Malmö: Säkerhetschef (Kriminalvårdsinspektör) till Häktet Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säkerhetschef (Kriminalvårdsinspektör) till Häktet Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-14 // Varaktighet: Heltid

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om häktet Malmös verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/malmo/#om

Häktet Malmö är ett av Kriminalvårdens säkerhetshäkten och tar framförallt emot häktade med restriktioner. Häktet ligger i polishuset i Malmö och har 139 platser. Häkteschef och rekryterande chef är Peyman Damirchi.

ARBETSUPPGIFTER
Som chef för häktets yttre säkerhetsfunktion har du personal, budget- och arbetsmiljöansvar för ca 25 medarbetare som främst arbetar inom; bevakningscentral, reception, besöksavdelning, inpasseringskontroll, förråd och inskrivning.

Du är direkt underställd häkteschefen och ingår i häktets ledningsgrupp tillsammans med ytterligare 7 chefskollegor och stödfunktioner. Häkteschefen och dina kollegor i ledningsgruppen kommer att vara en viktig plattform för ditt ledarskap.

Ni är idag två stycken chefer som delar på säkerhetsansvaret på häktet Malmö, fördelat på inre säkerhet och yttre säkerhet. Den här tjänsten ansvarar för den yttre säkerheten. Ditt uppdrag är att leda, utveckla och kvalitetssäkra den yttre säkerhetsfunktionen utifrån uppsatta mål. Du har också ett ansvar att verka för att häktet som helhet utvecklas genom din roll i ledningsgruppen. Du kommer ha en blandning av operativa och strategiska uppgifter där till exempel den dagliga driften är exempel på operativt arbete. Du kommer att ha en variation av både kort- och långsiktigt strategiska uppgifter, bland annat olika typer av analysarbete.

I häktet Malmös säkerhetsfunktion ingår:
• Övergripande säkerhetsåtgärder
• Säkerhetsinstruktioner
• Digital säkerhetsportal
• Säkerhetsutbildningar
• Tekniska säkerhetssystem
• Säkerhetsinvesteringar
• Systematiskt brandskyddsarbete
• Underrättelseverksamhet
• Larmcheforganisation
• Övningsverksamhet

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som förstår vikten av hög sekretess- och säkerhet samt har en förmåga att skapa struktur och ordning i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du samarbetar bra och har förmågan att motivera både dina kollegor och medarbetare för att skapa de förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du arbetar bra med att analysera komplexa frågor och trivs när du får ta initiativ och sätta igång aktiviteter. I krävande situationer är du flexibel i ditt agerande och förblir lugn, trygg och professionell.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Du förväntas stå bakom den statliga värdegrunden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Akademisk utbildning/högskoleexamen om minst 120 hp motsvarande 2 år på högskola/universitet inom områden som vi bedömer relevant alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Väl vitsordad erfarenhet av arbets- och personalledning
• Erfarenhet av kvalificerat säkerhetsarbete och/eller erfarenhet av ledarskap inom Kriminalvårdens verksamhet
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort

Meriterande
• Aktuell erfarenhet av arbete inom Kriminalvården
• Erfarenhet från socialt arbete eller arbete inom annan myndighet i rättskedjan
• Erfarenhet av att leda medarbetare säkerhetsfunktioner
• God kunskap om arbetsmiljö och rehabfrågor
• Dokumenterad ledarskapsutbildning
• Andra relevanta språkkunskaper utöver svenska

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Digitala första intervjuer planeras den 16 och 17 maj.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Säkerhetschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Säkerhetschef.

Vi söker Driftchef till Malmö/Lund

Läs mer Feb 10
Avarn Security har uppdraget att leverera personella bevakningstjänster till Saab-koncernen i Sverige och utomlands. Leveransen är en betydande del i en samordnad säkerhetsleverans med Avarn Securitys bevaknings- och teknikorganisation.

Den samordnade säkerhetsleveransen är ett av Sveriges mest komplexa, dynamiska och synliga uppdrag med ett rikstäckande kundansvar för koncernen.
Vi söker nu en Driftchef till vårt uppdrag i Malmö och Lund!
I rollen som driftchef hanterar du både kund, personal och ekonomi. du kommer att arbeta för en av Avarns mest dynamiska kunder där förändringar är en stor del av vardagen. 

Vem är du? 
Som person har du hög integritet, god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Du har dokumenterad förmåga och erfarenhet av att kommunicera, interagera och samverka med alla typer av funktioner och personligheter med ett högt mått av professionalitet. Du drivs av utveckling, har ett stort engagemang och är lyhörd för verksamheten och dina kollegor. Eftersom du är genuint intresserad av resultat och måluppfyllelse ser du värdet av affärsmässighet som en röd tråd i alla dina insatser och beslut.  
Du är pedagogisk och tydlig och trivs med att utveckla processer, rutiner och arbetssätt för att nå uppsatta mål.
Din prestigelöshet och förmåga att vara lösningsorienterad är något som är ett krav för att du ska trivas i tjänsten. Du behöver vara utåtriktad där du arbetar självständigt såväl som tillsammans med andra.
Du integrerar Avarns värdeord ansvar, samarbete och omtanke i ditt dagliga arbete.
Du talar flytande svenska och mycket god engelska. 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom ansvarstagande, strukturerad, förmåga att driva processer framåt. 

Du som söker bör ha:
-Dokumenterad chefserfarenhet
-Erfarenhet från personalintensiva verksamheter
-Erfarenhet från säkerhetsbranschen och gärna erfarenhet kring skyddsvakter
-Stort genuint intresse för personal och vilja att ständigt förbättra och utveckla verksamheten
-Erfarenhet av kundrelationer



Vad erbjuder vi dig?  

Som kollega på Avarn Security erbjuds du ett flexibelt och självständigt arbete med stor egenpåverkan på planering och genomförande av ditt arbete. Du kommer att ha placering i Malmö eller Lund med ansvar för båda siterna, med stor möjlighet att lägga upp planering, närvaro och distansarbete på egen hand. Resor i tjänsten förekommer.

Du kommer vara en del av ett stort företag med brett utbud av förmåner och erbjudanden för att säkerställa en kvalitativ och hållbar arbetsmiljö och som exempel erbjuds du ett års fri inkomst- sjukvårds- och barnförsäkring. Självfallet erbjuder vi friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. Förmånsbil ingår också i befattningen och B-körkort är därför ett krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. 

Urval och intervjuer sker löpande. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Varmt välkommen med din ansökan dock senast 2025-03-09!
Välkommen att skicka in din ansökan som ska bestå av CV och personligt brev. Vi tar ej emot ansökningar via mail.
Du behöver även vara ostraffad, drogfri och ha en ordnad ekonomi!


 

Vårt erbjudande
Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare.

Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8 000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

Kontaktpersoner:
Jeanetth Hällentorp
Projektledare
jeanetth.hallentorp@avarnsecurity.com

Johnny Helmersson
Affärsområdeschef
johnny.helmersson@avarnsecurity.com

Ansök nu

Regional säkerhetschef till polisens Säkerhetsavdelning

Läs mer Aug 8
Är du redo för en större uppgift?




Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.




Om Arbetsplatsen




Säkerhetsavdelningen ansvarar för polismyndighetens säkerhetsskydd och verksamhetsskydd. Avdelningen består av regionala säkerhetsfunktioner samt nationella funktioner för bl.a. metodutveckling. De regionala säkerhetsfunktionerna har i uppdrag att både stödja polisregionen i säkerhetsfrågor och samtidigt ha ett nationellt perspektiv där stöd i metodutveckling och kompetensanvändning över hela landet är viktiga förutsättningar för säkerhetsverksamhetens utveckling och effektivitet.




Arbetsbeskrivning




Uppdraget som regional säkerhetschef vid Säkerhetsavdelningen




Som säkerhetschef för regionen rapporterar du till myndighetens säkerhetschef samt ingår i säkerhetsavdelningens strategiska ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för avdelningens nationella uppdrag såsom exempelvis att driva myndighets- eller avdelningsövergripande förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för säkerhetsverksamheten till stöd för den aktuella polisregionen och ansvarar inom din del för säkerhetsavdelningens verksamhet, budget och personal. Som regional säkerhetschef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.




Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Som regional säkerhetschef är det viktigt att du bygger förtroendefulla relationer, är lyhörd för verksamhetens behov och strävar efter att hitta konstruktiva lösningar i nära samarbete med din omgivning.




Kvalifikationer




Detta är en möjlighet för dig som har:
minst ett par års erfarenhet av att driva och leda i en komplex organisation genom och tillsammans med andra chefer, ett indirekt ledarskap
ett par års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet
erfarenhet av att leda och driva komplexa förändrings- och utvecklingsarbeten
erfarenhet av att leda säkerhets-, underrättelse eller utredningsverksamhet
ingått i ledningsgrupp
för funktionen relevant akademisk examen eller polisexamen
svenskt medborgarskap





Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
erfarenhet av att leda säkerhetsskyddsverksamhet
chefs- och ledarskapsutbildning för strategisk nivå
säkerhetsskyddschefsutbildning





Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.




När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation





Läs mer om ledarkriterierna via länken https://polisen.se/ledarkriterier/
Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.




Kontaktpersoner




Har du frågor om funktionen är du välkommen att kontakta rekryterande chef,
Ari Stenman tfn 010-563 96 50
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR-konsult,
Anna Orhall tfn 070-593 13 73, anna.orhall@polisen.se




Fackliga företrädare




SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-56 166 27
ST, Jonas Olsson 070-2853164, st-region-syd@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-56 387 10




Övrig information




Anställning
Tillsvidareanställning med ett förordnande för befattningen om fyra år med möjlighet till förlängning
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering i Malmö alternativt i Växjö





Säkerhetsklassning




Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning




Ansökan




För fullständig information om anställningen, samt hur du ansöker och får åtkomst till aktuella urvalsfrågor, se följande länk: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/augusti/regional-sakerhetschef-till-polisens-sakerhetsavdelning/




Välkommen med din ansökan genom ett CV inklusive svar på urvalsfrågorna (inga betyg eller intyg) senast måndag den 2 september 2024 via e-post till jobb.chef@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A463.559/2024 i mailets ärendemening.




Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.




Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering




Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.




Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se




Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produkt- och utvecklingschef till Visma Draftit

Läs mer Maj 23
Är du en visionär och engagerad produkt- och utvecklingschef? Vill du leda vår produkt- och teknikutveckling mot nya höjder? Då ska du läsa vidare!
Var med och forma nästa generations produkter med ny och modern teknik hos oss. Visma Draftit AB är ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har utvecklats till ett av Nordens ledande Saas-företag inom vår bransch. Vi är en del av Visma, som är ett av Europas ledande techbolag. Nu står vi inför en spännande resa de kommande åren. Om du är redo att forma framtidens SaaS-produkter genom innovativa lösningar och banbrytande teknik, då är det här din chans att göra skillnad!
Vi erbjuder dig:
Möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag i framkant av teknologi och innovation.
En dynamisk och samarbetsvillig arbetsmiljö där din röst hörs och din insats uppskattas.
En position där du kommer att spela en central roll i att forma vår tekniska vision och säkerställa att vi förblir branschledande inom Legal Tech.
Flexibla arbetstider & work-life balance (möjlighet till distansarbete).
6 veckors betald semester.
Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar, förskottssemester m.m.
Sjukvårdsförsäkring och förmånscykel.
Generöst friskvårdsbidrag.
Personalrabatt på resor, hotell, elektronik m.m.
Vismas egna plattform för personlig utveckling - Visma Learn.
Goda utvecklingsmöjligheter inom Visma Group.

Om rollen:
Som Produkt- och Utvecklingschef kommer du att vara en del av ledningsgruppen och rapportera till Managing Director. Du är ansvarig för att leda och driva vår produktstrategi samt utveckla och förbättra vår produktportfölj. Du kommer att spela en central roll i att forma vår tekniska vision och säkerställa att vi förblir branschledande inom SaaS och Legal Tech. Du leder ett team av en Utvecklingschef, en Contentchef samt tre Product Managers. Totalt är det en avdelning på 25 medarbetare samt externa konsulter.
Ansvarsområdet inkluderar:
Ytterst ansvara för resultatet för produkten samt säkerställa att affärsmål möts. Inkluderat P&L (Profit and loss), omsättningsmål och kundnöjdhet.
Utveckla och implementera en produktstrategi som stödjer vår övergripande affärsstrategi och våra tillväxtambitioner.
Ledning och utveckling av vårt produkt- och teknikteam, inklusive rekrytering, utbildning och mentorskap av andra ledare.
Ansvara för produktutvecklingsprocessen från koncept till lansering, inklusive kravhantering, design, utveckling och testning.
Övergripande ansvar att övervaka marknadstrender och kundbehov för att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla differentierade produkter och tjänster.
Samarbeta nära försäljning, marknadsföring och konsulter, för att säkerställa en sömlös och enhetlig kundupplevelse.
Stakeholder management externt (kunder) och internt (commercial, CS och konsult) för att säkra en konkurrenskraftig produktportfölj.
Ansvara för Ready To Deliver delen av Go To Market.
Driva en ändamålsenlig Roadmap och leverera i linje med överenskomna milestones.
Bryta ner verksamhetskrav till teknisk kravspecifikation för utvecklingsorganisationen.
Sätta och rapportera på KPI för en effektiv produkt och utvecklingsorganisation där vi har en tydlig förståelse för organisationens kapacitet och effektivitet.
Anamma och implementera best practice på effektiv produkt och utveckling från Visma koncernen.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har:
Erfarenhet av att leda produkt- och utvecklingsteam inom SaaS-branschen.
Dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete för att utveckla och lansera framgångsrika produkter och tjänster på marknaden.
Starka ledaregenskaper med förmågan att inspirera och motivera team till att leverera högkvalitativa resultat.
En passion för teknik och innovation samt förmågan att tänka strategiskt och analytiskt för att fatta informerade beslut.

Om du är redo att anta utmaningen och leda oss in i framtiden av SaaS lösningar för HR, löneadministration, skola och dataskydd, så ser vi fram emot att höra från dig! Ansök nu och bli en del av vårt team på Visma Draftit.
Ditt team och din arbetsplats
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med god utveckling och fina karriärmöjligheter. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till inflytande över din egen och företagets framtida utveckling. Du kan förvänta dig ett företag med starka ambitioner för ytterligare tillväxt och därmed stora möjligheter för vidare personlig utveckling. Du kommer att tillhöra ett team som sätter kunderna i fokus och arbetar nära varandra för att skapa och utveckla goda kundrelationer.
Sök!
Vi utvärderar kandidater löpande så sök snarast, dock senast den 31 augusti 2024.
Du ansöker enkelt via vårt webbformulär och när du har skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse via mejl. Ibland fastnar våra utskick i skräpposten så håll koll där eller hör av dig om du inte hör av oss inom två veckor.
Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att Visma Draftit AB behandlar dina personuppgifter.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SÄKERHETSCHEF TILL SYSAV I MALMÖ

Läs mer Jul 10
Om Sysav

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Brinner du för utveckling? Vill du vara den centrala drivkraften som styr säkerhetsarbetet i viktiga samhällsfunktioner? I så fall ska du söka tjänsten som Säkerhetschef hos oss på Sysav!

Säkerhetsarbetet på Sysav är under god utveckling för att möta nuvarande och framtida utmaningar. Ett koncernövergripande strategiskt initiativ för stärkt säkerhet och säkerhetskultur initierades under våren och nu söker vi dig som vill leda vår förmåga att hela tiden vara steget före med att takta den hotbild som en samhällsviktig aktör ställs mot.



Ditt team

Som Säkerhetschef ansvarar du för enhet Säkerhet, som fungerar som ledningsfunktion åt VD, de operativa avdelningarna och Sysavkoncernens övriga funktioner. Enheten tillhör avdelning Finans tillsammans med IT, Ekonomi, Inköp, Business Controlling och Juridik. Du har verksamhetsansvar för enhet Säkerhet och sammanhåller det övergripande säkerhetsarbetet inom fysisk säkerhet, informationssäkerhet, IT-säkerhet och personalsäkerhet, med rapportering och uppföljning till ledningsgruppen genom CFO.

Enhet Säkerhet ansvarar även för att säkerhetsskyddsarbetet i de delar av koncernens verksamhet som omfattas av gällande Säkerhetsskyddslag bedrivs på ett tillförlitligt sätt enligt gällande lagstiftning. Tjänsten innefattar således även rollen som Säkerhetsskyddschef.



Din roll

Du har ett övergripande ansvar för att upprätthålla och utveckla koncernens gemensamma risk- och säkerhetsarbete i en proaktiv anda tillsammans med verksamheten. Som Säkerhetschef rapporterar du till CFO/Avdelningschef Finans.

För att trivas i rollen ser vi att du är:

* en initiativtagande problemlösare med vana att identifiera och åtgärda utvecklingsbehov.
* resultatorienterad med god förmåga att planera och prioritera.
* en god kommunikatör som utifrån självinsikt etablerar förtroende i verksamheten.
* strategisk men även har förmåga för det operativa arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* att ansvara för och projektleda Sysavs strategiska initiativ för stärkt säkerhet och säkerhetskultur.
* att ansvara för förvaltning och utveckling av koncernens kamera-, larm- och passersystem.
* att utforma, upprätthålla och utveckla ett proaktivt risk- och säkerhetsarbete inom Sysav-koncernen.
* att aktivt stödja de operativa avdelningarna med arbetssätt och resurser för övergripande säkerhetsarbete, inklusive kontinuitetsplanering.



Du som ledare

En stark värdegrund och en positiv företagskultur är en självklarhet att eftersträva i vårt arbete. Sysav står för ett öppet, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Som ledare på Sysav prioriterar du ditt ledarskap, dialog med medarbetare och har vilja, mod och engagemang att ständigt utveckla dig själv och ditt team.

För att trivas i rollen är det viktigt att du:

* har ett genuint intresse för ditt kompetensområde.
* har en god analysförmåga och ett helhetsperspektiv.
* är kommunikativ och tydlig gentemot både medarbetare och organisation.
* ser värdet i mångfald och oliktänkande.
* har god självkännedom.



Viktiga erfarenheter

* Erfarenhet av arbete i ledande roll inom områdena: risk, säkerhet, kris- och kontinuitetshantering.
* Erfarenhet av att bereda professionella rapporter/underlag/analyser för beslut i ledningsgrupp.

Meriterande

* Kunskap och erfarenhet inom lagstiftning, roller, ansvar och praxis inom säkerhetsskydd enligt gällande Säkerhetsskyddslag.
* Kunskap och erfarenhet inom området kris- och kontinuitetshantering.
* Erfarenhet av arbete inom samhällsviktig tjänst eller samhällsviktig aktör.
* Personal- och budgetansvar.

Varför arbeta på Sysav?

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Sysav med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan 14 augusti.

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se (semester 13/7-4/8) eller Niklas Fagerlund, niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information

En del av våra tjänster verkar inom säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att du som sökande behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enligt gällande Säkerhetsskyddslagen.

Ansök nu

Operativ Arbetsledare Region Skåne

Läs mer Apr 10
Cubsec söker dig som vill vara en del av vårt team i Region Skåne!

Du erbjuds att arbeta i en välmående organisation på ett modernt säkerhetsföretag där vi inspirerar till ett trivsamt arbete med stark gemenskap! Som medarbetare på Cubsec får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande säkerhetsföretag, där verksamheten präglas av personligt engagemang.

Tjänsten som arbetsledare är en strategiskt viktig roll i en målinriktad verksamhet. Vi tror därför att du är en stresstålig och kommunikativ ledare som vill blanda det administrativa kontorsarbetet med att våra ute i hjärtat av våran verksamhet och dagligen jobba med våra Väktare, Skyddsvakter och Ordningsvakter.

Vi vill att du är med och driver arbetet med att skapa en ännu mer konkurrenskraftig verksamhet genom att tillsammans med oss vidareutveckla interna rutiner och processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hantera och utveckla större konton.

Vi tror att du är en driven och innovativ person som förstår affärsmodellen runt säkerhetstjänster. Som person är du självständig, strukturerad och målmedveten. Du trivs med att vara det självklara bollplanket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I rollen som driftchef på Cubsec ges du en unik möjlighet att vara delaktig i företagets utvecklingsarbete för att långsiktigt skapa en stabil tillväxt samt stärka vårt varumärke.

Vi söker dig som tycker att det är utmanande att leda och utveckla människor samt att arbeta nära våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en coachande och entusiasmerande ledare med en förmåga att motivera och förmedla på ett tydligt sätt till dina medarbetare. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från ett större skyddsobjekt.

Grundläggande krav:
3 års erfarenhet från Bevakningsbranschen

1 års erfarenhet som Arbetsledare eller Gruppledare

Körkort B

Du ska kunna bli godkänd i registerkontroll klass 2

Arbetsområde: Malmö med omnejd

Arbetstid: Helgfria vardagar under kontorstid eller efter överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse

Start: Tjänsten är tillsätts enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Kriminalvården

Nedan visas andra jobb i Malmö från Kriminalvården .

Administratör till Frivården Malmö

Administratör
Läs mer Maj 9
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om frivården Malmös verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/malmo/#verksamhet

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/

På Frivården Malmö är vi är cirka 180 medarbetare som arbetar i FLOW-huset på Hyllie, ett par minuters gångväg från Hyllie station och köpcentret Emporia.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör ingår du i en grupp om sju anställda med huvudsakligt ansvar för vanligt förekommande administrativa uppgifter såsom klient- och verksamhetsadministration i form av registrering och expediering av klienthandlingar. Du jobbar också med posthantering, myndighetsmail, arkivering och diarium, skriva protokoll, upprätta strafftidsbeslut samt administration i samband med tingsrättens övervakningsnämnd. Det administrativa ansvarsområdet innefattar även viss kontorsservice, mottagande av gods, beställningar, bokningar och kontorsbeställningar åt personal.

Genom ditt arbete i administrationen representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, kollegor, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra för att verksamheten ska fungera smidigt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och är serviceinriktad då arbetet som administratör är en servicefunktion till samtliga medarbetare på arbetsplatsen. Du har förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter och rättssäkerheten upprätthålls. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga och erfarenhet att arbeta i team där ni gemensamt tar ansvar för helheten samtidigt som ni driver era egna processer framåt. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, se lösningar i uppkomna situationer samt hantera stressiga situationer på ett bra sätt. Vi söker dig som har en god IT-kompetens och är administrativt skicklig.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som Kriminalvården bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• God IT-kompetens
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har:
• Kunskap om förvaltningslagen
• Erfarenhet av myndighetsarbete
• Erfarenhet av arkivering och diarieföring
• Vidareutbildning inom administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av administrativt arbete i KVR


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Klienthandläggare till anstalten Tygelsjö

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 15
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområdet (VO) Tygelsjö/Ringsjön består av anstalten Tygelsjö med 137 platser för män och anstalten Ringsjön med 82 platser för kvinnor i säkerhetsklass 3, som leds av en anstaltschef tillsammans med sju kriminalvårdsinspektörer. På båda anstalterna bedrivs ett stort VSP och utredningsarbete, samtidigt som det på båda anstalterna bedrivs värdefull sysselsättning som exempelvis en handelsträdgård, snickeri med pallkragetillverkning, mekanisk verkstad, montering/förpackning, kök- och matlagning, lärcentrum samt annan strukturerad verksamhet.

Läs mer om anstalten Tygelsjös verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/tygelsjo/#verksamhet

ARBETSUPPGIFTER
På A Tygelsjö arbetar du som en av flera klienthandläggare under ledning av en kriminalvårdsinspektör. Klienthandläggarens arbete är fokuserat framförallt kring klientprocessen där du som klienthandläggare ansvarar för handläggning av klienternas rättsvårdsärenden. Ditt arbete med bidrar till en väl fungerande struktur i anstalten.

Under ledning av kriminalvårdsinspektören ska du som klienthandläggare ansvara för det samlade klientarbetet, både enskilt och i grupp. Detta innebär bland annat att planera, följa upp och kvalitetssäkra arbetet med klienters verkställighetsplanering, bereda samt fatta beslut enligt regelverk i enlighet med arbetsordningen. I ditt uppdrag ingår att göra bedömningar utifrån gällande regelverk, riktlinjer och praxis. En stor del av arbetet att fortlöpande handleda och utbilda personal i klientprocessen och kvalitetssäkra klienternas verkställighetsplanering. Samverkan med andra delar av Kriminalvården och med andra myndigheter förekommer frekvent. Andra administrativa arbetsuppgifter kan också förekomma.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som klienthandläggare är det viktigt att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter rådande omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Som person är du trygg, stabil, stresstålig och skiljer på det personliga och professionella. Det är även viktigt för dig att alltid agera i enlighet med fattade beslut, policys och riktlinjer. Du är pedagogisk och har ett tydligt sätt att kommunicera samt anpassar sättet att förmedla information efter mottagaren i syfte att säkerställa att ditt budskap gått fram. Du ska ha förmåga att kunna hantera stor mängd information och göra väl avvägda bedömningar. Vidare ska du vara tillmötesgående i ditt bemötande, samarbetsinriktad och ha både intresse av och vilja att hjälpa andra.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du ska ha:
- Akademisk examen (tex jurist- socionom- samhällsvetenskap-) eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig
- Genomfört Kriminalvårdens grundutbildning
- B-körkort
- Erfarenhet av handläggning inom stat, kommun eller landsting
- Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
- Goda datakunskaper

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete som klienthandläggare inom Kriminalvården
- Erfarenhet av handläggning/administration inom kriminalvården
- Erfarenhet av utslussarbete inom kriminalvården.
- Erfarenhet av att arbete med kriminalvårdens klientadministrativa system
- Goda förvaltningsrättsliga kunskaper


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under.

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Första intervjuer planeras för 12/6.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Verksjurist med dataskyddsinriktning, tidsbegränsad

Verksjurist
Läs mer Maj 7
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Rättsavdelningen består i dagsläget av tre enheter enheten för klientjuridik, enheten för myndighetsjuridik och enheten för planering, samordning och rättslig utveckling. Enheten för myndighetsjuridik ansvarar för områdena verksjuridik och informationsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som verksjurist med dataskyddsinriktning lämnar du juridisk rådgivning till myndighetens ledning och till övriga delar av verksamheten i första hand i frågor om personuppgiftsbehandling. Du arbetar kontinuerligt med att ge rättsligt stöd i förändrings- och utvecklingsprocesser och du bidrar även till den rättsliga styrningen inom myndigheten. I arbetet ingår ansvar för att ta fram, revidera och följa upp interna styrande dokument på dataskyddsområdet. Du ger rättsligt stöd inom området till övriga avdelningar vid Kriminalvårdens huvudkontor och du ingår i projekt där juridisk expertis inom dataskyddsområdet efterfrågas. I ditt arbete ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att bevaka utvecklingen på dataskyddsområdet och att analysera hur regelförändringar och ny praxis på området påverkar Kriminalvårdens verksamhet. Du förbereder och föredrar myndighetens remissyttranden och tar fram förslag till yttranden till bl.a. Integritetsskyddsmyndigheten. I arbetet kan även ingå att ta fram hemställningar om lagstiftningsändringar till regeringen.

Som verksjurist med dataskyddsinriktning arbetar du självständigt och omväxlande. Arbetet innebär fortlöpande kontakter med bl.a. Regeringskansliet, andra myndigheter och övriga delar av verksamheten i Kriminalvården.

KVALIFIKATIONER
Du är en person som arbetar bra med andra människor genom att vara lyhörd och kommunikativ. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du förstår komplicerade språkliga underlag i både tal och skrift samt kan producera egna dokument av hög kvalitet. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Juristexamen
• Notariemeritering eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom dataskyddsområdet
• Utbildning inom offentlighet och sekretess
• Domarutbildning
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete med dataskyddsfrågor
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete med dataskyddsfrågor i Regeringskansliet
• Erfarenhet av arbete som verksjurist med dataskyddsfrågor vid annan statlig myndighet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Erfarenhet av arbete som dataskyddsombud
• Erfarenhet av arbete med frågor om offentlighet och sekretess
• Erfarenhet av arbete med IT-rättsliga frågor
• Erfarenhet av arbete med digitalisering och it-utveckling
• Kunskap och erfarenhet av allmän och särskild förvaltningsrätt

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Verksjurist med förvaltningsrättslig inriktning, tidsbegränsad

Förvaltningsjurist
Läs mer Maj 7
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Som verksjurist arbetar du självständigt och omväxlande. Arbetet innebär fortlöpande kontakter med andra myndigheter och övriga delar av verksamheten i Kriminalvården.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som verksjurist lämnar du juridisk rådgivning till myndighetens ledning och till övriga delar av verksamheten. Du arbetar kontinuerligt med att ge rättsligt stöd i förändrings- och utvecklingsprocesser och bidrar även till den rättsliga styrningen inom myndigheten. Denna tjänst har en inriktning mot allmän och särskild förvaltningsrätt. I arbetet ingår ansvar för revidering och uppföljning av myndighetens föreskrifter och allmänna råd samt andra styrande dokument. Du ger stöd och råd till övriga delar av myndigheten i olika förvaltningsrättsliga frågor. Du bereder och föredrar myndighetens remissyttranden, det kan också komma att inkludera att ta fram förslag till yttranden till tillsynsmyndigheter. Arbetet kan även innefatta att ta fram hemställningar om lagstiftningsändringar till regeringen.

Som verksjurist arbetar du självständigt och omväxlande. Arbetet innebär fortlöpande kontakter med andra myndigheter och övriga delar av verksamheten i Kriminalvården.

KVALIFIKATIONER
Du är en person som arbetar bra med andra genom att vara lyhörd och kommunikativ. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du förstår komplicerade språkliga underlag i både tal och skrift samt kan producera egna dokument av hög kvalitet. Du har väl grundade och tydliga värderingar samt förmågan att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Juristexamen
• Notariemeritering eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Domarutbildning
• Erfarenhet av arbete som justitiesekreterare
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i Regeringskansliet
• Kunskap och erfarenhet inom rättsområdena dataskydd, upphandling och säkerhetsskydd
• Erfarenhet av arbete med rättsliga frågor inom Kriminalvården
• Erfarenhet av arbete som verksjurist vid annan statlig myndighet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Verksjurist med förvaltningsrättslig inriktning

Förvaltningsjurist
Läs mer Maj 7
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Rättsavdelningen består i dagsläget av tre enheter – enheten för klientjuridik, enheten för myndighetsjuridik och enheten för planering, samordning och rättslig utveckling. Enheten för myndighetsjuridik ansvarar för områdena verksjuridik och informationsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som verksjurist lämnar du juridisk rådgivning till myndighetens ledning och till övriga delar av verksamheten. Du arbetar kontinuerligt med att ge rättsligt stöd i förändrings- och utvecklingsprocesser och bidrar även till den rättsliga styrningen inom myndigheten. Denna tjänst har en inriktning mot allmän och särskild förvaltningsrätt. I arbetet ingår ansvar för revidering och uppföljning av myndighetens föreskrifter och allmänna råd samt andra styrande dokument. Du ger stöd och råd till övriga delar av myndigheten i olika förvaltningsrättsliga frågor. Du bereder och föredrar myndighetens remissyttranden, det kan också komma att inkludera att ta fram förslag till yttranden till tillsynsmyndigheter. Arbetet kan även innefatta att ta fram hemställningar om lagstiftningsändringar till regeringen.

Som verksjurist arbetar du självständigt och omväxlande. Arbetet innebär fortlöpande kontakter med andra myndigheter och övriga delar av verksamheten i Kriminalvården.

KVALIFIKATIONER
Du är en person som arbetar bra med andra genom att vara lyhörd och kommunikativ. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du förstår komplicerade språkliga underlag i både tal och skrift samt kan producera egna dokument av hög kvalitet. Du har väl grundade och tydliga värderingar samt förmågan att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Juristexamen
• Notariemeritering eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Domarutbildning
• Erfarenhet av arbete som justitiesekreterare
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i Regeringskansliet
• Kunskap och erfarenhet inom rättsområdena dataskydd, upphandling och säkerhetsskydd
• Erfarenhet av arbete med rättsliga frågor inom Kriminalvården
• Erfarenhet av arbete som verksjurist vid annan statlig myndighet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Verksjurist med dataskyddsinriktning

Verksjurist
Läs mer Maj 7
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Rättsavdelningen består i dagsläget av tre enheter enheten för klientjuridik, enheten för myndighetsjuridik och enheten för planering, samordning och rättslig utveckling. Enheten för myndighetsjuridik ansvarar för områdena verksjuridik och informationsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som verksjurist med dataskyddsinriktning lämnar du juridisk rådgivning till myndighetens ledning och till övriga delar av verksamheten i första hand i frågor om personuppgiftsbehandling. Du arbetar kontinuerligt med att ge rättsligt stöd i förändrings- och utvecklingsprocesser och du bidrar även till den rättsliga styrningen inom myndigheten. I arbetet ingår ansvar för att ta fram, revidera och följa upp interna styrande dokument på dataskyddsområdet. Du ger rättsligt stöd inom området till övriga avdelningar vid Kriminalvårdens huvudkontor och du ingår i projekt där juridisk expertis inom dataskyddsområdet efterfrågas. I ditt arbete ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att bevaka utvecklingen på dataskyddsområdet och att analysera hur regelförändringar och ny praxis på området påverkar Kriminalvårdens verksamhet. Du förbereder och föredrar myndighetens remissyttranden och tar fram förslag till yttranden till bl.a. Integritetsskyddsmyndigheten. I arbetet kan även ingå att ta fram hemställningar om lagstiftningsändringar till regeringen.

Som verksjurist med dataskyddsinriktning arbetar du självständigt och omväxlande. Arbetet innebär fortlöpande kontakter med bl.a. Regeringskansliet, andra myndigheter och övriga delar av verksamheten i Kriminalvården.

KVALIFIKATIONER
Du är en person som arbetar bra med andra människor genom att vara lyhörd och kommunikativ. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du förstår komplicerade språkliga underlag i både tal och skrift samt kan producera egna dokument av hög kvalitet. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Juristexamen
• Notariemeritering eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom dataskyddsområdet
• Utbildning inom offentlighet och sekretess
• Domarutbildning
• Erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete med dataskyddsfrågor
• Erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete med dataskyddsfrågor i Regeringskansliet
• Erfarenhet av arbete som verksjurist med dataskyddsfrågor vid annan statlig myndighet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Erfarenhet av arbete som dataskyddsombud
• Erfarenhet av arbete med frågor om offentlighet och sekretess
• Erfarenhet av arbete med IT-rättsliga frågor
• Erfarenhet av arbete med digitalisering och it-utveckling
• Kunskap och erfarenhet av allmän och särskild förvaltningsrätt

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu