Malmö: Operatör till läkemedelsproduktion sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operatör till läkemedelsproduktion sökes i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-09 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är det dags att testa något nytt och vara en viktig del i en produktionslinje? Läs då vidare för mer information om den spännande tjänsten som operatör inom läkemedelsbranschen!

PerformIQ söker för kunds räkning flera operatörer för ett längre uppdrag i Malmö. Vår kund är verksam inom utveckling, tillverkning och distribution av läkemedel. I tjänsten som operatör kommer du att arbeta i glatt och positivt arbetslag där alla strävar efter att nå de mål som företaget har och där din goda förmåga till samarbete gör dig till en likasinnad kollega.

Som operatör är du en del av produktionslinjen och ska på ett noggrant men effektivt sätt följa de instruktioner som finns där kvalitet är ett nyckelord i hela processen. Det kan förekomma vissa manuella arbetsmoment i produktionen då hela kedjan inte ännu är helt automatiserad. I rollen som operatör ingår även mycket dokumentation och du behöver därför känna dig trygg i att läsa och förstå instruktioner på svenska.

Personprofil
Vi söker dig som har en positiv inställning till arbete och trivs med att arbeta praktiskt. Det är du själv som avgör din utvecklingskurva då det finns möjligheter att få utökade, mer avancerade, arbetsuppgifter om du visar intresse och driv.

För att lyckas i rollen känner du igen dig på följande punkter:

• Goda språkkunskaper i svenska
• Har ett effektivt och kvalitativt arbetssätt
• Är lojal och arbetsam
• Har en god samarbetsförmåga

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet inom läkemedelsbranschen men det är meriterande med tidigare arbete utifrån GMP-standard. Dina personliga egenskaper väger tungt i denna process. Arbetet sker i skift och du måste därför kunna arbeta 2-skift vilket innebär rullande schema med varierande arbetstider kväll, och dagtid. Det finns även möjlighet till konstant natt-arbete!

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, goda möjligheter till överrekrytering
Arbetstid: 2-skift, samt även natt beroende på avdelning

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Konsultchef Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Information om kundföretaget uppges vid intervju. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Maskinoperatör, läkemedel

Nedan visas andra jobb i Malmö som Maskinoperatör, läkemedel.

Maskinoperatör sökes till välkänd industri | Heltid | Malmö

Läs mer Apr 15
Har du industrivana och ser dig själv som en självständig och ansvarsfull person på jakt efter ett nytt jobb? Är du redo för att ta steget in i en bransch som präglas av innovation och spännande utmaningar? Då har vi rätt utmaning för dig! Nu söker vi på Manpower engagerade maskinoperatörer till en välkänd kund i Malmö. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! #JobbJustNu





Det här är ett konsultuppdrag med start omgående. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Malmö. Uppdraget startar omgående och är ett långsiktigt behov.

Att arbeta som maskinoperatör hos vår kund i Malmö

I det här uppdraget kommer du att arbeta på ett spännande, innovativt och globalt företag i Malmö som är verksam inom tobaksindustrin. I rollen som maskinoperatör ansvarar du för drift och övervakning av produktionsmaskiner. Du kommer att arbeta med tillverkning enligt gällande metoder, kontrollera maskiner och material som används i produktionen och utföra rengöring och underhåll enligt gällande rutiner och regelverk. Dessutom kommer du även vara ansvarig för att identifiera och åtgärda tekniska problem vid behov. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att utföra arbetet på bästa sätt!

Är du vårt nya tillskott?

Det här jobbet passar dig som är driven, engagerad och motiveras av att få ta eget ansvar. Du har ett stort tekniskt intresse och vill bidra till ett starkt team samt en positiv arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess!

Vi söker dig som har

* Fullständig gymnasieexamen
* God datorvana
* Grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift
* Körkort och tillgång till bil
* Behärskar svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har truckkort och/eller tidigare erfarenhet av industri.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.



Vad kan Manpower erbjuda dig?

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Ansök idag!

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Nordström via e-post:

sara.nordstrom@manpower.se

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Övrigt

Placeringsort: Malmö

Tillsättning: Omgående

Arbetstider: 3-skift (dag, kväll och natt)

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Bio-Process Engineer, Cell Therapies and ATMP

Läs mer Mar 18
Are you ready to join a team committed to move cell therapies into clinical and commercial settings by supplying high quality neonatal amniotic MSCs for cell therapy use? Amniotics is at the start of an exciting journey, and we are looking for passionate individuals to join us on this important mission.

Amniotics is a pharmaceutical company, dedicated to developing and commercializing novel treatments for the benefit of patients suffering from rare and life-threatening diseases, and to function as a CDMO for other organizations wishing to produce their ATMP in a GMP licensed facility. All in all, Amniotics is currently a team of 7 and envision to be a team of about 10 people from autumn 2024.

Amniotics is seeking a Bio-Process Engineer who will be part of the production team and participate in GMP manufacturing of cells under aseptic conditions. Areas of responsibility will include installing, validating, and maintaining equipment and facilities as well as process development.

In this position, you will participate in the day-to-day drug product manufacturing operation to ensure clinical and commercial supply, using your technical expertise in the areas of aseptic processing, cell culture and aseptic fill/finish. You will also help improve processes for drug product manufacturing. The position will report to the Production Manager.

Amniotics uses English as the company language.

Responsibilities
· Maintain equipment and facilities, contact with suppliers.
· Produce clinical and commercial material that meets the company’s strategic objects and is compliant with GMP and safety regulations.
· Participate in investigations as related to the manufacturing process.
· Participate in tech transfer of new products and processes into the manufacturing area. Provide manufacturing feedback on engineering related projects.
· Identify and implement continuous improvement opportunities.

Qualifications
· Experience in biopharmaceutical based GMP manufacturing operations.
· Experience in cleanroom operation and aseptic processing
· Minimum BS degree in biological sciences, biochemistry, chemical engineering, bioengineering, or related technical field, or equivalent industry experience.
· Experience in cell culture, aseptic fill/finish and pharmaceutical development a plus.

Please note this job description is not an exhaustive listing of activities, duties or responsibilities for this job. Duties, responsibilities and activities may change over time. This is a permanent position with a 6-month trial period.

For further information regarding the position, please contact:
Jan Talts, Production Manager, COO, +46-72 327 8530, jt@amniotics.com

You are welcome to send your application with CV to the above e-mail address. Applications are evaluated on an ongoing basis. The expected starting date is ASAP.

Ansök nu

Processkemist till Polypeptide i Malmö

Läs mer Feb 29
Vi söker dig som vill arbeta som Processkemist i en producerande miljö hos PolypeptideGroup i Malmö. Du kommer att få ett varierande arbete där du arbetar i team med storskalig produktion av läkemedelssubstanser på en av världens ledande och största kontraktstillverkare av medicinska peptider. Faktum är att Polypeptide tillverkar över en tredjedel av alla godkända peptidläkemedel i världen. Tjänsten är på företagets svenska huvudkontor och produktionsanläggning i Limhamn, Malmö. Förutom Limhamn, Malmö finns Polypeptide Group representerade i USA, Belgien, Indien, Frankrike, Schweiz och har cirka 1200 medarbetare.



Vad erbjuder Polypeptide?
Här får du en möjlighet att komma in på ett välrenommerat företag och genom din kompetens och erfarna kollegor vara med och göra skillnad. Här skapar ni aktiva substanser i olika mediciner med syfte att hjälpa människor till en bättre vardag!
På Polypeptide får du även möjlighet att arbeta mot gemensamma mål i ett starkt team där du tillsammans med andra bidrar till utvecklingen och framtagandet av nya processer på företaget.



Rollen som Processkemist
Tjänsten som Processkemist innebär arbete med antingen syntes eller peptidrening av kommersiella produkter och nya projekt. Den här rollen är varierande och består av olika moment, så som operativt processarbete, dokumentation och utrustningsrelaterade uppgifter. Här får du lära dig mycket inom produktionen, men det ger också en bra bas för vidare utveckling inom Polypeptide på sikt. Du blir en del av ett team med flera kompetenta, drivna och erfarna kollegor.

Du kommer bland annat att:

- Granska/Skriva/Revidera MBPRer, SOPar och andra kvalitetsdokument.

- Dokumentera enligt GMP.

- Vara delaktig i projekt, utvecklingsarbete och säkerhetsarbete

- Vara/supportera utrustningsansvarig



Vad du behöver ha med dig:
Du har en eftergymnasial utbildning inom kemi med dig in i rollen och/eller flera års arbetslivserfarenhet som gett dig god kunskap och erfarenhet för rollen som Processkemist. Du trivs med att arbeta fysiskt i en producerande miljö, samt har ett stort intresse av att jobba enligt kvalitetssystem och noga beskrivna rutiner.

Du har även:

- Möjlighet att arbeta med förskjuten arbetstid

- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

-
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta enligt GMP.



Vi tror att du beskriver dig som:
En person med god struktur- och planeringsförmåga. Du skapar förutsättningar att lägga upp ditt arbete på ett optimalt sätt och beskriver dig som en problemlösare där utmaningar identifieras för att sedan finna den mest optimala lösning. Du är lättsam att kommunicera med och har en förmåga att anpassa dig utefter den kontext du befinner dig i.
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid att du kan arbeta självständigt och i team, samt att du är tekniskt och praktiskt lagd. Då Polypeptide är en organisation som strävar efter att hela tiden bli bättre är du självklart också positivt inställd till kontinuerligt förändringsarbete.



Praktisk information
Start: Snarast
Arbetstider: Heltid - skift/förskjuten arbetstid med flextid.
Anställningsform: Konsultuppdrag om minst 6 månader med möjlighet till förlängning/överrekrytring på sikt
Plats: Limhamn, Malmö.

Ansök nu

Läkemedelsoperatör Förpackning

Läs mer Apr 9
Om företaget
Emploid har fått förnyat förtroende, och söker nu för kunds räkning fler Läkemedelsoperatörer Förpackning till ett läkemedelsbolag i Malmö. Företaget växer, och behöver utöka sin produktionsavdelning med fler operatörer.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via oss på Emploid, med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget därefter. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Om rollen
I rollen som Läkemedelsoperatör Förpackning får du möjligheten att komma in i ett team där snabb leverans och hög kvalitet står i fokus. Du kommer arbeta med såväl etikettering, packning och montering av läkemedel med hjälp av både semi-, och helautomatiserade maskiner som manuell-handpaketering. Då verksamheten är kvalitetsstyrd arbetar du i renrum enligt rådande GMP-regler och stor vikt kommer därför läggas noggrannhet och god produktionshygien. En stor del av ditt arbete kommer även innefatta löpande dokumentation av arbetet. För dig med ett stort personligt driv och engagemang erbjuds fina utvecklingsmöjligheter.
Mer konkret innefattar tjänsten:
- Förberedelse av material
- Manuell- såväl som maskinell paketering och etikettering av läkemedelsprodukter
- Löpande dokumentation av arbetet
- Granskning av tillverkningsordrar och städning av förpackningslinjer
Om dig
Vi söker dig som har en hög grad av personligt driv och engagemang, med en vilja att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Du har en positiv inställning till nya arbetsuppgifter och ett intresse för att lära dig nya saker varför du gärna ställer frågor vid behov. Eftersom du arbetar i en verksamhet med högt ställda kvalitetskrav har du ett noggrant förhållningssätt till ditt arbete och kan med lätthet ta till dig och arbeta utifrån skriftliga instruktioner. För att försäkra dig om att ditt arbete blir korrekt värderar du ett nära samarbete med dina kollegor där ni har en öppen dialog och kommunikation. På så sätt kan du och dina kollegor hjälpa varandra och dubbelkontrollera att arbetet verkligen blivit rätt. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och noterar kollegor därför om det är något som blir fel.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en produktionsmiljö
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Körkort och tillgång till bil
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 3-skift mån-fre 06.00-14.30, 08.30-17.00, 15.30-00.00
Lön: Enligt rådande kollektivavtal
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anna Svensson på anna.svensson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: operatör, maskinoperatör, processoperatör, förpackningsoperatör, läkemedelsoperatör, industri, tillverkning, produktion, läkemedelsproduktion, GMP, pharma, rekrytering, konsult, Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona

Ansök nu

Skiftarbetande maskinoperatörer sökes till Malmö och Eslöv.

Läs mer Mar 14
Att jobba på Jobandtalent

På Job&Talent; tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

Om tjänsterna

Vi jobbar med flera kunder inom tillverkning och söker löpande drivna och engagerade operatörer. Våra kunder är verksamma inom bland annat läkemedels- fordons och livsmedelsindustrin och finns i Malmö och Eslöv bl.a

Arbetsbeskrivning

Som maskinoperatör hos våra kunder är du en viktig del i att processen rullar på och fungerar effektiv. I dina arbetsuppgifter kommer det bl.a ingå:

- Processövervakning
- Styrning och operering av maskiner
- Utföra kvalitetskontroller
- Dokumentation
- Bidra till förbättringsåtgärder


Arbetet kräver hög noggrannhet och vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse. Du behöver också kunna jobba olika skift och det är viktigt att du är flexibel kring arbetstiderna. Tjänsterna är på heltid och tillsvidare (inleds med 6 månaders visstidsanställning).






Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av tidigare arbete som maskin-/processoperatör
- Körkort och tillgång till bil
- Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt
- Goda datorkunskaper
- Goda referenser från tidigare arbeten


Meriterande

- Truckkort A-B


Din profil


För att lyckas och trivas i rollen så ser vi att du:

- Har viljan att utvecklas i din roll
- Är engagerad och initiativtagande i ditt arbete
- Är lyhörd, lyfter blicken och ser helheten
- Är flexibel och inte rädd för att växla arbetsuppgifter när så behövs
- Är strukturerad då arbetet innehåller flera, ibland komplicerade, moment


Ansökan

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Jobandtalent

Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Performiq AB .

Dansktalande Account Manager till Conrad Elektronik i Malmö

Account manager
Läs mer Apr 8
Logga
Är du en initiativtagande och tekniskt intresserad person som trivs att arbeta kundnära? Drivs du av att arbeta med försäljning och är dessutom flytande i danska? Då kan du vara den personen vi söker som ska bli nästa Account Manager för Conrad Electroniks som ska arbeta mot den danska marknaden.

Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker nu till Conrad Elektroniks räkning en dansktalande Account Manager/ Sales representative som ska arbeta mot den danska marknaden.

Som Account manager kommer din huvudsakliga uppgift vara att vårda och följa upp befintliga kunder på den danska marknaden, primärt genom telefon och digitala plattformar. Ditt ansvarsområde sträcker sig från att vägleda kunder, hantera offerter och att etablera långsiktiga kundrelationer. Denna roll erbjuder en utmärkt möjlighet till karriärutveckling inom försäljning och markerar starten på Conrads strävan att bygga upp en framstående försäljningsorganisation i både Danmark och Skandinavien.

Utöver att vårda befintliga kunder förväntas du också generera en kontinuerlig tillväxt för din egen kundportfölj. Detta innebär att du kommer att arbeta med aktiviteter såsom besöksplanering, utformning av inköpslösningar, förhandling av partneravtal och noggrann analys av marknaden.

Du kommer att tillhöra det skandinaviska försäljningsteamet med tre andra kollegor som utgår från kontoret i Malmö, WTC i Västra hamnen men har möjlighet till hemmaarbete två dagar i veckan. Utöver detta kommer du även arbeta i nära och tät dialog med teamledare, samt lokala och internationella kollegor för att optimera och bibehålla Conrads position som ledande aktör i regionen.

Därför vill du arbeta på Conrad:
• Vi erbjuder dig möjligheten att bidra till den fortsatta tillväxten av en av Europas största elektronikkoncerner och bli en del av ett team av entusiastiska proffs.
• Vår företagskultur är informell, dynamisk och resultatinriktad med tydliga KPI: er
• Vi erbjuder utmärkta arbetsförhållanden i Malmö (WTC, Västra Hamnen) och en konkurrenskraftig lön med bonusmöjligheter.
• Vi uppmuntrar personlig utveckling och mjuka färdigheter genom utbildning och träning.

Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp. Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina mål

För att lyckas i rollen som Account Manager krävs vidare:
• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Flytande i danska i både tal och skrift
• B körkort.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla. Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Det är meriterande om du har en bakgrund inom elektronik och komponenter. Utöver detta värderas även erfarenhet av försäljning inom en industriell B2B-miljö.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö med möjligheter till hemmaarbete

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Vi är Conrad, en totalleverantör av mer än 750 000 tekniska och elektroniska produkter. Vi har legat i framkant i Europa i många år - från mätteknik och komponenter till verktyg, multimedia och många tekniska tjänster för våra företagskunder. Vi är i full gång med att bli en av Europas största och mest tillgängliga företagslösningar inom elektronik och teknik.

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Underhållsingenjör till kraftvärmeverket på SYSAV

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Arbetar du på energibolag eller inom process- /tillverkningsindustrin och brinner för mekanik och teknik? Vill du arbeta med ett drivet gäng med starkt engagemang som ställer upp för varandra? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Arbetsuppgifterna består av att leda och utveckla underhållet samt supportera teknikerna i det förebyggande och avhjälpande underhållet med fokus på problemlösning och rotorsaksanalys. Du kommer att medverka och driva utredningar som syftar till att minska antalet störningar, stopp och haverier i den operativa verksamheten. Arbetet är fritt och självständigt med intressanta uppgifter i olika sammanhang där dina insatser blir en viktig del av verksamhetens framgång.

Du kommer framför allt att:
• Driva och medverka i olika utredningar
• Ge support till mekaniker och elektriker
• Ta fram arbetsinstruktioner, KPI:er och prestandakontroller, då vi ska gå från att vara avhjälpande till att bli mer förebyggande i vårt underhållsarbete
• Tillsammans med andra enheter bevaka den tekniska utvecklingen och arbeta med uppgraderingar, modernisering och ständiga förbättringar av maskinparken
• Medverka till utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och metoder
• Vara delaktig i planering, utveckling av revisionen (den stora årliga underhållet av kraftvärmepannorna). Även kunna ta rollen som revisionsledare vid behov.

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom det tekniska området samt några års arbetserfarenhet från kraftvärmeanläggning, process- eller tillverkningsindustrin.
Du har arbetat med löpande underhåll och förbättringsarbeten och har god förståelse för mekanik och teknik.

I ditt arbete med förbättringar är det meriterande om du har erfarenhet av 6 Sigma och TPM.

För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös med en rak och tydlig kommunikation. Du samarbetar och kommunicerar med både tekniker och ledning och tar egna initiativ för att nå verksamhetens mål. Som person ser vi att du är en analytisk och en strukturerad problemlösare och självklart är du serviceinriktad. Tjänsten innebär mycket kontakter såväl internt som externt med leverantörer och entreprenörer.

I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare till Energiavdelningen på SYSAV

Civilingenjör, anläggning, elkraft
Läs mer Apr 9
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du utbildad Civilingenjör / Högskoleingenjör med ett starkt intresse för projektledning och förbättringsarbete?
Känner du dig hemma inom energi / industrisektorn och vill till en organisation som har en positiv påverkan på miljön i Skåne?
Då kan det här vara tjänsten för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Avdelningen Energi driver Sysavs kraftvärmeverksamhet som energiåtervinner avfall till el och fjärrvärme. Sysav står för majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärmeproduktion varje år. Sysav är en av de största aktörerna inom detta område i Sverige. Det vi gör här har stor påverkan i systemperspektivet.

Avdelningen Energi fortsätter att växa och kommer anställa två Verksamhetsutvecklare till ett nyskapat team, Process-och teknikoptimering (PTO), med fokus att systematisera förbättringsarbetet tillsammans med resten av avdelningen.

Vi söker dig som vill till en arbetsplats där du får vara med och skapa en förbättringskultur, affärsnytta och i slutändan en bättre miljö.

Arbetsbeskrivning:
• Medverka, driva och leda förstudier, projekt och investeringsprojekt som ska utveckla avdelningen.
• Arbeta med ständiga förbättringar av anläggningar, arbetssätt, driftstrategier och processer i syfte att optimera.
• Utbilda och involvera avdelningens personal med verktyg inom ständiga förbättringar.
• Driva/medverka i utredningar av händelser (exempelvis driftsstörningar, miljöavvikelser och arbetsmiljöavvikelser).
• Arbeta med och skapa ett visuellt system över anläggningens prestanda som ska vara verksamhetens underlag för att kunna ta beslut vilka projekt och förbättringar som ska prioriteras och utföras.
• Hålla dig uppdaterad om relevant benchmark och omvärldsanalys.

Du kommer dagligen att arbeta i Sysavs projektmodell och med Sysavs olika stödsystem exempelvis inom ekonomi och underhåll. Du arbetar med att ta fram underlag genom att analysera teknisk dokumentation och produktionsdata. Du har även kommunikativa uppgifter inom ditt arbete med att koordinera projekt och uppdrag mellan olika delar av organisationen.

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi söker dig som brinner för förbättringsarbeten och som gillar att samarbeta och interagera med andra. Du är en drivande person som vill leda och arbeta i projekt, samtidigt som du har en god analytisk förmåga. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att läsa, skriva och kommunicera kring tekniska frågor.

Du är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör med några års erfarenhet från att ha arbetat på energibolag eller inom den tillverkande industrin med förbättringsarbeten och/eller på ett projektbaserat sätt. Saknar du den formella utbildningen kan du har förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet.

I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation. Du kommer ha möjlighet att fördjupa dig inom kraftvärmeteknik, teknisk projektledning, förbättringsarbetesmetodik och datahantering.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Terminalarbetare på deltid sökes till företag i Arlöv

Terminalarbetare
Läs mer Mar 28
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet från terminalarbete? Är du en noggrann och arbetsam person med laganda och säkerhet som starka ledord? Då ska du läsa vidare i denna annons!

PerformIQ söker för kunds räkning en terminalarbetare på deltid till ett etablerat företag i Arlöv. Ditt uppdrag består till största del av truckkörning med exempelvis följande:

• Lastning och lossning
• Omplacering av gods
• Hantera inkommande- och utgående gods

Personprofil
Vi söker dig som har truckkort och erfarenhet av truckkörning sedan innan. Att ha arbetat mycket med motviktstruck är ett plus.
Det är meriterande om du har arbetat i en terminal och är van vid den miljön.

Som person känner du igen dig i nedanstående:

- Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete
- Du trivs i ett lag
- Du har en god samarbetsförmåga

Vidare trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid, 80%
Arbetstid: 08:00-17:00, måndag, tisdag, torsdag och fredag.
Plats: Arlöv

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu