Malmö: Projektledare bygg Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare bygg Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-18 // Varaktighet: Heltid

SunRoof är ett av de snabbast växande techbolagen i hela Europa. Vi erbjuder en intressant och spännande arbetsplats inom en framtidsbransch. På SunRoof sätter vi anställda först och har stora ambitioner gällande förnybar energi. Nu söker vi dig som vill bidra till samhällets positiva utveckling genom att projektleda installation av våra marknadsledande tak och fasader. Vi söker en självgående, ambitiös och kommunikativ projektledare som vill åka med på SunRoofs enorma tillväxtresa.
OM ROLLEN
Att installera framtidens tak är ofta en av familjens största investeringar för deras hem. Vi söker dig som med professionalism och på ett förtroendeingivande sätt kan hantera flertalet projekt och uppdatera både kunden, ditt team och kollegor under projektets gång. Du tillsammans med varje kund och kollega kommer att bidra till att skapa ett mer hållbart samhälle – ett tak i taget. Du blir ansvarig för att projektet fortlöper och du har site managers som rapporterar in till dig från byggarbetsplatsen. Du tycker om att jobba administrativt och är inte främmande med att jobba med budget, planering och underleverantörer.
Arbetsuppgifter:
Sätta projektets tidslinje & sörja för att projektet håller tidsplanen
Ansvara för att projektet håller budget & kundens förväntningar
Beställa och övervaka projektleveranser
Uppdatera relevanta intressenter, teammedlemmar och Customer Manager om projektets framsteg
Coacha och stödja ditt team med de uppgifter du tilldelar dem
Du ansvarar också för att ditt team följer säkerhetsriktlinjer och SunRoofs code of conduct
Du kommer även att bistå med stöd och expertis inom byggteknik



KVALIFIKATIONER:
Min. 3–5 års erfarenhet av projektledning inom bygg eller anläggning.
Teknisk utbildningsbakgrund (gärna inom EL och Bygg)
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
B-körkort, tillgång till bil
Spetskompetens och kunskap inom solenergi är meriterande, men inte ett krav
Erfarenhet inom någon form av kundkontakt



Personliga egenskaper:
Lösningsorienterad med positiv inställning
Strukturerad och planerad
Service minded. Du förstår vikten av att ha goda relationer med kunderna genom projektets alla led
Du är självgående och strukturerad. Du är van att arbeta mot tydliga mål och med ett tydligt lönsamhetsansvar



Tycker du att du passar in på beskrivning? Då är det bara att söka då tjänsten kommer tillsättas snarast.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning.

Uppdragsledande konsult

Läs mer Dec 19
Brinner du för uppdragsledning och att skapa nya affärer?
Vi rekryterar en uppdragsledande konsult till Malmöområdet. Dina arbetsuppgifter spänner sig mellan uppdragsledning för tjänster som vibrationsmätning, besiktning av byggnader, riskanalys, skadeutredning och teknisk rådgivning m.m. Du kommer även ha ett marknadsfokus och driva och söka nya affärer. Du rapporterar till affärsområdeschefen i Karlskrona. Genom vår kompetensrika och flexibla organisation får du möjlighet att kunna växa och påverka din utveckling.

I rollen som konsult är du i perioder mycket ute i fält vilket gör att det ställs höga krav på social kompetens och kundbemötande. Du behöver vara lyssnande, kommunikativ och besitta en känsla för god service. Flera projekt löper parallellt och det är viktigt att du på ett bra sätt kan hantera arbetsuppgifterna och planera i ditt arbete. Vi ser därför att ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och professionellt.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet och kompetens inom uppdragsledning. Du förväntas ta ett helhetsansvar i uppdraget dvs. allt ifrån kundkontakter, uppdragsplanering och styrning till leverans och fakturering. Vi ser också att du besitter en mycket god branschkunskap och nätverk. För att lyckas i rollen som uppdragsledande konsult besitter du en förmåga att skapa förtroende hos dina kunder. Du arbetar ofta självständigt och det förutsätter att du har ett eget driv och är initiativtagande.

Kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet som teknisk konsult varav 2-3 som uppdragsledare
- Eftergymnasial teknisk utbildning
- Flytande svenska och engelska i tal ock skrift
- Körkort klass B

Meriterande

- Erfarenhet av marknadsarbete
- Nätverk/kontaktnät i branschen

Vid frågor om tjänsten kontakta VD Johan Guthe. Vi rekommenderar att du ansöker snarast då urval sker löpande.

Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett konsultföretag med verksamhet i hela Sverige med rötter från Alfred Nobel. Tillsammans med våra medarbetare driver vi en säker samhällsutveckling med visionen om att samhället ska kunna utvecklas i harmoni med människor och miljö. Detta gör vi genom att säkerställa trygghet i samband med sprängning och markarbeten genom att tillhandahålla tjänster inom omgivningspåverkan. Nitro Consult har som företag en gedigen kompetens och som ny medarbetare får du ständigt lära dig nya kunskaper i arbetet för att på bästa sätt utvecklas inom din roll och i din karriär.

Ansök nu

Project Coordinator for SPI Global Play AB

Läs mer Apr 9
We are now expanding and are therefore looking for a full-time Project Coordinator. The position is Malmö, Sweden based, with international travel expected. We have high demands on you as an applicant, but we also offer diverse and challenging work with great development potential in an international environment.
SPI Global Play is the leading full concept supplier and manufacturer within leisure and entertainment industry. We plan, design, develop, produce, install and service everything from small play structures to large experience-based leisure facilities and multi-leisure centers. SPI Global Play AB is a part of the international group ‘Global Leisure Group’ and works closely with its sister companies in the United Kingdom, the Netherlands, Italy, Belgium, Germany, Austria, Slovakia, Poland and Middle East.
Our business idea is to offer companies all around the globe complete concepts and turn-key solutions to create unique experience-based activities for all ages in public and commercial environments.
You can find more information on our website: www.spiglobalplay.com

About the Project Coordinator position:
The Project Management department is responsible for planning, executing and following-up projects all around the world. You will start with working closely with our existing Project Coordinators, learn to execute variety of different type of projects, and then move on to handling your own projects. This is a vital role for our continued growth. We are currently looking for a candidate who will compliment this department with their experience and skills.
The Project Coordinator work consists of planning the project and its timeline, placing material orders, communicating and negotiating with different suppliers and our production units, arranging the freight, booking the personnel and resources for the job as well as instructing the installers, builders, artists and decorators on site. Your daily tasks will also involve a great deal of administrative work to make sure everything is saved and updated in our CRM system, every project is properly planned and prepared, procedures are followed and progress of the project is monitored. You will be in daily contact with colleagues, customers, suppliers and partners around the globe.

Your main tasks:
Plan, coordinate and follow-up projects and initiated processes
Outline project objectives clearly
Arrange the necessary resources and tools
Order the necessary material
Communicate with customers about their projects and provide high-level customer service
Negotiate with contractors and suppliers
Take part in project meetings and proposing adjustments
Make logistical arrangements
Coordinate day-to-day operational aspects of the project realization
Arrange and organize all project-related paperwork
Update and actively work with our CRM-system
Follow the agreed budget and implement cost-saving measures
Monitor the costs, progress and quality of project
Coordinate with the involved parties to keep the agreed timeline of the project


Qualifications and skills:
To succeed in this position, it’s important you are passionate about project planning, like to work result-oriented, enjoy administrative work, as well as customer service and communication.
It’s mandatory that you already have at least 1-2 years of experience with similar tasks. In addition to this, you will receive a broad training and support from our existing Project Coordinators and colleagues within the rest of the organization.
You know how to prioritize, work well independently as well as have great skills to be a part of a bigger team. You are structured and stress-resistant; you have a good planning ability for your own and others' work. Multitasking, working with many tasks and projects at the same time and working under pressure to meet deadlines is something you thrive for. It is important that you like working with customers, are well motivated and most of all a team player, as you will need to work closely with several departments from our various offices.
As a person you are responsible, well organized, good at communications and pay attention to detail. It’s important that you are solution-oriented, can anticipate obstacles and problems, and make quick but well-founded decisions. Since you will be responsible for keeping the budget of the project, you need to have a good understanding of numbers and finances.
A high standard of Excel knowledge is fundamental along with a strong understanding of Microsoft Office in general. We expect you have good proficiency in English in both speech and writing, other language skills are advantageous.
In this position you will also be required to travel internationally to the different projects on regular basis.
It is a requirement that you have a driving license and your own car.

Does this sound like a job for you? If yes, we look forward to receiving your application!
Selection and interviews will be ongoing.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Uppdragsledare och beräkningsingenjör

Läs mer Apr 12
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.


Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vi fortsätter växa och söker därför en senior byggkonstruktör med fokus på uppdragsledning, konstruktionsberäkning och projektledning som vill vara med i vår fortsatta utveckling.
Byggkonstruktion växer inom vårt affärsområde Process Industry. För närvarande är vi ca 130 konstruktörer och projektledare och är en stark aktör inom området.
Våra byggnadskonstruktörer har bred och gedigen kompetens och arbetar med uppdrag inom bland annat Papper- och Massaindustrin, Gruv och Smältverk, Kemi samt övrig processorienterad industri. Uppdragen finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering. AFRY strävar efter att leverera helhetslösningar. Genom att använda företagets breda kompetens och givande samarbeten med andra delar inom AFRY genereras kraftfulla och spännande åtaganden.
Nu söker vi en Senior konstruktör till vår sektion Industrial Civil. Tjänsten innebär att du arbetar i konsultuppdrag som uppdragsledare med inriktning mot bygg. Som uppdragsledande konstruktör och eventuellt också projektledare leder du projekteringsarbetet med ansvar för kvalité, teknik och ekonomi. Gillar du att jobba med marknad och kunder finns stora möjligheter att utveckla också den sidan.
Din arbetsplats blir i Lund eller Malmö. Gruppen finns representerad på båda orterna.


Kravspecifikation
Du är nyfiken och visar på stort engagemang både gällande att utvecklas och att dela med dig av din kunskap till kollegor och kunder. Du har lätt för att delta i och leda tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av tillväxt. Problemlösning är för dig en naturlig utmaning.
Du är civilingenjör och har relevant erfarenhet från konsult-, beställar- eller entreprenadsidan. Du har flera års erfarenhet av projektering inom byggkonstruktion och vill nu arbeta mer med uppdragsledning eller så är du redan en van uppdragsledare inom området och vill fortsätta utvecklas inom det.
Du får gärna ha intresse av att bredda din erfarenhet mot projektledning i den mindre skalan.
Som person är du drivande men har samtidigt en lyhördhet och diplomatisk förmåga. Du är engagerad och kan engagera andra. Du är förtroendeingivande och en god kommunikatör. Du är affärsmässig och förstår vad konsultrollen innebär och du är en lagspelare.
Du kommunicerar på svenska flytande i tal och i skrift.


Ytterligare information
Vi kan erbjuda dig med industrierfarenhet från byggkonstruktion och som brinner för teknisk utveckling. Karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i spännande projekt och vara en del av AFRY:s framgångssaga. Vi har verksamhet över hela världen och jobbar aktivt med att främja mångfald.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar banbrytande och hållbara innovationer inom infrastruktur, energi och industri.
Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-05-19


Kontaktperson för frågor:
Rikard Arnell, Gruppchef - Lund
0733-84 48 81 / rikard.arnell@AFRY.com


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Deichmann söker projektkoordinator/expansionsassistent till Köpenhamn!

Läs mer Apr 4
Är du duktig på att se helheten, säkerställa struktur och är din serviceförmåga utöver det vanliga? Läs då vidare.

Till vårt skandinaviska huvudkontor söker vi en noggrann och serviceinriktad kollega till vår bygg- och expansionsavdelning. Tjänsten är organisatoriskt placerad på vår byggavdelning och rapporterar till chefen för denna avdelning. 50% av arbetstiden är på expansionsavdelningen.

Vår nuvarande projektkoordinator går vidare till en annan tjänst internt och vi letar efter hennes ersättare. För att på bästa sätt stödja vår byggavdelning kommer dina främsta uppgifter att vara att samordna och hantera byggandet av nya butiker och ombyggnad av befintliga. På expansionsavdelningen kommer dina huvudsakliga uppgifter vara att hjälpa till med operativa uppgifter, t.ex. att etablera nya butiker.

Dina närmaste kollegor är Paun Rajak, Head of Construction, Annki Cedervall, Head of Expansion, Dante Sigesgård, Service Coordinator på Construction-avdelningen och Claudia Scherrer, som för närvarande är anställd i den lediga tjänsten.

 

Tjänsten ger dig möjlighet att:


• Utveckla dig själv i samarbete med våra erfarna och kompetenta kollegor, partners och/eller ditt eget nätverk


• Arbeta brett och självständigt med möjlighet att påverka våra arbetsmetoder och rutiner för att kontinuerligt förbättra kvaliteten på vårt arbete

Vem är du egentligen?


• Som person är du nyfiken och vill lära dig mer. Du gillar att arbeta självständigt och motiveras av frihet under ansvar


• Du är en lagspelare med god serviceförmåga som stöttar dina kollegor när det behövs


• Du har ett grundläggande intresse för organisation och trivs när det är ordning och reda


• Det är en fördel om du har teknisk förståelse och/eller erfarenhet av att arbeta projektorienterat


• Det är också en fördel om du har erfarenhet av kontraktsskrivning och/eller underhållsplanering


• Du talar och skriver antingen danska eller svenska på modersmålsnivå


• Om du talar både danska och svenska och dessutom engelska och/eller tyska kommer det att vara en stor fördel för både dig och oss


• Vi har Office 365, som du är bekant med - du måste ha grundläggande kunskaper i Excel

Vad vi erbjuder

Ett spännande samarbete med både svenska och danska kollegor på huvudkontoret i centrala Köpenhamn, butiksmedarbetare i Danmark och Sverige samt tekniska kollegor runt om i Europa, framförallt i Tyskland.

Din arbetsdag kommer främst att ske på kontoret med dator och mobiltelefon som dina arbetsredskap. Det kommer att finnas möjligheter att arbeta hemifrån efter överenskommelse. Ibland kommer du även att behöva arbeta på plats ute i butikerna.

 

Hur ansöker du om tjänsten?

Om detta låter spännande, skicka oss din ansökan och ditt CV så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

 

Kontakta Paun

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paun på +45 8188 2274.

Ansök nu

Spontanansökan Malmö för uppdrag inom bygg och anläggning

Läs mer Feb 21
Är du intresserad av nytt uppdrag inom bygg och anläggning? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag!

Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom bygg och anläggning i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är projektledare, arbetsledare, platschef, projektchef, entreprenadingenjör med mera.

Hur går det till?
Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag. 

Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag.

Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt.

Ansökan och kontaktuppgifter
Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Sunroof Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Sunroof Sverige AB .

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 3
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se
Vi söker en Redovisningsekonom!
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxt resa framför sig.
Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med lönekörning, bokslut, årsredovisningar och hantera fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen har möjligheten att vara remote men det går även att sitta på våra regional kontor om så önskas.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
·Lönekörning
· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.
· Göra avstämningar och upprätta bokslut
· Löpande bokföring och redovisning
· Rapportera och analysera kostnader
· Chefsstöd och löpande personaladministration
· Rapportera till ledningen
·Skattefrågor och ärenden inom ROT och grön teknik.


Vi söker dig som har:
· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans
· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.
· Erfarenhet inom lönekörning.
Har du jobbat i Visma och/eller ekonomisystem i dynamics 365 tidigare så är det ett stort plus.
Erfarenhet inom ROT är ett stort plus men inget krav.
Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.
· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 20
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se
Vi söker en Redovisningsekonom!
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxt resa framför sig.
Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med lönekörning, bokslut, årsredovisningar och hantera fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen har möjlighet att vara remote men det går även att sitta på våra regionala kontor om så önskas.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
·Lönekörning
· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.
· Göra avstämningar och upprätta bokslut
· Löpande bokföring och redovisning
· Rapportera och analysera kostnader
· Chefsstöd och löpande personaladministration
· Rapportera till ledningen
·Skattefrågor och ärenden inom ROT och grön teknik.


Vi söker dig som har:
· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans
· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.
· Erfarenhet inom lönekörning.
Har du jobbat i Visma och/eller ekonomisystem i dynamics 365 tidigare så är det en fördel.
Erfarenhet inom ROT är ett stort plus men inget krav.
Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.
· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 9
SunRoof är ett internationellt företag som utvecklar och säljer 2-i-1 solcellstak, innovativa fasader och smarta energilösningar. Vår målsättning är att förse branschen med innovativa och förnybara produkter som har ett låg CO2 avtryck på miljön. Vi startade i Sverige 2013 men finns nu i ett flertal europeiska länder. Du kan läsa mer om oss på: www.sunroof.se
Vi söker en Redovisningsekonom!
Har du ett brinnande intresse för förnybar energi och ekonomi? Just nu söker vi en redovisningsekonom till en spännande roll i en framtidsbransch. Du får chansen att komma in i ett företag som har en stark tillväxt resa framför sig.
Du kommer främst att arbeta med redovisning och ekonomisk förvaltning, detta innebär tex. arbete med lönekörning, bokslut, årsredovisningar och hantera fakturor. Genom våra policys och riktlinjer ser du till att all finansiell rapportering och redovisning sker enligt interna standarder samt god redovisningssed. Arbetsplatsen har möjlighet att vara remote men det går även att sitta på våra regionala kontor om så önskas.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
·Lönekörning
· Etablera, hantera och utveckla processer, riktlinjer och instruktioner.
· Göra avstämningar och upprätta bokslut
· Löpande bokföring och redovisning
· Rapportera och analysera kostnader
· Chefsstöd och löpande personaladministration
· Rapportera till ledningen
·Skattefrågor och ärenden inom ROT och grön teknik.


Vi söker dig som har:
· Universitets eller högskoleutbildning inom ekonomi eller finans
· Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet
· Flytande svenska och engelska kunskaper både muntligt och skriftligt
· Van att rapportera och ta ansvar för redovisningen.
· Erfarenhet inom lönekörning.
Har du jobbat i Visma och/eller ekonomisystem i dynamics 365 tidigare så är det en fördel.
Erfarenhet inom ROT är ett stort plus men inget krav.
Vi erbjuder:
Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi. En spännande arbetsplats där du har en möjlighet att påverka din egen vardag och framtid.
· Marknadsmässig lön· Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
Tycker du annonsen passar in på dig? Då är det bara att söka då vi har tänkt att tillsätta denna tjänst omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Ansök nu

Storkundssäljare Sverige

Innesäljare
Läs mer Feb 6
SunRoof är ett internationellt bolag som utvecklar och bygger 2-i-1 solcellstak. Vi finns för närvarande i Sverige, Polen, Tyskland och USA. Vi är inte ett traditionellt solcellsföretag utan vi arbetar med hela taket. Våra kunder är därför antingen kunder som ska byta/lägga om sitt tak eller kunder som ska bygga nya fastigheter.
Vår målsättning är att med hjälp av en smart och innovativ produkt bidra till att vi snabbare ställer om till ett förnybart och hållbart samhälle.
Om jobbet
Trivs du med att arbeta självständigt och med mycket frihet? Drivs du av att arbeta i ett tillväxtbolag med stora ambitioner? Brinner du för förnybart och smarta energilösningar? Då bör du definitivt läsa vidare.
Nu finns möjligheten att komma till ett expansivt bolag i ett väldigt tidigt skede och i en helt nystartad roll. Du blir en viktig del av vår befintliga säljorganisation och får bygga en säljstrategi inom segmentet B2B och B2G från grunden. Det är därför av yttersta vikt att du är en självgående person som kommer med egna förslag och idéer och som alltid fokuserar på lösningar och inte hinder.
I rollen som Storkundssäljare ska du sätta SunRoof på kartan hos relevanta bostadsbolag, skapa samarbetsavtal med hustillverkare, sälja in vår produkt till BRFer och större företag samt vara med i upphandlingar där det är relevant med ett tak från SunRoof.
Som Storkundssäljare rapporterar du direkt till Head of Sales och du utgår antingen från Malmö, Göteborg eller Stockholm och du kommer att bearbeta kunder i alla tre områden. Resor inom tjänsten kan därför förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
? Etablera en försäljningsstrategi inom segmentet B2B samt B2G.
? Bevaka och hålla dig uppdaterad på marknadsutvecklingen inom solenergi.
? Bygga ett starkt nätverk av bostadsbolag som kommer generera en passiv försäljning.
? Bearbeta företag, BRFer och arbeta med upphandlingar inom kommunal och offentlig verksamhet där det är aktuellt med ett takbyte eller en nybyggnation av fastighet/er.
Kvalifikationer
För att klara av arbetet på bästa möjliga sätt behöver du ha flera års erfarenhet av att arbeta med storkunds- och/eller försäljning via partners med dokumenterat goda resultat. Har du erfarenhet eller kunskap från byggbranschen och/eller solelsbranschen är det meriterande men inget vi har som krav. Du behöver vara kommunikativ och strukturerad samtidigt som du motiveras och trivs med att jobba i ett högt tempo och mot utsatta mål.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans/försäljning.
En grundförutsättning är att du kan skriva och tala både svenska och engelska flytande samt har B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi erbjuder dig
? Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi.
? Möjligheten att starta upp och bygga något från grunden.
? En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
? En flexibel arbetsplats där du kan jobba antingen från hemmakontor eller på vårt framtida kontor i regionen.
? En onboarding där du får lära dig om företaget, produkten samt marknaden.
? Marknadsmässig grundlön samt en attraktiv bonusmodell
Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Toni Lattinger, Head of Sales, via mail Toni.Lattinger@sunroof.se.


Tillträde sker enligt överenskommelse och placeringsort är antingen Malmö, Göteborg eller Stockholm.

Ansök nu

Arbetschef/projektchef bygg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 16
Om jobbet
SunRoof är ett av de snabbast växande techbolagen i hela Europa. Vi erbjuder en intressant och spännande arbetsplats inom en framtidsbransch. På SunRoof sätter vi anställda först och har stora ambitioner gällande förnybar energi. Nu söker vi dig som vill bidra till samhällets positiva utveckling genom att leda installation av våra marknadsledande tak och fasader. Vi söker en självgående, ambitiös och kommunikativ Area manager som vill åka med på SunRoofs enorma tillväxtresa.
OM ROLLEN
Vi söker nu efter en Area manager som ska leda våra projekt för solcellstak i specifika regioner. Det innebär att ansvara för våra byggprojektledare, ha en projektöversikt och driva utvecklingsarbetet framåt. Du är med och rekryterar för din region och delegerar de projekt vi har inne till våra projektledare. Du bevakar lönsamheten i projekten, nyttjar UE kontakter och optimerar våran operativa byggavdelning.

Primära arbetsuppgifter
Att bygga upp en välfungerande organisation/avdelningar inom sin region inom bygg.
Att ansvara och genomföra byggprojektsplanering, produktionsstyrning och ekonomikontroll.
Upprätta samt följa upp produktionstidsplaner
Leda, motivera och följa upp sina kollegor och deras moment inom projekten
Vara hands on när det kommer till stora byggprojekt
Att införskaffa och samordna entreprenörer samt egen personal för att driva projekten framåt
Att säkerställa kvalitén och lönsamhet på våra projekt i regionen
Samordning med logistik och inköp





Kravbild
Besitter en relevant arbetslivserfarenhet inom liknande roll tex. projektchef, platschef etc. med minst 5 års erfarenhet.
Har mycket goda kunskaper inom byggkonstruktion
Förmåga att leda projekt och projektledarna
Ha ett bygg-ekonomiskt sinne och känsla för helheten
Strukturerad och inte rädd för att sätta processer (gärna ha implementerat nya system)
Får gärna jobbat i ett företag med liknande storlek med snabb rörelse och många projekt.
Högskola / eller universitetsutbildning inom bygg eller ingenjör är meriterande men inte ett krav.
Har god kunskap gällande AMA, BAS U, BAS P och entreprenadjuridik
Har en entreprenöriell förståelse





Känner du att beskrivningen passar bra in på dig? Då får du gärna söka snarast då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi har hittat rätt kandidat.

Ansök nu

Storkundssäljare Sverige

Innesäljare
Läs mer Jan 2
SunRoof är ett internationellt bolag som utvecklar och bygger 2-i-1 solcellstak. Vi finns för närvarande i Sverige, Polen, Tyskland och USA. Vi är inte ett traditionellt solcellsföretag utan vi arbetar med hela taket. Våra kunder är därför antingen kunder som ska byta/lägga om sitt tak eller kunder som ska bygga nya fastigheter.
Vår målsättning är att med hjälp av en smart och innovativ produkt bidra till att vi snabbare ställer om till ett förnybart och hållbart samhälle.
Om jobbet
Trivs du med att arbeta självständigt och med mycket frihet? Drivs du av att arbeta i ett tillväxtbolag med stora ambitioner? Brinner du för förnybart och smarta energilösningar? Då bör du definitivt läsa vidare.
Nu finns möjligheten att komma till ett expansivt bolag i ett väldigt tidigt skede och i en helt nystartad roll. Du blir en viktig del av vår befintliga säljorganisation och får bygga en säljstrategi inom segmentet B2B och B2G från grunden. Det är därför av yttersta vikt att du är en självgående person som kommer med egna förslag och idéer och som alltid fokuserar på lösningar och inte hinder.
I rollen som Storkundssäljare ska du sätta SunRoof på kartan hos relevanta bostadsbolag, skapa samarbetsavtal med hustillverkare, sälja in vår produkt till BRFer och större företag samt vara med i upphandlingar där det är relevant med ett tak från SunRoof.
Som Storkundssäljare rapporterar du direkt till Head of Sales och du utgår antingen från Malmö, Göteborg eller Stockholm och du kommer att bearbeta kunder i alla tre områden. Resor inom tjänsten kan därför förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
? Etablera en försäljningsstrategi inom segmentet B2B samt B2G.
? Bevaka och hålla dig uppdaterad på marknadsutvecklingen inom solenergi.
? Bygga ett starkt nätverk av bostadsbolag som kommer generera en passiv försäljning.
? Bearbeta företag, BRFer och arbeta med upphandlingar inom kommunal och offentlig verksamhet där det är aktuellt med ett takbyte eller en nybyggnation av fastighet/er.
Kvalifikationer
För att klara av arbetet på bästa möjliga sätt behöver du ha flera års erfarenhet av att arbeta med storkunds- och/eller försäljning via partners med dokumenterat goda resultat. Har du erfarenhet eller kunskap från byggbranschen och/eller solelsbranschen är det meriterande men inget vi har som krav. Du behöver vara kommunikativ och strukturerad samtidigt som du motiveras och trivs med att jobba i ett högt tempo och mot utsatta mål.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans/försäljning.
En grundförutsättning är att du kan skriva och tala både svenska och engelska flytande samt har B-körkort och tillgång till egen bil.
Vi erbjuder dig
? Att bli en viktig pusselbit i vårt globala och multikulturella företag inom förnybar energi.
? Möjligheten att starta upp och bygga något från grunden.
? En arbetsplats där vi tror på ett ömsesidigt förtroende, respekt och stöd. Våra anställda står i centrum.
? En flexibel arbetsplats där du kan jobba antingen från hemmakontor eller på vårt framtida kontor i regionen.
? En onboarding där du får lära dig om företaget, produkten samt marknaden.
? Marknadsmässig grundlön samt en attraktiv bonusmodell
Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta Toni Lattinger, Head of Sales, via mail Toni.Lattinger@sunroof.se.
Sista ansökningsdag är den 17 januari och därefter påbörjas intervjuer den 18 januari.
Tillträde sker enligt överenskommelse och placeringsort är antingen Malmö, Göteborg eller Stockholm.

Ansök nu