Malmö: Showroomsansvarig till Kinnarps i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Showroomsansvarig till Kinnarps i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-16 // Varaktighet: Heltid

Kinnarps växer och du har nu chansen att bli en del av ett fantastiskt team!
Du kommer ingå i vår lokala säljsupport med huvudfokus på kunder i vårt showroom.

När du inte tar kunder i vårt showroom så ingår du i säljsupportgruppen där du även kommer att hantera kundärenden av olika karaktär samt stötta säljarna i deras vardag.

Du kommer ingå i ett starkt team fyllt av härliga och erfarna kollegor som alla arbetar mot samma mål, att ge våra kunder bästa möjliga service och upplevelse.


Om tjänsten
Vi erbjuder dig en tjänst på en attraktiv arbetsplats där alla bidrar till arbetsglädje och framgång. Du får företräda ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer att bygga vidare på för framtiden.

Tillträdesdag: Snarast efter överenskommelse
Placeringsort: Malmö
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, dagtid

About the position



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Kinnarps har fantastiska Showrooms runt om i hela landet. Din uppgift blir att ta emot besökare/kunder och visa företagets produkter. Det unika med tjänsten är att den ena dagen är inte den andra lik. Vissa dagar kommer du att arbeta mycket med besökare medan andra dagar kommer du att arbeta administrativt tillsammans med säljsupport-teamet, där din uppgift blir att supportera både Kinnarps säljare och deras kunder.

- Ge information och hjälpa våra kunder i vårt showroom.

- Hjälpa våra kunder med ärenden (offerter, produktinformation/prisuppgifter, förfrågningar etc.).

- Skapa offerter och inredningsförslag utifrån säljarens eller kundens behov och avtal.


Vem är du?
Att göra ett bra jobb är viktigt för dig. Ett bra jobb gör du genom att vara förtroendeingivande och professionell i alla lägen. Du har enkelt att förstå vad kunden vill ha och har förmågan att ibland styra samtalet när det behövs.

Som person sprider du positivism omkring dig och trivs med att mingla i alla lägen. Du vill bemöta alla kunder, alla dagar med bravur.

Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning i grunden, alternativt om du skaffat dig relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från Officepaketet, affärssystem samt har god datorvana.

Som person är du nyfiken, driven och har ett naturligt intresse för möbler och inredning samt viljan att vara med och skapa goda affärer där alla parter blir nöjda.


Om verksamheten
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag.
Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder.
På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.

Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar.

Läs mer på www.kinnarps.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Innesäljare.

Vi söker försäljare till Presto!

Läs mer Mar 28
Nytt
Längtar du efter en meningsfull karriär där du kan göra verklig skillnad och rädda liv? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett företag som prioriterar att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du kan utveckla dina försäljningsfärdigheter. Utforska en spännande position som kommer att tända en gnista av passion inom dig!
Om företaget:
Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.
Vi söker dig: Som är entusiastiska och energiska individer med en stark drivkraft för utveckling. Vi värdesätter lagandan och letar efter personer som trivs med att arbeta tillsammans mot individuella och gemensamma mål. Om du är redo att vara en del av vårt engagerade team där energi och samarbete är nyckeln, då är du precis den vi letar efter. Kom och forma framtiden med oss, där din entusiasm och strävan efter framgång kommer att vara både välkomnad och uppmuntrad!
Om tjänsten: I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd. Det börjar med att teknikerna gör noggranna undersökningar av kundernas brandskyddssystem för att se om det behövs förbättringar.
Ditt jobb inkluderar att ta hand om avvikelser – att hantera och fixa problem som teknikerna hittar. Ibland kan det även innebära att erbjuda kunderna utbildning för att de ska förstå brandskyddsåtgärderna bättre.
Utöver detta kommer du även att ansvara för kampanjer. Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.
Genom att ha det här dubbla ansvaret för avvikelser och kampanjer kommer du att vara en nyckelperson för att se till att vi ger högkvalitativt brandskydd samtidigt som vi marknadsför oss på ett framgångsrikt sätt. Ditt fokus på att göra kunderna nöjda och öka försäljningen kommer att vara väldigt viktigt för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom brandskyddsbranschen.Praktisk information: Start: OmgåendeOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag-fredag 8-17Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@workz.se. Vi ser fram emot att höra från dig och möjligheten att välkomna dig till Presto-teamet!

Ansök nu

Vi söker försäljare till Presto!

Läs mer Mar 27
Längtar du efter en meningsfull karriär där du kan göra verklig skillnad och rädda liv? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett företag som prioriterar att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du kan utveckla dina försäljningsfärdigheter. Utforska en spännande position som kommer att tända en gnista av passion inom dig!
Om företaget:
Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.
Vi söker dig: Som är entusiastiska och energiska individer med en stark drivkraft för utveckling. Vi värdesätter lagandan och letar efter personer som trivs med att arbeta tillsammans mot individuella och gemensamma mål. Om du är redo att vara en del av vårt engagerade team där energi och samarbete är nyckeln, då är du precis den vi letar efter. Kom och forma framtiden med oss, där din entusiasm och strävan efter framgång kommer att vara både välkomnad och uppmuntrad!
Om tjänsten: I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd. Det börjar med att teknikerna gör noggranna undersökningar av kundernas brandskyddssystem för att se om det behövs förbättringar.
Ditt jobb inkluderar att ta hand om avvikelser – att hantera och fixa problem som teknikerna hittar. Ibland kan det även innebära att erbjuda kunderna utbildning för att de ska förstå brandskyddsåtgärderna bättre.
Utöver detta kommer du även att ansvara för kampanjer. Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.
Genom att ha det här dubbla ansvaret för avvikelser och kampanjer kommer du att vara en nyckelperson för att se till att vi ger högkvalitativt brandskydd samtidigt som vi marknadsför oss på ett framgångsrikt sätt. Ditt fokus på att göra kunderna nöjda och öka försäljningen kommer att vara väldigt viktigt för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom brandskyddsbranschen.Praktisk information: Start: OmgåendeOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag-fredag 8-17Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@workz.se. Vi ser fram emot att höra från dig och möjligheten att välkomna dig till Presto-teamet!

Ansök nu

Presto söker brandskyddsrådgivare!

Läs mer Mar 22
Längtar du efter en meningsfull karriär där du kan göra verklig skillnad och rädda liv? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett företag som prioriterar att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du kan utveckla dina försäljningsfärdigheter. Utforska en spännande position som kommer att tända en gnista av passion inom dig!

Om företaget:

Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.

Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.

Vi söker dig:

Som är entusiastiska och energiska individer med en stark drivkraft för utveckling. Vi värdesätter lagandan och letar efter personer som trivs med att arbeta tillsammans mot individuella och gemensamma mål. Om du är redo att vara en del av vårt engagerade team där energi och samarbete är nyckeln, då är du precis den vi letar efter. Kom och forma framtiden med oss, där din entusiasm och strävan efter framgång kommer att vara både välkomnad och uppmuntrad!

Om tjänsten:

I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd. Det börjar med att teknikerna gör noggranna undersökningar av kundernas brandskyddssystem för att se om det behövs förbättringar.

Ditt jobb inkluderar att ta hand om avvikelser - att hantera och fixa problem som teknikerna hittar. Ibland kan det även innebära att erbjuda kunderna utbildning för att de ska förstå brandskyddsåtgärderna bättre.

Utöver detta kommer du även att hantera sälja kampanjer. Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.

Praktisk information:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Måndag-fredag 8-17
Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25

Ansök nu

Vi söker försäljare till Presto!

Läs mer Mar 25
Längtar du efter en meningsfull karriär där du kan göra verklig skillnad och rädda liv? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett företag som prioriterar att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du kan utveckla dina försäljningsfärdigheter. Utforska en spännande position som kommer att tända en gnista av passion inom dig!

Om företaget:

Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.

Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.

Vi söker dig:

Som är entusiastiska och energiska individer med en stark drivkraft för utveckling. Vi värdesätter lagandan och letar efter personer som trivs med att arbeta tillsammans mot individuella och gemensamma mål. Om du är redo att vara en del av vårt engagerade team där energi och samarbete är nyckeln, då är du precis den vi letar efter. Kom och forma framtiden med oss, där din entusiasm och strävan efter framgång kommer att vara både välkomnad och uppmuntrad!

Om tjänsten:

I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd. Det börjar med att teknikerna gör noggranna undersökningar av kundernas brandskyddssystem för att se om det behövs förbättringar.

Ditt jobb inkluderar att ta hand om avvikelser - att hantera och fixa problem som teknikerna hittar. Ibland kan det även innebära att erbjuda kunderna utbildning för att de ska förstå brandskyddsåtgärderna bättre.

Utöver detta kommer du även att ansvara för kampanjer. Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.

Genom att ha det här dubbla ansvaret för avvikelser och kampanjer kommer du att vara en nyckelperson för att se till att vi ger högkvalitativt brandskydd samtidigt som vi marknadsför oss på ett framgångsrikt sätt. Ditt fokus på att göra kunderna nöjda och öka försäljningen kommer att vara väldigt viktigt för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom brandskyddsbranschen.

Praktisk information:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Måndag-fredag 8-17
Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25

Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. (https://www.workz.se/)För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@workz.se.

Vi ser fram emot att höra från dig och möjligheten att välkomna dig till Presto-teamet!

Ansök nu

Vi söker försäljare till Presto!

Läs mer Mar 20
Längtar du efter en meningsfull karriär där du kan göra verklig skillnad och rädda liv? Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett företag som prioriterar att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du kan utveckla dina försäljningsfärdigheter. Utforska en spännande position som kommer att tända en gnista av passion inom dig!

Om företaget:

Presto stöttar företag och organisationer i att skydda sina verksamheter mot brand och olyckor. Genom nära samarbete med våra kunder utformar vi skräddarsydda lösningar som effektivt minimerar riskerna för brand och olyckor. Detta uppnår vi genom att erbjuda expertrådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och en service i världsklass.

Att vara en del av Presto innebär att du aktivt bidrar till att göra skillnad. Tillsammans med våra kunder är vi engagerade i att rädda liv. Trots olika bakgrund och erfarenhet delar vi på Presto en gemensam drivkraft att växa och att arbeta som ett samspelt lag. Vår kollektiva insats fokuserar på att inte bara skydda företag, utan också att skapa säkrare miljöer där människors liv kan räddas.

Vi söker dig:

Som är entusiastiska och energiska individer med en stark drivkraft för utveckling. Vi värdesätter lagandan och letar efter personer som trivs med att arbeta tillsammans mot individuella och gemensamma mål. Om du är redo att vara en del av vårt engagerade team där energi och samarbete är nyckeln, då är du precis den vi letar efter. Kom och forma framtiden med oss, där din entusiasm och strävan efter framgång kommer att vara både välkomnad och uppmuntrad!

Om tjänsten:

I din nya roll kommer du att vara en viktig del för att se till att våra kunder har bästa möjliga brandskydd. Det börjar med att teknikerna gör noggranna undersökningar av kundernas brandskyddssystem för att se om det behövs förbättringar.

Ditt jobb inkluderar att ta hand om avvikelser - att hantera och fixa problem som teknikerna hittar. Ibland kan det även innebära att erbjuda kunderna utbildning för att de ska förstå brandskyddsåtgärderna bättre.

Utöver detta kommer du även att ansvara för kampanjer. Det handlar om att marknadsföra och främja våra produkter eller tjänster. Målet är att få fler människor att köpa och bli intresserade av det vi erbjuder.

Genom att ha det här dubbla ansvaret för avvikelser och kampanjer kommer du att vara en nyckelperson för att se till att vi ger högkvalitativt brandskydd samtidigt som vi marknadsför oss på ett framgångsrikt sätt. Ditt fokus på att göra kunderna nöjda och öka försäljningen kommer att vara väldigt viktigt för att vi ska fortsätta vara en pålitlig partner inom brandskyddsbranschen.

Praktisk information:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Arbetstider: Måndag-fredag 8-17
Adress: Östergatan 20, Malmö 211 25

Tack för att du överväger att bli en del av Presto. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. (https://www.workz.se/)För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på rekrytering@workz.se.

Vi ser fram emot att höra från dig och möjligheten att välkomna dig till Presto-teamet!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB .

Drifttekniker till VA SYDs reningsverk Klagshamn

Processtekniker, vattenrening
Läs mer Mar 27
Vill du ha ett jobb med varierade arbetsuppgifter och stort eget ansvar, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till en viktig samhällsfunktion?
Vi söker dig som vill jobba som drifttekniker och vara med och leda utvecklingen mot hög vattenkvalitet.
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar VA SYD med Poolia och urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden går ut.

Om tjänsten
Arbetsplatsen har god gemenskap och stolthet över deras samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Det finns även tillfällen att få medverka i utvecklingen av nya tekniker som kommer att bli viktiga för framtida krav. Andra möjligheter såsom medverkan i projektarbeten kommer också att erbjudas för att kunna växa i tjänsten.
Beredskapsarbete kan i framtiden komma att ingå i rollen. Arbetstider är normalt 7.00 till 15.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen.

VA SYD värnar om deras medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. De arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av deras medarbetare. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att deras satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som drifttekniker på VA SYD kommer du att ha en viktig roll då du tillsammans med dina kollegor ansvarar för driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner. Arbetet utförs utomhus i friska luften såväl som inomhus, till exempel vid kontroll via våra olika övervakningssystem.

Arbetsuppgifterna som drifttekniker innebär:
• Driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner och processer, ett arbete som sker både genom övervakning via vårt styrsystem och ute på anläggningen
• Ansvar för att se till att fel och problem som uppstår i driften blir åtgärdade
• Rapportering i underhållssystemet IDUS
• Arbete med VA SYDs program för kontinuerliga förbättringar, kvalitetsförbättringar och instruktioner
• Provtagning, uppföljning och processoptimering
• Bidra till utveckling av enhetens arbetssätt
• Ansvar för drift av anläggningsdelar där vi hanterar brandfarlig vara
• Att du kommer att ingå i vår beredskapsstyrka för avloppsreningsverket i framtiden, med krav på inställelsetid på max en timme
Den här tjänsten utgår från vårt avloppsreningsverk i Klagshamn, vår vackraste arbetsplats beläget på Klagshamns udde i södra Malmö, med hav och naturskyddsområde som närmaste granne. Arbetsgruppen består idag av 6 engagerade och kunniga kollegor som tillsammans ansvarar för rening av avloppsvatten från sydvästra Malmö och Vellinge.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta i en organisation med en tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Du motiveras av att göra ett bra jobb, vara lösningsfokuserad och tar initiativ till aktiviteter som bidrar till förbättringar.
Vi söker dig som bidrar till gott samarbete och en positiv stämning tillsammans med dina kollegor. Rollen innefattar såväl självständigt arbete som tillsammans med kollegor. Förmågan att vara både lyhörd och en god kommunikatör värderas i rollen. För att trivas i rollen har du lätt för att hantera, och agera vid oförutsedda händelser i driften. Då arbetet är av såväl praktisk karaktär som med datorer och system, behöver du både tycka om att arbeta med kroppen och vid datorn.
Vi tror att du är en driven, ansvarstagande, problemlösare och att du verkligen gillar utmaningarna du ställs inför.

Vi söker vi dig som har:
• Driftteknikerutbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet från antingen VA-verksamhet, processindustri eller likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta med processtyrsystem och underhållssystem
• B-körkort
• God datorvana- och systemvana
• Möjlighet att arbeta med beredskap

Om verksamheten
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Deras verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. De renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. De hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. De motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.

Läs mer på https://www.vasyd.se/


ÖVRIG INFORMATION

På Poolia och VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. På så sätt kan vi matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD och Poolia samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

Ansök nu

Tillväxtorienterad General Manager för Europa

Försäljningschef
Läs mer Mar 19
SPIRAC-koncernen befinner sig i en tillväxtfas och till kontoret i Malmö (Limhamn) söker vi nu en proaktiv och tillväxtorienterad General Manager med erfarenhet av strategiarbete, teknisk projektförsäljning och ledarskap. Du får ett ansvar för verksamheten och den fortsatta expansionen i Europa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vill du arbeta i ett professionellt och långsiktigt bolag som nu expanderar sin verksamhet i Europa? Brinner du för expansion, lönsamma affärer, nöjda kunder och ledarskap samtidigt som du vill arbeta i en framtidsbransch? Då kan detta vara jobbet som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. SPIRAC-koncernen kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är SPIRAC-koncernens fortsatta tillväxt i Europa. Till din hjälp har du tre säljare i Sverige och två säljare i Nederländerna. SPIRAC arbetar med teknisk projektförsäljning både mot den privata och offentliga sektorn. Gentemot den privata sektorn fokuserar SPIRAC på ett antal branscher (se vidare hemsidan). SPIRAC är inriktat mot nyinstallationer, uppgraderingar, service och reservdelar.

Som General Manager för Europa rapporterar du till Koncernchef/ägare.

Tjänsten innehåller följande huvudområden:

• Resultatansvar för verksamheten i Europa
• Strategiarbete och implementering av tillväxtstrategi
• Driva försäljningen och tillväxten såväl mot nya som befintliga kunder avseende både nya projekt/installationer och eftermarknad/service
• Omvärlds-, marknads-, bransch- och konkurrentanalyser

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten är:

• Ansvara för att säljansvarig och säljare i respektive land driver försäljningsaktiviteter för lönsam tillväxt inom både befintliga och nya europeiska marknader
• Undersöka våra kunders förväntningar och krav avseende nyförsäljning och eftermarknad
• Implementering av försäljningsstrategier genom uppsättning av försäljningsmål och analys av försäljningsresultat
• Driva förbättringsarbete och processutveckling för verksamheten i Europa

Tjänsten innebär vissa resor i Europa till kunder och SPIRAC:s säljkontor.

Vem är du?
Du är troligen högskole- eller civilingenjör alternativt civilekonom med en examen från universitet/högskola. Du kan också ha fått motsvarande kunskap genom mångårig erfarenhet av liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter.

Du har din bas i ett tillverkande företag samtidigt som du har en god teknisk förståelse och erfarenhet från projektförsäljning i internationell miljö. Tidigare erfarenhet av expansion av verksamheter direkt mot slutkunder och via distributörer i Europa är mycket värdefullt.

Vi tror att du har minst 8-10 års relevant erfarenhet. Du har idag ett resultat- och personalansvar i ett säljbolag eller tillverkande företag.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i Office-paket samtidigt som du har erfarenhet av CRM-system och är intresserad av affärssystem.

För att bli framgångsrik i tjänsten är du resultatorienterad och målmedveten. Du är bra på att bygga och upprätthålla relationer och trovärdighet med kunder, partners och medarbetare. Du har en god strategisk förmåga samtidigt som du är duktig på att bryta ner och kommunicera mål till en taktisk och operativ nivå.

Du är också proaktiv, analytisk, professionell och välstrukturerad med hög integritet och ett gott omdöme. Dessutom har du en helhetssyn och förstår både SPIRAC-koncernens övergripande intressen och kundbehov. God kommunikations- och presentationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är också viktigt.

B-körkort krävs för tjänsten.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
SPIRAC is a leading international solids handling solutions provider for municipal and industrial wastewater with offices in Australia, the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, and the United States.

Municipal screening, grit and sludge handling solutions are SPIRAC's primary focus, but SPIRAC also offers conveying, dewatering and washing solutions for industrial applications. For over 40 years SPIRAC has been market leader in shaftless conveyor technology, inlet works solutions and sludge handling systems. With offices located around the world, SPIRAC can provide the best material handling solutions developed with the benefit of international and local experience.

With SPIRAC's diverse product range and experienced sales, design and project management team, we can offer packaged solutions for the smallest to largest WWTP. SPIRAC are also major suppliers of sludge silo systems, offering complete design, fabrication and installation services for the efficient, clean and odour free handling of large or small capacity systems. Most importantly, we support our equipment and take pride in ensuring successful installations. And don’t forget, full after sales support is part of SPIRAC’s® outstanding service. Please visit Spirac.com for further information.

Ansök nu

Investment Controller till internationellt bolag i Malmö!

Controller
Läs mer Mar 28
Nytt
Om tjänsten
Som Senior Investment Controller kommer du att spela en avgörande roll som affärspartner och primärt stödja kundens affärsinvesteringar, med möjlighet att delta i andra ansvarsområden inom enheten. Du kommer att ansvara för att säkerställa hållbara prognoser för investeringar samt genomföra en robust finansiell utvärdering av projekt. Positionen innebär även att vara ansvarig för investeringsprocessen för EIS Norden och att säkerställa efterlevnad av företagets strategi och hållbarhetsmål. Du kommer att bli anställd som konsult via Poolia under uppdragets gång som sträcker sig till och med september 2024. Tjänsten är på heltid och du kommer att jobba kontorstider med möjlighet till flex samt hybrid arbete några dagar i veckan.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera att stödja verksamheten i investeringsbeslut, utveckla och övervaka viktiga KPI:er samt samarbeta med kollegor inom olika supportfunktioner såsom redovisning, skatt, juridik och treasury. Du förväntas också samarbeta med kundens centrala controlling-team i Essen.

Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har en universitetsexamen inom ekonomi eller teknik samt erfarenhet från en liknande roll, företrädesvis inom större företag. Du bör vara väl förtrogen med IFRS och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska. Vi söker en person med starka analytiska färdigheter och förmåga att tolka data samt presentera det på ett tydligt och logiskt sätt. Om du är nyfiken, innovativ och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö är detta rollen för dig!

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist till internationell kund i Malmö!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Nu söker vi på uppdrag till vår internationella kund i Malmö en erfaren lönespecialist för ett långsiktigt uppdrag. Vi erbjuder en spännande möjlighet där du får chansen att arbeta med en global aktör och vara en nyckelspelare inom HR- och löneområdet. För rätt person finns dessutom goda möjligheter till förlängning. Du erbjuds initialt en anställning via Poolia på 1 år, du kommer att jobba kontorstider måndag till fredag med möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan efter upplärningsperioden. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i fräscha och nya lokaler centralt i Malmö där lunchrestauranger och goda pendlingsförbindelser finns nära tillhands. Du kommer att ingå i ett dynamisk team av 5 stycken Lönespecialister och HR-generalister inom avdelningen HR Support.

I rollen som lönespecialist kommer du att:
• Hantera administrativa uppgifter i lönesystemet SAP.
• Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
• Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
• Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
• Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
• Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
• Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren och engagerad lönespecialist. Du trivs i en dynamisk miljö och är van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper inkluderar nyfikenhet, noggrannhet, och öppenhet. Du värdesätter samarbete och trivs med att leverera som en del av ett team. Du tar gärna egna initiativ och ser ständiga förbättringar som en del av din yrkesroll. Erfarenhet av lönearbete är ett krav, och kunskap inom SAP som lönesystem är önskvärt. Du behärskar både svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Studenter sökes till uppdrag i Malmö

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 28
Nytt
Har du inte hittat ditt sommarjobb ännu? Vi söker studenter som kan arbeta hos vår kund i Malmö.
Studentuppdraget börjar den 3 juni och varar till den 30 augusti. Här finns även chans till arbete under terminerna framöver.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Detta är lättare administrativa uppgifter på vår kunds utlastningsavdelning för att hjälpa deras ordinarie personal. Du kommer bland annat att ta emot chaufförer, skriva ut plocklistor och lättare administrativa arbetsuppgifter.
Arbetstiderna är, kl. 07.00 - 16.00



Vem är du?
Tjänsten passar dig som är noggrann, flexibel och självgående. Vi tror att du är lättlärd och trivs med att arbeta i ett högt tempo med härliga kollegor.
Du är självklart flytande i svenska och engelska, i tal och skrift och har en god datorvana. Har du arbetat i SAP är det meriterande.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Automationsingenjör med elkompetens

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Mar 18
Metal Work expanderar och söker nu en Automationsingenjör med elkompetens inriktad på styr- och reglerteknik och elektriska cylindrar. Tjänsten är placerad vid det svenska huvudkontoret i Vellinge. Du stödjer främst kunder och säljorganisationen i Sverige och samarbetar med den övriga nordiska organisationen.

Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vi erbjuder dig en tjänstebil eller poolbil och bra arbetsredskap samt:
• En solid och stimulerande arbetsmiljö
• En flexibel och dynamisk organisation
• Teknologiskt avancerade kvalitetsprodukter
• Direkt rapportering till ledningen

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en attraktiv och självständig tjänst i ett bolag som kännetecknas av kundorientering, utveckling och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är teknisk rådgivning externt mot kunder och internt mot säljorganisationen inom automation.

Som Automationsingenjör ingår följande ansvarsområden:
• Stödja och vägleda våra säljare i tekniska frågor angående elektriska cylindrar, inklusive styrning, PLC, bussystem, pick & place robotar och automation i övrigt.
• Identifiera kundernas behov och föreslå utveckling av lösningar för att säkerställa att önskade resultat uppnås.
• Tillhandahålla tekniskt stöd före och efter försäljning, inklusive besök på plats när det behövs.
• Undersöka kundkrav ur teknisk och kvalitativ synvinkel, identifiera påverkan på kostnad, leveranstid och teknisk risknivå.
• Hantera teknisk utbildning online och på plats om produkter och applikationer, för medarbetare inom Metal Work och kunder.
• Etablera starkt samarbete med konstruktörer genom ”för-designaktiviteter”, produktstudier och nödvändiga optimeringar för att skapa konkurrenskraftiga erbjudanden.

Vissa tjänsteresor förekommer i tjänsten Sverige och ibland även i övriga Norden. Du har normalt 10-20 övernattningar per år.

Tjänsten rapporterar till Country Manager Sweden.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års relevant erfarenhet. Har du längre erfarenhet ser vi positivt på detta och tjänsten kan delvis anpassas beroende på din tidigare bakgrund.

Du har troligen teknisk eftergymnasial utbildning inom automation, mekanik, elektronik, mekatronik eller närliggande område från YH eller högskola. Du kan också ha fått motsvarande kompetens genom mångårig erfarenhet inom området.

Du har god teknisk förståelse och flerårig erfarenhet av arbete med automation, elektriska cylindrar, styr- och reglerteknik, PLC och närliggande områden.

Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska (som är vårt koncernspråk) i tal och skrift. Vidare har du en förståelse för danska och norska.

Du har normalgoda kunskaper gällande affärssystem, CRM och Excel samt övriga Officepaketet.

För att vara framgångsrik som Automationsingenjör tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Professionell och förtroendeingivande
• Självgående, engagerad och målmedveten samt resultatinriktad
• Kunna arbeta både självständigt och i team
• Relationsskapande och kommunikativ
• Systematisk och strukturerad
• Lyhörd, rådgivande och pedagogisk
• Flexibel och prestigelös
• Långsiktigt tänkande

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
Metal Work grundades i Italien 1967 och vi har sedan dess specialiserat oss på pneumatiska komponenter till automationssystem över hela världen. Metal Work Sverige AB som omsätter ca 65 Mkr etablerades 1988 och idag är vi 16 kompetenta medarbetare som hjälper och levererar kundspecifika automationslösningar till produktionsverksamheter åt hela den svenska industrin.

I dag är automationssystem viktiga för alla produktioner, där integrationen av digitala verktyg finns för att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser och konsekventa resultat, oavsett industri.

Hos Metal Work Sverige är medarbetare vår viktigaste resurs. Våra duktiga rådgivare har många års erfarenhet och erbjuder tekniska lösningsförslag baserade på den senaste kunskapen inom pneumatik och automation. I nära samarbete med er, med utgångspunkt från er produktion, komponeras automationslösningar som bidrar till att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser för er som kund. Med vår egen produktionsanläggning erbjuder vi snabba leveranstider på alla våra produkter.

När ni samarbetar med Metal Work är ni garanterad en hög kvalité i alla faser. Vi är en fullt automatiserad produktionsverksamhet, som är ISO 9001-certifierad, vilket är din garanti för att alla våra produkter uppfyller kundspecifika krav samt relevanta lag och myndighetskrav. I stort sett alla våra produkter produceras på våra egna fabriker, vilket gör det möjligt för oss att övervaka hela processen, från val av råvaror till slutmontering och test i er produktion.

Läs mer om verksamheten på https://www.metalwork.se/ och https://www.metalwork.it/

Ansök nu