Malmö: Mass & Balance Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mass & Balance Engineer i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-04 // Varaktighet: Heltid

Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 54 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra Javaprodukter används för att planera individuella flygningar, medan vår iPad lösning används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för drivna medarbetare med stort intresse för flyg och teknik.


Vi fortsätter att expandera
För att möta en ständigt ökad efterfrågan på våra produkter, behöver vi omgående förstärka vår Operations Engineering avdelning med en Mass & Balance Engineer.
Flygprestanda erbjuder
att bli en del i ett spännande produktions- och mjukaruutvecklings team i flygmiljö.
internutbildning och en mentor som leder dig in i projektet.
kontakt med internationella kunder.



Tjänsten
Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team bestående av Mass & Balance- och Performance ingenjörer, Testare och Mjukvaruutvecklare.
Du kommer att arbeta med:
Kundanpassade produktlösningar för flygplans tyngdpunktsberäkningar (Mass&Balance;)
Frågor gällande våra performance mjukvaror (start- och landingsberäkningar).
Kundsupport.
Distribution av programvara



För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.


Arbetslivserfarenhet
Det är meriterande ifall du har arbetat med liknande arbetsuppgifter på något flygbolags tekniska eller operativa avdelning, alternativt andra tjänster som har krävt stor noggrannhet och analytisk förmåga.
Utbildning
Vi tror att Du har Pilot- alternativt Flygingenjörsbakgrund med Naturvetenskaplig eller Teknisk bakgrund från gymnasium. Du måste ha god datorvana. Programeringskunskaper är inget krav men är meriterande/en fördel.
Du måste behärska Engelska i tal och skrift då detta är vårt koncernspråk.
Personliga egenskaper
Du har ett stort engagemang och nyfikenhet och en inre drivkraft. Du är prestigelös, ansvarskännande och klarar tidvis av ett högt tempo. Du gillar att jobba i grupp men kan även arbeta självständigt vid behov.
Omfattning
Heltid
Ansökan
Du ansöker med CV och ett personligt brev till careers@flygp.se. Din ansökan vill vi ha så snart som möjligt men senast 2024-01-03.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor gällande tjänsten, kontakta vår Quality Manager Åke Grundemar. Tel: 040-642 00 26 / 0765-26 26 26 or email: quality@flygp.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Backofficepersonal.

Koordinator till 1KOMMA5° Malmö

Läs mer Feb 10
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5.
1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemetHeartbeat.
Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades tillUnicornredan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin.
Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus.

Om rollen Som Koordinator hos 1KOMMA5 ansvarar du för att leda installationer från sålt projekt till färdig anläggning och nöjd kund. Du är kundens närmsta kontaktperson genom hela processen, vilket innebär att hålla dem i handen och säkerställa en smidig och positiv upplevelse. Rollen innebär att planera, koordinera och boka montörer, elektriker och underentreprenörer i nära samarbete med vårt installationsbolag, samtidigt som du följer upp och dokumenterar projektens framfart. Med stöd från ett erfaret team har du helhetsansvar för projekten, från start till mål.
Du kommer även till viss del stötta upp den danska marknaden, så det är meriterande om du förstår eller talar danska.

Arbetsuppgifter
Planera, koordinera och leda projekt primärt för privatpersoner
Leda och boka montörer, elektriker och underentreprenörer
God kundkontakt genom hela processen
Uppföljning och dokumentation


Vi söker dig som
Vi söker dig som är erfaren från solcellsbranschen, oavsett vilken roll du haft tidigare. Det viktigaste är att du har insikt i hur branschen och dess processer. Som person är du social och trivs därför med kunddialogen. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt och trivs i en rörlig och snabbföränderlig arbetsmiljö.

Vi tror att du har
Erfarenhet av att jobba inom solcellsbranschen, oavsett tidigare roll
God dator- och systemvana
Kommunicerar tydligt i svenska och engelska i både tal och skrift


Meriterande
Behärskar danska språket
Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roll, som koordinator, administratör eller kundtjänst

Övrigt:
START: Enligt överenskommelse PLATS: Malmö, Hyllie OMFATTNING: 100%

1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare

Läs mer Feb 3
Jobbeskrivning
Advisera växer och likaså Advisera Support - teamet. Vi är glada över denna expansion och möjligheten att välkomna ytterligarekollegor till oss!
Är du serviceinriktad, intresserad av kundrelationer och har ett öga för IT och teknik? Då kanske du är vår nästa kundservicemedarbetare!
Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.

I din roll som Kundservicemedarbetare:
Som kundservicemedarbetare blir din uppgift att assistera våra kunder med deras tekniska utmaningar. Du kommer att ge support för IT och telefoni & växellösningar, samt samarbeta nära våra rådgivare, kunder och leverantörer. Du kommer också att hantera ärenden via telefon, chatt och e-post, med målet att alltid ge bästa möjliga service till våra kunder. Du blir en del av ett team om åtta dedikerade medarbetare med placering på huvudkontoret i Malmö.
Kollegan Emma beskriver hur det är att arbeta i Advisera Service - teamet: ”Här är alla måna om varandra och verkligen bryr sig, vi stöttar och pushar varandra i det dagliga arbetet. Men framförallt så har vi roligt!”

Arbetsuppgifter- Löpande kontakt med kunder, leverantörer och Adviseras Rådgivare- Löpande support av telefoni- & växellösningar- Orderregistrering och avstämning i CRM-system

Vi ser gärna att du har:- Ett intresse för Teknik och IT- Avslutad gymnasial utbildning- Tidigare erfarenhet av serviceyrke och bemötande av kunder.- God data och systemvana- Du utrycker dig väl i tal och skrift- Är lösningsorienterat och pedagogisk samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo.Meriterande:- Dokumenterad erfarenhet av Telefoni- och IT-relaterade tjänster.- Erfarenhet av att bygga och leverera abonnemang och växellösningar till kund.
Varför Advisera:
- Fantastisk arbetsmiljö och gemenskap med kollegor.-En kultur där individens utveckling värderas högt, med ständig coaching och utbildning.-Gemensamma frukostar, after works, teamaktiviteter och årliga konferenser.-Möjlighet att utvecklas i ett snabbt växande och expanderande bolag.

På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Customer Service

Läs mer Jan 10
Svensktalande kundtjänst med brinnande intresse för kund nöjdhet till one.com i Malmö!
Tycker du om att prata med människor på telefon? Är du snabb på tangenterna och kan chatta och skriva mail med kunder? Är du lösningsfokuserad, inkännande och drivs av att göra kunder nöjda och sporras av att hjälpa människor, att ge utmärkt service och att lösa problem? Då har vi rätt tjänst för dig på vårt support-center i Malmö! Där hjälper vi kunder via telefon, chatt och epost med deras hostinglösningar, tekniska problem och allt som kan uppkomma för en användare som försöker skapa sig en plats på Internet med hemsida, epost och domän.
På one.com har vi vår kundkontakt som högsta prioritet och arbetar hårt för att alltid ge support och kundtjänst i världsklass, för att försäkra oss om att även I en marknad med hård konkurrens så känner våra kunder att de har allt de behöver och lite till. Och nu behöver vi utöka vårt team med en ny support agent för den svenska sidan av marknaden till vårt kontor i Glasvasen; precis bredvid Malmö Central.
Detta är en unik möjlighet att vara en del av ett team av både danska och svenska kollegor som tillsammans jobbar mot samma mål; att ge Nordens absolut bästa support och kundservice åt våra kunder. Vi gör ingenting halvdant utan arbetar kontinuerligt på att överträffa oss själva, samtidigt som vi har roligt på jobbet och utvecklas både individuellt och som ett team.
Ansvarsområden och vem vi söker
Vi vill som sagt ge våra kunder en upplevelse i världsklass när de kontaktar oss för support. Det handlar inte bara om att lösa problemet; det handlar om att överträffa kundens förväntningar och förstå värdet av empati, förståelse och personlighet. Vi tror på ”hire for attitude, train for skill” så vad du har gjort tidigare är mindre viktigt, det viktigaste för oss är att du har en vilja att lära dig, en väldigt starkt önskan att ge service utöver det vanliga och att du är positiv, öppen och utåtriktad.
Din mest viktiga uppgift blir att ta emot kunder via telefon, chatt och epost för att hjälpa kunder med allehanda tekniska (och ibland mindre tekniska) problem, samt att se till att kunden du talar med har rätt paket, har rätt produkter och inte saknar något från oss.
Så skicka in din ansökan så snart som möjligt ifall du tycker att detta är du:
Kundfokuserad och med en stark önskan att hjälpa till-Grundläggande IT-vana
Utmärkt kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt
Du kan tala och skriva på engelska (då vi är ett bolag med många nationaliteter och kontor på olika delar i världen sker den mesta interna kommunikationen på engelska)
Positiv och framåt, “glaset är halvfullt”-attityd
Stor villighet att lära
Tålmodig, stresstålig och anpassningsbar vid förändringar
Målinriktad, ”vinnarskalle” och drivs av att slå uppsatta förväntningar
Stor förmåga att ta feedback och coachning för att utvecklas
Ödmjuk
Flexibel och med en förmåga att tänka utanför boxen
Erfarenhet från kundtjänst, support eller försäljning är ett plus men inget krav
Förmåga att göra många saker samtidigt

Vi erbjuder
En heltidstjänst I ett stort företag inom hosting- och domänbranschen som rör sig fort framåt, där du blir en del av ett varmt team som alla arbetar tillsammans för att överträffa förväntningar. Du kommer arbeta I Glasvasen precis vid Malmö Central. Arbetet är förlagt mellan 08-18 (7,5 h per dag) på vardagar. Arbete på helger och röda dagar förekommer.
Vi erbjuder en hybrid arbetsmodell, men under de första månaderna av din anställning kommer du att arbeta 100% på kontoret för att säkerställa en gedigen upplärning och introduktion.
Fast lön, sjukvårdsförsäkring, lunchdeals, omfattande utbildning med mera.
Startdatum
Vi behöver dig så snart som möjligt, så skicka in din ansökan snarast för intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Christoffer Polizonis Team Lead, på christoffer.polizonis@group.oneSalary:
The minimum gross salary for this position is 26 000 SEK for 37.5 hours/week. Actual compensation can be above this, depending on qualifications and professional experience.
We don't care whether you are female, male or diverse, where you come from, how old you are, what colour your skin is or what you believe in. For us, the focus is on mutual respect, personal appreciation as well as fun and motivation at work. Develop yourself - your personality - because we focus on you as a person and team member.
We want to continue to grow with you. That's why we look forward to getting to know you.

Ansök nu

Customer Service

Läs mer Jan 10
Dansktalende supporter, der brænder for tilfredse kunder, søges til one.com i Malmø!
Kan du lide at snakke med mennesker? Er du løsningsfokuseret, empatisk og drives af at gøre kunderne glade? Bliver du høj af at hjælpe mennesker, af at give den perfekte service og af at løse problemer? Så har vi lige den rette stilling til dig på vores supportkontor i Malmø! Der hjælper vi kunder via chat, e-mail og telefon med deres webhosting løsninger, tekniske problemer og alt, der kan opstå for en bruger, som forsøger at skabe sig en plads på internettet med hjemmeside, e-mail og domæne.
Hos one.com har vi vores kundekontakt som højeste prioritet! Vi arbejder hårdt for altid at yde support og kundeservice i verdensklasse, for at sikre os, at selv på et marked med hård konkurrence, føler vores kunder at de får alt de behøver, og lidt til.
Dette er en unik mulighed for at blive en del af et team hvor alle arbejder mod samme mål: at yde nordens absolut bedste support og kundeservice til vores kunder. Vi gør ingenting halvhjertet, men arbejder kontinuerligt for at overgå os selv, mens vi har det sjovt på arbejdet og udvikler os både individuelt og som et team.
Ansvarsområder og hvem vi søger
Vi vil som sagt give vores kunder en oplevelse i verdensklasse når de kontakter os for support. Det handler ikke bare om at løse problemet; det handler om at overgå kundens forventninger ved at forstå værdien af empati, forståelse og personlighed. Vi tror på ”hire for attitude, train for skill” så hvad du end har gjort tidligere er mindre vigtigt. Det vigtigste for os er, at du har en vilje til at lære, et stærkt ønske om at yde en service ud over det sædvanlige og, at du er positiv, åben og udadvendt.
Din vigtigste opgave vil være at tage imod kunder via chat, e-mail og telefon for at hjælpe dem med alle mulige tekniske (og under tiden mindre tekniske) problemer og for at sikre, at den kunde du taler med, har den rigtige pakke, har de rigtige produkter og ikke går glip af noget fra os.
Send din ansøgning så hurtigt som muligt hvis du synes følgende passer på dig
Du kan tale og skrive på engelsk (da vi er et firma med mange nationaliteter og kontorer i forskellige dele af verden, sker det meste af vores interne kommunikation på engelsk)
Teknisk forståelse samt kendskab til wordpress på bruger- og administrations-niveau
Erfaring fra kundeservice, support eller salg er et plus, men ikke et krav
Tålmodig, kan håndtere stres og er god til at tilpasse sig forandringer
Målrettet ”vinder” der drives af at slå de gængse forventninger
God evne til at tage feedback og coaching for at udvikles
Kundefokuseret og med et stærkt ønske om at hjælpe
Fleksibel og med evnen til at tænke uden for boksen
Positiv og ”glasset er halvt fyldt” attitude
Grundlæggende IT-færdigheder
Stor vilje til at lære
Ydmyg

Praktisk
Stillingen er på fuld tid med 37,5 timer om ugen. Din arbejdstid planlægges på en ugentlig plan med 7,5 timer hver dag, ekskl. frokost, i nogle tilfælde forventes du at arbejde i weekender. Startlønnen vil være SEK 26 000 pr. måned med mulighed for opstart hurtigst muligt!
Vi tilbyder en hybrid arbejdsmodel, men de første par måneder af din ansættelse vil du arbejde 100 % på kontoret for at sikre en grundig oplæring og introduktion.
Du kommer til at arbejde på vores kontor i Glasvasen lige ved Malmö Central.
Interviews vil blive afholdt løbende. For yderligere spørgsmål vedrørende stillingen kan du sende en mail til Karen Brandt, Team Lead på karen.brandt@group.one
We don't care whether you are female, male or diverse, where you come from, how old you are, what colour your skin is or what you believe in. For us, the focus is on mutual respect, personal appreciation as well as fun and motivation at work. Develop yourself - your personality - because we focus on you as a person and team member.
We want to continue to grow with you. That's why we look forward to getting to know you.

Ansök nu

Customer Service

Läs mer Jan 13
Svensktalande kundtjänst med brinnande intresse för kundnöjdhet till one.com i Malmö!
Tycker du om att prata med människor på telefon? Är du snabb på tangenterna och kan chatta och skriva mail med kunder? Är du lösningsfokuserad, inkännande och drivs av att göra kunder nöjda och sporras av att hjälpa människor, att ge utmärkt service och att lösa problem? Då har vi rätt tjänst för dig på vårt support-center i Malmö! Där hjälper vi kunder via telefon, chatt och epost med deras hostinglösningar, tekniska problem och allt som kan uppkomma för en användare som försöker skapa sig en plats på Internet med hemsida, epost och domän.
På one.com har vi vår kundkontakt som högsta prioritet och arbetar hårt för att alltid ge support och kundtjänst i världsklass, för att försäkra oss om att även I en marknad med hård konkurrens så känner våra kunder att de har allt de behöver och lite till. Och nu behöver vi utöka vårt team med en ny support agent för den svenska sidan av marknaden till vårt kontor i Glasvasen; precis bredvid Malmö Central.
Detta är en unik möjlighet att vara en del av ett team av både danska och svenska kollegor som tillsammans jobbar mot samma mål; att ge Nordens absolut bästa support och kundservice åt våra kunder. Vi gör ingenting halvdant utan arbetar kontinuerligt på att överträffa oss själva, samtidigt som vi har roligt på jobbet och utvecklas både individuellt och som ett team.
Ansvarsområden och vem vi söker
Vi vill som sagt ge våra kunder en upplevelse i världsklass när de kontaktar oss för support. Det handlar inte bara om att lösa problemet; det handlar om att överträffa kundens förväntningar och förstå värdet av empati, förståelse och personlighet. Vi tror på ”hire for attitude, train for skill” så vad du har gjort tidigare är mindre viktigt, det viktigaste för oss är att du har en vilja att lära dig, en väldigt starkt önskan att ge service utöver det vanliga och att du är positiv, öppen och utåtriktad.
Din mest viktiga uppgift blir att ta emot kunder via telefon, chatt och epost för att hjälpa kunder med allehanda tekniska (och ibland mindre tekniska) problem, samt att se till att kunden du talar med har rätt paket, har rätt produkter och inte saknar något från oss.
Så skicka in din ansökan så snart som möjligt ifall du tycker att detta är du:
Kundfokuserad och med en stark önskan att hjälpa till-Grundläggande IT-vana
Utmärkt kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt
Du kan tala och skriva på engelska (då vi är ett bolag med många nationaliteter och kontor på olika delar i världen sker den mesta interna kommunikationen på engelska)
Positiv och framåt, “glaset är halvfullt”-attityd
Stor villighet att lära
Tålmodig, stresstålig och anpassningsbar vid förändringar
Målinriktad, ”vinnarskalle” och drivs av att slå uppsatta förväntningar
Stor förmåga att ta feedback och coachning för att utvecklas
Ödmjuk
Flexibel och med en förmåga att tänka utanför boxen
Erfarenhet från kundtjänst, support eller försäljning är ett plus men inget krav
Förmåga att göra många saker samtidigt

Vi erbjuder
En heltidstjänst I ett stort företag inom hosting- och domänbranschen som rör sig fort framåt, där du blir en del av ett varmt team som alla arbetar tillsammans för att överträffa förväntningar. Du kommer arbeta I Glasvasen precis vid Malmö Central. Arbetet är förlagt mellan 08-18 (7,5 h per dag) på vardagar. Arbete på helger och röda dagar förekommer.
Vi erbjuder en hybrid arbetsmodell, men under de första månaderna av din anställning kommer du att arbeta 100% på kontoret för att säkerställa en gedigen upplärning och introduktion.
Fast lön, sjukvårdsförsäkring, lunchdeals, omfattande utbildning med mera.
Startdatum
Vi behöver dig så snart som möjligt, så skicka in din ansökan snarast för intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Christoffer Polizonis Team Lead, på christoffer.polizonis@group.oneSalary:
The gross salary for this position is 26 000 SEK for 37.5 hours/week.
We don't care whether you are female, male or diverse, where you come from, how old you are, what colour your skin is or what you believe in. For us, the focus is on mutual respect, personal appreciation as well as fun and motivation at work. Develop yourself - your personality - because we focus on you as a person and team member.
We want to continue to grow with you. That's why we look forward to getting to know you.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Flygprestanda AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Flygprestanda AB .

Technical Flight Support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 23
Flygprestanda AB, with over 56 years of industry-leading expertise in aircraft performance calculations, has been a trusted provider for airlines worldwide. As we continue to grow, we are looking for a dedicated and detail-oriented Support Application Specialist to join our team.
In this role, you will be responsible for ensuring that our customers receive exceptional support and technical assistance for our performance and Mass & Balance software solutions. You will play a key part in updating customer-specific aircraft databases, preparing and releasing new software versions, and responding to technical questions from international airline operators. You will also be involved in testing and verifying data updates, managing software distribution, and maintaining high service quality standards. This position requires a strong mix of technical ability, customer focus, and an eagerness to learn in a fast-paced aviation environment.


Responsibilities:
Provide comprehensive application support for our performance and Mass & Balance software solutions.
Update and maintain customer aircraft data and databases.
Assist in the preparation and release of new software versions.
Handle customer inquiries and technical troubleshooting related to our software products.
Collaborate with engineering, testing, and development teams to resolve issues and enhance our product offerings.
Contribute to the distribution and maintenance of our software, ensuring high service quality.



Qualifications:
Good understanding of math and physics.
Prior experience working in Linux environments.
Familiarity in XML, , and ite databases.
Background in customer support.
Fluent in the English language (speaking and writing)
A background in aviation is an asset.
Additional IT experience is beneficial.
Strong team player with excellent communication skills, a customer-centric attitude, and a strong motivation to learn.



About Us:
At Flygprestanda AB, we pride ourselves on offering innovative software solutions to assist airlines in flight planning and performance calculations. Working in our modern offices in central Malmö, you will be part of a dynamic team in a challenging and rewarding environment. We offer internal training, mentorship, and exciting career development opportunities.
Application Process: Interested candidates are invited to send their CV and a cover letter to careers@flygp.se. Applications should be submitted as soon as possible, but no later than 2025-05-23. Please note that interviews will be conducted on a rolling basis, and the position may be filled before the final application date.
For any questions regarding the position, please contact Åke Grundemar at Tel: 040-6420026 / 0765-262626 or via email at quality@flygp.se.
We look forward to welcoming a new team member who is ready to support our industry-leading software applications and drive our continued success.

Ansök nu

Sales Representative

Innesäljare
Läs mer Apr 2
Since 1969 Flygprestanda has thanks to its leading expertise in the aviation industry become one of the leading suppliers of Software as a service (SaaS) solutions for safe takeoff and landing performance calculations for airlines and aircraft operators worldwide. In nice premises in central Malmo we offer a stimulating and challenging position as Internal Sales Representative.
The role
The inside sales representative will join a small but dedicated sales & marketing team and will play an important role in achieving our sales objectives through inbound lead follow-up, outbound calls and emails to prospect and existing customers world wide. The role includes demonstrations of the software online and certain administration of existing and prospect accounts. In your work you will liase with team members of different departments such as engineering, software developers and finance.
Who are you?
We believe that you are a result and solution oriented individual. You have a sales background, a team mind-set, a customer focus and a professional personality. You are comfortable in making calls to prospect and existing accounts on a daily basis to acquire new business. You probably have an interest in technology and/or digitization and possibly some experience or basic understanding from the operational side of the aviation industry. You are thorough in your work and believe in organizing your day in a productive manner. Some international traveling may be required.
Responsibilities
Inbound lead follow-up and outbound calls and emails
Prepare, negotiate and close commercial offers to meet sales targets
Perform effective online demos to prospects
Account administration
Maintenance of customer/prospect database
Marketing research

Requirements and skills
Sales experience
Excellent verbal and written communications skills in English
Strong listening skills
Experience working with CRM & MS/Libre Office
Ability to multi-task, prioritize, and manage time effectively
Aviation industry experience meritorious
Business degree or equivalent meritorious



Application
Send your CV and personal letter to careers@flygp.se, not later than 2nd of May -2025. For questions regarding the position, contact: Åke Grundemar at 040-6420026 / 0765-26 26 26 or quality@flygp.se.
Note: We have an ongoing recruitment process and the position can be filled before the last application date.

Ansök nu

Airport Analyst, Flygprestanda AB

Backofficepersonal
Läs mer Jan 30
Company
Flygprestanda AB has thanks to its leading expertise in the aviation industry during 56 years become one of the leading suppliers of takeoff and landing calculations for airlines worldwide. We are also in the forefront of developing new products and services in the aerospace industry.
We are specialists in software and software related services to the airline's operational departments, where our software services are used by pilots to make takeoff and landing calculations prior to each flight.
Since our customers use our services prior to each flight, they expect both high quality and flexible solutions.
In fresh premises with an attractive location next to “Stortorget” in central Malmo we can offer a stimulating and challenging position as an “Airport Analyst”.


Profile
We believe that you are a dedicated problem solving individual, with a team-effort mind-set and a professional personality. You are thorough in your work and believe in organizing your day in a productive manner. We place great importance to your personal qualities.
Preferably skills is that you have an interest in the aviation industry or perhaps some basic understanding or experience from the operational side of the Aviation industry.


Work description
The area of responsibilities include e.g:
- Handling of AIS publications (e.g AIP or similar)
- Evaluating NOTAM.
- Update our Airport Database with revised/new data from AIS publications and NOTAM
- Analyze runway information and decide if special “engine out procedures” are required or would be beneficial for the customers.
- Creating suitable procedures when deemed necessary.
- Customer contact including support.


The Operations Support team
We are a small but dedicated team of 8 Airport Analysts at our Swedish office. A positive and solution oriented mindset is a valuable asset in our daily work.


Required skills
- Pilot experience or similar job experience from airlines operational departments.
- MS office/Open office experience required.
- Fluent in English on a professional level. Also in writing.


Desired skills
- Good mathematical and theoretical learning skills.
- Other languages.
- ATPL-theory


Application
Send your CV and a personal letter to careers@flygp.se, not later than 1/3-2025.
Note: Recruiting process will be ongoing and the position may be appointed before this date. For questions regarding the position, contact our Quality Manager: Åke Grundemar at 0765-262626 or quality@flygp.se.

Ansök nu

Sales Representative

Innesäljare
Läs mer Dec 4
Since 1969 Flygprestanda has thanks to its leading expertise in the aviation industry become one of the leading suppliers of Software as a service (SaaS) solutions for safe takeoff and landing performance calculations for airlines and aircraft operators worldwide. In nice premises in central Malmo we offer a stimulating and challenging position as Internal Sales Representative.
The role
The inside sales representative will join a small but dedicated sales & marketing team and will play an important role in achieving our sales objectives through inbound lead follow-up, outbound calls and emails to prospect and existing customers world wide. The role includes demonstrations of the software online and certain administration of existing and prospect accounts. In your work you will liase with team members of different departments such as engineering, software developers and finance.
Who are you?
We believe that you are a result and solution oriented individual. You have a sales background, a team mind-set, a customer focus and a professional personality. You are comfortable in making calls to prospect and existing accounts on a daily basis to acquire new business. You probably have an interest in technology and/or digitization and possibly some experience or basic understanding from the operational side of the aviation industry. You are thorough in your work and believe in organizing your day in a productive manner. Some international traveling may be required.
Responsibilities
Inbound lead follow-up and outbound calls and emails
Prepare, negotiate and close commercial offers to meet sales targets
Perform effective online demos to prospects
Account administration
Maintenance of customer/prospect database
Marketing research

Requirements and skills
Sales experience
Excellent verbal and written communications skills in English
Strong listening skills
Experience working with CRM & MS/Libre Office
Ability to multi-task, prioritize, and manage time effectively
Aviation industry experience meritorious
Business degree or equivalent meritorious



Application
Send your CV and personal letter to careers@flygp.se, not later than 3rd of January -2025. For questions regarding the position, contact: Åke Grundemar at 040-6420026.
Note: We have an ongoing recruitment process and the position can be filled before the last application date.

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Dec 2
Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 55 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra Javaprodukter används för att planera individuella flygningar, medan vår iPad lösning används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för en driven Controller.


Tjänstebeskrivning:
Du kommer förutom att ansvara för vår Ekonomiavdelning även arbeta nära vår Säljavdelning.
Exempel på arbetsuppgifter:
Bokföring
Fakturahantering
Löneadministation
Hålla kontakt med våra nationella och internationella kunder avseende kontrakt och ekonomiska frågor.



Vi söker dig som är:
Professionell och ”Service Minded”.
Pragmatisk med en förmåga att se den större bilden.
Noggrann och strukturerad.
Ansvarsfull.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Språkkrav:
Svenska flytande i tal och skrift
Engelska flytande i tal och skrift



Meriterande:
Högskoleutbilning inom ekonomi med inriktning redovisning.
Ytterligare språkkunskaper utöver engelska och svenska.



Du ansöker med CV och personligt brev till careers@flygp.se. Din ansökan vill vi ha senast den 1 Januari 2025.
Note: Recruiting process will be ongoing and the position may be appointed before this date.
Kontaktperson: Åke Grundemar 040-6420026 / 0765-26 26 26

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Sep 30
Flygprestanda AB har tack vare sin spjutspetskompetens i branschen under 55 år blivit en av de ledande leverantörerna av start och landningsberäkningar åt flygbolag världen över. Vi ligger också i framkant när det gäller utveckling av nya produkter och tjänster inom flygindustrin.
Vi är specialister på mjukvaror och mjukvarutjänter till flygbolagens operativa avdelningar, där våra Javaprodukter används för att planera individuella flygningar, medan vår iPad lösning används av piloter för att göra start- och landningsberäkningar inför varje flygning.
Eftersom våra kunder använder våra tjänster inför varje flygning, förväntar de sig både hög kvalitet och praktiska lösningar.
I fräscha lokaler och ett attraktivt läge intill Stortorget i centrala Malmö kan vi erbjuda stimulerande och utmanande arbetsuppgifter för en driven Controller.


Tjänstebeskrivning:
Du kommer förutom att ansvara för vår Ekonomiavdelning även arbeta nära vår Säljavdelning.
Exempel på arbetsuppgifter:
Bokföring
Fakturahantering
Löneadministation
Hålla kontakt med våra nationella och internationella kunder avseende kontrakt och ekonomiska frågor.



Vi söker dig som är:
Professionell och ”Service Minded”.
Pragmatisk med en förmåga att se den större bilden.
Noggrann och strukturerad.
Ansvarsfull.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.



Språkkrav:
Svenska flytande i tal och skrift
Engelska flytande i tal och skrift



Meriterande:
Högskoleutbilning inom ekonomi med inriktning redovisning.
Ytterligare språkkunskaper utöver engelska och svenska.



Du ansöker med CV och personligt brev till careers@flygp.se. Din ansökan vill vi ha senast den 30 oktober 2024.
Note: Recruiting process will be ongoing and the position may be appointed before this date.
Kontaktperson: Åke Grundemar 040-6420026 / 0765-26 26 26

Ansök nu