Malmö: Iris Matchning söker en säljande jobbcoach till Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Iris Matchning söker en säljande jobbcoach till Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-04 // Varaktighet: Heltid

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsterna Stöd och Matchning (STOM) och Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

- Är du målinriktad och drivs av resultatinriktade arbetsuppgifter?
- Gillar du att nätverka och jobba uppsökande?
- Drivs du av att coacha arbetssökande till att nå sysselsättning på snabbast möjliga sätt?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska Matchningsteam!

Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Matchning. Du kommer få arbeta självständigt på vårt kontor i Vännäs, men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Matchning arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att arbetssökande ska få komma ut i sysselsättning fortast möjligt.

Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Vi söker nu en säljande jobbcoach/ handledare till uppdraget Kundval Rusta och Matcha (KROM). Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
- Uppsökande arbete mot företag i syfte att matcha arbetssökande till sysselsättning
- Sälja in din deltagares arbetskraft till relevant företag
- Coacha deltagaren mot sysselsättning (arbete eller utbildning) och göra hen matchningsbar
- Arbeta resultatinriktat och nå uppsatta mål
- Kontinuerlig administration, uppföljning och utvärdering

Vem passar för tjänsten?
- För att lyckas i rollen behöver du gilla att nätverka, jobba resultatinriktat och arbeta med försäljning
- B-körkort och tillgång till egen bil är en fördel
- Vi ser det som en stor fördel om du bor inom Vännäs kommun

Vidare söker vi dig som uppfyller något av följande kravprofiler:

Alternativ 1:
- minst två års arbetslivserfarenhet på heltid. Deltid godkänns om den sammanlagda tiden de senaste 5 åren motsvarar 2 års heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.

- akademisk utbildning med 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom områdena arbetsliv, organisation, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut eller socialt arbete.

Alternativ 2:
- minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid av att ha arbetat inom något av följande områden: arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, social- och gruppsykologi eller karriärvägledning. Deltid godkänns om det motsvarar 3 års heltid under de senaste fem åren. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren.

- minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2022-02-20.
 
OBS - innan anställning kan erbjudas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta leveranschef Isa Sundqvist på mejl på Isa.Sundqvist@iris.se eller telefon 010 516 20 99. Ni kan även kontakta biträdande leveranschef Charlotte Åstrand på mejl charlotte.astrand@iris.se eller telefon 010 516 21 17.
 
För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen iris.rekrytering@iris.se.  

Varmt välkommen med din ansökan!

.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Malmö som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Jobbcoach Malmö

Läs mer Feb 22
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.

Rollen som jobbcoach kräver strukturerat och noggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.

- Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare för att skapa bra matchningar.

- Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarig jobbcoach på vårt kontor i Malmö men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacher på Yrkescentrums övriga kontor.

Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kan planera och organisera ditt arbete. Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.

I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande


- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.

Anställningsvillkor:

Tjänsten är på 75 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.

Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Arbetskonsulent

Läs mer Mar 21
Arena personal söker för kundsräkning en engagerad Arbetskonsulent!

Kundens vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt.

Vi söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Steget till arbete.

Som arbetskonsulent i Steget till arbete (STA), vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen, genomför du coachande insatser både på individ och gruppnivå. Du utför bland annat kartläggning av deltagares resurser, genomför föreläsningar, anordnar prövningsplatser samt har motiverande samtal.

Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som konsult i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har.

Din profil

Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin.

Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren.

Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper.

Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Mycket god administrativ förmåga och datorvana.

God kännedom om den lokala arbetsmarknaden

Som person är du utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser.

Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse.

Vid frågor, kontakta Fredrik Andreasson, fredrik.andreasson@arbetslivsresurs.se

Ansök nu

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Läs mer Feb 28
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vi söker underleverantörer/samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi.
I rollen kommer du ansvara och driva ditt/dina kontor under eget bolag.

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!

Personliga egenskaper

• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Andreas Wikström på Ability som hanterar denna rekrytering.

andreas.wikstrom@ability.se

070-2190528

Ansök nu

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Läs mer Feb 28
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vi söker underleverantörer/samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi.
I rollen kommer du ansvara och driva ditt/dina kontor under eget bolag.

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!

Personliga egenskaper

• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Andreas Wikström på Ability som hanterar denna rekrytering.

andreas.wikstrom@ability.se

070-2190528

Ansök nu

Handledarassistent

Läs mer Mar 7
Om oss

Vårt företag är en del av A-Group och representerar starka varumärken inom Omställning, Bemanning, Rekrytering, Coachning och Search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag.

A-Karriär är en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg.

Vi erbjuder dig en anställning i en flexibel organisation med högt i tak och utmärkta utvecklingsmöjligheter. Våra värdeord är expertis, engagemang och resultat.

Arbetsbeskrivning

Vi söker Handledarassistent som vill utvecklas till jobbcoacher/handledare.

Vi letar efter studenter som vill ha ett extra jobb med 8–16 timmar per vecka. Du är för närvarande inskriven på högskola/universitet och läser på hel eller halvfart. Sommarjobb kan också erbjudas vid semestertider.

Som jobbcoach/handledare arbetar man med människor både individuellt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas tillvara på. Målet är att identifiera varje persons unika profil för att underlätta deras steg mot arbetsmarknaden. Som handledarassistent kommer du att assistera jobbcoachen med olika uppgifter för att underlätta för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden. Detta inkluderar:

- Extra stöttande samtal såsom språk- och tekniksupport.

- Genomförande av vissa gruppaktiviteter och information om arbetsmarknaden.

- Hjälp med att skapa CV för deltagarna.

- Uppföljning av våra deltagare efter avslutad insats.

- Kontakta presumtiva nya deltagare i marknadsföringssyfte samt eventuellt delta i mässor och marknadsföring för A-Karriär.

- Träna våra deltagare på hur man marknadsför sig på sociala medier.

Utbildnings- och Erfarenhetskrav

Vi ser gärna att du för närvarande studerar på högskola/universitet inom något av följande områden: organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi eller socionomutbildning.

Personliga Egenskaper

Vi värdesätter starkt dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. För att lyckas med rollen som handledarassistent ser vi att du är energisk, engagerad, tålmodig och motiverad av att se resultat av dina insatser. Du har en coachande och rådgivande inställning, förstår människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.

I rollen som handledare ingår en del administrativt ansvar både internt och externt, vilket kräver noggrannhet, struktur och medvetenhet om kvalitet. Du är pedagogisk, social, flexibel och initiativtagande. Du bör visa starkt engagemang och intresse för människor i förändring och vara medveten om varje individs unika förutsättningar.

Eftersom rollen involverar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ. Du är skicklig på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare som uppfyller både deltagares och kunders önskemål. Du är van vid att arbeta självständigt, planera ditt arbete på ett strukturerat sätt, prioritera och trivs med att arbeta i ett högt tempo i en dynamisk miljö.

Du har goda kunskaper i svenska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Du har god datorvana.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Iris Hadar AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Iris Hadar AB .

Irisgruppen söker en engagerad affärskoordinator - Hela Sverige!

Affärsutvecklare
Läs mer Jan 26
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se.

Är du en person som älskar att skriva texter och att koordinera projekt?


Är du strukturerad, ansvarstagande och gillar offentlig upphandling?
Då kan denna tjänst vara precis vad du söker!
 
Dina arbetsuppgifter
Som affärskoordinator kommer du att ha nära samarbete med olika delar av verksamheten inom Irisgruppen. Du kommer att arbeta i team, samtidigt som du självständigt hanterar olika arbetsuppgifter främst:
* Framtagande av anbud, främst inom LOU, LOV och auktorisationer
* Skriva texter som utvärderas av upphandlare
* Kommunikation med avtalskunder
* Analyser, dokumentation och rapportering

Din profil och dina erfarenheter
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av projektledning inom anbudsarbete. Du trivs med utmaningen att ta itu med spännande förfrågningsunderlag och skapa anpassade erbjudanden utifrån kundbehov. Kommunikation och informationshantering är nyckelkompetenser för denna roll och du måste vara skicklig på att formulera dig i skrift och anpassa texter för olika målgrupper och situationer. Att du är digitalt kunnig och har gedigen erfarenhet av att arbeta med Officepaketet och Teams. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom arbetsmarknadstjänster och/eller vuxenutbildning.
 
Personliga egenskaper som är värdefulla i rollen som affärskoordinator inkluderar förmågan att skapa struktur, vara noggrann och ta ansvar. För att lyckas i denna roll behöver du vara flexibel och kunna hantera perioder med högt tempo. Du måste förstå och inse vikten av helheten i våra affärsprocesser samtidigt som du kan analysera och fokusera på detaljer inom vissa områden.
 
Du är väl förtrogen med anbudsarbete inom LOU, LOV och auktorisationssystem. Du har även arbetat med verktyg som exempelvis Tendium, Tendsign, e-Avrop och Kommers.
 
Som affärskoordinator kommer du att ha en viktig roll inom anbudsteamet och rapportera till anbudschefen. Du kommer att samarbeta med business controller, affärsgrupp, stödfunktioner och den operativa verksamheten. Därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och gillar teamarbete.
 
Vi erbjuder
Vi tillämpar hybridarbetsplatser med arbetsmiljö som kombinerar arbete på något av våra kontor i Sverige med flexibiliteten att arbeta på distans.
Du får en gedigen on-boarding  och möjligheten att arbeta i ett företag som värdesätter och tar vara på de kvalitéer som varje individ tillför och som står för mångfaldhet och jämlikhet. Vi talar tillsammans 50 olika språk och har stor variation inom kultur, religion och funktionsuppsättning. Hos oss får du kollektivavtalade förmåner, försäkringar och friskvårdsbidrag.

 
Ytterligare information
Vi söker en person på heltid med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. En provanställning på sex månader tillämpas. Placeringsort: Hela Sverige.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta anbudschef Marie-Louice Tham telefonnummer 072-46 16 405 eller via e-post: marie-louice.tham@iris.se.Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen maila iris.rekrytering@iris.se.
Vi går igenom ansökningarna löpande och ser därför fram emot att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag 25 februari.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

SFI-lärare med fokus på syn- och hörselnedsättning till vuxenutbildning!

SFI-lärare
Läs mer Jan 23
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Iris utbildning expanderar och vi vill ha med dig på resan! Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? Då har du hittat rätt!


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Våra verksamheter har en gemensam värdegrund och pedagogisk plattform. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Kan ni berätta mer om utbildningen och verksamheten?
Javisst! Iris Utbildning är en vuxenutbildning för synsvaga och personer med hörselnedsättning på uppdrag av Malmö stad. Vi erbjuder SFI, grundläggande- och gymnasiala kurser. Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för våra elever inför deras nästa steg i livet. Vi levererar med hög kvalitet, en stor flexibilitet och fullständig individanpassning. 

Vad är mina arbetsuppgifter? 
Du kommer planera, genomföra och följa upp elevernas lärande och progression. Du kommer huvudsakligen att arbeta med SFI för målgruppen personer med syn- eller hörselnedsättning. Denna målgrupp är mycket heterogen med differentierade studie- och yrkesbakgrund. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kreativt arbetslag. Humor, värme, samarbetsförmåga och professionalism är nyckelord hos oss. Undervisningen sker på plats i våra lokaler i centrala Malmö.

Vem passar för tjänsten? 

* Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i ämnet svenska som andraspråk, minst 30 hp.
* Erfarenhet från arbete med målgruppen samt utbildning och/eller erfarenhet av läs- och skrivinlärning är meriterande.
* Du är lyhörd och har en god förmåga att anpassa ditt sätt att undervisa efter dina elevers individuella behov.
* Du är även tydlig och bra på att kommunicera.
* Erfarenhet från synpedagogik eller teckenspråk är meriterande, men inget krav.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med digitala läromedel.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Ytterligare information 
Annonsen avser en tillsvidareanställning på heltid.
Placeringsort: Malmö

Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är 2023-02-22.

För frågor kring tjänsten, kontakta Biträdande rektor Jenny Westman jenny.westman@iris.se eller Rektor Michaela Elezovic michaela.elezovic@irisgruppen.se
För frågor kring processen, maila: iris.rekrytering@iris.se. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris söker SFI-lärare i Malmö med fokus på syn- och hörselnedsättning till

SFI-lärare
Läs mer Nov 30
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Iris utbildning expanderar och vi vill ha med dig på resan! Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? Då har du hittat rätt!


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Våra verksamheter har en gemensam värdegrund och pedagogisk plattform. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Kan ni berätta mer om utbildningen och verksamheten?
Javisst! Iris Utbildning är en vuxenutbildning för synsvaga och personer med hörselnedsättning på uppdrag av Malmö stad. Vi erbjuder SFI, grundläggande- och gymnasiala kurser. Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för våra elever inför deras nästa steg i livet. Vi levererar med hög kvalitet, en stor flexibilitet och fullständig individanpassning. 

Vad är mina arbetsuppgifter? 
Du kommer planera, genomföra och följa upp elevernas lärande och progression. Du kommer huvudsakligen att arbeta med SFI för målgruppen personer med syn- eller hörselnedsättning. Denna målgrupp är mycket heterogen med differentierade studie- och yrkesbakgrund. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kreativt arbetslag. Humor, värme, samarbetsförmåga och professionalism är nyckelord hos oss. Undervisningen sker på plats i våra lokaler i centrala Malmö.

Vem passar för tjänsten? 

* Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i ämnet svenska som andraspråk, minst 30 hp.
* Erfarenhet från arbete med målgruppen samt utbildning och/eller erfarenhet av läs- och skrivinlärning är meriterande.
* Du är lyhörd och har en god förmåga att anpassa ditt sätt att undervisa efter dina elevers individuella behov.
* Du är även tydlig och bra på att kommunicera.
* Erfarenhet från synpedagogik eller teckenspråk är meriterande, men inget krav.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med digitala läromedel.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Ytterligare information 
Annonsen avser en tillsvidareanställning på deltid, sysselsättningsgrad ca 60-80%.
Placeringsort: Malmö

Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är 2023-12-22.

För frågor kring tjänsten, kontakta Biträdande rektor Jenny Westman jenny.westman@iris.se eller Rektor Michaela Elezovic michaela.elezovic@irisgruppen.se
För frågor kring processen, maila: iris.rekrytering@iris.se. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

SFI-lärare med fokus på syn- och hörselnedsättning till vuxenutbildning!

SFI-lärare
Läs mer Nov 30
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Iris utbildning expanderar och vi vill ha med dig på resan! Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? Då har du hittat rätt!


Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare?
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Våra verksamheter har en gemensam värdegrund och pedagogisk plattform. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Kan ni berätta mer om utbildningen och verksamheten?
Javisst! Iris Utbildning är en vuxenutbildning för synsvaga och personer med hörselnedsättning på uppdrag av Malmö stad. Vi erbjuder SFI, grundläggande- och gymnasiala kurser. Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för våra elever inför deras nästa steg i livet. Vi levererar med hög kvalitet, en stor flexibilitet och fullständig individanpassning. 

Vad är mina arbetsuppgifter? 
Du kommer planera, genomföra och följa upp elevernas lärande och progression. Du kommer huvudsakligen att arbeta med SFI för målgruppen personer med syn- eller hörselnedsättning. Denna målgrupp är mycket heterogen med differentierade studie- och yrkesbakgrund. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kreativt arbetslag. Humor, värme, samarbetsförmåga och professionalism är nyckelord hos oss. Undervisningen sker på plats i våra lokaler i centrala Malmö.

Vem passar för tjänsten? 

* Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i ämnet svenska som andraspråk, minst 30 hp.
* Erfarenhet från arbete med målgruppen samt utbildning och/eller erfarenhet av läs- och skrivinlärning är meriterande.
* Du är lyhörd och har en god förmåga att anpassa ditt sätt att undervisa efter dina elevers individuella behov.
* Du är även tydlig och bra på att kommunicera.
* Erfarenhet från synpedagogik eller teckenspråk är meriterande, men inget krav.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med digitala läromedel.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Ytterligare information 
Annonsen avser en tillsvidareanställning på deltid, sysselsättningsgrad ca 60-80%.
Placeringsort: Malmö

Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är 2023-12-22.

För frågor kring tjänsten, kontakta Biträdande rektor Jenny Westman jenny.westman@iris.se eller Rektor Michaela Elezovic michaela.elezovic@irisgruppen.se
För frågor kring processen, maila: iris.rekrytering@iris.se. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Iris Utbildning söker en dövblind tolk!

Teckenspråkstolk/Dövblindtolk
Läs mer Okt 25
I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

Vår verksamhet


Iris Utbildning gör vuxenutbildning för personer med syn- eller hörselnedsättning på uppdrag av Malmö stad. Vi erbjuder SFI, grundläggande- och gymnasiala kurser. Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för våra elever inför deras nästa steg i livet. Vi levererar med hög kvalitet, en stor flexibilitet och fullständig individanpassning. Vi är en liten verksamhet med stor erfarenhet och våra lokaler finns på Nordenskiöldsgatan 13 i centrala Malmö.

Din profil? 
Vi söker dig som är dövblind tolk och vill arbeta i vår verksamhet i Malmö.

Personliga egenskaper
Som person är du självgående och strukturerad, vilket innebär att du har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och att hålla uppsatta tidsramar. Du är även flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt har god samarbetsförmåga. Vidare har du god förmåga att motivera andra och driva verksamheten utifrån affärsmässiga mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. 

Vårt erbjudande 
Vi erbjuder en tjänst inom en ledande utbildningskoncern där vi arbetar över bolagsgränserna för att utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Våra verksamheter har en gemensam värdegrund och pedagogisk plattform. Iris värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. 

Ytterligare information  
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är 2023-12-01.


För frågor kring tjänsten, kontakta Rektor Michaela Elezovic@irisgruppen.se 0765 266 911 eller Biträdande rektor Jenny Westman jenny.westman@iris.se, 072- 402 78 11

 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Irisgruppen söker en anbudschef!

Anbudsansvarig/ Bid Manager
Läs mer Jul 7
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se.

Tänker du med passion på affärer, anbudsarbete och att leda projekt? Kan du växla mellan helhetsperspektiv och de små detaljerna? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som anbudschef leder du anbudsgruppen, deltar i anbudsarbetet och har nära kontakt med olika delar av verksamheten inom Irisgruppen. Du jobbar i team som till stor del finns på distans och du driver olika arbetsuppgifter såsom:
* Anbudsarbete, framförallt inom LOU, LOV och auktorisationer
* Överlämning/implementering av vunna avtal
* Avtalshantering och kontakter med avtalskunder
* Analyser, dokumentation och rapporter


 
Din profil
Du har erfarenhet av distansledarskap sedan tidigare. Du trivs med att ta itu med ett spännande förfrågningsunderlag såväl som att anpassa offerter utifrån kundbehov. Kommunikation- och informationshantering är viktiga kompetenser i rollen och du måste ha mycket god förmåga att formulera dig i skrift och anpassa texter efter olika målgrupper och situationer. Du besitter hög digital kompetens och har erfarenhet av datadrivet arbetssätt.
Du ska ha arbetslivserfarenhet från arbetsmarknadstjänster och/eller vuxenutbildning.
 
Personliga egenskaper som är betydelsefulla i rollen som anbudschef är förmåga att skapa struktur samt en hög grad av ansvarstagande. För att lyckas i den här rollen behövs ett flexibelt förhållningssätt och du behöver kunna hantera perioder med högt tempo. Du behöver ha förmåga att leda utifrån ett helhetsperspektiv på våra affärsprocesser samtidigt som du kan analysera och gå in på detaljnivå inom vissa områden.
 
Du är väl förtrogen med anbudsarbete inom LOU, LOV och auktorisationssystem. Du har jobbat med verktyg såsom Tendium, Tendsign, E-avrop och KommersAnnons. Du har tidigare erfarenheter av att projektleda på distans.
 
Du rapporterar till affärschefen och arbetar tillsammans med affärsgrupp, stödfunktioner och operativ verksamhet, så det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vill du skapa affärer och sprider positiv energi så kommer du passa mycket bra i vårt mycket kompetenta och härliga team. 
 
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tjänst inom en koncern med starka värderingar och arbetsplats med många olika typer av verksamheter. Du får möjlighet att jobba och utvecklas med alla våra verksamheter inom Irisgruppen, med varumärken såsom Iris Hadar AB, Medlearn AB och AB Iriskraften.
 
Vi tillämpar hybridarbetsplatser med arbetsmiljö som kombinerar arbetsplats på något av våra kontor med flexibiliteten att arbeta på distans.
Du får en gedigen on-boarding  och möjligheten att arbeta i ett företag som värdesätter och tar vara på de kvalitéer som varje individ tillför och som står för mångfaldhet och jämlikhet. Vi talar tillsammans 50 olika språk och har stor variation inom kultur, religion och funktionsuppsättning.

Ytterligare information 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar tre månaders provanställning. För frågor kring tjänsten, kontakta affärschef Anne Lindgren på 070-3705648 eller anne.lindgren@irisgruppen.se. För frågor kring ansökningsprocessen kontakta iris.rekrytering@iris.se. Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30 juli.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu