Malmö: Junior Inköpskoordinator sökes till FAS Converting Machinery

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior Inköpskoordinator sökes till FAS Converting Machinery i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-17 // Varaktighet: Heltid

Junior Inköpskoordinator sökes till FAS Converting Machinery i Arlöv
Har du ett intresse för inköpsområdet samt en vilja att utvecklas? Har du en förmåga att ta initiativ och driva ditt arbete framåt? Vill du vara del av ett innovativt bolag som värderar en god gemenskap högt? Då ska du söka denna tjänst idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som Inköpskoordinator arbetar du med det operativa inköpsarbetet samt med att driva diverse projekt från start till slut. Du ansvarar bland annat för daglig kontakt med leverantörer, transportbokningar, orderläggning och utformning av manualer. Därutöver är du delaktig i det strategiska inköpsarbetet tillsammans med CTO.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
  Operativt inköpsarbete.
Inköpsansvarig i våra leveransprojekt från start till slut.
Kontakt med leverantörer via telefon och mejl.
Transportbokningar.
Utformning av reservdelsmanualer.
Till viss del strategiskt inköpsarbete.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Inköpskoordinator har du ett stort intresse för inköpsområdet samt en nyfikenhet på att lära. Du har ett driv och engagemang som ständigt tar dig framåt samt en noggrannhet i ditt arbetssätt. Vidare har du en god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förståelse för vikten av en god kommunikation. Därutöver är du en prestigelös lagspelare som värderar att finnas där för dina kollegor.

Viktigt för tjänsten:
  Intresse för inköpsområdet.
Meriterande med eftergymnasial utbildning, exempelvis inom inköp.
Svenska och engelska i tal och skrift.
God dator- och systemvana, meriterande med erfarenhet att arbeta i ett ERP-system.
Driven och initiativtagande personlighet.
OM TJÄNSTEN
FAS Converting Machinery AB är ett globalt företag som tror mycket på individens potential och att allt går att lära sig så länge människor arbetar tillsammans och med höga ambitioner. Tjänsten som Inköpskoordinator är ett konsultuppdrag på heltid som är på minst 6 månader. Därefter finns goda möjligheter att få en anställning direkt hos FAS som ser långsiktigt på denna tjänst. Du blir till en början anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult.

ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Ring på via 0738–617273 eller amanda.ring@eterni.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpsassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpsassistent.

Vikarierande produktkoordinator till Granngården

Läs mer Mar 22
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2022 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet.

Produktkoordinator är länken mellan kategorichef och leverantör avseende produktadministration och har det administrativa ansvaret för produ kt - hanteringssystem och processer från inköp till säljkanaler. Rollen ska säkerställa korrekt och kvalitati v grunddata , stötta kategoricheferna vid prisuppdateringar och kampanjadministration. Löpande kontakt med leverantörer och bistå kategorichef med varierande administrativa uppgifter. I den här rollen är man även Super User för produkthanteringssystemet Syndigo  

Arbetsuppgifter  

?  

Registrera och uppdatera artiklar och parametrar samt sammanställa underlag och läsa in i produkthanteringssystemet  


Aktivt säkerställa kvaliteten av artiklarnas grunddata, tex kompletta och korrekta varucertifikat, inköpsunderlag och kalkyler  


Ansvara för löpande kontakt med leverantörer i olika administrativa frågor  


Administrera och registrera kampanjer och erbjudanden i samarbete med kampanjansvarig.  


Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter som tex inköpssupport och avtalsadministration  


Hantera pris- och produktuppdateringar  


Dagliga interna kontakter med Granngårdens organisation, t ex operativt inköp , butik, i syfte att inhämta, kontrollera och säkerställa korrekta uppgifter i affärssystem  


Dagliga externa kontakter med leverantörer i syfte att inhämta, kontrollera och säkerställa produktinformation och andra produktspecifika frågor.  


?  

Kvalifikationer  

Vi söker dig som har en gymnasialutbildning med inrik t n ing mot inköp, ekonomi eller försäljning alt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet.?  

Meriterande om du har ca 1-2 års erfarenhet av liknande arbete. Rollen kräver också:  

Erfarenhet från detaljhandel  


Engelska i tal och skrift  


Goda kunskaper i Microsoft Office speciellt Excel  


För rollen behöver du vara :  

Noggrann & Strukturerad  


Siffersinne  


Kvalitetsmedveten  


Serviceinriktad och förståelse för ett arbete med kunden i fokus  


Förmåga att arbeta självständigt  


Förmåga att prioritera  


Personliga egenskaper  

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du kan identifiera dig med våra ledord:  

?* Jordnära * Engagerad * Kundfokuserad * Vinnare*  

Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.  

Tillträde:? 2024-05-13  

Anställning: ?Vikariat 100 % under perioden 2024-05-13 tom 2025-09-30  

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen och? maila Sofia Ståhlros , sofia.stahlros @granngarden.se ?  

Välkommen med din ansökan som vi vill ha?senast den 2024-04 - 20 . Vi?arbetar löpande med?urvalet så kom in?med din ansökan så snart som möjligt!?Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.  

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:  

https://granngarden.se/jobba-hos-oss

Ansök nu

Inköpsassistent

Läs mer Feb 16
Är du problemlösaren som trivs i en bred och varierad roll? Har du erfarenhet som inköpsassistent, innesäljare, kundsupport eller liknande och tycker att teknik är spännande? Då har vi rollen för dig! Hos oss kan du se fram emot en roll där kan du lära, växa och utvecklas tillsammans med vår fortsatta expansion.
Nu söker vi en Inköpsassistent!

Vad gör FAS Converting Machinery?
FAS Converting Machinery är det lilla bolaget med internationella kunder, stora som små. Vi är ett teknikbolag som sedan 1978 utvecklar, bygger och säljer maskiner för omvandling av plastfilm till påsar på rulle. Vi tar stor stolthet i att vara en del av lösningen till en mer hållbar och cirkulär produktion genom att utveckla robusta och energioptimerade maskiner som är en del av värdekedjan i att återvinna plast till nya produkter. Sedan början av 2024 är vi en del av den USA-baserade CMD koncernen som är teknikledande inom vår bransch. Tillsammans är vi nästan 250 kollegor, varav ungefär 25 i Arlöv.
Vad gör en Inköpsassistent hos oss?
Som Inköpsassistent hos oss arbetar du nära och tillsammans med ytterligare en inköpskollega, Johannes. Som en del i ett mindre bolag har du en bred och varierad roll med stort utrymme för att planera din arbetsdag.
Några av dina arbetsuppgifter:

Orderhantering - Administrera order mot leverantörer och hantera löpande inköp


Leveransbevaka - liggande order och följa upp differenser mellan lagda och levererade order.


Vårda och bibehålla goda relationer med våra leverantörer som framförallt finns i Baltikum och Sverige.


Löpande kontakt med kollegorna i produktionen och serviceavdelningen.


Att du ständigt söker förbättringsmöjligheter och driver arbetet framåt ser vi som en självklarhet.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha lätt för att etablera kontakter och ha en god kommunikativ förmåga. Du trivs med att ha telefon och mejl som arbetsredskap och har inga problem med att gå ut i produktionen eller ringa ett samtal till en engelsktalande leverantör. Som du förstår kommer du att ha många olika kontakter och vi tror att du trivs i en koordinerande roll samt tycker det är spännande med teknik.
Du har integritet och när det krävs även skinn på näsan. Du är självgående men också en bra lagspelare.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser att du är en person som tar ansvar och är strukturerad, prestigelös och lösningsorienterad. Du bidrar med en god stämning både bland dina kollegor och i relationen till våra intressenter.
För rollen krävs:

Något års arbetslivserfarenhet som tex. inköpsassistent, innesäljare, kundsupport eller liknande.


Mycket god förmåga i tal och skrift i både svenska och engelska.


God systemvana och kunskaper i Office-paketet.


Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en rolig och varierad roll i ett bolag där alla gör skillnad och har en viktig roll. Du kan se fram emot en frihet under ansvar och för rätt person finns stor möjlighet till utveckling i både rollen och bolaget.
Dessutom kan du se fram emot ett generöst friskvårdsbidrag, tillgång till fri parkering, en engagerad trivselkommitté och ett gäng med hjälpsamma och trevliga kollegor!
FAS Converting Machinery ligger i Arlöv med närhet till Burlövs tågstation.


Välkommen med din ansökan!
Du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret.
I den här rekryteringen gör vi ett löpande urval och med sista ansökningsdag 2024-03-10
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lisa Alsterberg – lisa.alsterberg@roirekrytering.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning hos - FAS Converting Machinery
Omfattning - Heltid och tillsvidare
Start - Enlig överenskommelse

Ansök nu

Inköpare omgående till kund i Malmö

Läs mer Sep 22
Har du erfarenhet av att arbeta som operativ Inköpare? Är du van vid att arbeta självständigt i en internationell miljö? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Om tjänsten
I rollen som inköpare kommer du att ha ansvar för inköp och leverans för både leverantörer och egen tillverkning. Du kommer ha eget ansvar för ett flertal leverantörer och aktivt arbeta för att säkerställa långsiktiga relationer med dessa. I arbetet ingår orderhantering, analys, lageromsättning, leveransplaner, ledtider, prognoser och lagernivåer. I rollen som Inköpare krävs det att du är noggrann, organiserad och kan fatta snabba beslut. Vi ser att du är en person som vill effektivisera interna processer, är affärsmässig och kan se helheten för att prioritera i ditt arbete. Då kulturen på bolaget genomsyrar ödmjukhet, respekt och hjälpsamhet krävs det att du bidrar till detta samt en hälsosam arbetsplats. Du kommer att ingå i ett team tillsammans med fyra andra operativa inköpare.



Om dig

Som person är du trygg i dig själv, kan snabbt analysera risker och fatta genomtänkta och sunda beslut. Du arbetar högkvalitativt, har struktur i ditt arbete och är lösningsorienterad. Att snabbt kommunicera och förmedla korrekt information både internt och externt ligger naturligt hos dig.

Din bakgrund

För rollen som operativ inköpare söker vi dig som har:

Erfarenhet av arbete med operativt inköp (det går bra att du är junior)

Erfarenhet av Medtech-branschen är meriterande

God systemvana (gärna excell). Erfarenhet av Business Central är meriterande.

God kunskap både i svenska och engelska

Övrig information

Uppdragstyp: Konsultuppdrag heltid 2 mån (mest troligen längre)
Ort: Malmö
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse



Ansökan

För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ansök nu

Inköpsassistent till Procurator på föräldravikariat

Läs mer Feb 7
Vi söker dig som vill ta dig an ett kortare uppdrag och utvecklas som inköpare på Procurator. Som person är du flexibel, service-minded och har en god samarbetsförmåga. Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Procurator förser kunder i Sverige med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar de vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.

Vi söker dig som kan stötta upp inköpsavdelningen under perioden 2 april till 14 juni 2024 då en i teamet är på föräldraledighet. Du kommer ingå i ett team på sex personer och i rollen som inköpare kommer du att stötta upp med operativa delar av inköpsarbetet.

Du erbjuds
- Ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bekräfta ordererkännande
* Följa upp backorder listor som kommer från leverantörer
* Kontakt med leverantörer, exempelvis be om kompletterande faktura/kredit
* Hantera reklamationer
* Administrativt inköpsarbete tillkommer


VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel)

Det är meriterande om du har


* Tidigare erfarenhet av inköp
* Erfarenhet av SAP
För att lyckas väl i rollen har du följande personliga egenskaper


Som person ser vi att du är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt, service-minded, har god samarbetsförmåga samt lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Vi ser också att du är självständig, noggrann och snabblärd.

Övrig information


* Om uppdraget: Konsultuppdrag under perioden 2 april till 14 juni 2024
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö
* Arbetstider: Kontorstider


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Procurator här!

Ansök nu

Inköps- och förrådsadministratör till Sysav i Malmö

Läs mer Jan 19
Lockas du av en bred tjänst inom lagerhållning och reservdelshantering? En tjänst där du får vara med och utveckla arbetssätt och processer samt bidra till vår resa mot underhåll i världsklass? Vi utökar nu vårt team med en Förrådstekniker till enheten anläggningsunderhåll vars uppgift är att hantera lagerhållning av reservdelar och förbrukningsmaterial för att stötta Sysavs högteknologiska anläggningar. Varmt välkommen med din ansökan!



Varför arbeta på Sysav?
På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, får du tillgång till en förmånlig sjukvårdsförsäkring och vår Förmånsportal, samt gratis pensionsrådgivning.

 

Ditt team
Vi på Anläggningsunderhåll har en spännande resa framför oss där vi går mot ett mer datadrivet underhållsarbete. För att lyckas med detta behöver vi utöka vårt team med ytterligare en medarbetare och söker nu dig som vill vara med på denna utvecklingsresa. Vi är fem personer som arbetar tillsammans inom förråd, inköp och teknisk dokumentation.  Vi är ett sammansvetsat gäng som hjälps åt och känner stolthet för vårt arbete som bidrar till en hållbar värld.

 

Din roll
Den här rollen innebär ett helhetsansvar från behov till leverans. Du arbetar aktivt för att upprätthålla ordning i förrådet, beställa och ta emot material och utrustning samt ge högklassig service till interna och externa kunder.

I dina arbetsuppgifter ingår:


• Beställning och anskaffning av förbrukningsmaterial, reservdelar och tillbehör


• Skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris där avtal saknas


• Koordinering av reparationsorder, övervakning och garantianspråk
• Aktiv leveransbevakning, uppföljning och daglig kontakt med svenska och utländska leverantörer
• Godsmottagning, kvalitetskontroll, ankomstrapportering, leveransavvikelse hantering och inventering
• Lastning och lossning av ankommande och avgående gods med truck
• Fakturahantering och uppföljning i vårt affärssystem
• Att bidra till kontinuerligt förbättringsarbete och utveckling av våra arbetssätt och processer

 

För att trivas är det viktigt att du


• är engagerad, ansvarstagande och bra på att skapa och upprätthålla ordning och reda.
• tar initiativ, jobbar proaktivt och är van vid att självständigt växla/prioritera mellan arbetsuppgifter.
• är engagerad och intresserad av att göra förrådet till en ännu bättre funktion än vad den är idag genom hög servicegrad och effektiviserad lagerhållning
• har lätt för att ta kontakt med olika människor och ser det som självklarhet att samarbete är nyckel till framgång


Viktiga erfarenheter


• Flera års erfarenhet av systematiskt lagerarbete och reservdelshållning
• God kännedom om byggmaterial, elektriska- och mekaniska komponenter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift
• Mycket god datavana samt goda kunskaper i Office-programmen
• Truckkort A+B, samt erfarenhet av att köra truck
• B-körkort


Meriterande


• Erfarenhet av operativt inköpsarbete inom underhåll
• Kunskap om händelserapporteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta i en komplex CMMS eller ERP system

 

Om ansökan
Vi söker dig som vill ha ett arbete som kräver administrativ förmåga, intresse av service, utveckling, delaktighet i det interna förbättringsarbetet och där viljan att skapa ett gemensamt resultat är viktigt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 2024-02-11. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

 

Anställningsform
Heltid, tillsvidare

 

Ort
Malmö

 

Mer information
Vänligen kontakta Amir Rashid amir.rashid@sysav.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen, tel 040-6351988.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Eterni Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Eterni Sweden AB .

IT-Projektledare till Procurator  

IT-samordnare
Läs mer Mar 20
IT-Projektledare till Procurator  
Trivs du i en roll där du får ha ett ben i tekniken och ett i verksamheten? Är du en kommunikativ, analytisk och flexibel person som trivs i en roll där du får påverka? Har du dessutom ett brinnande intresse för affärssystem och en positiv kundresa? Då ska du söka denna tjänst idag! 
ARBETSUPPGIFTER  
I rollen som IT-Projektledare arbetar du med ett ben i tekniken och ett ben i Procurators verksamhet. Det är en central del av bolaget och ditt huvudsakliga ansvarsområde handlar om integrationer i affärsystemet i relation till såväl nya som befintliga kunder. Du har nära kontakt med både kontaktpersoner hos kunder och leverantörer av tekniken samt att du samarbetar med funktioner internt för att skapa en positiv och enkel kundresa. IT-avdelningen har en nyckelroll i att utveckla affärerna och därför samverkar ni i en snabbrörlig miljö för att skapa effektiva processer kopplade till affärssystem.  
Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:  
Ansvara för processen av integrationer i SAP kopplade till intern verksamhet och försäljning.  
Kontakt med leverantörer gällande utveckling av systemet och testköra uppdateringar.  
Delta i uppstart av nya kundsamarbeten tillsammans med övriga interna funktioner.  
Samarbeta med övriga kollegor inom IT för att utveckla Procurators affärer och fånga upp förbättringspotential.  

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER 
För att trivas i rollen som IT-Projektledare är du en strukturerad, analytisk och kommunikativ person med ett stort intresse för IT och system. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med allt från tekniker till säljare. Du brinner för att göra IT lättförståeligt, användarvänligt och effektivt samt att du har en förmåga att bolla mellan flera olika processer samtidigt. Därtill trivs du i en varierande roll där du får vara med att påverka samt att du ser det som en självklarhet att agera affärsmässigt i alla led.   
Viktigt för tjänsten:  
Tidigare erfarenhet av att arbeta med flöden i affärssystem, med fördel mot handel och distribution.  
Kunskaper i standards så som SAP iDoc, EDIFACT, cXML och/eller Peppol.  
Mycket goda kunskaper i användandet av affärssystem, kunskaper i SAP är meriterande.  
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.  
Kunskaper i inköpsportaler som Ariba, Basware, Coupa och/eller Tradeshift är meriterande.  
Merirerande med erfarenhet från Message Brokers som SAP PI och/eller Microsoft BizTalk.  

OM TJÄNSTEN  
Tjänsten som IT-Projektledare är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Procurator på deras huvudkontor i Malmö. Du ingår i ett team som består av cirka sex personer och arbetar mot hela koncernen som består av cirka 2000 anställda, plus samarbetspartners internationellt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag och möjlighet till distansarbete finns. Anställningen inleds med en gedigen introduktion och du ingår i ett bolag som ligger i framkant vad gäller sin IT-utveckling. Fina förmåner ingår.  
ÖVRIGT 
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicepersonal sökes till kommande uppdrag!

Kassapersonal
Läs mer Mar 14
Servicepersonal sökes till kommande uppdrag! 
Tycker du om varierande arbetsuppgifter inom service som utförs i ett högt tempo? Brinner du för en god kundupplevelse? Har du en naturlig fallenhet för service, detaljer och struktur? Då ska du skicka in en intresseanmälan idag! 
 
ARBETSUPPGIFTER
Som servicepersonal kommer du att vara ansiktet utåt och spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets kunder får en fantastisk upplevelse. Du kommer att arbeta i en dynamisk och stundtals händelserik miljö där din förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och behålla en positiv inställning är avgörande för att skapa en god kundupplevelse. Uppdragen kan komma att variera och handla om allt från butiksarbete, kundtjänst samt event. Du kommer bli placerad utifrån kundens behov, din erfarenhet och ditt intresse. 
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen är du en serviceinriktad och uthållig lagspelare som inte räds nya kontakter. Vidare har du en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer samt en förmåga att se helheten för att ständigt upprätthålla en god kundupplevelse. Du värderar en god kommunikations- och samarbetsförmåga högt och för dig är det en självklarhet att alltid jobba för att överträffa kundernas förväntningar. Du trivs med att skapa gemenskap i teamet och ser inga problem med att arbeta självständigt.
Viktigt för tjänsten: 
Serviceinriktad personlighet och en flexibel inställning.
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Meriterande med tidigare erfarenhet av butik, kundtjänst och/eller event. 

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Eterni och uthyrd till någon av våra kunder i Skåne. Arbetstiderna kan variera och du ingår i ett dedikerat och serviceinriktat team. Uppdragen kan vara på både heltid och deltid samt en varierande uppdragslängd. Notera att detta är en intresseanmälan för kommande uppdrag, du kommer få information vid ett senare tillfälle om du blir aktuell för ett uppdrag.
 
ÖVRIGT
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lagermedarbetare sökes för kommande uppdrag

Lagerarbetare
Läs mer Mar 14
Lagermedarbetare sökes för kommande uppdrag
Trivs du att arbeta praktiskt och i en miljö där det är högt tempo? Uppskattar du arbetsuppgifter där noggrannhet är en viktig faktor? Vill du ingå i ett härligt team som präglas av engagemang och hög arbetsmoral? Då ska du skicka in en intresseanmälan redan idag! 

ARBETSUPPGIFTER
Som Lagermedarbetare hos våra kunder kommer du att arbeta med packning och plockning av varierande gods samt stötta andra avdelningar med rätt material för att produktionen skall fungera. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet och ett högt tempo då det är viktigt att beställningarna packas korrekt och levereras i tid. För att trivas i rollen behöver du vara van vid fysiskt arbete och hantering av större gods. I tjänsten förekommer det även truckkörning.

Du kommer främst utföra arbetsuppgifter som: 
  Plockning och packning av varor. 
Truckkörning. 
Säkerställa att leveranser är klara i tid.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är effektiv och noggrann samt har ett intresse för praktiska arbetsuppgifter. Du har en hög energinivå och värderar en god gemenskap på arbetsplatsen där alla hjälps åt. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du fungerar bra i miljöer där det är ett högt tempo. Du har ett driv och engagemang samt slutför arbetsuppgifter på ett noggrant och effektivt sätt.

Viktigt för tjänsten:
  Meriterande med truckkort A1-4 och B1-4 samt erfarenhet av truckkörning.
Noggrann, flexibel och kvalitetsmedveten personlighet.
Erfarenhet inom lager.
Behärskar svenska i tal och skrift.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Eterni och uthyrd till någon av våra kunder i Skåne. Arbetstiderna kan variera och du ingår i ett dedikerat och serviceinriktat team. Uppdragen kan vara på både heltid och deltid samt en varierande uppdragslängd. Notera att detta är en intresseanmälan för kommande uppdrag, du kommer få information vid ett senare tillfälle om du blir aktuell för ett uppdrag.

ÖVRIGT
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemägare Integrationer till Procurator  

IT-samordnare
Läs mer Mar 13
Systemägare Integrationer till Procurator  
Trivs du i en roll där du får ha ett ben i tekniken och ett i verksamheten? Är du en kommunikativ, analytisk och flexibel person som trivs i en roll där du får påverka? Har du dessutom ett brinnande intresse för affärssystem och en positiv kundresa? Då ska du söka denna tjänst idag! 
ARBETSUPPGIFTER  
I rollen som Systemägare arbetar du med ett ben i tekniken och ett ben i Procurators verksamhet. Det är en central del av bolaget och ditt huvudsakliga ansvarsområde handlar om integrationer i affärsystemet i relation till såväl nya som befintliga kunder. Du har nära kontakt med både kontaktpersoner hos kunder och leverantörer av tekniken samt att du samarbetar med funktioner internt för att skapa en positiv och enkel kundresa. IT-avdelningen har en nyckelroll i att utveckla affärerna och därför samverkar ni i en snabbrörlig miljö för att skapa effektiva processer kopplade till affärssystem.  
Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:  
Ansvara för processen av integrationer i SAP kopplade till intern verksamhet och försäljning.  
Kontakt med leverantörer gällande utveckling av systemet och testköra uppdateringar.  
Delta i uppstart av nya kundsamarbeten tillsammans med övriga interna funktioner.  
Samarbeta med övriga kollegor inom IT för att utveckla Procurators affärer och fånga upp förbättringspotential.  

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER 
För att trivas i rollen som Systemägare är du en strukturerad, analytisk och kommunikativ person med ett stort intresse för IT och system. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har en förmåga att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med allt från tekniker till säljare. Du brinner för att göra IT lättförståeligt, användarvänligt och effektivt samt att du har en förmåga att bolla mellan flera olika processer samtidigt. Därtill trivs du i en varierande roll där du får vara med att påverka samt att du ser det som en självklarhet att agera affärsmässigt i alla led.   
Viktigt för tjänsten:  
Tidigare erfarenhet av att arbeta med flöden i affärssystem, med fördel mot handel och distribution.  
Kunskaper i standards så som SAP iDoc, EDIFACT, cXML och/eller Peppol.  
Mycket goda kunskaper i användandet av affärssystem, kunskaper i SAP är meriterande.  
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.  
Kunskaper i inköpsportaler som Ariba, Basware, Coupa och/eller Tradeshift är meriterande.  
Merirerande med erfarenhet från Message Brokers som SAP PI och/eller Microsoft BizTalk.  

OM TJÄNSTEN  
Tjänsten som Systemägare är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Procurator på deras huvudkontor i Malmö. Du ingår i ett team som består av cirka sex personer och arbetar mot hela koncernen som består av cirka 2000 anställda, plus samarbetspartners internationellt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag och möjlighet till distansarbete finns. Anställningen inleds med en gedigen introduktion och du ingår i ett bolag som ligger i framkant vad gäller sin IT-utveckling. Fina förmåner ingår.  
ÖVRIGT 
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. 
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör sökes till vår kund!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 27
Löneadministratör sökes till vår kund
Är du en löneadministratör som trivs med att arbeta brett, ansvara för ett eget område samtidigt som du samverkar med kollegorna för att hitta gemensamma lösningar och effektiviseringar?  Har du en flexibel inställning och vill leverera bästa möjliga support? Är du dessutom en noggrann och strukturerad person med ett prestigelöst förhållningssätt? Då ska du söka denna tjänst idag!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Löneadministratör ansvarar du för att administrera löner för bolagets kollektivanställda samt tjänstemän enligt gällande lagar och avtal.
Du är en del av ett team där både centrala och lokala avtal påverkar.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
  Support kring tid- och avvikelserapportering
Registrering av nyanställningar, löneunderlag och avslut
Hantera och administrera frånvaro, reseräkningar, utlägg, semesterskulder, premielöner, provision, pension och tjänstebilar.
Bokföring av löner samt avstämning mot konton.
Tolkning av lagar och kollektivavtal via IF Metall, Unionen och Ledarna.
Stödja ekonomiavdelningen med rapporter inför månads- och årsbokslut.
Ta fram statistik och rapporter samt arbeta med viss personaladministration.
Löpande underhåll av system, kontinuerligt delta i förbättringar och effektivisering inom området.
 
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Löneadministratör behöver du vara en noggrann och serviceinriktad person. Du har en prestigelöshet som ständigt hjälper dig framåt samt att du på ett professionellt sätt respekterar andras integritet. Därtill har du ett strukturerat och lösningsfokuserat arbetssätt samt en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Då bolaget precis genomgått ett systembyte ser vi det som en självklarhet att du är en flexibel person som trivs med att sätta dig in i nya sammanhang. Dessutom är du en proaktiv lagspelare som värderar en god gemenskap högt.

Viktigt för tjänsten:
  Flera års erfarenhet från en roll som Löneadministratör samt erfarenhet av att arbeta mot kollektivanställda.
Utbildning inom lön är meriterande.
God IT- och systemvana, grundläggande kunskaper i Excel, kunskaper i SDWorx och Kobra är starkt meriterande.
Flytande svenska i tal och skrift.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Löneadministratör är en rekrytering där du blir anställd direkt hos vår kund. Du blir del av en organisation som värderar teamwork och engagemang samt erbjuds en modern och flexibel arbetsmiljö och sitter i fina lokaler i Malmö. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag och du rapporterar till bolagets lönechef.

ÖVRIGT
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Batteriingenjör till ArcQor AB i Älmhult

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Mar 11
BATTERIINGENJÖR TILL ARCQOR AB I ÄLMHULT

Är du våra nya Li-Ion Battery Expert? Och vill du vara med i en spännande bransch och leverera stryktåliga produkter som kommer användas världen över?

ArcQor är ett starkt växande företag som grundades 1993 i Älmhult. Innanför dörrarna i Älmhultsfabriken konstruerar samt tillverkar vi strömförsörjningsprodukter till både försvars- och säkerhetsorganisationer världen över. Vi söker nu en engagerad och kompetent batteriingenjör, är det kanske just dig letar efter! Läs gärna mer om vår verksamhet på arcqor.com

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta med elektronik och den senaste tekniken av Li-Ion batterier. I ditt arbete kommer du behöva argumentera för- eller emot användandet av olika batterier och förstå vilken påverkan valet av batteri har på ett övergripande plan. Du har en naturligt kommunikativ roll i ett nära samarbete med andra ingenjörer, planerare och produktionsmedarbetare!

I denna roll har du ett övergripande ansvarar för:
  Konstruktion och kvalificering av Li-Ion batteripack till våra försvarskunders olika system.
Konfigurationen av olika batteripack bestående av battericeller till högre spänningar.
Gör bedömningar för att välja rätt batterityp för olika produkter
Livslängdsfrågeställningen, karaktärisering av åldrandeprocessen samt hantering av batteriunderhåll.
Övriga arbetsuppgifter som är kopplade till elektronik kommer förekomma.
 
Vi erbjuder ett givande och självständigt arbete på en marknad med stor utvecklingspotential. Då vi är ett mindre företag finns det möjlighet att jobba med flera olika delar inom bolaget. Våra beslutsvägar är korta, vilket ger dig en fin möjlighet att kunna vara med och påverka både din egen och företagets utveckling.

PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning inom elektronik, gärna civilingenjörsutbildning. Du bör ha ett intresse för batterier, önskvärt om du har förståelse för, eller vill lära dig mer om olika typer av moderna batterier.

Du har kännedom om övergripande batterikemi och olika typer av batteriers påverkan. Vidare har du ett genuint intresse för elektronik i allmänhet samt lätt för att ta till dig och sätta dig in i ny teknik. Du har minst ett par års praktiskt erfarenhet i ingenjörsyrket, kanske som konstruktör, utvecklingsingenjör eller liknande.  

Som person är du självgående och initiativrik samt trivs med att verka i en innovativ och kreativ omgivning. Vi ser gärna att du är lättlärd och snabbt kan sätta dig in i nya systemmiljöer och arbetsuppgifter. Ett visst praktiskt kunnande är också önskvärt, då utvecklingsteamet sitter i nära anslutning till produktionen.

Vi är ett familjärt och jordnära företag som värnar om ett gott samarbete och en trevlig och välkomnande arbetsmiljö. Vi är drivna och framåtriktade, något som vi hoppas att även du är och trivs med. Vi främjar allas intresse och engagemang och mår bra när vi tillsammans kan bidra till ArcQors fortsatta utveckling och goda resultat.

För rollen kräver vi flytande svenska och engelska samt B-körkort då det kan förekomma arbetsresor.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en direktrekrytering till ArcQor AB. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.


ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu