Malmö: Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent Leverantörsreskontra i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsresekontra för uthyrningsuppdrag hos en av våra kunder i Centrala Malmö. Den vi söker ska vara erfaren av arbetet och ha utbildning och kunskap.

Viktigt att du som söker har erfarenhet av att hantera kontering av ett stort antal fakturor samt leverantörsreskontra.

Som person ska du vara noggrann, pålitlig och en person som tycker om att ta ett stort eget ansvar. Du skall vara självgående i ditt arbete och som konsult är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i arbetet.

Erfarenhet av UBW är önskvärt men inget krav.

Uppdragets längd beräknas pågå ungefär i 6 månader och du kommer att ha din anställning hos oss på Arena Personal.

Då start är omgående så kommer vi att hantera ansökningarna löpande.

Om oss på Arena Personal:

Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal sedan många år tillbaka. Företaget startades 1994 och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden.

Vi är även ett värderingsstyrt företag med värdeorden: Personlig, Engagerad och Professionell.

Människorna i ett företag är den viktigaste resursen, därför är varje individ unik för Arena Personal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent.

Junior ekonomiassistent ca 10-15h/veckan

Läs mer Apr 9
Holy Greens handlar om att må bra. Vi vill göra det enkelt för människor att äta hållbart och hälsosamt utan att kompromissa med smakupplevelsen. Därför tillagas allt på menyn från grunden, på råvaror som är bra för kroppen och snälla mot klimatet.Vi är en salladskedja med fokus på hälsa och hållbarhet. Vihar i dagsläget 28 restauranger i Sverige med ytterligare två på gång in. Vi växer kontinuerligt och har en ambitiös tillväxtplan.
Till vårt ekonomi-team på huvudkontoret i centralaMalmö söker vi nu en ekonomiassistent på deltid, ca 10-15 h/vecka i genomsnitt. Du jobbar på plats hos oss men arbetstiden kan vara flexibel och anpassas efter ditt schema.Vi tror att du i dagsläget läser ekonomi på universitet eller YH-utbildning ochvill arbeta vid sidan av dina studier.
Bland arbetsuppgifterna finns bla hantering av leverantörsreskontra, löpande bokföring ochavtalsadministration samt stötta upp vid periodbokslut.
I ditt arbete tror vi att du har hög ambition, vill lära dig mycket, är noggrann och nyfiken. Du bör ha kunskaper i Excel. Övriga system utbildar vi dig i. Intresse för system ser vi som en klar fördel då vi står inför systembyte till hösten.
Vår företagskultur är otroligt viktig för oss och vi sätter alltid människorna först. Vi är måna om varandra och vår trivsel. Vi är inte så många på vårt huvudkontor. Den du är får en stor påverkan på vår grupp. Din personlighet är viktig.
För rätt kandidat finns här en fantastisk möjlighet att i en dynamisk och spännande miljö få en bred insyn och kunskap i arbetet på en ekonomiavdelning.
För dig som har annat sommarjobb planerat kan vi göra anpassningar av timmarunder sommaren.
Tillträde snarast.

Ansök nu

Sommarjobb som Ekonomiassistent i Malmö

Läs mer Mar 1
Vi söker hjälpsamma och lösningsorienterade Ekonomiassistenter för olika sommarvikariat till företag i Malmöområdet!

Under juni, juli och augusti har vi flera kunder som behöver förstärkning med bland annat kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, moms- och skatteredovisning samt enklare bokslutsarbete.

Arbetsuppgifter

Som sommarjobbare kommer du att arbeta med diverse ekonomiadministration. Du kommer att stötta och vara backup när personer på ekonomiavdelningen har semester.

I arbetsuppgifterna kan bland annat följande ingå:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Fakturering, påminnelse och inkasso

- Kontakt med bank

- Bevakning osäkra kundfordringar

- Avstämningar

- Månadsbokslut

- Hantering av inkommande mail och post

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som Ekonomiassistent under sommaren är att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är van vid att jobba på kontor. Kanske studerar du ekonomi och har sommarlov?

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Vem vi söker

Vi söker efter en ambitiös och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Du är noggrann, effektiv och analytisk. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös, serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: början på juni

- Omfattning: oftast heltid men ibland även deltid

- Placering: Malmöområdet

- Uppdragstyp: konsultuppdrag där du blir anställd på Andara Economy

Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

LIA/Praktik hösten 2024 till Ekonomiavdelningen på Bredablick Förvaltning!

Läs mer Feb 14
Ska du göra din praktik eller LIA under hösten 2024? I nuläget tar vi emot ansökningar för hösten 2024. Vår ekonomiavdelning har en betydelsefull roll i organisationen. Ekonomiteamet arbetar koncernövergripande och stöttar upp där behov finns.

Hos oss praktiserar du som ekonomiassistent. Vi är måna om att göra din praktikperiod så lärorik och bra som möjligt, därför har vi endast ett begränsat antal platser.

Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Vi tar för denna processen inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och en intervju.

Vi erbjuder

En stimulerande praktikplats där du lär känna företaget från grunden samt får en god inblick i ekonomiarbetets alla delar. För rätt match kan det finnas möjlighet till arbete när du är klar med din utbildning.

Som person är du

- Flexibel- Du tycker det är utvecklande att ta dig an nya situationer och motiveras av att överträffa förväntningar.

- Driven- Du är inte rädd för att ta intiativ och har en fallenhet för att anamma ny kunskap.

- Noggrann- Du släpper inte ifrån dig saker som har brister.



Om oss

Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Låter det intressant? Ansök redan idag!

Ansök nu

Vi söker ekonomiassistenter till Malmö!

Läs mer Apr 10
Vi söker nu efter drivna och strukturerade ekonomiassistenter till företag iMalmö!
Brinner du för ekonomi?Har du koll på ekonomiflödet och dess olika delar och är så gott som självgående inom kund/leverantörsreskontra?Isåfall är detta rollen för dig.
Dagliga arbetsuppgifter:
- Frågor relaterade till kundfakturor och kundfordringar- Kunduppföljning- Kontoavstämningar och manuella inbetalningar- Fakturering- Skapa och uppdatera kundbasdata- Delta i månadsbokslutsprocessen- Initiera, anta och driva kontinuerliga förbättringar genom implementering av moderna verktyg eller metoder så som automatisering, analys, datamodellering, etc.- Andra vanliga arbetsuppgifter i samband med allmän redovisning
Önskvärda erfarenheter:
Erfarenhet av leverantörsreskontra och kundfordringar.Bokslut samt erfarenhet av Excel.Kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning inom ekonomi.

Ansök nu

Erfarna ekonomiassistenter för sommaruppdrag i Malmö

Läs mer Apr 16
Vi söker just nu fem erfarna ekonomiassistenter som vill arbeta hos våra kunder i Malmö under sommaren. Uppdraget beräknas starta i slutet av juni och pågå fram till mitten av augusti. Därefter finns goda möjligheter till andra spännande uppdrag genom oss på Meritmind!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
In och utbetalningar
Avstämningar
Löpande bokföring
Fakturering

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi tror att du som passar till tjänsten är erfaren inom ekonomiområdet och självgående som ekonomiassistent. Du är serviceorienterad och trivs med att ha många sociala kontaktytor, både via telefon och mejl. Det är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med olika typ av människor.
Du har god förståelse i Microsoft Office och lätt för att sätta dig in i nya affärssystem och IT-verktyg. Vi ser även att du behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift.
Om Meritmind:
Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18?000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 370 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Helena Möller, helena.moller@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen):
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Arena Personal Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Arena Personal Sverige AB .

Arbetsterapeut

Arbetsterapeut
Läs mer Mar 21
Arena Personal söker för kundsräkning en engagerad Arbetsterapeut!

Kundens vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande:

Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga

Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga

Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport

Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats.

Utföra administration som tillhör uppdraget

Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet

Bidra till nöjda deltagare

Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP).

Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor.

VI ERBJUDER:

Nya spännande utmaningar varje dag!

Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor - vi har roligt på jobbet!

En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor

En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete

Möjlighet att göra skillnad - hjälpa människor till sysselsättning

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter.

Har du frågor, maila ansvarig teamledare Fredrik Andreasson fredrik.andreasson@arbetslivsresurs.se

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetskonsulent

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 21
Arena personal söker för kundsräkning en engagerad Arbetskonsulent!

Kundens vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!

Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt.

Vi söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Steget till arbete.

Som arbetskonsulent i Steget till arbete (STA), vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen, genomför du coachande insatser både på individ och gruppnivå. Du utför bland annat kartläggning av deltagares resurser, genomför föreläsningar, anordnar prövningsplatser samt har motiverande samtal.

Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som konsult i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har.

Din profil

Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin.

Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren.

Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper.

Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt.

God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Mycket god administrativ förmåga och datorvana.

God kännedom om den lokala arbetsmarknaden

Som person är du utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser.

Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse.

Vid frågor, kontakta Fredrik Andreasson, fredrik.andreasson@arbetslivsresurs.se

Ansök nu

Motivikstruckförare under däcksäsongen 2023

Terminalarbetare
Läs mer Sep 28
Nu söker vi till vår kund

Motviktstruckförare för kortare uppdrag under däcksäsongen

Ort: Malmö- Jägersro.

Start V43, omfattning 100% och minst en månad ex förlängning-

Meriterande om du har
Erfarenhet av att lasta och lossa lastbilar
Erfarenhet av klämaggregat

Ansök nu

Produktionsarbetare till kosmetikaföretag (med bisyssla på 50%)

Packare
Läs mer Jan 19
Arena Personal söker flitig extrapersonal för produktionsarbete.

Arbetsuppgifterna på produktion innefattar paketering, märkning och producering.

Du som extraanställd behöver kunna arbeta heldagar för att vara aktuell.

Din profil:

Vi ser gärna att du är en framåt och arbetsvillig person som inte är rädd för att ta i. Du behöver fungera i grupp men samtidigt ha förmågan att vara självständig i ditt arbete. För att passa till tjänsten bör du vara noggrann, effektiv i ditt arbete och driftig. Att vara fingerfärdig är bra då produkterna är små. För att få tjänsten krävs även att du är ordningsam och kan vara tydlig i din kommunikation med konsultchefen.

Kort om tjänsten:

- Du blir anställd och uthyrd av Arena Personal

- Tjänsten är en behovsanställning/timanställning

- Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag 07.30-16.00

- Det är krav på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Detta kan innefattas av studier eller ett annat arbete. Ansökningar som inte uppfyller detta krav kommer EJ behandlas.

Ansök nu

Rekryteringsträff i Malmö 6 september

Truckförare
Läs mer Sep 5
Söker du jobb?

Då är du välkommen till rekryteringsträff med Arena Personal som nu söker personal till ett antal olika branscher i Skåne. Tag med ditt CV och goda humör (så träffas vi i minglet!)

Passa på samtidigt att se våra fina lokaler och träffa våra medarbetare.

När? onsdagen den 6/9 kl 10.00-11.30

Var? Gustav Adolfs Torg 4, Malmö

Hur? Ta med ditt CV och kom in på en speedintervju, en kaffe eller bara härligt häng. Det tar ungefär 5 minuter per intervju.

Obs! Föranmälan krävs. Du anmäler dig genom att skicka ett mail till Evelina.Striah@arenamatchning.se.

Kontaktperson

Evelina Striah

Evelina.Striah@arenamatchning.se

Hjärtligt välkommen!

Ansök nu

Reception/Kundtjänstmedarbetare

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 16
Vi söker åt kunds räkning en trygg och lugn kundtjänstmedarbetare. Du kommer att bemanna receptionen på företaget och vara dess ansikte utåt. Du kommer att stå inför en massa kundkontakt med väldigt varierad form av frågor, allt från glada till ibland ganska upprörda. Det är därför av oerhörd vikt att du är en balanserad och samlad person. Du behöver också vara noggrann och uppmärksam i det du gör.

Ansök nu