Malmö: Ekonomiassistent lev reskontra (80-100%) till FREJA Transport & Logistics

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent lev reskontra (80-100%) till FREJA Transport & Logistics i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-04 // Varaktighet: Heltid

FREJA Transport & Logistics i Malmö (Stora Bernstorp) rekryterar nu en engagerad och självgående Ekonomiassistent inriktad mot leverantörsreskontra.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och kan anpassas till 80-100% beroende på dina önskemål. Tillträdesdatum kan anpassas efter din nuvarande uppsägningstid.

Vill du arbeta i ett framgångsrikt och kundorienterat bolag? Vill du ha ett tydligt självständigt ansvar samtidigt som du jobbar på en avdelning präglad av en tydlig teamanda? Då kan detta vara tjänsten som du söker.

Välkommen med din ansökan via Poolia.se så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval.

Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande tjänst med många interna och externa kontakter.

Som Ekonomiassistent inriktad mot leverantörsreskontra kommer du att ha följande arbetsuppgifter:

• Uppdatering av leverantörsregister
• Ta fram betalningsförslag
• Utbetalningar
• Påminnelse- & kravhantering
• Avräkningar agenter
• Bistå vid utveckling av processer och rutiner inom leverantörsreskontraområdet
• Hantering av reseräkningar
• Allmän administration (exempelvis posthantering)

Du ingår i ekonomiavdelningen som totalt har 11 personer i Malmö och Helsingborg. Du rapporterar till Ekonomichefen.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller har gått en YH-/KY-utbildning inriktad mot redovisning.

Vi tror att du har minst 1-3 års relevant erfarenhet från självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra. Har du längre erfarenhet ser vi positivt på detta.

Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Du har minst normalgoda kunskaper i engelska. Du har minst normalgoda kunskaper i Excel och Word.

Tidigare erfarenhet från transport-, spedition- eller logistikområdet är värdefullt.

Vi ser positivt på om du har ett intresse av att fortlöpande vidareutveckla processer och rutiner.

För tjänsten krävs att du kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt och slutföra dessa inom givna deadlines.

Som en person är du effektiv, strukturerad, självgående, noggrann och ansvarstagande. Det är en fördel om du har lätt för att samarbeta och att du är lösningsorienterad samt flexibel. Vidare kan du prioritera och planera ditt eget arbete.

FREJA tillämpar 6 månaders provanställning.

Om verksamheten
FREJA grundades 1985 och är ett av Nordens största privatägda transport- och logistikföretag. Genom strategiskt placerade kontor i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen och Kina arbetar vi löpande med att utveckla och erbjuda skräddarsydda logistiktjänster.

Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en tillförlitlig personlig service, flexibla och effektiva transport-, logistik- och lagerlösningar. Målet är att tillföra värde för våra kunders verksamhet – för vi vet, att våra kunders framgång är en förutsättning för vår egen succé.

Läs mer på https://www.freja.com/se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomiassistent.

Sommarjobb som Ekonomiassistent i Malmö

Läs mer Mar 1
Vi söker hjälpsamma och lösningsorienterade Ekonomiassistenter för olika sommarvikariat till företag i Malmöområdet!

Under juni, juli och augusti har vi flera kunder som behöver förstärkning med bland annat kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar, moms- och skatteredovisning samt enklare bokslutsarbete.

Arbetsuppgifter

Som sommarjobbare kommer du att arbeta med diverse ekonomiadministration. Du kommer att stötta och vara backup när personer på ekonomiavdelningen har semester.

I arbetsuppgifterna kan bland annat följande ingå:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring

- Fakturering, påminnelse och inkasso

- Kontakt med bank

- Bevakning osäkra kundfordringar

- Avstämningar

- Månadsbokslut

- Hantering av inkommande mail och post

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som Ekonomiassistent under sommaren är att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är van vid att jobba på kontor. Kanske studerar du ekonomi och har sommarlov?

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Vem vi söker

Vi söker efter en ambitiös och positiv person som gillar utmaningar och problemlösning. Du är noggrann, effektiv och analytisk. För att trivas med arbetsuppgifterna och är det viktigt att vara prestigelös, serviceinriktad och ha god social kompetens och kommunikationsförmåga.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: början på juni

- Omfattning: oftast heltid men ibland även deltid

- Placering: Malmöområdet

- Uppdragstyp: konsultuppdrag där du blir anställd på Andara Economy

Andara Economy ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

LIA/Praktik hösten 2024 till Ekonomiavdelningen på Bredablick Förvaltning!

Läs mer Feb 14
Ska du göra din praktik eller LIA under hösten 2024? I nuläget tar vi emot ansökningar för hösten 2024. Vår ekonomiavdelning har en betydelsefull roll i organisationen. Ekonomiteamet arbetar koncernövergripande och stöttar upp där behov finns.

Hos oss praktiserar du som ekonomiassistent. Vi är måna om att göra din praktikperiod så lärorik och bra som möjligt, därför har vi endast ett begränsat antal platser.

Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Vi tar för denna processen inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och en intervju.

Vi erbjuder

En stimulerande praktikplats där du lär känna företaget från grunden samt får en god inblick i ekonomiarbetets alla delar. För rätt match kan det finnas möjlighet till arbete när du är klar med din utbildning.

Som person är du

- Flexibel- Du tycker det är utvecklande att ta dig an nya situationer och motiveras av att överträffa förväntningar.

- Driven- Du är inte rädd för att ta intiativ och har en fallenhet för att anamma ny kunskap.

- Noggrann- Du släpper inte ifrån dig saker som har brister.



Om oss

Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Låter det intressant? Ansök redan idag!

Ansök nu

Vi söker dig som är intresserad av jobb inom Ekonomi!

Läs mer Dec 10
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en spännande heltidstjänst eller ett extrajobb inom Ekonomi? Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger och vi får regelbundet in nya Ekonomijobb.

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi söker personer med eller utan erfarenhet, det viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att göra ett bra jobb!

Omfattning: Heltid / Deltid / Vid behov

Ansök nu

Är du på jakt efter nya utmaningar inom Ekonomi?

Läs mer Dec 6
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du nyfiken på ett jobb eller redo att ta nästa steg i karriären inom Ekonomi? På Jobbify dyker det regelbundet upp nya spännande Ekonomijobb!

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi ser gärna att du har en avslutade utbildning eller något års erfarenhet inom området, men det absolut viktigaste är en positiv attityd och dina personliga egenskaper.

Omfattning: Heltid

Ansök nu

Vi söker dig som är intresserad av jobb inom Ekonomi!

Läs mer Dec 5
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Letar du efter en spännande heltidstjänst eller ett extrajobb inom Ekonomi? Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger och vi får regelbundet in nya Ekonomijobb.

Genom att registrera dig till vår kandidatpool kommer du vara först med att ta del av lediga tjänster inom ditt kompetensområde när de publiceras!

Vi söker personer med eller utan erfarenhet, det viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att göra ett bra jobb!

Omfattning: Heltid / Deltid / Vid behov

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB .

Drifttekniker till VA SYDs reningsverk Klagshamn

Processtekniker, vattenrening
Läs mer Mar 27
Nytt
Vill du ha ett jobb med varierade arbetsuppgifter och stort eget ansvar, där du tillsammans med dina kollegor bidrar till en viktig samhällsfunktion?
Vi söker dig som vill jobba som drifttekniker och vara med och leda utvecklingen mot hög vattenkvalitet.
Vill du vara med och driva på miljösmarta lösningar i samhällsbygget? Välkommen med din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar VA SYD med Poolia och urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden går ut.

Om tjänsten
Arbetsplatsen har god gemenskap och stolthet över deras samhällsviktiga uppdrag där du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling. Det finns även tillfällen att få medverka i utvecklingen av nya tekniker som kommer att bli viktiga för framtida krav. Andra möjligheter såsom medverkan i projektarbeten kommer också att erbjudas för att kunna växa i tjänsten.
Beredskapsarbete kan i framtiden komma att ingå i rollen. Arbetstider är normalt 7.00 till 15.30 men du kommer i viss mån kunna anpassa dina arbetstider inom flextidsramen.

VA SYD värnar om deras medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid och erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling. De arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av deras medarbetare. VA SYD är stolt mottagare av utmärkelsen ”Bäst i branschen” för Attraktiv Arbetsgivarindex hos Nyckeltalsinstitutet, som visar att deras satsningar på ett hållbart arbetsliv ger resultat.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som drifttekniker på VA SYD kommer du att ha en viktig roll då du tillsammans med dina kollegor ansvarar för driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner. Arbetet utförs utomhus i friska luften såväl som inomhus, till exempel vid kontroll via våra olika övervakningssystem.

Arbetsuppgifterna som drifttekniker innebär:
• Driftövervakning av anläggningarnas olika funktioner och processer, ett arbete som sker både genom övervakning via vårt styrsystem och ute på anläggningen
• Ansvar för att se till att fel och problem som uppstår i driften blir åtgärdade
• Rapportering i underhållssystemet IDUS
• Arbete med VA SYDs program för kontinuerliga förbättringar, kvalitetsförbättringar och instruktioner
• Provtagning, uppföljning och processoptimering
• Bidra till utveckling av enhetens arbetssätt
• Ansvar för drift av anläggningsdelar där vi hanterar brandfarlig vara
• Att du kommer att ingå i vår beredskapsstyrka för avloppsreningsverket i framtiden, med krav på inställelsetid på max en timme
Den här tjänsten utgår från vårt avloppsreningsverk i Klagshamn, vår vackraste arbetsplats beläget på Klagshamns udde i södra Malmö, med hav och naturskyddsområde som närmaste granne. Arbetsgruppen består idag av 6 engagerade och kunniga kollegor som tillsammans ansvarar för rening av avloppsvatten från sydvästra Malmö och Vellinge.

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta i en organisation med en tydlig miljöidentitet och som står bakom våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet. Du motiveras av att göra ett bra jobb, vara lösningsfokuserad och tar initiativ till aktiviteter som bidrar till förbättringar.
Vi söker dig som bidrar till gott samarbete och en positiv stämning tillsammans med dina kollegor. Rollen innefattar såväl självständigt arbete som tillsammans med kollegor. Förmågan att vara både lyhörd och en god kommunikatör värderas i rollen. För att trivas i rollen har du lätt för att hantera, och agera vid oförutsedda händelser i driften. Då arbetet är av såväl praktisk karaktär som med datorer och system, behöver du både tycka om att arbeta med kroppen och vid datorn.
Vi tror att du är en driven, ansvarstagande, problemlösare och att du verkligen gillar utmaningarna du ställs inför.

Vi söker vi dig som har:
• Driftteknikerutbildning på eftergymnasial nivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet från antingen VA-verksamhet, processindustri eller likvärdigt.
• Erfarenhet av att arbeta med processtyrsystem och underhållssystem
• B-körkort
• God datorvana- och systemvana
• Möjlighet att arbeta med beredskap

Om verksamheten
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Deras verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. De renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. De hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. De motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.

Läs mer på https://www.vasyd.se/


ÖVRIG INFORMATION

På Poolia och VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. På så sätt kan vi matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD och Poolia samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.

VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.

Ansök nu

Tillväxtorienterad General Manager för Europa

Försäljningschef
Läs mer Mar 19
SPIRAC-koncernen befinner sig i en tillväxtfas och till kontoret i Malmö (Limhamn) söker vi nu en proaktiv och tillväxtorienterad General Manager med erfarenhet av strategiarbete, teknisk projektförsäljning och ledarskap. Du får ett ansvar för verksamheten och den fortsatta expansionen i Europa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vill du arbeta i ett professionellt och långsiktigt bolag som nu expanderar sin verksamhet i Europa? Brinner du för expansion, lönsamma affärer, nöjda kunder och ledarskap samtidigt som du vill arbeta i en framtidsbransch? Då kan detta vara jobbet som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. SPIRAC-koncernen kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är SPIRAC-koncernens fortsatta tillväxt i Europa. Till din hjälp har du tre säljare i Sverige och två säljare i Nederländerna. SPIRAC arbetar med teknisk projektförsäljning både mot den privata och offentliga sektorn. Gentemot den privata sektorn fokuserar SPIRAC på ett antal branscher (se vidare hemsidan). SPIRAC är inriktat mot nyinstallationer, uppgraderingar, service och reservdelar.

Som General Manager för Europa rapporterar du till Koncernchef/ägare.

Tjänsten innehåller följande huvudområden:

• Resultatansvar för verksamheten i Europa
• Strategiarbete och implementering av tillväxtstrategi
• Driva försäljningen och tillväxten såväl mot nya som befintliga kunder avseende både nya projekt/installationer och eftermarknad/service
• Omvärlds-, marknads-, bransch- och konkurrentanalyser

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i tjänsten är:

• Ansvara för att säljansvarig och säljare i respektive land driver försäljningsaktiviteter för lönsam tillväxt inom både befintliga och nya europeiska marknader
• Undersöka våra kunders förväntningar och krav avseende nyförsäljning och eftermarknad
• Implementering av försäljningsstrategier genom uppsättning av försäljningsmål och analys av försäljningsresultat
• Driva förbättringsarbete och processutveckling för verksamheten i Europa

Tjänsten innebär vissa resor i Europa till kunder och SPIRAC:s säljkontor.

Vem är du?
Du är troligen högskole- eller civilingenjör alternativt civilekonom med en examen från universitet/högskola. Du kan också ha fått motsvarande kunskap genom mångårig erfarenhet av liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter.

Du har din bas i ett tillverkande företag samtidigt som du har en god teknisk förståelse och erfarenhet från projektförsäljning i internationell miljö. Tidigare erfarenhet av expansion av verksamheter direkt mot slutkunder och via distributörer i Europa är mycket värdefullt.

Vi tror att du har minst 8-10 års relevant erfarenhet. Du har idag ett resultat- och personalansvar i ett säljbolag eller tillverkande företag.

Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i Office-paket samtidigt som du har erfarenhet av CRM-system och är intresserad av affärssystem.

För att bli framgångsrik i tjänsten är du resultatorienterad och målmedveten. Du är bra på att bygga och upprätthålla relationer och trovärdighet med kunder, partners och medarbetare. Du har en god strategisk förmåga samtidigt som du är duktig på att bryta ner och kommunicera mål till en taktisk och operativ nivå.

Du är också proaktiv, analytisk, professionell och välstrukturerad med hög integritet och ett gott omdöme. Dessutom har du en helhetssyn och förstår både SPIRAC-koncernens övergripande intressen och kundbehov. God kommunikations- och presentationsförmåga, både muntligt och skriftligt, är också viktigt.

B-körkort krävs för tjänsten.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
SPIRAC is a leading international solids handling solutions provider for municipal and industrial wastewater with offices in Australia, the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, and the United States.

Municipal screening, grit and sludge handling solutions are SPIRAC's primary focus, but SPIRAC also offers conveying, dewatering and washing solutions for industrial applications. For over 40 years SPIRAC has been market leader in shaftless conveyor technology, inlet works solutions and sludge handling systems. With offices located around the world, SPIRAC can provide the best material handling solutions developed with the benefit of international and local experience.

With SPIRAC's diverse product range and experienced sales, design and project management team, we can offer packaged solutions for the smallest to largest WWTP. SPIRAC are also major suppliers of sludge silo systems, offering complete design, fabrication and installation services for the efficient, clean and odour free handling of large or small capacity systems. Most importantly, we support our equipment and take pride in ensuring successful installations. And don’t forget, full after sales support is part of SPIRAC’s® outstanding service. Please visit Spirac.com for further information.

Ansök nu

Lönespecialist till internationell kund i Malmö!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 25
Om tjänsten
Nu söker vi på uppdrag till vår internationella kund i Malmö en erfaren lönespecialist för ett långsiktigt uppdrag. Vi erbjuder en spännande möjlighet där du får chansen att arbeta med en global aktör och vara en nyckelspelare inom HR- och löneområdet. För rätt person finns dessutom goda möjligheter till förlängning. Du erbjuds initialt en anställning via Poolia på 1 år, du kommer att jobba kontorstider måndag till fredag med möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan efter upplärningsperioden. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i fräscha och nya lokaler centralt i Malmö där lunchrestauranger och goda pendlingsförbindelser finns nära tillhands. Du kommer att ingå i ett dynamisk team av 5 stycken Lönespecialister och HR-generalister inom avdelningen HR Support.

I rollen som lönespecialist kommer du att:
• Hantera administrativa uppgifter i lönesystemet SAP.
• Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
• Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
• Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
• Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
• Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
• Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren och engagerad lönespecialist. Du trivs i en dynamisk miljö och är van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper inkluderar nyfikenhet, noggrannhet, och öppenhet. Du värdesätter samarbete och trivs med att leverera som en del av ett team. Du tar gärna egna initiativ och ser ständiga förbättringar som en del av din yrkesroll. Erfarenhet av lönearbete är ett krav, och kunskap inom SAP som lönesystem är önskvärt. Du behärskar både svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Automationsingenjör med elkompetens

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Mar 18
Metal Work expanderar och söker nu en Automationsingenjör med elkompetens inriktad på styr- och reglerteknik och elektriska cylindrar. Tjänsten är placerad vid det svenska huvudkontoret i Vellinge. Du stödjer främst kunder och säljorganisationen i Sverige och samarbetar med den övriga nordiska organisationen.

Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.

Vi erbjuder dig en tjänstebil eller poolbil och bra arbetsredskap samt:
• En solid och stimulerande arbetsmiljö
• En flexibel och dynamisk organisation
• Teknologiskt avancerade kvalitetsprodukter
• Direkt rapportering till ledningen

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en attraktiv och självständig tjänst i ett bolag som kännetecknas av kundorientering, utveckling och professionalism.

Huvudfokus i tjänsten är teknisk rådgivning externt mot kunder och internt mot säljorganisationen inom automation.

Som Automationsingenjör ingår följande ansvarsområden:
• Stödja och vägleda våra säljare i tekniska frågor angående elektriska cylindrar, inklusive styrning, PLC, bussystem, pick & place robotar och automation i övrigt.
• Identifiera kundernas behov och föreslå utveckling av lösningar för att säkerställa att önskade resultat uppnås.
• Tillhandahålla tekniskt stöd före och efter försäljning, inklusive besök på plats när det behövs.
• Undersöka kundkrav ur teknisk och kvalitativ synvinkel, identifiera påverkan på kostnad, leveranstid och teknisk risknivå.
• Hantera teknisk utbildning online och på plats om produkter och applikationer, för medarbetare inom Metal Work och kunder.
• Etablera starkt samarbete med konstruktörer genom ”för-designaktiviteter”, produktstudier och nödvändiga optimeringar för att skapa konkurrenskraftiga erbjudanden.

Vissa tjänsteresor förekommer i tjänsten Sverige och ibland även i övriga Norden. Du har normalt 10-20 övernattningar per år.

Tjänsten rapporterar till Country Manager Sweden.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års relevant erfarenhet. Har du längre erfarenhet ser vi positivt på detta och tjänsten kan delvis anpassas beroende på din tidigare bakgrund.

Du har troligen teknisk eftergymnasial utbildning inom automation, mekanik, elektronik, mekatronik eller närliggande område från YH eller högskola. Du kan också ha fått motsvarande kompetens genom mångårig erfarenhet inom området.

Du har god teknisk förståelse och flerårig erfarenhet av arbete med automation, elektriska cylindrar, styr- och reglerteknik, PLC och närliggande områden.

Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska (som är vårt koncernspråk) i tal och skrift. Vidare har du en förståelse för danska och norska.

Du har normalgoda kunskaper gällande affärssystem, CRM och Excel samt övriga Officepaketet.

För att vara framgångsrik som Automationsingenjör tror vi att följande egenskaper är viktiga:

• Professionell och förtroendeingivande
• Självgående, engagerad och målmedveten samt resultatinriktad
• Kunna arbeta både självständigt och i team
• Relationsskapande och kommunikativ
• Systematisk och strukturerad
• Lyhörd, rådgivande och pedagogisk
• Flexibel och prestigelös
• Långsiktigt tänkande

Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
Metal Work grundades i Italien 1967 och vi har sedan dess specialiserat oss på pneumatiska komponenter till automationssystem över hela världen. Metal Work Sverige AB som omsätter ca 65 Mkr etablerades 1988 och idag är vi 16 kompetenta medarbetare som hjälper och levererar kundspecifika automationslösningar till produktionsverksamheter åt hela den svenska industrin.

I dag är automationssystem viktiga för alla produktioner, där integrationen av digitala verktyg finns för att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser och konsekventa resultat, oavsett industri.

Hos Metal Work Sverige är medarbetare vår viktigaste resurs. Våra duktiga rådgivare har många års erfarenhet och erbjuder tekniska lösningsförslag baserade på den senaste kunskapen inom pneumatik och automation. I nära samarbete med er, med utgångspunkt från er produktion, komponeras automationslösningar som bidrar till att säkra snabba och mer effektiva produktionsprocesser för er som kund. Med vår egen produktionsanläggning erbjuder vi snabba leveranstider på alla våra produkter.

När ni samarbetar med Metal Work är ni garanterad en hög kvalité i alla faser. Vi är en fullt automatiserad produktionsverksamhet, som är ISO 9001-certifierad, vilket är din garanti för att alla våra produkter uppfyller kundspecifika krav samt relevanta lag och myndighetskrav. I stort sett alla våra produkter produceras på våra egna fabriker, vilket gör det möjligt för oss att övervaka hela processen, från val av råvaror till slutmontering och test i er produktion.

Läs mer om verksamheten på https://www.metalwork.se/ och https://www.metalwork.it/

Ansök nu

Conmodo i Malmö söker nya medarbetare!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 22
Om tjänsten
Conmodo växer & söker ständigt nya medarbetare till sina team i Malmö. Vi söker nu dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. På Conmodo arbetar du antigen som tekniker eller med logistik & administration. Du kommer till en början vara provanställd via oss på Poolia för att sedan bli anställd av Conmodo om allt faller rätt ut. Tjänsten är med start omgående och pågår löpande. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Conmodo är ett företag som reparerar elektronik, där det största inflödet är mobiltelefoner och PC. Bolagets kunder finns i de nordiska länderna, och största inflödet kommer från Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett härligt team och tillsammans med dina kollegor ser du till att arbetets utförs med stor noggrannhet. Upplärning sker på plats och inga förkunskaper krävs.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
· Hantera inkommande produkter, dagens inkommande flöden - både svenska och danska kunder
· Undersökning av enheten och konstatera felet
· Reparera mobiltelefoner, PC, el skotrar etc.
· Sluttesta produkten, - både manuellt och i ett program
· Lite admin - skriva arbetsrapport samt checka av mot leverantörenssystem såsom uppdateringar etc.

Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt måndag till fredag från 8:30 till 17:00. Tider som 10:30 till 19:00 kan förekomma vid enstaka tillfällen. Placering på Conmodos kontor på Industrigatan 33B i Malmö.



Vem är du?
Vi söker dig som precis tagit studenten eller arbetat några år men vill prova något nytt. För att vara Conmodos nästa stjärna ser vi att du har viljan att lära dig nya saker, är engagerad, vågar fråga och har lätt för att lära sig nytt. Självklart är du nyfiken och fingerfärdig då det är en hel del pillande med enheterna. Det är också viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstår värdet av att följa dessa. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Språk som förekommer hos oss är svenska, norska, danska och engelska. Vi har många konsulter som arbetar på Conmodo idag och de ser fram emot att få med dig in i gänget!

OBS! För att vara aktuell för tjänsten får du inte förekomma i belastningsregistret.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Student sökes för sommarjobb på Conmodo i Malmö!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 19
Om tjänsten
Conmodo växer & söker ständigt nya medarbetare till sina team i Malmö, inte minst i sommar. Vi söker en eller flera studenter som vill prova något nytt i sommar och är tillgänglig att arbeta heltid under en längre period. Sommarjobbet är med start i mitten av juni och pågår under hela sommaren t.o.m. augusti. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Conmodo är ett företag som reparerar elektronik, där det största inflödet är mobiltelefoner och PC. Bolagets kunder finns i de nordiska länderna, och största inflödet kommer från Sverige och Danmark. Du kommer att ingå i ett härligt team och tillsammans med dina kollegor ser du till att arbetet utförs med stor noggrannhet. Upplärning sker på plats och inga förkunskaper krävs.

Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
· Hantera inkommande produkter, dagens inkommande flöden - både svenska och danska kunder
· Undersökning av enheten och konstatera felet
· Reparera mobiltelefoner, PC, el skotrar etc.
· Sluttesta produkten, - både manuellt och i ett program
· Lite admin - skriva arbetsrapport samt checka av mot leverantörenssystem såsom uppdateringar etc.

Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt måndag till fredag från 8:30 till 17:00. Tider som 10:30 till 19:00 kan förekomma vid enstaka tillfällen. Placering på Conmodos kontor på Industrigatan 33B i Malmö.



Vem är du?
För att vara Conmodos nästa stjärna ser vi att du har viljan att lära dig nya saker, är engagerad, vågar fråga och har lätt för att lära sig nytt. Du bör vara studerande med antingen ett år kvar av dina studier eller om du tar din examen till sommaren. Självklart är du nyfiken och fingerfärdig då det är en hel del pillande med enheterna. Det är också viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstår värdet av att följa dessa. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Språk som förekommer hos oss är svenska, norska, danska och engelska. Utöver det så är kravet att du kan arbeta under hela sommarperioden.

Vi har många konsulter som arbetar på Conmodo idag och de ser fram emot att få med dig in i gänget!

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu