Malmö: Accounts Payable (AP) Manager (Interim)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Accounts Payable (AP) Manager (Interim) i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-24 // Varaktighet: Heltid

THE OATLY WAY
We are the world’s original and largest oat drink company. For over 25 years, we have exclusively focused on developing expertise around oats: a global power crop with inherent properties suited for sustainability and human health. Our commitment to oats has resulted in core technical advancements that enabled us to unlock the breadth of the dairy portfolio, including alternatives to milks, ice cream, yogurt, cooking creams, and spreads. Headquartered in Malmö, Sweden, the Oatly brand is available in more than 20 countries globally.

WHAT WILL YOU DO:
We are looking for an interim Accounts Payable Manager to join our Finance EMEA department! You will be placed in our Malmö HQ and you will be part of a positive and engaged team! This is a temporary position for minimum 12-16 months.

Your tasks will include:

- Personnel responsibility for the AP team, today they are 5 people.
- Review the reconciliations made every month/quarter/year.
- Weekly meetings with the team to be updated with the status of the invoices
- Lead the improvement and efficiency work for the AP team.
- Be a speaking partner from Finance AP towards against IT.
- Lead the work with quality and Internal Control regarding Accounts Payable.
- Be familiar in D365 Accounts payable module.
- Review when Master data has set up a new Vendor.
- Collaborate with all the departments regarding their invoices



WHO YOU ARE:
In order to be successful in the position as Accounts Payable Manager, we believe you have at least secondary school degree in accounting or finance/economics (university degree, higher vocational education or courses). You have 3 - 6 years experience from working with accounts payable as well as purchase order invoices.

You are confident in handling the Office package, for example Excel, and you probably have experience from working with ERP systems.

As you will have lots of contact with various departments of Oatly, you are a strong communicator! You are fluent in Swedish and English, both verbally and written. We hope you are an initiator who makes things happen and always looks for ways of improvement! You have good attention to detail, but most importantly you feel connected to our mission of encouraging health, sustainability, and transparency!

You like to work independently, but still want to be a part of a team. You are humble and positive and continuously look for possibilities to improve. Since Oatly is a fast-growing company, you need to be open for changes and willing to challenge yourself.

COME JOIN US
We welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. If you have the curiosity, passion and collaborative spirit, work with us, and let’s do this together! It will be fun! Promise!

YOUR APPLICATION
We are currently reviewing applications ongoing, so please do not hesitate to send in your interests.

Closing date for applications will be no later than 2022-02-04.

LI-TA1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Läs mer Feb 28
Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.
Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen där du kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling. Där kommer du att arbeta nära och tillsammans med ett engagerat ekonomiteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

- Moms och skatter

- Redovisningsfrågor

- Utveckling av rutiner och processer

- Löpande bokföring

- Månad, kvartal och årsbokslut

- Fördel om du arbetat i systemet Business Central

Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt

I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig.

Vi söker dig som

Har eftergymnasial examen inom ekonomi
Har minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.

I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetare och bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande.



Vi erbjuder

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonom, Malmö

Läs mer Feb 28
Som ekonom hos vår kund får du en central roll i att utveckla och förbättra våra ekonomiska processer och rutiner. I din roll som ekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att identifiera och lösa ekonomiska utmaningar, samtidigt som du aktivt bidrar till att bygga och stärka vår ekonomifunktion. Om du vill vara med och forma vår ekonomifunktion och ta del av spännande utvecklingsmöjligheter är det här din chans att göra det!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Norra Hamnen i Malmö och arbeta tätt tillsammans med andra erfarna kollegor. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse men målsättningen är att tillträde ska ske i mars 2024.

Arbetsuppgifter:

Ansvara för ekonomisk rapportering samt analyser

Löpande fakturering, leverantörsfakturor, redovisning, månadsbokslut och årsbokslut

Stöd och ledning för implementering och utveckling av affärssystem kopplade till verksamheten

Lönehantering samt administration av de anställdas försäkringar Fora, Collectum mm.

Rapportering till VD

Budget- och prognosprocesser kommer att vara en viktig del av rollen men där fokus i första hand ligger i att driva och utveckla löpande processer så att verksamheten kan utvecklas.



OM DIG

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du ska vara driven och ha en stark vilja att driva förändring och effektivisering. Tidigare erfarenhet inom en liknande roll och inom controlling är meriterande, men framför allt letar vi efter dig som brinner för att skapa resultat och göra skillnad.

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du är van att arbeta i lite olika affärssystem. Som person är du stresstålig, affärsorienterad, noggrann och ser möjligheter.

Ingen dag är den andra lik och du kommer att få breda arbetsuppgifter där du själv arbetar fram lösningar och rutiner. Då funktionen är ny kommer det att finnas stora möjligheter att vara med och påverka i processer samt bygga företagets ekonomifunktion.

Krav:
Högskoleutbildning eller motsvarande nivå

Flerårig erfarenhet inom redovisning, gärna med system Fortnox

Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i lite olika affärssystem och i olika roller inom ekonomi, gärna inom controlling.



OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Malmö!

Läs mer Apr 10
Vi söker nu dig som vill ta dig an ett nytt gig. Vi är på jakt efter redovisningsekonomer som vill påbörja en ny resa.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha stor bredd i dina arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor kommer du hantera löpande bokföring, fakturering, avstämningar, momsdeklarationer och inkomstdeklarationer, månadsbokslut, eventuellt löner samt övriga arbetsuppgifter kopplade till redovisning. Det kan också förekomma likviditetsprognoser och ekonomisk rådgivning i rollen. Om digVi söker dig som är social och utåtriktad och som har ett genuint intresse för kvalificerad administration, redovisning och inte minst att stödja och ge service. Du är analytisk och lösningsorienterad med en god förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. En av dina starkaste drivkrafter är att lösa problem och ha kul på jobbet. Du trivs med att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla och stabila relationer. Vidare är du utvecklingsorienterad och motiveras av att få väl fungerande processer på plats.Vi söker både juniora men även seniora mederfarenhet från brett arbete på ekonomiavdelning eller Redovisningsbyrå. Du är van att jobba i olika system och du hanterar Excel väl. Du kommunicerar utan problem på både svenska och engelska.I den här rollen är din personlighet och drivkraft det allra viktigaste!

Ansök nu

Redovisningsekonom Danir AB

Läs mer Feb 12
Redovisningsekonom Danir AB

Om tjänsten
På Danir AB blir du en del av en entreprenörsdriven koncern som äger och utvecklar företag. Du kommer att jobba med moderbolagets redovisning i en bred ekonomiroll som ställer krav på förmåga till både detalj- och helikopterseende. Tjänsten rapporterar till Group Finance Director och placering är på Danir AB:s huvudkontor på Dockplatsen 1 i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisningen för moderbolaget Danir AB. Det är en bred roll och du hanterar allt från det löpande till deklarationer och årsredovisning.
• löpande redovisning för moderbolaget
• kund- och leverantörreskontra
• månads, kvartals- och årsbokslut
• likviditet och kassaflöde
• momsredovisning
• inkomstdeklarationer
• koncernrapportering i Cognos
• behjälplig med årsredovisning




Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och minst 3-5 års erfarenhet av redovisning på bolagsnivå där du hanterat allt från löpande redovisning till bokslut och rapportering för ett eller flera bolag. Du har med fördel även erfarenhet av inkomstdeklarationer och årsredovisningsarbete.
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och du är duktig på Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och vill förstå helheten i verksamheten och vill vara med på förtagets utvecklingsresa. Du arbetar med ett stort driv samtidigt som du är ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga. Du utmanar och ifrågasätter och har lätt för att kommunicera med övriga i teamet
Du är trygg, prestigelös och tycker om att jobba nära dina kollegor.

Vad erbjuder vi
Här får du möjlighet att vara en del av ett växande och entreprenöriellt bolag där det alltid händer något. Vi värdesätter din potential och din vilja att utvecklas och belönar ditt engagemang. På Danir AB har vi en utpräglat decentraliserad kultur med hög delaktighet i förändring och utveckling.


Om företaget
Danir AB är ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, och vår roll är att äga och utveckla våra bolag samtidigt som vi bidrar till ett bättre samhälle. Vi gör det genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang. Vi har 12.000 anställda och verksamhet i 27 länder.
Inom Danir finns det åtskilliga exempel på socialt engagemang där vi och våra koncernkollegor visar omsorg och tar ansvar för mer än bara de i den närmaste omgivningen. Vi uppmuntrar allt arbete som gör livet lättare och bättre för andra. Vi välkomnar alla som vill vara med och bidra i någon form till de samhällsprojekt som vi startat eller engagerat oss i under åren. Vårt engagemang i denna form växer i samma tempo som våra övriga verksamheter. Och det tycker vi är högst rimligt då vi anser att ju större vi blir desto större socialt ansvar vill och ska vi ta.


Ansökan
I denna rekrytering har Danir AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till WeSports

Läs mer Apr 3
Är du redo att ta ansvar för det kvalificerade redovisningsarbetet i en e-handelskoncern på stark frammarsch? På WeSports blir du en del i ett härligt och stöttande ekonomiteam där du får möjlighet att utvecklas och vara med på en spännande resa.
Om tjänsten
Vi söker nu en senior redovisningsekonom som vill axla ansvaret för redovisningen i ett eller flera av koncernens dotterbolag. Du får arbeta med de kvalificerade delarna av redovisningsarbetet, med tyngd mot bokslut och rapportering, och samtidigt agera stöd och support i den löpande bokföringen.
Du har ett tiotal kollegor i koncernens redovisningsteam som stöttar varandra samtidigt som du får arbeta självständigt. På WeSports är rapporteringsvägarna korta, vi håller ett högt tempo i en föränderlig miljö där det aldrig hinner bli tråkigt.
Du får arbeta i centrala Malmö i moderna kontorslokaler med utsikt över stan och i direkt närhet till centralstationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för bokslut i ett eller flera av koncernens bolag
Ansvara för rapportering, uppföljning och viss analys av resultat
Agera stöd och support i den löpande bokföringen
Deklaration av skatt-, moms och arbetsgivaravgifter
Bidra till gruppens och koncernens utveckling genom att utveckla och förfina processer och arbetssätt

Vem är du?
Du har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana av att arbeta självständigt med bokslut och söker nu en ansvarsfull och omväxlande roll där du där du får nyttja dina redovisningskunskaper till fullo.
Du har goda kunskaper och förståelse för system och är mån om att nyttja teknik för att säkra kvalitet och effektivitet.
Erfarenhet från lagerredovisning är meriterande. Lika viktigt som dina förkunskaper är att du vill bli en del av vår spännande resa framåt, ta eget ansvar, utveckla dig själv och bidra i teamet.
WeSports erbjuder
WeSports erbjuder en utvecklande och lärorik roll i en snabbväxande koncern med höga ambitioner, där den ena dagen sällan är den andra lik.
Möjligheterna att utvecklas i sin roll är stora liksom karriärmöjligheterna. På WeSports blir du en del i en snabbrörlig organisation där utveckling, tillväxt och att ha kul tillsammans står i centrum!
Om WeSports
WeSports är Sveriges ledande specialistfokuserade e-handelsaktör inom sportutrustning i Sverige. Vi har ett särskilt fokus i dagsläget på cykel, mobility, fitness, friluftsliv, padel och hockey.
WeSports-koncernen växer ständigt, både organiskt och via förvärv. I dagsläget består WeSports av ett 30-tal bolag. Inom WeSports tror vi att entreprenörsandan är nyckeln till framgång och därför drivs försäljningen av oberoende lokala team men med en tydlig support från koncernen avseende system, online och produktmaximering.
Bolaget är representerat inom en större mängd sporter och har en lång rad kända e-handelssiter i sin portfölj, exempelvis Cykelkraft, Outdoorexperten, Rawbike och Tretorn.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Malmö.
I denna rekryteringsprocess samarbetar WeSports med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Granberg 070-166 08 38 eller Pontus Lasson 070-166 08 38. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Vi välkomnar din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Oatly AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Oatly AB .

COGS (Cost of Goods Sold) Controller Lead to Oatly

Finansiell controller
Läs mer Apr 12
How do you solve a problem like a broken planetary food system?
We have a few ideas, and oats are a prominent part of our solution. But so are you!Are you keen to work driving a shift to a more sustainable food system? Maybe even have some fun and develop your own skills along the way? Then you’re inthe right place. Keep reading and see if it’s a match for both of us. We hope so!
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Would you like to work for a global company with innovative and tasty products that are good for your health and for the planet!? Do you want to provide first class COGS control support? Ensure the COGS reporting of actual performance, forecasts and targets whilst improving, driving, and supporting operations with proactive analysis, advice and create tools to optimize decision making and business performance?If so, we are happy to tell you that we are looking for a COGS (Cost of Goods Sold) Controller Lead to our global Supply Chain & Operations organization.

WHAT YOU WILL DOYour mission will be to support the global and Europe Network business by delivering insights through analysis of performance-drivenimprovement and focusing results. Ensuring the COGS reporting of actual performance, forecasts and targets whilst improving, driving, and supporting operations with proactive analysis, advice and creating tools to optimize decision-making and business performance.
Here’s what the role involves:
Act as a business partner towards the SO organization globally, contribute to finance activities including reporting, governance & control and advising on financial matters. Promote strong governance and internal control in the organization and act as support in improvements projects.
Working together with colleagues in the Global and Europe Network controlling team. Close collaboration with various stakeholders in Supply Chain & Operations organization on Global and European level.
COGS Finance support to ensuring Oatly can source, plan, make and deliver. Enable in Cost-to-serve, Operational excellence and competitiveness, Make process, SCO Innovation, Sustainability, and key End to End Supply Chain initiatives.
Support and drive COGS improvement and digitalization, from Global, E&I and site improvement projects.
COGS Reporting and Analysis – Actuals, Forecast, and Budget reporting. Drive and manage the budgeting and quarterly forecasts process
SOX controls, support SOX improvement and implementation, to optimize an efficient process and COGS Variance Cross charge management
Provide VP E&I and Sustainable operations with financial reports, business cases, analytics as well as sound recommendations for decisions and improvements, for all areas covered by SCO (sourcing, manufacturing, quality, supply chain/logistics)
Provide analysis to support strategic decision making, implement and follow up of KPIs and strategic directives.
Lead twodirect reports

That’s the job on paper, laid out in black and white, neat and tidy,you get the picture. But the one thing we can guarantee is that change is inevitable at Oatly – so a willingness toroll your sleeves up and try out new things is going to help!


Are you the Oatsome person we are looking for?
You’vereadabout the role andnowyour imagination isflying at full speed.Hereare the qualities we’relooking for… do you recognize them in yourself?
Apart from being a highly skilled professional, we're looking for someone who's business-minded and adept at problem-solving, taking ownership of their area of expertise. We expect you to have several years of experience as a business controller or in a similar role, with at least two years of leadership experience. Additionally, we hope you have extensive experience working with COGS, preferably in an international setting.

We hope to see that you check the following boxes:
University Degree in Finance, Accounting, Engineering/Technology, Supply Chain Management or similar
Experience within the Food industry or FMCG
Excellent Excel skills and fluent in English

Also, not a must, but great if you have some experience from working in any of the big ERPs and from working with a front-end BI tool.
We hope that you share our values and have a great interest in carrying out our mission in order to make the world a little bit better.

Come as you are
We welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. We are committed to maintaining and developing an inclusive workplace.

Your Application
Send in that CV, cross your fingers and whisper a little prayer tothe powers that be.It will be fun, or at least a good time. Promise!
As you can probably tell, we’re a norm-breaking company. For us, diversity and differences are an obvious asset. We know that amazing candidates can sometimes be put off applying for a job unless they can tick every box, and that makes us really sad. So please trust your gut and pop in your application if it’s feeling right. Good luck!
Please apply no later than the 30th of April.
We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!
The Oatly Way
Oatlyis a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.
#LI-TA1

Ansök nu

SOX Compliance Specialist at Oatly

Internrevisor
Läs mer Apr 10
How do you solve a problem like a broken planetary food system?
We have a few ideas, and oats are a prominent part of our solution. But so are you! Our Group Finance department at the HQ in Malmö is growing, just like our sustainability ambitions.
Are you keen to work driving a shift to a more sustainable food system? Maybe even have some fun and develop your own skills along the way? Then you’re inthe right place. Keep reading and see if it’s a match for both of us. We hope so!
As anSOX Compliance Specialist, plays a critical role in ensuring Oatly is compliant with the Sarbanes-Oxley Act (SOX404). As a dedicatedprofessional with an interest in sustainability, you willbe responsible for selected SOX testing, identify weaknesses in the financial processes and reporting on testing conclusions.

Here’s what the role involves:
o Keep the SOX framework up to date and perform regular reviews
o Conduct thoroughly Management testing of key controls (Business and IT controls) to assess their effectiveness in preventing material misstatements in financial reporting
o Summarize test results and communicate any control deficiencies, including recommendations to enhance control effectiveness and efficiency, to process owners and performers
o Evaluate and report internal control deficiencies reported to senior management and executive leadership
o Bring leading practice wherever possible
o Provide Sox compliance training to relevant stakeholders in the organisation
o Be a superuser in Oatlys Governance, Risk & compliance system (Workiva)
o Assist in maintaining consistency and quality in SOX compliance work across the organization
o Close collaborate with control owners, performers as well as Internal Control organization and External Auditor.

The role will be located in Malmö at our HQ, and you will report to the Manager for Sox Compliance Department.

That’s the job on paper, laid out in black and white, neat and tidy,you get the picture. But the one thing we can guarantee is that change is inevitable at Oatly – that’s what happens when you’re growing like crazy – so a willingness toroll your sleeves up and try out new things is going to help!

Are you the Oatsome person we are looking for?
You’vereadabout the role andnowyour imagination isflying at full speed.Hereare the qualities we’relooking for… do you recognize them in yourself?
o Degree in Business Administration, Accounting & Finance or equivalent
o A couple of years of work experience for an audit firm or international public company (preferably experience from a listed company on the US Stock exchange)
o Knowledge of SOX requirements or the Financial Responsibility Rule requirements
o Good communicator and collaborator
o Detail oriented with the ability to document with great accuracy
o Enjoying being challenged, take your own initiative and have the ability to argue for your case
o Well-structured and organized with a good analytical ability
o Project management skills
o Improvement drive
o Interest in systems and processes
o Able to work both independently and as a part of a team

Bonuspoints if you have…
o CPA/CIA certification

Come as you are
We welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. We are committed to maintaining and developing an inclusive workplace.

YOUR APPLICATION
We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!
Apply no later than 24/4.
We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

THE OATLY WAY
Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore, and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America, and Asia.
Love Oatly xxx


#LI-TA1

Ansök nu

Infrastructure Architect at Oatly

Infrastrukturarkitekt
Läs mer Mar 11
Would you like to work for a successful company with innovative and tasty products that are good for your health and for the planet!? If so, we are happy to tell you that we might just have something for you.

Join our dynamic team Business Tech, Infrastructure & Operations, a leading technology-driven organization dedicated to revolutionizing the IT industry. We are committed to delivering innovative solutions that empower businesses to thrive in the digital age. We are now seeking a talented and experienced Infrastructure Architect to join our team.





WHAT YOU WILL DO

- Provide architecture leadership and support to infrastructure team.

- Drive cloud first strategy with Microsoft Azure

- Own and maintain Infra architecture blueprint documentation and roadmap.

- Lead infrastructure governance to continuously maximize efficiency, security and minimize cost for both Azure cloud, factory infrastructure (OT) and data center.

- Collaborate, design and guide implementing cost effective, scalable and robust infrastructure solutions fulfilling organization’s need.

- Stay on top on emerging technologies and trends fostering innovation and continuous improvement.

- Translate tech opportunities into business case and drive value realization.

- Troubleshoot incidents, drive root cause analysis and lesson learned.

- Collaborate closely with other architects as part of architecture community and contribute to overall digital enterprise architecture.

The role is based at our HQ in Malmö, working closely with departments globally. Change is constant, and at Oatly, we embrace it. Your adaptability and willingness to navigate the unknown will be a significant asset as we continue to evolve.



NOW THAT YOU ARE CURIOUS ABOUT THE ROLE; DO YOU THINK IT'S A MATCH?

You've explored the role, and now it's time to align your vision with ours. Here are the qualities we're seeking in an Infrastructure Architect

- Expert level knowledge and hands-on experience in Microsoft Azure.

- Proven track record of designing and implementing complex infrastructure solutions.

- Experience with Operational Technology (OT) and production environments and experience with food and beverage industry is a plus.

- Strong understanding and experience of networking concepts, protocols, and technologies within enterprise LAN, WAN and SASE solutions.

- Structured, analytical and solution oriented.

- Self-going and excellent team player.

- Ability to articulate complex technical concepts to non-technical stakeholders.

- Passion for learning - be on top of the latest trends, technologies, and security challenges.



YOUR APPLICATION

We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!

Apply no later than the 6th of April.

We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

Love Oatly xxx



THE OATLY WAY

Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore, and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America, and Asia.

LI-TA1

Ansök nu

QA Innovation Manager at Oatly

Civilingenjör, kemi
Läs mer Sep 29
Why get involved with Oatly, you ask??At Oatly we hold quality very high and this is an opportunity to join a growing team and have an important role in creating structure, global processes and assuring the quality of Oatly product categories. As an extra add on you will have the opportunity to lots of collaborations and work cross-functional with amazing colleagues.

Are you skills within quality and innovation, driving a shift to a more sustainable food system? Maybe even have some fun and develop your own skills along the way? Then you’re in?the right place. Keep reading, and see if it’s a match for both of us. We hope so!

Here’s what the role involves:

- Be responsible of securing food safety and quality according to Oatly standards, EU and local laws/regulations in different innovation projects within our Oat products

- Secure the choice of equipment/contract manufacturer

- Secure regulatory compliance insights within innovation projects

- Work very close to innovation and QA Engineers/resources at the production sites

- Secure Oatly quality standards when sourcing and implementing new manufacturers or externally produced products.

- Execute initial audits of external manufacturers and secure documentation, that is inspection of processes, compliance with applicable food laws/regulations, verification of HACCP plans and other standards

- Set the sampling plan according to risk analysis

The position is placed in Landskrona and will require some travelling to different manufacturing/supplier locations. The QA Innovation Manager reports QA Director EMEA.

Are you the Oatsome person we are looking for??????

Besides being a person who is passionate about food safety, quality and sustainability and finds it inspiring to work together with others you also have a proven track record of improvement-driven work. As a person, we believe that you are analytic and have a holistic and structured approach.

We think your?oatsomeness?is built upon?the following?qualities, but also a tolerance for oat-based puns, because those are not going away anytime soon:

- You have a Bachelor´s Degree in Food Science, Microbiology, biology, chemistry or equivalent

- A minimum of 5 years working in the food industry with quality management

- Good knowledge of food chemistry, process technology and food hygiene/microbiology

- Experience from auditing (Quality, Food Safety, Health/Safety or environments

- Knowledge of BRC

- Experience from working with risk analysis, HACCP and Food Safety Management in a manufacturing environment

- Experience in Project Management

- Knowledge of Food legislation

- Excellent English skills, verbally and written

- If you have experience with QPVP it´s a huge plus!

YOUR APPLICATION

We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!

Apply no later than 15/10



We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

The Oatly Way

Oatly?is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

#LI-TA1

Ansök nu

Executive Assistant

VD-sekreterare
Läs mer Feb 23
Dear potential new colleague,?

You will be a beating heart for us, supporting the organization in its day-to-day operations. You will closely support members of the global management team. The role is agile and broad, ranging from being a pure calendar management pro, planning and coordinating meetings. Assist with making meetings, events & conferences shine. You master the communication with internal and external stakeholders from different cultures and corners of the globe. This is a very practical role with a lot of focus on problem-solving and a high focus on task completion!

As someone who?cares for the planet, you will have varying tasks that changes from day to day.

The oat checklist:

Manage and maintain calendars, with a focus on scheduling and stakeholder management

Prepare and book meetings, agendas, and follow-up on action points

Book business travel arrangements, including flights, transportation, and lodgings, handling and communicating required documentation

Coordinate calendars in order to schedule both internal and external meetings

Booking of conferences and venues

Financials such as credit card reconciliations and expense reports

You will be based at Malmö HQ.



Are you the person we are looking for??

To be successful in this position, we are looking for someone with at least three years of experience from an Executive Assistant role, with a strong connection to administration and service, where assisting with the coordination of projects has been a vital part of your day.

Education is important, but for this position, experience is vital. You are a practical problem solver who has experience from an international environment, knows the importance of your role, the worth of nurturing relations, and is brave enough to exist with us in this ever-changing universe of ours.

We believe that you have a positive “can-do” attitude and are prestigeless. You can lead yourself and create a structure where there are currently pockets of chaos and can work flexible working hours. You speak and write English fluently, and you have used the language in business-related situations.



Here?are the qualities we’re?looking for… do you recognize them in yourself:

- Digital competence, as you primarily will be working digitally in Office365
- Great skills in communication, administration and handling information
- Experience in organizing external and internal meetings and events
- Good experience of business travel arrangements, including handling documentation and requirements
- High levels of discretion, integrity and professionalism are essential
- Good initiative, time and workload management
- Masterful attention to details and thrives in a fast paced dynamic environment with a lot of things going on simultaneously


Finally, we hope that you share our values and have a great interest to carry out our mission in order to make the world a little bit better.



YOUR APPLICATION

We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!

We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

The Oatly Way

Oatly is a company built on the idea of change. Our mission is to make it easy for people to eat better and live healthier lives without recklessly taxing the planet’s resources. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore, and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America, and Asia.

Ansök nu

Digital Product Administrator, Workday

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 14
Dear Potential New Colleague,

While we may not have all the answers to life's mysteries (like why the sky is blue), we do have an answer to how we can fix our broken planetary food system. And that answer is simple: "OATS!" But we also need "YOU!" to join us in this mission.

You?? Yes! You. We need you and your Workday power! The sustainability revolution isn’t going to happen by itself, we need all the help we can get. So if making the world a more sustainable place, then read on!?



What You Will Do???

Are you looking for a meaningful career that allows you to utilize and develop your skills in Workday? Our Business Technology team is seeking a Workday Administrator who will be a subject matter expert, configuring the system to meet ever-changing business requirements. This includes ensuring its smooth operation and providing support to our employees and HR team. This role requires a strong technical background, excellent problem-solving skills, and a deep understanding of Workday functionalities.

As Digital Product Administrator for Workday, you will:

- Work with customization and configuration in Workday

- 2nd line contact for Workday queries and requests in our ticketing system
- Conduct troubleshooting
- Maintain documentation
- Ensure global data accuracy & compliance
- Support future roll outs of additional modules
- Conduct testing
- Train HR/Manager on processes and functionality of Workday as needed

But, you know.?These are just the things we can think of right now! This?might be the job today, but tomorrow brings more change, so being light on your feet?and?willing to embrace the unknown is a?verrrrrry?big help.

It’s a remote role with travel to Malmö and you will have a central role in the product team and work close to Digital Product Director and our HR teams.

NOW THAT YOU ARE CURIOUS ABOUT THE ROLE; DO YOU THINK IT'S A MATCH?

You’ve?read?about the role and?now?your imagination is?flying at full speed.?Here?are the qualities we’re?looking for… do you recognize them in yourself?

- You have 1+ years of experience from configuration Workday
- You have experience from working with agile tools and methods
- You are fluent in English, spoken and written

It Is a Plus If You Have:

- Experience in one or more areas in Workday absence, integration, compensation and time tracking
- Experience working with 2nd line support
- Testing experience
- A post-secondary education within IT/Information Technology or similar

We believe that you are a self-starter and doer, who listens for clues around you. You enjoy collaborating and communicating with others and value giving great service.

You solve problems (and seek help and guidance when needed, of course) and look at the results and not just the bullet points in the job description. At Oatly, things are evolving and changing fast and we are looking for colleagues who enjoy and thrive in this everchanging environment.

Finally,?we hope that you share our values and have a great interest in carrying out our mission in order to make the world a little bit better.?

YOUR APPLICATION

We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!

Apply no later than the 1st of October.



We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

The Oatly Way

Oatly?is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

#LI-TA1

Ansök nu