Malmö: LK Systems söker en 3D-grafiker

Hitta ansökningsinfo om jobbet LK Systems söker en 3D-grafiker i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-21 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet inom 3D-visualisering och vill ha möjlighet att komma med egna idéer och kunna påverka i ditt jobb? Är du dessutom kreativ och vill arbeta i ett team som andas öppenhet och samarbetsvilja? LK Systems utökar nu marknadsteamet med en 3D-grafiker! Låter det här som en roll för dig? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Enklare, smartare och mer hållbart - så vill LK Systems arbeta! I allt de gör strävar de mot innovation och enkelhet. Med den övertygelsen utvecklar LK Systems smarta produkter och systemlösningar för värme, vatten och sanitet. LK Systems är ledande i Norden inom lösningar för värme- och tappvattensystem. Deras system är enkla att installera och i deras prefabriceringsanläggning tillverkar de även skräddarsydda system som ytterligare förenklar installationen.

I rollen som 3D-grafiker på LK Systems blir du en del av ett tajt team på marknad som arbetar nära de allra flesta avdelningarna i bolaget. Här får du ett fritt och kreativt jobb där du har möjlighet att påverka och komma med egna idéer i teamet och där din initiativförmåga kommer att bli värdefull. I jobbet kommer du att arbeta i 3ds Max med VRay.

ARBETSUPPGIFTER

I din roll kommer du bland annat:


* Förädla modeller från CAD för att skapa visualiseringsunderlag
* Enklare modellering av tekniska miljöer
* Skapa presentationer av produkter, både som stillbilder och animeringar
* Skapa visualiseringar av montageföljd i samråd med teknikinformatör och produktägare, både som stillbilder och animeringar
* Vara ansvarig för programvara, templates och organisation av visualiseringsbibliotek som LK Systems använder för visualiseringsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom grafisk design, 3D-visualisering eller liknande
- Har några års erfarenhet av 3D-visualisering
- Har arbetat med konstruktion sedan tidigare, till exempel med ritningar inom bygg
- Svenska och engelska, i tal och skrift

Som person är du:


* Flexibel
* Har god samarbetsförmåga
* Initiativtagande
* Relationsskapande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 8-16.30 (8-16 på sommaren)
* Placering: Lockarp, Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och LK Systems önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om LK Systems!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Grafisk formgivare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Grafisk formgivare.

Content Coordinator

Läs mer Jan 26
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 400 anställda och omsätter ca: 1,6 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.

Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se (http://www.aimpoint.se)

Content Coordinator

Vill du vara med och göra skillnad när det gäller att ytterligare etablera och utveckla Aimpoints varumärke?

Drivs du av att skapa tilltalande marknadsföring som både sticker ut och når fram, och har ett brinnande intresse för grafisk design och form? Är du intresserad av jakt och friluftsliv?

Då kan rollen som Content Coordinator vara något för dig!

Som Content Coordinator ansvarar du för att nå ut med information om våra produkter och annat som intresserar målgruppen, för att stärka Aimpoints varumärke.

Detta är en bred och omväxlande roll där dina viktigaste arbetsuppgifter är att kontinuerligt utveckla, analysera och optimera oss inom rörlig media och grafisk design. Du har en djup förståelse för de senaste trenderna och teknikerna vilket gör att du ligger i framkant inom området.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Producera intressant och engagerande innehåll på samtliga sociala plattformar samt andra digitala kanaler genom text, bild, film, foto, bild och tryck till olika kanaler, för att öka varumärkets synlighet för relevanta målgrupper.



- Självständigt filma/fotografera utifrån direktiv och sedan redigera/producera till färdig produktion.

- Skapa och hantera innehåll för olika sociala medieplattformar samt webb.

Bakgrund och egenskaper

Relevant utbildning och kurser inom multimedia, filmning, fotografi eller grafisk design, eller motsvarande.

Dokumenterad erfarenhet inom filmning, videoredigering, fotografi samt grafisk design.

Hanterar de flesta vanliga redigeringprogrammen samt grafiska verktyg. Adobe, Blackmagic, Logic eller motsvarande.

Behärskar olika redigeringsverktyg samt har expertis inom bildredigering och grafisk design.

Mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift (Svenska och engelska). Kreativt skrivande är meriterande.

Erfarenhet av jakt och ett aktivt intresse för jakt och friluftsliv ser vi som en självklarhet för att passa i denna roll. Det anses även som en merit om du har gjort militärtjänstgöring. Du behöver även vara lösningsorienterad och ha ett starkt driv av att skapa resultat tillsammans med en allmänteknisk kunskap.

Det krävs också att du är tydlig i din kommunikation och är duktig på att skapa en god laganda bland dina medarbetare.

Har du dessutom erfarenhet av fotografering och/eller filminspelning, tveka då inte utan hör av dig till oss med din ansökan.

En stark portfölj inom rörligt media eller något som styrker kreativt skrivande är meriterande och lyfter din profil.

Performance, Commitment och Innovation är våra ledord som genomsyrar våra produkter, vårt dagliga arbete och vårt sätt att vara, och vi önskar att du delar dessa med oss!

Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skiftligt.

Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet.

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:

Senior Recruiting Specialist Joacim Larsson 0709-333755

Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Designer

Läs mer Dec 6
Do you want to be part of a leading Nordic sustainability scaleup whilst contributing to the global corporate sustainability transition? Position Green is in a strong scaleup phase and we are looking for new amazing talents to join our Marketing & Communications team.

Position Green is a leading pure play sustainability partner with a mission to revolutionise how businesses integrate sustainability. Through our SaaS platform for data management, strategic advisory and e-learning services, Position Green’s offering makes sustainability actionable and measurable, supporting businesses to fast-track their sustainability transformation whilst also strengthening their competitiveness and long-term survival. We come from the Nordics but we operate across the globe in supporting our customers to navigate and succeed in corporate sustainability.

We are excited to offer the opportunity to be part of our journey in the role of Designer, working in a discipline with a crucial impact on Position Green’s business growth.

About the role

In the role of Designer you will play a key role in activating our value proposition in our visual content and expression. You will contribute to the entire content production process; conception, content creation, publication, follow-up and optimization. You will be responsible for executing projects and activities, covering:

Creation and iteration of visual assets for advertisement, branding and other promotional activity - both digital and print

Develop creative concepts and ideate together with the team

Continue to develop our visual expression and improve our brand

Execution in line with the overarching content strategy

Optimise and follow-up according to content plan

Contribute to the development of our visual brand

Establish and maintain brand consistency

You will be part of the Marketing & Communications team, reporting to the Creative Lead and working closely with the other members of our studio team consisting of a Video Creator, Content Marketing Specialist and a Copywriter. The team consists of specialists within digital and content marketing, opening up for great opportunities to learn from each others’ skills. Our team will continue to grow in the near future with additional roles.

Are you the one we’re looking for?

We believe that you are an optimist with a good sense of humour and a natural curiosity for understanding the world around you. You are results oriented, take initiative and strive to continuously develop your way of working and expand your skill-set. With a positive and adaptable attitude, you are capable of working independently whilst succeeding as part of a high-performance team.

You feel energised when working hands-on to solve a task or challenge and have the ability to move seamlessly from strategy and execution. You look forward to working in a team with a crucial impact on business growth whilst contributing to the global corporate sustainability transition.

To succeed in this role we believe that you have a proven track record within the above content marketing areas and relevant practical experience from working in a B2B or SaaS company. We believe that you are:

Proficient in the Adobe Suite with production of visual content, including animations (InDesign, Photoshop and Illustrator)

Experienced in working with 3D animations and motion

Used to work according to a content plan

Experienced in creating visual content tailored for LinkedIn or similar platforms within business social media

Well versed in the workings of developing a visual expression and assure its implementation on a daily basis, with support and alignment with both MarCom team members and senior stakeholders in the organisation.

It is a merit if you have previously worked with Premiere Pro, FinalCut or similar

You have relevant education in graphic design with a few years relevant work experience.

Position Green is a Scandinavian company that operates globally, requiring English proficiency and any of the Scandinavian languages (Swedish, Norwegian or Danish), both written and spoken.

What we offer you

As our new colleague here at Position Green you get to be an important part of a fast-paced and fun scale up environment. We offer you a great opportunity to grow as a person as well as in your career. You get to work in a company where you can have great impact and drive sustainable transformation in business and organizations.

You’ll get fair compensation and benefits, including:

Competitive compensation.

Wellness allowance of 5 000 SEK/year

25 vacation days

Monthly day off” - in addition to annual vacation days

What’s next?

We greatly appreciate it if you could please share your portfolio as part of your application. We will keep our eyes out for engaging content.

We will be reviewing applications on a continuous basis.

Ansök nu

Grafisk Designer

Läs mer Apr 4
Graphic Designer - Full Time position
We are seeking an experienced graphic designer to join our team. The ideal candidate should be able to work independently or collaboratively to develop our brand identity, packaging, and other marketing materials.
Key Responsibilities:
- Develop brand identity and graphic design
- Design packaging
- Create Amazon stores and product photos
- Develop other creative materials for digital marketing
Required Skills and Qualifications:
- Minimum 3 years of experience in a graphic design role with a proven track record
- Proficiency in Adobe Photoshop and Adobe Illustrator
- Experience in UX/UI and Shopify is an added advantage
To Apply:
Please send your resume, cover letter, and portfolio to pp@swedishnutra.com.
About Us:
Swedish Nutra is a leading European supplement manufacturer based in Malmö. We are proud producers of two global supplement brands: Swedish Nutra and Swedish Collagen.
Our Website:
Swedishcollagen.se /.it / .fr / .de / .ie
Swedishnutra.com
Address: Lodgatan 19, Malmö.

Ansök nu

Graphic Designer with Content Creator flair

Läs mer Nov 13
Do you want to be part of a brand new marketing team? And do you want to be a key person to deliver graphic content to accelerate Irisity's online and offline presence?

As our new Graphic Designer & Content Creator you will collaborate with colleagues all over the world, create videos, brochures, catalogues, newsletters, advertisements, event collateral and, of course, contribute your own ideas and inspiration.

Equally important, you will also contribute to developing online marketing materials for the website and crafting assets for our social media platforms, and investor and employer branding section. You will be involved in all of it. The work location is in Malmö.

The marketing team consists of four people including yourself, and to begin with you will be reporting to the Chief Operating Officer.

What you will be doing

As a Graphic Designer you will play a pivotal role in a multifaceted position, and you can tick off below:

- Graphic design excellence: You will be responsible for creating high-quality visual content, ensuring our branding and message remain consistent across all materials

- Further development of our graphic identity

- Work closely with country sales people around the globe

- Work closely with Webmaster and Channel Marketing for events and sales partner and community material

- Classic graphic tasks such as setups, layouts, PowerPoints, photo and video production, and possibly animation

- Development of new common company templates for use in the organization

- Graphics, images, reels, etc. for use on our social media and websites

- Campaign development, where your graphic expertise and creativity are brought into play in the form of visual ideas, communicative expressions and concrete products

- Communication and collaboration: Collaborate with cross-functional teams, stakeholders, and regional representatives to gather insights, align strategies, and ensure project success

What you bring

- Proven experience in graphic design, with a strong portfolio showcasing your skills

- Proficiency in design software and tools and good knowledge of the Creative Cloud suite, i.e. InDesign, Photoshop, Illustrator and preferred knowledge of Premiere and After Effects

- High on execution with a can-do attitude being able to joggle many projects from conception to completion

- Strong communication and interpersonal skills, essential for engaging with remote teams.

- Professional in written and spoken English.

- A well-developed eye for aesthetics and knows how to create coherence between words, images, and graphics.

- A proactive and independent work ethic, capable of multitasking in a fast-paced, dynamic environment.

What we offer

This is a unique opportunity to be a part of an innovative team that is making a difference in AI Video Analytics protecting people and assets. You'll have the chance to be part of the development of our footprint across multiple countries.

We regularly call for interviews. We look forward to receiving your application and CV.



About Irisity

Irisity is a leading provider of AI-powered video analytics solutions. We develop deep learning-based algorithms upgrading security cameras into intelligent detection devices while safeguarding personal integrity. We believe that enhanced AI performance, ethics, and privacy go hand in hand, creating a positive mark within the camera security industry.

Irisity currently serves customers in more than 90 countries and has offices in Sweden, the USA, Singapore, the UAE, and Israel, and operates through a network of resellers, partners, security companies, and camera manufacturers globally.

As a global company, we value diverse teams that can contribute to our team success through their unique perspectives, experiences, and backgrounds.

Read more at www.irisity.com

Ansök nu

Katalogmontör

Läs mer Jan 10
Vi söker katalogmontörer till vårt huvudkontor i Malmö för anställning under vår högsäsong augusti-oktober/november. Känner du att det är tid för nya utmaningar? Gillar du dessutom att jobba i ett glatt gäng och i ett högt tempo? Då är det just dig vi söker! På Exakta Photo erbjuds du ett spännande och varierande jobb där vi alla hjälps åt att nå de uppsatta målen.

Kvalifikationer
• Goda datorkunskaper
• Noggrann och ett öga för detaljer
• Strukturerad och positiv
• Vana att ha flera bollar i luften samtidigt
• Talar och skriver flytande svenska
• Vana av Adobes program är ett stort plus

Tjänsten avser heltid, arbetstid: 07:00-16:00. Månadslön enligt avtal. Internutbildning för samtliga uppgifter sker på plats. Rekrytering kommer ske löpande, så ansök nu!
Maila din ansökan till ansokan@exaktaphoto.se
Ange ”Ansökan Katalogmontör” i ämnesraden.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Academic Work Sweden AB .

Student sökes för sommarjobb som chaufför hos Culligan

Logistiker
Läs mer Apr 24
Nytt
Om du gillar du att köra bil och drivs av att ge grym service är det dig vi letar efter. Är du dessutom lite tekniskt kunnig och tycker om att hjälpa till - ännu bättre. Vi söker just nu dig som vill sommarjobba som chaufför på Culligan. Vi letar efter dig som kan jobba heltid v.28-32 (och gärna deltid innan) ????

OM TJÄNSTEN
Ta chansen och sök dig till ett riktigt roligt sommarjobb! Vi söker dig som kan jobba heltid v.28 - v.32 (8 juli - 9 aug) och vill jobba som chaufför hos Culligan. Culligan är ett företag som tillhandahåller vatten och vattensystem till deras kunder. Som chaufför kommer du att köra en av deras mindre skåpbilar och leverera kolsyrepatroner och vatten till deras kunder.
Rollen består av att hämta beställningar på lagret, köra ut leveranserna och vara serviceinriktad i mötet med kunderna i samband med leverans. Du kan även komma att behöva hjälpa till med att enkelt installera kolsyrepatronerna i maskinerna. Du kommer att köra och leverera runt omkring i Malmö, och utifrån rutter som du blir tilldelad dagen innan. Culligans lokal ligger på Olsgårdsgatan 13, Malmö och det är härifrån du börjar dina dagar och hämtar och lämnar bilen. Din arbetstid är måndag till fredag kl. 07 -16.

Du erbjuds
- Ett roligt sommarjobb under veckorna 28 - 32.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utkörning av kolsyrepatroner och vatten till kunder
* Packning av bilen inför leverans
* Ge högklassig service till kunderna


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid högskola / universitet / eftergymnasial utbildning
- Innehar B-körkort
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med service
- Har arbetat i en liknande roll tidigare
- Är tekniskt lagd och är van vid att lösa problem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- Flexibel
- Stresstålig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Anslutningstekniker till E.ON

Elkrafttekniker/Distributionstekniker
Läs mer Apr 24
Nytt
Har du ett stort intresse för energibranschen och vill ta chansen att bli en del av E.ON Anslutning? Tycker du det är kul att ha kontakt med mycket människor? Har du en utbildning kopplat mot el, eller en bakgrund som elektriker och vill ta steget till en tjänst i kontorsmiljö? Ta då chansen och skicka in en ansökan för att påbörja resan mot en spännande tjänst!

OM TJÄNSTEN

E.ON arbetar ständigt för att vara ledande i arbetet för en bättre miljö och skriver ”Vi har bestämt oss. Nu skapar vi en bättre morgondag. För våra kunder, för oss själva, för vår planet. På E.ON arbetar vi för fullt med att förnya Sverige. Senast 2025 lovar vi att allt vi producerar och erbjuder kommer från 100 % förnybar eller återvunnen energi. Vi gör det enkelt att leva hållbart.”

Du erbjuds
- En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
- Ett långsiktigt uppdrag där du har goda möjligheter att på sikt gå vidare internt
- Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som Anslutningstekniker kommer du tillhöra back office-supporten i teamet Anslutning. Du kommer att hantera webbföranmälnningar som kommer in till er på Anslutning. Du räds inte att prata i telefon med installatörer, entreprenörer och E.ONs kunder. Tjänsten passar dig som har en elbakgrund, och vill utvecklas vidare inom energibranschen. Ambition och driv är två nycklar för att du ska lyckas i din roll på E.ON. Här är en chans för dig som vill få en stor inblick i E.ON och lära dig mycket inom anslutning.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning mot el eller arbetslivserfarenhet som elektriker alternativt annan likvärdig erfarenhet
- Är obehindrad i det svenska språket, både i tal och skrift
- Har ett stort tekniskt intresse för att förstå elnätet, hur det är uppbyggt och fungerar
- Är bekväm med kundkontakt, både över telefon och över mail

Det är också meriterande om du
- Tidigare arbetat i SAP
- Besitter kunskaper om distributionsteknik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Dessa kompetenser är en stor del i rollen då det är viktigt att all information i systemen är korrekt. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med olika personer är din samarbetsförmåga väldigt hög och du tycker det är kul att ha kontakt och samarbeta med människor i arbetet. Service är något som E.ON värderar högt och du arbetar alltid för att hålla en hög servicenivå på ditt arbete både internt och externt genom att arbeta för de bästa lösningarna och samarbeta med dina kollegor för att uppnå ett bra resultat.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

B2B-säljare inom förnybar energi!

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 20
Let's create energy! Vår kund är en av Nordens största leverantörer inom elbilsladdning och håller nu på att etablera sig på den svenska marknaden med fokus på bostadsrättsföreningar. De letar efter dig som vill vara med på en hållbar utvecklingsresa - en laddplats i taget!

OM TJÄNSTEN
Nu får du en möjlighet att vara med på en spännande resa att elektrifiera Sveriges bostadsrättsföreningar genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster för elbilsladdning. Samtidigt får du vara med på en tillväxtresa i ett bolag med höga ambitioner som alltid strävar efter att bli marknadsledare inom sitt segment. Med gedigen erfarenhet från den norska marknaden är det ingen tveksamhet över att vår kund har en viktig roll att spela även i Sverige. Som säljare blir du en viktig del i teamet när de bygger upp sin kundportfölj och påbörjar vår etableringsresa.

Vår kund har sitt kontor i Stockholm, men är nu på språng att elektrifiera även Göteborg och Malmö. Du kommer således att bli den första personen i teamet på plats och därmed kommer du få stort eget ansvar att driva ditt arbete framåt.



Arbetsuppgifter

En stor del av arbetet kommer att bestå i att bedriva konsultativ försäljning, och tillsammans med kunden ta fram bra lösningar som passar dennes behov. Du kommer att hantera förfrågningar från bostadsrättsföreningar, ta fram erbjudanden och offerter, förhandla och omförhandla avtal samt vara en viktig röst att förmedla kundernas behov och önskemål till företagets produktavdelning. Deras primära målgrupp är bostadsrättsföreningar men över tid kommer tjänsterna även att erbjudas andra kundsegment.

VI SÖKER DIG SOM
- Har goda erfarenhet av försäljning, gärna inom elbils-, energi- eller fastighetsbranschen
- Har ett stort tekniskt intresse för energilösningar och har en förståelse för elkonstruktion
- Gärna har tidigare erfarenhet av att arbeta mot bostadsrättsföreningar eller hyresbostäder
Det är även meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som exempelvis ingenjör eller ekonom.

För att lyckas i rollen se vi att du är en självgående person med en förmåga att skapa goda relationer. Du är lyhörd och ser lösningar i stället för problem. Vi tror att du har lätt att ta till dig ny information samt har en stark vilja att hjälpa andra med en samhällsviktig produkt. Framåt i processen kommer vi fokusera på följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Nätverkande
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande Customer Service Specialist till Flint Group i sommar!

Transportplanerare
Läs mer Apr 18
Om du är nyfiken på att sommarjobba med transportplanering hos en av de största leverantörerna till tryck- och förpackningsindustrin världen över, titta hit! Flint Group letar efter en medarbetare som ska stötta Customer Service-teamet i Malmö under perioden juni till augusti. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

OM TJÄNSTEN

Flint Group förvärvar färger från sina moderbolag i flera olika länder och håller dem sedan i lager för att tillhandahålla åt sina kunder, som är verksamma inom tryck- och förpackningsbranschen. I rollen som Customer Service Specialist kommer du att ansvara för transportplaneringen med huvudfokus på Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Du kommer att samarbeta nära dina två kollegor som har samma roll. Det är en heltidsanställning med start den 3 juni och arbetstiderna är måndag till fredag mellan kl. 08:00 och 16:30, med möjlighet till viss flex. Vid behov finns möjlighet till distansarbete, men huvudfokus är att arbeta från kontoret i Malmö. För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, ha förmågan att lösa problem och vara kommunikativ.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.

Du erbjuds
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Boka transporter
* Registrera inleveranser i bl.a. SAP
* Behandla och registrera inköps- och kundordrar
* Kommunikation via e-post och telefon med Customer Servicet-teamet i Polen


VI SÖKER DIG SOM


* Studerar för närvarande en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område, alternativt har en annan relevant huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
* Har flytande kunskaper i både svenska och engelska
* Har bra systemförståelse och lätt att lära dig nya saker
* Är tillgänglig för arbete under hela perioden, från 3 juni t.o.m. 31 augusti


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med SAP eller liknande affärssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
As a global leader in the production of print consumables for the print and packaging industries, Flint Group is dedicated to surpassing the needs of printers and converters worldwide.

Flint Group is committed to serving the needs of the global Flexible Packaging, Paper & Board, Narrow Web, Folding Carton, Publication and Offset printing industries – both conventional and digitally printed. Our teams diligently develop, manufacture and market a vast portfolio of printing consumables and equipment. We prioritise customer support through an unwavering commitment to developing innovative and sustainably focused products, ensuring exceptional service, and maintaining a secure supply chain.

Läs mer om Flint Group på deras hemsida: https://www.flintgrp.com

Ansök nu

Studerande labbassistent till läkemedelsjätten PolyPeptide

Laboratorieassistent
Läs mer Apr 17
Vill du få in en fot på en världsledande tillverkare av peptidläkemedel och är studerande? PolyPeptide-koncernen tillverkar över en tredjedel av alla peptidläkemedel i världen och är därför en spännande miljö att få arbeta i. Ta chansen att söka ett extrajobb som labbassistent och fördjupa dina kunskaper inom läkemedelsbranschen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu en student som vill arbeta deltid som labbassistenter hos PolyPeptide vid sidan av studierna under terminerna samt under ledigheter. Sverigeproduktionen finns i Limhamn och nu är IPC-avdelningen i behov av dig som kan avlasta avdelningen administrativt. Tanken är avlasta där det behövs för att få verksamheten att fungera optimalt och vi letar efter dig som har öga för vad som behövs göras och inte är rädd för att hugga tag där det behövs.

Du erbjuds
- En chans att få inblick och förståelse för hur arbete på en IPC-avdelning fungerar
- Att arbeta på ett av Skånes akademikertätaste företag
- Ett meriterande extrajobb
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta avdelningen administrativt
* Diverse laborativa arbetsuppgifter, så som vätsekromotografi, mobilfasberedning samt analyser av prover från produktionen
* Blanda kemikalielösningar


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på YH-, högskole- eller civilingenjörsnivå inom kemi, bioteknik, medicin eller liknande och har minst 1.5 år kvar av studierna
- Talar och skriver svenska obehindrat för intern kommunikation och dokumentation
- Vill utvecklas i labbarbete
- Kan jobba deltid cirka 2 dagar i veckan under terminerna samt under ledighet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
Övrig information
- Start: Juni
- Omfattning: Deltid under terminerna cirka 2 dagar i veckan, förlagt främst måndag-fredag dagtid eller kvällstid, helgarbete kan också förekomma. Under sommaren förväntas man kunna arbeta heltid.
- Placering: Limhamn, Malmö

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Service Desk Agent till Stort IT-Bolag i Malmö!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 16
Har du en fallenhet för problemlösning och en känsla för riktigt god service? Kanske vill du få in en fot på ett av Nordens största IT-företag? Har du nyligen tagit studenten och vill pröva på ett första heltidsjobb? Vi söker nu en ansvarstagande och driven person som vill arbeta med first line support.

OM TJÄNSTEN
I service desken är det en självklarhet att hjälpa varandra att utvecklas och att alla bidrar till en härlig stämning. Som person ser vi gärna att du är intresserad och även har erfarenhet av IT samt att du är nyfiken och vill lära dig! Initial kommer du att gå bredvid en kollega i 2-3 dagar för att lära dig grunderna.

Du har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt tekniska problem, främst via telefon, samt att administrera varje samtal.- Ditt jobb innebär även att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
Här gäller det att du är stresstålig, driven och initiativtagande! Om du är serviceminded, gillar att lösa problem och har ett tekniskt intresse kommer du att trivas här! Kraven för tjänsten är att du:
- Talar och skriver obehindrat på svenska
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med att ge service eller support.
- Har ett intresse för IT och vill lära dig mer.
Rollen utförs 100% på plats på kontoret och det erbjuds ingen möjlighet för distansarbete.

Som person är du


* Serviceminded
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
Processen:
Det första steget i rekryteringsprocessen består av två psykometriska tester. På Academic Work tror vi på potential och psykometriska tester hjälper oss att lära känna dig, inte bara ditt CV. Tester gör det också möjligt att hantera våra ansökningar både objektivt och icke-diskriminerande.


Information om testerna
- Matrigma mäter den kognitiva förmågan och testet tar 12 minuter att genomföra. Den kognitiva förmågan består bland annat av en persons begåvning för problemlösning, logiskt tänkande samt förmågan att ta sig an ny information
- MAP är ett personlighetstest baserat på Five Factor Model of personality. Testet tar ca 40 minuter att genomföra
För denna tjänst kommer vi behöva begära ett utdrag ur belastningsregistret.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Malmö
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu