Malmö: B2B säljare American Express - Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet B2B säljare American Express - Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-03-31 // Varaktighet: Heltid

Nordic Retail Group (NRG) är en av Nordens ledande retail byråer. Vi söker nu för American Express räkning B2B säljare att representera AMEX i centrala Malmö samt resterande delar av Skåne för omgående start Mars-2022.

I arbetet kommer du bearbeta handlare samt diverse aktörer inom ett brett spektra branscher i Malmö, att ansluta dem till AMEX affärspartnernätverk med möjlighet att acceptera AMEX kort som betalmedel.

Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av B2B-försäljning sedan tidigare gärna inom tjänsteförsäljning eller liknande, alternativt vana att arbeta sedan flera år ute på fältet och eller i butik.

Om American Express

American Express är idag världens största kort- och reseföretag med fler än 90 miljoner kortmedlemmar och partners inom alla branscher världen över.

AMEX etablerades i Sverige redan under 1970-talet och har senaste åren en stark tillväxt med hundratusentals aktiva användare av sina tjänster och produkter.

Dina arbetsuppgifter

- Boka in säljmöten med återförsäljare
- Besöka kunder och sluta avtal med återförsäljare
- Sälja in Amex betallösning till nya affärspartners
- Dagliga rapporteringar om antal besök, sälj och återbesök


Din bakgrund

Vi söker dig som:

- Har några års erfarenhet av B2B och eller B2C
- Har flera års dokumenterad säljerfarenhet
- Har dokumenterad förmåga att nå dina uppsatta mål
- Har erfarenhet att skapa och förvalta kundrelationer
- Talar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
- B-körkort och tillgång till bil


Det är meriterande om du även talar andra språk, exempelvis arabiska, mandarin eller thailändska.

Personliga egenskaper:

- Tydlig hunterprofil
- Har förmåga att förhandla och övertyga andra
- Starkt driv och ägarskap i säljet
- Kan jobba självständigt och är säljdriven
- Gedigen förståelse för vikten av nooggranhet
- Orädd och modig i säljsammanhanget
- Tävlingsmänniska


Vi erbjuder

- En plats i ett fantastiskt team
- Fast lön + bonus
- Schyssta villkor och försäkringar
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Löpande coachning


Om tjänsten

- Omfattning: Heltid, 100%
- Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader
- Lön: Månadslön (fast) + bonus (rörlig per månad) baserat på prestation


- Start: Mars 2022

Du är anställd av Nordic Retail Group som arbetsgivare på uppdrag av American Express.

Tjänsten beräknas tillsättas omgående därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till: Johan Åberg på: aberg@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

På Nordic Retail Group har vi ett arbetsklimat som är kreativt och energiskt och vi är alltid ivriga att göra det lilla extra för att lyckas. Vi har verkligen passion för människor och det är därför det är viktigt för oss att erbjuda den mest säkra, inkluderande och inspirerande arbetsplatsen vi kan för våra fantastiska medarbetare.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”.

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utesäljare.

Regionsäljare / Produktsupport till Vermeer Viking

Läs mer Mar 27
Om företaget
Vermeer Viking är den officiella återförsäljaren av Vermeers maskinprogram & produkter i Sverige och Norge. Deras mål är att förse sina kunder med högklassig, personlig service, maskiner av hög kvalitet samt projektlösningar.
Företaget startades år 2011 i Askersund med närhet till många av de större svenska städerna och med bra kommunikationer. 2016 utökades säljområdet och täcker nu även hela Norge. De växer stadigt och befinner sig fortfarande på en spännande tillväxtresa. Under 2023 har deblivit en del av Debe Flow Group. Läs mer om Vermeer Viking häroch Debe Flow Group här.
Om tjänstenVermeer Viking är på en spännande tillväxtresa och planerar nu att utveckla ett nytt regionkontor i södra Sverige. Som regionsäljare är det din uppgift att utöka Vermeer Vikings befintliga kundbas i ditt område. Du bearbetar både befintliga och nya kunder genom fysiska besök, initialt utgår du hemifrån.
Förutom försäljning innefattar tjänsten även produkt- och installationssupport, after sales-support, operatörsutbildning samt teknisk-, projekt- och servicesupport. Det finns goda interna utbildningsmöjligheter och för rätt person är utvecklingspotentialen stor.
Kvalifikationer och egenskaperVi ser att du som söker är på väg upp i din karriär som produktspecialist eller maskinsäljare och har erfarenhet av försäljning inom branschen. Du har goda kunskaper inom entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och är van vid att hantera frågor och supportärenden av maskinteknisk karaktär. Eftersom tjänsten innebär att du besöker kunder och att driva försäljning ser vi att du tidigare arbetat med försäljning eller kundvård med goda resultat.
Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och serviceminded. Du är socialt säker och trygg i din kompetens och är duktig på att lyssna. Dina kunder har olika kunskapsnivåer när det kommer till entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och det är därför viktigt att du har en förmåga att kommunicera på en nivå som anpassas efter kunden. Eftersom du kommer att arbeta självständigt trivs du bra med att arbeta individuellt, även om du ingår i ett team med personer i samma roll på andra orter. Därtill är du resultatorienterad och villig att utvecklas i din profession, det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skåne
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.
Om Asta Agency
Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.
Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.
Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Mötesbokare till Malmö; 1KOMMA5° SYD - fd SolensEnergi

Läs mer Mar 25
Vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar fo?r energistyrning. Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5° koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en fältsäljare för att nå ut till fler kunder.

Ända sedan starten 2012 har vi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vårt fokus på kunskap och kvalitet har gett oss Skånes nöjdaste solcellskunder och en stark lokal profil. Det har legat till grund för bolagets tillväxt samt att vi i oktober 2022 blev en del av 1KOMMA5°-koncernen.

1KOMMA5° Sverige är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.

Uppdraget
I rollen som mötesbokare åker du ut till villaområden och knackar dörr hos potentiella kunder med målsättningen att ENDAST boka in kundmöten tillsammans med en av våra säljare. Du har god kommunikativ förmåga och du är trygg i dig själv.

Det kan även förekomma arbete på events så som att delta på informationsträffar, stå i gallerior, dela ut broschyrer samt prata med potentiella kunder.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du vara en tävlingsmänniska som älskar sälj och att träffa nya människor. Rollen kräver väldigt självständigt arbete samt ett stort driv, du bör även ha en god administrativ färdighet.

- Har en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

- Tycker om kundkontakt

- Har en positiv och lösningsorienterad attityd

- Kan arbeta kvällstid varje vecka

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Malmö med omnejd
OMFATTNING: Extrajobb
ARBETSTIDER: 2-4 dagar/vecka (Måndag-torsdag kl. 16-20, även helger kan förekomma)
LÖN: Fast timlön + provision

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Mötesbokare till Malmö; 1KOMMA5° SYD - fd SolensEnergi

Läs mer Mar 22
Vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar fo?r energistyrning. Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5° koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en fältsäljare för att nå ut till fler kunder.

Ända sedan starten 2012 har vi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vårt fokus på kunskap och kvalitet har gett oss Skånes nöjdaste solcellskunder och en stark lokal profil. Det har legat till grund för bolagets tillväxt samt att vi i oktober 2022 blev en del av 1KOMMA5°-koncernen.

1KOMMA5° Sverige är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.

Uppdraget
I rollen som mötesbokare åker du ut till villaområden och knackar dörr hos potentiella kunder med målsättningen att ENDAST boka in kundmöten tillsammans med en av våra säljare. Du har god kommunikativ förmåga och du är trygg i dig själv.

Det kan även förekomma arbete på events så som att delta på informationsträffar, stå i gallerior, dela ut broschyrer samt prata med potentiella kunder.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du vara en tävlingsmänniska som älskar sälj och att träffa nya människor. Rollen kräver väldigt självständigt arbete samt ett stort driv, du bör även ha en god administrativ färdighet.

- Har en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

- Tycker om kundkontakt

- Har en positiv och lösningsorienterad attityd

- Kan arbeta kvällstid varje vecka

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Malmö med omnejd
OMFATTNING: Extrajobb
ARBETSTIDER: 2-4 dagar/vecka (Måndag-torsdag kl. 16-20, även helger kan förekomma)
LÖN: Fast timlön + provision

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Säljare / Account Manager Malmö

Läs mer Mar 20
Vi söker just nu vassa Account Managers!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga.

Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov.

Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden

Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter.

Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj.

Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik.

Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig.

Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar

Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer

Du är orädd, driven och tävlingsinriktad

En karismatisk och säljande personlighet

Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder

Flytande svenska i såväl tal som skrift.

Krav:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning

Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll

Gymnasial utbildning

Meriterande:

Telefonvana

Erfarenhet av CRM-system.

Arbetat med digitala och fysiska kundmöten

Vi erbjuder:

Fast lön + provision

Sälj och resetävlingar

Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

Ansök nu

Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Malmö!

Läs mer Mar 19
Om oss ??
1KOMMA5° satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5° siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.??Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollen
Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.

Vi kommer ge dig:

- Möjlighet att sälja våra innovativa produkter

- En fast lön och en attraktiv provisionsmodell

- En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter

- Kompentensutveckling inom försäljning

- Utbildning av våra produkter och branschen

- Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:

- Har tidigare erfarenhet av försäljning

- Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem

- Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid

- Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska

- Arbetat med CRM-system (meriterande)

- Har b-körkort (meriterande)

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagar
LÖN: Fast lön + provision
ARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från NRG Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från NRG Sweden AB .

Dyson butikssäljare på deltid - Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 1
Nordic Retail Group söker nu för Dysons räkning en duktig varumärkesambassadör / säljare som har det lilla extra som vill sälja och samtidigt företräda Dyson ute i butik.

Om Dyson

Dyson grundades 1993 och är ett brittiskt teknik/innovationsföretag som är känt för design och tillverkare av dammsugare, hårfönar (supersonic) och bladlösa fläktar och värmare. Dyson är nu en av de marknadsledarna för innovation inom sina kategorier, med verksamhet i över 72 länder över hela världen, inklusive den nordiska marknaden. Dyson har vuxit från en man och en idé till ett teknikföretag med över 3000 ingenjörer över hela världen. Men det står inte stilla.

Dina arbetsuppgifter

Vi letar efter en självgående, utåtriktad och social person som kan säkerställa att kundens köpupplevelse optimeras och att Dysons varumärke representeras på bästa möjliga vis.

Du kommer arbeta på en Elgiganten eller MediaMarkt butik på en dedikerad Dyson yta.
I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om Dyson och dess produkter samt säkerställa att ytan är i gott skick.

Vi erbjuder dig

- Produktutbildning

- Sälj och marknadsutbildning

- En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare

Din bakgrund

Erfarenhet:

- Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande)

- Du har tidigare arbetat med event

- Du gillar att jobba i högt tempo och är intresserad av teknik

Egenskaper:

- Du är en social person som lätt kommer överens med andra

- Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska

- Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer

- Du har ett genuint intresse för marknadsföring

- Du är en bra säljare

- Du är service minded och stresstålig

Övrigt

I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag med vår kund Dyson Tjänsten är främst schemalagd på helger (fredagar - söndagar) och är en deltidstjänst på 24-48 timmar per månad. Tjänsten sträcker sig året runt vilket gör detta till ett perfekt extrajobb vid sidan av studier, andra deltidsjobb osv.

När man arbetar för Dyson så ska man alltid ha på sig svarta kläder och skor man får en Dyson skjorta av oss, dock är det krav att ha svarta skor, strumpor och byxor.

Tjänsten beräknas tillsättas i januari därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Daniel Dixgård på: dixgard@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag.

Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område.
Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Butiksambassadör för Asics på deltid - Malmö

Butiksdemonstratör
Läs mer Mar 15
Nordic Retail Group söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor.

Om kunden

Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp".

Arbetsuppgifter

Som butiksambassadör kommer du att:

- Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik

- Vara ansiktet utåt för Asics

- Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon

- Vara behjälplig för kunder i butik

- Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass

Din erfarenhet

- Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning
- Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer
- Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag


Personliga egenskaper:

Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är:

- En universitetsstudent
- Flexibel och lättsam
- Social och framåt med egen initiativförmåga


Arbetstider

- Lördag (6 timmars skift)
- Söndag (6 timmars skift)


Övrigt:

Du blir anställd av Nordic Retail Group och representerar Asics i en Stadium butik.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start är i 20 april, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sara Fooladi på fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

På Nordic Retail Group har vi ett arbetsklimat som är kreativt och energiskt och vi är alltid ivriga att göra det lilla extra för att lyckas. Vi har verkligen passion för människor och det är därför det är viktigt för oss att erbjuda den mest säkra, inkluderande och inspirerande arbetsplatsen vi kan för våra fantastiska medarbetare.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”.

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Butiksambassadör för Asics på deltid - Malmö

Butiksdemonstratör
Läs mer Mar 15
Nordic Retail Group söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor.

Om kunden

Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp".

Arbetsuppgifter

Som butiksambassadör kommer du att:

- Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik

- Vara ansiktet utåt för Asics

- Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon

- Vara behjälplig för kunder i butik

- Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass

Din erfarenhet

- Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning
- Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer
- Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag


Personliga egenskaper:

Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är:

- En universitetsstudent
- Flexibel och lättsam
- Social och framåt med egen initiativförmåga


Arbetstider

- Lördag (6 timmars skift)
- Söndag (6 timmars skift)


Period

- Start: 20 april

- Slut: 9 juni

Övrigt:

Du blir anställd av Nordic Retail Group och representerar Asics i en Stadium butik.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start är i 20 april, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sara Fooladi på fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.

Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från jobbet - utan också på väg till jobbet”.

Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Dyson butikssäljare på deltid - Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Mar 20
Nordic Retail Group söker nu för Dysons räkning en duktig varumärkesambassadör / säljare som har det lilla extra som vill sälja och samtidigt företräda Dyson ute i butik.

Om Dyson

Dyson grundades 1993 och är ett brittiskt teknik/innovationsföretag som är känt för design och tillverkare av dammsugare, hårfönar (supersonic) och bladlösa fläktar och värmare. Dyson är nu en av de marknadsledarna för innovation inom sina kategorier, med verksamhet i över 72 länder över hela världen, inklusive den nordiska marknaden. Dyson har vuxit från en man och en idé till ett teknikföretag med över 3000 ingenjörer över hela världen. Men det står inte stilla.

Dina arbetsuppgifter

Vi letar efter en självgående, utåtriktad och social person som kan säkerställa att kundens köpupplevelse optimeras och att Dysons varumärke representeras på bästa möjliga vis.

Du kommer arbeta på en Elgiganten eller MediaMarkt butik på en dedikerad Dyson yta.
I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om Dyson och dess produkter samt säkerställa att ytan är i gott skick.

Vi erbjuder dig

- Produktutbildning

- Sälj och marknadsutbildning

- En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare

Din bakgrund

Erfarenhet:

- Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande)

- Du har tidigare arbetat med event

- Du gillar att jobba i högt tempo och är intresserad av teknik

Egenskaper:

- Du är en social person som lätt kommer överens med andra

- Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska

- Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer

- Du har ett genuint intresse för marknadsföring

- Du är en bra säljare

- Du är service minded och stresstålig

Övrigt

I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag med vår kund Dyson Tjänsten är främst schemalagd på helger (fredagar - söndagar) och är en deltidstjänst på 24-48 timmar per månad. Tjänsten sträcker sig året runt vilket gör detta till ett perfekt extrajobb vid sidan av studier, andra deltidsjobb osv.

När man arbetar för Dyson så ska man alltid ha på sig svarta kläder och skor man får en Dyson skjorta av oss, dock är det krav att ha svarta skor, strumpor och byxor.

Tjänsten beräknas tillsättas i mars därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Daniel Dixgård på: dixgard@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder och Benelux. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag.

Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område.
Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Dyson butikssäljare på deltid - Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 19
Nordic Retail Group söker nu för Dysons räkning en duktig varumärkesambassadör / säljare som har det lilla extra som vill sälja och samtidigt företräda Dyson ute i butik.

Om Dyson

Dyson grundades 1993 och är ett brittiskt teknik/innovationsföretag som är känt för design och tillverkare av dammsugare, hårfönar (supersonic) och bladlösa fläktar och värmare. Dyson är nu en av de marknadsledarna för innovation inom sina kategorier, med verksamhet i över 72 länder över hela världen, inklusive den nordiska marknaden. Dyson har vuxit från en man och en idé till ett teknikföretag med över 3000 ingenjörer över hela världen. Men det står inte stilla.

Dina arbetsuppgifter

Vi letar efter en självgående, utåtriktad och social person som kan säkerställa att kundens köpupplevelse optimeras och att Dysons varumärke representeras på bästa möjliga vis.

Du kommer arbeta på en Elgiganten eller MediaMarkt butik på en dedikerad Dyson yta.
I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om Dyson och dess produkter samt säkerställa att ytan är i gott skick.

Vi erbjuder dig

- Produktutbildning

- Sälj och marknadsutbildning

- En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare

Din bakgrund

Erfarenhet:

- Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande)

- Du har tidigare arbetat med event

- Du gillar att jobba i högt tempo och är intresserad av teknik

Egenskaper:

- Du är en social person som lätt kommer överens med andra

- Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska

- Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer

- Du har ett genuint intresse för marknadsföring

- Du är en bra säljare

- Du är service minded och stresstålig

Övrigt

I detta uppdrag kommer du bli anställd av Nordic Retail Group men utföra ett uppdrag med vår kund Dyson Tjänsten är främst schemalagd på helger (fredagar - söndagar) och är en deltidstjänst på 24-48 timmar per månad. Tjänsten sträcker sig året runt vilket gör detta till ett perfekt extrajobb vid sidan av studier, andra deltidsjobb osv.

När man arbetar för Dyson så ska man alltid ha på sig svarta kläder och skor man får en Dyson skjorta av oss, dock är det krav att ha svarta skor, strumpor och byxor.

Tjänsten beräknas tillsättas i mars därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Daniel Dixgård på: dixgard@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder och Benelux. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag.

Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område.
Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Ansök nu

Bugaboo Sales Representative

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Nov 21
About the company

Join Bugaboo on their mission to help empower parents and children to discover the world together! Bugaboo is a premium Dutch parental company that reinvented the stroller 20 years ago. They continue to bring a pioneering mindset and an obsession with quality to everything they do and are looking for entrepreneurial and passionate people to join us. With design and innovation led in-house, production in their own factory in Xiamen and a global footprint they are proud of their creativity and cultural inclusion.

About the role

As a Sales Representative for Bugaboo you will work with Bugaboo´s product portfolio in Denmark and southern part of Sweden. Your main objective is to drive and develop sales of strollers and accessories towards resellers in your region. Your contacts are mainly B2C resellers, and it is imperative that you are skillful and find it important to work on building and developing relationships together with your customers.

Skills

We believe that you have a few years of experience within retail sales You are a proactive and independent person who enjoys working in a social environment where you are in constant contact with your customers and partners. You are known for creating good relationships with the people you work with and you are skilled within product training and adding value to your customers.

Requirements

- Having had a 1st experience in Sales / Retail

- Interest in consumer Goods

- Self-starter, eager to learn and step into the unknown, can-do attitude

- Capacity to make a proposal - add value to the client / business

- Need someone who is eager, looking for opportunities + maintain business with current partners

- Danish or Swedish speaker + English

Other

In this job its important to visit your customers on a regular basis so travelling in your district will be required

Required: Driver’s license

Start date: As soon as possible

In this recruitment Bugaboo is cooperationg with Nordic Retail Group. Please note that the position is expected to be filled as soon as possible so please do not hesitate to submit your CV in English if you want to join this great work place. For more information please contact Johan Hallberg at: hallberg@nordicretailgroup.com

About Nordic Retail Group

Nordic Retail Group is a full-service retail agency, founded in 1997 and is represented in all four Nordic countries. We focus on helping our clients build their brands and reach their goals by offering staffing, recruitment, creative studio, and innovative inventions for our clients. We have built a strong team and we know what’s needed for a brand to succeed in retail, and how to increase sales both locally and globally.

We highly value having a diverse team with different types of experiences and backgrounds included in the mix. It’s important to us that everyone feels valued, appreciated and like an important part of our team. Most importantly, we want our staff to love coming to work. Like our founders always says: “You should not only whistle on your way home from the office - but also on your way to the office.”

Visit our website www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) for more information.

Ansök nu