Malmö: Dispatcher med driv till servicedesk i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dispatcher med driv till servicedesk i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-18 // Varaktighet: Heltid

Nu är det dags för dig att kliva in i rollen som ansvarig för den löpande hanteringen av ärenden. I din koordinerande roll prioriterar, delegerar och koordinerar du ärenden till "rätt" tekniker i teamet. Det är du som stöttar upp så att rätt tekniker hamnar på rätt uppdrag.

Högt tempo och många samarbeten med olika kontaktpersoner kommer bli din vardag. Din samarbetsförmåga och förmåga att prioritera kommer sättas på prov varje dag. Komplexiteten i rollen skapas av att det ständigt finns olika parametrar att ta hänsyn till så som teknikers kompetens och önskemål från olika håll, inte främst från kunderna.

Vi tror att du har...

.. eftergymnasial IT-utbildning

.. erfarenhet som IT-tekniker

..erfarenhet som Dispatcher / IT-koordinator (meriterande).

Du behöver vara flytande i både svenska och engelska. Som person är du social och prestigelös. Vi tror att du kommer från en teknisk roll sedan tidigare för att förstå och kunna möta olika incidenter. Du trivs att jobba såväl själv och ta ansvar som i att arbeta i team. Du räds inte av att delegera uppgifter och ta obekväma beslut. För att trivas och passa in ser vi även att du är ansvarstagande, flexibel och en person med en stor servicekänsla.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Dispatcher

Nedan visas andra jobb i Malmö som Dispatcher.

Junior incident manager

Läs mer Jun 30
Om företaget
Företaget är ett av Nordens största It-företag och stärker nu upp med fler medarbetare till sitt kontor i Malmö. Mer information om företaget kommer senare i rekryteringsprocessen. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag med goda chanser att bli överrekryterad av kundföretaget.
Om tjänsten
Som Junior Incident Manager arbetar du med koordinering och planering av inkommande incidents i företagets ärendehanteringssystem. Det innebar en variation av interna kontaktytor där du har en nära dialog med firstline supporten. Du arbetar även med uppföljningsarbete där du granskar, utvärderar och analyserar incidentflödet. Du blir därför en viktig del i den fortsatta utvecklingen för supporten. Mer konkret arbetar du med:
· Koordinering och planering av inkommande incidents
· Utvärdering och analys av befintligt incidentflöde
· Utvecklingsarbete och kommunicering av åtgärder kring incidentflödet
Din profil
För att passa i rollen så har du ett stort intresse för IT och teknik i allmänhet och vill hela tiden lära dig mer. Du har även:
· Eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis ifrån en EC/YH-utbildning. Du kan även ha med dig motsvarande kunskaper ifrån arbetslivserfarenhet på en servicedesk eller liknande.
· Tidigare erfarenhet som IT-tekniker, firstline support eller annan teknisk support är starkt meriterande
· Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Som person tror vi att du är strukturerad och har ett självgående arbetssätt där du kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du behöver även vara kommunikativ och ha lätt för att samarbeta med kunder och kollegor. Vi tror också att du tycker om analytiskt arbete och har ett driv att utvecklas och lära dig mer.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Taggar: Junior Incident Manager, firstline support, teknisk support, helpdesk, IT, incidents, mjukvara, hårdvara,

Ansök nu

Dispatcher

Läs mer Maj 31
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Hos oss på E.ON är du med och gör skillnad på riktigt. Vi har storleken och ambitionen som krävs för att ställa om till hållbar energiproduktion i samhället. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi superkrafter som gör skillnad – idag och för framtiden.

Om tjänsten
I Driftcentralen på E.ON ser vi till att våra kunder har tillgång till el varje dag dygnet runt. Vi arbetar med avgörande delar av Sveriges infrastruktur och med vår förändringsresa för att möta samhällsutvecklingen och framtidens elnät. Vi i Dispatcher-teamet är 18 kollegor, varav 10 är skiftgående och nu söker vi ytterliga en skiftgående kollega som vill vara en del av vårt fantastiska team i Malmö.

Som Dispatcher ansvarar du för att våra kunder kontinuerligt får information om status vid avbrott, beställning av fältarbete och att det genomförs utifrån en säker arbetsmiljö. En arbetsdag kan se ut så att du tar emot felanmälningar från kunder och via digitala kanaler om avbrott bedömer behovet av åtgärd. Därefter beställs fältarbete och vid behov skickas information till andra avdelningar inom E.ON. Du följer felavhjälpningsarbetet aktivt med fokus på kvalitativa prognoser, framdrift och löpande återrapportering från fältet. Du jobbar även aktivt med vårt ständiga förbättringsarbete och utveckling av stödsystem, felavhjälpningsrutiner, digitala tjänster och avtalet mot entreprenörerna.

Vem är det vi hoppas vill bli en del av vårt team?
För att trivas i rollen och i teamet tror vi att du älskar samarbete och van vid att kommunicera. Om du har en eftergymnasial utbildning inom elektronik eller elkraft, eller har erfarenhet inom området, så blir vi lite extra nyfikna på dig – men det viktigaste är att du har ett stort intresse för problemlösning, service och teamwork.

Som person tror vi att du är öppen, prestigelös och lyhörd. Vi tror att du bryr dig om att ha goda kundrelationer och tycker om att hitta bra lösningar tillsammans med kollegor och entreprenörer. I din vardag är du strukturerad och nyfiken. Du tycker om att komma med nya idéer och delar gärna med dig av förbättringsförslag.

Din närmaste chef, Nadine Stolle, bryr sig om både dig och din arbetsmiljö. För henne är det viktigt att du mår bra och att du har en riskfri och hälsosam arbetssituation. Nadine förespråkar att man ska lära sig av både framgångar och misstag, och hopps att du också bidrar till ett öppet klimat och starkt samarbete.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är 15 juni och intervjuer kommer att påbörjas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Nadine Stolle, +46 730 499064

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Per Carlsson, Unionen, +46 070 6035425 
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

IT-administratör till Malmös trevligaste arbetsplats!

Läs mer Maj 25
Vill du arbeta i ett härligt gäng där intresset hos många av dina kollegor är just IT? Där du ingår i ett team som koordinerar ärenden, arbetar med garantier och försäkringshantering samt enklare felsökning? Boom! Världens chans är här!

Vad kommer dina arbetsuppgifter vara?

Servicedesken löser ständigt IT-relaterade problem, men din roll är mer av administrativ karaktär. Ditt team ansvarar bland annat för garantirelaterade ärenden från olika kunder. Ni arbetar som ett lag och ska tillsammans ge era företagskunder bästa möjliga service. Du har dagligen kontakt med både interna och externa kontaktytor. I många fall tar du emot felanmälningen från kunden, identifierar vem som äger frågan och skickar sedan vidare till rätt person inom organisationen. Sedan är det du som "äger" ärendet och ser till så att kunden blir uppdaterad om status. Det gäller att vara duktig på att ha koll på organisationens/kundens avtal och kommunikationsvägar. Det är viktigt att du förstår vikten av en bra kundupplevelse, att du vill ge bra service och att du har en hög administrativ förmåga. Om du är IT intresserad och har bra baskunskaper så kommer det att underlätta i ditt dagliga arbete.

Vad har du gjort tidigare?

Du kan tex ha arbetat administrativt eller i en kundtjänst, varit den IT intresserade butikssäljaren eller varit den andra sökt hjälp av när de haft administrativa eller IT relaterade utmaningar. Du talar och skriver svenska flytande. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och tycker om att lösa ärenden. Det något slitna uttrycket "spindeln i nätet" är relevant här och du är en person som trivs med att vara den som har koll på läget. Din datorvana är mycket hög och du trivs i en miljö som är tempoväxlande.

Som IT-administratör kommer du arbeta i ett riktigt trevligt team. Ni är klipporna som har koll på det mesta. Ni koordinerar ärenden, hjälper kunden och har stenkoll på läget!

Ansök nu

Dispatcher med DevOps erfarenhet

Läs mer Sep 14
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Ett nytt energilandskap växer fram och efterfrågan på förnybar energi ökar. Vi tar klimatfrågan på största allvar och tror på handling - här och nu.?? 

Nu söker vi en ny kollega som vill vara med i utvecklingen av framtidens elnät i rollen som Dispatcher med Devops erfarenhet.

Om tjänsten
Framtidens mätsystem, där kunderna får större möjlighet att påverka sin elanvändning tar nu form. Vi bygger därför just nu en helt ny enhet inom E.ON för att sätta upp och driva nästa generations smarta mätsystem. Under åren 2021 – 2024 kommer vi att byta 1 miljon mätare och i samband med detta bygger vi upp enheten Advanced Meter Management som har ansvar för mätinsamling.  Som Dispatcher kommer du få en varierande och spännande vardag. Tillsammans med dina kollegor inom Advanced Meter Management kommer du ha kontakt med fälttjänsteleverantörer, systemleverantör, kunder samt angränsande organisationer inom E.ON.

Exempel på arbetsuppgifter är:
* Daglig kommunikation med våra fälttjänstleverantörer och kunder
* Supportera våra fälttjänstleverantörer med optimering gällande planering av mätarbyten
* Supportera våra fälttjänstleverantörer i fält gällande systemfrågor samt kundrelaterade frågor
* Planering och optimering gällande besiktningar av mätarbyten
* Vara en del av vår ständiga utveckling av vårt fälttjänsteverktyg och teknikerapp
* Utbilda våra fälttjänstleverantörer gällande vårt fälttjänsteverktyg och teknikerapp
* Ständigt utveckla och förbättra rutiner och processer
* Säkerställa att vi levererar goda kundupplevelser


Vi söker
Eftersom du kommer ha många olika kontakter både internt och externt är det viktigt att du gillar skapa relationer, både med kunder, leverantörer och kollegor. Som person är du drivande, ansvarstagande, lyhörd och lösningsorienterad. Du är strukturerad, har en god planeringsförmåga och kan snabbt anpassa dig efter olika situationer. Du har en god kommunikativ förmåga och är flytande både i svenska och engelska (tal och skrift).
Självklart har du ett stort intresse för utveckling och förbättringsarbete samt förmåga och drivkraft att arbeta självständigt i din roll. För att du ska trivas och ha rätt förutsättningar har du någon form av teknisk utbildning och systemkunskap gällande IT-system. Du behöver ha Excelkunskaper då vi arbetar med stora datamängder i tabellformat. Du har erfarenhet av att arbeta med Oracle databaser, kan skriva egna -frågor samt arbeta mot APIer och skriva egna små script. Viss programmeringsvana är meriterande.
Vi har en kultur som genomsyras av en öppen kommunikation där alla delar med sig av åsikter och erfarenheter. Då vi ständigt förbättrar och förändrar våra arbetssätt finns det stora möjligheter att påverka ditt arbete. Vår grundsyn är att vi tillsammans gör varandra bättre.
Placeringsort för rollen är i Malmö.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! 
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, så sök tjänsten snarast, dock senast 14e oktober!

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: 
Charlotte Bjurup, +46 722 344119

För fackliga frågor, vänligen kontakta: 
Per Carlsson, Unionen, +46?705 259188 ? ? ? ? ? ? ? ? ? 
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638? 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129? 
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Gigstep AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Gigstep AB .

Ekonomiassistent till bolag i centrala Malmö!

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 10
Brinner du för ekonomi och är siffror din grej? Då är det dig vi söker!

Du som söker har lite erfarenhet av ekonomiarbetet sen tidigare, kanske är du nyexaminerad och jobbat extra med ekonomi under din studietid? Du har stor koll på ekonomiflödet och dess olika delar och är så gott som självgående inom kund/leverantörsreskontra.

Du är väl bekant med fakturering, budgetering och vi ser gärna att du har stenkoll på de flesta ekonomiska termer.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ta emot scannade fakturor i fakturahanteringssystem
- Löpande leverantörsreskontrauppgifter
- Kontering av fakturor
- Uppföljning av fakturor som är i attestflödet
- Betalning av leverantörsfakturor


Det är meriterande om du tidigare har jobbat i Rillion och Palette, men det är inget krav.

Som person har du ett starkt driv och en förmåga att själv planera ditt arbete, du är ansvarstagande och prestigelös. Utöver det är du noggrann, strukturerad och viktigast av allt har du en god analytisk förmåga.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att bli överanställd hos kunden.

Ansök nu

Ekonomiassistent till bolag i centrala Malmö!

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 15
Brinner du för ekonomi och är siffror din grej? Då är det dig vi söker!

Du som söker har lite erfarenhet av ekonomiarbetet sen tidigare, kanske är du nyexaminerad och jobbat extra med ekonomi under din studietid? Du har stor koll på ekonomiflödet och dess olika delar och är så gott som självgående inom kund/leverantörsreskontra.

Du är väl bekant med fakturering, budgetering och vi ser gärna att du har stenkoll på de flesta ekonomiska termer.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ta emot scannade fakturor i fakturahanteringssystem
- Löpande leverantörsreskontrauppgifter
- Kontering av fakturor
- Uppföljning av fakturor som är i attestflödet
- Betalning av leverantörsfakturor


Det är meriterande om du tidigare har jobbat i Rillion och Palette, men det är inget krav.

Som person har du ett starkt driv och en förmåga att själv planera ditt arbete, du är ansvarstagande och prestigelös. Utöver det är du noggrann, strukturerad och viktigast av allt har du en god analytisk förmåga.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att bli överanställd hos kunden.

Ansök nu

IT Infrastructure Engineer till bolag i Malmö

Nätverkstekniker
Läs mer Jun 9
Är du driven med ett brinnande intresse för IT och utveckla verksamhetens IT infrastruktur? Tycker du om flexibla arbetstider och att delta i beslutsfattningar? Då har vi jobbet för dig!

Arbetsuppgifter

Vi söker nu dig som har bred kunskap och vill utvecklas inom IT samt arbeta med företagets interna infrastruktur i rollen som IT Infrastructure Engineer. Tillsammans med ett grymt team kommer ni utveckla och bevara företagets mjukvara och hårdvara. Dina arbetsuppgifter kommer att vara utmanande och varierade där du bland annat kommer att arbeta med:

- Second/Third Line support
- Microsoft SCCM
- Virtualisering av server i VMware
- Administration i Microsoft 365, Active Directory, Network
- Underhållning av hårdvaruservrar


Andra kvalifikationer som efterfrågas innefattar kompetens inom:

- Server (Windows server OS, Active Directory, virtualisering, säkerhetskopiering/återställning)
- Nätverk (Baskunskap kring brandväggar, switchar, WIFI, VPN, VLAN)
- Molntjänster såsom Microsoft 365 och Azure


Har du även kompetens inom Linux, Docker/Kubernetes och lagring? Toppen - det är meriterande!

Om dig

Du har ett driv att ständigt utvecklas och en vilja av att lära nytt. Samtidigt är du en flexibel lagspelare som trivs att arbeta både individuellt och i team för att bidra till personlig och organisatorisk förbättring. Ett strukturerat arbetssätt är något som du älskar och du trivs med att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen är du flytande i svenska och engelska och kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt med dina nationella och internationella kollegor.

Kanske jobbar du i dagsläget i Second Line och vill levla upp till Third Line, eller är du bara redo för nästa karriärsmöjlighet? Hör av dig till oss!

Ansök nu

Receptionist till företag i centrala Malmö!

Frontofficepersonal
Läs mer Maj 25
Vi söker nu en lyhörd, serviceminded och flexibel person till en av våra kunder. Här kommer du få jobba i en modern arbetsmiljö och med trevliga kollegor i centrala Malmö.

Vi tror att du som söker är en koordinerande person som trivs i en rörlig miljö och alltid sätter kunden i störst fokus. Dessutom är du strukturerad, har förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och vet vad som ska prioriteras. Du är prestigelös och tar gärna egna initiativ. Att ta kontakt med människor är inga problem för dig då du har servicekänslan i ryggraden. Du är noggrann, ser detaljer och uppmärksammar kollegor och kunder i din omgivning.

Flytande i svenska och engelska är ett krav då du kommer hantera telefon och mail på båda språken.

Det är meriterande om du har jobbat i en liknande tjänst tidigare eller om du har utbildning inom området service management.

Det här uppdraget är på 50%, därför är det perfekt för dig som tillexempel studerar eller jobbar deltid.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb för dig med intresse för fastighetsteknik!

Fastighetsingenjör
Läs mer Maj 23
Västra Skåne är din arbetsplats. Du åker ut tillsammans med en senior medarbetare och hjälper honom/henne med det administrativa. Det kan vara allt från att mäta till att föra anteckningar. Tidsschemat är tajt och det är viktigt att ni är på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Som läget ser ut nu kommer du arbeta heltid tisdag till fredag, men det kan komma att bli mer. Start är omgående och till årsskiftet. Arbetstiderna varierar något, men räkna med relativt tidiga morgnar och att ni ibland får stanna kvar i fastigheten för att bli klara med ert uppdrag.

Vi tror att du har intresse i byggtekniska projekt, akustik och/eller fastigheter. Kanske har du tagit en paus från någon ingenjörsutbildning eller liknande. Vi är öppna för förslag, men det är viktigt att du är noggrann, kommunikativ och pålitlig.

Troligtvis underlättar det om du har körkort, men det är inget krav. Orterna ni besöker är små, men som tur är finns Pågatågen. Den seniora medarbetaren som du assisterar har firmabil och kan hämta upp dig vid tågstationen.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare se hit!

Backofficepersonal
Läs mer Maj 18
Är du en noggrann och serviceminded kundtjänstmedarbetare som också har ett lite kittlande intresse för IT? Perfekt!

Vi söker kundtjänstmedarbetare till ett IT-företag men där du kommer att jobba med kundtjänst. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder som ringer eller mejlar in med sina frågor, felanmälningar, ärenden, eller beställningar.

Du kan tex ha arbetat administrativt eller i en kundtjänst, varit den IT intresserade butikssäljaren eller varit den andra sökt hjälp av när de haft administrativa eller IT relaterade utmaningar. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Som person är du kommunikativ, serviceinriktad och tycker om att lösa ärenden. Det något slitna uttrycket "spindeln i nätet" är relevant här och du är en person som trivs med att vara den som har koll på läget. Din datorvana är mycket hög och du trivs i en miljö som är tempoväxlande.

Det viktigaste är att du alltid ger kunderna högklassig service. Det är högt tempo i denna tjänsten och det är därför viktigt att du trivs i en miljö där det hela tiden händer oförutsedda saker. Ingen dag är den andra lik och du kommer stöta på utmaningar varje dag.

För det här uppdraget söker vi både heltid och studentmedarbetare. Om du studerar kan det även finnas goda möjligheter till att arbeta under sommaren.

Om det här stämmer in på dig, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu