Malmö: Plant 3D expert till AFRY Food

Hitta ansökningsinfo om jobbet Plant 3D expert till AFRY Food i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-28 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning


AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning


AFRY Business Unit Food är en del av AFRY som jobbar primärt med helhetsleveranser av projekt inom livsmedelsindustrin. Vi är 150 medarbetare som utgår från Sverige, Danmark, Norge, Finland och Estland, vi samarbetar över landsgränser i projekt där vi utvecklar, designar, bygger och driftsätter anläggningar till kunder runt om i världen.
Just nu söker vi efter en erfaren 3D ritare med kunskap och intresse i Plants 3D och industridesign, är detta din nästa utmaning i karriären?
AFRY har under de senaste åren kontinuerligt stärkt sin kompetens och leveransförmåga hos livs- och läkemedelskunder i regionen. Vi behöver därför anställa en riktigt duktig CAD-ritare som kan avlasta processingenjörerna med att rita processritningar.
Så här kan en dag i din nya vardag hos AFRY se ut:
Design diskussioner hur processanläggningen skall se ut
3D design i Plant 3D
Vara ett bollplank i offertframtagande
Vara delaktig i fortsatt utveckling av 3D konceptet

Du kommer att jobba i en grupp med processingenjörer och projektledare som jobbar mot våra kunder inom Livsmedelstillverkning. Du tillhör vårt kontor i Malmö där vi är XXX engagerade kollegor som alla arbetar fokuserat mot Livsmedelsbranschen


Kravspecifikation


Det viktigaste för oss är att hitta någon som vi tror kan nå framgång i vår företagskultur och med de arbetsuppgifter vi kan erbjuda. Med det sagt behöver du i alla fall uppfylla nedan kriterier:
Är riktigt duktig på Plant 3D och vill fortsätta jobba med det i många år framöver.
Har erfarenhet från någon form av processindustri (meriterande om det är från livsmedelsindustrin).
Behärska svenska och engelska både i tal och skrift
Körkort är bra för resor i tjänsten kan förekomma

Vår kultur präglas av framåtanda, laganda och engagemang och vi tror att du behöver värdera och uppskatta både affären, tekniken och det sociala samspelet för att känna dig hemma hos oss.?Har du förutsättningarna så har vi verktygen för att hjälpa dig att utvecklas.


Det är du och dina kollegor som är kärnan i vår verksamhet, därför är det med den utvecklingen vårt bolag drivs framåt.?


Ytterligare information


Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
Sista ansökningsdag är 20 Maj, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
För frågor om tjänsten kontakta Cecilia eller Eva
Mats Olson
Section Manager
+46 72 203 14 59
mats.olson@afry.com
Cecilia Andersson
Recruitment Partner
+46 72 200 31 38
cecilia.e.andersson@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inredningsdesigner

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inredningsdesigner.

Planning Specialist - Shop Design

Läs mer Mar 28
WHO YOU ARE
We are looking for you who bring experience in Retail Shop Design. We believe you have passion in creating the future IKEA and that you get inspired by working together in an ever-changing multi-dimensional environment. You get energized by driving business growth and by contributing to overall success and results through collaboration. As a person you are motivated by increasing customer value and finding new ways through co-creation with colleagues and other IKEA units and of course you share and live the IKEA culture and values.


We believe you have IKEA retail experience, bringing minimum 5 years’ experience working with home furnishing and retail design solution development. You bring experience in working with Rough layouts and, preferably, as a leader in your competence area (e.g.Store Shop Design/Visual Merchandiser Manager, Service Office Shop Design/ Visual Merchandise leader or specialist, Team Leader for Shop Design/Visual Merchandise). You also are experienced both in Rough and Fine planning, as well as having a good overview of the Showroom/Furniture areas. Moreover we believe you have interpersonal skills and experience working in a multicultural environment.


You have knowledge in:
• Retail Establishment Process
• Home furnishing the IKEA way (living situations, style groups, store communication, furnishing with light)
• strengthening the uniqueness of the IKEA identity in range presentation and throughout the layout
• trends that influence home furnishing, retail design and communication to gain insight to for customers in our retail environment
• customers' living situations in different areas around the world as well as their needs in everyday life at home
• customer shopping and buying behaviour in a multichannel retail landscape
• methods for optimisation of commercial square meters, methods for presenting the range using store media and store layout as commercial tool
• how to steer the customer to relevant products or services
• IKEA concept, brand objectives, values and vision
• The work method for presenting the IKEA range


In the role as Planning Specialist you need the ability to design retail spaces and retail solutions using new methods, digital systems and processes to improve performance. You have a creative mind-set with ability to encourage creative ideas and new value-adding perspectives. Moreover you understand the customer needs and you challenge common ways of working. You are a successful communicator and you can present clearly within your specific area of expertise using IKEA tone of voice.
YOUR RESPONSIBILITIES
We are recruiting for several Planning Specialist positions. We are looking for a mix of Planning Specialists, bringing knowledge and experience from different competence areas. We are looking for you who bring experience in Retail Shop Design.


In this role you are responsible to plan retail spaces and retail solutions for new Customer Meeting Points (CMPs) and major rebuilds based on our most recent home furnishing and merchandising solutions. You will secure planning of CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA.


You will:
• create detailed planning of new CMPs and major rebuilds
• contribute to designing retail spaces and solutions to become visually attractive and drive sales, based on the customer journeys of the new CMP and based on market input and local needs
• contribute to creating inspiring presentation solutions that reflect a wide variety of styles and price levels and life at home activities with seasonal relevance connected to the commercial activities
• provide design solutions that are documented and ready for implementation by market organisations
• support the commercial team by providing information of planned range and products for all design solutions
• provide information of all merchandise equipment and other support elements for turn-key implementation
• ensure efficient CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA
• create solutions that are adapted to efficient daily operation of the CMPs
• be at the forefront of new solutions and new technology in order to optimise customer experience and efficiency of CMPs
• support the market implementation, in order to learn for new projects and share knowledge
• work across functions within Ingka Group and collaborate with other IKEA units
• drive an open and sharing climate, being a role model of the IKEA values
• be adaptable and a self-starter while working in a fast-paced environment


This role is based in Malmö and will report to the Planning Team Leader.
ABOUT THIS WORK AREA
With the customer at the heart of everything we do, Group Expansion takes responsibility for strategic expansion planning enabling penetration of existing and new markets. We take the lead for business development of existing and new customer meeting points. We act on business needs and empower the markets to maximise accessibility, implement our retailing concepts and fully utilise our assets in the new world of IKEA – all at lowest cost, with economy of scale and sustained profitability.

Ansök nu

Planning Specialist - Interior Design

Läs mer Feb 18
WHO YOU ARE
We believe you have passion in creating the future IKEA and that you get inspired by working together in an ever-changing multi-dimensional environment. You get energized by driving business growth and by contributing to overall success and results through collaboration.
As a person you are motivated by increasing customer value and finding new ways through co-creation with colleagues and other IKEA units and of course you share and live the IKEA culture and values.
We believe you have IKEA retail experience, bringing minimum 5 years’ experience working with home furnishing and retail design solution development. Moreover we believe you have interpersonal skills and experience working in a multicultural environment.
You have knowledge in:
• Revit planning program
• Retail Establishment Process
• Home furnishing the IKEA
• strengthening the uniqueness of the IKEA identity in range presentation and home furnishing solutions such as homes, room settings and vignettes
• strengthening the uniqueness of the IKEA identity in sales support areas such as customer areas, co-worker areas and IKEA Food & Beverages areas
• trends that influence home furnishing, retail design and communication to gain insight to more appealing solutions for customers in our retail environment
• customers' living situations and living conditions in different areas around the world as well as their needs in everyday life at home
• customer shopping and buying behaviour in a multichannel retail landscape
• methods for optimisation of commercial square meters, methods for presenting the range using store media and store layout as commercial tool
• how to steer the customer to relevant products or services
• IKEA concept, brand objectives, values and vision
• how to create and implement change initiatives and manage stakeholders in IKEA using IKEA tone of voice.
In the role as Planning Specialist you need the ability to design retail spaces and home furnishing solution using new methods, digital systems and processes to improve performance. You have a creative mind-set with ability to encourage creative ideas and new value-adding perspectives. Moreover you understand the customer needs and you challenge common ways of working. You are a successful communicator and you can present clearly within your specific area of expertise using IKEA tone of voice.
YOUR RESPONSIBILITIES
We are recruiting for several Planning Specialist positions. We are looking for a mix of Planning Specialists, bringing knowledge and experience from different competence areas. We are looking for you who bring experience in Interior Design.
In this role you are responsible to plan retail spaces and home furnishing solutions for new Customer Meeting Points (CMPs) and major rebuilds based on our most recent home furnishing and merchandising solutions. You will secure planning of CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA.
You will:
• create detailed planning of new CMPs and major rebuilds
• contribute to designing retail spaces and solutions to become visually attractive and drive sales, based on the customer journeys of the new CMP and based on market input and local needs
• contribute to creating inspiring presentation solutions that reflect a wide variety of styles and price levels and life at home activities with seasonal relevance connected to the commercial activities
• work with sustainability in order to contribute to the IKEA focus on social responsibility and care for the environment
• provide design solutions that are documented and ready for implementation by market organisations
• support the commercial team by providing information of planned range and products for all design solutions
• provide information of all merchandise equipment and other support elements for turn-key implementation
• ensure efficient CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA
• create solutions that are adapted to efficient daily operation of the CPM
• be at the forefront of new solutions and new technology in order to optimise customer experience and efficiency of CMPs
• support the market implementation, in order to learn for new projects and share knowledge
• co-operating with other functions and working closely together, sharing knowledge and respecting each other's responsibilities to present the range in the most commercial, inspiring and aesthetic way possible
• work across functions within Ingka Group and collaborate with other IKEA units
• drive an open and sharing climate, being a role model of the IKEA values
• be working with adaptability while working in a fast-paced environment
This role is based in Malmö and will report to the Planning Team Leader.
ABOUT THIS WORK AREA
With the customer at the heart of everything we do, Group Expansion takes responsibility for strategic expansion planning enabling penetration of existing and new markets. We take the lead for business development of existing and new customer meeting points. We act on business needs and empower the markets to maximise accessibility, implement our retailing concepts and fully utilise our assets in the new world of IKEA – all at lowest cost, with economy of scale and sustained profitability.

Ansök nu

Com&In Digital Knowledge Modeler

Läs mer Okt 22
About Inter IKEA Systems and Core Business Franchise? 
Inter IKEA Systems B.V. is the franchisor and the owner of the IKEA Concept, including the IKEA trademarks. In Core Business Franchise we are responsible for the IKEA strategic framework, keeping it together through an IKEA Concept which is updated, relevant, implemented and followed-up together with all IKEA trademark users.

We enable IKEA people in the value chain by developing new ways of working supported by processes, methods, tools and services. We do that by leading the development of solutions that ensure a unique and successful meeting with existing and new IKEA customers. Leading when and how IKEA expands, we enable one common way of working, with high impact at a low cost.

In our working environment everyone feels encouraged to experiment, try new ways and dare to ask: “What if…?” We care for performance with meaning, where you can develop yourself and your career globally. Read more about us at franchisor.IKEA.com

In these exciting times, we are now looking for?a Com&In; Digital Knowledge Modeler?to join our IKEA knowledge graph product development team.?The assignment?of the IKEA knowledge graph product team is to formalize an explicit IKEA ontology of the knowledge we have at IKEA?and?make the knowledge consumable for all IKEA trademark users using modern integration solutions. The product team will?create an infrastructure, allowing for?the actual knowledge domain owners to?model the graph themselves?following both legal structures and internal IKEA governance principles and at source. This also implies that we can remove the integration and transformation layer. After that, we will?distribute the knowledge to all retailers in high-performant and scalable way and where they are, which is +50 markets around the IKEA globe.

One of IKEA´s?strengths is the understanding of our customer’s life at home, how we use home furnishing to solve these by using our unique product range. This combination of knowledge we have built and developed over 70+ years. Your job as Com&In; Digital Knowledge Modeler is to work together with subject matter experts and model ontologies that represent the knowledge domain for home furnishing.

Home furnishing knowledge can range?from color knowledge to complete home furnishing solutions for needs no matter how big or small. How does one plan the perfect sleeping solution? What solutions are best for small space? What types of products are best suitable when living with a baby? These are the types of knowledge areas that will be modelled in the graph.

It is essential?that our Com&In; Digital Knowledge Modeler brings both broad and deep?knowledge of IKEA home furnishing and interior design. Experience with knowledge modelling is not a must, we will support with training?in ontology modelling. However, it is important that you bring a strong interest for digitalization and a passion and drive to translate our unique IKEA knowledge into a digital format to benefit the many people You will be part of a team of experts passionate about technology who represents different knowledge domains. 

As a Com&In; Digital Knowledge Modeler you will: 
Collaborate with subject matter experts in understanding and breaking down different home furnishing topics.
Define and build home furnishing knowledge taxonomies.
Model ontologies that represent various areas of home furnishing.
Define synonyms definitions for all concepts in collaboration with subject matter experts.
Identify opportunities to leverage concepts, ontologies already represented in the graph.
Ensure naming conventions are kept for all concepts and relations within the graph.
Collaborate with product teams and break down requirements to identify gaps in the ontology.
Collaborate with other digital knowledge modelers and ontologists to strategically connect ontologies. 


This is a full time position (40h/weeks) that will initially be a two year?employment?with possibility to make permanent?in the future. 
 
The position will be?located in?Malmö/Sweden or Delft/The Netherlands. Business trips may be required in the future. Note that no relocation support is available for this position. Please?send your application – CV and letter of motivation – in English by 6 Nov 2021. We look forward to getting back in touch with you, however due to the ongoing vacation period there may be some delays.

Ansök nu

Planning Specialist - Racking

Läs mer Sep 29
WHO YOU ARE
We believe you are passionate in creating the future IKEA and get inspired by working together in an ever-changing multi-dimensional environment You have a passion for IKEA Basic racking and Activity & Display equipment, and get energized by driving business growth and by contributing to overall success and results through collaboration. As a person you are motivated by increasing customer value and finding new ways through co-creation with colleagues and other IKEA units and of course you share and live the IKEA culture and values. Moreover, we believe you have strong interpersonal skills and experience working in a multicultural environment.
To be successful in this role you have been working with retail design selling and sales follow-up, merchandising (the IKEA way), establishment projects for a minimum of five years. Preferably, you have a background in merchandising and selling from a Market Hall environment within IKEA and have recently been working with IKEA basic racking, activity and display equipment. It is an advantage if you also have been building it and not only planned it. You have achieved a strong knowledge about the IKEA Components (and frequent range updates), the ordering process, the safety and security aspects of the racking and the mandatory equipment connected to the IKEA visual identity. You have a strong knowledge in the visual identity and the use of non-conceptual equipment. You have been working with the IKEA product range and have a solid knowledge about project planning and execution within a IKEA retail unit and the retail establishment process.
Furthermore, you have knowledge in:
• trends that influence home furnishing, retail design, merchandising and communication to gain insight to a more appealing product presentation for customers in our retail environment
• how to strengthen the uniqueness of the IKEA identity in range presentation and throughout the layout
• customers' living situations in different areas around the world as well as their needs in everyday life at home
• different methods for optimization of commercial square meters, methods for presenting the range and service range using store media, display techniques and store layout as commercial tools
• how to work with commercial merchandising and sales steering
• how to steer the customer to relevant products or services
• the IKEA visual and verbal identity in order to facilitate the creation of commercial environment with a distinct brand impression
• how to create and implement change initiatives and manage stakeholders in IKEA
• Customer Shopping Journey in a multichannel retail landscape
• IKEA MPS suite (ISP, MAA, etc.)
• IKEA Sales Location Management (SLM)
• The working method for presenting the IKEA range (10 steps)
• IKEA Procurement catalogue (racking and other store equipment)
YOUR RESPONSIBILITIES
In this role you are responsible to be part of the planning and merchandising retail spaces and home furnishing solutions for new Customer Meeting Points (CMPs) and major rebuilds based on our most recent home furnishing and merchandising solutions. You will secure planning of CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA.
You will:
• create detailed planning of new CMPs and major rebuilds
• work with an array of different CMP formats within strict deadlines
• contribute to designing retail spaces and solutions to become visually attractive and drive sales, based on the customer journeys of the new CMP and based on market input and local needs
• contribute to creating inspiring presentation solutions that reflect a wide variety of styles and price levels and life at home activities with seasonal relevance connected to the commercial activities
• provide design solutions that are documented and ready for implementation by market organisations
• have a close cooperation with CBF/Equipment business at IKEA components
• support the commercial team by providing information of planned range and products for all design solutions
• provide detailed merchandising plans for all CMP formats utilizing the MPS suite
• maintain an overview of range selection that meets the needs of the local market while aligning with IKEA sales priorities
• provide information of all merchandise equipment and other support elements for turn-key implementation
• ensure efficient CMPs that present the range in a vital, inspiring way fitting the needs of the many and that enable access to the whole range in a multichannel retail world of IKEA
• create solutions that are adapted to efficient daily operation of the CMP
• be at the forefront of new solutions and new technology in order to optimize customer experience and efficiency of CMPs
• support the market implementation, in order to learn for new projects and share knowledge
This role is based in Malmö and will report to the Planning Team Leader.
ABOUT THIS WORK AREA
With the customer at the heart of everything we do, Group Expansion takes responsibility for strategic expansion planning enabling penetration of existing and new markets. We take the lead for business development of existing and new customer meeting points. We act on business needs and empower the markets to maximize accessibility, implement our retailing concepts and fully utilise our assets in the new world of IKEA – all at lowest cost, with economy of scale and sustained profitability.
QUESTIONS AND SUPPORT? LET'S CONNECT!
If you have questions regarding the recruitment process, please feel free to contact Ami Hui, ami.hui@ingka.ikea.com. We look forward receiving your application in English as soon as possible. Please note that we will be reviewing applications and interviewing candidates on a continuous basis.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från AFRY AB .

Testande testledare till AFRY X

Testledare
Läs mer Jul 4
Nytt
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 17 000 hängivna experter som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Som Testande testledare kommer du tillhöra AFRY X, vår division som erbjuder tjänster och rådgivning inom digitalisering, industriell Internet of Things (IoT), artificiell intelligens, design och cybersäkerhet. Med hjälp av digitalisering hjälper vi våra kunder att snabba på omställningen till ett mer hållbart samhälle. AFRY X South är i dagsläget ca 100 medarbetare med bred kompetens som täcker allt från mjukvaruutveckling till projektledning och test.


Jobbeskrivning
Har du en bakgrund inom test och vill utvecklas inom test och testledning??Just nu söker vi dig som har erfarenhet från mjukvarutest!
AFRY har stort fokus på digitalisering, vi ser ett växande behov hos våra kunder och vill därför få in?fler kollegor till vårt testteam. Som Testande testledare hos oss är du kommunikativ och lösningsorienterad, du gillar att få växla mellan att både testa själv till att planera och testleda för att driva testarbetet framåt och därmed säkerställa högsta kvalitet hos våra kunder oavsett kundens och uppdragets olika förutsättningar. Vi erbjuder en möjlighet att arbeta i olika uppdrag där uppdragen kan variera, från att jobba i befintliga och upparbetade testprocesser till att bygga upp en testverksamhet.


Kravspecifikation
Kvalificerande:
Minst 2 års erfarenhet av test och testledning
Jobbat med test i agila team
Du har god samarbetsförmåga och förmågan att arbeta självständigt
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:
Certifiering enligt ISEB/ISTQB
Scrum / SAFe certifiering
Erfarenhet från olika branscher, gärna bank/finans/retail
Konsultvana



Ytterligare information
På grund av sommarsemester kommer CV-selekteringen påbörjas först i början på augusti, återkopplingen på din ansökan kan därför dröja något längre än i vanliga fall. Vi är tacksamma för ditt tålamod och önskar dig en fin sommar!
Kontakt för ytterligare information:
Ronnie Heimer
Group Manager Digital Quality South
ronnie.heimer@afry.com
+46 10 505 90 28
Stina Haugland
Recruitment Partner
stina.haugland@afry.com
+46 70 161 59 76
Vi kan tyvärr inte ta emot några ansökningar via mejl.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Besiktningsmän bygg/huvudbesiktningsman

Besiktningsingenjör
Läs mer Jul 4
Nytt
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Har du erfarenhet av byggbesiktning och kanske dessutom som huvudbesiktningsman?
Vill du tillhöra ett engagerat team och ta dig an varierande uppdrag? Vi på AFRY har jobbet för dig!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med entreprenadbesiktningar, statusbesiktningar, byggplatskontroller och utredningar inom industri och offentlig sektor, främst i Malmö/Lund omnejd men uppdrag förekommer även i region syd.
Som huvudbesiktningsman kommer du att ansvara och samordna större besiktningsorganisationer. Det finns även möjlighet att kombinera besiktningsuppdrag med andra typer av konsultuppdrag såsom byggledning och kontrollansvar enligt PBL.
Vår målsättning är att AFRYs besiktningsmän bygg ska vara certifierade entreprenadbesiktningsmän enligt SBR/RISE.
AFRY har idag över 100 besiktningsmän som i samråd utvecklar vår besiktningsverksamhet. Vill du vara en del av det?
På Project management Syd finner du ett glatt gäng där gemenskap och engagemang är två ledord, där du med din erfarenhet, kunskap och positiva anda blir ett välkomnat tillskott!


Kravspecifikation
Vi tror att du som söker har minst 5 års erfarenhet av entreprenadbesiktningar. Det är meriterande om du är certifierad entreprenadbesiktningsman enligt SBR/RISE.
Eftersom du som konsult har mycket kontakt med olika kunder behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten.
För att trivas bra i rollen ser vi att du tycker det är intressant att möta människor, är flexibel och anpassar dig snabbt till nya förutsättningar i arbetet. Du samarbetar bra med andra samtidigt som du är självständig i ditt arbete. Ytterligare egenskaper som stämmer in på dig är öppen, lyhörd och god relationsbyggare samtidigt som du har ett tydligt kundfokus. Självklart har du ett stort teknikintresse och vilja att ständigt utvecklas!


Ytterligare information
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdatum är den 7/8 2022.
Nu har vi beskrivit den vi söker, har du några frågor om tjänsten eller om hur det är att arbeta på AFRY? Då är du varmt välkommen att höra av dig!
Kontaktuppgifter för frågor
Joseph Lindgren, Group manager Inspection Real Estate
T: +46 10 505 10 15
joseph.lindgren@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Testutvecklare inom testautomation till AFRY X

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jul 4
Nytt
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 17 000 hängivna experter som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Som Testutvecklare kommer du tillhöra AFRY X, vår division som erbjuder tjänster och rådgivning inom digitalisering, industriell Internet of Things (IoT), artificiell intelligens, design och cybersäkerhet. Med hjälp av digitalisering hjälper vi våra kunder att snabba på omställningen till ett mer hållbart samhälle. AFRY X South är i dagsläget ca 100 medarbetare med bred kompetens som täcker allt från mjukvaruutveckling till projektledning och test.


Jobbeskrivning
Har du en bakgrund inom test, jobbar idag som testutvecklare inom automatisering och vill fortsätta utvecklas inom rollen? Har du dessutom jobbat i team som bemästrar agila metoder eller DevOps? Då vill vi att du blir vår nya kollega!
Vi söker dig som har erfarenhet från mjukvarutest, och en ambition och vilja att bli bättre genom att utbyta kunskap och erfarenheter tillsammans med dina kollegor för att växa i din roll och inom teamet. Som konsult hos oss?på AFRY?kommer du få?roliga utmaningar?med?spännande?kunder inom olika branscher?och du får stora möjligheter till att utvecklas.


Kravspecifikation
Kvalificerande
Du har goda kunskaper inom ett eller flera av de vanliga skript- och programmeringsspråken (t.ex Python, JavaScript, Java, C#)
Du har arbetat med några automatiseringsverktyg för test (t.ex Selenium, Cypress, SoapUI mfl)
Du är van vid att jobba strukturerat med versionshantering i ramverk (t.ex Git)
Du har god samarbetsförmåga och arbetar självständigt
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande
Du har arbetat med testautomatisering i fler än ett testprojekt med erfarenhet av att jobba med testarkitektur och implementera ramverken från scratch
Erfarenhet av Scrum, SAFe, Lean, Kanban eller DevOps
Du har jobbat med virtualisering genom containers såsom Docker eller Kubernets
Konsultvana
Certifiering enligt ISEB/ISTQB



Ytterligare information
På grund av sommarsemester kommer CV-selekteringen påbörjas först i början på augusti, återkopplingen på din ansökan kan därför dröja något längre än i vanliga fall. Vi är tacksamma för ditt tålamod och önskar dig en fin sommar!
Kontakt för ytterligare information:
Ronnie Heimer
Group Manager Digital Quality South
ronnie.heimer@afry.com
+46 10 505 90 28
Stina Haugland
Recruitment Partner
stina.haugland@afry.com
+46 70 161 59 76
Vi kan tyvärr inte ta emot några ansökningar via mejl.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Junior Java utvecklare till AFRY X i Malmö

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jul 4
Nytt
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi är 17 000 hängivna experter som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Som utvecklare kommer du tillhöra AFRY X, vår division som erbjuder tjänster och rådgivning inom digitalisering, industriell Internet of Things (IoT), artificiell intelligens, design och cybersäkerhet. Med hjälp av digitalisering hjälper vi våra kunder att snabba på omställningen till ett mer hållbart samhälle. AFRY X South är i dagsläget ca 100 medarbetare med bred kompetens som täcker allt från mjukvaruutveckling till projektledning och test.


Jobbeskrivning
Vi fortsätter växa och söker fler juniora Java-utvecklare till vårt team med placering hos en av våra mest innovativa kunder i Malmö. Du ges möjlighet att, som junior utvecklare, arbeta med mycket kompetenta kollegor i ett framstående, internationellt bolag. Vi tror att du är driven, nyfiken och orädd – i gengäld kommer vi ge dig rätt stöttning och kompentensutveckling för att snabbt få dig att utvecklas och skapa en ovärderlig grund för ditt fortsatta arbetsliv.
I denna roll kommer du arbeta med Big data. Du kommer utveckla algoritmer att matcha, sammanställa och identifiera avvikelser. Du kommer dessutom förbättra enkelheten, skala och effektivisera systemen för att hantera allt mer data samt förbättra handläggningstiden för att hålla data så uppdaterad som möjligt. Det inkluderar att identifiera och föreslå förbättringar, såsom att automatisera delar av den nuvarande processen, formulera krav på ny funktionalitet och sätt att designa lösningen.


Kravspecifikation
Relevant akademisk examen
Erfarenhet av programmering och design
Du kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift
Permanent bosättning i Sverige, eller åtagande att flytta till Sverige, gärna nära Malmö då arbetet sker på plats i Malmö.

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskap om hur man tillämpar Machine Learning eller AI på stora mängder data.


Ytterligare information
På grund av sommarsemester kommer CV-selekteringen påbörjas först i början på augusti, återkopplingen på din ansökan kan därför dröja något längre än i vanliga fall. Vi är tacksamma för ditt tålamod och önskar dig en fin sommar!


Kontaktuppgifter:
Per Svensson
Section Manager AFRY, IT Solutions south
per.t.svensson@afry.com
Stina Haugland
Recruitment Partner
stina.haugland@afry.com



AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Byggledare för Energi- och Anläggningsprojekt

Byggledare
Läs mer Jul 4
Nytt
Företagsbeskrivning


AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle.
Vi är 17 000?hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation.
Läs mer om oss här: https://afry.com/sv


Jobbeskrivning


Distributionsnäten har expanderat i högt tempo de senaste åren och utbyggnadsmöjligheterna är fortfarande mycket goda. I takt med expansionen växer även AFRYS Distributionssystemsavdelning och ny söker vi vår nästa kollega som har erfarenhet inom byggledning, är det du?
Vår huvudsakliga verksamhet avser distribution av fjärrvärme, fjärrkyla och gas men även sol/vind och andra anläggningsprojekt är delar vi är verksamma inom.
Som Byggledare på AFRY kommer du att få ett varierande arbete med uppdrag inom flera olika områden så som fjärrvärme, fjärrkyla och andra anläggningsprojekt. I rollen kommer du att samordna, planera och leda olika projekt. Du är med i projektets alla faser, från början till slut.
I din roll på AFRY kommer du att kunna utvecklas och ta dig an projekt du inte arbetet med tidigare. Du får många kontaktytor både internt och externt och du får omväxlingen att arbeta både i våra egna lokaler samt ute på fält i projekten.


Kravspecifikation


Personliga egenskaper är något som vi värderar högt, och för att du ska trivas i rollen - och på AFRY - ser vi att du känner igen dig i våra värdeord BRAVE, DEVOTED, TEAM PLAYERS.
Som person är du flexibel, driven och engagerad. Du har förmågan att arbeta med flera projekt samtidigt och är både strukturerad och analytisk. Vidare är du en lagspelare med ett genuint intresse av att bygga kontakter internt så väl som externt, med ett kundorienterat mindset.
För att lyckas i rollen behöver du ha följande erfarenheter och bakgrund:
Högskoleutbildning, yrkeshögskola eller att du arbetat inom området en längre tid som arbetsledare eller platschef.
erfarenhet av arbetsmiljö, entreprenadjuridik, mängdförteckningar, tidsplanering samt ekonomi i projekten.
·Körkort – B
Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och skrift.

Det här ser vi som meriterande:
En ledande roll på entreprenadsidan eller liknande konsultroll.



Ytterligare information


Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.


Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!


AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och vi vill gärna visa dig varför!
Läs mer om att arbeta på AFRY här https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry
Sista ansökningsdatum är 19/8 Urval och intervjuer påbörjas efter sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter
Christoffer Nilsson, Sektionschef
Christoffer.nilsson@afry.com
Maria Hansson, Rekryteringspartner
Maria.hansson@afry.com


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.
Jag är intresserad

Ansök nu

Trainee Automation Engineer - AFRY Academy

Automationsingenjör, elkraft
Läs mer Jul 4
Nytt
Company Description
AFRY is a European leader in engineering, design, and advisory services, with a global reach. We accelerate the transition towards a sustainable society.
We are 17,000 devoted experts in infrastructure, industry, energy and digitalization, creating sustainable solutions for generations to come.
The company was originally founded in 1895 and is listed on the stock market in Stockholm. Our geographical stronghold is the Nordic countries. One of the technical fields we have a strong position in is automation. We are approximately 1000 automation engineers in Nordic countries and we deliver some of the largest and most critical automation projects eg. within the following segments: pharmaceutical, food, beverage, power production, pulp and paper, water & wastewater and infrastructure projects (tunnel, airports etc).
Please see www.afry.com for more information about our company.


Job Description
Trainee - Automation engineer with focus on ABB´s DCS platform 800xA. We seek 5 or more new talents eager to become skilled automation engineers within DCS programming
The position is a trainee position for 9 months starting end September 2022 and finishing end June 2023. After the trainee period is finished the position will be transferred to an ordinary employment as “Automation engineer” at one of AFRY´s highly skilled automations sections in Denmark or Sweden. Possible locations are Karlstad, Gothenburg, Varberg, Malmö, Copenhagen or Kalundborg.
The trainee period will focus on learning the platform ABB 800xA and getting acquainted with various industry segment applications eg. pharmaceuticals, water & wastewater and process industry. The trainee period will include basic training on the platform. After completed basic training the trainees will do 3 sessions of internship. These sessions will be held at offices in Denmark and Sweden. Each session has a duration of approximately 10 weeks.


Qualifications
We are looking for persons with a solid technical education eg. B.Sc in electrical engineering, automation or chemistry and an interest to work with programming of large and complex automation systems.
We believe you are at the beginning of your engineering career and now look forward to developing and using your theoretical training practically!
Excellent skills in English as well as one Scandinavian language is required. Driver´s license is also required.
The projects typically include phases with on-site work at the customer’s site. These phases often include some long working days and periods of being away from home for one or several weeks. Hence, we look for candidates who find this challenging and fun.
As a person, we believe you are curious, willing to learn and have a burning eager to start your career as an Automation Engineer.
In addition to this trainee training in ABB 800xA, we can offer you awesome colleagues, technology at the absolute forefront, continuous development and stimulating assignments.
AFRY is ranked as one of Scandinavia´s most popular employers among engineers. With us, you are involved in developing innovative and sustainable solutions in infrastructure, energy, digitalization and industry.


Additional Information
Deadline for applications: August 15. Press the apply button bellow of your preferred location.
Interviews will be held during second half of August and candidates will be selected and given notice early in September.
The employment start date is September 19:th.
Possible location for the employment is Karlstad, Gothenburg, Varberg, Malmö, Copenhagen and Kalundborg.
The ambition is that the trainee group will include persons from both Denmark and Sweden and from several of the offices mentioned above.
During the internship period the candidates will work at three different AFRY offices. The most probable locations are Karlstad, Gothenburg, Varberg, Malmö, Copenhagen and Kalundborg.
The candidates will receive ordinary payment during the trainee period.
AFRY will also reimburse travel expenses for all travel to training classes and internship work during the trainee period. This also includes trips to home every 2:nd week.
AFRY will also pay daily allowance and travel time compensation.
The basic training in ABB 800xA systems will be held in Västerås (Sweden) in week 39, 40, 41 and 43. The training will be held in English and/or Swedish depend on the groups wishes.
Our ambition is to launch a similar trainee program for 10 persons starting summer 2023. If you are interested to participate in that trainee program please contact us, see contact information below.
Contact information
Copenhagen
Jens Gjerløv – Manager
jens.gjerlov@afry.com
+45 2235 3424
Kim Pedersen - Manager
kim.pedersen@afry.com
+45 8188 2338
Kalundborg
Jens Rasmussen – Manager
jens.rasmussen@afry.com
+45 2210 5479
Malmö
Per Erik Rasmusson – Manager
per-erik.rasmusson@afry.com
+46 10 505 38 86
Gothenburg and Varberg
Mikael Esberg – Manager
mikael.j.esberg@afry.com
+46 10 505 09 99
Karlstad
Tobias Kåberg – Manager
tobias.kaberg@afry.com
+46 72 077 21 26
Recruiter
Gustaf Hesslegård - Recruitment Partner (Sweden)
gustaf.hesslegard@afry.com
+46 10 505 00 50


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu