Malmö: Servicetekniker inom storkök

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker inom storkök i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-08 // Varaktighet: Heltid

Söker erfaren servicetekniker inom Storkök!

Om Steeltech:

Med 25 års erfarenhet av produktutveckling och tillverkning av produkter för restaurang- och livsmedelsindustri har Steeltech skaffat sig en unik erfarenhet av genomtänkta och användarvänliga produkter av hög kvalitet. Med prestanda som sänker förbrukningen av el, ånga, vatten och diskmedel.

Det är hållbarhet på riktigt.

Produkterna produceras i vår fabrik i Alingsås, där vi är specialister på att forma rostfritt stål. Vi vet att tillverkning av livsmedel i industriell skala ofta inte går att göra med standardprodukter. Steeltechs designteam står redo att möta utmaningen att utveckla produkten så att den motsvarar kundens krav på funktionalitet, kvalitet och prestanda.

Made in Sweden helt enkelt…

Steeltech AB grundades 1998, då Electrolux storköksverksamhet i Alingsås köptes ut. Verksamheten hade varit i gång sedan 1945 då Elektro-Helios först flyttade in i lokalerna i Alingsås

2021 gick Lindeblad Technology in som ny delägare i bolaget. Steeltech står nu starkare än på många år och kvar finns den gamla hantverkstraditionen som genomsyrat företaget sedan mitten av 1940-talet.

Som en utökning av företagets verksamhet så står det nu även klart att Steeltech blir Excellence Partner till Electrolux Professional i Skåne, Blekinge och Småland. Det innebär att Steeltech med sin mångåriga expertis inom storkök nu får tillgång till alla Electrolux Professionals produkter, reservdelar och även tar ansvar för gällande garantiservice.

Läs gärna mer om företaget på www.steeltech.se (http://www.steeltech.se)

Dina arbetsuppgifter:

I samband med den expansion vi upplever med Electrolux Professional, så behöver vi utöka vårt team med en kommunikativ, serviceinriktad och teknikerfaren person som brinner för problemlösning och samtidigt uppskattar att hjälpa våra kunder i alla möjliga situationer.

Du kommer att arbeta med service, underhåll, installationsarbete, felsökning
och reparation av all form av utrustning inom storkök i södra Sverige. Du
utgår från hemmet och utrustas med egen servicebil samt alla andra nödvändiga verktyg för tjänsten. Tjänsteresor med övernattning förekommer.

Din profil

Vi tror att du har flera års erfarenhet av teknisk service, montage, underhåll och felsökning inom storkök eller annan relaterad bransch.

- Du god kunskap inom el-lära och kan med lätthet avläsa ett el-schema.

- Goda kunskaper i officepaketet
- B- Körkort är ett krav
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska


Meriterande kunskaper för rollen är elcertifikat, kunnighet inom VS, Kyl 1 och en allmän kännedom kring förekommande produkter i just ett storkök. Vi lägger även stor vikt vid din personlighet med egenskaper som att du är en positiv och serviceminded person, som både har lätt för samarbete liksom att självgående utföra ditt arbete med frihet under ansvar. Du är även noggrann, strukturerad och har förmåga att följa uppsatta tidsplaner.

Steeltech erbjuder

Som servicetekniker för Steeltech erbjuder dom dig en attraktiv tjänst med ansvar för anvisat distrikt i södra Sverige. Vidare så får du en introduktion, produkt och serviceutbildning som ger dig en god start och goda förutsättningar tillsammans med kunniga, glada, hjälpsamma och trevliga kollegor! Utöver en marknadsmässig grundlön ingår även friskvårds bidrag och tjänstepension

Låter tjänsten intressant och känner du igen dig i det vi söker?

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Skåne

Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Serviceelektriker, installation

Nedan visas andra jobb i Malmö som Serviceelektriker, installation.

Vi söker Elektriker

Läs mer Apr 16
Vi söker just nu duktiga elektriker till Haglunds Bygg i Malmö. Kunden är en komplett byggpartner och en förlängd arm till byggavdelningen för ny-, till- och ombyggnationer. De bygger således allt från butiker och restauranger till kontor, där både nybyggnation och ombyggnation ingår.

I rollen som installationselektriker har du ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och ombyggnationer. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på de olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden samt kundens önskemål varierar i stort. 
De olika projekten kommer framförallt vara i och runt Malmö, men man ska vara beredd på att det kan förekomma en del projekt på annan ort. Information kring detta ges alltid i god tid för bästa framförhållning. 

Vi söker dig som har några års erfarenhet av yrket, har du även arbetat med styr- och reglerteknik är det är starkt meriterande. Som person är du flexibel, självgående och målmedveten. Vi lägger också stor vikt vid att du är en lagspelare och brinner för noggrannhet. 
Krav
- Godkänd utbildning och minst några års erfarenhet
- B-körkort
- Bra svenska i tal och skrift

Vi erbjuder 
Vi erbjuder förutom ett variationsrikt arbete även marknadsmässig lön, trevliga kollegor och kollektivavtal. Ett företag som växer och där det finns stora möjligheter att utvecklas, ta nästa steg och bli arbetsledare eller ledande montör.

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Serviceelektriker Malmö-Helsingborg

Läs mer Feb 5
Välkommen till oss på IC Gruppen!
Om tjänsten
Är du en serviceinriktad elektriker som brinner för att leverera hög kvalitet, ta ett stort ansvar och arbeta självständigt? Vill du ta din karriär till nästa nivå genom att bli en i teamet och inte en siffra? Då är det dig vi söker på IC Gruppen! Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med många möjligheter för både utveckling men även gemenskap. Ta steget och våga testa dina vingar och dela din erfarenhet med oss. Skicka din ansökan redan idag!
DITT NYA JOBB
Som serviceelektriker på IC Gruppen arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag. Ingen dag är den andra lik. I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt våra olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Planera, samordna och utföra installationer
• Felsöka och åtgärda åt våra olika kunder
• Ombyggnad och installation inom el


DITT NYA TEAM
Vårt team är en sammansvetsad grupp inom service & installation.
Vårt gemensamma mål är att ge kunden en upplevelse dem inte har upplevt tidigare & överträffa kundens förväntningar. Att utvecklas tillsammans inom vårt team. Du kommer arbeta i tätt samarbete med serviceledare & projektledaren och driva uppdragen tillsammans för att nå vårt mål.
VI SÖKER DIG SOM:
• Är Utbildad elektriker
• Har fullgjord lärlingstid
• Har ECY-certifikat
• Har arbetat som serviceelektriker tidigare
• B-körkort
Som person trivs du i ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du är strukturerar, noggrann, lösningsorienterad och serviceminded. Du hanterar materialinköp och är självständig. Du har god samarbetsförmågan.

IC GRUPPEN SOM ARBETSGIVARE:
Vi är ett bolag som är i en stor tillväxtfas vilket ger dig som anställd möjlighet till att utvecklas både inom din valda avdelning eller att gå vidare till nya roller. Med många kollegor och en stor gemenskap satsar vi på våra anställda & vår utveckling som bolag.
Som medarbetarna brukar säga ”Det händer alltid något på IC”.
Utöver ovan erbjuder vi dig tillgång till ett gemensam gym som vi har i vår fastighet, på onsdagar har vi gemensam sportaktivitet. Vi är även anslutna till kollektivavtalet


Hur söker jag jobbet eller vill ha mer information?
Alternativen
att skicka in ert intresse
· Arbetsförmedlingens hemsida
· Maila oss på cv@icgruppen.se
· Direkt på vår hemsida https://www.icgruppen.se/karriar/
· www.icgruppen.seNi kan skicka in ert intresse här
Få mer information
Kontakta vår Projektledare Niclas via mail: niclas.r@icgruppen.se

Ansök nu

Servicetekniker till Dustcontrol i Södra Sverige

Läs mer Mar 6
Om företaget

Med mer än 40 års erfarenhet levererar Dustcontrol avancerade renrumslösningar till läkemedels- och elektronikindustrin, mobila dammsugare i olika storlekar till bygg och uthyrningsföretag m.m. Dessutom erbjuder Dustcontrol olika former av service och support inklusive tillbehör och reservdelar.

Dustcontrol har idag ca 170 anställda och omsätter 370 mkr.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som montör & servicetekniker sker största delen av jobbet hos våra kunder och deras anläggningar av centraldammsugare.

Du kommer att ansvara för:

- Service och underhåll

- Montering och installation

- Mekanisk och elektrisk felsökning

- Planering av veckans arbete även dokumentation av pågående/avslutade arbeten.

Din bakgrund / Dina egenskaper

- Du har någon typ av utbildning/erfarenhet som servicetekniker inom industri eller ventilationstekniker.
- Du är lösningsorienterad och trivs med att arbeta ute på fältet.
- Du är en driven och är initiativtagande person som gillar mycket egenansvar.
- Du är en positiv person som gillar kontakten med människor.
- B körkort

Meriterande egenskaper

- Har du EL eller automations kunskaper är det meriterande.

Om rollen
Arbetet är på heltid och förlagt dagtid måndag-fredag. Det finns möjlighet att arbeta in fredagar med flexibla arbetstider.

Du utgår från hemmet och servicebil ingår i rollen.

Du kommer att ha tät kontakt med försäljningskontoret och support från projektledningen i Stockholm.

Resor och övernattningar ingår i tjänsten.



Har du frågor kring rollen är du varmt välkommen att höra av dig till Maria på XLNT Talent via mail: maria.cammell@xlnt.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till Dustcontrol

Läs mer Okt 18
Om företaget

Med mer än 40 års erfarenhet levererar Dustcontrol avancerade renrumslösningar till läkemedels- och elektronikindustrin, mobila dammsugare i olika storlekar till bygg och uthyrningsföretag m.m. Dessutom erbjuder Dustcontrol olika former av service och support inklusive tillbehör och reservdelar.

Dustcontrol har idag ca 170 anställda och omsätter 370 mkr.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som montör & servicetekniker sker största delen av jobbet hos våra kunder och deras anläggningar av centraldammsugare.

Du kommer att ansvara för:

- Service och underhåll

- Montering och installation

- Mekanisk och elektrisk felsökning

- Planering av veckans arbete även dokumentation av pågående/avslutade arbeten.

Din bakgrund / Dina egenskaper

- Du har någon typ av utbildning/erfarenhet som servicetekniker inom industri eller ventilationstekniker.
- Du är lösningsorienterad och trivs med att arbeta ute på fältet.
- Du är en driven och är initiativtagande person som gillar mycket egenansvar.
- Du är en positiv person som gillar kontakten med människor.
- B körkort

Meriterande egenskaper

- Har du EL eller automations kunskaper är det meriterande.

Om rollen
Arbetet är på heltid och förlagt dagtid måndag-fredag. Det finns möjlighet att arbeta in fredagar med flexibla arbetstider.

Du utgår från hemmet och servicebil ingår i rollen.

Du kommer att ha tät kontakt med försäljningskontoret och support från projektledningen i Stockholm.

Resor och övernattningar ingår i tjänsten.



Har du frågor kring rollen är du varmt välkommen att höra av dig till Linn på XLNT Talent via mail: linn.orneskog@xlnt.se eller fredrik.bergvik@xlnt.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Amarelle & Partners AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Amarelle & Partners AB .

Lagerchef till BWT

Lagerchef
Läs mer Mar 8
Söker en Lagerchef till BWT

Är du en driftig och engagerad lagerchef som kan ta ansvar för både strategiska och operativa aspekter samtidigt som vi är i en stark tillväxtresa?

Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektiva lagerprocesser samtidigt som du bidrar till att utveckla och genomföra strategier för att optimera lagret och uppnå övergripande affärsmål. Du kommer vara chef/ledare för två drivna medarbetare samt även själv delta operativt i lagret.

BWT Pharma & Biotech AB är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vatttenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. www.bwt-pharma.com

Ansvarsområden inkluderar:

-
Lageroptimering: Utveckla och implementera strategier för att maximera lagereffektivitet och minska kostnader.

-
Personalansvar: Ledning och utveckling av ett lagerteam bestående av två personer.

-
ERP och MRP-ansvar: Hantera och optimera MRP-funktioner inom vårt ERP-system för effektiv försörjningskedja.

-
Transport och logistik: Ansvara för transporter, inklusive implementering av effektiva logistiklösningar.

-
Tulldeklarationer: Genomföra och övervaka tulldeklarationer för internationella transporter.

-
Operativa uppgifter: Utföra och övervaka operativa moment inom transport och logistik.

-
Implementera rutiner: Skapa och implementera effektiva arbetsrutiner för lagret.

Kvalifikationer och krav

- Relevant utbildning inom inköp och/eller logistik och lagerhantering.

- Erfarenhet av lageroptimering och personalledning.

- Kompetens inom MRP och ERP-system. Bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel.

- Förståelse för transport, logistik och tullprocedurer.

- Drivande och handlingskraftig, med förmåga att implementera och optimera rutiner.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

- B-körkort.

Personliga egenskaper

-
Strategiskt tänkande: Att kunna utveckla och implementera långsiktiga strategier för att optimera lagrets prestanda och effektivitet.

-
Operativ kompetens: Utöver att utforma strategier även aktivt delta i de dagliga operativa aktiviteterna på lagret.

-
Ordningsinne och struktur: Förmågan att skapa och upprätthålla ordning och struktur inom lagret, vilket inkluderar effektiv lagerhantering och organisering av varor.

-
Proaktivitet: Förmåga att hantera potentiella utmaningar innan de uppstår och maximera möjligheter.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har erfarenhet av problemlösning och tar tag i uppkomna situationer utan dröjsmål. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt och för att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur, ordning och reda samt för att skapa starka samarbeten.

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Ansök nu

Supply Chain Manager till BWT!

Logistikchef
Läs mer Jul 6
BWT Pharma Biotech söker nu genom Amarelle & Partners en Supply Chain Manager

BWT är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vattenrening för Pharma & Biotech industrin samt vattenrening för hushåll, kommuner och industri. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. Mer information om BWT Pharma & Biotech finner du på: www.bwt-pharma.com samt www.bwt.com (http://www.bwt.com)

Söker du en tjänst med snabba beslutsvägar där du som chef är med och påverkar viktiga processer i verksamheten? Vi söker dig som är teknisk stark, framgångsrik i förhandlingar, tänker övergripande och som vill vara med och utveckla samt modernisera vårt arbetssätt inom inköp och logistik och därmed blir en viktig bidragande faktor till vår förändringsresa.

Arbetsuppgifter
Som Supply chain Manager har du en viktig roll i organisationen med övergripande ansvar för att driva och utveckla inköps- och logistikverksamheten samt knyta ihop arbetsflödet från beställning till inleverans och till montering eller utleverans.

Du kommer arbeta strategiskt för att långsiktigt utveckla verksamhetsområdet samt ansvara för löpande effektiviserings- och förbättringsprojekt avseende inköp, internlogistik och lager.

I rollen ingår budgetansvar samt personalansvar för en grupp på ca 4 personer. Du leder det operativa arbetet och tillsammans med strategiska och operativa inköpare samt lagerpersonal ingår ansvar för att verksamhetsområdet når sina uppsatta mål och KPI:er. Du rapporterar till VD och avrapporterar till Ledningsgruppen.

Övriga arbetsuppgifter

- Förhandlingar och avtal med underleverantörer

- Förhandlingar om transporter

- Samordning av inköpsarbetet

- Lageroptimering, ansvar för MRP i ERP-sytemet

- Operativt inköpsarbete

- Översyn av leverantörer samt leverantörsbedömningar

- Leverantörsreklamationer

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt. För att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur och att skapa starka samarbeten. För att lyckas i rollen har du en god ekonomisk förståelse och kostnadsfokus.

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du trivs i rollen som förhandlare och har stor förhandlingsvana. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Kvalifikationer

Det är ett krav att ha en relevant utbildning inom inköp och/eller logistik eller motsvarande erfarenhet. Vi ser även att du har några års erfarenhet av upphandling och förhandlingar inom industrin i den privata sektorn och/eller liknande arbete inom inköp, logistik eller lager, där också kunskaper och erfarenhet av problemlösning ses som meriterande. Vidare har du ett stort tekniskt kunnande. Du har en bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel. Du har också goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och innehar B körkort.

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi kommer inte påbörja rekryteringsprocess förrän V30 (24/7). Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektassistent till BWT Pharma Biotech

Inköpsassistent
Läs mer Jul 5
Projektassistent till BWT Pharma Biotech

BWT Pharma & Biotech AB är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process

vattenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för

Water for Injection (WFI), Purified Water PW) och Pure Steam, mot den farmaceutiska industrin, laboratorium

samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad

utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik,

automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport.

Mer information om BWT Pharma & Biotech finner du på: www.bwt?pharma.com (http://www.xn--bwtpharma-x79d.com/)

BWT Pharma Biotech söker nu genom Amarelle & Partners en ambitiös och driven projektassistent till en utvecklande roll i ett växande företag.

Är du som person fylld av energi och en önskan att gå in i en roll där du får växa och utvecklas? Har du den där unika kombinationen av att vara utåtriktad och energisk samtidigt som du gillar struktur och kvalitet? Går du i gång på Excel och har ett intresse för teknik? Då har du här en fantastisk möjlighet!

BWT Pharma & Biotech söker en självständig Projektassistent

Vi söker dig som är självgående och driven med ambition att bli duktig i din arbetsroll. Du uppskattar eget ansvar och har en god förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är även flexibel i ditt sätt att arbeta och är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet.

Du kommer i huvudsak bistå projektledare och övriga medarbetare i pågående projekt med planering, inköp, uppföljning mm. Dina första projekt anpassas efter din erfarenhet med förväntningar att du som projektassistent ska utvecklas i din roll och axla mer ansvar på sikt.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du gillar att fördjupa dig i ditt arbete och en god struktur i ditt arbete är en självklarhet. Din förmåga att jobba mot gemensamma mål med hög kvalitet och resultatfokus är väl utvecklad. Du har gott ordningssinne, gillar att arbeta med siffror och trivs med att ge stöd åt kollegor och kunder.

Din profil

- Minst gymnasiekompetens
- Vana från arbete i projektform är meriterande
- Erfarenhet från vattenrening eller branscher som industri, tillverkning, teknik eller bygg är meriterande
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav
- Tyska och danska är meriterande
- Goda kunskaper i Officepaketet med särskild vikt på Excel är ett krav
- B?körkort är ett krav

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi kommer inte påbörja rekryteringsprocess förrän V30 (24/7). Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkstadschef till MECA i Malmö!

Verkstadschef
Läs mer Maj 19
MECA söker nu genom Amarelle & Partners en Verkstadschef till Malmö!

Verkstäderna finns i hela Sverige och ingår i MEKO koncern som växer snabbt, där kundfokus och service är extremt viktigt!

Verkstäderna har en hög kundnöjdhet men drivs hela tiden om att bli ännu bättre!

Är du en person med stort affärstänk, gediget bilintresse och servicetänk i världsklass? Har du även erfarenhet av verkstadsmiljö? Är en naturlig ledare med engagemang och driv?

Vill du vara med på denna resa? Företaget där man skapar förutsättningar för individen, att växa med företaget!

Då kan du vara den vi söker!

OM FÖRETAGET

MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.
Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.

Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.
Läs mer om oss på meca.se

Din Profil

Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du har lätt för att ta kontakt med nya människor. Förmågan att leda och coacha ditt team få dom att lysa och utvecklas. Arbetsledning är något du brinner för då du alltid strävar efter att få andra att växa.

Det är viktigt att du har förståelse för branschen samt god känsla för service och drivs att göra bra affärer.

Med rätt attityd har du alla förutsättningar för att lyckas i ditt arbete!

Du bör ha:

- Flerårig erfarenhet av verkstadsdrift (Verkstadschef)

- Intresse för bilar, branschutveckling och digitalisering

- Lösningsorienterad, affärsorienterad och drivande attityd

- God samarbetsförmåga, coachande ledarskap

- B-körkort är ett krav

Du är en självgående och driftig person som kan hantera dina arbetsuppgifter i stundtals högt tempo. Att arbeta med hög kvalitet och kundnöjdhet är en självklarhet för dig.?

Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och rör dig obehindrat i digitala miljöer.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Söker nu en Servicerådgivare till Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 26
Söker nu en Servicerådgivare till Malmö

Om företaget

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enklare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Som Servicerådgivare hos Mekonomen är service och kvalité allt! Du är en viktig del i hur kunderna uppfattar vårt företag, tillsammans med verkstadschef och team kommer du vara en nyckelspelare. Har du ett stort bilintresse, älskar att ge bra service och har ett bra affärssinne!

Då ska du söka denna tjänst!

Din personlighet:

- Du gillar att arbeta i en utvecklande miljö där man ser möjligheter framför problem och ser det som en självklarhet att man som kollegor hjälper varandra.

- Du är en positiv person med ett genuint människointresse.

- Du strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

- Vilja att göra ett bra arbete, ta initiativ och vara in- lyssnande, är avgörande för denna tjänst.

Du måste inte i denna roll ha fordonsteknisk utbildning men du bör ha goda kunskaper om bilens funktioner och uppbyggnad samt vara intresserad av bilar och av att ge kunden bästa möjliga service.

Din roll:

- Ta emot och skapa bokningar

- Planera dagens arbete

- Komplettera/tidsätta arbetsorder

- Kontakta kund vid tillkommande arbeten

- Kontrollera materialtillgång vid tillkommande arbeten

- Göra beställningar av reservdelar

- Rapportera färdig bil till kund

- Prissätta och redigera arbetsorder inför fakturering

- Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kund

Kvalifikationer

- Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad

- Ett välutvecklat ordningssinne

- God datorvana

- Goda kunskaper i engelska

- God svenska i tal och skrift

- B-körkort för manuellt växlad bil

Personliga egenskaper

Som person strävar du alltid efter att ge förstklassig service, struktur och pålitlig är självklarheter för dig. Att du även bidrar till positiv energi till teamet och har en bra samarbetsförmåga är avgörande. Ett affärstänk och gärna ett brinnande intresse för bilar kommer bidra till en bra match för denna tjänst. Är du även prestigelös och gillar att ha kul på jobbet så kommer du passa in hos oss på Mekonomen!

Välkommen!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Söker en bilmekaniker i världsklass till Speedy i Limhamn!

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 19
Är du en driven, serviceinriktad bilmekaniker med teknisk kompetens? Då är du kanske den vi söker!

Amarelle & Partners söker för kunds räkning bilmekaniker till Speedy, Sveriges mest omtyckta bilverkstadskedja. Speedy befinner sig i en stabil tillväxtfas med målet att gå från 50 till 100 verkstäder i landet. Stor vikt läggs vid att hitta de lagspelare som bidrar med driv, kompetens och glädje för att fortsätta bygga en familjär kultur som präglas av att sätta såväl medarbetaren som kunden i fokus.

Nu utökar kedjan med bilmekaniker till verkstäderna i Högsbo, Mölndal, Tagene i Göteborg, och Limhamn i Malmö för arbete med service, reparationer och felsökningar på personbilar och lätta lastbilar av de flesta märken.

Du som söker är praktiskt lagd och har ett brinnande intresse för bilar och bilmekanik. Du är engagerad och drivs av att hela tiden utvecklas och hålla dig uppdaterad inom den senaste tekniken. Du ser alltid till att sätta kunden och service i första rummet. Att skapa långsiktiga kundrelationer är viktigt för dig.

Som person är du självgående och arbetar strukturerat och effektivt. Du är flexibel i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress när det behövs. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner, delar gärna med dig av din kunskap samtidigt som du är öppen för råd från dina kollegor.

Du har:

- Gymnasial utbildning inom fordonsteknik

- Tidigare erfarenhet av kundkontakt

- God datorvana

- Minst B körkort

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Erfarenhet av arbete som bilmekaniker/servicetekniker

Du erbjuds:

Ett spännande arbete i en innovativ koncern som värdesätter hög kvalitet och service med hjälp av de vassaste bilmekanikerteamen i Sverige. Tillgång till ett stort nätverk av kompetenta kollegor i hela landet. Goda utvecklingsmöjligheter hos en ledande aktör i branschen som hela tiden drivs av att ge kunden en upplevelse i världsklass. Med Mekokoncernens muskler i ryggen och Speedys växande team och snabbhet till beslut har vi en spännande framtid!

Vill du vara med på denna resa och ingå i ett vinnande lag? Välkommen att söka genom Amarelle & Partners.

Tjänsterna är på heltid. Företaget tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning. Individuell lönesättning.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Limhamn, Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu