Malmö: Group Data Protection Officer till groupone

Hitta ansökningsinfo om jobbet Group Data Protection Officer till groupone i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-03 // Varaktighet: Heltid

group.one är en ledande europeisk leverantör av nätnärvaro, molnhosting och digitala marknadsföringstjänster. Vi hjälper över 2 miljoner kunder med framgång online och vi utökar ständigt koncernens tjänsteportfölj och marknader. Vi söker nu en Group Data Protection Officer som kommer att arbeta brett med dataskyddsfrågor för alla våra internationella bolag.

Om rollen

Som Group DPO kommer du att fortsätta utveckla vår koncerntäckande dataskyddsorganisation. Du leder vårt dataskyddsteam, som idag består av två anställda, och teamet ansvarar för att säkerställa koncernens efterlevnad av global och europeisk dataskyddslagstiftning. Du kommer att ha ett nära samarbete med många olika avdelningar internt, bl a Quality Management och Information Security. Rollen är ny och du kommer därmed få möjligheten att själv ta fram och implementera många arbetsprocesser. Du rapporterar till vår chefsjurist i Dortmund, Tyskland och du kommer att vara anställd av one.com. Vårt kontor är beläget på en av de mest attraktiva adresserna i Malmö, precis intill centralstationen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Rådgivning till ledningen i koncernens dataskyddsfrågor
• Rådgivning i dataskyddsfrågor till våra specialistavdelningar
• Granskning och förhandling av avtal med externa parter för behandling och frågor kring tredjelandsöverföring
• Framtagande av processer för dataskyddsarbetet
• Personalansvar och funktionellt ledarskap av teamet
• Projektstöd (t.ex. vid introduktion av nya mjukvaruverktyg) med fokus på dataskyddsaspekter
• Ansvar för dataskyddsfrågor i due diligence-processer och support i efterföljande integration efter fusioner
• Ansvar för dataskyddsområdet vid revisioner och medverkande i sådana processer

Om dig

Vi letar efter dig som har en juristexamen, eller annan relevant universitetsexamen, och flera års arbetslivserfarenhet inom dataskyddsområdet. Företrädesvis från en internationell organisation. Då du kommer att leda vårt dataskyddsteam tror vi att du har tidigare erfarenhet av att leda andra. Du har förmågan att kartlägga (juridiska) krav i bolagsprocesser och du har ett processorienterat sätt att tänka. Vidare är du van vid att arbeta självständigt och du har en självsäker framtoning. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska samt en utvecklad problemlösningsförmåga.

Vårt erbjudande

Som Group DPO hos oss får du chansen att sätta din prägel på dataskyddsarbetet i en växande internationell koncern. Du arbetar självständigt i en dynamisk och fartfylld miljö tillsammans med drivna och kompetenta kollegor. På group.one är vi stolta över vår mångfald och samarbetet mellan nationaliteter, geografiska områden och kulturer är fundamentalt för oss. Utvecklings- och mobilitetsmöjligheter gör att vi kan växa inom och utanför våra roller. Vi erbjuder bl a en hybrid arbetsmodell med möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan, moderna lokaler, kompensation vid föräldraledighet, sjukförsäkring och fem extra semesterdagar utöver fem veckors semester.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.

I denna rekryteringsprocess samarbetar group.one med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lönnbark på telefonnummer 076 – 002 69 21 alternativt caroline.lonnbark@jurek.se.

Om group.one

Med huvudkontor i Sverige och med kontor i 11 länder, arbetar group.one med över 2 miljoner kunder, främst små och medelstora företag. Bolaget tillhandahåller ett stort utbud av produkter och molntjänster från domännamn till webb- och e-post-hosting, till produktivitetsverktyg, molnservrar, digitala marknadsföringstjänster och WordPress-mjukvarulösningar. Under group.one:s ägande gör ledande varumärken, som t.ex. one.com, det möjligt för kunder att verka och växa online. Under de senaste tre åren har bolaget mer än fördubblat sin omsättning för att år 2022 nå 280+ miljoner euro.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Bolagsjurist

Nedan visas andra jobb i Malmö som Bolagsjurist.

Senior Legal Counsel to Perstorp Group

Läs mer Apr 17
Perstorp believes in improving everyday life – making it safer, more convenient and more environmentally sound for billions of people all over the world. As a world leading specialty chemicals company, our innovations provide essential properties for products used every day and everywhere. You´ll find us all the way from your car and mobile phone to towering wind turbines and the local dairy farm. Simply put, we work to make good products even better, with a clear sustainability agenda.

We are now looking for a Senior Legal Counsel to join our head office in Malmö.

About the role

As Senior Legal Counsel, you will assist and advice Perstorp Group Companies (both Swedish and foreign subsidiaries), units and functions in various legal matters but focus on supporting the procurement department within one of our business units. You will draft, review, and negotiate procurement agreements. When needed, you will also support the sales side and provide advice on other internal matters, such as investment projects.

The legal function is led by VP Head of Legal Department and consists of seven legal counsels and one executive assistant. The function is divided into three different sub-functions, and you will be part of the one supporting the Business Unit Intermediates and report to Head of Legal Intermediates. The Legal Department is responsible for the group´s overall needs of legal services. Hence you will work close to the business and have daily contact with colleagues both in Sweden and cross-border.

You will work from our head office, which is located in the city center of Malmö, next to the train station.

What we are looking for

We are looking for a qualified lawyer with a Master of Laws (LL.M) and at least 8 years of experience from an in-house legal counsel role or reputable law firm. You have a broad foundation in business law and solid experience of working with commercial agreements, including procurement agreements. The ideal candidate is a skilled negotiator with the ability to navigate complex contract negotiations and achieve optimal outcomes for the business. You have excellent language skills in both Swedish and English.

To succeed in this role, you are independent, solution-oriented, and business-minded, with a caring and collaborative approach. You possess a high level of integrity and are confident in your expertise and decision-making. Furthermore, you have excellent communication skills and thrive in a team-oriented environment.

What we offer you

You are offered a varied and exciting position where you will work close to the business in a dynamic and international context. At Perstorp, you have room to grow, challenge and learn. Thanks to our global presence, you have the opportunity to work with cross-functional teams and connect with people across the globe. Although Perstorp have operations in many different countries, Perstorp is still considered a small company, which means that each employee can make a real difference.

About Perstorp Group

Founded in Sweden in 1881, Perstorp´s focused innovation builds on more than 140 years of experience, representing a complete chain of solutions in organic chemistry, process technology and application development. Perstorp has approximately 1,500 employees and manufacturing units in Asia, Europe and North America. Sales in 2023 amounted to 12.2 billion SEK. Perstorp is a wholly-owned subsidiary of PETRONAS Chemicals Group Berhad (PCG), Malaysia´s leading integrated chemicals provider and part of PETRONAS Group.

Learn more at www.perstorp.com 

Contact and Application

In this recruitment process, Perstorp Group is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Please apply via www.jurek.se. Kindly note that we do not accept applications by email. For any questions, please contact Recruitment Consultant Linn Marthinussen by phone 076-002 69 41, or by email at linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

Head of Legal to Spiideo

Läs mer Mar 20
Spiideo is a global leader in automated, cloud-based solutions for sports video analysis and streaming, headquartered in the heart of Malmö. Our customers are sport clubs, leagues and media companies all over the globe. As part of our growth journey, we are now looking to strengthening our team at the Lilla Torg office in Malmö with a highly skilled Head of Legal!

About the role
In the role of Head of Legal, you will be supporting the organization with a wide range of legal matters, with a special focus on our customer contracts and product terms and conditions. In this newly established role, you will have the unique opportunity to play an intrinsic part in our growth journey and be part of developing the legal function and establishing new routines and processes. You will be the first Head of Legal and work closely with both the product development organization as well as the sales and marketing teams. You will report to the CEO and work with colleagues and customers across the globe and be part of the management team.

The role includes the following key responsibilities:

• Build and develop the legal function and map the company´s need for legal expertise;
• Provide legal advice on customer contracts, including redlining and negotiations;
• Provide legal advice on matters regarding patent law, corporate law, media and data rights;
• Act as the project leader for the legal workstream in M&A transactions and fundraisings, including being responsible for drafting, reviewing, and negotiating all relevant documents, collaborating with internal and external legal advisors and, when applicable, coordinating and overseeing the due diligence process, etc.;
• Develop and maintain a robust and competitive structure for our product terms and conditions and implement a platform to manage contracts, track versions, and ensure compliance;
• Ensure that all customer contracts are up-to-date and reflect the latest product developments;
• Work cross-functionally with Product and Commercial to ensure good and competitive legal solutions for new product releases: and
• Work closely with our CEO, CFO, external law firms and other stakeholders on company-related legal matters.

Location: Spiideo´s office at Lilla Torg 1 in Malmö with a short walking distance from the train station.

Remote status: Office first (Hybrid, minimum 3 days in Malmö office per week).
What we are looking for
We are looking for a qualified lawyer with a Master of Laws (LL.M) and around 15 years of experience as in-house counsel or both as an associate at a reputable law firm and in-house counsel. You have worked for a company within the tech industry and have had similar roles. You have experience working in an international environment and have extensive experience working with the American market. You have strong expertise in drafting and negotiating commercial contracts and more specifically, experience of working with SaaS agreements and products. Furthermore, you have experience of working with matters regarding corporate law, patent, M&A and media and data rights.

You have a great ability to develop and implement legal structures and processes. Preferably you have experience of being part of establishing a legal function. You are used to working independently and have excellent language skills in English, both orally and in writing.

To succeed in this role, you need to enjoy working in a rapidly changing and dynamic environment. You are a business-driven person with a proactive attitude and an excellent negotiator with a solution-oriented mindset. You are comfortable making decisions, and capable of providing clear guidance to the organization. You are a humble and positive team player who appreciates working across different functions.
What we offer you
We offer a collaborative, supportive environment with opportunities for professional growth. You will have the chance to make an impact in a growing, international SaaS company and be part of a friendly and skilled multinational team with people from many different nationalities and backgrounds.

We believe that when the best people work together in an open environment, magic happens. Working at Spiideo should be rewarding, fun, and developing yet challenging.
About Spiideo
Spiideo provides innovative solutions for automating sports video production, video analysis and streaming of all levels of sports - all over the world. The powerful cloud-based camera system uses AI to automatically capture high-quality, panoramic footage, enabling the delivery of high-quality analysis and feedback without manual filming.

Spiideo works globally with all levels of sports- from elite to amateur and senior to youth. Thousands of organizations are currently using Spiideo, including teams in the Premier League, NHL and NBA, as well as national leagues such as Sweden´s Allsvenskan.

Founded in Malmö in 2012, Spiideo has grown and scaled internationally, delivering products worldwide and with 100+ employees across 15 different countries. Alongside camera system development, customer success, sales and marketing, we have a complete product development organization in-house with high capacity in cloud, frontend, design, video and AI/ML.
Contact and Application
In this recruitment process, Spiideo is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Please apply via www.jurek.se. We review new applications continuously. Kindly note that we do not accept applications by email.

For any questions, please contact Recruitment Consultant Linn Marthinussen by phone 076-002 69 41, or by email at linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

Tillsynsansvarig (vikariat)

Läs mer Mar 11
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt.

MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Som ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier arbetar vi för allas tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?

Om befattningen
För ett vikariat söker vi nu en tillsynsansvarig med ansvar för vår tillsynsverksamhet gällande e-böcker och ändamålsenlig programvara i Lag om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Tillsynsuppdraget är för MTM nytt. Det innebär att du är en central del i att bygga upp verksamheten från grunden.

Du leder tillsynsteamet och ansvarar för det löpande tillsynsarbetet samt för att strategiskt och operativt utveckla, planera och följa upp verksamheten. Därutöver initierar du dialog och kommunicerar med de tillsynade aktörerna.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Leda, planera och följa upp tillsynsverksamheten,
• strategiskt utveckla tillsynsverksamheten,
• ansvara för att samtliga delar av tillsynsverksamheten kommer på plats inför att MTM ska utöva skarp tillsyn
• samordna tillsynsteamet,
• bedriva internationell och nationell samverkan i tillsynsfrågor.

Om dig
Vi söker dig som har


• universitets- eller högskoleutbildning inom juridik,
• några års erfarenhet av statligt arbete,
• erfarenhet av att leda team, projekt eller processer,
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av att arbeta med tillsyn,
• erfarenhet av bokutgivning,
• behärskar metodik kring risk- och omvärldsanalys,
• erfarenhet av att samverka internationellt,
• erfarenhet av att leda tvärsektionella team,
• erfarenhet av digital utveckling.

För att lyckas i rollen som tillsynsansvarig ser du helheten och tar hänsyn till det större perspektivet och verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du har en god förmåga att skapa nya relationer och du bidrar till ett gott samarbetsklimat med fokus på det gemensamma målet.

Du är kommunikativ, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du trivs i en utvecklingsinriktad miljö där du har ett stort eget ansvar i att bygga upp och utveckla ditt ansvarsområde. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. 

Vi eftersträvar en god arbetsmiljö och värnar varje medarbetares möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Vi erbjuder till exempel förmånliga semesteravtal, förtroendearbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö med möjlighet till visst distansarbete. Tjänsteresor kan förekomma i samband med utbildning och nätverkande.

Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat på heltid om ca 15 månader. Tillträde enligt överenskommelse, dock gärna innan sommaren. MTM tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jannica Hedlund, jannica.hedlund@mtm.se

Fackliga representanter; 

Maria Dahlbeck, SACO, maria.dahlbeck@mtm.se
Erik Johansson, ST, erik.johansson@mtm.se

Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2025-03-31. Ange diarienummer MTM-P 2025/23 i din ansökan.

Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Nov 26
Legal Counsel @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen
Vår vision är enkel! Vi vill hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana – ett tillstånd av konstant optimerad likviditet.FINQR-plattformen automatiserar, optimerar och analyserar kundfordringar ochtäcker in hela kedjan med fakturering, betalning, inkasso och bokföring.
Vi är ett fintechbolag med en stark grund och flera framgångar bakom oss. Efter att ha byggt upp vår verksamhet under ett par årär vi nu redo att ta nästa steg. Vi står inför en expansiv fas, och för att lyckas söker vi nu rätt kompetens för att stärka vårt juridiska och complianceområde. Vill du vara med och forma framtiden med oss?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vara medlem i FINQRs ledningsgrupp med ansvar för strategi, produkterbjudande, performance och budget för vårt viktigaste affärsområde.
Ansvara för regelefterlevnad och som sakkunnig säkerställa att vi fortsatt agerar inom ramarna för god inkassosed.
Kartlägga och precisera vår framtida marknadsposition och fastställa var vår utvecklingspotential finns.
Ansvara för kravställning av ny funktionalitet mot vår produktavdelning.
Leda vårt operations-team bestående av Jurister och handläggare, samt säkerställaeffektiva processer och rutiner.
Samarbeta med säljavdelningen som vår representant och rådgivare i frågor om inkasso.
Bistå samtliga bolag ikoncernen med juridisk rådgivning i frågor gällande avtalsrätt, immaterialrätt, arbetsrätt, dataskydd, compliance och andra relevanta juridiska områden.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har en Juristexamen och +4 års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete - med fördel inomregelefterlevnad/compliance, obeståndsrätt/insolvensrätt eller annat relevant område.
Alternativt dig som harannan relevant universitetsutbildning tillsammans med erfarenhet från en verksamhet inom Fintechdär du haft en betydande affärsutvecklande roll.
Vi tror att du:
Trivs i en rörlig organisation med högt tempo och drivs av att vara med på en utvecklingsresa.
Vill vara delaktig i att bygga upp en organisation och är van vid att ta ägandeskap för ditt arbete.
Har intresse för att ta dig an en ledarroll och arbeta proaktivt för att dittt team ska nå uppsatta mål.
Har förmågan att tänka kritiskt, är analytisk och ser nya möjligheter.
Är driven och kommunikativ, uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Har erfarenhet av att skapa prognoser och presentera insikter på ett tydligt sätt



Vi erbjuder dig:
Årlig Bonus & möjlighet till tilldelning i Optionsprogram Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid Möjlighet att själv välja din utrustning 6 veckors förskottsbetald semester Tjänstepension enligt ITP-plan Föräldralön i samband med föräldraledighet Försäkringar & årliga hälsokontroller Friskvårdsbidrag om 4 000 kr/år Pendlar du till jobbet så erbjuder vi parkeringsplats För dig som hellre tar hojen, så erbjuder vi förmånscykel Frukost & Fika – 10-knäckisen och 3-fikat väntar på dig Häng med på regelbundna after works och happenings Pingis til you drop in vår interna pingisliga Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden En utvecklingsplan för dig som individ Goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen


Om FINQR
FINQR - som är en del av Blingdale-koncernen - erbjuder en molnbaserad plattform för automatisering, optimering och analys av kundfordringar. Vi täcker in hela processen med fakturering, betalning, inkasso, krediter, bokföring och analys.
Vi fokuserar på att skapa en optimal upplevelse för både ekonomiavdelningen och gäldenärerna. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder.Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen får kunderna in pengarna snabbare, frigör värdefull tid, stärker kundrelationerna samt ökar översikten och kontrollen över kundfordringarna. Slutresultatet blir: bättre likviditet.

Ansök nu

Legal Counsel

Läs mer Nov 26
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:



Legal Counsel @ FINQR - en del av Blingdalefamiljen????

Vår vision är enkel! Vi vill hjälpa våra kunder att uppnå Ekonomi-Nirvana – ett tillstånd av konstant optimerad likviditet. FINQR-plattformen automatiserar, optimerar och analyserar kundfordringar och täcker in hela kedjan med fakturering, betalning, inkasso och bokföring.

Vi är ett fintechbolag med en stark grund och flera framgångar bakom oss. Efter att ha byggt upp vår verksamhet under ett par år är vi nu redo att ta nästa steg. Vi står inför en expansiv fas, och för att lyckas söker vi nu rätt kompetens för att stärka vårt juridiska och complianceområde. Vill du vara med och forma framtiden med oss?

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vara medlem i FINQRs ledningsgrupp med ansvar för strategi, produkterbjudande, performance och budget för vårt viktigaste affärsområde.

Ansvara för regelefterlevnad och som sakkunnig säkerställa att vi fortsatt agerar inom ramarna för god inkassosed.

Kartlägga och precisera vår framtida marknadsposition och fastställa var vår utvecklingspotential finns.

Ansvara för kravställning av ny funktionalitet mot vår produktavdelning.

Leda vårt operations-team bestående av Jurister och handläggare, samt  säkerställa effektiva processer och rutiner.

Samarbeta med säljavdelningen som vår representant och rådgivare i frågor om inkasso.

Bistå samtliga bolag i koncernen med juridisk rådgivning i frågor gällande avtalsrätt, immaterialrätt, arbetsrätt, dataskydd, compliance och andra relevanta juridiska områden.


Din bakgrund:

Vi söker dig som har en Juristexamen och +4 års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete - med fördel inom regelefterlevnad/compliance, obeståndsrätt/insolvensrätt eller annat relevant område .

Alternativt dig som har annan relevant universitetsutbildning tillsammans med erfarenhet från en verksamhet inom Fintech där du haft en betydande affärsutvecklande roll.

Vi tror att du:

Trivs i en rörlig organisation med högt tempo och drivs av att vara med på en utvecklingsresa.

Vill vara delaktig i att bygga upp en organisation och är van vid att ta ägandeskap för ditt arbete.

Har intresse för att ta dig an en ledarroll och arbeta proaktivt för att dittt team ska nå uppsatta mål.

Har förmågan att tänka kritiskt, är analytisk och ser nya möjligheter.

Är driven och kommunikativ, uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Har erfarenhet av att skapa prognoser och presentera insikter på ett tydligt sätt





 

Vi erbjuder dig:

???? Årlig Bonus & möjlighet till tilldelning i Optionsprogram
???? Arbeta hemifrån upp till 50% av din arbetstid
???? Möjlighet att själv välja din utrustning
???? 6 veckors förskottsbetald semester
???? Tjänstepension enligt ITP-plan
????????????????? Föräldralön i samband med föräldraledighet
???? Försäkringar & årliga hälsokontroller
??????????? Friskvårdsbidrag om 4 000 kr/år
???? Pendlar du till jobbet så erbjuder vi parkeringsplats
???? För dig som hellre tar hojen, så erbjuder vi förmånscykel
???? Frukost & Fika – 10-knäckisen och 3-fikat väntar på dig
???? Häng med på regelbundna after works och happenings
???? Pingis til you drop in vår interna pingisliga
???? Saas & Fintech - två av de hetaste branscherna på marknaden
???? En utvecklingsplan för dig som individ
???? Goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen



Om FINQR ????

FINQR - som är en del av Blingdale-koncernen - erbjuder en molnbaserad plattform för automatisering, optimering och analys av kundfordringar. Vi täcker in hela processen med fakturering, betalning, inkasso, krediter, bokföring och analys.

Vi fokuserar på att skapa en optimal upplevelse för både ekonomiavdelningen och gäldenärerna. På så sätt gör vi inte bara livet enklare för våra kunder utan också för deras kunder.

Genom att låta FINQR optimera och automatisera faktureringen får kunderna in pengarna snabbare, frigör värdefull tid, stärker kundrelationerna samt ökar översikten och kontrollen över kundfordringarna. Slutresultatet blir: bättre likviditet.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Bli en del av Aspias tillväxtresa som Senior Sales i Malmö!

Account manager
Läs mer Maj 6
Är du redo att ta steget in i en dynamisk och inspirerande säljmiljö där varje dag innebär nya möjligheter? Aspia Group, Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning söker nu en Senior Sales för att förstärka teamet i Malmö. Om du har en passion för att bygga hållbara affärsrelationer, en entusiasm för att identifiera kundbehov och vill arbeta inom en framåtlutad organisation, då vill vi gärna träffa dig! På Aspia har man fokus på sina medarbetare och strävar alltid efter att du ska ha din bästa tid i karriären- välkommen till en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och som har affären i centrum!

Din Roll

Som en del av säljteamet på Aspia kommer du att verka i en föränderlig miljö där kundens behov alltid står i centrum. Du blir en del av ett engagerat team och som Senior Sales kommer du att arbeta med att skapa och upprätthålla starka affärsrelationer, med fokus på nykundsbearbetning. Tillsammans med våra experter inom redovisning, lön, skatt och andra företagsnära tjänster, kommer du att hitta och presentera de mest effektiva lösningarna för våra kunder. Du har stort eget ansvar att prospektera och fylla din kalender med kvalitativa möten.

Som Senior Sales på Aspia utlovas en utmanande och spännande roll där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete inom våra givna ramar och där ditt arbete kommer att bidra till Aspias fortsatta tillväxt och utveckling.

Din Profil

Vi söker dig som är proaktiv och har ett starkt engagemang för att nå uppsatta mål. Du trivs i en roll där sociala interaktioner och relationsbyggande står i fokus. Du är van vid att leverera resultat och har god känsla för siffror och budget. Erfarenhet från branschen är ett plus, men din personlighet och engagemang är det som verkligen gör skillnad. Om du känner glädje över att skapa kontakter och driva affärer är detta rollen för dig!

Vi söker dig som:

• Tycker om att skapa kontakt med nya människor och potentiella beställare
• Har erfarenhet av tjänsteförsäljning och arbetat med komplexa affärer
• Har förmågan att identifiera och bygga relationer med beslutsfattare
• Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska

Aspia erbjuder kvalitativa tjänster där du behöver vara experten som kan lyfta fram vårt unika värde och genomföra djupgående behovsanalyser för att möta kunders varierande behov. Din nyfikenhet, lyhördhet och samarbetsförmåga kommer att vara nyckeln till din framgång.

Aspia erbjuder

På Aspia strävar man efter att ge dig den bästa tiden i din karriär. För att uppnå detta har man bland annat fokus på medarbetarnas framtid, balans i livet och hur viktigt det är att ha roligt på jobbet. Klicka här för att läsa mer om detta. Inom Aspia värdesätts balansen mellan arbete och privatliv. Hos Aspia får du flexibel arbetstid med frihet under ansvar och du erbjuds även:

• Kollektivavtal och attraktiva förmåner
• Stöttande medarbetarsamtal med fokus på din personliga utveckling
• Ett härligt och kompetent team i en stimulerande och social arbetsmiljö

Hos Aspia får du möjlighet att utvecklas och växa i en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för våra kunder och för din egen karriär!

Om Aspia

Aspia Group är Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning. Inom koncernen verkar varumärkena Aspia, Accountor och Skeppsbron Skatt. Med över 3 100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina, stödjer vi över 39 000 kunder – från småföretag till internationella koncerner. Tillsammans skapar vi värde och driver utvecklingen framåt, med en årlig omsättning på 3,5 miljarder SEK.

Ansökan

I den här processen samarbetar Aspia med Jurek. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Holmberg på 0760 02 69 20 eller maria.holmberg@jurek.se alternativt Malin Sjöström på 0709 72 14 70 eller malin.sjostrom@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Legal Counsel to Perstorp Group

Bolagsjurist
Läs mer Apr 17
Perstorp believes in improving everyday life – making it safer, more convenient and more environmentally sound for billions of people all over the world. As a world leading specialty chemicals company, our innovations provide essential properties for products used every day and everywhere. You´ll find us all the way from your car and mobile phone to towering wind turbines and the local dairy farm. Simply put, we work to make good products even better, with a clear sustainability agenda.

We are now looking for a Senior Legal Counsel to join our head office in Malmö.

About the role

As Senior Legal Counsel, you will assist and advice Perstorp Group Companies (both Swedish and foreign subsidiaries), units and functions in various legal matters but focus on supporting the procurement department within one of our business units. You will draft, review, and negotiate procurement agreements. When needed, you will also support the sales side and provide advice on other internal matters, such as investment projects.

The legal function is led by VP Head of Legal Department and consists of seven legal counsels and one executive assistant. The function is divided into three different sub-functions, and you will be part of the one supporting the Business Unit Intermediates and report to Head of Legal Intermediates. The Legal Department is responsible for the group´s overall needs of legal services. Hence you will work close to the business and have daily contact with colleagues both in Sweden and cross-border.

You will work from our head office, which is located in the city center of Malmö, next to the train station.

What we are looking for

We are looking for a qualified lawyer with a Master of Laws (LL.M) and at least 8 years of experience from an in-house legal counsel role or reputable law firm. You have a broad foundation in business law and solid experience of working with commercial agreements, including procurement agreements. The ideal candidate is a skilled negotiator with the ability to navigate complex contract negotiations and achieve optimal outcomes for the business. You have excellent language skills in both Swedish and English.

To succeed in this role, you are independent, solution-oriented, and business-minded, with a caring and collaborative approach. You possess a high level of integrity and are confident in your expertise and decision-making. Furthermore, you have excellent communication skills and thrive in a team-oriented environment.

What we offer you

You are offered a varied and exciting position where you will work close to the business in a dynamic and international context. At Perstorp, you have room to grow, challenge and learn. Thanks to our global presence, you have the opportunity to work with cross-functional teams and connect with people across the globe. Although Perstorp have operations in many different countries, Perstorp is still considered a small company, which means that each employee can make a real difference.

About Perstorp Group

Founded in Sweden in 1881, Perstorp´s focused innovation builds on more than 140 years of experience, representing a complete chain of solutions in organic chemistry, process technology and application development. Perstorp has approximately 1,500 employees and manufacturing units in Asia, Europe and North America. Sales in 2023 amounted to 12.2 billion SEK. Perstorp is a wholly-owned subsidiary of PETRONAS Chemicals Group Berhad (PCG), Malaysia´s leading integrated chemicals provider and part of PETRONAS Group.

Learn more at www.perstorp.com 

Contact and Application

In this recruitment process, Perstorp Group is supported by Jurek Recruitment & Consulting. Please apply via www.jurek.se. Kindly note that we do not accept applications by email. For any questions, please contact Recruitment Consultant Linn Marthinussen by phone 076-002 69 41, or by email at linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

Copenhagen Malmö Port söker lönespecialist

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 14
Copenhagen Malmö Port (CMP) är en fullservicehamn och en av Skandinaviens största hamnoperatörer med verksamhet i Köpenhamn, Malmö och Visby. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, järnväg, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Vi är med vår strategiska placering katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt, och via innovation, digitalisering och hållbara lösningar arbetar vi i partnerskap för att göra den blå industrin grönare. Tillsammans med våra cirka 300 kompetenta kollegor har du möjligheten att bidra med din kunskap och ditt engagemang för att nå vårt mål: att bli en av världens mest hållbara hamnar!

Arbetsbeskrivning

Som lönespecialist hos oss blir din huvuduppgift att administrera CMP:s lönesystem. Du har ett helhetsansvar över löneprocessen från start till slut och kommer att hantera ca 200 kollektivanställda och tjänstemän, i lönesystemet Hogia samt HR-systemet Sympa. Du tillhör ett härligt HR-team, som sitter i både Malmö och Köpenhamn, och du har en lönekollega att samarbeta med på den danska sidan. I vardagen har du ansvaret för det svenska lönearbetet. Vi sitter i fina lokaler i Mellersta Hamnen i Malmö och merparten av arbetstiden sker på företagets kontor. Du rapporterar direkt till HR Manager i Malmö.

Du kommer bl.a. att arbeta med löneprocess från början tillslut som t.ex:

• Registrera och kontrollera rörliga transaktioner, såsom tidrapporter och avvikelserapporter i lönesystemet och delvis i försystem.
• Ansvara för uppdatering av lönesystemet och delar i medarbetarsystemet vid t.ex. förändringar, nyanställningar.
• Ansvara för utbetalning av löner, ersättningar och förmåner till medarbetare med huvudarbetsplats i Malmö.
• Ansvara för att lönerutiner fungerar och att skatter, avgifter och statistik hanteras korrekt.
• Administration kring medarbetarnas sjukdagar, permission, semester och semesterlön/semestertillägg samt annan ledighet enligt FML från inkomna attesterade ledighetsansökningar, samt intyg för sjuk, VAB och dyl.
• Handha arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och liknande dokument som rör bolagets medarbetare.
• Redovisa medarbetarnas skatter, införslar och andra avgifter.
• Ta fram underlag och beräkna löneskatten.
• Ansvara för administration av SINK-beskattning.

Du kommer också att: 

• Upprätta statistik för både interna och externa intressenter
• Ansvara för att hålla sig uppdaterad på lagar, regler, kollektivavtal och lokala avtal som berör avlöningsarbetet
• Administrera tjänstepensions- och försäkringsfrågor samt hålla sig uppdaterad med förändringar och nyheter inom ämnet
• Utbilda/informera ledare och medarbetare i nya rutiner samt följa upp
• Samarbeta med företagets ekonomi i diverse avstämningar
• Utveckla- och förbättra processer och arbetssätt
• Vid behov bistå med HR-administration

Vem är du?

Du har tidigare arbetat brett med lönearbete och är trygg med hela processen, både för kollektivarbetare och tjänstemän. Har du dessutom erfarenhet av Hamn- och Stuveriavtalet eller från industribranschen är det ett stort plus. Du har även erfarenhet av viss HR-administration och har en förmåga att förstå den röda tråden och vad man kan bidra med inom HR och lön.
Eftergymnasial utbildning inom lön är meriterande. 

Du är van vid att arbeta i lönesystemet Hogia och HR-systemet Sympa, och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Vi ser att du är en självgående person som trivs med att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har lätt för att se helheten, samarbetar gärna och bidrar aktivt till att utveckla arbetssätt och processer.
Du talar och skriver obehindrat på svenska, behärskar engelska och förstår gärna danska, då du kommer att ha kontakt med kollegor i Danmark.

Som person är du prestigelös, initiativtagande och trygg i din roll. Du gillar att ta ansvar, delar gärna med dig av din kunskap och stöttar teamet där det behövs. Du är en självgående person som trivs med många kontaktytor och har en förmåga att planera och prioritera, även när oväntade situationer uppstår.

Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Copenhagen Malmö Port med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Merima Kastrat på mejl: merima.kastrat@jurek.se 

Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting AB är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och konsultlösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom Law, Business support, Finance, HR och Marketing/Communication.

Ansök nu

Bli en del av Aspias tillväxtresa som Senior Sales i Malmö!

Account manager
Läs mer Apr 16
Är du redo att ta steget in i en dynamisk och inspirerande säljmiljö där varje dag innebär nya möjligheter? Aspia Group, Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning söker nu en Senior Sales för att förstärka teamet i Malmö. Om du har en passion för att bygga hållbara affärsrelationer, en entusiasm för att identifiera kundbehov och vill arbeta inom en framåtlutad organisation, då vill vi gärna träffa dig! På Aspia har man fokus på sina medarbetare och strävar alltid efter att du ska ha din bästa tid i karriären- välkommen till en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och som har affären i centrum!

Din Roll

Som en del av säljteamet på Aspia kommer du att verka i en föränderlig miljö där kundens behov alltid står i centrum. Du blir en del av ett engagerat team och som Senior Sales kommer du att arbeta med att skapa och upprätthålla starka affärsrelationer, med fokus på nykundsbearbetning. Tillsammans med våra experter inom redovisning, lön, skatt och andra företagsnära tjänster, kommer du att hitta och presentera de mest effektiva lösningarna för våra kunder. Du har stort eget ansvar att prospektera och fylla din kalender med kvalitativa möten.

Som Senior Sales på Aspia utlovas en utmanande och spännande roll där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete inom våra givna ramar och där ditt arbete kommer att bidra till Aspias fortsatta tillväxt och utveckling.

Din Profil

Vi söker dig som är proaktiv och har ett starkt engagemang för att nå uppsatta mål. Du trivs i en roll där sociala interaktioner och relationsbyggande står i fokus. Du är van vid att leverera resultat och har god känsla för siffror och budget. Erfarenhet från branschen är ett plus, men din personlighet och engagemang är det som verkligen gör skillnad. Om du känner glädje över att skapa kontakter och driva affärer är detta rollen för dig!

Vi söker dig som:

• Tycker om att skapa kontakt med nya människor och potentiella beställare
• Har erfarenhet av tjänsteförsäljning och arbetat med komplexa affärer
• Har förmågan att identifiera och bygga relationer med beslutsfattare
• Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska

Aspia erbjuder kvalitativa tjänster där du behöver vara experten som kan lyfta fram vårt unika värde och genomföra djupgående behovsanalyser för att möta kunders varierande behov. Din nyfikenhet, lyhördhet och samarbetsförmåga kommer att vara nyckeln till din framgång.

Aspia erbjuder

På Aspia strävar man efter att ge dig den bästa tiden i din karriär. För att uppnå detta har man bland annat fokus på medarbetarnas framtid, balans i livet och hur viktigt det är att ha roligt på jobbet. Klicka här för att läsa mer om detta. Inom Aspia värdesätts balansen mellan arbete och privatliv. Hos Aspia får du flexibel arbetstid med frihet under ansvar och du erbjuds även:

• Kollektivavtal och attraktiva förmåner
• Stöttande medarbetarsamtal med fokus på din personliga utveckling
• Ett härligt och kompetent team i en stimulerande och social arbetsmiljö

Hos Aspia får du möjlighet att utvecklas och växa i en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för våra kunder och för din egen karriär!

Om Aspia

Aspia Group är Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning. Inom koncernen verkar varumärkena Aspia, Accountor och Skeppsbron Skatt. Med över 3 100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina, stödjer vi över 39 000 kunder – från småföretag till internationella koncerner. Tillsammans skapar vi värde och driver utvecklingen framåt, med en årlig omsättning på 3,5 miljarder SEK.

Ansökan

I den här processen samarbetar Aspia med Jurek. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Holmberg på 0760 02 69 20 eller maria.holmberg@jurek.se alternativt Malin Sjöström på 0709 72 14 70 eller malin.sjostrom@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kontorsassistent sökes till Fredersen Advokatbyrå i Malmö

Receptionist
Läs mer Mar 13
Fredersen erbjuder kvalificerad affärsjuridisk rådgivning till framför allt stora och medelstora transaktionsintensiva företag. Vi hanterar komplexa och prestigefulla uppdrag för våra klienter och det kan handla om såväl transaktioner och tvister som allmänna juridiska frågor i klienternas löpande verksamhet.
Hos oss får du många av den stora byråns fördelar men i ett mindre format, och med en omväxlande vardag erbjuds du ett spännande arbete kombinerat med stora möjligheter till personlig utveckling.

Nu söker vi en kontorsassistent på ca 50–75 % till vårt kontor i centrala Malmö

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som gärna har arbetat kontorsassistent eller liknande i en tidigare roll och brinner för att ge god service, möta människor och har ett helhetsperspektiv i din yrkesroll. Du kan prioritera och organisera, har förmågan att se förbättringsmöjligheter och var din service behövs bäst.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att utgöras av sedvanlig kontorsservice och följande uppgifter är vanligt förekommande:

• Intern support för kollegor – ex. enklare IT hantering och beställningar
• Möten: boka mötesrum, ta emot besök, kaffe, duka undan m.m.
• Inventering och beställning av kontors- och förbrukningsmaterial
• Kontakter med städfirma, leverantörer, växtservice mfl.
• Återvinning och sekretesskärl
• Posthantering inkl. hämta rek och budservice
• Kontaktperson hyresvärd, felanmälan och övriga lokalfrågor

Vem är du?
För att passa in i vår verksamhet ska du ha en professionell inställning, en karismatisk och förtroendeingivande personlighet samt ett starkt driv och engagemang. Samtidigt är det viktigt att du är driven och strukturerad, men också prestigelös och ödmjuk. Vi värnar om att bevara vår goda, personliga stämning och starka kollegialitet, då vi är övertygade om att detta, i kombination med vår höga grad av specialisering och flexibilitet, skapar de bästa förutsättningarna för våra klienters affärer. 

Ansökan
Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: 50–70 %
Placering: Malmö

Hantering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och vi ser fram emot att få dina handlingar så snart som möjligt. För ytterligare information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Merima Kastrat på mejl: merima.kastrat@jurek.se 

Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting AB är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och konsultlösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom Law, Business support, Finance, HR och Marketing/Communication.

Ansök nu

Jurist med lokalhyresrättslig inriktning

Organisationsjurist
Läs mer Mar 6
Visita är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar nära 6000 medlemsföretag med 9000 verksamheter. Bland våra medlemmar finns restauranger, hotell, campingar, nöjesparker, vandrarhem, spaanläggningar, turistbyråer och skidanläggningar. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga uppgift att teckna branschens kollektivavtal, stödja Visitas medlemsföretag i att växa och utvecklas och driva frågor som är viktiga för besöksnäringen. Läs gärna mera på www.visita.se

 

Visita söker nu en engagerad jurist med lokalhyresrättslig inriktning till vårt hyresrättsliga team på avdelningen Branschjuridik.

Arbetsbeskrivning

Du blir en del av ett team av åtta jurister, varav fyra arbetar främst med hyresfrågor. Tyngdpunkten i denna tjänst kommer att ligga på lokalhyra, arrende och vissa fastighetsrättsliga frågor i övrigt. Du kommer att företräda medlemsföretag i hyresförhandlingar, uppträda som ombud för medlemsföretag hos bl.a. hyresnämnden och medverka vid kurser för företag i hyresrätt.

Som branschjurist på Visita kommer du även att informera, ge råd till och, biträda våra medlemsföretag i ett brett spektrum av olika branschrelaterade frågor. Det ingår också att skriva remissvar och på annat sätt delta i Visitas påverkansarbete för att främja villkoren för företagande i besöksnäringen.

Du kommer att få arbeta med samhälls- och näringspolitiska frågor på ett brett plan. Eftersom våra medlemmar storleksmässigt varierar från mycket små enskilda företag till stora internationella kedjor är det viktigt att du har en god förståelse för komplexiteten i vår bransch. Resor i tjänsten förekommer.

Vem är du?

Du har en juristexamen och minst fem års relevant arbetslivserfarenhet av lokalhyresfrågor. Du har goda kunskaper om hyreslagstiftningen.

Som person är du social, prestigelös, ansvarsfull och kommunikativ. Du är van att arbeta självständigt som en del av ett team. Du har ett lyhört, förtroendeingivande och relationskapande förhållningssätt gentemot våra medlemsföretag, likväl som till med- och motparter.
För att lyckas i rollen behöver du även vara serviceinriktad, lösningsorienterad och ha medlemsnyttan i fokus. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder

Detta är en spännande och omväxlande tjänst, i en mycket framtidsorienterad och ständigt växande organisation, som representerar en starkt växande näring. Visita har för närvarande ett 60-tal medarbetare vilket bl.a. innebär ett decentraliserat arbetssätt och korta beslutsvägar.
Visitas huvudkontor finns i moderna lokaler på Sveavägen mitt i Stockholms city men vi har även regionkontor på andra platser. Denna tjänst kan vara placerad i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Umeå. Vi kännetecknas av en öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär och för att trivas bör du tycka om att arbeta i en dynamisk kultur med höga ambitioner. En organisation att trivas och utvecklas i.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu