Malmö: Hallvärd till företag i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hallvärd till företag i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Är du serviceinriktad och letar efter ett socialt heltidsjobb? Är du orädd och är initiativtagande? Gillar du att möta nya människor varje dag och leverera service i högklass? Då kan du bli vår kunds nya Hallvärd i Malmö!

Detta är en proaktiv annons inför kommande korttidsuppdrag som Hallvärd.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en alltmer digital värld. Vi ser våra konsulter som mer än bara en resurs vi hyr ut, våra kandidater som kunder och våra kunder som samarbetspartners.

KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Våra ledord på KFX är stolthet, omtanke och engagemang och dessa genomsyrar allt vi gör.

Om tjänsten

Som konsult kommer du arbeta ute hos vår kund, en stor bilkoncern, som Hallvärd. Ditt huvudansvar är att se till att loungen och hallen ser inbjudande ut, bilarna ska vara iordningställda och fikat ska vara fint uppdukat. Det är hallvärden som direkt tar ögonkontakt och möter gästerna med ett leende, därefter erbjuds lättare fika och hjälp till rätt säljavdelning. I rollen som Hallvärd gör du allt för att skapa goda kundrelationer, det är din uppgift att se till att gästerna är nöjda med sitt besök och lämnar med ett leende. Om det såväl är att fylla på med extra kaffe eller köra fram rätt bil när det är dags för provkörning.

Kvalifikationer

Som Hallvärd är du erfaren inom servicebranschen och vill fortsätta vara ansiktet utåt. Vi söker dig som är handlingskraftig, ansvarstagande och effektiv med hög servicekänsla och engagemang. Du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter och gör allt för att varje gäst ska blir sedd. Som Hallvärd behöver du vara utåtriktad och tycka om att dagligen träffa nya människor. Vi ser att du är förtroendeingivande, initiativtagande och är anpassningsbar till olika situationer.

• Har B-körkort
• Kunskaper i Microsoft Office
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Orädd och socialt utåtriktad
• Meriterande om du har erfarenhet av administration och service

Vi lägger stor vikt på rätt personlighet så lyft gärna dina styrkor och specificera vilka system du har erfarenhet av att arbete med i din ansökan och så ska vi se till att hitta rätt match för just dig.

Omfattning: Heltid, visstid (8 veckor). Start: vecka 41-48. Arbetstimmarna kan variera mellan: 07.00-18.00

Övrigt

Detta är en proaktiv annons och vi har ej möjlighet att återkoppla till alla sökande. Vi tar inte emot ansökningar via mejl och telefon. För övriga frågor, kontakta ansvarig rekryterare Joakim Felldin.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Frontofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Frontofficepersonal.

Avgift och hyresförvaltare

Läs mer Maj 8
Bostaden är den viktigaste och dyraste investeringen vi gör som privatpersoner. Bostäder är också världens största tillgångsslag. Nabo gör det enkelt att engagera sig i sitt boende även om man inte själv är ekonom, jurist och fastighetsingenjör. Varje dag förenklar vi för brf-styrelser, fastighetsägare och de boende så att de får mer tid över till annat.
Nabo är på en resa för att forma framtidens förvaltning och boendetjänster. Vi ser en bransch som alldeles för länge saknat nya, smarta och digitala lösningar – och det har vi börjat förändra. Vill du vara med på resan?
Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning. För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram.
Hos Nabo vill vi vara modiga och engagerade. Vi jobbar mot tydliga mål och driver vår egen utveckling med stöd av engagerade ledare. Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara våra medarbetares höjdpunkt i karriären.
Om tjänsten
Vi befinner oss mitt i en spännande tillväxtresa och rekryterar därför nya kollegor till vårt team med Avgift och hyresförvaltare med placeringsorti Malmö eller Stockholm. Som Avgift och hyresförvaltare har du kundansvar för flera bostadsrättsföreningar och stöttar styrelser och medlemmar i frågor som rör ekonomi och administration. Det är en bred roll och dina arbetsuppgifterkommer exempelvis vara att:
Hantera kundärenden gällande lägenhetsregister, köhantering och avtal gällandeparkering och lokalhyresgäster.
Supportera kunder i Nabos portal och digitala arbetssätt.
Supportera kunder över telefon och mail.
Ansvara för avisering och fakturering.
Arbeta med kundnöjdhet och vara ansiktet utåt för Nabos tjänster.
Administrativa uppgifter kopplat till dina ansvarsområden.
Vid behov deltar du på styrelsemöten och stöttar styrelsemedlemmars arbete.
Dina tidigare erfarenheter
I den här rekryteringen lägger vi störst vikt vid i dina personliga egenskaper och vilja att utvecklas. På Nabo är vi många experter inom bostadsrättsförvaltning och därför förväntar vi oss inte att du har tidigare erfarenhet från branschen. Det kommer vi kunna lära dig på plats.
Vi ser att du som söker har erfarenhet service och administration där du med fördel har drivit och utvecklat egna kundrelationer. Vi ser också att du har en god systemvana och ett intresse för digitala arbetssätt. Eftersom du arbetar med att ge support över telefon/mail ser vi att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Meriterande erfarenheter Erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar
Tidigare erfarenhet av att arbeta med avisering och/eller fakturering
Personliga egenskaper Noggrann
Serviceinriktad
Kommunikativ
Nyfiken
Ansvarstagande
Lösningsorienterad
Relationsskapande
Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor kontakta gärna Leon Olofsson, Talent Partner på Nabo.
Placeringsort
Malmö eller Stockholm

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Maj 8
Vårt anställningserbjudande

Din Bil är en del av Porsche Holding Salzburg GmbH och ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG. Vi erbjuder ett brett utbud av bilar från Volkswagen-koncernens olika varumärken och modeller, som Volkswagen personbilar, Volkswagen Transportbilar, ŠKODA, Seat, Cupra, Audi, Porsche samt biluthyrning via Europcar.

Vi har verksamhet i fyra regioner i Sverige: Stockholm, Göteborg, västra Skåne och Gävleborg-Dalarna. På Din Bil värdesätter vi samarbete, respekt och förståelse mellan våra medarbetare. Du får chansen att arbeta i ett modernt och framgångsrikt företag som sätter kunden i fokus och levererar högsta kvalitet och service.

Som anställd hos oss får du vara en del av ett engagerat team. Vi bryr oss om din trivsel och utveckling hos oss. Därför erbjuder vi bra anställningsvillkor som omfattar bland annat kollektivavtal via IF Metall, Ledarna och Unionen, attraktiv lön, försäkringar, tjänstepension. Du får också friskvårdsbidrag och företagshälsovård som främjar din hälsa och välbefinnande.

DIN BIL, Volkswagen Malmö, söker en ny medarbetare till vårt kundmottagningsteam.

I rollen som servicerådgivare kommer du att njuta av att välkomna kunder och leverera förstklassig service, samtidigt som du hanterar nya utmaningar och administrativa uppgifter. Vi erbjuder dig en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att företräda ett av de ledande varumärkena inom bilindustrin.

Arbetsbeskrivning

Som servicerådgivare ansvarar du för att schemalägga kundbesök för service och reparationer, hantera överlämning och återlämning av fordon, utfärda fakturor och kontakta kunder med offertförslag. Du blir kundens huvudkontakt genom hela verkstadsbesöket, vilket kräver en passion för att leverera utmärkt service och att alltid utföra arbete av högsta kvalitet.

Ytterligare ansvarsområden inkluderar prissättning av verkstadstjänster, hantering av garantianspråk, försäkringsärenden och kundklagomål. Varje dag erbjuder unika situationer, och det är avgörande att du kan upprätthålla arbetskvaliteten och ett professionellt bemötande mot både kunder och kollegor, även när oväntade händelser inträffar. Vi värdesätter teamarbete och stöttar varandra i våra dagliga uppgifter.

Vem är du?

För att vara kvalificerad för denna position bör du ha minst två års erfarenhet av serviceorienterat arbete. Erfarenhet som servicerådgivare, prissättare eller mekaniker är meriterande. Du bör ha starka administrativa kunskaper, vara bekväm med kundkontakt både via telefon och personligen, samt ha god datorvana. Kunskap i system som Automaster, Saga, Elsa, Etka och Cabas är fördelaktigt, men inte ett krav. Det viktigaste är att du snabbt kan anpassa dig till nya system. Du måste kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Ett B-körkort är obligatoriskt.

Profil

Du delar vår övertygelse på Din Bil att ett vänligt bemötande och hög arbetskvalitet är essentiellt för kundnöjdhet. Du uppskattar att bygga starka relationer med kunder och kollegor och trivs i en teamorienterad miljö.

 

Ansökan
Din Bil Gruppen eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Skicka din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,  7 juni 2024

VI SER FRAMEMOT ATT VÄLKOMNA DIG TILL VÅRT TEAM!

Ansök nu

Biluthyrare/Bilvårdare till Malmö

Läs mer Jan 15
Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Om du vill vara en del av ett familjärt bolag där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan – så kanske detta är nästa steg för dig!

Till vår uthyrningsstation i centrala Malmö söker vi nu förstärkning i form av en serviceinriktad Biluthyrare/Bilvårdare (CSR/Hiker) för ett längre vikariat som vill vara med på en spännande utvecklingsresa. Rollen som Biluthyrare/Bilvårdare är varierande där ditt huvuduppdrag är att ta hand om våra kunder och bilar som båda två alltid står i fokus. Du har en viktig roll i kundens upplevelse av sin hyra, från det att kunden kommer och hämtar sin bil tills returneringen, där ditt kundbemötande är avgörande. 

Du kommer att hjälpa kunden genom sin bilhyra, såsom att:
- Ta emot bokningar & förfrågningar från kunder via telefon, mejl eller över disk
- Vara behjälplig i garage/parkering för eventuella frågor kring bilens funktioner
- Uthyrning av bilar & upprättande av hyresavtal
- Rengöra och färdigställande av bil efter hyra samt skadehantering
- Billeverans & daglig planering av stationens tillgängliga vagnpark

Är du vår nästa Biluthyrare/Bilvårdare?

För att trivas i denna roll tror vi att du älskar kundinteraktion och i alla lägen ger den bästa möjliga servicen. Utöver service kännetecknas vår värdegrund av trygghet, glädje och respekt där vi gärna ser att du delar detta synsätt med oss. Vi ser gärna att du är initiativtagande, modig och gillar ett högt tempo då ingen dag är den andra sig lik på våra uthyrningsstationer. På Hertz värderar och tror vi på gemenskapen till att uppnå ett mål tillsammans, varav din laganda är viktig för oss.  

Ett krav för tjänsten är B-körkort samt att du behärskar svenska och engelska väl, såväl i tal som skrift. Vidare tror vi att du är en administrativ stjärna som har en fallenhet för att lära dig nya system.

Det här är Hertz ????

Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några).

För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation.

Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi:
- En arbetsplats präglad av servicekultur
- Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
- Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse
- Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter

Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.

För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, varav arbetstiderna kommer att variera veckans alla dagar. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater.

Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Ansök nu

Servicerådgivare

Läs mer Jan 2
Vi söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår kundmottagning på Volkswagen Malmö.

Om oss

Som Servicerådgivare är du ansiktet utåt för vårt företag och du har ett stort intresse för att möta kunder och leverera en service i toppklass. Du tycker om att arbeta med varierande och stimulerande arbetsuppgifter som innefattar både kundkontakt och administration. Hos oss får du arbeta med ett av de ledande bilmärkena på marknaden och utvecklas i en modern och dynamisk verksamhet.

På Din Bil värdesätter vi våra medarbetare och erbjuder dig en trygg anställning med kollektivavtal, goda karriärmöjligheter och en företagskultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Du får även tillgång till flera förmåner, såsom attraktiva personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag, eftersom vi bryr oss om din hälsa och välbefinnande. Du blir en del av ett kompetent och trevligt team som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.

Dina arbetsuppgifter

Som Servicerådgivare ansvarar du för att boka in kunder för service eller reparation, ta emot och lämna ut bilar, fakturera samt ge prisförslag till kunder. Du är kundernas huvudkontakt under hela verkstadsbesöket och det är viktigt att du alltid ger ett professionellt och vänligt bemötande, samt att du utför ditt arbete med hög kvalitet.

Du kommer även att arbeta med att prissätta de arbeten som utförs i verkstaden, bedöma och avräkna garantikrav, försäkringsärenden och kundreklamationer. Hos oss är varje dag unik och du kan hantera oväntade situationer utan att tappa fokus på dina arbetsuppgifter eller ditt kundbemötande. Hos oss är vi ett team som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i grupp.

Din bakgrund

För att söka denna tjänst ska du ha minst två års erfarenhet av att arbeta med service i någon form. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som Servicerådgivare, prissättare eller mekaniker. Du har goda administrativa kunskaper. Det är en fördel om du har erfarenhet av några av de system som du kommer att använda i ditt arbete, till exempel Automaster, Saga, Elsa, Etka och Cabas, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du har en vilja att lära dig nya arbetssätt och system. Du kan kommunicera väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Du har ett B-körkort (manuell växellåda)

Om dig

Du delar vår vision på Din Bil om att ett trevligt bemötande och hög arbetskvalitet är avgörande för en nöjd kund. Du gillar att bygga goda relationer med både kollegor och kunder, är lyhörd för kundernas olika önskemål och strävar efter att ge bästa möjliga service. Du har ett intresse för teknik, bilar och processer inom en verkstad.

Du är anpassningsbar, kommunikativ och trivs med att variera mellan olika arbetsuppgifter i ett ibland högt tempo. Du tycker om att arbeta i en miljö där varje dag är unik. Du har en god initiativförmåga, är ordningsam och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare som bidrar till en god stämning och gemenskap med dina kollegor, samt stöttar och hjälper varandra i teamet. Vi förväntar oss också att du slutför dina arbetsuppgifter och följer verksamhetens regler och rutiner.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

Din Bil strävar efter jämställdhet och mångfald. Vi uppskattar de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald ger till en verksamhet.

Så här ansöker du

Är du intresserad av denna utmaning? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 januari 2024. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag,

Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning

Ansök nu

People and Workplace Experience Coordinator

Läs mer Maj 23
The People and Workplace Experience Coordinator (PWEC) strives to create a unique Prisjakt experience by forming memorable and exceptional workspace experiences as well as people-related projects. Blood sweat and tears are put into manifesting the infamous Prisjakt Culture in our studios but also in our rituals.

As a PWEC at Prisjakt Sweden you will overall be responsible for our studios in Sweden co-operating with our PWEC in Poland. We think you are a person that has a colour coded binder and knows exactly when to negotiate a new contract, book the window cleaner, order food for Black Friday and are somehow a skilled FBI when it comes to planning our company conference, IOTech, without spilling the beans. And yes, you have an eye for details and you know stuff like unclogging a sink and how to optimise work areas for the best use.

What you bring to the team and Prisjakt

We think you are working in a similar position today or are educated in the area.

To thrive in this position we believe you are:

Excited to contribute to building our local communities in our studios. It's not only you that creates that homey feeling, you inspire others to do the same

Office first person, this role is an onsite role divided between Ängelholm and Malmö to meet the needs of both offices.

Enjoys handling administration work but every chance you get if possible you will automate tasks.

Up to date with hybrid way of working, you drive the work to continuously evaluate and iterate our hybrid work model

Fluent in English and Swedish

Its a big plus in this role if you know Health and Safety and know how to plan and throw a good togethering.

The very core in our employee experience is to care for our employees. You get two paid working hours each week dedicated to working out and you’re always off on your birthday. If you’re curious to know more about life at Prisjakt, our benefits (https://join.prisjakt.nu/pages/benefits) or why we exist (https://join.prisjakt.nu/pages/life-at-prisjakt) you should definitely explore our career site (https://join.prisjakt.nu/). Want to meet the brilliant people and get a feel for the vibe at our studios? Make sure to follow us on Instagram @ Prisjaktlife (https://www.instagram.com/prisjaktlife/).

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från KFX HR-partner Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från KFX HR-partner Skandinavien AB .

Ekonomiassistent till uppdrag i centrala Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 7
Är du en noggrann och engagerad person som söker ett spännande steg i karriären. Har du tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent eller likande och en god förståelse för de ekonomiska flödena?

Du kan detta vara rollen för dig! På KFX har vi flera kunder med omgående behov av ekonomiassistenter för att säkerställa smidiga verksamhetsprocesser under semestertider samt till hösten.

Om oss:

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära våra kund och bidra till att hantera deras ekonomiska processer. Uppgifterna kan inkludera bokföring, fakturahantering, och andra relaterade arbetsuppgifter såsom leverantörs- reskontra. Du förväntas vara självgående och ha erfarenhet av att arbeta med olika ekonomisystem.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent samt en utbildnignsbakgrund inom ekonomi från gymnasie-yrkes- eller högskola. För att klara av rollen bör du vara en person som brinner för siffror och har ett service-tänk. Med stort engagemang vill du förstå och driva verksamheten framåt tillsammans med dina kollegor. Du är noggrann samt strukturerad och har förmågan att arbeta effektivt.

Då du kommer arbeta tight ihop med dina kollegor är det viktigt att du prioriterar ett gott samarbete högt. Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket. Självklart är du en god användare av Officepaketet och har arbetat med ekonomi-eller affärssystem tidigare.

Övrigt

Start: Juni 2024

Omfattning: Heltid, kontorstider måndag -fredag.

Plats: Centrala Malmö

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på nora.almkvist@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Vi ser fram emot att välkomna en nyfiken och driven ekonomiassistent till vårt team!

Ansök nu

Rekryteringsassistent till vårt kontor i Malmö

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 7
Är du student och är intresserad av konsult – och rekryteringsbranschen? Brinner du för service och är flexibel? Vi på KFX HR-partner söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med rekrytering, bemanningsplanering och personaladministration. Vi söker dig som är studerande och som kan arbeta deltid (ca 1-3 dagar i veckan) vid sidan av studierna.

Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Vi söker just nu en rekryteringsassistent till vårt härliga team på Stora Nygatan 40 i Malmö!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare.

Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget.

Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång.

Arbetsuppgifter

I rollen som rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer och referenstagning. Du arbetar även med bemanningskoordinering, schemaläggning och vanligt förekommande personaladministration. Du och kollegorna arbetar verksamhetsnära och har mycket kundkontakt, oavsett vilken roll man besitter. Vid behov kommer du också få stötta upp i våra kunders receptioner där du bland annat kommer arbeta med växeltelefoni och internservice – därmed något för dig som gillar att agera spindeln i nätet och vara flexibel.

Du kommer även ansvara för KFX HR-partner Syds jourtelefon varannan vecka kl. 06-08 måndag-fredag. Det innebär att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom. Denna behöver vi funder på.

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning inom HR och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av service och administration. Vi ser det starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete med rekrytering och/eller schemaläggning från tidigare yrkesroll. Du behöver finnas tillgänglig 1-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourtelefon kl. 06-08 varannan vecka. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån.

Som person tror vi att du gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt- och det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén och som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har god datorvana, talar och skriver svenska obehindrat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Start för tjänsten: Enligt överenskommelse
Arbetstid jour : Måndag-fredag kl. 06-08.

Intervjuer sker löpande. Vid frågor eller funderingar kontakta Regionchef Joakim Felldin på joakim.felldin@kfx.se

Ansök nu

Sommarjobb som HR-administratör

HR-assistent
Läs mer Maj 15
Om tjänsten

Vi söker nu dig som är student på ett HR/personalrelaterat program och vill arbeta i sommar! Trivs du i en administrativ miljö där du får ha många bollar i luften? Vill du lära dig mer av personalplanering och hr-administration? Ta då chansen till att bli en del av vår kunds HR-avdelning i sommar.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten är att koordinera bemanningen av företagets säsongsanställda. Tillsammans med kollegor hanterar du schemats vakanser och ser till att lösa samtliga personalbehov. I rollen har du kontakt med arbetsledare och anställda och har en spindeln i nätet funktion. Du avlastar även HR-teamet med administrativa arbetsuppgifter så som reseräkningshantering, lönekörning etc.

Det finns också goda möjligheter att ta del av andra delar av HR-teamets arbetsuppgifter. Vi tror därför att du som söker är studerande eller i början av din HR-karriär och vill samla på sig kunskap inom området.

Kvalifikationer

Vi ser som sagt att du som söker är studerande eller är i början av din karriär men vi välkomnar också sökanden som har erfarenhet av administrativa och koordinerande roller som är intresserade av sommarjobb.

Som person är du strukturerad och kommunikativ i ditt arbetssätt. Du lämnar inget åt slumpen och ser till att återkoppla i tid. Du behöver kunna kommunicera på ett rakt men trevligt sätt samt ha förmåga att ta självständiga beslut. För att hantera rollen behöver du ha grundläggande förståelse i arbetsrätt och vana av att arbeta administrativt. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Sist men inte minst är det viktigt att du har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska.

Övrigt

Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren med start den 17:e juni till och med mitten av augusti. Arbetsplatsen ligger i hamnen och kräver att du kan vara på plats på kontoret. Viss möjlighet till hemarbete kan erbjudas under perioder.

Vi arbetar löpande med urvalsarbetet och intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på 040 12 02 00.

Ansök nu

Kvalificerad kundservicemedarbetare sökes till kund i Malmö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 7
Vi söker nu dig som har erfarenhet av service och administration och som är på jakt efter en ny spännande utmaning! Trivs du i en administrativ med många kontaktytor? Är du självständig och ansvarstagande i ditt arbetssätt? Då kan du vara rätt match för oss. Vår kund har ett omgående behov av förstärkning på deras kundserviceavdelning. Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget

Vår kund är verksamma inom fjärde-partslogistik och hjälper sina kunder att leda och administrera logistiklösningar effektivt. Kundnätverket är globalt och komplext och vår kund är inne i en spännande och expansiv fas.

Arbetsuppgifter

Rollen på kundserviceavdelningen omfattas av följande arbetsuppgifter:

• Bokningshantering
• Granskning av tulldokument
• Upprättande av tullhandlingar för export och importklarering
• Svara på frågor från kunder och leverantörer
• Arbeta aktivt för att säkerställa en hög kundnöjdhet
• Tillsammans med närmsta chef genomföra processförbättringar

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har erfarenhet från en liknande roll, gärna inom ett transport- eller logistikbolag. Som person är du positiv och ansvarstagande och trivs i en arbetsmiljö med ett högt tempo. Du behöver vara flytande i både det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Fler språk är meriterande

Övrigt

Uppdragslängd: Start omgående och löper sedan sex månader framåt med chans till förlängning.

Arbetstider: Vardagar 8-17 från vår kunds kontor i Malmö.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in en ansökan till tjänsten redan idag. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på nora.almkvist@kfx.se

Ansök nu

Studerande receptionister till vår vikariepool

Kontorsreceptionist
Läs mer Jun 4
Om tjänsten

Har du inte hittat ett sommarjobb ännu? Är du flexibel i ditt schema över sommaren och är sugen på att jobba extra till hösten? du utåtriktad som person och vill arbeta i en varierande roll med servicefokus? Om du känner igen dig så kanske du är vår nästa resurs till vår vikariepool för receptioner hos våra kunder i Malmö.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om uppdraget

Som deltidsreceptionist är du en del av KFX HR-partners back-up pool där du arbetar med att täcka upp för våra receptionister vid sjukdom, ledighet och annan frånvaro. Omfattningen kan variera månad för månad och vi söker därför dig som kan vara flexibel i ditt schema och kan hoppa in med kort varsel. Arbetspassen är belagda på vardagar mellan 8-17, tiderna kan variera något. Just nu söker vi dig som är intresserad av att jobba extra hos oss i sommar och till hösten och har möjlighet att var flexibel i ditt schema.

I vår back-up pool kommer vi inte kunna garantera dig några pass i sommar utan du jobbar för att täcka upp för vakanser och sjukdom. Vi berättar gärna mer om vårt upplägg över en intervju.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kan variera men vanligt förekommande uppgifter i rollen är:

• Ta emot besökare
• Växelservice och mailhantering
• Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
• Beställning av kontorsmaterial, mat och fika
• Koordinera konferenser
• Servera frukost till hyresgäster och kontorskollegor

Kvalifikationer

Vi tror att du som söker är student och har möjlighet att vara kvar i vår vikariepool även till hösten. Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av service och kundbemötande
• Är flexibel i ditt schema och kan hoppa in med kort varsel
• Ser lösningar och tar egna initiativ på en ny arbetsplats
• Kunskaper i Microsoft Office
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande om du har erfarenhet av administration och något större växelsystem

Som person är du utåtriktad och har ett genuint intresse av människor. På en ny arbetsplats kliver du in med självförtroende, engagemang och en positiv inställning. Du ser möjligheter och löser de problem som uppstår. Du är lojal mot din arbetsgivare och mogen och professionell i ditt arbetssätt.

Övrigt

På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kunskap- och personlighetstester samt en bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på 040 12 02 00

Ansök nu

Receptionister till vår vikariepool

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 30
Om tjänsten

Har du inte hittat ett sommarjobb ännu? Är du flexibel i ditt schema över sommaren och är sugen på att jobba extra till hösten? du utåtriktad som person och vill arbeta i en varierande roll med servicefokus? Om du känner igen dig så kanske du är vår nästa resurs till vår vikariepool för receptioner hos våra kunder i Malmö.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om uppdraget

Som deltidsreceptionist är du en del av KFX HR-partners back-up pool där du arbetar med att täcka upp för våra receptionister vid sjukdom, ledighet och annan frånvaro. Omfattningen kan variera månad för månad och vi söker därför dig som kan vara flexibel i ditt schema och kan hoppa in med kort varsel. Arbetspassen är belagda på vardagar mellan 8-17, tiderna kan variera något. Just nu söker vi dig som är intresserad av att jobba extra hos oss i sommar och till hösten och har möjlighet att var flexibel i ditt schema.

I vår back-up pool kommer vi inte kunna garantera dig några pass i sommar utan du jobbar för att täcka upp för vakanser och sjukdom. Vi berättar gärna mer om vårt upplägg över en intervju.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kan variera men vanligt förekommande uppgifter i rollen är:

• Ta emot besökare
• Växelservice och mailhantering
• Kontakt med servicefunktioner och leverantörer
• Beställning av kontorsmaterial, mat och fika
• Koordinera konferenser
• Servera frukost till hyresgäster och kontorskollegor

Kvalifikationer

Vi tror att du som söker är student och har möjlighet att vara kvar i vår vikariepool även till hösten. Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av service och kundbemötande
• Är flexibel i ditt schema och kan hoppa in med kort varsel
• Ser lösningar och tar egna initiativ på en ny arbetsplats
• Kunskaper i Microsoft Office
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Meriterande om du har erfarenhet av administration och något större växelsystem

Som person är du utåtriktad och har ett genuint intresse av människor. På en ny arbetsplats kliver du in med självförtroende, engagemang och en positiv inställning. Du ser möjligheter och löser de problem som uppstår. Du är lojal mot din arbetsgivare och mogen och professionell i ditt arbetssätt.

Övrigt

På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kunskap- och personlighetstester samt en bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater.

Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på 040 12 02 00

Ansök nu