Malmö: Regional operativ ledare (ROL) till Trafikcentralen i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regional operativ ledare (ROL) till Trafikcentralen i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-18 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och leverera ett säkert, framkomligt och punktligt transportsystem dygnet runt, året om, med resenärer, pendlare och näringsliv i fokus? Nu söker trafikledningen i Malmö en regional operativ ledare!


Regional operativ ledare (ROL) till Trafikcentralen i Malmö

Arbetsuppgifter

Som regional operativ ledare är du ansvarig för att trafiken på väg och järnväg fungerar över hela regionen. Du leder regionens operativa verksamhet och personal under innevarande arbetspass med säkerhet och kvalitet i fokus. Den grupp som du arbetsleder består av trafikinformationsledare, tågledare och driftledare. Du säkerställer en jämn och hög kvalitet på trafikinformationen inom trafikledningsområdet.
I din roll arbetar du med övervakning där uppdraget är att minimera konsekvenserna av risker och avvikelser, allt från akuta händelser till kommande evenemang. Du skapar en lägesbild och operativ inriktning under produktionsdygnet och ansvarar för resultatet av samtliga beslut och åtgärder inom både väg- och järnvägstrafik under produktionsdygnet. Din uppgift är att säkerställa att uppsatta rutiner och arbetssätt följs i den operativa verksamheten. Tillsammans med dina resurser ser du till att hitta bästa möjliga lösning utifrån aktuella läget.
Du ansvarar för olika operativa möten för att främja kundrelation och leveranskvalitén för att säkerställa resultat och kvalitet. Då vi är en lärande organisation ingår det även i dina arbetsuppgifter att dokumentera och utvärdera avvikelser samt upprätta handlingsplan och prognoser. Du medverkar i förbättringsarbete i verksamheten.
Då verksamheten bedrivs dygnet runt innebär det att du arbetar 3-skift enligt ett schema innehållande förmiddags-, eftermiddags- och nattpass samt tjänstgöring var tredje helg, årets alla dagar och dygnets alla timmar.

Övrig information

Placeringsort är Malmö.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Som person ser vi att du har förmåga att påverka och engagera din omgivning för att uppnå bästa resultatet genom att tydliggöra lösningar och möjligheter. Du har ett gott ledarskap där du tar ansvar, skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och har enkelt för att anpassa dig till nya omständigheter och situationer och att du kan arbeta konstruktivt och behålla ditt lugn även i stressade situationer. Vi ser också att du kan se helheten och att du har ett nytänkande förhållningssätt.
Vi söker dig som har
gymnasiekompetens alternativt annan utbildning tillsammans med aktuell, relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
några års aktuell erfarenhet av att leda andra i en operativ störningskänslig verksamhet, där man kontinuerligt får planera om utifrån oförutsedda händelser
goda kunskaper i svenska i tal såväl som i skrift

Det är meriterande om du har
erfarenhet av ledningsarbete i en dygnet runt verksamhet, med yttersta ansvaret för beslut som fattas under innevarande skift
erfarenhet av att representera din verksamhet och samverka med andra aktörer inom såväl som utanför din egen organisation
erfarenhet av att utvärdera och analysera för att förändra och förbättra arbetssätt och rutiner


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Läs mer Jun 18
Vill du vara en del av ett företag som gör skillnad i människors liv? Språkservice, ett familjeföretag med starka värderingar och en passion för att hjälpa människor att förstå och bli förstådda, söker nu en engagerad och erfaren samordnare.
Om oss
På Språkservice arbetar vi med samhällsnära tjänster som hjälper människor att kommunicera och förstå varandra bättre. Vår företagskultur präglas av öppenhet, transparens och ett starkt fokus på att leverera tjänster i världsklass. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas tillsammans med kollegor och kunder.
Ditt uppdrag
Som samordnare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår verksamhet fungerar smidigt och effektivt. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar:
Kontakt med medarbetare i operativa frågor
Rekrytering av ny personal
Introduktion av nya medarbetare
Schemaläggning och bemanning efter löpande behov
Säkerställa att medarbetare trivs, utvecklas och arbetar enligt gällande rutiner
Dagligt samarbete med förmedlingsverksamheten
Statistikframtagning och analys
Bidra till att effektivisera befintliga processer och förbättra kvalitén
Driva mindre utvecklingsprojekt
Utveckla avdelningen tillsammans med chefen för Tolkcenter

Vem är du?
För att trivas i rollen som samordnare hos oss ser vi att du har:
Grundläggande kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal
Goda kunskaper i svenska, både i skrift och tal
Erfarenhet av schemaläggning och bemanning av större personalgrupper
God analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med O365, särskilt Excel
En högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi

Vi söker en handlingskraftig och pragmatisk person som är stresstålig och förtroendegivande. Du är utåtriktad och har minst 3 års erfarenhet av arbete med större personalgrupper. Kanske har du tidigare arbetat som konsultchef i ett bemanningsbolag eller haft en gruppchefsbefattning inom kundtjänst och känner att du vill ta nästa steg i din karriär.
Varför Språkservice?
Hos oss får du möjlighet att växa och vara med och påverka såväl arbetssätt som teknik i en verksamhet som präglas av mångfald, kvalitet och ordning och reda. Vi bygger världens bästa Tolkcenter och vi vill att du ska vara en del av vår resa. Tillsammans kan vi göra en verklig skillnad i människors liv.
Ansök nu!
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt härliga team på Språkservice. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Gruppchef Sekretariatet förvaltande myndighet

Läs mer Jun 4
Är du en person som vill jobba med det övergripande genomförandet och förvaltningen av Tillväxtverket EU-program och bidra till regional utveckling. Trivs då med att driva processer och ha många kontaktytor både internt och externt. Då kan du vara den vi söker!

Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar utveckling och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter i Sverige samt i Köpenhamn, och är förvaltande myndighet för Europeiska regionala utvecklingsfonden, ERUF, Fonden för en rättvis omställning, FRO och Interreg Öresund, Kattegat, Skagerrak.

Vi söker en gruppchef till enheten Regional utveckling mellersta Sverige inom avdelning Regioner med uppdrag att leda sekretariatet för förvaltande myndighet. Sekretariatet arbetar med övergripande och strategisk samordning av genomförandet av de nio regionalfondsprogrammen samt fonden för en rättvis omställning.

Sekretariatet utgör en grupp av utvecklingsstrateger inom enheten. Sekretariatet utgör avdelningschefens stab som ger strategiskt och administrativt stöd i frågor som berör de EU-fonder och program som Tillväxtverket förvaltar (med undantag för Interreg ÖKS). I ansvaret ingår att samordna, stödja och utveckla samt att kommunicera framsteg i programgenomförandet. Sekretariatet är den gemensamma ingången och kontaktytan till Tillväxtverket som förvaltande myndighet exempelvis gentemot EU-kommissionen och övervakningskommittéerna.

Om tjänsten

Tjänsten som gruppchef innefattar att leda sekretariatets medarbetare, personal- och budgetansvar, samt ansvara för sekretariatets dagliga arbete. Arbetet innefattar till stor del operativt och verksamhetsnära arbete tillsammans med sekretariatets utvecklingsstrateger.  Gruppchefen rapporterar till enhetschefen för Regional utveckling mellersta Sverige. Gruppchefen kommer även att ha ett mycket nära samarbete med och utgöra ledningsstöd till Avdelningschefen i frågor som berör genomförandet av EU-fonderna.

Ditt tjänstgöringsställe är: Göteborg, Malmö, Stockholm eller Östersund 

Vi söker dig som har:


• Minst 3 års erfarenhet av arbete med övergripande och strategiska frågor i det förvaltningsmässiga genomförandet av den europeiska regionala utvecklingsfonden.  
• Ha arbetat med samverkan med Regeringskansliet, EU-kommissionen och regioner.
• Minst 5 års erfarenhet av arbete i statlig förvaltning på nationell nivå   
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.   
• En god kunskap om sammanhållningspolitiken både avseende innehåll och regelverk 
• Erfarenhet av att ta fram och presentera rapporter och underlag    
• Goda IT kunskaper och behärska Officepaketet väl                                                                                                               

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av arbetsledning

Som person söker vi dig som är strategisk, handlingskraftig, relationskapande och kommunikativ.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning (Vid provanställning: Vi tillämpar 6 månaders provanställning). 

Sista ansökningsdag är 

 26 juni 2024

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef, Per Persson, tfn 08-681 95 46. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 681 962.
Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning.

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Arbetsledare till enheten för arbetsträning och arbetsmarknadsanställningar

Läs mer Maj 15
Ref: 20241008

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsavdelningen och enheten för arbetsträning och arbetsmarknadsanställningar söker nu en arbetsledare med placering inom konferensservice. I denna roll kommer du att leda ett team som hanterar beställningar och leverans av konferensfika samt ansvarar för personalpentryn inom Malmö Stads verksamheter.

I uppdraget som arbetsledare ingår att:


• Medverka till att arbetslösa malmöbor genom arbetsmarknadsanställning  får en möjlighet att utvecklas och stärkas i sin kompetens och därmed lättare kan få ett arbete på reguljära arbetsmarknaden eller påbörja studier.
• Introducera och instruera deltagarna i det dagliga arbetet inom arbetslaget. Lära deltagarna service och bemötande, hantera konferensbeställningar och rondera lokaler.
• Ta fram och belysa deltagarnas talanger och kompetenser i syfte att öka deras möjligheter att ta ett steg vidare mot arbete på den reguljära arbetsmarknaden.
• Planera, leda och fördela arbetsuppgifter och integrera ett språkutvecklande perspektiv i verksamheten.
• Uppföljningar med arbetsmarknadssekreterare gällande deltagarnas planering och utveckling.
• Ansvara för säkerhet/rutiner/arbetsmiljö på arbetsplatsen.
• Samarbeta tillsammans med andra arbetslag.
• Kontinuerligt arbeta med arbetsupplägget  så att det anpassas efter målgruppens behov.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:


• Utbildning/erfarenhet av restaurangbranschen alt. hotellbranschen.
• Erfarenhet av att arbeta i arbetsledande funktion inom service.
• God kunskap om systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Svenska - förmåga att obehindrat kommunicera i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:


• Utbildning inom beteendevetenskap eller socialpedagogik.
• Erfarenhet av att vägleda personer med liten eller ingen arbetslivserfarenhet eller personer med funktionsvariationer och personer med låg språknivå i svenska.

Vi söker dig som har ett respektfullt och inkluderande bemötande gentemot alla. Du har god förmåga att bygga relationer och skapar lätt förtroende hos dem som du möter. God kommunikativ- och pedagogisk förmåga är viktigt för att lyckas i tjänsten. Du ser samarbete som en viktig faktor för framgång. Du är initiativrik, flexibel, lyhörd och nytänkande. Vi ser också att du är kund- och serviceinriktad. 

Om arbetsplatsen
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Avdelningen medverkar till att stärka arbetssökande Malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande.

Information om tjänsten 
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning:?Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Till intervjun får du gärna ha funderat lite kring två referenspersoner som du skulle kunna lämna uppgifter på, helst tidigare chefer. Innan anställning behöver du uppvisa en giltig ID-handling (nationellt id-kort eller pass) och relevant examensbevis.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 22
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% som sträcker sig ca 12 månader under vår kollegas föräldraledighet. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Läs mer Feb 16
Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% under föräldraledigheten. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Malmö från Trafikverket .

Regional Operativ Ledare till trafikledningen i Malmö!

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Aug 26
Vill du vara med och leverera ett säkert, framkomligt och punktligt transportsystem dygnet runt, året om, med resenärer, pendlare och näringsliv i fokus? Nu söker trafikledning i Malmö en regional operativ ledare!


Regional Operativ Ledare till trafikledningen i Malmö!

Arbetsuppgifter

Som regional operativ ledare är du ansvarig för att trafiken på väg och järnväg fungerar över hela regionen. Du leder regionens operativa verksamhet och personal under innevarande arbetspass med säkerhet och kvalitet i fokus. Den grupp som du arbetsleder består av trafikinformationsledare, tågledare och driftledare. Du säkerställer en jämn och hög kvalitet på trafikinformationen inom trafikledningsområdet.
I din roll arbetar du med övervakning där uppdraget är att minimera konsekvenserna av risker och avvikelser, allt från akuta händelser till kommande evenemang. Du skapar en lägesbild och operativ inriktning under produktionsdygnet och ansvarar för resultatet av samtliga beslut och åtgärder inom både väg- och järnvägstrafik under produktionsdygnet. Din uppgift är att säkerställa att uppsatta rutiner och arbetssätt följs i den operativa verksamheten. Tillsammans med dina resurser ser du till att hitta bästa möjliga lösning utifrån aktuella läget.
Du ansvarar för olika operativa möten för att främja kundrelation och leveranskvalitén för att säkerställa resultat och kvalitét. Då vi är en lärande organisation ingår det även i dina arbetsuppgifter att dokumentera och utvärdera avvikelser samt upprätta handlingsplan och prognoser. Du medverkar i förbättringsarbete i verksamheten.
Då verksamheten bedrivs dygnet runt innebär det att du arbetar skift enligt ett schema, årets alla dagar och dygnets alla timmar.

Övrig information

Placeringsort är Malmö.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Som person ser vi att du har förmåga att påverka och engagera din omgivning för att uppnå bästa resultatet genom att tydliggöra lösningar och möjligheter. Du har ett gott ledarskap där du tar ansvar, skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi ser också att du har god samarbetsförmåga och har enkelt för att anpassa dig till nya omständigheter och situationer och att du kan arbeta konstruktivt och behålla ditt lugn även i stressade situationer. Vi ser också att du kan se helheten och att du har ett nytänkande förhållningssätt.
Vi söker dig som
har gymnasiekompetens alternativt annan utbildning tillsammans med aktuell erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har några års aktuell och relevant erfarenhet av en ledande befattning så som chef eller projektledare
har tidigare erfarenhet av att leda andra i en operativ störningskänslig verksamhet, där man kontinuerligt får planera om utifrån oförutsedda händelser
har goda kunskaper i svenska i tal såväl som i skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av ledningsarbete i en dygnet runt verksamhet, med yttersta ansvaret för beslut som fattas under innevarande skift
har erfarenhet av att utvärdera och analysera för att förändra och förbättra arbetssätt och rutiner.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Projektledare väg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 3
Som projektledare för baskontrakt väg på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige.


Projektledare väg

Arbetsuppgifter

Som projektledare hos oss på Underhåll i Skåne planerar, genomför och utvecklar du underhållet på vägnätet i Skåne län, genom både förebyggande och långsiktigt underhåll. Du får möjlighet att leda projektteam bestående av bl.a. projektingenjörer och tekniska specialister samt kontrakterade konsulter och entreprenörer. Tillsammans levererar ni säkra och tillgängliga vägar som tillgodoser samhällets behov av resor och transporter idag och i framtiden. Du ansvarar för helheten när det gäller att leda, styra och följa upp projekt. Du bidrar med motivation och inspiration till ditt projektteam för att skapa en bra arbetsmiljö. I rollen har du mycket kontakter internt, men också med allmänheten, kommuner och andra myndigheter.
Jag som blir din chef heter Henrik Nilstam. Jag driver verksamheten framåt med fokus på resultat och med stor tillit till mina medarbetares förmåga och vilja att ta ansvar för och utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa att utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i vecka 34. Intervjuer är planerade att hållas över Skype vecka 35-37. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Ditt ledarskap präglas av att bygga förtroende och leverera resultat. Genom en tydlig kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utveckling tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Du är proaktiv och strukturerad i dina åtaganden och har en god analytisk förmåga.
Vi söker dig som har:
en universitets-eller högskoleutbildning om minst 180 hp med teknisk inriktning, inom väg eller bygg alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet av projektledning som vi bedömer som likvärdig
flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av projektledning (som projektledare, projektingenjör eller motsvarande) inom bygg- och anläggningsverksamhet
erfarenhet av ekonomi-, budget- och resultatuppföljning inom bygg- och anläggningsverksamhet
goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
körkort och god körvana för manuellt växlad personbil

Det är meriterande om du har:
kunskap i entreprenadjuridik
erfarenhet av vägbyggnad/vägunderhåll


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Projektledare väg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 12
Som projektledare för baskontrakt väg på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige.


Projektledare väg

Arbetsuppgifter

Som projektledare hos oss på Underhåll i Skåne planerar, genomför och utvecklar du underhållet på vägnätet i Skåne län, genom både förebyggande och långsiktigt underhåll. Du får möjlighet att leda projektteam bestående av bl.a. projektingenjörer och tekniska specialister samt kontrakterade konsulter och entreprenörer. Tillsammans levererar ni säkra och tillgängliga vägar som tillgodoser samhällets behov av resor och transporter idag och i framtiden. Du ansvarar för helheten när det gäller att leda, styra och följa upp projekt. Du bidrar med motivation och inspiration till ditt projektteam för att skapa en bra arbetsmiljö. I rollen har du mycket kontakter internt, men också med allmänheten, kommuner och andra myndigheter.
Jag som blir din chef heter Henrik Nilstam. Jag driver verksamheten framåt med fokus på resultat och med stor tillit till mina medarbetares förmåga och vilja att ta ansvar för och utveckla våra leveranser. Detta sker genom aktiv dialog där vi tillsammans bygger förtroende både internt och externt. Jag hoppas du vill vara med på vår resa att utveckla ett modernt, effektivt och hållbart transportsystem!

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i vecka 34. Intervjuer är planerade att hållas över Skype vecka 35-37. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Ditt ledarskap präglas av att bygga förtroende och leverera resultat. Genom en tydlig kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du inspirerar, skapar delaktighet och driver utveckling tillsammans med ditt team och i samverkan med andra. Du är proaktiv och strukturerad i dina åtaganden och har en god analytisk förmåga.
Vi söker dig som har:
en universitets-eller högskoleutbildning om minst 180 hp med teknisk inriktning, inom väg eller bygg alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet av projektledning som vi bedömer som likvärdig
flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av projektledning (som projektledare, projektingenjör eller motsvarande) inom bygg- och anläggningsverksamhet
erfarenhet av ekonomi-, budget- och resultatuppföljning inom bygg- och anläggningsverksamhet
goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
körkort och god körvana för manuellt växlad personbil

Det är meriterande om du har:
kunskap i entreprenadjuridik
erfarenhet av vägbyggnad/vägunderhåll


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Tågtrafikledare till Malmö

Trafikledare, spårburen trafik
Läs mer Jun 28
Som tågtrafikledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Vill du bli tågtrafikledare och få en betald utbildning med lön under studietiden, där du under ett år varvar teori och praktik? Trivs du i en omväxlande roll där det kan gå från 0-100 på några sekunder och du får lösa utmaningar både självständigt och tillsammans med andra? Bli en av oss i rollen som tågtrafikledare på Trafikverket, där du efter avklarad examination erbjuds en tillsvidareanställning vid trafikcentralen.
Vi rekryterar just nu över hela landet - självklart är du varmt välkommen att söka även till övriga placeringsorter! Se samtliga här.


Tågtrafikledare till Malmö

Arbetsuppgifter

Som tågtrafikledare övervakar du Trafikverkets järnvägar och leder fjärr-, gods- och pendeltåg från en trafikledningscentral, alltid med säkerheten i fokus. Din uppgift är att planera trafiken och se till att den dagliga driften fungerar. Med datoriserade övervaknings- och manöversystem har du uppsikt över trafiken och löser de problem som uppstår genom att bland annat tillse att säkerheten upprätthålls vid signalfel. Det innebär att det kan vara både lugna stunder men också gå från 0-100 om en incident eller olycka plötsligt uppstår.
Merparten av din arbetstid innebär självständigt arbete där du övervakar järnvägstrafiken framför flertalet digitala skärmar. På trafikledningscentralen är du aldrig ensam utan har kollegor i din närhet som övervakar sina områden och trafikinformatörer som ansvarar för att informationen når fram till resenärerna. Du har också en nära och tät dialog med lokförare samt blåljuspersonal vid behov.
Järnvägen är igång dygnet runt under årets alla dagar och därför arbetar du skift under dygnets alla timmar och årets alla dagar enligt fast schema. Skift sker dag, eftermiddag och natt, ibland under samma vecka.
Du får ett lärorikt, utmanande och roligt arbete med en gedigen introduktion, utbildning och handledning för att du ska komma in i arbetet på bästa sätt. Under den betalda utbildningen som pågår under cirka ett år ingår både praktiska och teoretiska delar. Ett antal veckor kommer att ske på annan ort och resor med övernattning kommer därför att förekomma under utbildningen.

Övrig information

Vad innebär det att bli anställd som aspirant?
Under utbildningstiden är du anställd som aspirant med en aspirantlön. Efter genomförd och godkänd utbildning får du en tillsvidareanställning där vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Vid lönesättning av såväl aspirantlön som lön efter färdig utbildning tar vi hänsyn till tidigare relevanta erfarenheter.
En förutsättning för att kunna gå aspirantutbildningen är att du blir godkänd i våra urvalstester och hälsoundersökning. För att sedan kunna arbeta som behörig tågtrafikledare behöver du även genomföra aspirantutbildningen med godkänd examination.
Aspirantanställningen startar v. 2 2025.
#tågtrafikledare

Kvalifikationer

Det här är jobbet för dig som vill göra något betydelsefullt. Här bidrar du direkt till samhällsnyttan och att fler kan komma fram smidigt, grönt och tryggt! För att lyckas och trivas i rollen som tågtrafikledare behöver du vara:
Logisk - du kan snabbt ta in komplex information från flera håll, prioritera och dra genomtänkta slutsatser för att lösa olika typer av situationer. Ansvarstagande - du tar stort eget ansvar för att utföra ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt samt uppdaterar dig om och följer uppsatta rutiner/regelverk med allas säkerhet i fokus. Stabil - du är trygg i dig själv vilket möjliggör för dig att hantera pressade situationer med omdöme, möta andras reaktioner med lugn och hantera tempoväxlingar i arbetet. Samarbetsinriktad - du är lyhörd, har god självkännedom och kommunicerar effektivt med andra för att tillsammans lösa uppgiften på bästa sätt.
Vi söker dig som har
minst 1 års arbetslivserfarenhet
utbildning på gymnasienivå eller motsvarande kunskaper via arbetslivserfarenhet
god datorvana och förmåga att använda program för att genomföra olika moment samt kommunicera effektivt
goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
möjlighet och vilja att arbeta skift som innebär tjänstgöring under dag, kväll, natt och helg
möjlighet och vilja att genomgå en utbildning, där du förväntas ta stort eget ansvar för att uppnå studieresultat och utvecklas i din roll
möjlighet att resa till annan ort med övernattning vid ett antal tillfällen, då delar av aspirantutbildningen sker på annan ort
uppfyllt kraven utifrån Transportstyrelsens föreskrifter gällande personal med säkerhetskritiska arbetsuppgifter inom järnväg (se länk längst ner i annonsen)

Det är meriterande om du
har aktuell arbetslivserfarenhet av operativ verksamhet som exempelvis trafikledningscentral, larmcentral eller annan övervakande operativ funktion
har erfarenhet från arbete med krav på hög simultanförmåga som larmcentral, sjukvården, försvaret, kundtjänst/support eller liknande arbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
i närtid arbetat omväxlande under dag och kväll/natt
arbetat med att professionellt bemöta och kommunicera med personer i pressade situationer
har aktuell erfarenhet från arbeten där tempoväxlingar varit vanligt förekommande och arbetet ofta behövt utföras under tidspress


Läs mer här

Jobba som tågtrafikledare

https://www.trafikverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb/jobba-som-tagtrafikledare/

Transportstyrelsens föreskrifter gällande personal med säkerhetskritiska arbetsuppgifter inom järnväg

https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/TSFS 2019_112.pdf

Ansök nu

Utredare med inriktning vägutformning

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 17
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som driver utvecklingen av transportinfrastrukturen i södra Sverige? Som Utredare med inriktning vägutformning kommer du att leda och genomföra olika former av utredningar och projekt inom samhälls- och transportinfrastrukturplanering. Var med och forma framtidens transportsystem med oss!


Utredare med inriktning vägutformning

Arbetsuppgifter

Södra regionen innefattar Kronobergs, Blekinge och Skåne län. Medarbetarna på enheten finns idag i Malmö och arbetsklimatet på enheten präglas av goda relationer och hög samarbetsvilja. På enheten planerar och genomför vi olika former av utredningar, till exempel åtgärdsvalsstudier och funktionsutredningar men även kartläggningar och inventeringar. Vi analyserar dagens och framtidens transportsystem och tar, med utgångspunkt i fyrstegsprincipen, fram förslag på åtgärder för att transportinfrastrukturen i södra Sverige ska bidra till ett tillgängligt och hållbart samhälle. Vi gör även trafikanalyser och tar fram olika typer av beslutsunderlag.
Som utredare driver du självständigt utredningar och uppdrag för alla trafikslag. Du leder och koordinerar olika kompetenser i arbetet samt ansvarar för administration, uppföljning och ekonomi. Du kommer att ha hela regionen som ditt arbetsfält och i din roll kommer du att ha samarbeten både internt och externt. Mycket av arbetet görs digitalt men resor kan förekomma. Tjänsten är komplex och kräver god kunskap om samhälls- och transportinfrastrukturplanering samt förståelse för hur verksamhetens olika delar har betydelse för och bidrar till de transportpolitiska målen. Dina arbetsuppgifter blir varierande och du förväntas aktivt driva utvecklingen av verksamheten i samspel med kollegor från olika verksamhetsområden, både regionalt och nationellt.
Exempel på arbetsuppgifter är att
process- eller projektleda utredningar och uppdrag med flera kompetenser
ta fram beslutsunderlag i komplexa frågor, exempelvis förslag till rekommenderade åtgärder och åtgärdsområden
företräda Trafikverket i externa kontakter där även kontakt med media kan förekomma
ansvara för administration, uppföljning och ekonomi inom ramen för dina utredningar och uppdrag

Jag som blir din chef heter Jan-Fredrik Wahlin och i mitt ledarskap värdesätter jag en öppen dialog bland mina medarbetare. För mig är det viktigt att du som medarbetare har en vilja att utvecklas och jag förväntar mig att du vill bidra till Trafikverkets gemensamma leveranser och utveckling med din kompetens. Jag vill att mina medarbetare känner att de kan driva sina ansvarsområden med stort förtroende och tillit från mig. På så sätt hoppas jag bidra till att man trivs på jobbet och får rätt förutsättningar för att göra sitt bästa.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer via Skype den 27-28/6 samt 1/7.
Tjänstens placeringsort är Kristianstad, Malmö, Växjö. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
Denna tjänst passar dig som trivs med att leda och entusiasmera andra till att nå gemensamma mål. Därmed har du en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang hos de personer du samarbetar med, samtidigt som du är uppmärksam på hur du själv är en del av och bidrar till helheten. Vidare är du strukturerad och mån om att ha framdrift i dina egna utredningar.
En förutsättning för att göra ett bra jobb i den här rollen är att du har en god analytisk förmåga och tycker om att lösa problem och analysera komplex information, såväl inom ditt eget område som att stötta dina kollegor med det. Det innebär samtidigt att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och är mån om att säkerställa att du når fram med ditt budskap.
Vi söker dig som har
universitets- eller högskoleexamen om minst 180hp (120p) med inriktning väg- och vattenbyggnad, samhällsbyggnad alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms likvärdig
flera års aktuell och relevant erfarenhet av arbete med att delta i eller leda utredningar eller projekt i tidiga planeringsskeden och/eller formella planläggningsprocessen inom infrastrukturområdet
flera års aktuell och relevant erfarenhet av arbete med vägutformning i tidiga skeden och/eller formella planläggningsprocessen (till exempel vägplan, projektering m.m.)
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
giltigt körkort för personbil

Det är meriterande om du har
cirka ett par års erfarenhet av att delta i utredningar inom järnvägsplaneringens tidiga skeden och/eller järnvägsplaneskedet
cirka ett par års erfarenhet av att ta fram anläggningskostnadskalkyler inom infrastrukturområdet

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
På Planering skapar vi innovativa lösningar som bidrar till att nå de transportpolitiska målen, såsom klimatmålen och nollvisionen. Vi planerar Sveriges statliga infrastruktur för väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Hos oss arbetar du nära den politiska arenan och våra samarbetspartners - men framförallt nära medborgare och näringsliv.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Underhållsingenjör Bana

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 26
Som Underhållsingenjör Bana till Underhåll region södra Järnväg på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss.
Vi behöver utöka vårt fantastiska team inom banteknik. Du kommer att vara en mycket viktig kugge i våra viktiga BAS kontrakt inom järnväg i södra Sverige


Underhållsingenjör Bana

Arbetsuppgifter

Tillsammans driver vi verksamheten framåt med fokus på resultat
Du får vara en del i ett eller flera av våra vassa projektteam som leds av en Projektledare och vara dennes mycket viktiga stöd i ditt kompetensområde. Tillsammans leverera ni säker och tillgänglig järnväg som tillgodoser samhällets behov av resor och transporter idag och i framtiden. I rollen har du mycket kontakter internt, men också med allmänheten så som kommuner och andra myndigheter.                      
Som Underhållsingenjör är du projektets tekniska kompetens för bananläggningen där du jobbar med räls, ballast och övrig banteknik inom järnväg. Du kommer även att få jobba med reinvesteringar och mindre projekt.
I rollen kommer du dela att arbeta i kontorsmiljö med våra administrativa system samt i mindre omfattning vistas ute i fält för att följa upp att entreprenader genomförs enligt avtalat kontrakt samt utifrån de lagar, regler, riktlinjer, förordningar och interna arbetsinstruktioner som finns.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Digitala intervjuer via Skype är planerade till 18 och 19 juni



Kvalifikationer

Vem är du?
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Som person
har du lätt för att samarbeta och är kommunikativ.
har du god förmåga att planera och strukturera.
har du en god analytisk förmåga samt ett helhetstänk.
är du ansvarstagande och kan arbeta självständigt.
är du initiativtagande och driver dina frågor.

Vi söker dig som
har banteknisk utbildning inom järnväg, eftergymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har erfarenhet av operativ underhållsverksamhet inom järnväg
har relevant och aktuell erfarenhet inom järnvägsteknik/banteknik
har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
har god datorvana och är en van användare av Office-paketet
har körkort för personbil

Det är meriterande om du 
har flerårig erfarenhet av banteknik i entreprenader
har erfarenhet från säkerhets- och underhållsbesiktning av järnvägsanläggning.
har vana att jobba i projektteam
har ytterligare kompetens inom signal och/eller elkompetens


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu