Malmö: Operativ inköpare till företag i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativ inköpare till företag i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Nyfiken på att jobba med inköp inom medicintekniska branschen? Sök konsultuppdraget som operativ inköpare hos ett företag i Malmö!

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad och bidrar till att rädda liv? Som operativ inköpare hos ett företag i Malmö får du möjlighet till en spännande och varierande roll på ett trevligt och trivsamt företag. Här får du jobba med inköp, order och leveransplaner i nära samarbete med dina kollegor inom operativt inköp.Detta är ett kortare konsultuppdrag för att täcka upp ett tillfälligt behov, med start omgående.

Ditt anställningserbjudande

Som konsult hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag där din kompetens och person kommer till sin rätt.
• Knipa en plats i vårt nätverk med andra TNG-konsulter.

Dina arbetsuppgifter

Som operativ inköpare ansvarar du för att planera inköp, beställa produkter och hantera leveranser från ett 40-tal leverantörer till vårt lager. Det innebär att du:

• Operativt ansvarar för inköp och leverans både från leverantörer och egen tillverkning.
• Arbetar med order, leveransplaner, prognoser, lagernivåer och lageromsättning.
• Analyserar systemdata och ser över tidigare ordrar och ledtider.
• Samarbetar och kommunicerar internt med säljare och produktchefer, och externt med leverantörer.
• Arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera processer.

Värt att veta

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av TNG och uthyrd till det aktuella företaget. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå i ca 1-2 månader. 

Din arbetsplats är det aktuella företagets kontor i Malmö och du rapporterar till Supply Chain Manager. Du har många kontaktytor både internt med sälj- och produktorganisationen och externt med leverantörer. Du samarbetar nära dina fyra kollegor inom operativt inköp som även introducerar dig i ditt arbete. Viss möjlighet till hemarbete finns, men vi ser gärna att du är på plats större delen av tiden.

Våra förväntningar

För rollen som operativ inköpare söker vi dig som har:

• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom inköp.
• Goda system/datorkunskaper och gärna erfarenhet av arbete i något affärssystem.
• Goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation förekommer på båda språken.

Som person har du förmåga att koordinera ditt arbete genom att säkerställa precision, kvalitet och slutförande. Du kommunicerar väl och förmedlar budskap på ett tydligt sätt då du har många kontaktytor såväl internt som externt. Därför är du också duktig på att bygga och underhålla relationer. Du fattar sunda och genomtänkta beslut i de situationer som du hamnar i.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpare.

Inköpsspecialist till konsultuppdrag i Malmö!

Läs mer Aug 30
För en kunds räkning söker vi just nu en Inköpsspecialist till ett konsultuppdrag i Malmö. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå i 9 mån med start december 2024.
Om uppdragetVi söker nu en Inköpsspecialist till vår kund för att stötta i upphandlingsarbete.
Uppdrag för att täcka upp för ICM (International Category Manager) inom kategorin I&C (Instrumentation and Control) under föräldraledighet. ICM ansvarar för genomförandet av upphandlingar och säkerställer implementeringen av nationella kategoristrategier. ICM är den kommersiella kontaktpersonen gentemot leverantörerna i de upphandlingar som genomförs och deltar i arbetet med att implementera och utveckla avtals- och leverantörsportfölj inom kategorin. Uppdraget kräver god förhandlingsvana samt affärsmässighet med en bra analysförmåga. Kunna arbeta strukturerat med hög fokus på kvalitet samt erfarenhet av LUF eller LOU är en stor fördel.
Övrigt:Start:2024-12-01 Slut:2025-08-31Omfattning: 100%Placering: Malmö
Om digVi söker dig som har långerfarenhet av att genomföra upphandlingar av tekniskt hög komplexitet och har erfarenhet av stora systemupphandlingar, helst relaterade till operativ miljö/driftmiljö (process IT). Vidare har du förmåga att samarbeta med ett brett spektrum av interna intressenter.Erfarenhet av energibranschen, alternativt bransch inom försörjningssektorerna är en fördel. AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Praktikant sökes till StudentConsultings upphandlingsenhet våren 2025!

Läs mer Okt 1
Är du på jakt efter en spännande praktikplats där du får inblick i upphandlingar, ramavtal och samarbeten med nyckelkunder? Har du en planerad LIA-period under våren 2025? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Till vår centrala upphandlingsenhet söker vi nu en driven praktikant för vårterminen. Du kommer bli en del av vårt skandinaviska team och få arbeta nära våra medarbetare i teamet. Praktiken ger dig en värdefull inblick i våra upphandlingsprocesser och försäljning på koncernnivå. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och inkluderar bland annat:
- Anbudsskrivning och textbearbetning
- Sammanställning och koordinering av information
- Intern administration

Vi söker dig som är studerande på högskola/universitet/yrkeshögskola eller liknande och har en planerad praktik/LIA-period förlagd under vårterminen. Vi ser att perioden är på minst 8 veckor och gärna längre. Praktiken kommer vara förlagd mån-fre 8-17, med hänsyn till eventuellt arbete/rapport som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö, med möjlighet till att delvis arbeta på distans.

DETTA SÖKER VI

Vi tror att du:
- Är strukturerad och noggrann
- Har en stark känsla för detaljer och gillar administrativt arbete
- Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Har god datorvana och erfarenhet av Office-paketet
- Trivs i ett högt tempo och en resultatorienterad arbetsmiljö

Kunskaper i norska och/eller danska är meriterande.

Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk organisation där du har ansvar för egna arbetsuppgifter och förbereds för arbetslivet. Efter avslutad praktik finns möjligheter till extraarbete och kanske blir du vårt nästa tillskott efter examen.

Är det dig vi letar efter? Sök redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan och hanterar alla ansökningar löpande.

Ansökan:
När du söker tjänsten ser vi gärna att du gör de fyra testerna via ditt inlogg på vår hemsida.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Global Sourcing Engineer - Kockum Sonics

Läs mer Maj 23
KOCKUMATION GROUP is a world-leading supplier of marine and industrial applications,represented all over the world both through subsidiaries and representatives. Kockumation Group isorganized into four business areas, - marine, alarm, train and industry.The company markets and designs high-quality niche products revolving around our core knowledge in software automation, acoustics and mechatronics.The group focuses on meeting demanding needs in the worldwide marine and industrial markets with a strong commitment to customer satisfaction.
As Global Sourcing Engineer you will beresponsible for the sourcing of all products and components for Kockumation Group companiesKockum Sonics and Polarmarine. You will act as Team Lead within the Supply Chain function, andcoordinate sourcing projects with local teams of the two companies. Here, you will take on supplier development processes, focusing oncontract management, andsourcing activitiesinclosecollaboration with discipline engineers. This is a new position at the company andto be successful in this role you arecollaborative, solution-focused and havestrong communication skills.

The position as Global Sourcing Engineer has following areas of responsibility:
Leading the sourcing and purchasing activities within the two companies.
Build a Sourcing Execution Plan for all required components and services.
Working with suppliers on commercial, contractual, technical, and scheduled requirements with focus on quality, cost reduction and delivery performance.
Set up sourcing contracts with suppliers.
Supplier evaluation and negotiation.
Overall responsibility for correct quality and on-time delivery of goods and services by suppliers.
Responsible for the group inventory control and replenishment.
International travels.


We need you to have:
Bachelor’s degree in Mechanical Engineering orequivalent.
5 years of professional experience in sourcing, category management, project management, or supply chain management within a lean manufacturing organization or similar.
Operational background in Global Sourcing / Supply chain in industrial business environments
Proven track record in Sourcing processes, preferably in mechanical/mechatronics industries.
Excellent communication skills in English.
Experience inMicrosoft Office (Excel, Word, Project, PowerPoint)
Experience from business system Pyramid or similar.


In this recruitment Kockumation Groupcollaborates with Incopia - specialists in supply chain. This position refers to an employment directly with Kockumation Group, Malmö.For questions regarding the position or the recruitment process, please contact:Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus,nathalie.cullenhamcorbeus@incopia.se 0735 18 25 45We review applications continuously, therefore we look forward to receive your application as soon as possible!

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Inköp, logistik & orderhantering

Läs mer Sep 6
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom inköp, logistik eller orderhantering i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom inköp, logistik eller ordhantering får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Inköpare
- Orderspecialist
- Produktionsplanerare
- Transportplanerare
- Speditör
- Koordinator
- Logistiker

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

Inköpsspecialist I&C (Instrumentation and Control)

Läs mer Sep 2
ValueOne söker en erfaren Inköpsspecialist inom I&C (Instrumentation and Control) till ett konsultuppdrag hos vår kund i Malmö. Uppdraget ska tillsättas i december och löper på sex månader med möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Inköpsspecialist inom I&C ansvarar du för att genomföra upphandlingar och säkerställa implementeringen av nationella kategoristrategier. Du kommer att fungera som den kommersiella kontaktpersonen gentemot leverantörerna och aktivt delta i utvecklingen av avtals- och leverantörsportföljen inom kategorin.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Genomföra upphandlingar av tekniskt hög komplexitet.
Samarbeta med ett brett spektrum av interna intressenter.
Utveckla och implementera avtalsstrategier inom I&C-kategorin.
Säkerställa att upphandlingar uppfyller kvalitets- och affärsmässiga mål.
Arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på kvalitet.

Erfarenhet och kompetens

För att lyckas i rollen bör du ha lång erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom tekniskt komplexa områden. Du bör även ha erfarenhet av stora systemupphandlingar, helst inom operativ miljö eller driftmiljö. God förhandlingsvana och erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar är avgörande för rollen. Erfarenhet från energibranschen eller annan försörjningssektor är meriterande. Kunskap om LUF eller LOU är också en fördel. Du bör kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Tng Group AB .

Verksamhetschef till Memira/Bergman Clinics

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Okt 10
Nu har du möjlighet att bli en del av Bergman Clinics/Memiras fortsatta tillväxtresa, där vi gör skillnad för människor!

Vi söker en Verksamhetschef till vår klink i Malmö och i den här rollen kommer man ha det övergripande ansvaret för klinikens drift och budget samt personalansvar – där man ska skapa goda förutsättningar för fortsatt fint samarbete och laganda samt en klinik med hög kvalitet och goda resultat.

Ditt anställningserbjudande

Som ett av Europas ledande nätverk strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden och erbjuder våra patienter bästa möjliga vård inom vår specialitet.

I rollen som Verksamhetschef för kliniken i Malmö får du möjlighet att fortsätta utveckla en hållbar organisation i en trivsam och inkluderande arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att påverka och atmosfären på kliniken präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Vi erbjuder flera attraktiva förmåner och möjlighet till personlig utveckling.

Vi tror att du kommer att trivas hos oss om att du delar våra värdeord Målmedvetenhet & Ambition, Transparens & Värme, Effektivitet & Excellens.

Dina arbetsuppgifter

I rollen ingår att skapa förutsättningar för en optimerad daglig drift där vi erbjuder den ögonsjukvård som är avtalad med Regionen. Man förväntas hålla den kvalitet och budget som är satt för den refraktiva verksamheten samtidigt som man ansvarar för 9 medarbetare i olika yrkesroller.

Som Verksamhetschef förväntas man också ha ett stort patient- och kundfokus genom hela kundresan. Att bygga bra samarbeten med Regionen och arbeta aktivt med att öka remissinflödet genom att utveckla och upprätthålla starka relationer med remittenter och andra vårdgivare är en förutsättning för framgång i rollen. Man bör ha vilja och intresse att även vara operativ då man ingår i verksamheten på kliniken.

Andra delar som ingår i rollen:

• Att vara en viktig länk mellan kliniken och andra funktioner, så som supporten och ambulerande operationsteam
• Ansvara för att kliniken uppnår uppsatta mål och budget
• Säkerställa att kliniken arbetar utifrån uppsatta riktlinjer och att patient,- kvalitet,- och affärsfokus genomsyrar samtliga aktiviteter i verksamheten
• Ansvara för schemaläggning av personal
• Optimera bokningsflöden

Värt att veta

Kliniken i Malmö har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Inom Memira by Bergman Clinics har vi samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad.

Rollen är placerad på Bergman Clinics/Memiras klinik, belägen i moderna och fräscha lokaler mitt i centrala Malmö med goda parkeringsmöjligheter i huset. I rollen rapporterar man direkt till Country Manager, Sweden och ingår i en ledningsgrupp bestående av Verksamhetschefer utspridda runt om i landet. 

 

 

Våra förväntningar

Som Verksamhetschef bör man ha förmågan att motivera och engagera sina medarbetare samt en adekvat utbildning för vår verksamhet – så som sjuksköterska, undersköterska eller optiker.

Vidare bör man ha:

• Erfarenhet från arbete inom sjukvården. Meriterande om det är inom ögon
• Några års ledarerfarenhet med personalansvar
• Vana att fatta affärsmässiga beslut
• God förståelse för finansiella rapporter och nyckeltal

För att trivas hos oss ser vi gärna att man är en lagspelare som har en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och affärsdriven. Som person bör man trivas i ett högt arbetstempo men samtidigt vara noggrann och strukturerad. Att ta stort ansvar i sin roll som ledare och ha förmågan att bygga starka och effektiva team kommer också ha stor betydelse för verksamhetens framgång och resultat. 

Man bör vidare ha en god organisatorisk förmåga där man utgår från både helheten och detaljerna för en bra drift med effektiva processer.

För att kommunicera tydligt och effektivt med kunder och externa parter bör man behärska god svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Site Controller to Perstorp in Malmö

Business controller
Läs mer Okt 4
Looking to advance your career in financial analysis and supply chain management? Apply for the Site Controller role at Perstorp!

We are seeking a professional who specializes in financial analysis and supply chain planning. If you have experience in an international context and operational roles, this could be the ideal position for you.Join the team as a Site Controller, Integrated Supply Chain Controller, at Perstorp AB in Malmö.

Purpose, Offer and Benefits

We offer an exciting work in an high paced international environment where you will have the possibility to get a wide understanding of financial analysis and planning. Professionalism and personal development are highly valued and our skilled team will happily support and share their experience with you. You will report to Group Controller Integrated Supply Chain.

Your Responsibilities

• Work closely together with site managers and site management teams of different sites.
• Responsible for site performance reporting using financial and other data further in analyses and reports.
• Follow up actuals vs frames and targets, taking role as action driven and challenging business partner. Setting targets and activities together with sites.
• Forecasting financial results together with sites and other stakeholders, including budget and strategic plan.
• Supporting Capex decisions, including frames, with data and analyses, keeping holistic controlling perspective in mind.
• Supporting management with analyses and facts. Working with financial projections, risk and opportunity plans, cost saving programs and margin / working capital improvement initiatives.
• Working actively with improvement of controlling processes and tools.
• Responsible for timely and precise communication to all stake holders in the responsibility area.

The Bigger Picture

Our division Business Planning & Controlling support the business with tools, analyses, insights and recommendations to be able to optimize results and initiate proactive actions. We are located at our head office in Malmö and at our 7 production sites across the world.

The position is located at our head office in Malmö and offers a flexible, hybrid work lifestyle. Travelling to our national and international sites are expected in this role.

Our Expectations

• We believe that you have a relevant supply chain management, financial and/or engineering education and a few years of experience from supply chain/operations role, alternatively Site controlling role in a complex and international business environment which makes you to understand the entire value chain of the business.
• Continuous improvement mindset is a must, experience in Six Sigma methods or equivalent is a asset.
• Well-developed analytical skills, having both a holistic, strategic view and an eye for operative details.
• Strong system skills and communication skills; being able to pick up what is relevant and present as well as explain in a simple way even for non-financial people.´
• You are fluent in Swedish and English, both verbally and in writing.

We are looking for candidates who possess the ability to interact with people across different functions and cultures. You should have a strong power of initiative and a high level of flexibility, allowing you to adapt to changing situations. As a team player, you will demonstrate a strong ability to organize and work independently. A goal-oriented approach is essential, as you will be expected to implement strategies, deliver results, and follow up effectively to contribute to the success of the team.

Interested?
The recruitment is administered by TNG, specialists in competence-based and unbiased recruitment, staffing and interim solutions. We're excited to see your application with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

Ansök nu

Redovisningsekonom till FireTech

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 29
Relationsskapande och förändringsbenägen redovisningsekonom sökes till framgångsrika FireTech i Malmö.

Vill du vara med på FireTechs fortsatta framgångsresa och få en bred ekonomroll, med stort eget ansvar? Trivs du i en roll där du får möjlighet att samarbeta med koncernens andra ekonomer samt att vara en del i att bibehålla våra goda relationer med våra kunder? Bra! FireTech söker nu en redovisningsekonom till kontoret i Malmö.Välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

På FireTech skapar vi brandskyddslösningar för ett modernt samhälle.
Med en kultur där vi lär av varandra och främjar utvecklingen såväl inom bolaget som i branschen, drivs vi av teamwork, arbetsfokus och nyfikenhet. Här hos oss erbjuds du möjligheten att arbeta i en bred roll med mycket egenansvar och många kontaktytor.

Firetech finns på 8 siter runt om i Sverige och tjänsten är placerad vid Firetechs fina kontor vid Triangeln i Malmö. Från detta kontoret utgår 10 personer. Du rapporterar till ekonomiansvarig.

 

Dina arbetsuppgifter

• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Månadsbokslut
• Hantera övriga förekommande arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen

Värt att veta

Vi är öppna, ärliga och gillar att samarbeta. Vi är en lärande organisation som gärna sprider vår kunskap både internt och externt. Vi delar med oss!

Vi har stor yrkesskicklighet och uppträder alltid med god affärsetik. Vi har god planering och levererar med hög kvalitet. Vi håller vad vi lovar!

Engagemang och nyfikenhet driver oss. Vi strävar ständigt efter att bli bättre och ligger i framkant vad gäller hållbarhet, teknik och innovativa lösningar. Vi tar tag i saker!

Våra förväntningar

Du har en relevant utbildning och har antingen praktisk erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, eller så är du i början på din karriär och och vill få möjlighet att utvecklas. Då du har många kundkontakter krävs det att du kan kommunicera på svenska i både tal och skrift. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en projektorganisation samt av SAP.

Som person är du öppen för förändring, noggrann, engagerad och social.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Site Controller till Perstorp AB

Business controller
Läs mer Aug 19
Analytical Site Controller, Integrated Supply Chain Controller to Perstorp AB in Malmö or Stenungsund

Do you enjoy working with financial analysis and planning in supply chain/operations roles? Do you have experience from working in an international environment? We are looking for an experienced Site Controller, Integrated Supply Chain Controller, to Perstorp AB in Malmö alternatively Stenungsund.

Purpose, Offer and Benefits

We offer an exciting work in an high paced international environment where you will have the possibility to get a wide understanding of financial analysis and planning. Professionalism and personal development are highly valued and our skilled team will happily support and share their experience with you. You will report to Group Controller Integrated Supply Chain.

The position is located at our head office in Malmö alternatively based on our Site in Stenungsund and offers a flexible, hybrid work lifestyle.

Travelling to our national and international sites are expected in this role.

Your Responsibilities

• Work closely together with site managers and site management teams of 3-4 sites.
• Responsible for site performance reporting using financial and other data further in analyses and reports.
• Follow up actuals vs frames and targets, taking role as action driven and challenging business partner. Setting targets and activities together with sites.
• Forecasting financial results together with sites and other stakeholders, including budget and strategic plan.
• Supporting Capex decisions, including frames, with data and analyses, keeping holistic controlling perspective in mind.
• Supporting management with analyses and facts. Working with financial projections, risk and opportunity plans, cost saving programs and margin / working capital improvement initiatives.
• Working actively with improvement of controlling processes and tools.
• Responsible for timely and precise communication to all stake holders in the responsibility area.

The Bigger Picture

Our division Business Planning & Controlling support the business with tools, analyses, insights and recommendations to be able to optimize results and initiate proactive actions. We are located at our head office in Malmö and at our 7 production sites across the world.

Our Expectations

• We believe that you have a relevant supply chain management, financial and/or engineering education and at least 5-10 years´ experience from supply chain/operations role, alternatively Site controlling role in a complex and international business environment which makes you to understand the entire value chain of the business.
• Continuous improvement mindset is a must, experience in Six Sigma methods or equivalent is a asset.
• Well-developed analytical skills, having both a holistic, strategic view and an eye for operative details.
• Goal oriented approach with the ability to implement, deliver results and follow up.
• Strong system skills and communication skills; being able to pick up what is relevant and present as well as explain in a simple way even for non-financial people.
• Ability to interact with people across different functions/cultures. Strong power of initiative and high level of flexibility.
• Team-player with a strong ability to organize and to work independently.
• You are fluent in Swedish and English, both verbally and in writing. 

Interested?
The recruitment is administered by TNG Tech, specialists in unbiased and scientific recruitment, staffing and interim solutions within Engineering, Supply Chain Management and Production. We're excited to see your application with either a CV or LinkedIn profile – no need for a cover letter – just use our straightforward application form. Please note that we can not accept any applications by e-mail. However, you are always welcome to contact the recruiter with questions. After the application has been submitted, we will both anonymize your personal data, and invite you to do some of our recruitment tests, before making an initial assessment. Of course, we'll give you more details about each step when the time comes. As soon as you submit your application, you can track it in real-time on our website. Keep in mind that we're reviewing applications continuously, so the position might be filled before the final application date. Let’s stay in touch!

Ansök nu

Konsult inom Supply Chain till TNG Tech i Skåne

Inköpare
Läs mer Sep 4
Vill du arbeta som konsult inom Supply Chain? Varmt välkommen att bli en del av TNG Techs nätverk för konsulter i Skåne!

Som interimskonsult hos TNG Tech får du möjlighet att i rollen som konsult arbeta hos olika innovativa, ledande bolag där du bidrar med din erfarenhet inom Supply Chain. Som underkonsult finns chansen att ha en varierad vardag då du själv bestämmer vilka uppdrag du tackar ja till. Ligger din erfarenhet inom Supply Chain och är du redo att jobba som interimskonsult?Välkommen med din ansökan.

Ditt anställningserbjudande

Som konsult ges du möjligheten att arbeta med flera olika bolag och branscher, vilket gör rollen som konsult varierande och omväxlande! I vilken omfattning du vill jobba väljer du själv eftersom du som konsult tackar ja till de uppdrag som du vill ha. Som konsult arbetar du mycket under eget ansvar och utmaningar i en fri roll.

Med din expertis som konsult kliver du in i ett läge som ofta är kritiskt och du behöver snabbt sätta dig in i arbetsuppgifter. Det kommer perioder som är mer intensiva och under andra perioder är det lugnare. Tempoväxlingar som helt enkelt gör arbetet som konsult både utvecklande och omväxlande!

Dina arbetsuppgifter

Typen av uppdrag varierar. Kanske kliver du in i ett chefsuppdrag, som specialist eller i en mer operativ roll. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Optimera transport- och lagerflöden.
• Hantera administration kring material. 
• Genomföra logistikstrategi. 
• Utveckla och optimera leverantörsrelationer. 
• Bygga upp processer och system för inköp och Supply Chain. 

Värt att veta

Som konsult är din inlärningskurva hög, du besitter mycket erfarenhet och kan snabbt applicera din kunskap i nya situationer och verksamheter. Du har kompetens inom olika områden av supply chain samt erfarenhet av projektledning. Du gillar att kontinuerligt bygga ditt kontaktnät och genom det skapar nya karriärmöjligheter.

Vill du agera som underkonsult är det viktigt att du har f-skattsedel och gällande försäkringar.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant examen och erfarenhet inom Supply Chain. Du är trygg inom ditt kompetensområde och vill ständigt utveckla dig själv och verksamheten du jobbar i. Du har lätt att se helhetsperspektivet och drivs av att optimera flöden och generar kostnadsbesparingar som nyttjar företaget i stort.

Som person är du kommunikativ, relationsskapande och har ett stort intresse för att ge god service. Vidare är du utvecklings- och resultatorienterad samt trivs med ett högt tempo.

Då flera av våra kunder är internationella söker vi dig som kommunicerar flytande på svenska och engelska i tal och skrift. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

HR-generalist till Perstorp Holding AB i Malmö

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Aug 26
Driven HR-generalist till Perstorp AB i Malmö

Är du en ambitiös och självgående HR-generalist med några års erfarenhet av brett operativt HR-arbete? Är du van att ta ansvar och att jobba proaktivt? Perstorp AB, People & Culture Center of Excellence, söker en HR-generalist till sitt kontor i centrala Malmö.Perstorp är en av världens ledande innovatörer av specialkemi och ingår i Petronas-koncernen med säte i Malaysia.

Ditt anställningserbjudande

I rollen som HR-generalist på Perstorp kommer du att arbeta centralt inom HR med fokus på policy- och processutveckling, både nationellt och globalt. En betydande del av ditt arbete innebär generell HR support mot de globala funktionerna, varav en stor del gäller chefer och medarbetare i Sverige. Det kan bland annat handla om rekryteringar, chefsstöd, medarbetarfrågor, koordinera mobility-processer, hantera tillhörande administration i våra processer och verktyg. Du kommer även att delta i och driva olika utvecklingsprojekt kopplat till förbättringsarbete av HR policies, processer, verktyg och utbildning.
Du rapporterar till VP People & Culture Center of Excellence, och tjänsten är placerad i Malmö. Det förekommer resor till Perstorp (ca 1-2 gånger per månad).

Vi tror på frihet under ansvar, därför tillämpar vi till viss del hybridarbete. Hos oss kan du välja om du vill jobba från kontoret i Malmö eller från ditt hemmakontor ett par dagar i veckan.

Vi erbjuder bonus, extra pensionsavsättningar, friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring, gruppförsäkringar och personalrabbatter via vår förmånsportal.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på ansvarsområden:

• Samarbeta med HR-ledningen för att utveckla och implementera HR-processer som stöder och är anpassade till People Strategy.
• Utveckla och implementera HR-policys, rutiner och system för att stödja organisationens tillväxt och framgång.
• Guida chefer, driva och administrera delar av talanghanteringsprocessen, inklusive rekrytering, lönesättning, onboarding, utbildning, utveckling och employer branding.
• Analysera HR-data och rapportera till HR-ledningen för att stödja välgrundat beslutsfattande till rekrytering, medarbetarutveckling, comp & ben och anställdas prestationer.
• Tillhandahålla HR-organisationen information inom lönestruktur/kartläggning, rollbeskrivningar och andra relevanta HR-områden.
• Leda och hantera identifierade och prioriterade HR-initiativ för att säkerställa effektiv och utmärkt leverans av HR-tjänster.

Värt att veta

Perstorp erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med många spännande utmaningar och projekt. Du kommer ingå i ett starkt HR-team och jobba nära chefer, medarbetare och HR-kollegor. Här får du en trygg arbetsplats där du även har möjlighet att utveckla dina kunskaper inom HR.

Arbetsmiljön präglas av en god stämning bland medarbetarna, som är både stöttande, prestigelösa och professionella. På Perstorp trivs våra medarbetare, något som den låga personalomsättningen vittnar om.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, drivande och ha en utmärkt kommunikationsförmåga. Du är ansvarstagande och har hög integritet, samt har en fallenhet att bygga starka relationer på alla nivåer inom organisationen. Du har problemlösningsförmåga och är skicklig på att fatta beslut. Du sätter höga mål och arbetar hårt och uthålligt för att nå dem. Du kan förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som:

• har personalvetarexamen eller motsvarande utbildning och gärna en bred erfarenhet från HR-området,
• gärna har erfarenhet från en snabb och dynamisk miljö.
• har ett starkt affärsintresse och minst tre års relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• är bekväm med och uppskattar administrativt och taktiskt/strategiskt arbete samt har förmågan att driva dina egna processer självständigt.
• har gedigen kunskap om bästa HR-praxis, lagar och förordningar.
• behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift.

• Meriterande: Erfarenhet av centrala HR-frågor, rekryteringsprojekt, policyutveckling samt global mobility.
• Meriterande: Erfarenhet av talent management, digital HR och nyckeltalsanalys.

Urval och intervjuer görs löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi rekommenderar därför att du inte väntar med att skicka in din ansökan.

Observera att rekryteringsprocessen kan komma att pausas under några veckor i juli - augusti när det är semestertider.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu