Malmö: Markavtalsberedare till ledande bolag inom fiberlösningar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Markavtalsberedare till ledande bolag inom fiberlösningar i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-19 // Varaktighet: Heltid

Vill du utvecklas inom koordinering och kontakt med kunder? Just nu söker A-hub efter en kommunikativ person för uppdrag som Markavtalsberedare hos vår kund, som är en ledande operatör inom fiberlösningar. Start är så snart som möjligt!

Uppdragsbeskrivning
I den här rollen ansvarar du för att samla in godkännande för fibergrävning hos personer runtom Malmö och Skåne. Tillsammans med dina kollegor söker du upp och kontaktar markägare och fastighetsägare, vilket sätter stort prov på både service och proffsighet.

Kundbolaget är ledande inom sin bransch och det finns både utvecklingspotential och förmåner för dig som konsult.

Kvalifikationer:
- God kommunikativ förmåga
- Erfarenhet av arbete inom kundkontakt och service
- B-körkort och tillgång bil
- Obehindrad svenska i tal och skrift


Meriterande:

- Kunskaper inom fibernät/elförsörjning/markentreprenad är meriterande

Praktisk information
Urval sker löpande och rekryteringsprocessen hanteras av A-hub.

- Anställningsform: Konsultuppdrag på visstid, med chans till förlängning
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Start: Omgående


Hoppas vi fångat ditt intresse - varmt välkommen in med din ansökan!

Har du en fråga eller fundering? Kontakta i så fall vänligen ansvarig rekryterare nedan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Försäljningsassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Försäljningsassistent.

Junior Sales agents for outbound

Läs mer Jan 22
Bli en nyckelspelare i Swedish Brands team!

Swedish Brands, en dynamisk sälj- och marknadsföringsbyrå, söker nu toppsäljare som dig för att förstärka vårt team. Vi är på en spännande resa mot att bli branschledare och vi vill att du blir en del av vårt framgångsrika team där varje dag är en möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Varför Swedish Brands?

- Vårt uppdrag är att revolutionera försäljnings- och marknadsföringsbranschen med nyskapande strategier.

- Vi fokuserar på att skapa varaktiga resultat och starka kundrelationer.

Din roll hos oss:

- Du blir en central spelare i vår försäljningsstrategi och affärsutveckling, med fokus på outbound via telefon.

- Du kommer att använda ditt kunnande för att etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer via telefonförsäljning.

- Du representerar våra innovativa tjänster och bidrar aktivt till vårt gemensamma mål.

Vi söker dig som:

- Har bevisad erfarenhet inom försäljning och är målmedveten, särskilt inom telefonbaserad försäljning.

- Besitter stark affärskunskap och är strategisk i ditt tänkande.

- Är en skicklig kommunikatör och förhandlare, med starka färdigheter i telefonkommunikation.

- Trivs i en snabb och dynamisk miljö, och kan hantera flera projekt parallellt.

- Talar och skriver svenska flytande.

Vad vi erbjuder:

- En konkurrenskraftig lön plus generös provisionsmodell.

- Ett professionellt och stöttande arbetsklimat.

- Ett modernt kontor i hjärtat av Malmö.

- Exceptionella möjligheter för karriärutveckling.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan idag. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna dig till vår spännande resa.

Ansök nu

Sommarjobb - Försäljning

Läs mer Apr 8
Sommarjobba för ett grönt & hållbart företag?
Om oss:
Treefling ämnar att skapa kosmetiska produkter ur ett miljö- och hållbarhetstänk. Våra produkter är 100% naturliga och ekologiska, samt tillverkade i Sverige.
Om jobbet:
Är du ute efter ett kul och klimatsmart sommarjobb där du får sälja ekologiska hudvårdsprodukter? Är du dessutom social, driven och inte rädd för nya utmaningar? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu flera som vill arbeta med försäljning och vara med och ta ansvar för miljön och vårt klimat. Missa inte chansen till årets grönaste sommarjobb!
Vad går jobbet ut på:
Som säljare hos oss kommer du att få möjlighet att sälja 100% naturliga och ekologiska produkter, som flytande tvål och vegansk handkräm i ett växande bolag med stark tillväxt. Detta sker genom hemförsäljning mot privatpersoner.
Är du rätt person för jobbet?
Perioden är mellan juni till augusti. Du bör kunna arbeta minst en månad. Vi ser att du är social, driven och inte rädd för nya utmaningar. Jobbet kräver att du kan svenska i tal och skrift.
Lön: Provisionsbaserat
Ansök redan idag!
Skriv ett mail till jobb@treefling.se där du presenterar dig kort och bifogar CV med bild. Ange “Sommarjobb” i ämnesraden.


Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobbansökan: jobb@treefling.se
Besöksadress, Lockarpsvägen 10, Malmö
Tel: 040-82620, www.treefling.se

Ansök nu

Junior säljare för heltidstjänst!

Läs mer Mar 20
Bli en nyckelspelare i Swedish Brands team!

Swedish Brands, en dynamisk sälj- och marknadsföringsbyrå, söker nu toppsäljare som dig för att förstärka vårt team. Vi är på en spännande resa mot att bli branschledare och vi vill att du blir en del av vårt framgångsrika team där varje dag är en möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Varför Swedish Brands?

- Vårt uppdrag är att revolutionera försäljnings- och marknadsföringsbranschen med nyskapande strategier.

- Vi fokuserar på att skapa varaktiga resultat och starka kundrelationer.

Din roll hos oss:

- Du blir en central spelare i vår försäljningsstrategi och affärsutveckling, med fokus på outbound via telefon.

- Du kommer att använda ditt kunnande för att etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer via telefonförsäljning.

- Du representerar våra innovativa tjänster och bidrar aktivt till vårt gemensamma mål.

Vi söker dig som:

- Har bevisad erfarenhet inom försäljning och är målmedveten, särskilt inom telefonbaserad försäljning.

- Besitter stark affärskunskap och är strategisk i ditt tänkande.

- Är en skicklig kommunikatör och förhandlare, med starka färdigheter i telefonkommunikation.

- Trivs i en snabb och dynamisk miljö, och kan hantera flera projekt parallellt.

- Talar och skriver svenska flytande.

Vad vi erbjuder:

- En konkurrenskraftig lön plus generös provisionsmodell.

- Ett professionellt och stöttande arbetsklimat.

- Ett modernt kontor i hjärtat av Malmö.

- Exceptionella möjligheter för karriärutveckling.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan idag. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna dig till vår spännande resa.

Ansök nu

Junior säljare för heltidstjänst!

Läs mer Mar 19
Bli en nyckelspelare i Swedish Brands team!

Swedish Brands, en dynamisk sälj- och marknadsföringsbyrå, söker nu toppsäljare som dig för att förstärka vårt team. Vi är på en spännande resa mot att bli branschledare och vi vill att du blir en del av vårt framgångsrika team där varje dag är en möjlighet till personlig och professionell utveckling.

Varför Swedish Brands?

- Vårt uppdrag är att revolutionera försäljnings- och marknadsföringsbranschen med nyskapande strategier.

- Vi fokuserar på att skapa varaktiga resultat och starka kundrelationer.

Din roll hos oss:

- Du blir en central spelare i vår försäljningsstrategi och affärsutveckling, med fokus på outbound via telefon.

- Du kommer att använda ditt kunnande för att etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer via telefonförsäljning.

- Du representerar våra innovativa tjänster och bidrar aktivt till vårt gemensamma mål.

Vi söker dig som:

- Har bevisad erfarenhet inom försäljning och är målmedveten, särskilt inom telefonbaserad försäljning.

- Besitter stark affärskunskap och är strategisk i ditt tänkande.

- Är en skicklig kommunikatör och förhandlare, med starka färdigheter i telefonkommunikation.

- Trivs i en snabb och dynamisk miljö, och kan hantera flera projekt parallellt.

- Talar och skriver svenska flytande.

Vad vi erbjuder:

- En konkurrenskraftig lön plus generös provisionsmodell.

- Ett professionellt och stöttande arbetsklimat.

- Ett modernt kontor i hjärtat av Malmö.

- Exceptionella möjligheter för karriärutveckling.

Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning med inledande provanställning 6

Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan idag. Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot att välkomna dig till vår spännande resa.

Ansök nu

Visningsvärd

Läs mer Mar 1
Söker du ett stimulerande extraarbete och vill jobba hos en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder? Anmäl då ditt intresse för tjänsten som visningsvärd redan idag. Vi söker medarbetare med start omgående och uppdraget hos oss lämpar sig väl för dig med intresse för försäljning och kommunikation som är i början av dina studier, är pensionär eller har ett annat flexibelt arbete vid sidan av. 


Om tjänsten 

Som visningsvärd arbetar du i team tillsammans med fastighetsmäklare och marknadsansvarig hos JM. Du är på plats för att säkerställa att alla kunder som besöker någon av JMs visningar eller events får ett professionellt bemötande. Målet med bostadsvisningen är att sälja in bostäderna i projektet ifråga, skapa den bästa kundupplevelsen vi kan ge och därigenom stärka varumärket JM. Dina främsta uppgifter kommer att bestå av att förbereda på plats inför visningen, samt bistå mäklaren under visningen och möta kunden på ett så bra sätt som möjligt. Du kommer att arbeta i Malmö/Lund med omnejd och tjänsten kräver att du är flexibel avseende arbetstider. Som visningsvärd behöver du ha möjlighet att jobba framför allt på söndagar men även tidiga eftermiddagar/kvällar förekommer. Vi ser gärna att du kan arbeta merparten av söndagarna då visningarna till stor del sker då.


Din profil 

Vi vill samarbeta med dig som har ett intresse för försäljning och kommunikation, som på ett lösningsorienterat sätt kan coacha våra kunder i deras livs största affär. Försäljningen hos oss på JM börjar i teamet och vi ser därför att du är en positiv lagspelare som med engagemang och nyfikenhet tar dig an nya arbetsuppgifter. 


För oss på JM är det även viktigt att du delar våra kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.   


Vi erbjuder 

På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  


Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  


Kontakt 

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pernilla Magnusson, marknadsansvarig på JM, pernilla.magnusson@jm.se. 


Ansökan 

Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.  


Sista ansökningsdag är 2024-03-31.


Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från A Hub AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från A Hub AB .

Business IT Specialist till Panduro

IT-strateg
Läs mer Apr 10
Vi söker nu en Business IT specialist som ska bli en del av Panduros IT-avdelning. Är du en person med kunskaper inom IT och har en förmåga att analysera och tolka komplexa affärsbehov, då är denna roll som gjord för dig!
Läs mer och skicka in din ansökan redan idag!
Vilka är Panduro?
Panduro, grundat av Carlo Panduro i efterkrigstidens Danmark, började som en passion för att skapa souvenirer och smycken. Sedermera utvecklades företaget till att sälja hobbymaterial till den bredare publiken. Den första Panduro-butiken öppnades i Köpenhamn på 1950-talet och på 60-talet expanderade man till Sverige och har numera huvudkontor i Malmö.
Panduros omfattande fysiska produktkatalog blev en framstående försäljningskanal fram till 1980-talet. Under 80-talet satsade företaget seriöst på detaljhandel och är nu marknadsledande inom hobbymaterial i Europa med butiker i sex länder och innefattar varumärkena Panduro, Kreatima och Pipoos.
Panduro ägs sedan hösten 2022 av Lekolar. Läs gärna mer om Panduro och deras imponerande arbete här.
Rollen som Business IT Specialist
Till Panduros IT-avdelning söker vi nu en erfaren och driven person med en stark förmåga att analysera och tolka komplexa affärsbehov. I denna roll kommer du att spela en central roll i att driva vår digitala transformation och säkerställa att våra IT-system möter våra användares behov på bästa sätt.
Rollen innebär bland annat att:
Fungera som en central kontaktpunkt och brygga mellan affärsverksamheten och IT-avdelningen.
Översätta verksamhetsbehov till tydliga och mätbara krav.
Bygga starka och förtroendefulla relationer med relevanta stakeholders, både internt och externt.
Proaktivt engagera stakeholders i kravinsamlings- och beslutsprocesser för att säkerställa en korrekt beskrivning och förståelse av affärsproblem på rätt nivå.
Identifiera och utvärdera potentiella leverantörer av IT-lösningar och tjänster.
Samarbeta med verksamheten för att ta fram en tydlig roadmap för utveckling, förbättring och förvaltning av IT-lösningar.
Prioritera projekt och initiativ baserat på strategiska mål och tillgängliga resurser, med fokus på flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta nya behov och krav.

Bakgrund och erfarenhet
Högskole- eller magisterexamen inom IT, systemvetare eller liknande.
Erfarenhet av att arbeta med systemimplementationer.
Minst 5 års erfarenhet av liknande roll.
Erfarenhet av att kunna driva projekt.
Erfarenhet av att arbeta i en outsourcad IT-organisation i en beställande roll.
Inget krav, men fördel med erfarenhet inom Retail/e-handel/FMCG eller DVH.

Vi tror också att du är..
...en noggrann och analytisk person som förstår vikten av att arbetet utförs korrekt och kan fånga upp avvikelser när de uppstår. Du är också en prestigelös person som arbetar lika bra självständigt och i samarbete med andra. Du värderar ett gott samarbete högt och är lika vetgirig som du är generös med att dela din kunskap.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Ordinarie kontorstider med möjlighet till hybridarbete.
Plats: Malmö
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Panduros önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub.

Ansök nu

Manager Business Intelligence – Lindab

Driftchef, data
Läs mer Apr 10
We are looking for an experienced and business oriented manager within BI with a proven track record of developing and coordinating the function on a group-level.
You will be a leading BI architect and responsible for building your future BI team and together with them design, create and manage Lindab's data architecture including data warehouses and data lakes. This role is crucial for the steps needed in Lindab's BI journey and in transitioning from local OLAP cubes to more modern BI solutions such as data warehouses, lakes and Artificial Intelligence.
In this role, you will bring experience, knowledge and vision to transform the BI function including its strategy, operating model, service offerings and workforce. As a leading architect for the BI function, you will act to ensure that data within the Lindab Group is handled accordingly.
As Manager of BI, you are very knowledgeable in the manufacturing industry and have a solid operational and financial business understanding and is able to translate this into good BI reporting for various stakeholders. In combination with excellent leadership skills and a solid technical background, you lead and motivate people, team members and stakeholders within the entire Lindab Group.
This is a fantastic opportunity to be part of an interesting journey with great influence on the future BI landscape for Lindab Group.
You will report to the Head of IS/IT for Lindab Group.
Main responsibilities
Leadership: Overall responsible for the BI function. Attract, develop and retain highly skilled staff to ensure that the BI function can continuously add the right skills of resources to meet demand in the business and IT organization.
Development: Establish a solid foundation for BI and data management for the organization, ensure that data is governed, organized, made visible and available, secured and tailored to a manageable BI reporting solution. Design, implement and control data and its supporting tools such as databases, data warehouses and data lakes. Project portfolio management as well as service catalog lifecycle management, securing alignment with current and future needs.
Stakeholder Management: Build, develop and maintain successful relationships with other IT and business stakeholders by developing a clear understanding of business needs and delivery of services to meet those needs, leading to long-term alignment of strategy.
Budget responsibility: Develop and control the annual BI functional budget to ensure it aligns with the overall IS/IT and Lindab Group strategic goals. Create and maintain a culture of continuous cost optimization for the services provided.
Supplier Management: Develop the BI sourcing strategy and manage suppliers and partners within the BI area.


Previous experience and competence
10+ years of experience within BI whereof at least 3 years in architecture and visualizing data from financial and operational processes.
5+ years of leadership experience including budgeting and staffing. Skilled in communicating business value delivered by BI services and excellent in inspiring staff, securing alignment with IS/IT and business strategy.
Experience integrating complex, cross-company and cross-group processes and information strategies, to visualize complex data as business results and values for senior executives.
Experience from the manufacturing industry, preferably in an international context.
Experience in developing BI strategy and implementing BI solutions such as Power BI, Snowflake, Microsoft Fabrics or similar.
Experience leading projects and teams involving data warehousing, data modeling and data analysis.
Experience and knowledge from IBM Cognos (or similar), Microsoft on-prem and cloud services related to BI.
Knowledge and demonstrated ability in relevant programming languages such as Java, Python and C/C++, , R and SAS.
Experience of ITIL process-based deliveries.
Excellent knowledge in Swedish and English.

To be successful in this position we believe that you have the following skills
Ability to plan and structure your work and anticipate potential problems.
Focus on reaching established goals and expectations.
Handles and solves problems with high complexity independently and efficiently.
Actively seeks insights both from within the organization and from outside the organization.
A strong operational and strategical leadership.

We hope that we have caught your curiosity and look forward to your application.
Additional information
Start: Per agreement
Location: Malmö, Sweden
This recruitment process is handled by A-hub and at Lindabs request, all inquiries regarding this position will be handled by A-hub and Carl Andersson

Ansök nu

Production Specialist till PolyPeptide

Planeringsingenjör, kemiteknik
Läs mer Feb 28
Vill du bli en viktig del av ett globalt bolag vars produkt förbättrar människors liv och hälsa?

PolyPeptide letar efter dig som har passionen och kompetensen att påverka och driva projekt inom process transfer framåt. I rollen som Production Specialist i kommer du att vara den som ser till att både interna och externa projekt når sina mål och att produktionen lyckas. Till teamet inom process transfer söker A-hub nu efter dig som vill utvecklas inom läkemedelsbranschen och jobba som konsult, med chans till direktrekrytering hos PolyPeptide på sikt.

PolyPeptide tillverkar över en tredjedel av alla godkända peptidläkemedel i världen. Tjänsten är på företagets svenska huvudkontor och produktionsanläggning i Limhamn, Malmö. Förutom i Limhamn, Malmö finns PolyPeptide Group representerade i USA, Belgien, Indien, Frankrike, Schweiz och har cirka 1200 medarbetare.

ERBJUDANDET TILL DIG

- Bidra till att skapa nya, aktiva substanser som används i kliniska studier för att positivt påverka människors hälsa i framtiden

- Samla erfarenhet från ett välrenommerat, globalt företag i ett team av kompetenta kollegor

- Kollektivavtalad lön, friskvård och förmånspaket som konsult hos A-hub

EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Genomföra arbetsmoment vid processöverföring från kund till PolyPeptide eller internt mellan avdelningar

- Säkerställa lyckad processöverföring genom att samarbeta med med olika avdelningar inom PolyPeptide (PD, SC, QC, QA, VAL, RA)

- Dokumentera enligt gällande regelverk och rutiner såsom MBPR, SOP, ändringsbegäran, CAPA, riskbedömningar, avvikelseutredningar

- Representera produktionen i projektteam både internt och externt mot kunder

- I samarbete med chef ansvara för den övergripande produktionsplaneringen, detaljplanering och beläggningsplaner för utrustning i ditt tilldelade projekt

- Upprätthålla kontakt med ansvarig planerare

- Att medverka under operational assessment (planering/tidsestimering av nya potentiella projekt)

- Jobba med PolyPeptides ERP-system (AX) för att bland annat beställa råvaror till produktionen och ta fram dokumentation

- Supportera och utbilda produktionspersonal när det gäller process- och kvalitetsrelaterade moment

KVALIFIKATIONER:

- Gedigen kemiförståelse, antingen från eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet

- Erfarenhet av rapportskrivning och dokumentation

- Obehindrade språkfärdigheter både i svenska och engelska

- Arbetslivserfarenhet inom produktion eller industri

PERSONLIGA KOMPETENSER
För den här rekryteringen så lägger vi även vikt vid dina personliga kompetenser, eftersom de är kopplade till din potential att lyckas som Production Specialist. Vi söker därför efter dig som uppvisar god potential inom följande kompetenser:

- Planering- och strukturförmåga

- Problemlösning

- Samarbete och förmåga att påverka andra

- Drivande och hårt arbetande för att nå uppsatta mål

PRAKTISK INFORMATION
Start: omgående

Arbetstider: ordinarie kontorstider

Anställningsform: heltidskonsult med potentiell överrekrytering på sikt

Plats: Limhamn, Malmö

Ansök nu

Junior Operations Coordinator till YSDS

Speditionsassistent
Läs mer Feb 26
Är din nästa arbetsgivare ett marknadsledande bolag som vill förändra en traditionell bransch? Där en unik kultur präglar arbetssättet och en fantastisk samling människor gör allt för att kontinuerligt överträffa sina kunders behov?

Varje kund, precis som varje individ, är unik och alla har sina egna behov och utmaningar. Att verkligen förstå dessa och omsätta dem till bästa tänkbara logistiklösningar är vardagen för de över 120 engagerade och ytterst kompetenta medarbetarna världen över på Your Special Delivery Service (https://ysds.com/). De kallar det för Unique Logistics Solutions!

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET
YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har idag kontor i tio länder totalt. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till destinationen. Detta oavsett om det gäller en transport av ett temperaturkänsligt läkemedel eller ett värdefullt paket som behöver vara på destinationen i Holland kl. 08:30 dagen efter.

I rollen som Junior Operations Coordinator har du en kommunikativ roll, med många kontaktytor både externt och internt inom organisationen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med bland annat dina mer seniora kollegor inom organisationen, där du kommer att säkerställa att kundernas behov inom transport- och logistiklösningar uppfylls. Ditt ansvar innebär daglig kontakt med kunder via telefon och mejl där du, genom att bryta ner kundernas önskemål, förtydligar vilka alternativ som är mest kostnadseffektiva. I ditt arbete kommer du dessutom att ansvara för att följa upp lagersaldon och köra transporter till och från kunder i Malmöregionen.

Du kommer att arbeta mot flera olika branscher och kommer att vara en viktig pusselbit i dina kunders transportlösningar. Detta ställer höga krav på din förmåga att, parallellt med övrigt arbete, löpande hålla kunden uppdaterad och informerad under transportens gång.

DU ERBJUDS:

- Chansen att få en fot in i logistikbranschen och utvecklingsmöjligheter inom ett attraktivt och snabbrörligt företag.

- Möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation, där varje dag ställer dig inför nya och spännande utmaningar.

EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:

- Planera och administrera transporter.

- Sammanställa offerter utifrån insamlade behov.

- Hantera inkommande mejl och samtal från kunder.

- Administrera transportdokument.

- Hämta upp och hantera värdegods från kunder i närområdet (Malmö-Lund).

- Kontrollera och följ upp lagersaldo på YSDS anläggning i Malmö.

VI SÖKER DIG SOM:

- Vill ta steget in i logistikbranschen och utvecklas i en koordinerande roll.

- Har B-körkort.

- Har en färdiggjord gymnasial utbildning.

- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR:

- Erfarenhet och/eller utbildning med anknytning till logistik.

PERSONLIGA KOMPETENSER
YSDS lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser eftersom du kommer vara en viktig del i deras grupp.

Specifikt söker vi dig som har/är:

- Samarbetsförmåga. Du är positiv och hjälpsam, med en ”can-do”-attityd.

- Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.

- Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.

- Resultatfokuserad. Du ser till att jobbet blir gjort och fokuserar på att nå uppsatta förväntningar.

Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

PRAKTISK INFORMATION
Start: Snarast, med beaktning för eventuell uppsägningstid.

Arbetstider: Heltid ordinarie kontorstider.

Plats: Malmö.

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub (https://www.a-hub.se/).

Ansök nu

Product Owner MES/MOM till Perstorp AB

Processansvarig, ITIL
Läs mer Jan 16
Nu söker vi en Product Owner för MES/MOM som kan leda våra globala fabriker in i den digitala eran - och därmed även bidra till en framtida hållbar kemibranch?

På Perstorp har vi ett dedikerat team inom Supply Chain som ansvarar för den digitala transformationen av vår industriella värdekedja globalt. Teamet är totalansvariga för våra globala MES platformar, vårt globala ”Advanced Process Control Centre of Expertize” samt de ML/AI lösningar vi utvecklar till våra fabriker. Alla aktiviteter sker i nära samarbete med vår hemorganisation ”operational excellence” med syftet att leverera såväl strategiskt som operationellt värde. Organisationen är platt och alla inom teamet rapporterar linjemässigt till Director, Industrial Digitalization och där respektive team har stort eget mandat inom sina respektive ansvarsområden.

Sedan något år tillbaka är beprövade agila metoder grunder i vårt arbetssätt och det är till det agila MES/MOM teamet vi nu söker en driven och engagerad Product Owner.

Som Product Owner kommer du att leda ett mindre team av MES Ingenjörer och Data Engineers i alla aktiviteter som teamet ansvarar för - inklusive full MES portfölj/plattformsutveckling, support och maintenance. Dina arbetsuppgifter inkluderar att skapa en tydlig global vision och strategi för portföljen, säkra relaterad roadmap och utveckling samt leda support & maintenance för existerande aktiva plattformar - frontend och backend (inklusive dataarkitektur). Ansvarsområdet inkluderar att identifiera en tydlig kravställning från våra interna kunder dvs alla fabriker, logistik och inköp, att säkra att portföljstrategin samspelar med vår övergripande strategi inom våra affärsområden samt att utveckla ett nära samarbete med våra externa partners och interna IT avdelning. En viktig del av arbetet är att kontinuerligt prioritera teamets aktiviteter och balansera nyutveckling med investering i/support av existerande plattformar. Eftersom vi är en liten organisation förväntas vår Product Owner att ha både kompetens och vilja att bidra till alla teamets aktiviteter dvs både strategiskt, taktiskt och operativt. ?

Din bakgrund



- Civilingenjörsexamen inom datateknik, systemteknik, elektroteknik eller motsvarande.

- Erfarenhet från produktionsindustri - kontinuerlig process/tillverkning är meriterande.

- Gedigen erfarenhet av databaser, data pipelines och data arkitektur.

- Relevant branscherfarenhet av arbete med MES/MOM plattformar och lösningar.

- Kunskap inom ISA-95 samt andra relevanta datahanterings- och automationsstandards.

- Starkt intresse för digitalisering och förändringsledning - både det tekniska och ledarskapsdimensionen.

- Erfarenhet av att arbeta enligt agila metoder samt ha en grundläggande förståelse för lean, sixsigma och Continuous Improvementprocesser.

- Utmärkta färdigheter i tal och skrift på engelska och goda kunskaper i svenska.

Om du besitter kunskaper i Python eller liknande programmeringsspråk, betraktas det som meriterande. ?

Personlighet

- Självgående och initiativrik i arbetssättet.

- Stark analytisk och problemlösningsförmåga.

- Nyfiken med en förmåga att både finna och ta till sig ny kunskap på ett varierande sätt.

- Pålitlig och ärlig - i kommunikation, samarbete och leverans.

- Skicklig på att entusiasmera genom kommunikation av vår vision och strategi samt att anpassa kommunikationsmaterial och -budskap efter publik.

- Ha förmåga/vara bekväm med att ta beslut utan att ha ett komplett underlag tillgängligt.

- Trivas med att samarbeta med andra och bra på att bygga relationer.

- Tydlig ledarskapsprofil med ett genuint intresse för de mjukare delarna av arbetslivet.

- Eftersom ett av våra kärnvärden är Care, är det viktigt att du är en förebild inom Hälsa & Säkerhet.

Placeringsort: Malmö, Perstorp eller Stenungsund (hybrid ~ 2 dagar per vecka på sajt + resor)

Om Perstorp ?

Perstorp tror på att förbättra vardagen, så att den blir säkrare, bekvämare och mer miljövänlig för miljarder människor över hela världen. Som ett världsledande specialkemikalieföretag bidrar våra innovationer med väsentliga egenskaper till en mängd olika produkter som används varje dag, överallt. Du hittar oss i allt från din bil och mobiltelefon till vindkraftverksparken och den lokala mjölkbonden. Enkelt sagt, vi arbetar för att göra bra produkter ännu bättre, med en tydlig hållbarhetsagenda. ?

Perstorp grundades 1881, våra innovativa produkter och lösningar bygger på mer än 140 års erfarenhet och representerar en komplett kedja av lösningar inom organisk kemi, processteknik och applikationsutveckling. Perstorp har cirka 1 430 anställda och tillverkningsenheter i Asien, Europa och Nordamerika. Försäljningen år 2021 uppgick till 13.5 miljarder kronor. ?

Perstorp erbjuder

En varm kultur med förutsättningar att trivas och utvecklas

På Perstorp leder vi med hjärtat och visar omtanke för varandra och världen omkring oss. Omsorg är kärnan i vårt företags värderingar. Vi vill ta ansvar och hålla vad vi lovar. Vi strävar ständigt efter att arbeta smartare och bättre. Om du delar dessa värderingar tror vi att du kommer att trivas hos oss!

Globalt bolag med lokal närvaro och stabilt ägarskap

Perstorp AB är världsledare inom flera sektorer på kemikaliemarknaden och har närvaro i 26 länder med produktionsanläggningar i Europa, Asien och Nordamerika. Perstorp AB är en del av PCG/Petronas, vilken är den ledande kemikalietillverkaren i Asien. PCG/Petronas styrka och marknadsledande position bidrar till framtida möjligheter och tillväxt inom Perstorp. Att bli en del av denna globala koncern ger dig möjligheten att delta i internationella investeringar och utvecklingsprojekt, resor, och kanske ett långsiktigt uppdrag i en annan del av världen??

Läs mer här www.perstorp.com

Rekryteringsprocessen hanteras av A-Hub. Därför bör alla förfrågningar om tjänsten riktas till oss. Urvalet sker löpande, och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Om du har några frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Gerald Boakye på gerald@a-hub.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till GK Sverige

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 22
GK är inte bara ett företag - här finns en stark vision, en kraft för förändring och en ständig strävan mot hållbarhet och framgång. Som Skandinaviens ledande tekniska entreprenör och servicepartner, är vi nu på jakt efter en passionerad individ som vill bli en del av GK Sveriges framgångssaga för att forma en grönare och mer hållbar framtid.

Ta chansen att bli en del av Team GK!

Hos GK är personlighet, passion och samarbete avgörande för att tillsammans göra skillnad. Genom deras värdegrund INA (Inkluderande, Nyfiken, Ansvarstagande) bygger de hållbara lösningar för generationer. Nu söker vi en medarbetare till GK som delar samma värdegrund.

Läs mer om GK Sverige och få en inblick i deras arbete här (https://www.gk.se/).


Rollen som Ekonomiassistent:

I rollen som Ekonomiassistent kommer du ha det primära ansvaret för kundreskontran och säkerställa att arbetet flyter på smidigt. Du kommer också att vara behjälplig internt och externt vid diverse frågor som uppkommer, samt spela en avgörande roll i att underlätta samarbetet inom GK. Som en del av ditt ansvarsområde kommer du bland annat att:

- Lägga upp nya kunder och underhålla kundreskontra

- Utföra kreditupplysningar

- Hantera/bokföra inbetalningar

- Säkerställa att gällande kreditpolicy efterlevs

- Bokföring

- Stötta leverantörreskontran

- Efterkontroll av leverantörsfakturor i Symbrio

I rollen som ekonomiassistent rapporterar du till Redovisningschef.



Vad vi ser att du har med dig in i rollen:

Med dig i bagaget har du en god grund inom ekonomiområdet och några års erfarenhet av liknande arbete, gärna inom en större organisation. Du har goda kunskaper i redovisningsstandard och Excel. En stor fördel är även att ha erfarenhet av omvänd skattskyldighet samt representationsregler.

Då GK Sverige går in i affärssystemet Unit 4 under senvåren är det mycket meriterande att ha erfarenhet av detta system.

Vi tror också att du är..

Hjälpsam och handlingskraftig - Du trivs med att stötta upp både internt och externt. Att ta initiativ utanför dina ordinarie uppgifter för att hjälpa till är en naturlig del av din personlighet.

Självgående och förtroendeingivande - Du har förmågan att driva på ditt eget arbete och tar ansvar för att inget faller mellan stolarna.

Noggrann och analytisk
- Du vet när uppgifterna kräver både dubbel- och trippelkontroll, men är lika införstådd i när saker kan få lov att gå undan.

Eftertänksam och reflekterande - Du tänker en gång extra innan du frågar och söker gärna svar på egen hand.

Sök redan idag och bli en del av Team GK. Vi ser fram emot din ansökan!

Praktisk information
Start: Maj 2024
Arbetstider: Kontorstider med viss flexibilitet
Anställningsform: Konsultuppdrag om 6-12 månader med möjlighet till förlängning/överrekrytering
Plats: Malmö, Fosie. I nybyggda och fräscha kontorslokaler.

Ansök nu