Malmö: Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-19 // Varaktighet: Heltid

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpare.

Purchaser

Läs mer Mar 3
Are you a service minded professional ready for a new exciting challenge?

Our business is booming and we are expanding our Sourcing team with a Purchaser. You will become an important member of a growing team, in a company filled with committed, driven and curious co-workers from all corners of the world.

Welcome to apply and join us on our journey into the future!

This is us

J2 Sourcing is an independent distributor of electronics components. We specialize in solving production component shortages for our wide customer base, by using our worldwide network of suppliers. We are a growth company operating in a fast-moving industry on a global market where the sun never sets, which requires a high pace and high degree of flexibility from us.

This is Your job

This is a varied role, where your main responsibilities will include:

Purchasing

Monitoring purchases, follow-up on deliveries and resolving of any deviations

Supplier Management and Inventory Management

Order Processing as well as other administrative tasks

This is You

To succeed in the role and at the company, you probably hold a Supply Chain Degree and have a few years of experience from a similar role. You are analytical, solution-oriented and always up for a challenge! You thrive in a fast-changing business environment and take great responsibility for your work.

You speak and write Swedish as well as English on a high level. Any additional languages, will be a great advantage. Experience from Visma or a similar ERP system is an advantage for this Malmö based full-time position based in Malmö.

We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Inköpare med förhandlingsvana till Incopia Syd!

Läs mer Feb 17
Nu söker vi inköpare med minst 3-5 års erfarenhet av inköpsarbete. Vi ser gärna att du som söker har arbetat inom tillverkande industri samt med förhandling. Det är meriterande om du har arbetat med elektronik.

För denna roll krävs:

- Minst 3-5 års inköpserfarenhet, gärna från tillverkande industri.
- Relevant utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
- Flexibilitet, förmåga att prioritera och vana av att jobba i ett högt tempo.
- Att du är social och har lätt till samarbete och att hantera många olika kontaktytor i ditt dagliga arbete.
- Flytande i engelska i tal & skrift.

Plats: Malmö med omnejd.



Tjänsten är på heltid.



Incopia erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt fokus på människor, möjligheter och teknik. En arbetsgivare som erbjuder intressanta och utmanande projekt och uppdrag till sina anställda. Incopia är ett kundorienterat konsultföretag som lockar erfarna och skickliga medarbetare. Incopia är ett konsultföretag med expertis inom supply chain och inköp. Vi hjälper företagen i Norden att reducera kostnader och öka värdet i kundens leveranskedja. Vårt branschfokus är dels traditionell industri såsom processindustri, fordon- marin- och tillverkningsindustri men även inom områden som transport, logistik, livsmedel och konsumentvaror. Incopia samverkar med systemleverantörer för en ökad digitalisering av hela kedjan - från innovation till distribution. Vi är annorlunda eftersom vi inte bara hjälper till med analysarbetet utan även tar aktiv del i genomförandet.

Ansök nu

Inköpare till Incopia syd!

Läs mer Feb 8
Nu söker vi drivna medarbetare med inköpsbakgrund som tycker om att hantera många kontaktytor i sitt dagliga arbete. Som inköpare arbetar du bland annat med leverantörskontakt och ledtider, samtidigt som fokus på leveranser är av högsta prioritet. Vi ser gärna att du har 3-5 års erfarenhet av operativt inköp och har arbetat med kostnadsbesparingar. Om du har erfarenhet av förhandling och avtalshantering är det meriterande.

För detta arbete krävs:

- Relevant akademisk bakgrund eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet 3-5 år.

- God kommunikativ förmåga, målinriktad och gillar att arbeta i team.

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

- Flexibilitet, förmåga att prioritera och vana av att jobba i ett högt tempo.

- Meriterande om du har erfarenhet av förhandling.





Plats: Skåne

Tillsättning snarast möjligt.

Incopia erbjuder

Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt fokus på människor, möjligheter och teknik. En arbetsgivare som erbjuder intressanta och utmanande projekt och uppdrag till sina anställda. Incopia är ett kundorienterat konsultföretag som lockar erfarna och skickliga medarbetare.



Incopia är ett konsultföretag med expertis inom supply chain och inköp. Vi hjälper företagen i Norden att reducera kostnader och öka värdet i kundens leveranskedja.



Vårt branschfokus är dels traditionell industri såsom processindustri, fordon- marin- och tillverkningsindustri men även inom områden som transport, logistik, livsmedel och konsumentvaror. Incopia samverkar med systemleverantörer för en ökad digitalisering av hela kedjan - från innovation till distribution. Vi är annorlunda eftersom vi inte bara hjälper till med analysarbetet utan även tar aktiv del i genomförandet.

Ansök nu

Konsult inom Supply Chain Management i Skåne

Läs mer Mar 29
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

ValueOne växer med våra kunder i Skåne! Vi söker därmed konsulter och kandidater som redan nu eller i närtid är tillgängliga för olika uppdrag inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne får du möjligheten till personligt och professionell utveckling och får ingå ett team bestående av de främsta inom området. ValueOne jobbar med uppdrag på alla nivåer och ser en stark efterfrågan inom området.

Vi söker nu konsulter för följande roller:

Demand och Supply planner
Operativ inköpare
Projektinköpare
Strategisk inköpare
Category Manager
Logistikutvecklare
Logistikkoordinator


Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas inom Supply Chain Management. Oavsett på hur långt du kommit i din karriär vill vi gärna lära känna dig. Vi letar efter dig som har en stark egen drivkraft, är initiativrik och resultatinriktad samt har förståelse för att det ytterst är kundens behov som styr din vardag. Akademiska utbildningar så som civilingenjörsutbildning, industriell ekonomi, management och logistik är meriterande för de tjänster vi söker men vi vill även ha en dialog med dig som skaffat värdefull erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi jobbar med uppdrag i hela Skåne och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Ansökan?

Ansökan med CV och personligt brev skickar du via vår hemsida: https://valueone.se/aktuella-jobb/ Vi hanterar ansökningar löpande och tillsättning kommer att ske efter hand. Har du frågor kring tjänsterna är du välkommen att kontakta Olof Widmark tel 070 786 80 99 alternativt 010 3322920.

Ansök nu

Vårt inköpsteam söker en direktinköpare!

Läs mer Maj 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som direktinköpare på BE kommer du att tillhöra vår produkt- och inköpsavdelning, där du exempelvis kommer arbeta med att:
bistå vid affärer för produkter vi inte lagerför samt större objekt.
i samråd med produktchef och deras strategier ta fram bästa förutsättningar för att vi ska kunna göra så många och bra affärer som möjligt utifrån såväl lönsamhet- och hållbarhetsperspektiv.
sammanställa bästa offert till säljorganisationen genom att antingen använda befintliga avtal alternativt skicka ut förfrågan till leverantörer för att komma fram till bästa alternativ utifrån den affär som ska göras.
utföra operativt inköpsarbete som innefattar förhandling, lägga inköpsorder, kontrollera orderbekräftelser, leveransbevaka, boka transporter, informera interna parter om förändringar i förutsättningar (såväl sälj som produktion och lager), och i förekommande fall hantera fakturor och reklamationer.
i tät kontakt med övriga operativa inköpare säkerställa gemensamma leveransflöden
hantera och sköta veckovisa leveranser ifrån samarbetspartners

Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Som person är du strukturerad och du lägger stor vikt vid att ha ett välorganiserat arbete. Du är också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som direktinköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften samtidigt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: På vårt kontor i antingen Malmö, Göteborg eller Norrköping. Uppge vilken ort du är intresserad av i din ansökan.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten förekommer
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp på simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Rosa Kovacs, kan nås på 040 – 38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt inköpsteam söker en direktinköpare!

Inköpare
Läs mer Maj 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som direktinköpare på BE kommer du att tillhöra vår produkt- och inköpsavdelning, där du exempelvis kommer arbeta med att:
bistå vid affärer för produkter vi inte lagerför samt större objekt.
i samråd med produktchef och deras strategier ta fram bästa förutsättningar för att vi ska kunna göra så många och bra affärer som möjligt utifrån såväl lönsamhet- och hållbarhetsperspektiv.
sammanställa bästa offert till säljorganisationen genom att antingen använda befintliga avtal alternativt skicka ut förfrågan till leverantörer för att komma fram till bästa alternativ utifrån den affär som ska göras.
utföra operativt inköpsarbete som innefattar förhandling, lägga inköpsorder, kontrollera orderbekräftelser, leveransbevaka, boka transporter, informera interna parter om förändringar i förutsättningar (såväl sälj som produktion och lager), och i förekommande fall hantera fakturor och reklamationer.
i tät kontakt med övriga operativa inköpare säkerställa gemensamma leveransflöden
hantera och sköta veckovisa leveranser ifrån samarbetspartners

Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Som person är du strukturerad och du lägger stor vikt vid att ha ett välorganiserat arbete. Du är också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som direktinköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften samtidigt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: På vårt kontor i antingen Malmö, Göteborg eller Norrköping. Uppge vilken ort du är intresserad av i din ansökan.
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten förekommer
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp på simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Rosa Kovacs, kan nås på 040 – 38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Är du vår nya Innesäljare i Malmö?

Innesäljare
Läs mer Apr 20
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,5 mdr SEK under 2021 och har cirka 250 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett dynamiskt säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom byggsegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Paul Johansson på 031-742 28 27. Facklig representant för Unionen Rosa Kovacs nås på 040-38 41 68.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 8 maj 2022.

Ansök nu

Säljsupport, Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 4
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en fena på administration och tycker om stor variation i ditt arbete? Har du lätt för att förstå helheten och tycker om att arbeta supporterande? I så fall har vi en spännande möjlighet i rollen som säljsupport!
Som medarbetare på vår säljsupportavdelning erbjuds du varierade arbetsuppgifter där du i huvudsak stöttar säljavdelningen med diverse administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team om fyra personer som tillsammans ansvarar för den interna servicen till vår försäljningsorganisation. På sikt finns det även möjlighet för rätt person att bli super user i vårt nya affärssystem.
Exempel på arbetsuppgifter:
Krediteringar
Godkännande och matchning av direktaffärer
Underhålla prislistor
Administrera information i fakturahanteringssystemet (Medius)
Säljstöd med fokus på utbildning av säljprocesser i affärssystemet (Dynamics AX 2009)
Dagligt stöd i orderskrivning

Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, försäljning eller ekonomi
Har 1-2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
Har erfarenhet av att arbeta i någon form av affärssystem (gärna Dynamics AX 2009)

Som person är det viktigt att du enkelt kan sätta dig in i organisationens olika flöden och förstå helheten. För att trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad person som är självgående i dina dagliga arbetsuppgifter. Du tycker om att ta initiativ och driva ditt arbete framåt samtidigt som du inte är rädd för att lösa problem som uppstår. Vidare är social kompetens och en hög nivå av servicegrad centralt för den här rollen.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen, familjär och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Anställningsform: Projektanställning 2 år under implementationen av vårt nya affärssystem.
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid
Resor i tjänsten: Nej
Tillträde: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Aleksandra Käll på aleksandra.kall@begroup.se. Facklig representant för Unionen Kristina Vågfors nås på kristina.vagfors@begroup.se.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 20/2 2022.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu