Malmö: Kundansvarig deltid i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundansvarig deltid i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-20 // Varaktighet: Deltid

Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Trollhättan & Vindeln.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida www.oc.se



DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva ett normalt liv och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår. Vi söker dig som är intresserad av människor och framför allt personlig assistans.

Tjänsten som kundansvarig kräver självständighet, ansvarstagande, samarbetsförmåga och flexibilitet. Kvalitet är en viktig del i arbetet och vi förutsätter att våra medarbetare arbetar med ambitionen att leverera det bästa möjliga resultatet och sätter kunden i fokus.

ARBETSBESKRIVNING

Nu söker vi ytterligare en kundansvarig till vårt team i Malmö!

Som kundansvarig förvaltar du företagets relationer med handläggare, kunder och är delaktigt i uppstarten av nya kundärenden. Som kundansvarig inom personlig assistans ansvarar du i samråd med verksamhetschefen för planering, genomförande och uppföljning av verksamheten. Du tar ekonomiska beslut inom givna ramar, har delegerat arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet.

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration, schemaläggning i Tidvis eller motsvarande program samt har en god social förmåga. Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!

MERITERANDE

-Tidigare erfarenhet av uppdrag som kundansvarig eller motsvarande.

-Erfarenhet av personalledning.

-Eftergymnasial utbildning

HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Personligt ombud

Nedan visas andra jobb i Malmö som Personligt ombud.

Ställföreträdare till förvaltarenheten

Läs mer Mar 13
Ref: 20240495

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en gedigen fackkunskap, lång erfarenhet och bär på ett genuint samhällsengagemang. Vi på förvaltarenheten träder in när mer professionellt stöd behövs i form av en god man eller förvaltare. Vi bevakar huvudmannens rätt, förvaltar egendomen samt sörjer för person i den omfattning tingsrätten har beslutat. Det innebär att bistå huvudmannen i ekonomiska, juridiska och sociala frågor. 

Huvudmannens behov står i centrum och arbetet med tydliga mål och individuella uppföljningar är en viktig del av gode mannens/förvaltarens utvecklingsarbete. Som ställföreträdare anställd på förvaltarenheten ska du bidra till en ökad livskvalitet för huvudmannen. Gode mannen/förvaltaren samarbetar med professionella nätverk och med personens anhöriga om möjligt. Som god man/förvaltare blir du personligen förordnad av tingsrätten.

Det dagliga arbetet består till stor del av:


• Kontakt med huvudmannen och eventuellt nätverk.
• Att företräda huvudmannen inför myndigheter och domstolar.
• Bevaka rättigheter utifrån lagstiftning.
• Ansöka om ekonomiskt bistånd/bidrag hos myndigheter. 
• Att strukturera huvudmannens ekonomi.
• Se till att huvudmannens tillgångar används till dennes nytta.
• Dokumentation och ekonomisk redovisning av huvudmannens tillgångar. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller annan utbildning som i kombination med lång erfarenhet bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av godmanskap eller förvaltarskap. Vi vill att du ska ha minst tre års erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen. Du ska ha ett reflekterande arbetssätt, arbetsuppgifterna kan beskrivas som att motivera, vägleda och att företräda huvudmannen i olika situationer. Alla insatser utgår ifrån huvudmannens behov. 

Du har goda kunskaper om samhällsservice som sjukvård, socialtjänst /lagen om stöd och service (LSS), samt kunskap om/intresse för juridik, administration och ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning, årsräkning och sluträkning vilket innebär att du måste vara ekonomiskt medveten och kunna hantera redovisning. 

Du kommer att möta många människor vilket ställer krav på mångsidighet och samarbetsförmåga. Du skall som god man/förvaltare vara stresstålig, och flexibel. Ditt förhållningssätt ska präglas av tilltro till huvudmannens vilja att vara delaktig och ansvarstagande för sin egen sociala situation. Du ska ha en vana av att arbeta i olika miljöer och med skiftande arbetsuppgifter.

Vi ser det som meriterande om du arbetat utifrån ett återhämtningsinriktat perspektiv med lågaffektivt bemötande och motiverande samtal. 

Förvaltarenheten består av ett team där var och en utifrån kompetens och erfarenhet tillsammans stöttar personer med flerdelad problematik så att de får det stöd som de behöver. Även om vi arbetar i team är det nödvändigt att kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut.

Denna yrkesroll är inte av handläggande och utredande karaktär. Du ska istället få andra att ge det stöd som huvudmannen har rätt till enligt lagstiftningen.

Innan anställning som ställföreträdare vid förvaltarenheten lämplighetsbedömer enheten för överförmyndarärenden dig som ska få uppdrag som god man eller förvaltare.  

För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, stabil och har ett genuint intresse för människor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att se vad som behöver göras.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där det krävs ett stort engagemang, hög tilltro till varandras kompetens och där dina kunskaper och erfarenheter efterfrågas. Vi erbjuder flextid och friskvårdsbidrag.

Om arbetsplatsen
Vi söker en ställföreträdare till förvaltarenheten i Malmö stad. Förvaltarenhetens team består av en enhetschef, 13 ställföreträdare med uppdrag att arbeta som professionell god man/förvaltare och en administratör. Våra arbetsplatser är förlagda i öppet kontorslandskap. 

Förvaltarenhetens verksamhet styrs huvudsakligen utifrån föräldrabalkens bestämmelser. Vi arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden som ansvarar för att utreda om god man/förvaltare till personer över 18 år med svår psykisk funktionsnedsättning, missbruk, psykossjukdomar och liknande sjukdomstillstånd. Förordnandet som ställföreträdare är personligt, gäller även som anställd ställföreträdare.

För att på bästa sätt möta våra huvudmän arbetar vi i team utifrån våra olika fackkunskaper och erfarenheter vilket skapar samarbetsvinster. Inom gruppen finns en samlad kunskap/erfarenhet av samhällsservice inom LSS/SoL, juridik, ekonomi och administration. 

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Ansök nu

Kundansvarig personlig assistans Malmö

Läs mer Jul 5
Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida www.oc.se



ARBETSBESKRIVNING

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat som Kundansvarig eller liknande roll på annat assistansbolag. Även att du känner dig bekväm med sälj och marknadsföring då det kommer att ingå i tjänsten.



Dina arbetaruppgifter innefattar:

- Ansvara för personal

- Ansvara för våra assistansberättigade kunder

- Dokumentation

- Genomföra kundbesök



DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. Du ska tycka om att ta kontakt med nya människor och ha flera kontaktytor som du hela tiden arbetar med. Du är en problemlösare som är van vid förändringar, trivs när det är mycket att göra och är själv en driven person.



Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!



Vi erbjuder:

- Kollektivavtal

- Friskvård

- Förtroendearbetstid



Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt.



HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter" på polisens hemsida.

Ansök nu

Kundansvarig personlig assistans Malmö

Läs mer Jun 22
Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida www.oc.se



ARBETSBESKRIVNING

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat som Kundansvarig eller liknande roll på annat assistansbolag. Även att du känner dig bekväm med sälj och marknadsföring då det kommer att ingå i tjänsten.



Dina arbetaruppgifter innefattar:

- Ansvara för personal

- Ansvara för våra assistansberättigade kunder

- Dokumentation

- Genomföra kundbesök



DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. Du ska tycka om att ta kontakt med nya människor och ha flera kontaktytor som du hela tiden arbetar med. Du är en problemlösare som är van vid förändringar, trivs när det är mycket att göra och är själv en driven person.



Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!



Vi erbjuder:

- Kollektivavtal

- Friskvård

- Förtroendearbetstid



Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt.



HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter" på polisens hemsida.

Ansök nu

Klientcoach Skåne

Läs mer Maj 24
Klientcoach till Skåne

AB OC Stöd och boende söker en klientcoach till en enhet i Skåne på timmar. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö.

Enheten arbetar med vuxna med kriminalitet och/ eller missbruksproblematik.

En unik möjlighet

På OmsorgsCompagniet har vi den fantastiska möjligheten att få göra skillnad i människors liv. Vi arbetar med människor som på olika sätt behöver stöd och vi ser till att finnas där för dem.

Vi arbetar nära våra medarbetare och finns tillgängliga för förbättringsförslag. Samtliga kollegor på OmsorgsCompagniet har en möjlighet att påverka genom en nära kontakt med sin chef.

Kompetensutveckling är ett kontinuerligt arbete och en investering i vår personal. Finns det behov av stöd och utveckling ser vi till att våra anställda får rätt stöd för att kunna ge våra kunder bästa möjliga förutsättning. Vi arbetar med att stärka dig som individ för att göra våra arbetsgrupper starkare.

Dina arbetsuppgifter

- Stödja klienten i vardagen.
- Följa upp kontakt med vård och myndigheter.
- Dokumentation.
- Olika former av praktiskt arbete.


Vad kan vi erbjuda dig?

Enligt våra anställda kommer du att bli en del av en rolig arbetsplats med underbara kollegor, där hjälp & stöd alltid finns till hands, expansion av perspektiv, få skinn på näsan, utvecklas på ett professionellt samt personligt plan, spänning (när den ena dagen aldrig är den andra lik), praktisk och teoretisk kunskap samt glädje.

Egenskaper vi värdesätter hos våra anställda

- Lösningsorienterad
- Anpassningsbar/flexibel
- Lugn & trygg i dig själv
- En vilja att utvecklas
- Kommunikativ samt lyhörd
- Förstående


Du kommer att vara en inspiration för förändring för våra klienter.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från fältarbete, arbete på HVB hem, behandlingshem eller liknande. Tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk/social & beteendeinriktning, socionom eller diakonutbildning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen & erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna.

Vi tar STOR hänsyn till personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

Ansök nu

Ställföreträdare till förvaltarenheten

Läs mer Okt 4
Ref: 20232388

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en gedigen fackkunskap, lång erfarenhet och bär på ett genuint samhällsengagemang. Vi på förvaltarenheten träder in när mer professionellt stöd behövs i form av en god man eller förvaltare. Vi bevakar huvudmannens rätt, förvaltar egendomen samt sörjer för person i den omfattning tingsrätten har beslutat. Det innebär att bistå huvudmannen i ekonomiska, juridiska och sociala frågor. 

Huvudmannens behov står i centrum och arbetet med tydliga mål och individuella uppföljningar är en viktig del av gode mannens/förvaltarens utvecklingsarbete. Som ställföreträdare anställd på förvaltarenheten ska du bidra till en ökad livskvalitet för huvudmannen. Gode mannen/förvaltaren samarbetar med professionella nätverk och med personens anhöriga om möjligt. Som god man/förvaltare blir du personligen förordnad av tingsrätten.

Det dagliga arbetet består till stor del av:


• Kontakt med huvudmannen och eventuellt nätverk.
• Att företräda huvudmannen inför myndigheter och domstolar.
• Bevaka rättigheter utifrån lagstiftning.
• Ansöka om ekonomiskt bistånd/bidrag hos myndigheter. 
• Att strukturera huvudmannens ekonomi.
• Se till att huvudmannens tillgångar används till dennes nytta.
• Dokumentation och ekonomisk redovisning av huvudmannens tillgångar. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå inom beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller annan utbildning som i kombination med lång erfarenhet bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av godmanskap eller förvaltarskap. Vi vill att du ska ha minst tre års erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen. Du ska ha ett reflekterande arbetssätt, arbetsuppgifterna kan beskrivas som att motivera, vägleda och att företräda huvudmannen i olika situationer. Alla insatser utgår ifrån huvudmannens behov. 

Du har goda kunskaper om samhällsservice som sjukvård, socialtjänst /lagen om stöd och service (LSS), samt kunskap om/intresse för juridik, administration och ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår löpande redovisning, årsräkning och sluträkning vilket innebär att du måste vara ekonomiskt medveten och kunna hantera redovisning. 

Du kommer att möta många människor vilket ställer krav på mångsidighet och samarbetsförmåga. Du skall som god man/förvaltare vara stresstålig, och flexibel. Ditt förhållningssätt ska präglas av tilltro till huvudmannens vilja att vara delaktig och ansvarstagande för sin egen sociala situation. Du ska ha en vana av att arbeta i olika miljöer och med skiftande arbetsuppgifter.

Vi ser det som meriterande om du arbetat utifrån ett återhämtningsinriktat perspektiv med lågaffektivt bemötande och motiverande samtal. 

Förvaltarenheten består av ett team där var och en utifrån kompetens och erfarenhet tillsammans stöttar personer med flerdelad problematik så att de får det stöd som de behöver. Även om vi arbetar i team är det nödvändigt att kunna arbeta självständigt och fatta egna beslut.

Denna yrkesroll är inte av handläggande och utredande karaktär. Du ska istället få andra att ge det stöd som huvudmannen har rätt till enligt lagstiftningen.

Innan anställning som ställföreträdare vid förvaltarenheten lämplighetsbedömer enheten för överförmyndarärenden dig som ska få uppdrag som god man eller förvaltare.  

För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, stabil och har ett genuint intresse för människor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att se vad som behöver göras.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där det krävs ett stort engagemang, hög tilltro till varandras kompetens och där dina kunskaper och erfarenheter efterfrågas. Vi erbjuder flextid och friskvårdsbidrag.

Om arbetsplatsen
Vi söker tre ställföreträdare till förvaltarenheten i Malmö stad. Förvaltarenhetens team består av en enhetschef, tio ställföreträdare med uppdrag att arbeta som professionell god man/förvaltare och en administratör. Våra arbetsplatser är förlagda i öppet kontorslandskap. 

Förvaltarenhetens verksamhet styrs huvudsakligen utifrån föräldrabalkens bestämmelser. Vi arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden som ansvarar för att utreda om god man/förvaltare till personer över 18 år med svår psykisk funktionsnedsättning, missbruk, psykossjukdomar och liknande sjukdomstillstånd. Förordnandet som ställföreträdare är personligt, gäller även som anställd ställföreträdare.

För att på bästa sätt möta våra huvudmän arbetar vi i team utifrån våra olika fackkunskaper och erfarenheter vilket skapar samarbetsvinster. Inom gruppen finns en samlad kunskap/erfarenhet av samhällsservice inom LSS/SoL, juridik, ekonomi och administration. 

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från AB Omsorgscompagniet i Norden

Nedan visas andra jobb i Malmö från AB Omsorgscompagniet i Norden .

Personlig assistent Malmö

Personlig assistent
Läs mer Feb 19
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Malmö. Vår kund är rullstolsbunden och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, måltider, på- och avklädning, aktiviteter etc. Det ställer höga krav på assistenten att vara observant och närvarande då kunden använder Bliss-kommunikation.

Arbetet sker i hemmet och i kundens närmiljö. Arbetstiderna är förlagda både dagtid, kvällstid och nattetid. Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav.

För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket väl. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta med olika typer av hjälpmedel.

Vi tror även att du är:

- Noggrann
- Tålmodig
- Lugn
- Initiativtagare
- Fantasifull


Krav

- Körkort
- Kan svenska


Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet?värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Kundansvarig personlig assistans Malmö

Personligt ombud
Läs mer Jul 5
Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida www.oc.se



ARBETSBESKRIVNING

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat som Kundansvarig eller liknande roll på annat assistansbolag. Även att du känner dig bekväm med sälj och marknadsföring då det kommer att ingå i tjänsten.



Dina arbetaruppgifter innefattar:

- Ansvara för personal

- Ansvara för våra assistansberättigade kunder

- Dokumentation

- Genomföra kundbesök



DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. Du ska tycka om att ta kontakt med nya människor och ha flera kontaktytor som du hela tiden arbetar med. Du är en problemlösare som är van vid förändringar, trivs när det är mycket att göra och är själv en driven person.



Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!



Vi erbjuder:

- Kollektivavtal

- Friskvård

- Förtroendearbetstid



Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt.



HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter" på polisens hemsida.

Ansök nu

Kundansvarig personlig assistans Malmö

Personligt ombud
Läs mer Jun 22
Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida www.oc.se



ARBETSBESKRIVNING

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat som Kundansvarig eller liknande roll på annat assistansbolag. Även att du känner dig bekväm med sälj och marknadsföring då det kommer att ingå i tjänsten.



Dina arbetaruppgifter innefattar:

- Ansvara för personal

- Ansvara för våra assistansberättigade kunder

- Dokumentation

- Genomföra kundbesök



DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. Du ska tycka om att ta kontakt med nya människor och ha flera kontaktytor som du hela tiden arbetar med. Du är en problemlösare som är van vid förändringar, trivs när det är mycket att göra och är själv en driven person.



Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!



Vi erbjuder:

- Kollektivavtal

- Friskvård

- Förtroendearbetstid



Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt.



HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget "kontrollera egna uppgifter" på polisens hemsida.

Ansök nu

Klientcoach Skåne

Personligt ombud
Läs mer Maj 24
Klientcoach till Skåne

AB OC Stöd och boende söker en klientcoach till en enhet i Skåne på timmar. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö.

Enheten arbetar med vuxna med kriminalitet och/ eller missbruksproblematik.

En unik möjlighet

På OmsorgsCompagniet har vi den fantastiska möjligheten att få göra skillnad i människors liv. Vi arbetar med människor som på olika sätt behöver stöd och vi ser till att finnas där för dem.

Vi arbetar nära våra medarbetare och finns tillgängliga för förbättringsförslag. Samtliga kollegor på OmsorgsCompagniet har en möjlighet att påverka genom en nära kontakt med sin chef.

Kompetensutveckling är ett kontinuerligt arbete och en investering i vår personal. Finns det behov av stöd och utveckling ser vi till att våra anställda får rätt stöd för att kunna ge våra kunder bästa möjliga förutsättning. Vi arbetar med att stärka dig som individ för att göra våra arbetsgrupper starkare.

Dina arbetsuppgifter

- Stödja klienten i vardagen.
- Följa upp kontakt med vård och myndigheter.
- Dokumentation.
- Olika former av praktiskt arbete.


Vad kan vi erbjuda dig?

Enligt våra anställda kommer du att bli en del av en rolig arbetsplats med underbara kollegor, där hjälp & stöd alltid finns till hands, expansion av perspektiv, få skinn på näsan, utvecklas på ett professionellt samt personligt plan, spänning (när den ena dagen aldrig är den andra lik), praktisk och teoretisk kunskap samt glädje.

Egenskaper vi värdesätter hos våra anställda

- Lösningsorienterad
- Anpassningsbar/flexibel
- Lugn & trygg i dig själv
- En vilja att utvecklas
- Kommunikativ samt lyhörd
- Förstående


Du kommer att vara en inspiration för förändring för våra klienter.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från fältarbete, arbete på HVB hem, behandlingshem eller liknande. Tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk/social & beteendeinriktning, socionom eller diakonutbildning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen & erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna.

Vi tar STOR hänsyn till personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

Ansök nu

Personlig assistent Malmö

Personlig assistent
Läs mer Apr 24
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Malmö. Vår kund är rullstolsbunden och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, måltider, på- och avklädning, aktiviteter etc. Det ställer höga krav på assistenten att vara observant och närvarande då kunden använder Bliss-kommunikation.

Arbetet sker i hemmet och i kundens närmiljö. Arbetstiderna är förlagda både dagtid, kvällstid och nattetid. Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav.

För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket väl. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta med olika typer av hjälpmedel.

Vi tror även att du är:

- Noggrann
- Tålmodig
- Lugn
- Initiativtagare
- Fantasifull

Krav

- Körkort
- Kan svenska

Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet?värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Klientcoach Skåne

Personligt ombud
Läs mer Mar 17
Klientcoach till Skåne

AB OC Stöd och boende söker en klientcoach till en enhet i Skåne på timmar. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö.

Enheten arbetar med vuxna med kriminalitet och/ eller missbruksproblematik.

En unik möjlighet

På OmsorgsCompagniet har vi den fantastiska möjligheten att få göra skillnad i människors liv. Vi arbetar med människor som på olika sätt behöver stöd och vi ser till att finnas där för dem.

Vi arbetar nära våra medarbetare och finns tillgängliga för förbättringsförslag. Samtliga kollegor på OmsorgsCompagniet har en möjlighet att påverka genom en nära kontakt med sin chef.

Kompetensutveckling är ett kontinuerligt arbete och en investering i vår personal. Finns det behov av stöd och utveckling ser vi till att våra anställda får rätt stöd för att kunna ge våra kunder bästa möjliga förutsättning. Vi arbetar med att stärka dig som individ för att göra våra arbetsgrupper starkare.

Dina arbetsuppgifter

- Stödja klienten i vardagen.

- Följa upp kontakt med vård och myndigheter.

- Dokumentation.

- Olika former av praktiskt arbete.

Vad kan vi erbjuda dig?

Enligt våra anställda kommer du att bli en del av en rolig arbetsplats med underbara kollegor, där hjälp & stöd alltid finns till hands, expansion av perspektiv, få skinn på näsan, utvecklas på ett professionellt samt personligt plan, spänning (när den ena dagen aldrig är den andra lik), praktisk och teoretisk kunskap samt glädje.

Egenskaper vi värdesätter hos våra anställda

- Lösningsorienterad

- Anpassningsbar/flexibel

- Lugn & trygg i dig själv

- En vilja att utvecklas

- Kommunikativ samt lyhörd

- Förstående

Du kommer att vara en inspiration för förändring för våra klienter.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från fältarbete, arbete på HVB hem, behandlingshem eller liknande. Tvåårig eftergymnasial utbildning motsvarande yrkeshögskola eller folkhögskola med pedagogisk/social & beteendeinriktning, socionom eller diakonutbildning. Du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen & erfarenhet av behandlingsarbete med vuxna.

Vi tar STOR hänsyn till personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

Ansök nu