Malmö: Produktionsplanerare till NOA Mekaniska

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare till NOA Mekaniska i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-30 // Varaktighet: Heltid

Vi förverkligar er idé!
NOA är en legotillverkande mekanisk verkstad som arbetar med skärande bearbetning med specialkompetens inom kvalificerad svarvning, fräsning, 3D-fräsning och simultan 5-axlig fräsning, med hög precision och ytfinhet. Vi monterar taktade flöden av komplexa maskiner eller styrda volymmontage, men även stora och små prototypmontage där vi ombesörjer hela projekt oavsett produkternas komplexitet.

Som företag är vi flexibla och vi tar oss både an projekt där det redan finns en färdig lösning, och projekt där vi får möjlighet att utveckla och förverkliga er och ert företags idé. Vi tror på ett nära samarbete för att kunna tillgodose våra kunders behov och strävar alltid efter att hitta innovativa och kostnadseffektiva lösningar. För att kunna göra det och för att kunna ligga steget före, uppdateras vår moderna maskinpark hela tiden.

Företaget befinner sig på en spännande och utmanande tillväxtresa och söker nu en produktionsplanerare.

Övergripande beskrivning av tjänsten:

- Som planeringsansvarig ansvarar du för att utveckla rutiner, processer och flöden så att arbetet blir så effektivt som möjligt
- Du analyserar data som ledtider, leveransprestanda, prognoser, kapacitet och lageromsättning samt agerar på analysen
- Leda företagets planerings- och prognostiseringsprocess samt i samråd med produktionschef sätta rådande kapacitetsnivåer
- Vara delaktig i att kontinuerligt förbättra produktionens resultat på måltal inom leveranssäkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnad genom ständiga förbättringar
- Aktivt deltaga i verksamhetens möten och uppföljningar samt leda verksamhetens leveransuppföljningar
- Var spindeln i nätet mellan inköp, lager, produktion och försäljning för att optimera prognos- och planeringsverktyget




Nödvändig kompetens

- God analytisk förmåga med fallenhet för att kunna strukturera problem och snabbt se trender
- Stresstålig och lösningsorienterad person med god kommunikationsförmåga som involverar de avdelningar och personer som krävs och engagerar dem till att agera
- God erfarenhet av att jobba med planering i affärssystem
- Bred förståelse för informations- och materialflöde i en verksamhet
- Utmärkta kunskaper MS Officepaketet
- Skriver och talar en korrekt svenska och engelska
- Önskvärt med 2-3 års erfarenhet av liknande arbete
- Önskvärt med erfarenhet från verkstadsindustri




Personliga egenskaper

Som person är du självgående och älskar att vara spindeln i nätet. Du strukturerad och drivs av att lösa utmaningar. Du är en god kommunikatör och bidrar med positiv energi till teamet och övriga kollegor. Din samarbetsförmåga är avgörande liksom att kunna vägleda och motivera andra. För att passa in hos NOA Mekaniska är du prestigelös och gillar att ha kul på jobbet!



Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Omfattning: Heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter

Nedan visas andra jobb i Malmö som Arbetsledare, maskintillv.-verkstadsprodukter.

Driftledare natt till Pågen AB

Läs mer Nov 1
Om tjänsten
Vi söker nu tillsammans med Pågen i Malmö efter en driftledare, natt.

Är du en strukturerad driftledare som trivs med kontinuerlig utveckling? Strävar du efter goda prestationer och har ett stort intresse av ledarskap?
Vill du vara med och säkra driften genom tillsammans, med och genom dina medarbetare utveckla avdelningen mot Pågens mål.
Då kan Pågen vara ditt nästa karriärsteg!

Som ansvarig driftledare natt blir du en viktig person i arbetet för att säkerställa Pågens fortsatta framgång. Detta genom att vara en del i att ansvara för att säkra produktionsprocessen med rätt produktkvalitet, leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet. Du medverkar aktivt för att utveckla bageriet i enlighet med företagets vision och strategi samt optimering och utveckling av verksamheten.

Rollen som driftledare är framför allt en operativ roll med stort fokus på daglig drift, planera och organisera avdelningens arbete samt aktivt samverka med övriga avdelningar och funktioner.
Du ansvarar för avdelningens bemanning, arbetsplatsträffar, medarbetarsamtal med mera.

I din roll ingår också bland annat att

- leda och utveckla avdelningens medarbetare. Du har personalansvar för ca 20 medarbetare.
- ansvar för bemanning, rekrytering och arbetsanpassning/rehabilitering.
- säkra och leda produktionsprocessen mot uppsatta mål.
- säkerställa rutiner för arbetsmiljö, livsmedelssäkerhet och hygien följs.

Tjänsten är schemalagd på natten och med placering på Pågens bageri i Malmö.
Verksamheten producerar årets alla dagar för att tillse att deras konsumenter har färskt bröd på bordet varje dag och detta innebär att helger och röda dagar är en naturlig del i deras scheman.

I den här rekryteringen samarbetar Pågen med Ikett Personalpartner AB, din anställning blir direkt hos Pågen.



Om företaget
Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.


Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är engagerad, nyfiken och har intresse för ledarskap, människor och produktion.
Som person du målinriktad, handlingskraftig, förändringsorienterad, kommunikativ och en god lagspelare.

- Du har avslutat gymnasium och har flera års erfarenhet som ledare inom produktion.
- Du har erfarenhet av produktion och förstår vikten av produktsäkerhet och effektivt produktionsflöde.
- Du har en teknisk förståelse samt processkunskap.
- Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta natt.
- Du har god erfarenhet av arbete i Officeprogram och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsindustrin och/eller om du har utbildning inom livsmedel, teknik eller logistik.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av att driva effektiviseringsarbete.


I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!



Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Beredare/ kundmottagare

Läs mer Okt 16
SweMaint AB, med huvudkontor i Göteborg, omsätter drygt 450 Mkr, har ca 260 anställda i 10 verkstäder vid de stora järnvägsknutpunkterna i Sverige. Med dessa verkstäder samt 30 mobila servicefordon och lagerhållning av färdiga utbyteshjul på 30 olika platser i landet, erbjuder SweMaint snabb och effektiv hjälp med hjulbyten, reparationer och övrig service.
Företaget var fram till 2007 i svenska statens ägo och har sitt ursprung i Statens Järnvägar(SJ). Sedan 2007 har företaget samma privata ägare som Kockums Industrier.
Beredar arbetet
Verkstaden i Malmö är en driftverkstad för godsvagnsreparationer. Vi har även en mobil enhet som reparerar vagnar med akuta skador ute i spårområde och en beredskapsverksamhet som rycker ut om det skett en olycka med urspårning eller liknande som följd.
Arbetsuppgifterna för en beredare på SweMaint, Malmö består av:
Tät kontakt med kund och daglig prioritering av dennes behov
Syning av vagnar för framställande av arbetsorder till verkstaden
I samarbete med lageransvarig se till att behövt material och reservdelar finns tillgängligt
Rapportering till kund om utfört arbete
Färdigställande av arbetsorder till fakturaunderlag

En del av våra kunder är utländska och större delen av kontakten sker på engelska, därför är goda kunskaper i engelska i både tal och skrift ett krav, tyska är meriterande.
Du som sökande behöver ha god datorvana. Vi arbetar dagligen med affärssystemet IFS, office och kunders egna IT-system.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta i team. Vi ser gärna kvinnliga sökande till tjänsten då vi är en mansdominerad arbetsplats. Har du erfarenhet av arbete som kundmottagare eller skadereglerare är det meriterande. Vi tillämpar provtjänstgöring på 6 månader med intention att det ska bli en tillsvidare anställning.
Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan. Maila CV och personligt brev till verkstadschef Rickard Andersson, 010-492 95 58.

Ansök nu

Driftledare natt till Pågen AB

Läs mer Sep 29
Om tjänsten
Vi söker nu tillsammans med Pågen i Malmö efter en driftledare, natt.

Är du en strukturerad driftledare som trivs med kontinuerlig utveckling? Strävar du efter goda prestationer och har ett stort intresse av ledarskap?
Vill du vara med och säkra driften genom tillsammans, med och genom dina medarbetare utveckla avdelningen mot Pågens mål.
Då kan Pågen vara ditt nästa karriärsteg!

Som ansvarig driftledare natt blir du en viktig person i arbetet för att säkerställa Pågens fortsatta framgång. Detta genom att vara en del i att ansvara för att säkra produktionsprocessen med rätt produktkvalitet, leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet. Du medverkar aktivt för att utveckla bageriet i enlighet med företagets vision och strategi samt optimering och utveckling av verksamheten.

Rollen som driftledare är framför allt en operativ roll med stort fokus på daglig drift, planera och organisera avdelningens arbete samt aktivt samverka med övriga avdelningar och funktioner.
Du ansvarar för avdelningens bemanning, arbetsplatsträffar, medarbetarsamtal med mera.

I din roll ingår också bland annat att

- leda och utveckla avdelningens medarbetare. Du har personalansvar för ca 20 medarbetare.
- ansvar för bemanning, rekrytering och arbetsanpassning/rehabilitering.
- säkra och leda produktionsprocessen mot uppsatta mål.
- säkerställa rutiner för arbetsmiljö, livsmedelssäkerhet och hygien följs.

Tjänsten är schemalagd på natten och med placering på Pågens bageri i Malmö.
Verksamheten producerar årets alla dagar för att tillse att deras konsumenter har färskt bröd på bordet varje dag och detta innebär att helger och röda dagar är en naturlig del i deras scheman.

I den här rekryteringen samarbetar Pågen med Ikett Personalpartner AB, din anställning blir direkt hos Pågen.



Om företaget
Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.


Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är engagerad, nyfiken och har intresse för ledarskap, människor och produktion.
Som person du målinriktad, handlingskraftig, förändringsorienterad, kommunikativ och en god lagspelare.

- Du har avslutat gymnasium och har flera års erfarenhet som ledare inom produktion.
- Du har erfarenhet av produktion och förstår vikten av produktsäkerhet och effektivt produktionsflöde.
- Du har en teknisk förståelse samt processkunskap.
- Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta natt.
- Du har god erfarenhet av arbete i Officeprogram och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsindustrin och/eller om du har utbildning inom livsmedel, teknik eller logistik.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av att driva effektiviseringsarbete.


I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!



Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Specialist inom maskinbearbetning sökes till testcenter ubåt

Läs mer Okt 4
Vi söker en engagerad och teknikintresserad kollega till vårt testcenter för ubåtar i Malmö. Vi erbjuder en arbetsplats i en spännande och unik bransch med väldigt goda utvecklingsmöjligheter beroende på dina intressen, drivkrafter och preferenser.



På Saab Kockums testcenter genomför vi prov och mätningar på material, komponenter och system som ett led i arbetet att utveckla framtidens ubåtar. Som verkstadsansvarig provningstekniker kommer du att bli en del av kedjan som garanterar att våra produkter även i framtiden kommer att vara världsledande.



Din roll

Du kommer att bli ansvarig för att genom manuell maskinberarbetning ta fram provkroppar för materialprovning och att tillverka och anpassa provriggar och detaljer för komponent- och systemprovning. Bearbetningen kräver stor noggrannhet och precision och utförs i vår egen verkstad. Arbetet utförs i nära samarbete med våra provningsingenjörer och sätter prov på kreativitet, flexibilitet och lyhördhet.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

* Maskinbearbetning i manuellt styrda maskiner, så som; svarv, fräs, såg och borr
* Framtagning av provkroppar för materialprovning
* Anpassning/modifiering av provriggar
* Stötta verksamheten med produktionsteknisk kompetens
* Service och underhåll av maskiner och utrustning i verkstaden
* Utföra provning av t ex funktion eller hållfasthet



Sektionen bedriver idag sin verksamhet i Malmö men kommer att flytta till Lund under 2025. Arbetet kommer främst att utföras på testcenter men tjänsteresor kan förekomma.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vem är du

Som person ser vi att du är noggrann, tålmodig, arbetar bra självständigt och har en god initiativförmåga. Det är även viktigt att du är samarbetsvillig, har ett stort intresse för teknik, är vetgirig och nyfiken.

För att lyckas i denna rollen behöver du ha:

* Flera års verkstadserfarenhet av manuellt styrda maskiner, exempelvis svarvning
* Verkstadsteknisk utbildning eller liknande
* Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
* Grundläggande datorvana
* Körkort


Meriterande:

* Svetskompetens
* Mät- och provningserfarenhet
* CAD-kunskaper
* Kunskaper i engelska
* Erfarenhet av marina produkter



Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområdet Kockums är världsledande inom sitt segment när det gäller utveckling, produktion och underhåll av ubåtar, ytfartyg och marina system.

Produktportföljen innehåller ubåtar med Air-Independent Propulsion (AIP) -system, ytfartyg som innehåller den mest avancerade stealth-tekniken samt minsvepning och snabba patrull- och lotsbåtar. Kockums levererar även delsystem och komponenter för integration i marina lösningar med kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Ansök nu

Driftledare natt till Pågen AB

Läs mer Sep 29
Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på www.pagen.se

Är du en strukturerad driftledare som trivs med kontinuerlig utveckling, strävar efter goda prestationer och har ett stort intresse av ledarskap? Vill du vara med och säkra driften genom tillsammans med och genom dina medarbetare utveckla avdelningen mot Pågens mål. Då kan Pågen vara ditt nästa karriärsteg!

Arbetsbeskrivning

Som ansvarig driftledare natt blir du en viktig person i arbetet för att säkerställa Pågens fortsatta framgång. Detta genom att vara en del i att ansvara för att säkra produktionsprocessen med rätt produktkvalitet, leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet. Du medverkar aktivt för att utveckla bageriet i enlighet med företagets vision och strategi samt optimering och utveckling av verksamheten.

Rollen som driftledare är framförallt en operativ roll med stort fokus på daglig drift, planera och organisera avdelningens arbete samt aktivt samverka med övriga avdelningar och funktioner. Du ansvarar för avdelningens bemanning, arbetsplatsträffar, medarbetarsamtal m.m. I din roll ingår också bland annat att

- leda och utveckla avdelningens medarbetare. Du har personalansvar för ca 20 medarbetare.
- ansvar för bemanning, rekrytering och arbetsanpassning/rehabilitering.
- säkra och leda produktionsprocessen mot uppsatta mål.
- säkerställa rutiner för arbetsmiljö, livsmedelssäkerhet och hygien följs.

Tjänsten är schemalagd på natten och med placering på Pågens bageri i Malmö. Vi producerar årets alla dagar för att tillse att våra konsumenter har färskt bröd på bordet varje dag och detta innebär att helger och röda dagar är en naturlig del i våra scheman. Du blir direktanställd av Pågen och tjänsten är tillsvidare och på heltid.

Vem är du?

För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är engagerad, nyfiken och har intresse för ledarskap, människor och produktion. Du har gedigen erfarenhet av produktion och förstår vikten av produktsäkerhet och effektivt produktionsflöde. Du har teknisk förståelse och processkunskap. Som person är du målinriktad, handlingskraftig, förändringsorienterad, kommunikativ och en god lagspelare. Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete.

Vi vill att du har avslutat gymnasium och har flera års erfarenhet som ledare inom produktion. Viktigt är också att du har erfarenhet av att jobba natt. Det är meriterande om du har erfarenhet från livsmedelsindustrin och/eller om du har utbildning inom livsmedel, teknik eller logistik. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att driva effektiviseringsarbete. Du har god erfarenhet av arbete i Officeprogram och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Sök tjänsten

Välkommen med din ansökan senast 15 oktober. Intervjuer sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Ikett Personalpartner AB, ansök via denna länk: https://www.ikett.com/jobbannonser/driftledare-till-pagen/

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Amarelle & Partners AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Amarelle & Partners AB .

Lagerchef till BWT

Lagerchef
Läs mer Mar 8
Söker en Lagerchef till BWT

Är du en driftig och engagerad lagerchef som kan ta ansvar för både strategiska och operativa aspekter samtidigt som vi är i en stark tillväxtresa?

Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa effektiva lagerprocesser samtidigt som du bidrar till att utveckla och genomföra strategier för att optimera lagret och uppnå övergripande affärsmål. Du kommer vara chef/ledare för två drivna medarbetare samt även själv delta operativt i lagret.

BWT Pharma & Biotech AB är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vatttenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. www.bwt-pharma.com

Ansvarsområden inkluderar:

-
Lageroptimering: Utveckla och implementera strategier för att maximera lagereffektivitet och minska kostnader.

-
Personalansvar: Ledning och utveckling av ett lagerteam bestående av två personer.

-
ERP och MRP-ansvar: Hantera och optimera MRP-funktioner inom vårt ERP-system för effektiv försörjningskedja.

-
Transport och logistik: Ansvara för transporter, inklusive implementering av effektiva logistiklösningar.

-
Tulldeklarationer: Genomföra och övervaka tulldeklarationer för internationella transporter.

-
Operativa uppgifter: Utföra och övervaka operativa moment inom transport och logistik.

-
Implementera rutiner: Skapa och implementera effektiva arbetsrutiner för lagret.

Kvalifikationer och krav

- Relevant utbildning inom inköp och/eller logistik och lagerhantering.

- Erfarenhet av lageroptimering och personalledning.

- Kompetens inom MRP och ERP-system. Bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel.

- Förståelse för transport, logistik och tullprocedurer.

- Drivande och handlingskraftig, med förmåga att implementera och optimera rutiner.

- Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

- B-körkort.

Personliga egenskaper

-
Strategiskt tänkande: Att kunna utveckla och implementera långsiktiga strategier för att optimera lagrets prestanda och effektivitet.

-
Operativ kompetens: Utöver att utforma strategier även aktivt delta i de dagliga operativa aktiviteterna på lagret.

-
Ordningsinne och struktur: Förmågan att skapa och upprätthålla ordning och struktur inom lagret, vilket inkluderar effektiv lagerhantering och organisering av varor.

-
Proaktivitet: Förmåga att hantera potentiella utmaningar innan de uppstår och maximera möjligheter.

Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har erfarenhet av problemlösning och tar tag i uppkomna situationer utan dröjsmål. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt och för att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur, ordning och reda samt för att skapa starka samarbeten.

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Ansök nu

Supply Chain Manager till BWT!

Logistikchef
Läs mer Jul 6
BWT Pharma Biotech söker nu genom Amarelle & Partners en Supply Chain Manager

BWT är är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process vattenrening för Pharma & Biotech industrin samt vattenrening för hushåll, kommuner och industri. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för Water for Injection (WFI), Purified Water (PW), Pure steam, mot den pharmaceutiska industrin, laboratorium samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport. Mer information om BWT Pharma & Biotech finner du på: www.bwt-pharma.com samt www.bwt.com (http://www.bwt.com)

Söker du en tjänst med snabba beslutsvägar där du som chef är med och påverkar viktiga processer i verksamheten? Vi söker dig som är teknisk stark, framgångsrik i förhandlingar, tänker övergripande och som vill vara med och utveckla samt modernisera vårt arbetssätt inom inköp och logistik och därmed blir en viktig bidragande faktor till vår förändringsresa.

Arbetsuppgifter
Som Supply chain Manager har du en viktig roll i organisationen med övergripande ansvar för att driva och utveckla inköps- och logistikverksamheten samt knyta ihop arbetsflödet från beställning till inleverans och till montering eller utleverans.

Du kommer arbeta strategiskt för att långsiktigt utveckla verksamhetsområdet samt ansvara för löpande effektiviserings- och förbättringsprojekt avseende inköp, internlogistik och lager.

I rollen ingår budgetansvar samt personalansvar för en grupp på ca 4 personer. Du leder det operativa arbetet och tillsammans med strategiska och operativa inköpare samt lagerpersonal ingår ansvar för att verksamhetsområdet når sina uppsatta mål och KPI:er. Du rapporterar till VD och avrapporterar till Ledningsgruppen.

Övriga arbetsuppgifter

- Förhandlingar och avtal med underleverantörer

- Förhandlingar om transporter

- Samordning av inköpsarbetet

- Lageroptimering, ansvar för MRP i ERP-sytemet

- Operativt inköpsarbete

- Översyn av leverantörer samt leverantörsbedömningar

- Leverantörsreklamationer

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har förmåga att självständigt se potential och driva utveckling framåt. För att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur och att skapa starka samarbeten. För att lyckas i rollen har du en god ekonomisk förståelse och kostnadsfokus.

Du är en trygg person som besitter ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål, en riktig ”playing captain”. Du trivs i rollen som förhandlare och har stor förhandlingsvana. Du lägger mycket vikt vid förbättringsarbete och effektivisering och har vana av att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

Kvalifikationer

Det är ett krav att ha en relevant utbildning inom inköp och/eller logistik eller motsvarande erfarenhet. Vi ser även att du har några års erfarenhet av upphandling och förhandlingar inom industrin i den privata sektorn och/eller liknande arbete inom inköp, logistik eller lager, där också kunskaper och erfarenhet av problemlösning ses som meriterande. Vidare har du ett stort tekniskt kunnande. Du har en bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framför allt Excel. Du har också goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och innehar B körkort.

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi kommer inte påbörja rekryteringsprocess förrän V30 (24/7). Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektassistent till BWT Pharma Biotech

Inköpsassistent
Läs mer Jul 5
Projektassistent till BWT Pharma Biotech

BWT Pharma & Biotech AB är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom segmentet process

vattenrening för Pharma & Biotech industrin. BWT levererar branschledande teknologier och produkter för

Water for Injection (WFI), Purified Water PW) och Pure Steam, mot den farmaceutiska industrin, laboratorium

samt processindustrin. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad

utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik,

automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport.

Mer information om BWT Pharma & Biotech finner du på: www.bwt?pharma.com (http://www.xn--bwtpharma-x79d.com/)

BWT Pharma Biotech söker nu genom Amarelle & Partners en ambitiös och driven projektassistent till en utvecklande roll i ett växande företag.

Är du som person fylld av energi och en önskan att gå in i en roll där du får växa och utvecklas? Har du den där unika kombinationen av att vara utåtriktad och energisk samtidigt som du gillar struktur och kvalitet? Går du i gång på Excel och har ett intresse för teknik? Då har du här en fantastisk möjlighet!

BWT Pharma & Biotech söker en självständig Projektassistent

Vi söker dig som är självgående och driven med ambition att bli duktig i din arbetsroll. Du uppskattar eget ansvar och har en god förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är även flexibel i ditt sätt att arbeta och är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet.

Du kommer i huvudsak bistå projektledare och övriga medarbetare i pågående projekt med planering, inköp, uppföljning mm. Dina första projekt anpassas efter din erfarenhet med förväntningar att du som projektassistent ska utvecklas i din roll och axla mer ansvar på sikt.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du gillar att fördjupa dig i ditt arbete och en god struktur i ditt arbete är en självklarhet. Din förmåga att jobba mot gemensamma mål med hög kvalitet och resultatfokus är väl utvecklad. Du har gott ordningssinne, gillar att arbeta med siffror och trivs med att ge stöd åt kollegor och kunder.

Din profil

- Minst gymnasiekompetens
- Vana från arbete i projektform är meriterande
- Erfarenhet från vattenrening eller branscher som industri, tillverkning, teknik eller bygg är meriterande
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav
- Tyska och danska är meriterande
- Goda kunskaper i Officepaketet med särskild vikt på Excel är ett krav
- B?körkort är ett krav

Anställningsvillkor:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Anställning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

Normal arbetstid: Heltid

Lön: Månadslön

Plats: Malmö, Kantyxegatan 25A

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi kommer inte påbörja rekryteringsprocess förrän V30 (24/7). Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Verkstadschef till MECA i Malmö!

Verkstadschef
Läs mer Maj 19
MECA söker nu genom Amarelle & Partners en Verkstadschef till Malmö!

Verkstäderna finns i hela Sverige och ingår i MEKO koncern som växer snabbt, där kundfokus och service är extremt viktigt!

Verkstäderna har en hög kundnöjdhet men drivs hela tiden om att bli ännu bättre!

Är du en person med stort affärstänk, gediget bilintresse och servicetänk i världsklass? Har du även erfarenhet av verkstadsmiljö? Är en naturlig ledare med engagemang och driv?

Vill du vara med på denna resa? Företaget där man skapar förutsättningar för individen, att växa med företaget!

Då kan du vara den vi söker!

OM FÖRETAGET

MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar.
Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA.

Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid.
Läs mer om oss på meca.se

Din Profil

Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du har lätt för att ta kontakt med nya människor. Förmågan att leda och coacha ditt team få dom att lysa och utvecklas. Arbetsledning är något du brinner för då du alltid strävar efter att få andra att växa.

Det är viktigt att du har förståelse för branschen samt god känsla för service och drivs att göra bra affärer.

Med rätt attityd har du alla förutsättningar för att lyckas i ditt arbete!

Du bör ha:

- Flerårig erfarenhet av verkstadsdrift (Verkstadschef)

- Intresse för bilar, branschutveckling och digitalisering

- Lösningsorienterad, affärsorienterad och drivande attityd

- God samarbetsförmåga, coachande ledarskap

- B-körkort är ett krav

Du är en självgående och driftig person som kan hantera dina arbetsuppgifter i stundtals högt tempo. Att arbeta med hög kvalitet och kundnöjdhet är en självklarhet för dig.?

Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och rör dig obehindrat i digitala miljöer.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Söker nu en Servicerådgivare till Malmö

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 26
Söker nu en Servicerådgivare till Malmö

Om företaget

Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enklare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

Som Servicerådgivare hos Mekonomen är service och kvalité allt! Du är en viktig del i hur kunderna uppfattar vårt företag, tillsammans med verkstadschef och team kommer du vara en nyckelspelare. Har du ett stort bilintresse, älskar att ge bra service och har ett bra affärssinne!

Då ska du söka denna tjänst!

Din personlighet:

- Du gillar att arbeta i en utvecklande miljö där man ser möjligheter framför problem och ser det som en självklarhet att man som kollegor hjälper varandra.

- Du är en positiv person med ett genuint människointresse.

- Du strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

- Vilja att göra ett bra arbete, ta initiativ och vara in- lyssnande, är avgörande för denna tjänst.

Du måste inte i denna roll ha fordonsteknisk utbildning men du bör ha goda kunskaper om bilens funktioner och uppbyggnad samt vara intresserad av bilar och av att ge kunden bästa möjliga service.

Din roll:

- Ta emot och skapa bokningar

- Planera dagens arbete

- Komplettera/tidsätta arbetsorder

- Kontakta kund vid tillkommande arbeten

- Kontrollera materialtillgång vid tillkommande arbeten

- Göra beställningar av reservdelar

- Rapportera färdig bil till kund

- Prissätta och redigera arbetsorder inför fakturering

- Kundkontakt vid inlämning, under arbetets utförande samt vid utlämning av fordon till kund

Kvalifikationer

- Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad

- Ett välutvecklat ordningssinne

- God datorvana

- Goda kunskaper i engelska

- God svenska i tal och skrift

- B-körkort för manuellt växlad bil

Personliga egenskaper

Som person strävar du alltid efter att ge förstklassig service, struktur och pålitlig är självklarheter för dig. Att du även bidrar till positiv energi till teamet och har en bra samarbetsförmåga är avgörande. Ett affärstänk och gärna ett brinnande intresse för bilar kommer bidra till en bra match för denna tjänst. Är du även prestigelös och gillar att ha kul på jobbet så kommer du passa in hos oss på Mekonomen!

Välkommen!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Söker en bilmekaniker i världsklass till Speedy i Limhamn!

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 19
Är du en driven, serviceinriktad bilmekaniker med teknisk kompetens? Då är du kanske den vi söker!

Amarelle & Partners söker för kunds räkning bilmekaniker till Speedy, Sveriges mest omtyckta bilverkstadskedja. Speedy befinner sig i en stabil tillväxtfas med målet att gå från 50 till 100 verkstäder i landet. Stor vikt läggs vid att hitta de lagspelare som bidrar med driv, kompetens och glädje för att fortsätta bygga en familjär kultur som präglas av att sätta såväl medarbetaren som kunden i fokus.

Nu utökar kedjan med bilmekaniker till verkstäderna i Högsbo, Mölndal, Tagene i Göteborg, och Limhamn i Malmö för arbete med service, reparationer och felsökningar på personbilar och lätta lastbilar av de flesta märken.

Du som söker är praktiskt lagd och har ett brinnande intresse för bilar och bilmekanik. Du är engagerad och drivs av att hela tiden utvecklas och hålla dig uppdaterad inom den senaste tekniken. Du ser alltid till att sätta kunden och service i första rummet. Att skapa långsiktiga kundrelationer är viktigt för dig.

Som person är du självgående och arbetar strukturerat och effektivt. Du är flexibel i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress när det behövs. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner, delar gärna med dig av din kunskap samtidigt som du är öppen för råd från dina kollegor.

Du har:

- Gymnasial utbildning inom fordonsteknik

- Tidigare erfarenhet av kundkontakt

- God datorvana

- Minst B körkort

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Erfarenhet av arbete som bilmekaniker/servicetekniker

Du erbjuds:

Ett spännande arbete i en innovativ koncern som värdesätter hög kvalitet och service med hjälp av de vassaste bilmekanikerteamen i Sverige. Tillgång till ett stort nätverk av kompetenta kollegor i hela landet. Goda utvecklingsmöjligheter hos en ledande aktör i branschen som hela tiden drivs av att ge kunden en upplevelse i världsklass. Med Mekokoncernens muskler i ryggen och Speedys växande team och snabbhet till beslut har vi en spännande framtid!

Vill du vara med på denna resa och ingå i ett vinnande lag? Välkommen att söka genom Amarelle & Partners.

Tjänsterna är på heltid. Företaget tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning. Individuell lönesättning.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Limhamn, Malmö

Omfattning: Heltid

Ansök nu