Malmö: Säljande Business Unit Manager ( IT-infrastruktur)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljande Business Unit Manager ( IT-infrastruktur) i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-16 // Varaktighet: Heltid

Till Sveriges största privatägda IT- och teknikkonsultföretag söker vi nu en säljande affärsområdeschef med fokus IT-infrastruktur. I rollen har du resultat- och personalansvar, är medlem i ledningsgrupp, men framför allt fokuserar du på att skapa affärer. Affärsområdet i Malmö är i startgroparna, idag 10 konsulter, med en stark tro på tillväxt i region Syd. Om du drivs av att skapa affärer, resultat och av att bygga framgångsrika team, så är detta rollen och bolaget för dig! Hör av dig så berättar jag mer.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utesäljare.

Regionsäljare / Produktsupport till Vermeer Viking

Läs mer Mar 27
Om företaget
Vermeer Viking är den officiella återförsäljaren av Vermeers maskinprogram & produkter i Sverige och Norge. Deras mål är att förse sina kunder med högklassig, personlig service, maskiner av hög kvalitet samt projektlösningar.
Företaget startades år 2011 i Askersund med närhet till många av de större svenska städerna och med bra kommunikationer. 2016 utökades säljområdet och täcker nu även hela Norge. De växer stadigt och befinner sig fortfarande på en spännande tillväxtresa. Under 2023 har deblivit en del av Debe Flow Group. Läs mer om Vermeer Viking häroch Debe Flow Group här.
Om tjänstenVermeer Viking är på en spännande tillväxtresa och planerar nu att utveckla ett nytt regionkontor i södra Sverige. Som regionsäljare är det din uppgift att utöka Vermeer Vikings befintliga kundbas i ditt område. Du bearbetar både befintliga och nya kunder genom fysiska besök, initialt utgår du hemifrån.
Förutom försäljning innefattar tjänsten även produkt- och installationssupport, after sales-support, operatörsutbildning samt teknisk-, projekt- och servicesupport. Det finns goda interna utbildningsmöjligheter och för rätt person är utvecklingspotentialen stor.
Kvalifikationer och egenskaperVi ser att du som söker är på väg upp i din karriär som produktspecialist eller maskinsäljare och har erfarenhet av försäljning inom branschen. Du har goda kunskaper inom entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och är van vid att hantera frågor och supportärenden av maskinteknisk karaktär. Eftersom tjänsten innebär att du besöker kunder och att driva försäljning ser vi att du tidigare arbetat med försäljning eller kundvård med goda resultat.
Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och serviceminded. Du är socialt säker och trygg i din kompetens och är duktig på att lyssna. Dina kunder har olika kunskapsnivåer när det kommer till entreprenadmaskiner och industrirelaterade fordon och det är därför viktigt att du har en förmåga att kommunicera på en nivå som anpassas efter kunden. Eftersom du kommer att arbeta självständigt trivs du bra med att arbeta individuellt, även om du ingår i ett team med personer i samma roll på andra orter. Därtill är du resultatorienterad och villig att utvecklas i din profession, det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Skåne
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.
Om Asta Agency
Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.
Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.
Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Mötesbokare till Malmö; 1KOMMA5° SYD - fd SolensEnergi

Läs mer Mar 25
Vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar fo?r energistyrning. Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5° koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en fältsäljare för att nå ut till fler kunder.

Ända sedan starten 2012 har vi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vårt fokus på kunskap och kvalitet har gett oss Skånes nöjdaste solcellskunder och en stark lokal profil. Det har legat till grund för bolagets tillväxt samt att vi i oktober 2022 blev en del av 1KOMMA5°-koncernen.

1KOMMA5° Sverige är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.

Uppdraget
I rollen som mötesbokare åker du ut till villaområden och knackar dörr hos potentiella kunder med målsättningen att ENDAST boka in kundmöten tillsammans med en av våra säljare. Du har god kommunikativ förmåga och du är trygg i dig själv.

Det kan även förekomma arbete på events så som att delta på informationsträffar, stå i gallerior, dela ut broschyrer samt prata med potentiella kunder.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du vara en tävlingsmänniska som älskar sälj och att träffa nya människor. Rollen kräver väldigt självständigt arbete samt ett stort driv, du bör även ha en god administrativ färdighet.

- Har en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

- Tycker om kundkontakt

- Har en positiv och lösningsorienterad attityd

- Kan arbeta kvällstid varje vecka

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Malmö med omnejd
OMFATTNING: Extrajobb
ARBETSTIDER: 2-4 dagar/vecka (Måndag-torsdag kl. 16-20, även helger kan förekomma)
LÖN: Fast timlön + provision

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Mötesbokare till Malmö; 1KOMMA5° SYD - fd SolensEnergi

Läs mer Mar 22
Vi arbetar för ett klimatneutralt samhälle genom energismarta lösningar fo?r energistyrning. Vi är ett snabbväxande framtidsföretag och en del av 1KOMMA5° koncernen där miljö, medarbetare, kunder och nya tekniska lösningar står i fokus. Vi söker nu en fältsäljare för att nå ut till fler kunder.

Ända sedan starten 2012 har vi levererat solcellsanläggningar, energilager och elbilsladdare. Vårt fokus på kunskap och kvalitet har gett oss Skånes nöjdaste solcellskunder och en stark lokal profil. Det har legat till grund för bolagets tillväxt samt att vi i oktober 2022 blev en del av 1KOMMA5°-koncernen.

1KOMMA5° Sverige är Sveriges ledande solcellsleverantör för villaägare och driver mot målet att alla 1,9 miljoner villaägare ska producera egen grön el med hjälp av solenergi.

Uppdraget
I rollen som mötesbokare åker du ut till villaområden och knackar dörr hos potentiella kunder med målsättningen att ENDAST boka in kundmöten tillsammans med en av våra säljare. Du har god kommunikativ förmåga och du är trygg i dig själv.

Det kan även förekomma arbete på events så som att delta på informationsträffar, stå i gallerior, dela ut broschyrer samt prata med potentiella kunder.

Vem är du?
För att trivas hos oss bör du vara en tävlingsmänniska som älskar sälj och att träffa nya människor. Rollen kräver väldigt självständigt arbete samt ett stort driv, du bör även ha en god administrativ färdighet.

- Har en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

- Tycker om kundkontakt

- Har en positiv och lösningsorienterad attityd

- Kan arbeta kvällstid varje vecka

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Malmö med omnejd
OMFATTNING: Extrajobb
ARBETSTIDER: 2-4 dagar/vecka (Måndag-torsdag kl. 16-20, även helger kan förekomma)
LÖN: Fast timlön + provision

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Säljare / Account Manager Malmö

Läs mer Mar 20
Vi söker just nu vassa Account Managers!

Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Malmökontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen.

Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet.

Liten som stor - vi värdesätter alla!

Cloudgruppen finns idag i följande städer:



Stockholm, Malmö, Halmstad, Göteborg, Västerås, Helsingborg, Österlen, Östersund, Sundsvall, Örebro & Lund samtidigt växer vi ständigt.

Som en Account manager hos oss ansvarar du för att kontakta nya och befintliga kunder samt bygga långvariga relationer. På Cloudgruppen kan vi garantera dig en arbetsplats där du har möjligheten att bli en framgångsrik Account Manager och vidareutvecklas, i ett team som alltid lyfter, stöttar, har kul tillsammans och med en teamkänsla utöver det vanliga.

Att jobba som Account Manager hos oss gör dig till en viktig del i Cloudgruppens fortsatta expansion, med dig ser vi till att Cloudgruppen alltid möter kundernas och leverantörernas krav och behov.

Hos oss är det ett nyfiket och kreativt sinne samt stort engagemang och starkt driv som gäller.

Arbetet innefattas av några huvudsakliga områden:

Bygga långsiktiga kundrelationer och ständigt säkerställa att Cloudgruppen möter kundernas behov.

Vilja vara med och stärka Cloudgruppens position ytterligare på marknaden

Bygga upp en egen kundportfölj med återkommande kunder och intäkter.

Via utgående samtal bokar du video och fysiska möten, där du på egen hand eller tillsammans med kollega genomför kundmöten. Du ska tycka om att tillbringa mycket tid på telefon och ute hos kund. Du kommer arbeta med hela vår produktportfölj.

Tjänsten som Account Manager är en utmanande och varierande roll där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom många olika områden och där din arbetsinsats står i direkt relation till Cloudgruppens framgång. Ingen dag är den andra lik.

Som person gillar du utmaningar och kavlar gärna upp ärmarna där det behövs. Du drivs av försäljning och att bygga långsiktiga relationer med andra. Du vågar också tänka och vara självständig, trivs med att ta egna initiativ och är lösningsorienterad. En fördel om du har ett inarbetat nätverk. Våra kunder är viktigast för oss, och det ska de även vara för dig.

Du har en förmåga att ta för dig och har en stark vilja av att anta utmaningar

Du har förmåga att tänka i stora drag, men är samtidigt noggrann med detaljer

Du är orädd, driven och tävlingsinriktad

En karismatisk och säljande personlighet

Drivkraften att skapa resultat och lönsamhet för oss samt våra kunder

Flytande svenska i såväl tal som skrift.

Krav:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av försäljning

Det vi värdesätter mest är din attityd, vilja & kompetens och detta kommer att vara avgörande för denna roll

Gymnasial utbildning

Meriterande:

Telefonvana

Erfarenhet av CRM-system.

Arbetat med digitala och fysiska kundmöten

Vi erbjuder:

Fast lön + provision

Sälj och resetävlingar

Utbildning inom försäljningstekniker, ledarskap och personlig utveckling

En rolig arbetsplats med glädje och energi

Heltidstjänst.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Jobbtyp: Heltid

Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra.

Ansök nu

Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Malmö!

Läs mer Mar 19
Om oss ??
1KOMMA5° satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5° siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.??Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollen
Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.

Vi kommer ge dig:

- Möjlighet att sälja våra innovativa produkter

- En fast lön och en attraktiv provisionsmodell

- En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter

- Kompentensutveckling inom försäljning

- Utbildning av våra produkter och branschen

- Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:

- Har tidigare erfarenhet av försäljning

- Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem

- Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid

- Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska

- Arbetat med CRM-system (meriterande)

- Har b-körkort (meriterande)

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagar
LÖN: Fast lön + provision
ARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Cabeza Rekrytering och Konsulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Cabeza Rekrytering och Konsulting AB .

Azure Specialist till Sandberg Development

Systemadministratör
Läs mer Mar 8
Sandberg Development är en internationell koncern med bolag inom skilda branscher. Huvudkontoret finns i Malmö.

Vi är ett familjeägt investeringsbolag med visionen att genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidra till tillväxt och samhällsnytta inom framför allt tre områden - vattenteknik, livskvalitet och trygghet.

Våra kunniga och engagerade medarbetare i kombination med vårt spännande nätverk av kontakter bidrar till att skapa en arbetsplats där bra idéer förvaltas och förädlas för att alltid ligga i framkant.

Koncernen har drygt 600 anställda och omsätter ca 2 MDKR.

Koncernen befinner sig nu i en stark utvecklingsfas och behöver förstärka organisationen med en Azure Specialist.

Om tjänsten:

Som Azure Specialist på Sandberg Development kommer du att hantera komplexa problem och driva förbättringar i vår Microsoft Azure miljö. Din roll inkluderar hantering av områden och produkter , som till exempel, Entra ID Conditional Access, Privileged Identity Management och rättighetsstrukturer.

Några är dina arbetsuppgifter är:

- Drift, design, underhåll och utveckling av vår Azure miljö.

- Automatisera processer med hjälp av Infrastructure as Code.

- Deltagande i interna projekt.

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du har ett starkt intresse för och erfarenhet av cloudteknologi, och hur den tekniken på bästa sätt kan integreras till on-prem och SaaS-lösningar.

Vi söker dig som har:

- Bred erfarenhet av hela Azure-plattfomen, inklusive Cloud Computing

- Erfarenhet av Powershell

- God kunskap om nätverk

- Stort intresse och förståelse för verksamheten och processer.

- God kunskap i svenska och engelska.

Har du också erfarenhet av DevOps, Enterprise Scale eller Power Platform, så är det meriterande.

Allra viktigast för oss är dock ditt driv och din vilja att förbättra. Vi söker dig som är ansvarstagande, prestigelös och trivs i en föränderlig och dynamisk miljö med omväxlande uppgifter.

Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv och duktig på att kommunicera med användare och samarbetspartners.

Vi strävar efter att erbjuda utveckling och långsiktighet för våra medarbetare, och stöttar med de verktyg som behövs.

Ansökan:

Vi ser framemot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz för att söka eller för att ställa frågor kring tjänsten: malin.schultz@cabeza.se

Placering: Malmö

Sökord: Azure, Entra ID, Infrastructure as code, Powershell, Cloud Computing, Power Platform, DevOps, Hybrid IT, Enterprise Scale

Ansök nu

System Technician, Azure, till Sandberg Development

Systemadministratör
Läs mer Mar 20
Sandberg Development är en internationell koncern med bolag inom skilda branscher. Huvudkontoret finns i Malmö.

Vi är ett familjeägt investeringsbolag med visionen att genom aktivt ägande i innovationsdrivna bolag bidra till tillväxt och samhällsnytta inom framför allt tre områden - vattenteknik, livskvalitet och trygghet.

Våra kunniga och engagerade medarbetare i kombination med vårt spännande nätverk av kontakter bidrar till att skapa en arbetsplats där bra idéer förvaltas och förädlas för att alltid ligga i framkant.

Koncernen har drygt 600 anställda och omsätter ca 2 MDKR.

Koncernen befinner sig nu i en stark utvecklingsfas och behöver förstärka organisationen med en Azure Specialist.

Om tjänsten:

Som Azure System Technician på Sandberg Development kommer du att hantera komplexa problem och driva förbättringar i vår Microsoft Azure miljö. Din roll inkluderar hantering av områden och produkter , som till exempel, Entra ID Conditional Access, Privileged Identity Management och rättighetsstrukturer.

Några är dina arbetsuppgifter är:

- Drift, design, underhåll och utveckling av vår Azure miljö.

- Automatisera processer med hjälp av Infrastructure as Code.

- Deltagande i interna projekt.

Vem är du?

För att trivas i rollen tror vi att du har ett starkt intresse för och erfarenhet av cloudteknologi, och hur den tekniken på bästa sätt kan integreras till on-prem och SaaS-lösningar.

Vi söker dig som har:

- Bred erfarenhet av hela Azure-plattfomen, inklusive Cloud Computing

- Erfarenhet av Powershell

- God kunskap om nätverk

- Stort intresse och förståelse för verksamheten och processer.

- God kunskap i svenska och engelska.

Har du också erfarenhet av DevOps, Enterprise Scale eller Power Platform, så är det meriterande.

Allra viktigast för oss är dock ditt driv och din vilja att förbättra. Vi söker dig som är ansvarstagande, prestigelös och trivs i en föränderlig och dynamisk miljö med omväxlande uppgifter.

Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv och duktig på att kommunicera med användare och samarbetspartners.

Vi strävar efter att erbjuda utveckling och långsiktighet för våra medarbetare, och stöttar med de verktyg som behövs.

Ansökan:

Vi ser framemot din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz för att söka eller för att ställa frågor kring tjänsten: malin.schultz@cabeza.se

Placering: Malmö

Sökord: Azure, Entra ID, Infrastructure as code, Powershell, Cloud Computing, Power Platform, DevOps, Hybrid IT, Enterprise Scale, System Technician, System Aministrator, IT Operations

Ansök nu

IT Operations Technician till Kockumation i Malmö

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jan 30
Kockumation är en världsledande leverantör av marina och industriella applikationer. Idag verkar vi globalt och har fyra affärsområden: marin, larm, tåg och industri.

Vi är ett stabilt och framgångsrikt bolag, med en lång historia. Vår arbetsmiljö och ledarskap präglas av entreprenörskap, uppfinnarglädje och kreativitet. Hos oss är beslutsvägarna korta och vi tillämpar frihet under ansvar.

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi nu dig som drivs av att leverera IT-support i världsklass!

Om rollen:

Vi uppskattar att ca 50% av rollen handlar om att hjälpa ca 60 användare med dagligt stöd och support. I övrigt handlar din vardag om:

- Att löpande ansvara för drift och underhåll av våra IT-system, med fokus på prestanda och säkerhet

- Automatisering och effektivisering med hjälp av relevanta verktyg

- Nära samarbete med våra IT-leverantörer

- Deltagande i IT-projekt

- Dokumentation

- Vid behov hantera leveranser av hård- och mjukvara

Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas och utvecklas med oss. Om du har ett intresse för programmering finns det möjlighet att ägna en del av tjänsten åt att delta i utveckling av våra olika mjukvaruprodukter.

Om dig:

Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens, och erfarenhet av att jobba med användarsupport. För att lyckas i rollen tror vi att du har:

- En hjälpsam attityd med målet att tekniken alltid ska fungera för användarna.

- Stort intresse för hur man kan effektivisera och automatisera en IT-miljö, och erfarenhet av relevanta verktyg för att göra detta

- Möjlighet att på egen hand kunna lösa problem och driva kontinuerlig förbättring när du stöter på möjligheter att förbättra system och processer.

- Erfarenhet av att hantera Microsoft Azure miljö, Entra ID, Office 365, och olika Microsoft portaler för att hantera säkerhet, identitet och behörighet med mera.

Vi har i huvudsak en Microsoftmiljö och är inne i en transformation mot cloud.

Som person är du självgående, nyfiken, serviceminded, prestigelös och strukturerad. Ditt fokus är på användarupplevelse, struktur och säkerhet. Det kommer naturligt för dig att bedriva omvärldsbevakning inom IT.

Som IT Operations Technician hos oss behöver du prata och skriva svenska såväl som engelska, obehindrat.

Placering: Malmö

Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se

Vi hanterar ansökningar löpande och konfidentiellt.

Vi ser fram emot att du hör av dig ????!

Sökord: Office, Windows, Microsoft Entra ID, Office365, IT-security, IT Operations Technician, IT-infrastructure, Intune, Microsoft Azure

Ansök nu

Data Engineer for Ikano Bank

Data Warehouse specialist
Läs mer Jan 29
Are you passionate about data and technology? Are you a motivated and analytical person seeking an exciting and rewarding opening in a fast-paced environment? Have you worked with Data Engineering and AWS? If you're looking for change - we're looking for you!

Ikano Bank’s Digital organization is on an exciting transformation journey to advance our mindsets, ways of working, and solutions. Our vision is to establish user-friendly digital capabilities for the many people by unlocking the full potential of our co-workers and partners. Let’s achieve great things together!

We offer you

As a Data Engineer you will strengthen our Data & Analytics function and you will have a great platform to expand your career and data knowledge. You will work in a diverse and friendly team in a fast-paced environment, acting as a subject matter and collaborating closely with Scrum Master, Product Owner, Business Intelligence Architect, Data Analyst as well as business stakeholders.

This position is more than what meets the eye. You will get the chance to push boundaries and influence your daily work. All as part of a caring and open culture where we live our values, work hard, have fun, and operate with a long-term perspective. Because here opportunities arise, and growth follows.

Are you the one for Ikano?

Key responsibilities:

- Develop and support data pipelines on IKANO Bank’s AWS-based Data Platform

- Transform designs and requirements into efficient, high-performing, easily maintainable, and reusable code

- Apply critical thinking skills, identify trends and root causes of relatively complex problems

- Automate as much as possible, from CI/CD pipelines to testing and data quality

- Participate in the Solution Design process and pro-actively recommend soultions

- As we strive to work according to DevOps practices, you will share the responsibility with the rest of the team to make sure that our solutions are developed, tested, deployed, and run well

Key Qualifications

- Knowledge base acquired from a few years of experience in data technologies used for data transformation in relational databases and big data environments ( such as on e.g. S3, Python, IAM, AWS Glue, AWS Athena, Spark, Redshift, Airflow etc)

- Understand the demand of particular requirements or problems and applies data engineering skills/techniques thereafter

- Has experience building Datalake, Datawarehouse or Datamarts in AWS

- Experience working with complex data sets, building and maintaining data platforms with focus on data integrity, high data quality

- Excellent English communication skills (written and verbal)

Meritorious:

- Experience in data modelling, particularly for Data Warehouses

- Knowledge of Infrastructure as code and CI/CD pipelines

- Experience working in DevOps team

- Experience in the technology of our current data platform technologies (Oracle RDBMS and Informatica)

- Experience and knowledge of agile frameworks, preferably SAFe

- Financial/Banking experience

We want our customers, partners, and co-workers to choose us for what we stand for, what we deliver and how we deliver it. Three basic values guide our work: common sense and simplicity, working together, and daring to be different.

Join us now - together we will find a better way

This position is a full-time employment, located in Malmö or Nottingham. In this recruitment, we are cooperating with Cabeza. More information about the position can be provided by Recruitment Consultant Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se

We look forward to receiving your application!

About us

At Ikano, our vision is to create possibilities for better living. We are an international group of companies active within finance, insurance, production, real estate and retail. Ikano Group was established in 1988 and is owned by the Kamprad family. Our mission is to simplify the many people’s lives so they can focus on living it. We do this by working together to create simple and meaningful solutions based on fair terms that bring value to our customers.

Find out more about us on www.ikanogroup.com

Keywords: Data Engineer Banking, AWS, Financial Services

Ansök nu

Senior Data Engineer for Ikano Bank

Data Warehouse specialist
Läs mer Jan 29
Are you passionate about data and technology? Are you a motivated and analytical person seeking an exciting and rewarding opening in a fast-paced environment? Have you worked with Data Engineering and AWS? If you're looking for change - we're looking for you!

Ikano Bank’s Digital organization is on an exciting transformation journey to advance our mindsets, ways of working, and solutions. Our vision is to establish user-friendly digital capabilities for the many people by unlocking the full potential of our co-workers and partners. Let’s achieve great things together!

We offer you

As a Senior Data Engineer you will strengthen our Data & Analytics function and you will have a great platform to expand your career and data knowledge. You will work in a diverse and friendly team in a fast-paced environment, acting as a subject matter and collaborating closely with Scrum Master, Product Owner, Business Intelligence Architect, Data Analyst as well as business stakeholders.

This position is more than what meets the eye. You will get the chance to push boundaries and influence your daily work. All as part of a caring and open culture where we live our values, work hard, have fun, and operate with a long-term perspective. Because here opportunities arise, and growth follows.

Are you the one for Ikano?

Key responsibilities:

- Develop and support data pipelines on IKANO Bank’s AWS-based Data Platform

- Transform designs and requirements into efficient, high-performing, easily maintainable, and reusable code

- Lead the Solution Design process

- Guide other developers in complex data engineering issues

- Serve as technical expert within data engineering, setting up best practices

- Automate as much as possible, from CI/CD pipelines to testing and data quality

- Address issues with impact beyond own team based on data engineering knowledge

- Collaborate with platform teams to design additional infrastructure and CI/CD setup

- As we strive to work according to DevOps practices, you will share the responsibility with the rest of the team to make sure that our solutions are developed, tested, deployed, and run well

Key Qualifications

- Knowledge base acquired from minimum 5 years of experience in data technologies used for data transformation in relational databases and big data environments (such as on AWS data technologies e.g. S3, Python, IAM, AWS Glue, AWS Athena, Spark, Redshift, Airflow etc)

- Understand the demand of particular requirements or problems and applies data engineering skills/techniques thereafter

- Has experience building Datalake, Datawarehouse or Datamarts

- Has expertise in designing intricate solutions

- Experience working with complex data sets, building and maintaining data platforms with focus on data integrity, high data quality

- Excellent English communication skills (written and verbal)

Meritorious:

- Experience in data modelling, particularly for Data Warehouses

- Knowledge of Infrastructure as code and CI/CD pipelines

- Experience working in DevOps team

- Experience in the technology of our current data platform technologies (Oracle RDBMS and Informatica)

- Experience and knowledge of agile frameworks, preferably SAFe

- Financial/Banking experience

We want our customers, partners, and co-workers to choose us for what we stand for, what we deliver and how we deliver it. Three basic values guide our work: common sense and simplicity, working together, and daring to be different.

Join us now - together we will find a better way

This position is a full-time employment, located in Malmö or Nottingham. In this recruitment, we are cooperating with Cabeza. More information about the position can be provided by Recruitment Consultant Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se

We look forward to receiving your application!

About us

At Ikano, our vision is to create possibilities for better living. We are an international group of companies active in finance, insurance, production, real estate and retail. Ikano Group was established in 1988 and is owned by the Kamprad family. Our mission is to simplify the many people’s lives so they can focus on living it. We do this by working together to create simple and meaningful solutions based on fair terms that bring value to our customers.

Find out more about us on www.ikanogroup.com

Keywords: Data Engineer Banking, AWS, Financial Services

Ansök nu

System Architect till Pågen

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 27
Pågen söker dig som vill skapa enkla lösningar för komplexa problem!

Är du en erfaren systemutvecklare med erfarenhet av att utveckla och implementera systemstöd i nära samarbete med verksamheten? Vill du jobba i ett framgångsrikt familjeägt företag med kontroll över hela värdekedjan? Till en intressant roll på Pågen i Malmö söker vi nu en System Architect som får en viktig roll i arbetet med att utveckla våra framtida system.

Dina arbetsuppgifter

Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst där du jobbar nära vår affär med våra verksamhetsstödjande system. Tillsammans med övriga System Architects jobbar du för, och fattar beslut som leder till att vi utvecklar och förbättrar våra system. Som System Architect jobbar du i ett team som präglas av en öppen och stödjande atmosfär, där alla hjälps åt med att säkerställa att vi når våra gemensamma mål.

Om rollen:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Driva utveckling av process- och systemstöd inom Pågen, i nära samarbete med verksamheten.

- Säkerställa att Pågen har ett relevant systemstöd.

- Bedriva egen systemutveckling i syfte att utvärdera, testa eller förbättra lösningar, i olika omfattning från tid till annan.

- Taktiskt och operativt ansvara för utvalda delar inom Pågens applikationsportfölj.

- Stödja verksamheten i processfrågor kopplat till system- och applikationer.

- Driva och delta i förvaltningsgrupper, tillsammans med intressenter från verksamheten. Genom detta arbete koordinera utvecklings-, förbättrings- och förändringsarbete.

- Hålla dig uppdaterad inom ny teknik, i syfte att utveckla Pågens processer.

- Säkerställa att de systemtekniska lösningarna inom området lever upp till Pågens krav på IT-miljöer och systemförvaltning.

- Som System Architect rapporterar du till IT-chef.

Om dig:

Vi söker dig som har god förståelse för en komplex IT-miljö och ett tillverkande bolags processer. Du förstår kopplingen teknik-affär och ser till att våra system och affärsmål samverkar.

Du har tidigare erfarenhet av verksamhetsnära utveckling och implementering av systemstöd, och har redan förflyttat dig eller vill förflytta dig mot arkitekturhållet. Gärna erfarenhet av webbutveckling i Microsoftmiljö och förståelse för DevOps. Genom din erfarenhet driver du förändring, du kan självständigt designa lösningar utifrån ställda krav och har god förståelse för hur IT drivs ur ett verksamhetsmässigt perspektiv.

Vi ser gärna tidigare erfarenhet av att agera beställare mot leverantörer av IT-tjänster och system.

För att lyckas i rollen är du duktig på att kommunicera och kan agera brygga mellan teknik och process, och mellan IT och övrig verksamhet.

Vidare tror vi att du trivs i att vara med och driva förändring, att tänka och prova nytt med ett praktiskt och jordnära förhållningssätt.

Kontakt:

I denna rekrytering samarbetar vi med Cabeza AB, för frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Malin Schultz: malin.schultz@cabeza.se.

Vi hanterar ansökningar löpande, så hör gärna av dig redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!

Placering: Malmö

Om Pågen

På Pågen bakar vi med kärlek - det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Mer information hittar du på www.pagen.se.

Ansök nu