Malmö: Enhetschef till entreprenadföretag i Skåne

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till entreprenadföretag i Skåne i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-14 // Varaktighet: Heltid

Om företaget

Företaget är en modern aktör inom entreprenadbranschen och nu letar vi efter deras nya Enhetschef med placering i Skåne. Har du tidigare erfarenhet av ledarskap och insyn i entreprenadbranschen? Är du en modig chef med en känsla för att skapa en bra teamkänsla? Välkommen med din ansökan så pratar vi mer och företaget.

Detta är en heltidstjänst med start omgående alternativt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi på Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen men du kommer sedan att bli anställd direkt hos företaget.

Din roll

Företaget är i början av en spännande resa där man utökar sin verksamhet i Skåne och söker därför efter en enhetschef som kan visa dem vägen. Därför söker de just nu efter en driven och entreprenörsdriven enhetschef med stort intresse för såväl kunder, affärer och ledarskap. I rollen kommer du att ha personal- och budgetansvar. Du kommer bland annat att arbeta med planering, strukturering, avtalshantering, fakturering, arbetsmiljö, uppföljning och utveckling av personal och verksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter

- Personalansvar med fokus på ett individanpassat ledarskap
- Delegering av arbetsuppgifter
- Ekonomi- och budgetarbete
- Stötta upp vid säljmöten, byggmöten etc.
- Avtalsadministration, stöttning vid tvister
- Arbetsmiljöfrågor
- Uppföljning och utveckling av personal och verksamhet
- Löpande kontakt med kunder, anställda och regionchef
- Övrig administration


Genom tjänsten kommer du få möjlighet att bygga din egen verksamhet i en större organisation. Det finns en bra grund att stå på men samtidigt stora möjligheter att skapa något eget tillsammans med dina medarbetare.

Din profil

Vi söker dig som tidigare har arbetat som enhetschef, platschef eller liknande inom byggsektorn i Skåne eller närliggande områden. Du har tidigare haft budget- och personalansvar och brinner för ledarskap. Vi ser att du har god datavana och är van att arbeta i Excel. Vidare är du flytande i svenska och engelska vad gäller tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera underleverantörer.

Som person är du driven och engagerad med ett genuint intresse för att driva verksamheten framåt. Du är strategisk, lösningsfokuserad och påhittig i ditt sätt att ta dig an olika typer av utmaningar. Vidare är du orädd som person och vågar gå utanför boxen och ta läskiga beslut. Att vara strukturerad, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och ha en tydlig kommunikation är för dig en självklarhet. Du har ett stort fokus på såväl kunder som anställda och en stark tro på ett individanpassat ledarskap.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Malmö som Arbetsledare, anläggning.

Arbetsledare / montör

Läs mer Maj 30
Vår grymma regionchef Magnus söker ett helt nytt Team. Vill du vara med från början och tillsammans med Magnus starta vår resa i Malmö? Är du en stjärna på byggnationer, coacha ditt team och att planera arbetet? En operativ ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? Är kvalitet A och O i ditt arbete och att alltid ge det lilla extra till kunden? Då kan du vara den vi söker.

Som en del av Lumon Group med över 1 miljon kunder och produktion i Finland, Kanada och Spanien växer vi hela tiden. I Sverige har vi idag över 75 anställda fördelat på våra 5 kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås. Nu satsar vi ytterligare och expanderar på nya orter däribland Malmö.

Är du den vi söker?

En drivkraftig arbetsledare/montör med glas och eller plåtslagarerfarenhet alternativt gymnasieutbildning inom bygg som kan skapa ett framgångsrikt team med montörer.

Vi ser gärna att du är en ”do’er” som tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Är självgående, ansvarsfull och intresserad av att utvecklas inom branschen. Har en positivt inställning och sätter alltid kunden först. Trivs med att arbeta under högt tempo, men tummar naturligtvis aldrig på kvaliteten. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant.



Dina arbetsuppgifter

Som arbetsledare/montör kommer du i uppstarten utföra den stora delen av montagen själv. Det innebär att montera inglasningar på balkonger men det förekommer även byggnation av aluminiumstomme, tak och brandväggar. Du ansvarar själv för att färdigställa arbetet och göra kunden nöjd. I takt med att säljorderna kommer in utökas ditt team och du kommer till större del arbeta på vårt lager som arbetsledare. Du ska leda, följa upp och utveckla montörerna i sitt arbete. Säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö. Samarbeta med andra funktioner för att skapa bästa resultat för våra kunder.



Kvalifikationer:

- Meriterande med erfarenhet från glas / plåtslageri
- Meriterande med erfarenhet som arbetsledare/ teamleader
- Du har hög social kompetens, lätt att samarbeta men kan även på egen hand hantera kunder samt planera och utföra egna projekt
- Du ska kunna ha många bollar i luften
- Vi värderar ett tekniskt intresse hos dig och en vilja att lära sig nya saker. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
- B-körkort är ett krav


Vi erbjuder:

- Tjänsten är på 100%
- Friskvårdsbidrag
- Företagshälsovård med hälsoundersökningar
- Kollektivavtal via Sveriges Byggindustrier




Välkommen med din ansökan!



Svenska Lumon AB är ett dotterbolag till Lumon International OY i Finland. Vi har sedan 1992 hjälpt våra kunder med inglasning av balkonger och vi är marknadsledande. Företaget har även dotterbolag i Norge, Spanien, Tyskland, Kanada, Kina, Ryssland och Schweiz. Lumons balkonginglasningar exporteras till ytterligare 25 länder med en total omsättning på en bra bit över 100 miljoner euro. I koncernen jobbar det ca 900 personer. I Sverige är vi i dagsläget 75 anställda och vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås.

Ansök nu

Teamledare till Entreprenadenheten VA SYD

Läs mer Jun 2
Vill du bidra till arbetet med att uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund? Motiveras du av att leda andra som en i gänget och vill prova nya utmaningar? Vi söker en teamledare som arbetar med att förbereda, leda och fördela arbetena för våra rörläggare ute i fält.

Det här handlar jobbet om Som teamledare på Entreprenadenheten ansvarar du för 2-3 rörläggarteam (som består  av två rörläggare, en grävmaskinist samt en lastbilschaufför).  Ditt jobb är att se till så att projekten vi utför flyter på från början till slut, för att  säkerställa att VA SYD har ett fungerande vatten- och avloppsnät och kan leverera till sina kunder.


I rollen som teamledare ansvarar du för att:

upprätta tid- och resursplanering
planera och leda det dagliga arbetet framåt
ansöka om samt säkerställa  att dokument och tillstånd finns för att arbetet ska kunna utföras enligt gällande regler, exempelvis TA-planer och grävtillstånd
medverka aktivt till projektets tekniska och ekonomiska genomförande
rätt produktionsdokumentation når arbetsledare/gruppchef efter avslutat arbete
genomföra materialinköp och maskinavrop
upprättade arbetsberedningar utförs och efterlevs
egenkontroller avseende utförandekvalitet, arbetsmiljö och miljö följs upp och dokumenteras
medverka vid skydds-, säkerhets- och miljöronder och ansvara för att dessa ronder dokumenteras
ta rollen som Byggarbetsmiljösamordnare för VA SYDs utförande
beredskapsarbete kan komma att ingå, med inställelsetid på 60 min
Din närmaste chef är arbetsledare/gruppchef som har personal-, verksamhets- och budgetansvar. Arbetet utgår från vår arbetsplats på Strömgatan i Malmö, men våra projekt och arbeten är förlagda inom VA SYDs hela verksamhetsområde som består av kommunerna Malmö, Burlöv, Lund, Lomma och Eslöv.  

Vi erbjuder Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över våra mål och samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling.  Vi är noga med att arbetet sker med hög säkerhet och kvalitet. Vi ställer upp för varandra och uppskattar gemenskapen på arbetsplatsen. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. Vi arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare.  

Rörnätsavdelningen består av två enheter, Drift respektive Entreprenad samt en lagerfunktion. Rörnätsavdelningen ansvarar för entreprenadarbeten samt för drift- och serviceåtgärder i ledningsnätet, inklusive VA-beredskapen. Vi är drygt 70 kollegor varav merparten är rörläggare med olika specialiteter. Inom avdelningen finns även enhetschefer och gruppchef/arbetsledare, byggledare, driftsingenjörer samt entreprenadingenjör.

Vem är du? Som personliga egenskaper värderar vi din kommunikativa förmåga, resultatfokus och goda samarbetsförmåga. Rollen kräver att du är mycket bra på att planera och har ett strukturerat arbetssätt, då vi arbetar med många projekt parallellt. Vår verksamhet håller tidvis ett högt tempo då våra arbeten till stor del består av akuta åtgärder som kräver att du snabbt anpassar dig till nya situationer och att du kan arbeta under viss press.  Du behöver också vara duktig på att samarbeta mot kontakter såväl inom VA SYD samt i våra medlemskommuner och hos våra underentreprenörer. Vi har även ett digitalt kartverktyg som inom en snar framtid kommer att användas som ärendehanteringssystem och återrapportering av projekt.


Vi vill även att du står bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden; kvalitet, engagemang och lyhördhet.  

Dina erfarenheter Vi söker dig som har: 

erfarenhet i liknande roll från genomförandefasen i entreprenadverksamhet med inriktning VA
datorvana,  då en del av jobbet är administrativt, exempelvis vid planering och avslutande av projekt. 
avslutad gymnasieutbildning (gärna inom bygg/anläggning, VVS eller liknande)
B-körkort
Vi ser gärna också att du har:

viss erfarenhet av ledarskap
utbildning Bas P/U samt inom grundläggande entreprenadjuridik
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan!  

Vilka är VA SYD?

VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år.  Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.  

Vi vill hjälpa till att rädda världen genom våra sex mål: Vara klimatneutralt och energipositivt år 2030
Produktifiera och ha nyttiggjort restprodukter år 2025
Vara en av Europas mest effektiva VA- och avfallsorganisationer år 2025
Leda utvecklingen för hög vattenkvalitet till rekreation och dricksvatten år 2025
Uppnå nollvision för oplanerade driftstörningar för kund år 2030
Inspirera och ha aktiverat alla kunder för en bättre miljö år 2025   
Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. 

På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post.

Ansök nu

Montageledare

Läs mer Maj 6
Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar ?? Som en naturlig följd av vår hypertillväxt ????, söker vi nu en Montageledare för att utöka vårt gäng i Malmö! Vill du också bli en Power Shifter? Läs vidare!

Rollen som Montageledare
I rollen som Montagledare projektleder du våra större installationsprojekt ute på stora företagstak. Du har ca 5 stora projekt igång samtidigt och är den som planerar och driver projekten. Det innebär att du ansvarar för allt från resurssättning, uppstart av arbetet på site, byggmöten, och besöka dina olika projekt i regionen dagligen. Du är ansiktet utåt mot våra kunder och har en viktig roll i att skapa en bra kundupplevelse.

Din vardag kan även bestå utav att:

- Uppstart, genomgång och planering av projektet tillsammans med elektrikerna och installatörerna.
- Besöka projekten och se till att allt går enligt plan.
- Planering och uppföljning av underleverantörer (montage, kranbil, ställning etc.).
- Materialinköp och problemlösning på site.
- Besiktningar och byggmöten.


Vem är du?
Bortsett från det självklara, att du delar vår tro att solenergi är framtiden, så ser vi att du motiveras av en varierande vardag präglad av stark teamkänsla, varvat med självständigt arbete och har ett problemlösande mindset. Du tycker om att arbeta ute då våra projekt genomförs i alla typer av väder och vind ??????????. Vi ser att du har erfarenhet av att driva och slutföra projekt och är inte rädd för det ansvar som det innebär.

Med det sagt, så finns det några punkter vi ser som viktiga i rollen:

? Tidigare erfarenhet av liknande roll som t.ex. projektledare, byggingenjör, arbetsledare, elkonstruktör.
? Erfarenhet av att arbeta mot deadlines och budgetar.
? B-körkort för manuell bil.
? Svenska och engelska hinderfritt, i tal som i skrift.

Det är definitivt till din fördel om du tidigare arbetat som elektriker och vill lära dig även DC-sidan av solcellsinstallationer för att kunna ta ett helhetsansvar.

Vi erbjuder
Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes det syfte som gäller än idag - att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.

Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetares utveckling. Svea Solar är en arbetsplats där du kan växa med företaget.

Vill du bli vår nästa kollega?
Skicka då in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Läs mer om Svea Solar här (https://sveasolar.com/se/om-oss/).

Varmt välkommen med din ansökan till oss!


Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg i våra rekryteringsprocesser för att säkerställa att kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund.

Ansök nu

Arbetsledare Banteknik till Malmö

Läs mer Maj 6
Infranord utvecklas ständigt. Vi befinner oss i ett skifte med nya metoder, ny teknik och en ny generation på väg in. Hela branschen står inför en spännande utmaning med en järnväg som ska utvecklas och underhållas, moderniseras och digitaliseras. Samtidigt satsar regeringarna i Sverige och Norge stort på vår bransch. Vi är i ett läge där vi har möjligheter att förändra och göra skillnad på riktigt.


Är du en driven ledare och duktig på att skapa framgångsrika team? Då är du Infranords framtida Arbetsledare för banteknik i Malmö.

Bli en av oss!   
Till Infranords kompetenta och positiva gäng i Malmö söker vi nu en kollega som vill bidra med goda ledaregenskaper och trivs i ett varierat arbete med högt tempo. Här är samarbete viktigt och du jobbar tätt ihop med andra arbetsledare och teknikgrenar. 
Tillsammans, respektfullt och professionellt driver vi vårt arbete framåt. Infranord är Sveriges största järnvägsentreprenör och är branschledande på säkerhet. Vårt mål är att bli branschens mest uppskattade arbetsgivare och söker dig som vill vara med oss på den resan.  

Arbetsuppgifter:
Som Arbetsledare på Infranord har du personalansvar för de duktiga teknikerna i din arbetsgrupp och leder, planerar och fördelar arbetet. Du jobbar nära Platschefen och når resultat genom god planering och uppföljning. Du kommer att arbeta i ett engagerat team där vi tillsammans arbetar mot uppsatta mål. Du tar egna initiativ och är en god förebild som engagerar och visar mod när det behövs. Du har ett starkt intresse för infrastruktur, ny teknologi och vill vara med och modernisera järnvägen.

På uppdrag av Platschef:

Deltar du i anbudsframtagning och planering av projekt samt genomförandet av dem
Håller du dig uppdaterad på de lagar, föreskrifter och rutiner som styr genomförandet av våra uppdrag.
Ansvarar du för uppföljning enligt kontrakterade villkor
Verkar du för en god arbetsmiljö genom ett kompetent och modernt ledarskap
Håller du och följer upp medarbetarsamtal samt planerar för kompetensutveckling
Medverkar du till att hitta nya lösningar som bidrar till förbättringar
Säkerställer du en hög kvalitet och måluppfyllnad
Säkerställer samsyn och enighet i din grupp gällande företagets visioner och mål
Som Arbetsledare på Infranord är du en viktig del i att bygga en kultur med fokus på säkerhet och tillväxt där kundbemötande värderas högt. Du företräder arbetsgivaren och har ett delegerat arbetsmiljö- och elsäkerhetsansvar.

Kvalifikationer:
Arbetsuppgifter vid järnvägen kräver att du är uppmärksam och noggrann och att du har ett stort säkerhetsfokus. Du är van vid att planera, genomföra, följa upp och leverera enligt uppsatta mål och tidsramar. Du har möjlighet att vara flexibel eftersom resor, beredskap i hemmet samt helg- och nattarbete förekommer. Du måste även ha möjlighet att arbeta på annan ort om verksamheten kräver det.

Du ska ha en stark vilja att utveckla en grupp målmedvetna, engagerade och ansvarstagande tekniker. I rollen är det viktigt att du är tydlig och kan kommunicera med olika människor på ett bra sätt. Rätt attityd är viktigt för att lyckas i tjänsten och vi ser god flexibilitet och service som en förutsättning för att kunna leverera det vi lovar till våra kunder. Vi kommer vid urvalet att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser även att du har:

Lägst gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande
Kännedom om, eller erfarenhet från järnvägsbranschen eller närliggande bransch
Erfarenhet av arbetsledning
God IT-vana
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
B-körkort
Tidigare erfarenhet av arbetsledning inom järnväg samt drift och underhåll är meriterande.

Godkänd hälsoundersökning för säkerhetstjänst är ett krav och genomförs innan beslut om anställning fattas.

Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. 

Kontakt:
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Platschef Martin Bergström, 010-121 37 42

Fackliga kontaktpersoner:

Seko Henrik Eneroth, 010-121 19 67
Saco Mikael Svensson, 010-121 26 05
ST Roland Bång,  010-121 24 72

Ansökan :

Urval sker löpande. Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2022-06-06. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester som genomförs i samband med urvalsprocessen.

Infranord lägger stor vikt vid säkerhet och därmed även vid att vi har en drogfri arbetsplats. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning och tillämpar även slumpvisa alkohol- och drogtester.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 800 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Clevry Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Clevry Sweden AB .

Ekonomiassistent till Scanlog!

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 1
Scanlog är ett ungt företag på logistikmarknaden och blivit DI Gasell tre år i rad som tilldelas Sveriges snabbast växande företag!

De är ett helt oberoende svenskägt logistikföretag med fokus på internationella och globala transportlösningar. Kunderbjudandet är heltäckande internationella logistiklösningar med alla typer av transportsätt; flyg, sjö, bil och järnväg. De brinner för ansvarsfull Logistik - kostnadseffektiva, miljömässigt hållbara lösningar, fullt ansvar för levererad kvalitet och ett socialt ansvar där de verkar.

Din roll

I denna rekryteringsprocess sköter Clevry urvalsprocessen sedan tar Scanlog vid och för slutkandidat erbjuds en tillsvidaretjänst direkt hos kunden.

Scanlog är ett ungt och modernt företag som har ansvarsfull logistik, digitalisering och medarbetare som sina tre fokusområden. De söker nu en ekonomiassistent till deras team i Malmö. Rollen är på heltid och förväntas tillsättas så snart som möjligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Hantering av kund och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In- och utbetalningar
- Stöd vid månadsbokslut
- Avstämningar
- Påminnelser, inkasso
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer



Din profil

Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som Ekonomiassistent och har grundläggande redovisningskunskaper. Du har god datorvana och kunskaper i Excel samt är flytande i engelska och svenska både i tal och skrift.

Viktigast av allt är din personliga inställning, viljan och drivet att leverera en hög servicenivå då du som ekonomiassistent har daglig kontakt med kunder, leverantörer och kollegor från alla avdelningar inom vår organisation. Som person är du noggrann och ser vad som behöver göras samt har ett engagemang för dina arbetsuppgifter. Du är positiv, social och ansvarsfull.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Junior Assistent till KPMG i Malmö

Redovisningsassistent
Läs mer Jun 23
Om KPMG:

KPMG Audit & Assurance är en av världens ledande konsult- och revisionsbyråer. I vårt globala nätverk ingår långt över 10 000 medarbetare med drygt 1000 Revisorer i Sverige, Lettland och Litauen. Vi är rådgivare till stora internationella börsföretag såväl som till mindre familjeägda företag. Affärsmässighet, förståelse för de stora sammanhangen och djup specialkompetens är starka kännetecken för oss. KPMG sitter i moderna lokaler centralt i Malmö City. Har du nyligen tagit studenten och vill vänta med universitetsstudier och istället testa på arbetslivet? Vill du få en inblick i näringslivets kärna och arbeta med landets främsta Revisorer? Då ska du söka tjänsten som junior assistent till KPMG, Audit & Assurance i Malmö.

Din roll:

I rollen som junior assistent så kommer du att stötta våra team inom Audit & Assurance i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantera bokningar i bemanningssystem
- Ta ut listor/rapporter ur system, samla in underlag
- Bistå med administrativa uppgifter i kontakt med andra KPMG länder
- Bistå i diverse uppgifter på revisionsuppdrag


Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månaders heltid hos KPMG.

Din profil:

Rollen är perfekt för dig som nyligen tagit studenten och vill arbeta på en högpresterande arbetsplats innan det kanske är dags för att studera vidare på Universitetet. Har du som mål att bli revisor, ekonom eller liknande så är detta en extra bra möjlighet att få en inblick i ekonomisk verksamhet.

Vi söker dig som:

- Har en gymnasieexamen med goda betyg (bifoga gärna dina betyg)
- Har ett intresse för samhälle och företag
- Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska
- Har baskunskaper i Office-paketet


På KPMG kommer du att få mycket frihet under ansvar vilket ställer höga krav på att du tar eget ansvar och är initiativtagande. Du är ambitiös och resultatinriktad med en stor känsla för service och att vara behjälplig där det behövs för att nå teamets mål. Du är noggrann, lyhörd och anpassar dig lätt för olika situationer. Du har en vilja att utvecklas och att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om Clevry:
I den här rekryteringsprocessen samarbetar KPMG med Clevry. I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen:
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Marknadskoordinator - Sommarjobb

Marknadsassistent
Läs mer Maj 13
Om företaget

Systemtext arbetar för säkrare arbetsplatser genom korrekt utformade och placerade arbetsmiljöskyltar. Deras arbetsmiljöskyltar, med internationellt patenterade färgefterlysande Supernova® skyltar i spetsen, säljs och marknadsförs via ett nätverk av kunniga återförsäljare i Norden. De är experter i arbetsmiljöskyltning och erbjuder inventeringshjälp genom Skyltronden® och möjlighet till rådgivning.

Systemtext är ett företag med stark tillväxt och med en vilja att ligga i framkant. Med siktet internationellt ställt är målsättningen både spännande och utmanande. I Systemtexts värld är det människoliv som räknas. Systemtext - Safety in sight

Systemtext hemsida (https://www.systemtext.com/sv-se)



Din roll

I rollen som Marknadskoordinator hos Systemtext i sommar kommer du att vara en del av deras marknadsteam. Du kommer att stötta marknadsansvarig med grafiska/analoga arbetsuppgifter samt markandsrelaterade arbetsuppgifter. Under hösten kommer Systemtext lansera en produktkatalog vilket innebär att fokuset under sommaren kommer kretsa kring att stötta i det analoga delarna kring detta projekt.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Arbete inför produktkatalog med tryck och grafiskt arbete
- Content till hemsida och nyhetsbrev
- Digital annonsering
- Kundundersökningar
- Presentationer
- Kontakt med interna och externa ytor, ex tryckerier och marknasbyråer
- Övriga marknadsrelaterade arbetsuppgifter tillkommer




Plats: Malmö

Omfattning: Heltid under mitt juni - augusti. Möjlighet till extrajobb under hösten finns.

Arbetstider: Kl 8-17 med möjlighet till viss flex.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av Clevry, men jobbar som konsult på Systemtext. Hela rekryteringsprocessen hanteras av Clevry där vi använder oss av ett löpande urval.



Din profil

Vi söker dig som studerar på universitets- eller YH-nivå med en inriktning mot marknad, kommunikation, grafisk design eller annan likvärdig eftergymnasial inriktning. Du ska ha möjlighet att arbeta heltid under mitten av juni - augusti. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som markandskoordinator har du mycket kontaktytor och vi söker därför dig som är utåtriktad och kommunikativ som vågar ta för sig. I ditt arbetssätt är du strukturerad och kreativ. Du är bra på att hantera många bollar i luften och trivs i en social roll.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Ordermottagare till Swerock!

Orderadministratör
Läs mer Apr 14
Om företaget

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Din roll

I din roll som ordermottagare kommer du främst att arbeta med fjärrstyrning av vågar som innehar avfall och gods som ska återvinnas. Rollen kommer innebära kontakt med chaufförer som lastar av gods, kunder och platschefer. Du kommer också att bistå med rådgivning till privatpersoner som införskaffar material. Du kommer även administrera detta i interna system vilket innebär att du kommer ha en varierad roll som kräver både självständigt arbete och likaledes samarbete med kollegor samt övriga aktörer.

Uppdraget är på heltid och du erbjuds ett kontrakt om 6 månader med start omgående. Placering är på Swerock i Malmö och arbetstiderna är 07.00-16.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Clevry och uthyrd som konsult till Swerock med goda chanser till överrekrytering eller förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Fjärrstyrning av vågar
- Kontakt med chaufförer, kunder och platschefer
- Rådgivning till privatpersoner
- Administration i interna system


Din profil

Vi söker dig med en fullständig gymnasieutbildning, gärna inom ett teoretiskt område. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom ordermottagning är detta högst meriterande men inget krav. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av service då rollen innebär mycket kontakt med kunder, kollegor och chaufförer.

Vi kommer utgå mycket från dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi ser därför att du är en trygg och lugn person med en god social förmåga. Vi tror att du trivs i ett arbete som kan inneha ett högt tempo och som kräver att du är handlingskraftig och beslutsam. I övrigt bör du vara noggrann och strukturerad, lättlärd samt återhämta dig lätt. Du bör även ha goda kunskaper inom Office-paketet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Ordermottagare till Swerock!

Orderadministratör
Läs mer Apr 29
Om företaget

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Din roll

I din roll som ordermottagare kommer du främst att arbeta med fjärrstyrning av vågar som innehar avfall och gods som ska återvinnas. Rollen kommer innebära kontakt med chaufförer som lastar av gods, kunder och platschefer. Du kommer också att bistå med rådgivning till privatpersoner som införskaffar material. Du kommer även administrera detta i interna system vilket innebär att du kommer ha en varierad roll som kräver både självständigt arbete och likaledes samarbete med kollegor samt övriga aktörer.

Uppdraget är på heltid och du erbjuds ett kontrakt om 6 månader med start omgående. Placering är på Swerock i Malmö och arbetstiderna är 07.00-16.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Clevry och uthyrd som konsult till Swerock med goda chanser till överrekrytering eller förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Fjärrstyrning av vågar
- Kontakt med chaufförer, kunder och platschefer
- Rådgivning till privatpersoner
- Administration i interna system


Din profil

Vi söker dig med en fullständig gymnasieutbildning, gärna inom ett teoretiskt område. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom ordermottagning är detta högst meriterande men inget krav. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av service då rollen innebär mycket kontakt med kunder, kollegor och chaufförer.

Vi kommer utgå mycket från dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi ser därför att du är en trygg och lugn person med en god social förmåga. Vi tror att du trivs i ett arbete som kan inneha ett högt tempo och som kräver att du är handlingskraftig och beslutsam. I övrigt bör du vara noggrann och strukturerad, lättlärd samt återhämta dig lätt. Du bör även ha goda kunskaper inom Office-paketet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu

Ordermottagare till Swerock!

Orderadministratör
Läs mer Mar 29
Om företaget

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Din roll

I din roll som ordermottagare kommer du främst att arbeta med fjärrstyrning av vågar som innehar avfall och gods som ska återvinnas. Rollen kommer innebära kontakt med chaufförer som lastar av gods, kunder och platschefer. Du kommer också att bistå med rådgivning till privatpersoner som införskaffar material. Du kommer även administrera detta i interna system vilket innebär att du kommer ha en varierad roll som kräver både självständigt arbete och likaledes samarbete med kollegor samt övriga aktörer.

Uppdraget är på heltid och du erbjuds ett kontrakt om 6 månader med start omgående. Placering är på Swerock i Malmö och arbetstiderna är 07.00-16.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Clevry och uthyrd som konsult till Swerock med goda chanser till överrekrytering eller förlängning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Fjärrstyrning av vågar
- Kontakt med chaufförer, kunder och platschefer
- Rådgivning till privatpersoner
- Administration i interna system


Din profil

Vi söker dig med en fullständig gymnasieutbildning, gärna inom ett teoretiskt område. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom ordermottagning är detta högst meriterande men inget krav. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av service då rollen innebär mycket kontakt med kunder, kollegor och chaufförer.

Vi kommer utgå mycket från dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi ser därför att du är en trygg och lugn person med en god social förmåga. Vi tror att du trivs i ett arbete som kan inneha ett högt tempo och som kräver att du är handlingskraftig och beslutsam. I övrigt bör du vara noggrann och strukturerad, lättlärd samt återhämta dig lätt. Du bör även ha goda kunskaper inom Office-paketet.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Ansök nu