Malmö: Senior Projektkommunikatör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Projektkommunikatör i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-17 // Varaktighet: Heltid

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Corporate Communication har en viktig funktion inom E.ON med syftet att stödja E.ONs affärsmål samt att kommunicera med stakeholders, t. ex. lokala politiker, myndigheter och media. Kommunikationen rör alla delar av E.ONs verksamhet med energiomställningen i fokus. Inom Corporate Communication är samarbetet nära och vi stöttar varandra i våra respektive roller.

Vi söker nu en erfaren projektkommunikatör som kan samordna och driva kommunikationen i projekt inom Energidistribution. Projektkommunikationen omfattar intressentdialoger, press och media, PR, internkommunikation, webb och sociala medier. Du tillhör Corporate Communication och rapporterar till kommunikationschefen, men ingår även i projektorganisationen och arbetar i nära samarbete med respektive regionchef och projektledare.

 I ditt arbete ingår bland annat att:

* Ansvara, driva och samordna kommunikationsarbetet i projekt, upprätta kommunikationsplan, göra uppföljning av kommunikationsinsatser, ta fram Q&A och kommunikativa budskap samt skriva texter för internt och externt bruk
* Ha kontakt med genomförandeorganisation, markägare och andra intressenter
* I samverkan med regionchefen ta fram, kvalitetssäkra och implementera kommunikationsplan och aktiviteter
* Ansvara för projektlandningssida på eon.se


Tjänsten är en visstidsanställning placerad i Malmö. 

Vi söker
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av liknande arbete samt en relevant universitets-/högskoleutbildning. Du har haft ansvar för områden som projektarbete, kommunikation/PR, kund- och intressentkommunikation. En hög språklig nivå i svenska och engelska är en förutsättning. Erfarenhet av att arbeta med projektkommunikation inom energibranschen, infrastruktur, samhällsbyggnad eller liknande är önskvärt. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en person med god förmåga att bygga nätverk och samarbeta, samt att du är tydlig, positiv och engagerande i ditt sätt att kommunicera. Du är en självgående kommunikatör med god språkkänsla och goda projektledaregenskaper. Du är trygg med att arbeta proaktivt och navigera i komplexa organisationer.

Din närmsta chef, Pernilla Schoug, är en inkluderande ledare som ger sina medarbetare förtroende och ansvar i att hitta egna tillvägagångssätt och lösningar. Hon har stor tillit till medarbetarna och värdesätter initiativförmåga, prestigelöshet, samarbete och kunskapsutbyte inom teamet.

Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 31 januari.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Pernilla Schoug, +46 706 55 14 85

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46?705 259188                  
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129  
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kommunikationsstrateg

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kommunikationsstrateg.

Kommunikationsstrateg, fokus regional utveckling, Koncernkontoret i Malmö

Läs mer Jan 29
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och lägga grunden för ett hållbart samhälle och utveckla kommunikationen för vårt regionala utvecklingsarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig. Vi har nu möjlighet att välkomna dig som vill arbeta som kommunikatör med fokus på regional utveckling.

Uppdraget för avdelningen för regional utveckling är att utifrån politiska beslut främja utveckling, hållbar tillväxt och sysselsättning för hela Skåne. Vi verkar som motor och samlande kraft för den regionala utvecklingen och är indelade i nio enheter som bland annat arbetar inom infrastruktur, kompetensförsörjning, innovation, planering, miljö och klimat, näringslivsutveckling, internationalisering och samhällsanalys.

Enheten för marknadsföring och kommunikation tillhör Koncernstab kommunikation och arbetar på uppdrag av avdelningen för regional utveckling. Vi är sex medarbetare och en enhetschef med kompetenser inom bland annat grafisk formgivning, strategisk och operativ kommunikation samt internationell marknadsföring. Vi ser stort värde av att samarbeta i våra uppdrag och välkomnar med glädje en ny kollega till enheten!

Koncernstab kommunikations övergripande uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av verksamhetsmål, politiska beslut och vision.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet med regional utveckling handlar om att skapa förutsättningar för ett innovativt Skåne, med rätt kompetens, som är sammanbundet och där man kan leva med god hälsa i en god miljö. I rollen som kommunikationsstrateg är arbetsuppgifterna varierande med målet att alltid bidra till sammanhållen kommunikation. I denna roll arbetar du som kommunikatör i utvecklingsprojekt samt som strategisk rådgivare och operativt stöd i kommunikationsfrågor med fokus på regional utveckling. I projekten arbetar du nära projektledare och övriga projektdeltagare med ansvar för planering, genomförande och utvärdering av kommunikationsinsatser. Därtill samordnar du kommunikationen med berörda kollegor inom Region Skåne samt med externa parter kopplade till projekten. Som strategisk rådgivare gör du bedömningar av kommunikationsbehov utifrån komplexa sammanhang och skapar sammanhållen kommunikation utifrån uppsatta strategier och prioriteringar med målet att stötta verksamheten i att uppnå resultat och uppsatta mål. Du arbetar aktivt med att analysera, planera, genomföra och utvärdera kommunikationsaktiviteter på ett engagerande och effektivt sätt med kvalitet. Arbetet är både självständigt och i nära samarbete med många kompetenta kollegor inom hela kommunikationsavdelningen. Du har rollen som projektledare och beställare gentemot extern byrå eller vårt eget grafiska team. I ditt uppdrag ingår också, att tillsammans med dina kommunikatörskollegor, utveckla Region Skånes kommunikationsarbete framåt.

Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du är en del av ett kommunikationsteam med hög kompetens! Placeringsort för tjänsten är Malmö. Tjänsten avser en projektanställning som löper till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har relevant och aktuell högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikationsområdet. Du har flerårig och aktuell erfarenhet av strategiskt såväl som operativt kommunikationsarbete, med fördel från en större organisation och gärna med marknadsföringsinslag. Du har hög strategisk förmåga och djup förståelse för kommunikationens roll i organisationer och har arbetat med rådgivning till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Din strategiska kunskap inom kommunikationsområdet kan du snabbt omsätta till konkreta, operativa insatser. Du är en skicklig skribent och har förmågan att strukturera information och hitta kärnan i komplexa sammanhang. Du har arbetat med innehållsproduktion för olika format och kanaler och du får gärna ha erfarenhet av samarbete med kommunikationsbyråer Det är meriterande om du har erfarenhet, förståelse och kunskap från både näringsliv och offentlig verksamhet. Du har erfarenhet från arbete i Episerver och Wordpress eller annat liknande CMS-system, och stor vana vid att arbeta i Microsoft Office-paketet. Därtill är du en skicklig kommunikatör med mycket god förmåga att formulera dig på svenska, i såväl tal som skrift.

Som person har du förmåga att lyfta blicken för att se helheten och du kan prioritera utifrån övergripande strategier. Vidare kan du hantera flera uppdrag parallellt och har god struktur i arbetet. För att lyckas i rollen ser vi även att du är trygg med att förklara kommunikationsperspektivet som strategisk rådgivare gentemot dina uppdragsgivare. Du tar egna initiativ och är en trygg teamspelare som är bra på att bygga relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt både till kollegor och uppdragsgivare. Att vilja göra skillnad för Skånes invånare och vara en god ambassadör för våra värderingar är en självklarhet för dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Corporate PR Specialist

Läs mer Okt 3
Why we will love you
Are you passionate about PR and media, interested in news and current affairs, and motivated by engaging in relationships with media? Do you know how to work proactively with media, managing and leveraging global media contacts? Are you proficient with social media, and what is happening in the world of communications? Do you get energy from critical situations where you need to deliver under pressure?
If yes, then this might be your next step!
To thrive in this position we believe that you bring experience from:
Corporate PR and communications, including for instance creating and
Delivering media engagement plans and producing content for owned and social media.
Running spokesperson briefings and trainings, and monitoring media to identify opportunities.
Working with different channels leveraging content and maximizing impact.
Key media platforms working across the PESO spectrum of channels.
As a person, we believe that you have a flexible and proactive attitude and hands-on approach. You demonstrate leadership skills by using sound judgment to make timely and effective decisions to promote and protect the brand. You bring self-confidence into the discussions you lead, always with the IKEA brand, culture, and values at heart.
If this sounds like a match, continue reading and apply if this role still sparks your interest!



A day in your life with us
In your role as a Corporate PR specialist, you use your strong media relations skills to identify story angles to pitch and tell stories that resonate with the outside world. You create and act on opportunities to tell the stories that strengthen IKEA as a brand, company, and employer in earned, shared, and owned media. You contribute to campaigns, drive key topics through proactive media relations, and respond by demonstrating leadership when IKEA is being challenged.
This means that you will:


Identify stories and news angles within the organization, pitch stories to key media, and contribute with stories to our newsroom at ingka.com and for social media
Identify, build, and develop relations with key journalists and influencers
Monitor the media and the world around us to help identify proactive opportunities and potential risk issues, as well as measure the results of our efforts
Train and support spokespersons representing Ingka Group in external engagements
Secure preparedness for crisis and reputational issues
Be part of a 24/7 on-duty press office on a rolling schedule, handling media requests



Together as a Team
Group Communications positions IKEA as a truly meaningful and trusted brand in people’s hearts and minds, with a focus on us as a retailer and our positive societal impact. At the same time, we enable Ingka Group to be perceived as a unique, meaningful, and trusted company.
The Media Relations team is a team of eight engaged and passionate colleagues, contributing to the media perceiving IKEA as a transforming, purpose-led retailer and a leader in life at home, climate, and equality. Our focus is on working with earned media, but we also make use of owned and shared media to increase amplification and create impact. We are proud to have a key role in protecting and promoting one of the world’s most trusted brands. We work the majority of our working week together from our vibrant office, Hubhult, in Malmö.

Ansök nu

Communications Channel Developer

Läs mer Aug 18
At IKEA, we do things a little different. We think differently, act differently, and work differently as well. We like to break things. Like rules. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plantballs that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it’s been keeping our co-workers going for allmost 80 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us? 

About the job 

The Communication team leads and enables impactful communication to strengthen the IKEA Brand by creating engagement, building trust, and empowering better business.  

The Communication Channel Developer leads the channel development across (and on behalf of) Inter IKEA Group. You will be responsible for developing a channel strategy to communicate the franchise offer, products, and services to relevant target groups, aligned with the communication direction and business and people priorities. You will make sure the channel landscape is fit for purpose and future-ready. You are also the bridge between communication colleagues, colleagues in the business, and various solution owners. 

You will work closely with the Communication Strategist, Communication Planner, Communication Developer, and Franchise Offer Communication Developer to ensure that all future directions and plans can be supported by a strong channel landscape and strategy.  

Among other things, this role is responsible for: 
Keeping the total identified channel landscape (both internal and external) together and secure that we have a relevant corporate communications landscape for the future, aligning planned and ongoing work with digital workplace and solution owners 
Acting as a strategic and tactical partner to one or more business unit(s) or other appointed stakeholders to define and enable their communication channel needs and goals 
Leading the implementation of channel and content strategies and priorities, including governance structure(s) 
Driving internal and external corporate communication channel projects to secure a 360-communication perspective, taking different stakeholder perspectives into account  
Managing corporate communication channels with clear ownership and optimised processes 
Setting up goals and KPIs that measure the success and relevance of published content 
Performing regular channels audits to assure quality 
Developing and capturing new channel ideas based on business needs, the needs of the publishers, and the target audience 
About you 

You have a passion for communication! As you lead, improve, and define channels to ensure channels fit their purpose and co-workers/stakeholders can access content the moment they need it, you should ideally have a deep interest in people across different cultures and demographics.  

You are also someone who has a genuine interest in building relationships, partnerships, and networks, inspired by the IKEA vision and direction with a strong interest in current and future digitalisation and communication trends.  

To be successful in this role, the following knowledge, skills and experiences would be valuable: 
Bachelor's degree in digital media, public relations, or communications 
3+ years of experience of working in a CMS platform 
Good English language skills?with the ability to?cater to non-native?audiences? 
In-depth experience in graphics, web advertising, web development, and user experience 
The ability to build?trusting relationships?and long-term partnerships with stakeholders at all?levels.??  
Creative thinker and problem solver, able to multitask and collaborate often 
Familiar with working in an agile format and fast-paced environment and ability to hit deadlines 
Must understand SEO best practices and proper implementation 


This role is full-time (40 hours per week) and based either in Delft, the Netherlands or Malmö, Sweden. This role sits in the Communication team and reports to the Communication Manager, Inter IKEA (with everyday functional leadership by the Communication Strategist).  

Interested? Submit your CV and motivation letter, in English, by 3-Sep-23. 

If you have any questions about the recruitment process, please reach out to recruiter Angelica Svensson at: angelica.svensson1@inter.ikea.com.

Ansök nu

Kommunikationsstrateg med fokus på regional utveckling till Koncernkontoret

Läs mer Maj 5
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och lägga grunden för ett hållbart samhälle och utveckla kommunikationen för vårt regionala utvecklingsarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig. Vi har nu möjlighet att välkomna dig som vill vikariera som kommunikationsstrateg med fokus på regional utveckling!

Koncernstab kommunikations uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av verksamhetsmål, politiska beslut och vision.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet med regional utveckling handlar om att skapa förutsättningar för ett innovativt Skåne, med rätt kompetens, som är sammanbundet och där man kan leva med god hälsa i en god miljö. Som kommunikationsstrateg hos oss arbetar du nära uppdragsgivare inom regional utveckling som strategisk rådgivare och operativt stöd i kommunikationsfrågor. Du gör bedömningar av kommunikationsbehov utifrån komplexa sammanhang och skapar sammanhållen kommunikation utifrån uppsatta strategier och prioriteringar med målet att stötta verksamheterna i att uppnå resultat och uppsatta mål. Du arbetar aktivt med att analysera, planera, genomföra och utvärdera kommunikationsaktiviteter på ett engagerande och effektivt sätt med kvalitet. Du arbetar både självständigt i specifika uppdrag och samarbetar nära många kompetenta kollegor inom hela kommunikationsavdelningen. Du har rollen som projektledare och beställare gentemot extern byrå eller vårt eget grafiska team. I ditt uppdrag ingår också, att tillsammans med dina kommunikatörskollegor, utveckla Region Skånes kommunikationsarbete framåt.

Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete där du är en del av ett kommunikationsteam med hög kompetens!

Placeringsort för tjänsten är Malmö. Tjänsten avser ett vikariat som löper över ett års tid.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning och flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet, förståelse och kunskap från både näringsliv och offentlig verksamhet. Vi vill att du har arbetat med innehållsproduktion för olika format och kanaler och du får gärna ha erfarenhet av samarbete med kommunikationsbyråer. Det är värdefullt om du har förståelse för regionalt utvecklingsarbete och är van vid att arbeta tillsammans med både interna och externa intressenter. Du har erfarenhet från arbete i Episerver och Wordpress eller annat liknande CMS-system, och stor vana vid att arbeta i Microsoft Office-paketet. Därtill är du en skicklig kommunikatör med mycket god förmåga att formulera dig på svenska, i såväl tal som skrift.

Som person har du förmåga att lyfta blicken för att se helheten och du kan prioritera utifrån övergripande strategier. Vidare kan du hantera flera uppdrag parallellt och har god struktur i arbetet. För att lyckas i rollen ser vi även att du är trygg med att förklara kommunikationsperspektivet som strategisk rådgivare gentemot dina uppdragsgivare. Du tar egna initiativ och är en trygg teamspelare som är bra på att bygga relationer och har ett prestigelöst förhållningssätt både till kollegor och uppdragsgivare. Att vilja göra skillnad för Skånes invånare och vara en god ambassadör för våra värderingar är en självklarhet för dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Kommunikationsstrateg, vik, till område hälso- och sjukvårdskommunikation

Läs mer Maj 5
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och utveckla Region Skånes kommunikation inom hälso- och sjukvård? Vet du hur man skapar strategisk kommunikation samtidigt som du kan det kommunikativa hantverket? Då kan det vara dig vi söker till ett vikariat hos oss i Malmö!

Koncernstabs kommunikationsuppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av verksamhetsmål, politiska beslut och vision. Område hälso- och sjukvård är ett av tre områden inom koncernstab kommunikation, och samlar kommunikationsfunktioner som arbetar med verksamhetsnära kommunikation inom hälso- och sjukvården. I området ingår också ett team som arbetar med regiongemensam hälso- och sjukvårdskommunikation.

Arbetet med hälso- och sjukvård är under omställning för att anpassas till de förändringar som sker i samhället. Omställningen handlar om att göra ett antal förflyttningar i hur vi förhåller oss till, arbetar med och konsumerar hälsa och vård, vilket ställer stora krav på kommunikationen både internt och externt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kommunikationsstrateg till ett vikariat inom område hälso- och sjukvård, Koncernstab kommunikation i Malmö.

I din roll ingår två uppdrag:
• Dels arbetar du nära uppdragsgivare inom avdelningen för hälso- och sjukvårdsstyrning, som strategisk rådgivare och operativt stöd i övergripande kommunikationsfrågor.
• Dels arbetar du med att samordna och vid behov projektleda kommunikationsinsatser utifrån gemensamma behov som lyfts av verksamhetsnära kommunikationsfunktioner i Region Skåne.

I dina uppdrag bedömer du kommunikationsbehov utifrån många gånger komplexa sammanhang och agerar utifrån uppsatta strategier och prioriteringar. Du arbetar såväl strategiskt med planering och uppföljning, som operativt med genomförande av kommunikationsinsatser. I dina uppdrag ingår också att, tillsammans med dina kommunikatörskollegor, utveckla Region Skånes kommunikationsarbete framåt. Du arbetar både självständigt i specifika uppdrag och samarbetar nära många skickliga kollegor inom hela kommunikationsfunktionen. Du är en del av ett team med totalt fyra medarbetare, som rapporterar till områdeschefen.

Vi kan erbjuda dig ett spännande, varierande arbete i varierande tempo, där du är en del av ett kommunikationsteam med hög kompetens.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha minst två års erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete som kommunikatör. Du har erfarenhet av både ledningskommunikation och förändringsledning samt en vana av att leda och driva kommunikationsprojekt. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket. Det är en förutsättning att du är en mycket god skribent med förmåga att beskriva komplexa frågor på ett lättillgängligt och korrekt sätt. Vidare behärskar du Microsoft Office-paketet och det är en fördel om du även har kunskaper i Adobe Creative Cloud och Episerver. Vi ser det som värdefullt om du har erfarenhet av samarbete med kommunikationsbyråer.

Som person har du förmåga att se helheter och du kan prioritera utifrån övergripande strategier. Du har hög analytisk förmåga och är en kreativ genomförare som hittar lösningar och säkerställer goda resultat mot uppsatta mål och inom deadlines. Du är trygg med att förklara kommunikationsperspektivet gentemot dina uppdragsgivare och är bra på att bygga relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är en driven innehållsproducent för olika medieformat och kanaler.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från E.On Sverige AB .

Gruppchef med passion för människor och teknik

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Mar 26
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Du kommer att leda Grid IT Systems, ett team på 14 personer som utvecklar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Vi på E.ON har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle; med ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och långsiktighet.

Din roll
Som Gruppchef i den här rollen arbetar du dagligen med att supportera, utveckla och leda människor. Vi är en något större grupp med en blandning av nya kollegor och vana E.ON-iter, samtidigt som vi har en spännande framtid med flera stora projekt framför oss. Du behövs för att säkerställa balans, hållbara prioriteringar och att gruppen har de resurser och det stöd som de behöver i sina roller som tekniska experter. Din roll innebär förändringsledning och vägledning genom trygghet.

Du kommer att vara en del av ledningsgruppen för Operativ IT, där samarbete och kompetensutbyte över avdelningarna är väl etablerat. Hos oss får du jobba inom en samhällsviktig bransch där hållbarhet och långsiktighet är högt på agendan.

Dina erfarenheter
Det här är helt rätt roll för dig som älskar att arbeta med människor och vi söker dig som har arbetat med ledarskap tidigare och är trygg med de kunskaper du besitter inom coachning och förändringsledning. Vi är öppna för bakgrunder inom både energi- och IT-branscher, det viktigaste är att du är nyfiken på teknik och kan sätta dig in i tekniska diskussioner för att på rätt sätt kunna supportera dina medarbetare. Med det sagt behöver du inte vara teknisk expert – det finns det många av i gruppen redan.

Som ledare kännetecknas du av struktur och stabilitet, men du är engagerad i det nya och tycker om att få med dig människor i förändringar. Om du brinner för att möjliggöra andra och att se människor i din omgivning växa och utvecklas så kan det här vara din nästa tjänst!

Hur är det hos oss
Din chef, Hanna Aru, är någon som du kan gå till för vägledning och stöttning. Hon är inkluderande och bra på att lyssna samtidigt som hon är tydlig i sin kommunikation. Nya idéer välkomnar hon med öppna armar och hon ser fram emot att få ny input i ledningsgruppen!


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 9 april.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Hanna Aru, +46 730 368245

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Senior Investment Controller

Controller
Läs mer Mar 13
E.ON

Om oss
Vi söker en Senior Investment Controller till vårt Nordiska controlling-team med verksamhetsnära fokus, som arbetar tillsammans med våra interna samarbetspartners för att nå en så optimerad och smidig finansiell styrning som möjligt. Vi arbetar närmast den verksamhet som kallas för Energy Infrastructure Solutions (EIS) och vårt affärsområde inom fjärrvärme och fjärrkyla i Norden men även innovativa B2B lösningar och utveckling av PV området. Hållbarhet är ett nyckelord för vår verksamhet.

Din roll
Som Senior Investment Controller kommer du att vara en viktig affärspartner och främst stödja verksamheten i våra affärsinvesteringar, men kan också vara involverad i andra ansvarsområden som finns för vår enhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att säkerställa att våra investeringar är baserade på hållbara planer och att med din expertis säkerställa en solid finansiell utvärdering av våra projekt. Som Senior Investment Controller är du ansvarig för vår investeringsprocess för EIS Norden, säkerställa att den följer företagets strategi och hållbarhetsmål samt utveckla och följa viktiga KPI:er som på ett kontinuerligt sätt delas inom företaget på olika nivåer. Du kommer att agera som rådgivare i individuella investeringsbeslut, till din hjälp finns nära kollegor inom andra supportfunktioner som redovisning, skatt, juridik, treasury, M&A med flera.

Dina ansvarsområden inkluderar att:
* Ansvara för EIS investeringsprocess för Norden inklusive löpnande utveckling och kommunikation av denna till våra olika ledningsteam
* Driva budget och forecast process enligt group guidelines
* Leda beslutande organ för våra investeringsbeslut upp till olika nivåer.
* Tillsammans med projektledare förbereda Gate material för presentation till styrelsenivå
* Granska och godkänna investeringsberäkningar
* Löpnade rapportera utfall till vårt Mgmt team samt följa och driva våra KPIér för detta område
* Säkerställa lämplig hantering av projekt ur ett controlling-perspektiv i nära samarbete med redovisning och andra supportfunktioner.


Dina erfarenheter
För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller teknik. Du har erfarenhet från en liknande roll, helst från större företag, och är bekant med IFRS. Du har goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. I din roll har du ett viktigt ansvar att supportera verksamheten i beslut av våra affärsinvesteringar varpå vi tror att du är en person med starka analytiska färdigheter samtidigt som du har förmågan att tolka data, information och presentera det på ett såväl tydligt som logiskt sätt. Om du är nyfiken, ser positivt på nya utmaningar och innovationer samtidigt som du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö, är detta rollen för dig!

Hur är det hos oss?
För oss är det viktigt att vara stolta över hur vi är involverade och bidrar till energiomställningen. Din närmaste chef, Lena Borna, är Finance Director för EIS. För henne är det viktigt med tydliga ansvarsområden och att individer själva för utrymme för att driva förändring och förbättring av processer och rutiner. Hon är öppen för dina nya idéer och att stötta dig när du behöver ett bollplank – samtidigt som hon värdesätter att ha roligt på jobbet och att vi arbetar tillsammans mot de mål vi satt upp.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 27 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Lena Borna, +46 738 420016

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Ansök nu

Program Manager - strategic focus Capacity

Programledare
Läs mer Mar 11
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

About us
E.ON Energy Networks has embarked on an exciting journey to drive a sustainable energy transition with outstanding accessibility for our customers. Our strategy is deeply rooted in our operations and is based on four focus areas and two enablers. Now, we want to further strengthen our strategic shift by becoming faster at implementing our strategy, and therefore, we are changing the way we manage our operations. We will establish a cross-functional program for each focus area to coordinate and focus our strategic work and utilize our resources in the best possible way. This will involve significant changes in both operations and work methods, and now we are looking for individuals who want to be part of driving this change!


Your role
We are now seeking an experienced program manager to lead the program for the strategic focus area of Capacity. In this role, you will own the long-term roadmap and develop it in close collaboration with your team and key stakeholders, and you will be responsible for achieving the program's targets. You will ensure that the program has the right resources and provide guidance within the program's framework to both program members and the rest of the organization in a way that promotes our corporate culture.

In this role, you will lead the work within the program with a focus on coordination, communication, and strategic progress. You will plan and organize the work, delegate tasks, follow up, and ensure both the timeline and implementation of projects and other activities within the program. You will identify stakeholders and their interests and engage them in the program. When this new set up is established, you will be part of a team of other program managers, working closely together to ensure strategic goal achievement and supporting each other in cross-company processes.

Your experience
We are looking for someone with extensive experience in program management, coordination of program/project portfolios, and delivering business value in line with the company's strategy. It is highly meritorious for this position if you have relevant project management certifications and have worked with electricity grid issues such as grid operation and network planning. We also appreciate if you combine this with knowledge of applicable regulations and industry trends related to the electricity grid. Additionally, you are expected to have an academic degree in engineering, economics, or a related field, and it is advantageous if you also hold an MBA or M.Sc.

To thrive and succeed in this role, we believe that you have a demonstrated experience in leading senior project managers and the ability to positively influence employees and colleagues through a clear yet humble approach. We believe that you can engage stakeholders in the organization's change efforts and navigate a complex organization. Therefore, we hope that you dare to challenge both the operations and have an open attitude towards change while creating stability in everyday work. It is also important that you are confident in your communication and have a business-oriented approach in your dialogue with, for example, municipalities, customers, and contractors.


This is a new but highly prioritized role for E.ON Energy Networks, where the right candidate will have a significant mandate and trust to make a real difference.


Welcome to apply and join us on the journey towards a sustainable society! Final application date is March 26th and interviews will initiate thereafter.

As we work with critical infrastructure, this position has a security clearance, which means that a security screening will be conducted before employment.

For questions about the position, please contact hiring manager:
Director Digitalization and Transformation, Fredrik Moll, +46 790 622068

For union questions, please contact:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Junior Systemingenjör

Systemansvarig
Läs mer Mar 1
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss
Grid IT Systems är ett team på 14 personer som utvecklar och förvaltar IT-system i företagets OT-miljö (Operational Technology). Vi på E.ON har den viktiga uppgiften att distribuera el till hushåll och företag i Sverige. I hjärtat av vår verksamhet finns därför en stabil och säker OT-miljö för styrning och övervakning av elnätet, en oerhört viktig del för ett mer hållbart samhälle; med ett stort fokus på säkerhet, tillgänglighet och långsiktighet.

Din roll
Som Systemingenjör inom vår grupp arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom systemförvaltning och deltar även i vissa projekt. Du ansvarar för applikationsdrift och arbetar med servrar OS, brandväggar/nätverk, VMware, databaser m.m. i olika utsträckning.


Arbetsuppgifter innebär bland annat att:
* Arbeta för att vi har en säker och stabil OT Systemmiljö
* Uppsättning, konfigurering och förvaltning av servrar, OS och applikationer
* Patcha och underhålla systemen
* Delta i projekt för att utveckla och uppgradera våra system
* Kontakt med IT-leverantörer 


Dina erfarenheter
Arbetet bygger på en förståelse och ett intresse för komplexa IT-miljöer och att förstå vikten av att bygga säkra system och lösningar. Vi tror därför att du har en utbildning inom datavetenskap eller liknande och ett genuint intresse för IT.

Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!


Hos oss agerar vi medvetet och vi är övertygade om att engagemang och hållbar prestation grundar sig i trygghet och respekt för våra olikheter. Vi hoppas på att du leder med en öppenhet, empati och ger tid till självreflektion och eftertanke.

Hur är det hos oss?
Din blivande chef Emelie Arvidsson bygger sitt ledarskap på tillit till sina medarbetare och en övertygelse om att man alltid gör sitt bästa och ser som sin främsta uppgift att säkerställa att du har förutsättningarna att kunna göra det. Emelie är en förespråkare för frihet under ansvar så du kommer att ha en stor möjlighet att påverka dina ramar och hur du utför ditt jobb.

Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!


På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

Varmt välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 15 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Emelie Arvidsson, +46 730 863564

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Mar 1
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är energibolaget som driver omställningen till förnybar energi och ett elektrifierat samhälle. Vi pratar inte bara om visioner för framtiden, utan tar ansvar genom att agera här och nu. För människor och för klimatet.

Om oss
E.ON Drive ligger i framkant när det gäller att revolutionera elektrisk mobilitet. Vi är dedikerade till att göra laddning av elbilar tillgängligt och effektivt för alla.
Inom vårt team, E.ON Drive Sales, tar vi hand om våra kund- och affärsrelationer för B2C- och B2B-lösningar inom laddinfrastruktur och eMobility i Sverige. Idag är vi 10 kollegor som jobbar tillsammans med våra kunder och kollegor och söker nu dig som vill vara med och driva omställningen. 

Om rollen
I din roll som Account Manager kommer du vara fokuserad på ett kundsegment där du har hand om hela säljprocessen - från prospektering till signerat avtal. Ditt arbete innebär kontakter med nya kunder där du arbetar för att skapa, presentera och sälja in hållbara och attraktiva helhetslösningar.

Inom E.ON har du flera samverkansytor och arbetar särskilt nära Key Account Managers, Projektledare och Affärsutvecklare/Produktutvecklare . Du kommer också ha ett nära samspel med E.ON Drive utanför Sverige och därmed är kommunikation och utbildningar ofta på engelska.

Möjliga placeringsorter för rollen är Stockholm och Malmö.

Dina erfarenheter
Det viktigaste för att trivas och lyckas i rollen är att du har erfarenhet av proaktiv försäljning. Du behöver också ha en förmåga att förstå tekniska lösningar och produkter. Har du arbetat inom branscher som är förknippade med elektrifiering av fordonsindustrin eller telekombranschen så är det meriterande.
När vi fattar beslut ställer vi oss själva frågan: Vad skulle vi vilja ha om vi vore kunden? Vi tror att du också brukar ställa dig den frågan. Vår kund är vår motivation och vårt syfte och det är viktigt att kunden förblir din ledstjärna i arbetet. Vi är också övertygade om att samarbete gör oss mer framgångsrika och att det också gör jobbet mycket roligare. Vi tror därför att du har lätt för att knyta an till olika människor, får energi av att samarbeta och ser de möjligheter vi kan uppnå tillsammans!

Hur är det hos oss?
Vi är ett sammansvetsat team som bryr oss om varandra och tycker om att ha kul på jobbet. Vi är alla lite vinnarskallar och tycker det absolut bästa är när vi vinner tillsammans!
På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas.
Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill!
Välkommen att söka tjänsten senast 15/3.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Nikolett Sipöcz, 0725 838 829
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, michael.andersson@eon.se

Ansök nu

Commodity Backoffice specialist

Backofficepersonal
Läs mer Feb 29
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.

Om tjänsten

Om din roll hos oss Som Commodity Backoffice Coordinator kommer du bli en del av vår grupp Commodity Back office inom avdelningen Energy Markets. Inom avdelningen Energy Markets arbetar vi med anskaffning, optimering och riskhantering av energirelaterade produkter för E.ONs nordiska verksamheter.

Commodity Back office ansvarar för administration och kontroll av våra commodity affärer finansiellt som fysiskt. Gruppen arbetar även med Compliance frågor samt business controlling. Kulturen i teamet kännetecknas av ett hjälpsamt klimat där vi ser ett stort värde i att stötta och hjälpa varandra. Tillsammans uppmärksammar vi ständigt hur vi kan arbeta smartare och mer effektivt i vårt dagliga arbete.

Teamet består för nuvarande av fem erfarna kollegor och vi söker nu en ny kollega i rollen som Commodity Backoffice Coordinator. Som Commodity Backoffice Coordinator hos oss har du en central roll i avräkning, kontroll, fakturering och rapportering av våra fysiska commodity affärer. Du kommer även att ta ansvar för effektivisering, utveckling och framtagning av Excelmodeller och Power BI modeller samt vara Business Application Owner inom Energy Markets.

Här ges du möjlighet att leda och delta i diverse projekt samt samverka med flera avdelningar inom organisationen utöver den avdelning du är del av. Tjänsten är placerad i Malmö.

Vi söker

För att lyckas väl i din roll har du troligtvis en universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt en fena på Excel och Power BI. Som person tror vi att du är nyfiken och trivs i en roll där du ges möjlighet att komma med egna initiativ och idéer. Du är en relationsbyggare som inger förtroende genom din affärsmässiga och positiva inställning vilket också gör dig till en uppskattad social kontakt och förebild i din omgivning. Därtill trivs du i en roll som innebär samarbete såväl inom som utom avdelningen du är del av.

Din närmsta chef, Niklas Sörhede, visar stor tillit för sina medarbetare och värdesätter att ge utrymme för att ta ansvar och egna initiativ i sina roller. Samtidigt lägger Niklas Sörhede stor vikt vid att vara närvarande och stötta sina medarbetare när det behövs. Därtill anser Niklas Sörhede att det är viktigt med en transparant och öppen kommunikation och sist men inte minst ha kul på jobbet tillsammans.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 14 mars.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Niklas Sörhede 070-6955361

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Unionen, Unionen.EED@eon.se
Akademikerna, Akademikerna@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, michael.andersson@eon.se

Ansök nu