Malmö: Anbudsansvarig Projektledare (Bid Manager) till Forenede Service i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Anbudsansvarig Projektledare (Bid Manager) till Forenede Service i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-06 // Varaktighet: Heltid

Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare. Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi må vara ett ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Vi är ett företag där man bryr sig om varandra och där trivsel och engagemang är i fokus. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och arbetsplatsservice i allmänhet. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling.

Om rollen

Vi söker nu dig som vill arbeta i en nyckelroll med möjlighet att påverka och vara delaktig i företagets strategiska affärsprocesser. Du är noggrann, mycket god kommunikatör och har så klart sinne för affärer.

Du vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål genom att projektleda anbudsteam med vinnande strategier och självständigt administrera anbuden – men såklart också genom din personlighet. Du är en person som vill göra skillnad!

Som Projektledare är du processägare för samordningen av försäljningsprocessen och arbetar självständigt med att producera säljande texter och anbudsmaterial men i nära samarbete med Kalkylerare och Affärsområdeschefer. Med dina mycket goda kunskaper inom LOU och offentlig upphandling kommer du analysera och komma med lösningar som stödjer kloka beslut.

Du fungerar även som centralt affärsstöd, såväl internt som i möten med kund där du tillhandahåller professionell och serviceinriktad support i affärs-, anbuds-, förhandlings- och avtalsfrågor.

Vi erbjuder dig en plats mitt i hjärtat i ett av Sveriges största tjänsteföretag. Kulturen är kommersiell, professionell och inkluderande. Vi drivs av en gemensam passion för försäljning och affärer där inställningen är att vi vinner och förlorar som ett team.

Försäljningsteamet som du ingår i har ett brett samarbete med många personer inom företaget och därför söker vi en person som har följande förmågor:

Kommunikativ – Du måste på ett tydligt sätt kommunicera och sälja in dina strategier och anbud till de som tar beslut.

Social – Vi har högt i tak på vår arbetsplats och skrattar mycket tillsammans.

Analytisk – Du vänder och vrider på olika förutsättningar för att hitta bästa lösningen.

Kreativ ­– Du letar alltid lösningar framför problem.

Affärsdriven – Du brinner för att göra en bra affär och du kan arbeta mot uppsatta mål.

Noggrann – Du är en noggrann person som gärna grottar ner dig i de anbudsunderlag som kommer in från våra potentiella kunder. Men det är precis lika viktigt med noggrannhet i administrationen av våra affärssystem.

Flexibel – Du kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du är bra på att både lyssna och tala.

Teamorienterad – Du sätter laget före jaget.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen måste du har sinne för detaljer och aldrig lämna något åt slumpen. Du gillar att arbeta strukturerat i affärsprocesser.
Det är meriterande om du har erfarenhet inom Facility Management eller B2B-tjänstesektor, antingen som leverantör eller beställare inom offentlig verksamhet.

Vidare tror vi att du har;


• Mycket goda kunskaper inom LOU och den offentliga upphandlingsprocessen
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Grym på layout och presentationsteknik
• Förstår vikten av dialog och kommunikation
• Några års erfarenhet av offentlig försäljning
• Starka kunskaper inom projektledning

Vi erbjuder både friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och möjlighet till bil. Att du trivs på din arbetsplats är mycket viktigt för oss – vi arbetar tillsammans i både med och motgång.

Tjänsten är heltid och placerad i Malmö. Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning. Vid frågor om tjänsten, kontakta då vår Kommersiella chef Ann-Charlotte Ekwall på ”acek@forenade-service.se”. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som

Nedan visas andra jobb i Malmö som .

Tender Specialist till företag i Malmö

Läs mer Mar 19
Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker för kunds räkning en Tender Specialist med fokus på anbuds- och prissättningsprocesser för arbete på kontoret i Malmö. Vår kund är ett internationellt företag verksamma inom medicinteknik. Detta är ett vikariat som sträcker sig till och med februari månad nästa år, men med stor förhoppning om erbjudande om tjänst direkt hos kund. Du kommer att ingå i ett engagerat team med en gemensam passion att driva företagets agenda både inom och utanför organisationen i en flexibel miljö där inga dagar är desamma.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att:

• Ansvar för förberedelse och inlämning av anbudsunderlag
• Nära samarbete med försäljnings- och marknadsföringsteamet
• Förberedelse av kontrakt och kundavtal
• Uppföljning och analysarbete, prissättning och statistik
• Förbättringsarbete gällande processerna genom nära samarbete med andra avdelningar

Personprofil
Vi söker dig som har några års relevant arbetslivserfarenhet inom offentligt anbudsarbete eller en position exempelvis inom inköp, kundservice etc. Du har en examen inom inköp, ekonomi, supply chain management eller affärsjuridik.

För att lyckas i rollen som Tender Specialist krävs vidare:

• Ett öga för detaljer samt en analytisk sida som gör att du framgångsrikt levererar anbudsinlämningar
• Att du arbetar strukturerat, har en stor ansvarskänsla och är noggrann
• Att du är trygg i dig själv och kan kommunicera på ett tydligt sätt
• Du är initiativtagande och du ser till att alltid hålla dig sysselsatt
• Vana av affärssystem och IT-system (Microsoft Office, Oracle och Power BI)

I din roll som Tender Specialist kommer du att kommunicera både på engelska och svenska. Därför är det av stor vikt att du är kommunikativ och har goda kunskaper inom dessa språk i både tal och skrift.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Tender Specialist. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid tom februari 2025
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Commercial Manager

Läs mer Okt 27
Do you have a passion for winning business? Negotiating commercial terms, while building and maintaining cross team collaboration both internally and with customers? Please read more about this opportunity to join Saab Kockums' Commercial team in our journey to constantly improve and strive for Saab to win and execute profitable business? We are seeking a skilled Commercial Manager to join our team in Malmö or Karlskrona.





Your role

As our business is growing so are we. In order to meet the increased market interest and demand in a fast pace environment and with more export business ahead of us, we are strengthening our Bid Office team. You will work closely with the other colleagues within our Commercial team, as well as with our Business Units and Marketing & Sales Organization. Travel, both nationally and internationally, will occur in the position.

The main tasks are:

* Handle strategic commercial aspects and support sales with bid/contract preparations covering all commercial parts such as terms & conditions, pricing and profitability, currencies, insurances, indexation, risks and opportunities etc.
* Analyzing contract terms, identifying risks and opportunities, and providing well-founded recommendations for business decisions
* Collaborating closely with internal/external expertise in order to cover all relevant commercial aspects of a proposal e.g. business compliance, legal, finance, treasury and executive leadership, to ensure that the proposal and contract align with company policies
* Leading and/or support complex negotiations with customers and partners, including customer interaction

The work is of an event driven nature where both initiative and the ability to evaluate situations, options and solutions are vital. The main objective is to contribute to profitable and sustainable business



Your profile

To succeed in this role, we think that you need to have:

* Several years of experience in major contract negotiations
* Demonstrated ability to successfully conduct complex negotiations and achieve favorable outcome
* Strong analytical skills for evaluating contract terms and risks
* Demonstrated business acumen
* Team-oriented work style and ability to collaborate with various internal and external stakeholders
* Excellent written and verbal communication skills in both English and Swedish
* Experience in an international environment
* Excellent commercial mindset, analytical and problem-solving capabilities
* Ability to navigate complexity and ambiguity with ease
* Team player who is skilled in navigating a matrixed organization with the ability to lead cross-functional teams and build consensus
* Curiosity, creativity, and innovative commercial thinking - uncomfortable with the status quo
* Experience in public/government procurement, tendering processes and commercial contracts is a plus
* A completed degree in law, business administration or another relevant educational background

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions, requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What You Will Be Part Of

Bid Office within our Commercial department is a team who strives to ensure that all parts of our customer offerings are commercially optimized in order to maximize our chances to win and deliver profitable business. We operate cross Kockums' Business units as a centralized function covering a broad range of responsibilities such as customer acquisition requirements, business/contract set-up, bid strategy, contract terms & conditions, calculation and pricing. Our work is performed in close cooperation and coordination with Marketing & Sales , Corporate Legal, Treasury, Finance and other parts of Commercial such as Industrial cooperation and Trade Compliance.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world. Read more about us here

Saab Business Area Kockums have profound experience of developing highly advanced vessels and platforms for the maritime domain. On the surface and below. With unique competences and some of the world's most modern shipyards, Kockums is a world leader in development, construction, mid-life upgrades and in-service support of submarines, surface vessels and naval systems. The product portfolio gives our customers capabilities for reconnaissance, surface combat, anti-submarine warfare, seabed operations, mine counter measure or patrol missions. Versatility, modularity and availability are key words for all Kockums products.

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position may be filled before the closing date of the advertisement. Your application may be in Swedish or English.



If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.

Ansök nu

Irisgruppen söker en anbudschef!

Läs mer Jul 7
I över 100 år har Irisgruppen arbetat med individens utveckling. Genom att skapa de bästa förutsättningarna för människor att nå sin fulla potential bidrar vi till ett bättre och ett mer inkluderande samhälle, med minskad arbetslöshet och utanförskap. Inom Irisgruppen finns bolagen Iris och Medlearn, som med sina olika affärsområden har ett brett utbud inom funktionsstödjande tjänster, matchning, vuxenutbildning på grund och gymnasienivå, yrkesutbildning på gymnasial nivå och yrkeshögskola.Irisgruppen samarbetar över bolagsgränserna för att utbyta erfarenheter och dela kunskap. Vi möter den ständigt föränderliga arbetsmarknaden genom att erbjuda kvalitativ utbildning och tjänster som ger långsiktigt hållbara lösningar. Irisgruppen har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Läs mer på iris.se, medlearn.se och irisgruppen.se.

Tänker du med passion på affärer, anbudsarbete och att leda projekt? Kan du växla mellan helhetsperspektiv och de små detaljerna? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som anbudschef leder du anbudsgruppen, deltar i anbudsarbetet och har nära kontakt med olika delar av verksamheten inom Irisgruppen. Du jobbar i team som till stor del finns på distans och du driver olika arbetsuppgifter såsom:
* Anbudsarbete, framförallt inom LOU, LOV och auktorisationer
* Överlämning/implementering av vunna avtal
* Avtalshantering och kontakter med avtalskunder
* Analyser, dokumentation och rapporter


 
Din profil
Du har erfarenhet av distansledarskap sedan tidigare. Du trivs med att ta itu med ett spännande förfrågningsunderlag såväl som att anpassa offerter utifrån kundbehov. Kommunikation- och informationshantering är viktiga kompetenser i rollen och du måste ha mycket god förmåga att formulera dig i skrift och anpassa texter efter olika målgrupper och situationer. Du besitter hög digital kompetens och har erfarenhet av datadrivet arbetssätt.
Du ska ha arbetslivserfarenhet från arbetsmarknadstjänster och/eller vuxenutbildning.
 
Personliga egenskaper som är betydelsefulla i rollen som anbudschef är förmåga att skapa struktur samt en hög grad av ansvarstagande. För att lyckas i den här rollen behövs ett flexibelt förhållningssätt och du behöver kunna hantera perioder med högt tempo. Du behöver ha förmåga att leda utifrån ett helhetsperspektiv på våra affärsprocesser samtidigt som du kan analysera och gå in på detaljnivå inom vissa områden.
 
Du är väl förtrogen med anbudsarbete inom LOU, LOV och auktorisationssystem. Du har jobbat med verktyg såsom Tendium, Tendsign, E-avrop och KommersAnnons. Du har tidigare erfarenheter av att projektleda på distans.
 
Du rapporterar till affärschefen och arbetar tillsammans med affärsgrupp, stödfunktioner och operativ verksamhet, så det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vill du skapa affärer och sprider positiv energi så kommer du passa mycket bra i vårt mycket kompetenta och härliga team. 
 
Vi erbjuder
Vi erbjuder en tjänst inom en koncern med starka värderingar och arbetsplats med många olika typer av verksamheter. Du får möjlighet att jobba och utvecklas med alla våra verksamheter inom Irisgruppen, med varumärken såsom Iris Hadar AB, Medlearn AB och AB Iriskraften.
 
Vi tillämpar hybridarbetsplatser med arbetsmiljö som kombinerar arbetsplats på något av våra kontor med flexibiliteten att arbeta på distans.
Du får en gedigen on-boarding  och möjligheten att arbeta i ett företag som värdesätter och tar vara på de kvalitéer som varje individ tillför och som står för mångfaldhet och jämlikhet. Vi talar tillsammans 50 olika språk och har stor variation inom kultur, religion och funktionsuppsättning.

Ytterligare information 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar tre månaders provanställning. För frågor kring tjänsten, kontakta affärschef Anne Lindgren på 070-3705648 eller anne.lindgren@irisgruppen.se. För frågor kring ansökningsprocessen kontakta iris.rekrytering@iris.se. Urval sker löpande och vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 30 juli.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Forenede Service AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Forenede Service AB .

Lokalvårdare

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Feb 22
Vi söker ett antal nya medarbetare till olika uppdrag i Skåne, så som på skolor, förskolor, kontorsstädning och sjukhusstädning.


Ansök via vår hemsida www.forenadeservice.se

Ansök nu

Kalkylerare (Pricing Manager) till Forenede Service i Malmö

Business controller
Läs mer Nov 30
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi må vara ett ledande serviceföretag, men vi har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare. Vi är ett företag där man bryr sig om varandra och där trivsel och engagemang är i fokus. Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling.


Om rollen

Då vår nuvarande kalkylerare tackat ja till annan tjänst internt söker vi nu hans ersättare - kanske är det du?

Vi söker nu dig som älskar siffror och att kalkylera i Excel dagligen, samtidigt som du är en duktig analytiker och kommunikatör. Vi söker dig som vill bidra till företagets tillväxt och affärsmål genom att konstruera, kalkylera, vinna och administrera våra anbud – men såklart också genom din personlighet. Du är en person som vill göra skillnad!

Vi erbjuder dig en plats mitt i hjärtat i ett av Sveriges största tjänsteföretag. Kulturen är kommersiell, professionell och inkluderande. Vi drivs av en gemensam passion för försäljning och affärer där inställningen är att vi vinner och förlorar som ett team.

Som Kalkylerare är du processägare för prissättning och ansvarar därmed för den interna utvecklingen inom området. En viktig uppgift är att konstruktivt utmana organisationen i arbetet att hitta rätt lösning till rätt kostnad och pris.

I rollen kommer ditt fokus att vara cirka 80% på försäljningsprocessen och 20% på administration av till exempel affärssystem. Strategiskt arbete som att planera och analysera är en del av arbetet, likaså att snabbt kunna växla till operativt fokus.

Försäljningsteamet som du ingår i har ett brett samarbete med många personer inom företaget och därför söker vi en person som har följande förmågor:

Kommunikativ – Du måste på ett tydligt sätt kommunicera och sälja in dina kalkyler och offerter till de som tar beslut. Här skulle vi kunna skriva massor med saker om hur du behöver vara för att lyckas i rollen, men det mesta är självklart.

Social – Vi har högt i tak på vår arbetsplats och du förväntas bjuda på minst ett skratt varje dag.

Analytisk – Du vänder och vrider på olika förutsättningar för att hitta bästa lösningen.

Affärsdriven – Du brinner för att göra en bra affär! Och du kan arbeta mot uppsatta mål!

Noggrann – Du är en noggrann person som gärna grottar ner dig i de anbudsunderlag som kommer in från våra potentiella kunder. Men det är precis lika viktigt med noggrannhet i administrationen av våra affärssystem.

Flexibel – Du kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och du är bra på att både lyssna och tala.

Teamorienterad – Du sätter laget före jaget.

Kvalifikationer


• Du har ett intresse och/eller en utbildning inom ekonomi och försäljning, gärna med inriktning på kostnads-/intäktsanalys.
• Dokumenterad erfarenhet inom prissättning och prismodellering, bid-management, anbudscontrolling, business control eller motsvarande.

Det är meriterande om du har…


• erfarenhet inom facility management eller B2B-tjänstesektorn
• kunskap om LOU och den offentliga upphandlingsprocessen samt privata upphandlingar
• erfarenhet av operativ drift

Vi erbjuder både friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter och möjlighet till bil. Att du trivs på din arbetsplats är mycket viktigt för oss – vi arbetar tillsammans i både med och motgång.

Arbetsplats, annons och tillsättning

Tjänsten är på heltid och placerad i Malmö.

Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning.

Vid frågor om tjänsten, kontakta då Försäljningschef Ann-Charlotte Ekwall på ”acek@forenade-service.se”.

Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Forenede Service söker en serviceledare till vårt Malmökontor

Arbetsledare, städ/Städledare
Läs mer Jan 31
Forenede Service är Nordens största familjeägda servicekoncern med verksamhet i Danmark och Sverige. Vi är en del av den danska Forenede-koncernen och har varit etablerade i Sverige sedan 1998 där vi idag har cirka 1300 medarbetare.

Att vara ett stort företag med det lilla familjeföretagets anda är viktigt för oss. Vi är ett ledande serviceföretag, men har inte glömt de värderingar som har tagit oss dit vi är i dag - närhet till kunden och närhet till våra medarbetare.

Hos oss är alla jobb lika viktiga och vi står stadigt i vår ambition att städa, putsa fönster och laga mat bäst. Samtidigt kan vi erbjuda dig ett storföretags möjligheter till kompetens- och karriärsutveckling. På Forenede Service bryr vi oss om varandra och har en hjälpsam kultur med högt i tak där trivsel och engagemang är i fokus.
Om rollen:

Som serviceledare på Forenede Service arbetar du aktivt med att bevara, utveckla och skapa nya kundrelationer. Du har kontakt med uppdragsgivare, leverantörer samt bistår vid anbudsgivning och försäljning. Du har det dagliga ansvaret inom ditt område för dina medarbetare och du skapar en fördelaktig arbetsmiljö för dina medarbetare, vilket i sin tur gör att våra kunder blir nöjda. Du har det ekonomiska ansvaret utifrån din budget på avdelningen och ansvarar för att kontrakten följs.

Du kommer tex att:


• Arbetsleda Gruppledare och Servicemedarbetare
• Ansvara för avdelningens budgetarbete 
• Ansvara för att samtliga av avdelningens mål nås 
• Arbeta med merförsäljning
• Säkerställa att avdelningen når upp till gällande kvalitets-, miljö- och arbetsmiljökrav

Möjligheterna att påverka innehållet i ditt arbete är stora. Du lägger upp arbetet tillsammans med dina medarbetare, ingår i regions ledningsgrupp och rapporterar till Affärsområdeschef för regionen.

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid.

Om dig:

Som person är du serviceinriktad, proaktiv och ansvarsfull samt har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har hög integritet och god kommunikationsförmåga, en positiv inställning när det blir mycket att göra och har förmåga att planera ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet av att leda människor och trivs lika bra med självständiga arbetsuppgifter som att tillsammans med kollegor hjälpas åt att lösa en uppgift. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter medarbetare som bidrar till god stämning och hjälpsamhet. 

Erfarenhet inom branschen är meriterande men inget krav - det viktigaste är att vi hittar rätt person.

För att söka tjänsten är körkort och datorvana ett krav.

Om oss

Som anställd hos Forenede Service finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Samtliga anställda erbjuds friskvårdsbidrag och nyanställda utbildas i vår serviceledarskola för att få rätt förutsättningar i den nya rollen. 

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu