inga problem med att tala, läsa eller skriva på svenska och du har bra datorkunskaper.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare.

Kundservicemedarbetare

Läs mer Jan 12
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Tycker du att e-handel verkar spännande, gillar du ansvar och drivs du av att hitta lösningar? Då är du kanske personen vi söker!

Det är minst lika viktigt för oss att kunden får rätt bemötande som rätt produkt. Servicen vi ger bygger grund för långvariga relationer. Vi söker nu fler kund- och serviceinriktade medarbetare som vill guida våra kunder rätt i ärenden som kan uppkomma efter orderläggning.

Om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare har du direktkontakt med våra kunder via telefon och mejl. Det kan till exempel röra sig om frågor kring leveranser, returer eller reklamationer. Du tar våra kunder i handen och hjälper dem i situationer när något gått fel.

Tempot är högt men till din hjälp har du dina kolleger med hög erfarenhet, en god supportstruktur och inte minst våra leverantörer som du kontinuerligt kommer vara i kontakt med.

Tjänsten är en instegstjänst inom Bygghemma och vi erbjuder egen grundläggande internutbildning i våra rutiner, orderhantering och system så därför kräver vi inga större förkunskaper.

Du börjar med att arbeta på ”första linjen” med enklare ärenden och kopplar svårare ärenden vidare till respektive specialistavdelning. Efterhand som din kunskap och erfarenhet växer så växer också du, mot mer specialiserade inriktningar.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, två minuter från centralstation.

Om dig
Du är en positiv och kommunikativ person som gillar både tempo och puls. Du håller alltid ett mycket högt fokus på arbetsuppgiften och attraheras av ord som ”service”, ”kundfokus” och ”effektivitet”.

Du är en engagerad person, med starkt driv och en naturlig vilja till att sätta kund och lösning först. Att du uttrycker dig tydligt i tal och i skrift, på både svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.

Tjänstgöringsgrad
100 %.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) och (http://www.nordicnest.se/) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare - deltid

Läs mer Jan 12
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Vill du jobba extra, tycker du att e-handel verkar spännande, och drivs du av att hjälpa kunder till rätt lösning? Då är du kanske personen vi söker!

Bygghemma fortsätter att växa och nu vill vi förstärka vår kundserviceavdelning med ett flertal nya medarbetare på deltid.

Vi söker därför flera kund- och serviceinriktade Kundservicemedarbetare som vill hjälpa våra kunder efter köpprocessen.

Om rollen
Som kundservicemedarbetare har du direktkontakt med kunder som har köpt någonting av oss och hanterar ärenden rörande exempelvis leveranser, returer eller reklamationer. Du tar våra kunder i handen och hjälper dem i situationer när något gått fel.

Tempot är högt, men till din hjälp har du dina kolleger med hög erfarenhet, en god supportstruktur och inte minst våra leverantörer som du kontinuerligt kommer vara i kontakt med.

Tjänsten är placerade på vårt kontor i centrala Malmö, cirka två minuters promenad från centralstation.

Om dig
Du är en positiv och kommunikativ person som gillar både tempo och puls. Du håller alltid ett mycket högt fokus på arbetsuppgiften och attraheras av ord som ”service”, ”kundfokus” och ”effektivitet”.

Du är en engagerad person, med starkt driv och en naturlig vilja till att sätta kund och lösning först. Att du uttrycker dig tydligt i tal och i skrift, på både svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.

Tjänstgöringsgrad
Cirka 20-50 % fördelat på dagtid, kvällstid och helger. Under sommarmånaderna ser vi att du har möjlighet att arbeta mer, gärna heltid.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) och (http://www.nordicnest.se/) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu

Finnish speaking Customer Support Agent to our client in Malmö

Läs mer Jan 7
Are you fluent in Finnish? Have you worked with customer service before and are ready for new challenges in the field? Then we have something for you! Our international client is rapidly growing and needs a passionate Customer Support Agent to their team in Malmö, Sweden.

About the position

- Conduct booked online meetings with consumers
- Follow the customer throughout their query from start to finish
- Manage administrative tasks
- Continuous skill development and opportunities to influence the position
- Actively work to facilitate cooperation between customer service and the rest of the organization and external partners
- Act supporting for the sales organization with quotation preparation and store exhibitions
- Working hours will be full-time and vary between Monday-Friday 7am-6pm


The goal is to have a familiar and inspiring company culture where the employees feel proud of their workplace. We are looking for a person who is prepared to take responsibility and who is willing to develop together with the company on a long-term.

About you

- Have previous experience in customer service, preferably over the phone
- A good communicator and service-oriented in everything you do
- Want to build a long-term career in customer service
- Responsible and trustworthy
- Have a full high school diploma


You will mainly work towards the Finnish market but also other markets around the world, therefore you need to be fluent in English as well. It is also meritorious if you can speak Swedish.

Ansök nu

Polestar Specialist - Malmö, Sweden

Läs mer Jan 4
Passion - you have it. For people, the EV revolution, our products, and align with our sustainable mission to improve the society we live in. Your passion is energetically fueled through the social exchange and by providing exceptional service. Sounds like you? Apply today, we are reading the applications as they are submitted.



Let us describe the challenge we offer

Polestar has a new take on automotive retail, unlike conventional car dealerships or showrooms, Polestar Spaces (https://about.polestar.com/spaces/) are carefully designed, unique retail environments. Our Spaces are centrally located, staffed with product (and service-) specialists, and echo's the design language of Polestar.

We are now opening our third (!) Space in Sweden, and are looking for service minded stars to be a part of the journey from the very beginning! This new space will be located in in Södertull, Malmö.

In this role, as a Space Specialist, you will together with the team make sure to consistently deliver an incredible educational, immersive, and exciting experience to all their current and future customers. The team constitute Polestar’s front line and are our brand advocates, supporting our mission by creating memorable experiences for their visitors.



What you'll do

The main purpose in this role is to make sure that visitors get support to learn about Polestar from the moment they walk into our Space. We want to deliver an unforgettable equally innovative customer experience, just as the cars themselves.

As a Polestar Specialist, you will introduce people to our Polestar cars and services. Turning curiosity into intense interest, you will build and maintain long-term business relationships with your customers. It´s your role to engage guests by answering their questions and providing a tailored experience based upon their specific interests and agenda.

Who you are

To be a great match we believe you love the interactions with all customers, as you are are curious, creative and enthusiastic. Your aim and focus is to always deliver an uncompromised, progressive and relevant customer experience in world class, together with your team of colleagues.

You are doer with strong communication skills; you communicate in a transparent and human-centric manner to maintain an open and trusting environment within your area of the business.

We also believe that you:

- Have experience from service and working with retail in a progressive and client-oriented environment

- Have an interest and a curiosity to change the car industry, and therefore we encourage applicants from different industries

- Are fluent in Swedish and preferably in English
- Are able to work evenings and weekends after a set schedule


This role will require a valid driver’s license, an acceptable safe driving record.

Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection and are looking for someone to start as soon as possible.

Ansök nu

Polestar Specialist - Malmö, Sweden (Part Time)

Läs mer Jan 4
Passion - you have it. For people, the EV revolution, our products, and align with our sustainable mission to improve the society we live in. Your passion is energetically fueled through the social exchange and by providing exceptional service.

Are you a student looking for practical experience that can be combined with your studies? Apply today!



Let us describe the challenge we offer

Polestar has a new take on automotive retail, unlike conventional car dealerships or showrooms, Polestar Spaces (https://about.polestar.com/spaces/) are carefully designed, unique retail environments. Our Spaces are centrally located, staffed with product (and service-) specialists, and echo's the design language of Polestar.

We are now opening our third (!) Space in Sweden, and are looking for service minded stars to be a part of the journey from the very beginning! This new space will be located in in Södertull, Malmö.

We are looking after several service-minded Polestars who will work part-time beside of your studies of other part time assignment. We expect you to be able to work approximately 20 %, flexible weekdays and weekends. You will have your own schedule, but we are looking for you who can be flexible and willing to step sometimes in at short notice to cover sick leave and periods of high activity in the Space. We also hope that we have the opportunity to offer you a full-time schedule in the summer and during other holidays.

In the role as a Space Specialist, you will together with the team make sure to consistently deliver an incredible educational, immersive, and exciting experience to all their current and future customers. The team constitute Polestar’s front line and are our brand advocates, supporting our mission by creating memorable experiences for their visitors.



What you'll do

The main purpose in this role is to make sure that visitors get support to learn about Polestar from the moment they walk into our Space. We want to deliver an unforgettable equally innovative customer experience, just as the cars themselves.

As a Polestar Specialist, you will introduce people to our Polestar cars and services. Turning curiosity into intense interest, you will build and maintain long-term business relationships with your customers. It´s your role to engage guests by answering their questions and providing a tailored experience based upon their specific interests and agenda.

Who you are

To be a great match we believe you love the interactions with all customers, as you are are curious, creative and enthusiastic. Your aim and focus is to always deliver an uncompromised, progressive and relevant customer experience in world class, together with your team of colleagues.

You are doer with strong communication skills; you communicate in a transparent and human-centric manner to maintain an open and trusting environment within your area of the business.

We also believe that you:

- Have experience from service and working with retail in a progressive and client-oriented environment

- Have an interest and a curiosity to change the car industry, and therefore we encourage applicants from different industries

- Are fluent in Swedish and preferably in English
- Are able to work evenings and weekends after a set schedule


This role will require a valid driver’s license, an acceptable safe driving record.

Is this you? If you are interested in joining the Polestar family, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection and are looking for someone to start as soon as possible.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jobbmaskinen AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jobbmaskinen AB .

Handledare till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 7
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Tillskillnad från Stöd och matchning utför deltagarna mycket färre aktiviteter på plats hos leverantören, du kommer därför främst arbeta med individuella samtal på distans.

Om tjänsten:
Är du en handledare som älskar administration, periodiska rapporter och schemaläggning? Då är detta helt fel tjänst för dig! :)

Vi söker handledare som älskar att arbeta med individuella samtal och arbeta i ett bolag som genom digitala processer förenklat schemaläggning och administrationen, samt har personer som arbetar med administrativ support till handledaren.

I takt med att nya arbetsmetoder utvecklas i våra tjänster finns nu möjligheten för oss att tillsätta denna tjänst där du kommer ha som främsta arbetsuppgift att utföra individuella coachande samtal med deltagare med mål att de ska komma ut i arbete eller studier, du kommer inte att exempelvis ansvara för öppettider.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Handledare till Rusta och matcha i Malmö

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Nov 26
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.
Tillskillnad från Stöd och matchning utför deltagarna mycket färre aktiviteter på plats hos leverantören, du kommer därför främst arbeta med individuella samtal på distans.

Om tjänsten:
Är du en handledare som älskar administration, periodiska rapporter och schemaläggning? Då är detta helt fel tjänst för dig! :)

Vi söker handledare som älskar att arbeta med individuella samtal och arbeta i ett bolag som genom digitala processer förenklat schemaläggning och administrationen, samt har personer som arbetar med administrativ support till handledaren.

I takt med att nya arbetsmetoder utvecklas i våra tjänster finns nu möjligheten för oss att tillsätta denna tjänst där du kommer ha som främsta arbetsuppgift att utföra individuella coachande samtal med deltagare med mål att de ska komma ut i arbete eller studier, du kommer inte att exempelvis ansvara för öppettider.

I tjänsten ingår förutom att stötta klienterna med tips och motiverande stöd även att justera deras CV, administration av ditt arbete och att bidra med god arbetsmiljö på den egna arbetsplatsen.
Du kommer ingå i ett arbetslag med unga och drivna personer som brinner för sitt arbete och har högt fokus på att ständigt uppnå resultat med sina deltagare.

Om dig:
Det finns formella kompetenskrav från vår kund, exempelvis måste du ha minst ett års eftergymnasial utbildning samt prata flytande svenska och ha tidigare yrkeserfarenhet som anses lämplig för tjänsten. Det är viktigt att du har betyg och arbetsgivarintyg som visar att du har rätt kompetens. Tanken med de formella kompetenskraven är att du ska kunna vägleda en person och både ha förståelse för personens situation - och veta hur en arbetsgivare tänker i en anställningsprocess.
Vi tror du är en person som vågar ta plats i ett socialt sammanhang. I arbetet krävs det både att kunna vara stöttande, bestämd och kreativ.

Om ansökan:
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Just nu har vi hög belastning på vår telefonväxel, vänligen skriv tydliga frågor till info@jobbmaskinen.se.

Ansök nu

Teamchef för handledare - Rusta och matcha

Arbetsförmedlare
Läs mer Nov 16
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.

Om tjänsten:
I tjänsten coachar du och stöttar ett lag med handledare på ca 12 personer i leveransen av jobbcoachning med hög kvalité till deltagare och säkrar att leveransen sker enligt bolagets avtal med Arbetsförmedlingen.
Du kommer dagligen att ge råd till handledare via telefon, epost och chatt kring hur de ska hantera olika situationer i kontakten med deltagaren för att avtalet säkrast efterföljs och att deltagaren får så god kvalité som möjligt av oss. Du kommer ansvara för organisering och tilldelning av handledare till våra nya deltagare.
Du kommer ha ett visst administrativt ansvar som till stor del kan delegeras ut till annan kapacitet i bolaget, som att skicka ut kallelser.

Vi är en välbyggd organisation med processer och digitala system som vi själva utvecklat för att förbättra arbetsmiljön för handledarna(förenkla dokumentation).

Ett stort fokus i bolaget är avtalsefterlevnad och att hitta en balans mellan deltagarens perspektiv och kvalité utifrån de villkor som vi kan erbjuda från vårt avtal med Arbetsförmedlingen för tjänsten Rusta och matcha.

Du utgår från vårt nyrenoverade huvudkontor i västra hamnen med fantastisk arbetsmiljö där det idag arbetar tre personer i en ledningsgrupp samt ett par handledare.

Vi beräknar att du kommer arbeta ca 70-80% som samordnare och resterande tid som handledare, det är viktigt för oss att du behåller kontakten med leveransen av tjänsten för att du ska kunna vara ledande i utvecklandet av våra processer och ha stenkoll på hur utförandet fungerar.

Tjänstens exakta innehåll utvecklas tillsammans med dig.

Arbetslaget är ungt och stämningen på arbetsplatsen är mycket god. Din närmsta kollega utöver handledarna i ditt team är affärsområdeschef för KROM som du gärna får hälsa på här - https://www.linkedin.com/in/sa... (https://www.linkedin.com/in/sabina-widing-804266156/) (Men din ansökan måste komma in här via hemsidan).

Om dig:
Du är en engagerad person som har minst ett par års erfarenhet som handledare i privata bolag som utfört STOM/KROM alternativt från beställarsidan där du kanske arbetat som beslutshandläggare eller liknande på Arbetsförmedlingen, samt att du på tidigare arbetsplatser visat framfötterna och haft ett stort egenintresse av att läsa och förstå avtalet med Arbetsförmedlingen och haft viljan att anpassa leveransen och processerna efter detta.

Det är viktigt att du är en person med naturlig förmåga att ta in instruktioner, följa processer och att gå in i rollen där du inte har behov av att analysera varje del utan också förstår att vissa delar i ett avtal inte är optimala men fortfarande något vi måste följa.

Utöver din yrkeserfarenhet är det ett krav med någon form av eftergymnasial utbildning för att du ska ha godkänd handledarkompetens.
För att passa in i arbetslaget är du väldigt professionell, tydlig och är en skön karaktär med nära till skratt.

Om ansökan:
Ansökan sker löpande - ansök snarast.
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta peter@jobbmaskinen.se och skriv Samordnare/teamchef i ämnesraden!

Ansök nu

Teamchef för handledare - Rusta och matcha

Arbetsförmedlare
Läs mer Nov 9
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.

Om tjänsten:
I tjänsten coachar du och stöttar ett lag med handledare på ca 12 personer i leveransen av jobbcoachning med hög kvalité till deltagare och säkrar att leveransen sker enligt bolagets avtal med Arbetsförmedlingen.
Du kommer dagligen att ge råd till handledare via telefon, epost och chatt kring hur de ska hantera olika situationer i kontakten med deltagaren för att avtalet säkrast efterföljs och att deltagaren får så god kvalité som möjligt av oss. Du kommer ansvara för organisering och tilldelning av handledare till våra nya deltagare.
Du kommer ha ett visst administrativt ansvar som till stor del kan delegeras ut till annan kapacitet i bolaget, som att skicka ut kallelser.

Vi är en välbyggd organisation med processer och digitala system som vi själva utvecklat för att förbättra arbetsmiljön för handledarna(förenkla dokumentation).

Ett stort fokus i bolaget är avtalsefterlevnad och att hitta en balans mellan deltagarens perspektiv och kvalité utifrån de villkor som vi kan erbjuda från vårt avtal med Arbetsförmedlingen för tjänsten Rusta och matcha.

Du utgår från vårt nyrenoverade huvudkontor i västra hamnen med fantastisk arbetsmiljö där det idag arbetar tre personer i en ledningsgrupp samt ett par handledare.

Vi beräknar att du kommer arbeta ca 70-80% som samordnare och resterande tid som handledare, det är viktigt för oss att du behåller kontakten med leveransen av tjänsten för att du ska kunna vara ledande i utvecklandet av våra processer och ha stenkoll på hur utförandet fungerar.

Tjänstens exakta innehåll utvecklas tillsammans med dig.

Arbetslaget är ungt och stämningen på arbetsplatsen är mycket god. Din närmsta kollega utöver handledarna i ditt team är affärsområdeschef för KROM som du gärna får hälsa på här - https://www.linkedin.com/in/sa... (https://www.linkedin.com/in/sabina-widing-804266156/) (Men din ansökan måste komma in här via hemsidan).

Om dig:
Du är en engagerad person som har minst ett par års erfarenhet som handledare i privata bolag som utfört STOM/KROM alternativt från beställarsidan där du kanske arbetat som beslutshandläggare eller liknande på Arbetsförmedlingen, samt att du på tidigare arbetsplatser visat framfötterna och haft ett stort egenintresse av att läsa och förstå avtalet med Arbetsförmedlingen och haft viljan att anpassa leveransen och processerna efter detta.

Det är viktigt att du är en person med naturlig förmåga att ta in instruktioner, följa processer och att gå in i rollen där du inte har behov av att analysera varje del utan också förstår att vissa delar i ett avtal inte är optimala men fortfarande något vi måste följa.

Utöver din yrkeserfarenhet är det ett krav med någon form av eftergymnasial utbildning för att du ska ha godkänd handledarkompetens.
För att passa in i arbetslaget är du väldigt professionell, tydlig och är en skön karaktär med nära till skratt.

Om ansökan:
Ansökan sker löpande - ansök snarast.
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta peter@jobbmaskinen.se och skriv Samordnare/teamchef i ämnesraden!

Ansök nu

Samordnare eller teamchef till Rusta och matcha

Arbetsförmedlare
Läs mer Nov 8
Jobbmaskinen levererar arbetsmarknadsprojekt till kommuner och Arbetsförmedlingen. Sedan tidigare har vi arbetat i flera år med tjänsten Stöd och matchning men är nu även leverantörer av tjänsten Rusta och matcha som kommer ersätta Stöd och matchning under året.
Tjänsten går ut på att coacha klienter som kommit till oss genom anvisning från Arbetsförmedlingen till arbete eller studier.

Om tjänsten:
I tjänsten coachar du och stöttar ett lag med handledare på ca 12 personer i leveransen av jobbcoachning med hög kvalité till deltagare och säkrar att leveransen sker enligt bolagets avtal med Arbetsförmedlingen.
Du kommer dagligen att ge råd till handledare via telefon, epost och chatt kring hur de ska hantera olika situationer i kontakten med deltagaren för att avtalet säkrast efterföljs och att deltagaren får så god kvalité som möjligt av oss. Du kommer ansvara för organisering och tilldelning av handledare till våra nya deltagare.
Du kommer ha ett visst administrativt ansvar som till stor del kan delegeras ut till annan kapacitet i bolaget, som att skicka ut kallelser.

Vi är en välbyggd organisation med processer och digitala system som vi själva utvecklat för att förbättra arbetsmiljön för handledarna(förenkla dokumentation).

Ett stort fokus i bolaget är avtalsefterlevnad och att hitta en balans mellan deltagarens perspektiv och kvalité utifrån de villkor som vi kan erbjuda från vårt avtal med Arbetsförmedlingen för tjänsten Rusta och matcha.

Du utgår från vårt nyrenoverade huvudkontor i västra hamnen med fantastisk arbetsmiljö där det idag arbetar tre personer i en ledningsgrupp samt ett par handledare.

Vi beräknar att du kommer arbeta ca 70-80% som samordnare och resterande tid som handledare, det är viktigt för oss att du behåller kontakten med leveransen av tjänsten för att du ska kunna vara ledande i utvecklandet av våra processer och ha stenkoll på hur utförandet fungerar.

Tjänstens exakta innehåll utvecklas tillsammans med dig.

Arbetslaget är ungt och stämningen på arbetsplatsen är mycket god. Din närmsta kollega utöver handledarna i ditt team är affärsområdeschef för KROM som du gärna får hälsa på här - https://www.linkedin.com/in/sa... (https://www.linkedin.com/in/sabina-widing-804266156/) (Men din ansökan måste komma in här via hemsidan).

Om dig:
Du är en engagerad person som har minst ett par års erfarenhet som handledare i privata bolag som utfört STOM/KROM alternativt från beställarsidan där du kanske arbetat som beslutshandläggare eller liknande på Arbetsförmedlingen, samt att du på tidigare arbetsplatser visat framfötterna och haft ett stort egenintresse av att läsa och förstå avtalet med Arbetsförmedlingen och haft viljan att anpassa leveransen och processerna efter detta.

Det är viktigt att du är en person med naturlig förmåga att ta in instruktioner, följa processer och att gå in i rollen där du inte har behov av att analysera varje del utan också förstår att vissa delar i ett avtal inte är optimala men fortfarande något vi måste följa.

Utöver din yrkeserfarenhet är det ett krav med någon form av eftergymnasial utbildning för att du ska ha godkänd handledarkompetens.
För att passa in i arbetslaget är du väldigt professionell, tydlig och är en skön karaktär med nära till skratt.

Om ansökan:
Ansökan sker löpande - ansök snarast.
Du söker tjänsten via vår hemsida (jobbmaskinen.se - lediga jobb - klicka på tjänsten - ansök). Rekrytering sker löpande så ansök så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, och inte via mail, telefon eller brev.

Har du frågor kring tjänsten?
Kontakta peter@jobbmaskinen.se och skriv Samordnare/teamchef i ämnesraden!

Ansök nu