Malmö: Orderplockare på deltid till välkänt företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Orderplockare på deltid till välkänt företag i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-13 // Varaktighet: Deltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerfomIQ söker nu drivna orderplockare till en spännande kund i Malmö. Vår kund arbetar inom hemelektronik och du kommer att arbeta på lagret. Din arbetsuppgifter kan innebära att:

• plocka orders både till privatkunder och företagskunder, med hjälp av pick-by-voice
• packa ihop order till kund
• ta emot inleveranser och arbeta med truck


Orderplockning görs med hjälp av ett modernt röststyrt system - pick-by-voice som tydligt meddelar till vilken gång på lagret samt vilken hylla du ska hämta produkten ifrån. Ditt arbete på lagret är en förutsättning för att kunderna ska få sina beställda varor i tid.


Personprofil
Ett grundläggande krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel att:

• Du har ett kontrakt med en förening
• Du arbetar deltid (minst 50%)
• Du är en student (studietakt minst 50%).

Arbetet utförs efter behov där du både kan bli inringd med kort varsel samt jobbar efter schemalagda tider som bokas en vecka i förväg. I ditt arbete kommer att använda dig av D1 truck är det en förutsättning att du har vana från denna truck.

Vidare för att lyckas i rollen som orderplockare krävs att:

• Du är en arbetsam person som drivs av att jobba i högt tempo
• Du är ansvarsfull, flexibel samt engagerad
• Du arbetar noggrant och strukturerat samt är mån om att dina arbetsuppgifter utförs på ett korrekt sätt så att rätt kund får rätt vara
• Har en social förmåga och är kommunikativ


Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid, vid behov
Lön: Fast, med möjlighet till bonus
Arbetstid: Mellan 06:00-17:00 Arbetstiderna varierar då personalen har olika arbetsgrupper vilket innebär att det kan bli tidiga morgnar, som tidigast 06:00 och senast 17:00.

Plats: Malmö, centralt

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ och arbeta hos vår kund.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Wilhelm Green på wilhelm.green@performiq.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Lagerarbetare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Lagerarbetare.

Spontanansökan Tranpenad Malmö- Extra anställning.

Läs mer Apr 8
Är du en dedikerad lagspelare och trivs med ett pysiskt arbete? Brinner du liksom vi att arbeta mot uppsatta mål? Då Har vi det perfekta extra jobbet för dig, som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%!
Om tjänsten
Som medarbetare på Tranpenad kommer du arbeta som lagermedarbetare ute hos våra kunder. Du kommer att bli en viktigtdel av derasdagliga verksamheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör lager till; så som truckkörning, inleveranser och inventering, med hanskanner som redskap.
För att passa in i denna tjänsten är det viktigt att du har en flexibel inställning till dina arbetsuppgifter.
Om dig som söker
Vi söker dig som älskar att tävla och drivs att att uppnå uppsatta mål, precis som vi. Du är social och är en flexibel person som inte är rädd att ta i när det behövs. Du gillar att arbeta både i ett team men även enskilt. Vidare utför du ditt arbete strukturerat, med stor noggrannhet och engagemang.
KravEn annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %
Meriterande Körkort B
Truckkort A+B
Vad vi kan erbjuda dig
Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven!
Övriga villkor
Arbetstider: Dagtid/kvällstid måndag-söndag.Omfattning: Extra, vid annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %.Lön: Enligt kollektivavtal.Start: Enligt överenskommelse.
Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning.
AnsökanSkicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.
Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Ansök nu

Är du vår nästa stjärna inom orderplock?

Läs mer Jan 18
VÅRT ERBJUDANDE

På Job&Talent; är vi övertygade: Personalen är vår viktigaste resurs. Vårt starkaste argument. Vi fortsätter att växa och söker nu personal inom området Industri & verkstad. Är du en person som trivs i en händelserik arbetsmiljö, där ditt arbete gör skillnad? Då kan vi ha jobbet för dig. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter. Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder.

ARBETSBESKRIVNING

- Plocka och pack av order, man sköter allt från plock av gods till att godset är redo att köras ut till kund.

DINA KVALIFIKATIONER

- Erfarenhet av arbete inom Lager och Logistik.

- Du bör kunna arbeta under varierande arbetstider.

- Datorvana.

- Vi ser gärna att du har körkort samt tillgång till egen bil, då det inte är säkert att det finns kollektivtrafik att tillgå.

- Flytande svenska i både tal och skrift då det är viktigt att du kan tillgodogöra dig skriftliga säkerhetsinstruktioner och utbildningsmaterial.

Krav

- Truckkort A 1-4 - B 1-5.

- Erfarenhet av lagerarbete.

Meriterande

- Datorvana.

DIN PROFIL

För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:

- är noggrann och kan hålla ett högt tempo.

- har viljan att utvecklas och vara en god ambassadör för Job&Talent;.

- är ansvarsfull har god känsla för detaljer.

- har en hög servicenivå.

- är strukturerad och noggrann då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment.

- är självständig i din roll kommer du ha kontakt med flera olika personer dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse.

OM OSS

Job&Talent; tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent; är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb på Malmö Airport

Läs mer Jan 5
Prodea (https://www.prodea.se/) är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi bemannar och rekryterar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år hamnade på 10e plats i ????Di Gasell???? vilket vi är mycket stolta för.

__________________________________________________________________________________________

Är du en lagspelare?

Har du arbetat i restaurang eller kök tidigare?

Du ogillar att sitta stil och är som bäst när det är mycket att göra?

Vill du jobba hela sommaren?

?Bra! Då kanske du är profilen vi söker till vår kund på Malmö Airport.??

__________________________________________________________________________________________

Arbetet består främst att att producera mat och packa artiklar till flygplanen på Malmö Airport. Du kommer även att förbereda livsmedel, packa och diska. Alla hjälps åt med allt och andra uppgifter kommer att förekomma.

Här finns inga fasta uppgifter utan alla hjälper med allt. ????

Du kommer att arbeta i en bra grupp och ha kul på jobbet med riktigt bra ledare i ryggen.

För att du ska trivas i det hör jobbet så krävs det att du har god fysik och vill vara i rörelse. Du har inga problem med monotona uppgifter och inte heller är främmande att kavla upp ärmarna om du behövs på en annan avdelning under korta perioder.

Eftersom det är en del som loggas i det dagliga arbetet så måste du kunna skriva på svenska.

Arbetstiderna är inte regelbundna men oftast arbetar man kl. 0700-1430. Det förekommer jobb även på kvällar, helger och röda dagar.

Eftersom vi lägger stor vikt på säkerhet och hygien så kommer du utbildas hos oss. ????

Stenhårda krav

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

- Svensk medborgare.

- Bott i Sverige minst 5 år.

- Ostraffad.

- God fysik

- Trevlig ????

Pluspoäng

- Tidigare arbetat som köksbiträde eller restaurangbiträde.

- Tidigare arbetat inom lager och logistik.

- Körkort och bil.

Vi söker dig som vill jobba heltid fram till augusti/september. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och egenskaper.

Skicka en ansökan så hör vi av oss snart!

Ansök nu

Lagerarbetare med administrativ vana till kund i Malmö

Läs mer Jan 2
Har du erfarenhet av att jobba inom lager? Är du dessutom noggrann och ansvarstagande, samt van att ha många bollar i luften? Då är detta jobbet för dig!

Om tjänsten


Nu söker Tranpenad en duktig lagermedarbetare till vår kund i Malmö. Det dagliga arbetet kommer framförallt att innebära orderplock och inleverans med truck och handscanner samt godsmottagning och artikelregistrering via dator, men även andra sedvanliga lageruppgifter kan förekomma.

En hel del administrativt arbete ingår också.

Arbetet kommer i första hand att genomföras på kundens lager i Malmö.

På arbetsplatsen använder man motviktstruck, ledstaplare och smalgångstruck.

Om dig som söker
Vi söker dig som har jobbat inom lager tidigare och även har truckvana, men vi lägger också stor vikt vid de personliga egenskaperna. Arbetet kräver hög noggrannhet och förmåga att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter vid behov. Vidare har du en hög arbetsmoral och förmåga att kunna jobba självständigt. Det krävs även god datorvana, samt vana av att jobba med administrativa uppgifter.

Du bör inte vara känslig för att arbeta i kyla, då arbetsplatsen inte är tempererad. Det innebär att det är kallare på vintern. Alla personalutrymmen är dock uppvärmda.

Behovet är på lång sikt och för rätt person finns goda chanser att få en anställning direkt av kunden på längre sikt.

Krav

- Truckkort med behörighet A1-4 och B1-5

- Då koncernspråket är engelska måste du behärska detta på en god nivå, både skriftligt och muntligt. Mycket av kommunikationen sker på engelska.

Övriga villkor
Arbetstider: Måndag-fredag dagtid, kl. 07.00-16.00.
Omfattning: Heltid.
Lön: Enligt gällande kollektivavtal.
Start: Enligt överenskommelse, men helst

Enligt krav från kunden så kommer en utförlig säkerhetskontroll att utföras på den person som vi avser anställa. Detta innebär kontroll i belastningsregistret, samt en djupgående säkerhetsintervju.

Vad vi kan erbjuda dig
Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven!

Om Tranpenad

Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 000 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Borås, Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.

Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Ansök nu

Pensionerad lagerarbetare med truckvana för löpande uppdrag

Läs mer Apr 15
Nytt
Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss
Vår vision är att bli bäst på att sätta veteraner i arbete. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut veteraner till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Varje dag gör vi skillnad. Vi ser dagligen våra veteraner komma ut i jobb hos tusentals kunder med ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande. Det ska vara roligt att gå till jobbet och hos Veterankraft finner du också social tillhörighet och gott kamratskap.

Att bli veteran hos oss är flexibelt, enkelt och du bestämmer själv hur mycket du vill jobba.

Om tjänsten
Vi söker en pensionerad veteran som kan jobba på lagret med truckkörning. Du som söker förväntas arbeta med att ta emot och/eller skicka vidare varor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att plocka, packa och färdigställa olika varor till kunder enligt en orderlista. In - och utleveranser. Kontakt med speditörer sker löpande och du som söker är van vid frakthantering.

Lagerpersonalen kommer jobba på kunds reserdelslager då kund öppnat nytt centrallager. Uppdraget är löpande på 50 % med start omgående.

Dina arbetsuppgifter
Varumottagning, plock, truckkort krävs. A2, B1 och B3, B3 Skjutstativtruck är absolut krav.

Svenska är koncernspråk - flytande kunskaper i svenska är ett krav.

Vem är du?
En pigg veteran som är har yrkeserfarenhet som lagerarbetare samt van vid truckkörning. Vi söker dig som är serviceinriktad, säkerhetsmedveten och noggrann.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan! Uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Performiq AB .

Dansktalande Account Manager till Conrad Elektronik i Malmö

Account manager
Läs mer Apr 8
Logga
Är du en initiativtagande och tekniskt intresserad person som trivs att arbeta kundnära? Drivs du av att arbeta med försäljning och är dessutom flytande i danska? Då kan du vara den personen vi söker som ska bli nästa Account Manager för Conrad Electroniks som ska arbeta mot den danska marknaden.

Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker nu till Conrad Elektroniks räkning en dansktalande Account Manager/ Sales representative som ska arbeta mot den danska marknaden.

Som Account manager kommer din huvudsakliga uppgift vara att vårda och följa upp befintliga kunder på den danska marknaden, primärt genom telefon och digitala plattformar. Ditt ansvarsområde sträcker sig från att vägleda kunder, hantera offerter och att etablera långsiktiga kundrelationer. Denna roll erbjuder en utmärkt möjlighet till karriärutveckling inom försäljning och markerar starten på Conrads strävan att bygga upp en framstående försäljningsorganisation i både Danmark och Skandinavien.

Utöver att vårda befintliga kunder förväntas du också generera en kontinuerlig tillväxt för din egen kundportfölj. Detta innebär att du kommer att arbeta med aktiviteter såsom besöksplanering, utformning av inköpslösningar, förhandling av partneravtal och noggrann analys av marknaden.

Du kommer att tillhöra det skandinaviska försäljningsteamet med tre andra kollegor som utgår från kontoret i Malmö, WTC i Västra hamnen men har möjlighet till hemmaarbete två dagar i veckan. Utöver detta kommer du även arbeta i nära och tät dialog med teamledare, samt lokala och internationella kollegor för att optimera och bibehålla Conrads position som ledande aktör i regionen.

Därför vill du arbeta på Conrad:
• Vi erbjuder dig möjligheten att bidra till den fortsatta tillväxten av en av Europas största elektronikkoncerner och bli en del av ett team av entusiastiska proffs.
• Vår företagskultur är informell, dynamisk och resultatinriktad med tydliga KPI: er
• Vi erbjuder utmärkta arbetsförhållanden i Malmö (WTC, Västra Hamnen) och en konkurrenskraftig lön med bonusmöjligheter.
• Vi uppmuntrar personlig utveckling och mjuka färdigheter genom utbildning och träning.

Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp. Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina mål

För att lyckas i rollen som Account Manager krävs vidare:
• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Flytande i danska i både tal och skrift
• B körkort.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla. Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Det är meriterande om du har en bakgrund inom elektronik och komponenter. Utöver detta värderas även erfarenhet av försäljning inom en industriell B2B-miljö.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö med möjligheter till hemmaarbete

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Vi är Conrad, en totalleverantör av mer än 750 000 tekniska och elektroniska produkter. Vi har legat i framkant i Europa i många år - från mätteknik och komponenter till verktyg, multimedia och många tekniska tjänster för våra företagskunder. Vi är i full gång med att bli en av Europas största och mest tillgängliga företagslösningar inom elektronik och teknik.

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Apr 15
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Apr 15
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Underhållsingenjör till kraftvärmeverket på SYSAV

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 15
Nytt
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Arbetar du på energibolag eller inom process- /tillverkningsindustrin och brinner för mekanik och teknik? Vill du arbeta med ett drivet gäng med starkt engagemang som ställer upp för varandra? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Arbetsuppgifterna består av att leda och utveckla underhållet samt supportera teknikerna i det förebyggande och avhjälpande underhållet med fokus på problemlösning och rotorsaksanalys. Du kommer att medverka och driva utredningar som syftar till att minska antalet störningar, stopp och haverier i den operativa verksamheten. Arbetet är fritt och självständigt med intressanta uppgifter i olika sammanhang där dina insatser blir en viktig del av verksamhetens framgång.

Du kommer framför allt att:
• Driva och medverka i olika utredningar
• Ge support till mekaniker och elektriker
• Ta fram arbetsinstruktioner, KPI:er och prestandakontroller, då vi ska gå från att vara avhjälpande till att bli mer förebyggande i vårt underhållsarbete
• Tillsammans med andra enheter bevaka den tekniska utvecklingen och arbeta med uppgraderingar, modernisering och ständiga förbättringar av maskinparken
• Medverka till utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och metoder
• Vara delaktig i planering, utveckling av revisionen (den stora årliga underhållet av kraftvärmepannorna). Även kunna ta rollen som revisionsledare vid behov.

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom det tekniska området samt några års arbetserfarenhet från kraftvärmeanläggning, process- eller tillverkningsindustrin.
Du har arbetat med löpande underhåll och förbättringsarbeten och har god förståelse för mekanik och teknik.

I ditt arbete med förbättringar är det meriterande om du har erfarenhet av 6 Sigma och TPM.

För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös med en rak och tydlig kommunikation. Du samarbetar och kommunicerar med både tekniker och ledning och tar egna initiativ för att nå verksamhetens mål. Som person ser vi att du är en analytisk och en strukturerad problemlösare och självklart är du serviceinriktad. Tjänsten innebär mycket kontakter såväl internt som externt med leverantörer och entreprenörer.

I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till Energiavdelningen på SYSAV

Civilingenjör, anläggning, elkraft
Läs mer Apr 9
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du utbildad Civilingenjör / Högskoleingenjör med ett starkt intresse för projektledning och förbättringsarbete?
Känner du dig hemma inom energi / industrisektorn och vill till en organisation som har en positiv påverkan på miljön i Skåne?
Då kan det här vara tjänsten för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Avdelningen Energi driver Sysavs kraftvärmeverksamhet som energiåtervinner avfall till el och fjärrvärme. Sysav står för majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärmeproduktion varje år. Sysav är en av de största aktörerna inom detta område i Sverige. Det vi gör här har stor påverkan i systemperspektivet.

Avdelningen Energi fortsätter att växa och kommer anställa två Verksamhetsutvecklare till ett nyskapat team, Process-och teknikoptimering (PTO), med fokus att systematisera förbättringsarbetet tillsammans med resten av avdelningen.

Vi söker dig som vill till en arbetsplats där du får vara med och skapa en förbättringskultur, affärsnytta och i slutändan en bättre miljö.

Arbetsbeskrivning:
• Medverka, driva och leda förstudier, projekt och investeringsprojekt som ska utveckla avdelningen.
• Arbeta med ständiga förbättringar av anläggningar, arbetssätt, driftstrategier och processer i syfte att optimera.
• Utbilda och involvera avdelningens personal med verktyg inom ständiga förbättringar.
• Driva/medverka i utredningar av händelser (exempelvis driftsstörningar, miljöavvikelser och arbetsmiljöavvikelser).
• Arbeta med och skapa ett visuellt system över anläggningens prestanda som ska vara verksamhetens underlag för att kunna ta beslut vilka projekt och förbättringar som ska prioriteras och utföras.
• Hålla dig uppdaterad om relevant benchmark och omvärldsanalys.

Du kommer dagligen att arbeta i Sysavs projektmodell och med Sysavs olika stödsystem exempelvis inom ekonomi och underhåll. Du arbetar med att ta fram underlag genom att analysera teknisk dokumentation och produktionsdata. Du har även kommunikativa uppgifter inom ditt arbete med att koordinera projekt och uppdrag mellan olika delar av organisationen.

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi söker dig som brinner för förbättringsarbeten och som gillar att samarbeta och interagera med andra. Du är en drivande person som vill leda och arbeta i projekt, samtidigt som du har en god analytisk förmåga. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att läsa, skriva och kommunicera kring tekniska frågor.

Du är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör med några års erfarenhet från att ha arbetat på energibolag eller inom den tillverkande industrin med förbättringsarbeten och/eller på ett projektbaserat sätt. Saknar du den formella utbildningen kan du har förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet.

I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation. Du kommer ha möjlighet att fördjupa dig inom kraftvärmeteknik, teknisk projektledning, förbättringsarbetesmetodik och datahantering.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Terminalarbetare på deltid sökes till företag i Arlöv

Terminalarbetare
Läs mer Mar 28
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet från terminalarbete? Är du en noggrann och arbetsam person med laganda och säkerhet som starka ledord? Då ska du läsa vidare i denna annons!

PerformIQ söker för kunds räkning en terminalarbetare på deltid till ett etablerat företag i Arlöv. Ditt uppdrag består till största del av truckkörning med exempelvis följande:

• Lastning och lossning
• Omplacering av gods
• Hantera inkommande- och utgående gods

Personprofil
Vi söker dig som har truckkort och erfarenhet av truckkörning sedan innan. Att ha arbetat mycket med motviktstruck är ett plus.
Det är meriterande om du har arbetat i en terminal och är van vid den miljön.

Som person känner du igen dig i nedanstående:

- Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete
- Du trivs i ett lag
- Du har en god samarbetsförmåga

Vidare trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid, 80%
Arbetstid: 08:00-17:00, måndag, tisdag, torsdag och fredag.
Plats: Arlöv

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu