Malmö: Mass & Balance Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mass & Balance Engineer i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 54 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra Javaprodukter används för att planera individuella flygningar, medan vår iPad lösning används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för drivna medarbetare med stort intresse för flyg och teknik.


Vi fortsätter att expandera
För att möta en ständigt ökad efterfrågan på våra produkter, behöver vi omgående förstärka vår Operations Engineering avdelning med en Mass & Balance Engineer.
Flygprestanda erbjuder
att bli en del i ett spännande produktions- och mjukaruutvecklings team i flygmiljö.
internutbildning och en mentor som leder dig in i projektet.
kontakt med internationella kunder.



Tjänsten
Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team bestående av Mass & Balance- och Performance ingenjörer, Testare och Mjukvaruutvecklare.
Du kommer att arbeta med:
Kundanpassade produktlösningar för flygplans tyngdpunktsberäkningar (Mass&Balance;)
Frågor gällande våra performance mjukvaror (start- och landingsberäkningar).
Kundsupport.
Distribution av programvara



För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.


Arbetslivserfarenhet
Det är meriterande ifall du har arbetat med liknande arbetsuppgifter på något flygbolags tekniska eller operativa avdelning, alternativt andra tjänster som har krävt stor noggrannhet och analytisk förmåga.
Utbildning
Vi tror att Du har Pilot- alternativt Flygingenjörsbakgrund med Naturvetenskaplig eller Teknisk bakgrund från gymnasium. Du måste ha god datorvana. Programeringskunskaper är inget krav men är meriterande/en fördel.
Du måste behärska Engelska i tal och skrift då detta är vårt koncernspråk.
Personliga egenskaper
Du har ett stort engagemang och nyfikenhet och en inre drivkraft. Du är prestigelös, ansvarskännande och klarar tidvis av ett högt tempo. Du gillar att jobba i grupp men kan även arbeta självständigt vid behov.
Omfattning
Heltid
Ansökan
Du ansöker med CV och ett personligt brev till careers@flygp.se. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt men senast 2023-10-18.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor gällande tjänsten, kontakta vår Quality Manager Åke Grundemar. Tel: 040-642 00 26 / 0765-26 26 26 or email: quality@flygp.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Backofficepersonal.

E-commerce Merchandiser

Läs mer Aug 30
Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö och visningsbutiker i Kungens Kurva, Sollentuna, Jönköping, Mölndal och Malmö Svågertorp.
Är du en analytisk person med öga för detaljer och ett intresse för e-handel? Vill du vara med på en lärorik och spännande resa hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer?
Om tjänstenSom Merchandiser hos Bygghemma skapar du, baserat på underlag från leverantörer, de produkter som finns i vår e-handel och kompletterar dem med produkttexter, bildmaterial, priser med mera. Du tillhör vår produktavdelning, arbetar nära våra produktchefer och har även kontakt med andra parter, både internt och externt.
I ditt dagliga arbete kommer du främst att arbeta i Excel, Photoshop samt i bolagets MDM/PIM-system Syndigo. Lösningsorienterat söker du upp den fakta som krävs för att ta uppdraget i mål.
Om digFör att trivas i branschen och smälta in i vårt team gillar du att arbeta i högt tempo. Du är intresserad av e-handel, tar ansvar och processar samt analyserar snabbt stora mängder data, samtidigt som du har öga för detaljer. Du tar dessutom egna initiativ för att förbättra vårt erbjudande.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett sinne för ordning och reda. Framför allt ser vi att du har goda kunskaper i Excel och övriga program i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-system, särskilt Syndigo. Du uttrycker dig professionellt på svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i både tal och skrift. Kunskaper i något annat nordiskt språk är också meriterande.
Vi erbjuderVi erbjuder dig en chans att vara en del av ett växande företag med en stark marknadsposition.Du kommer att vara en del av ett fantastiskt team som hjälper varandra och delar med sig av kunskap för att utvecklas tillsammans.På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att delta i olika företagsaktiviteter och sociala evenemang, såsom teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Tjänstgöringsgrad: 100 %
PlaceringPå vårt kontor i Malmö. (se separat annons för Oskarshamn)
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

E-commerce Merchandiser

Läs mer Aug 23
Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö och visningsbutiker i Kungens Kurva, Sollentuna, Jönköping, Mölndal och Malmö Svågertorp.
Är du en analytisk person med öga för detaljer och ett intresse för e-handel? Vill du vara med på en lärorik och spännande resa hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer?
Om tjänstenSom Merchandiser hos Bygghemma skapar du, baserat på underlag från leverantörer, de produkter som finns i vår e-handel och kompletterar dem med produkttexter, bildmaterial, priser med mera. Du tillhör vår produktavdelning, arbetar nära våra produktchefer och har även kontakt med andra parter, både internt och externt.
I ditt dagliga arbete kommer du främst att arbeta i Excel, Photoshop samt i bolagets MDM/PIM-system Syndigo. Lösningsorienterat söker du upp den fakta som krävs för att ta uppdraget i mål.
Om digFör att trivas i branschen och smälta in i vårt team gillar du att arbeta i högt tempo. Du är intresserad av e-handel, tar ansvar och processar samt analyserar snabbt stora mängder data, samtidigt som du har öga för detaljer. Du tar dessutom egna initiativ för att förbättra vårt erbjudande.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har ett sinne för ordning och reda. Framför allt ser vi att du har goda kunskaper i Excel och övriga program i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med PIM-system, särskilt Syndigo. Du uttrycker dig professionellt på svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i både tal och skrift. Kunskaper i något annat nordiskt språk är också meriterande.
Vi erbjuderVi erbjuder dig en chans att vara en del av ett växande företag med en stark marknadsposition.Du kommer att vara en del av ett fantastiskt team som hjälper varandra och delar med sig av kunskap för att utvecklas tillsammans.På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att delta i olika företagsaktiviteter och sociala evenemang, såsom teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Tjänstgöringsgrad: 100 %
PlaceringPå vårt kontor i Malmö. (se separat annons för Oskarshamn)
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Projektkoordinator till 1KOMMA5° Syd

Läs mer Jul 12
Om oss:Som en del av 1KOMMA5-gruppen är 1KOMMA5 Syd ansvariga för att vi i Södra Skåne driver mot företagets vision om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2000 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollen:Nu söker vi två Projektkoordinatorer vars huvudsakliga ansvar är att koordinera installationer från dess att projektet är sålt tills att du har en färdig anläggning och nöjd slutkund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
- Planering och koordinering av solcellsinstallationer
- Projektledning
- Genomgång och bokning av installationer tillsammans med kunderna
- Resultatuppföljning
- Schemaläggning
Vi tror att du:
Krav:
- Kan kommunicera tydligt i tal och skrift på svenska och engelska
- God datorvana
- Noggrann
- Ordning och reda är viktigt för dig
- Lösningsorienterad

Meriterande:
- Kunskap om solceller
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Som person är du nyfiken och är snabb på att ta till dig ny information. Du arbetar noggrant och dedikerat med kundens bästa i fokus. Du är lojal mot uppgiften och tar initiativet när det behövs för att nå slutmålet. Dyker det upp problem så löser du dem. Som projektör ansvara du för den tekniska designen i sin helhet!

Vi ligger i framkant inom en snabbväxande bransch och vill att du ska växa med oss. Denna tjänst ger dig möjlighet att ta stort ansvar samt erbjuder varierande arbetsuppgifter. Du blir omgiven av skickliga kollegor och vi satsar såväl på interna som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din yrkesroll! Din arbetsplats är på vårt nya fina huvudkontor i Hyllie med utsikt över hela Malmö och tillgång till vårt stora showroom!
Vi är ett tight team som gillar att jobba nära varandra med högt fokus på kvalitet och resultat, vi ser fram emot att starta hösten tillsammans med dig i vårt team!

Övrigt:
START: Omgående
PLATS: Malmö
OMFATTNING: 100%

Ansök nu

Back Office-konsult med erfarenhet av Kobra och Cabas.

Läs mer Jun 17
Om företaget/Om ossVi söker, för vår kunds räkning, en ledande auktoriserad återförsäljare inom fordonsbranschen, en erfaren och strukturerad Back Office-administratör med gedigna kunskaper i Kobra och Cabas för ett konsultuppdrag. Vår kund erbjuder ett brett sortiment av fordon och tjänster som möter kundernas behov. Teamet präglas av stark laganda och ett genuint intresse för att leverera förstklassig service.
Arbetsuppgifter
Skapa och uppdatera kundregister och fordonsdokumentation, samt hantera fakturering och betalningar.
Koordinera bokningar för service och reparationer, samt planera arbetsflöden och hantera verkstadens kalender.
Svara på kundförfrågningar via telefon och e-post, informera om fordonens status, och kommunicera med leverantörer.
Förbereda och underhålla rapporter, hålla reda på garantihandlingar och servicehistorik, samt dokumentera avslutade arbetsorder.
Hantera kundfrågor och bekymmer professionellt, följa upp med kunder efter service, och lösa klagomål och problem.
Samarbeta med front office-personal, förse dem med nödvändig information och dokumentation, samt assistera vid hög arbetsbelastning.

Din profilVi ser gärna att du som söker har erfarenhet av kundservice och administrativa sysslor. Erfarenhet av Kobra och Cabas är ett krav. Vi söker dig som har en mycket god känsla för service och att vara spindeln i nätet är något du trivs med och du har inställningen att alltid se lösningar. Vi tror att du är en person som brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Körkort är ett krav. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag.
Detta är en tjänst på heltid eller överenskommelsemed start så snart det är möjligt. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär.Starfinder har kollektivavtal ochär medlemmar i Svenskt Näringsliv ochAlmega- Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 0767776762, malin.dunder@starfinder.se.Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen.

Ansök nu

Garantihandläggare till Hedbergs Bil Malmö

Läs mer Jun 4
Om företagetHedbergs Bil är ett familjeägt företag med anor från 1896. Deras långa historia är präglad av engagemang för att vårda kunderna och strävan efter att leverera utmärkta resultat samtidigt som man värnar om en positiv arbetsmiljö för alla. Hedbergs Bil Malmö är inne i en expansiv fas och utökar deras erbjudande som auktoriserad återförsäljare och servicepartner för Peugeot, Citroen och DS i Malmö. Självklart fortsätter man att erbjuda Ford-service av högsta kvalitet. För att fortsätta framgångsresan söker de nu en garantihandläggare.
ArbetsuppgifterI rollen som garantihandläggare ansvarar du för att bedöma garantianspråk enligt respektive varumärkes auktorisationsbestämmelser och Hedbergs rutiner. Du säkerställer korrekt prissättning och att rätt anspråk ställs. Dessutom hanterar du garantirevisioner och ansöker årligen om höjd garantiersättning hos generalagenten. Som en viktig länk mellan återförsäljare och importörens tekniska avdelning hanterar du även:
Garantier och reklamationsmeddelanden.
Löpande utbildning och information internt om förändringar.
Uppföljning av produktionskvalitet.
Teknisk support till verkstaden och kundmottagare.
Säkerställande av att arbetet utförs enligt generalagentens processer och standarder med rätt hjälpmedel och verktyg.

Som en del av teamet i fronten hjälper du även till med olika ärenden och arbetar proaktivt för att bearbeta kunder. Du planerar och ansvarar för en optimerad drift och produktivitet på verkstaden. I denna roll rapporterar du till verkstadschefen.
Din profilVi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning och minst tre års erfarenhet inom bilbranschen, med inriktning som servicerådgivare eller kundmottagare på verkstad med fokus på prissättning. Det är också fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet inom motorbranschen och en djup förståelse för dess processer. Vi värdesätter särskilt följande egenskaper hos våra kandidater:
Självgående med ett flexibelt arbetssätt som kan hantera olika uppgifter effektivt.
En lagspelare som bidrar till en positiv stämning och gemenskap på arbetsplatsen.
God prioriteringsförmåga och förmåga att arbeta i ett växlande tempo.

Utöver detta krävs goda administrativa färdigheter, inklusive datorvana och kunskaper i Officepaketet. B-körkort är också ett krav. Erfarenhet ifrån märken som Peugeot, Citroën, DS och Ford samt bekantskap med system som Kobra och Cabas är meriterande och kommer att vägas positivt vid urvalsprocessen.
Vi erbjuder digHedbergs Bil strävar alltid efter att skapa en arbetsplats där mångfald och jämställdhet är grundläggande värden. Vi vill att varje individ ska känna sig välkommen och uppskattad, och att du ska kunna växa och trivas hos oss. Tillsammans utgör vi ett team i en dynamisk miljö där både din personliga och professionella utveckling prioriteras högt.
Hedbergs Bil i är mer än bara en arbetsplats - vi är en gemenskap där öppen kommunikation och en positiv arbetskultur genomsyrar varje dag. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön.
Hos oss får du inte bara en chans att växa och utvecklas, utan också möjligheten att vara en del av vår framgångsrika resa. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär, ansök nu och bli en del av Hedbergs Bil!
I denna process samarbetar Hedbergs Bil AB med Starfinder AB. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Malin Dunder, 0767776762. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Flygprestanda AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Flygprestanda AB .

IT-tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Aug 19
Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 55 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra produkter används för att planera individuella flygningar, medan våra iPad och Windows lösningar används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för en driven Systemtekniker inom IT drift.


Flygprestanda erbjuder dig
En central roll inom vår IT drift.


Tjänsten
Vi söker en Systemtekniker för vår IT drift på operativ nivå. Du måste ha en gedigen erfarenhet av Unix på systemnivå och erfarenhet av att konfigurera, driftsätta och underhålla systemkomponenter som exempelvis: E-mail, Backup, DNS och NIS.


Omfattning
Heltid
Utbildning/Arbetslivserfarenhet
Du har för uppgifterna relevant utbildning samt åtminstone 2-3 års yrkesrelaterad erfarenhet av “IT systemdrift” med kompetens inom ovan nämnda områden.
Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt.


Personliga egenskaper
Du har ett stort engagemang och nyfikenhet och den inre drivkraft som krävs av en duktig IT tekniker. Du måste kunna arbeta självständigt utifrån givna strategier och direktiv. Du är prestigelös, ansvarskännande och klarar tidvis av ett högt tempo. Du utför samtliga uppgifter med stor noggrannhet och håller dig informerad om utvecklingstrender.


Ansökan
Du ansöker med CV och ett personligt brev till: careers@flygp.se, senast 18/9-2024. Vi kommer att tillämpa löpande utvärdering av ansökningarna och tillsättning av tjänsten kan därför ske före detta datum. Frågor kring tjänsten besvaras av Åke Grundemar på 040-6420026 / 0765-262626 eller quality@flygp.se.

Ansök nu

IT tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 21
Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 55 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra produkter används för att planera individuella flygningar, medan våra iPad och Windows lösningar används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för en driven Systemtekniker inom IT drift.


Flygprestanda erbjuder dig
en central roll inom vår IT drift
internutbildning



Tjänsten
Vi söker en Systemtekniker för vår IT drift på operativ nivå. Du har erfarenhet av Unix på systemnivå och erfarenhet av att konfigurera, driftsätta och underhålla systemkomponenter som exempelvis: E-mail, Backup, DNS och NIS.


Omfattning
Heltid
Utbildning/Arbetslivserfarenhet
Du har för uppgifterna relevant utbildning samt åtminstone 2-3 års yrkesrelaterad erfarenhet av “IT systemdrift” med kompetens inom ovan nämnda områden.
Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt.


Personliga egenskaper
Du har ett stort engagemang och nyfikenhet och den inre drivkraft som krävs av en duktig IT tekniker. Du måste kunna arbeta självständigt utifrån givna strategier och direktiv. Du är prestigelös, ansvarskännande och klarar tidvis av ett högt tempo. Du utför samtliga uppgifter med stor noggrannhet och håller dig informerad om utvecklingstrender.


Ansökan
Du ansöker med CV och ett personligt brev till: careers@flygp.se, senast 12/6-2024. Vi kommer att tillämpa löpande utvärdering av ansökningarna och tillsättning av tjänsten kan därför ske före detta datum. Frågor kring tjänsten besvaras av Åke Grundemar på 040-6420026 / 0765-262626 eller quality@flygp.se.

Ansök nu

IT-ansvarig

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 21
Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 55 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra produkter används för att planera individuella flygningar, medan våra iPad och Windows lösningar används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för en driven IT-ansvarig.


Flygprestanda erbjuder dig
en central roll inom vår IT drift
internutbildning



Tjänsten
Vi söker en IT-ansvarig för att planera, dokumentera och utföra vår IT drift på operativ nivå. Du har erfarenhet av Unix på systemnivå och erfarenhet av att konfigurera, driftsätta och underhålla systemkomponenter som exempelvis: E-mail, Backup, DNS och NIS.


Flygprestanda IT-systems
Vi arbetar främst i Linux, men driftar även Redhat, OSX och Windows.
Våra servrar och backuper finns i huset.


Omfattning
Heltid
Utbildning/Arbetslivserfarenhet
Du har för uppgifterna relevant utbildning samt åtminstone 2-3 års yrkesrelaterad erfarenhet av “IT systemdrift” med kompetens inom ovan nämnda områden.
Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt.


Personliga egenskaper
Du har ett stort engagemang och nyfikenhet och den inre drivkraft som krävs av en duktig IT-ansvarig. Du måste kunna arbeta självständigt utifrån givna strategier och direktiv. Du är prestigelös, ansvarskännande och klarar tidvis av ett högt tempo. Du utför samtliga uppgifter med stor noggrannhet och håller dig informerad om utvecklingstrender.


Ansökan
Du ansöker med CV och ett personligt brev till: careers@flygp.se, senast 12/6-2024. Vi kommer att tillämpa löpande utvärdering av ansökningarna och tillsättning av tjänsten kan därför ske före detta datum. Frågor kring tjänsten besvaras av Åke Grundemar på 040-6420026 / 0765-262626 eller quality@flygp.se.

Ansök nu

Technical Engineer with C-programming skills

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Dec 4
Company
Flygprestanda AB has thanks to its leading expertise in the aviation industry during 54 years become one of the leading suppliers of takeoff and landing calculations for airlines worldwide. We are also in the forefront of developing new products and services in the aerospace industry.
We are specialists in software and software related services to the airline's operational departments, where our software services are used by pilots to make takeoff and landing calculations prior to each flight.
Since our customers use our services prior to each flight, they expect both high quality and flexible solutions.
In fresh premises with an attractive location next to “Stortorget” in central Malmo we can offer a stimulating and challenging position as a Technical Engineer with skills in C-programming.


Profile
We are looking for an Engineer with a genuine technical interest and experience of C-programming. We believe that you are a dedicated problem solving individual, with a team-effort mind-set and a professional personality. Preferably you have some experience or basic understanding from the operational side of the Aviation industry. You are thorough in your work and believe in organizing your day in a productive manner.


About the position
You will work as a C programmer in a team of experienced Engineers who are specialized in aircraft performance. This means that you will produce and convert data from the aircraft manufacturers' manuals into software.
As the position requires extensive domain knowledge within aircraft performance, we provide extensive in-house training with a mentor to guide you into the project.
We work in a Linux environment.


Required skills
- C-programming
- Fluent in English on a professional level, also in writing.
- Good mathematical understanding
- Good technical understanding


Favorable experience
- Aircraft performance and flight planning
- Aviation industry experience
- Technical industry


Application
Send your CV and a personal letter to careers@flygp.se, not later than 3/1-2024. For questions regarding the position, contact our Quality Manager: Åke Grundemar at 040-6420026 / 0765-262626 or quality@flygp.se.
Note: This position may be appointed before the above mentioned end date of this job application.

Ansök nu