Malmö: UNDERHÅLLSTEKNIKER INOM AUTOMATION TILL VOESTALPINE BÖHLER WELDCARE

Hitta ansökningsinfo om jobbet UNDERHÅLLSTEKNIKER INOM AUTOMATION TILL VOESTALPINE BÖHLER WELDCARE i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-13 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta med automationsnära underhålls- och förbättringsarbete hos en globalt ledande tillverkare av specialprodukter för ytbehandling och rengöring? voestalpine Böhler weldCare söker nu en Underhållstekniker till sin nybyggda och toppmoderna fabrik i Malmö.

Din vardag
Vid vår skräddarsydda och toppmoderna fabrik, i Malmö, tillverkar vi olika kemiska produkter för ytbehandling av rostfritt stål som man använder för att materialet ska återfå sina egenskaper efter olika typer av bearbetning tex i samband med svetsarbeten. Vid fabriken i Malmö är vi ett team på 9 personer fördelat mellan Produktion, Applikationsutveckling / R&D och Logistik.

Tjänsten som Underhållstekniker är ny och kommer att ha som huvudfokus att hjälpa oss att utveckla och implementera rutiner och åtgärder för anläggningens avhjälpande och förbyggande underhåll. Produktionen är komplex och sker med en hög grad av automation/processtyrning (iFix samt Siemens S7). Allt underhållsarbete bereder och dokumenterar vi med hjälp av vårt underhållssystem idus. Vi ger dig stora möjligheter att påverka och utvecklas i din roll, i nära samarbete med våra interna specialister (främst VD, Produktionsledare och Applikationsingenjör/R&D) och externa samarbetspartners inom bl.a. processtyrning och automation.

I din roll sin Underhållstekniker kommer du att:

- Löpande utföra felsökning och förebyggande underhåll tillsammans med kollegor inom produktion (ledare samt operatörer)

- Skapa, förbättra och implementera avhjälpande och förebyggande underhållsrutiner

- Planera, riskbedöma och praktiskt utföra processändringar

- Vara en stödfunktion för produktion och lager/logistik

- Aktivt arbeta med löpande förbättringsarbeten och projekt (Lean/5S)

Du rapporterar direkt till VD och kommer även få ett delegerat ansvar för drift och kontroll av våra fastighetsnära nödsystem, sprinkleranläggning m.m. och för deras systematiska underhållsbehov. Tjänsten är dagtid måndag-fredag 0700-1530. När du blivit bekant med anläggningen kommer du att ingå i vår beredskap/jour (var femte vecka).

Vem är du?
Vi söker dig som har en tidigare erfarenhet av systematiskt drift- och underhållsarbete inom processteknisk/kemisk industri. Du har troligen en eftergymnasial utbildning och har erfarenhet av avhjälpande och förebyggande underhållsarbete, både praktiskt och administrativt. Har du dessutom arbetat med något utav våra systemlösningar för underhåll (idus) och/eller automation DCS/PLC (iFix/Siemens) är det naturligtvis meriterande. Det dagliga arbetet kräver att du behärska svenska (flytande) samt är van vid att läsa och kommunicera på engelska som är vårt övergripande koncernspråk.

Som person är du öppen, tydlig, kommunikativ och engagerad. Du arbetar helt naturligt på ett strukturerat sätt och är självgående, lugn och stabil till din natur. Ser helheten men kan fokusera på det som för arbetet framåt.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar voestalpine Böhler weldCare med Nexer Recruit och får du tjänsten kommer du att anställas av voestalpine Böhler weldCare AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Björn Larsson på telefonnummer: 072-572 36 70 (tel:+46705723670) eller via e-post: bjorn.larsson@nexergroup.com

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Om voestalpine Böhler weldCare
voestalpine Böhler weldCare AB tillverkar ytbehandlingskemikalier för rostfritt stål i Fosie i Malmö. Fabriken är ny och har varit i drift sedan 2021, men produktion har skett på andra ställen ända sedan 1958. Vid anläggningen jobbar idag 9 personer direkt knutna till produktion och teknisk support, försäljning sker framför allt via globala säljbolag. I samma lokaler finns även två andra bolag i voestalpinekoncernen, med vilka vissa funktioner delas, totalt finns det ca 25 anställda på anläggningen. voestalpine Böhler Welding är ledande inom svetsningens värld och som en del av voestalpine steel and technology group har vi över 100 års erfarenhet, 50 dotterbolag och 1 000 försäljningspartners över hela världen. Med vår omfattande produktportfölj, svetsexpertis och globala inriktning är vi en totalleverantör och säkerställer de bästa resultaten för de mest krävande utmaningarna.
För mer information se denna länk: https://www.voestalpine.com/welding/global-en/products/consumables/finishing-chemicals/ (https://www.voestalpine.com/welding/global-en/products/consumables/finishing-chemicals/)Missa inte filmen om vår malmöfabrik: https://youtu.be/rS4v2pM3sOQ?si=HcPkhVdvtHAoFBFv

sökord: underhållstekniker / produktionstekniker / processtekniker / automationstekniker / drifttekniker / PLC / DCS / Siemens S7 / iFix / idus / förebyggande underhåll /

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Underhållsmekaniker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Underhållsmekaniker.

Ventilationstekniker

Läs mer Apr 4
Är du en skicklig och erfaren ventilationstekniker som vill arbeta i en spännande och omväxlande roll? Vi söker en engagerad ventilationstekniker till vårt team som kan säkerställa optimal drift och underhåll av våra ventilationssystem.
Om oss
Magle Group är ett innovativt företag som arbetar med kontraktstillverkning av läkemedel, samt framställning egna produkter och medicinsk utrustning. Du kommer att vara en del av vår Engineering-avdelning och främst ansvara för uppgifter på vår anläggning i Malmö, men också i Lund samt Køge och Hårlev i Danmark. Engineering arbetar med hög kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet som våra kärnvärden och vi söker nu en ny medarbetare för att stärka vårt team.

Dina primära ansvarsområden kommer att omfatta:
Installation, service och underhåll av ventilationssystem.
Felsökning och reparation av ventilationssystem.
Arbete med mekaniska, elektriska och datoriserade system.
Säkerställa att alla arbetsuppgifter utförs enligt gällande lagstiftning och säkerhetsnormer.
Dokumentation av utförda arbetsuppgifter.
Rådgivning i projekt om de bästa ventilationslösningarna.

Vi söker en kandidat med följande kvalifikationer:
Utbildning som ventilationstekniker eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av installation och service av ventilationssystem.
Kunskap om lagar och förordningar inom området.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Körkort (B) är ett krav.
God teknisk förståelse och känsla för detaljer.

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande tjänst med möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En inspirerande och dynamisk arbetsmiljö i ett företag som prioriterar kvalitet och innovation.
En bra arbetsmiljö med erfarna och hjälpsamma kollegor.
Flexibel arbetstid och goda arbetsvillkor.

Vi är ett värderingsstyrt företag där våra principer bygger på IMPACT. Därför lägger vi stor vikt vid hur du passar in i vår verksamhet.
Låter denna tjänst som din nästa utmaning? Skicka in ditt CV och personliga brev till oss. Denna rekrytering kommer ske löpande så vi ser fram emot din ansökan snarast. Dock senast den 16 April, 2025.
Observera att du behöver ha ett gilitigt arbetstillstånd som möjliggör att du även kan arbeta i Danmark.

Ansök nu

Underhållsplanerare - Malmö

Läs mer Maj 9
Är du en driven tekniker/ mekaniker som trivs med ett varierande jobb och värdesätter goda utvecklingsmöjligheter? Nu söker Aryzta Bakeries i Malmö en Underhållsplanerare.

Om företaget

ARYZTA Bakeries Nordic AB grundades som ett litet familjeföretag 1915 men var sedan 1998 en del av en amerikansk koncern som heter Fresh Start Bakeries (FSB). År 2010 förvärvades FSB av ARYZTA AG som är en av världens största koncern inom bageribranschen med tillverkning i samtliga världsdelar. ARYZTA Bakeries Nordic AB har två produktionsanläggningar i Sverige (Stockholm och Malmö). ARYZTA Bakeries Nordic AB bakar bröd åt till en del av ledande hamburgerkedjorna i Norden.

Vi söker en engagerad och strukturerad Underhållsplanerare som vill vara med och säkerställa en effektiv och tillförlitlig drift av vår anläggning. I denna roll blir du ansvarig för att planera och utveckla underhållet för att maximera anläggningens prestanda och livslängd.





Om rollen

Som Underhållsplanerare kommer du att ansvara för att:

Planera och optimera förebyggande underhåll och arbetsordrar, inklusive reservdelskontroll.
Säkerställa korrekt användning av CMMS-system (t.ex. SAP, PM eller annat) för att hantera underhåll och reservdelar.
Producera rapporter och analysera data för att kontrollera och optimera avdelningens utgifter inom budgetramar.
Förbereda och underhålla teknisk dokumentation, serviceavtal och spårning av jobb och reservdelar.
Koordinera serviceavtal och hantera leverantörer, inklusive förhandlingar.
Säkerställa att anläggningen alltid är audit-redo enligt IFS/BRC/AIB-standarder.
Delta i kvalitets- och säkerhetsrevisioner samt HACCP-team vid behov.
Arbeta tvärfunktionellt för att driva kontinuerliga förbättringar och optimera processer.


Kvalifikationer och erfarenhet

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har:

Erfarenhet av underhållsplanering, helst inom en automatiserad industri.
Kunskap om CMMS-system och tillgångsskydd.
Förståelse för budget- och kostnadskontroll samt rapportering.
Erfarenhet av projektledning och förbättringsarbete.
Förmåga att analysera data och trender för att driva underhållsstrategier.
Hög IT-mognad och vana vid att skapa rapporter och dokumentation.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Min 3-5 års erfarenhet/eller väl dokumenterad erfarenhet av planering och kontroll av underhåll.








Personliga egenskaper

Vi söker dig som har en analytisk och strukturerad inställning, med förmågan att se helheten och förstå hur olika delar hänger samman. Du är en naturlig problemlösare som tar ett proaktivt och strategiskt grepp om utmaningar. Att samarbeta med andra ser du som en självklarhet, och du trivs i en tvärfunktionell miljö där du får bidra till utveckling och förbättring. Med ditt driv och engagemang strävar du alltid efter att optimera processer och arbetssätt för att skapa en mer effektiv och hållbar verksamhet.

Vi erbjuder:

En spännande och utvecklande roll i en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Här blir du en del av ett kompetent och engagerat team som värdesätter samarbete och kunskapsutbyte. Du får chansen att påverka och utveckla underhållsstrategier och processer, där ditt arbete gör verklig skillnad. Dessutom erbjuder vi konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner som speglar din kompetens och insats.

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar Aryzta Bakeries med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se

Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Underhållsmekaniker- Malmö

Läs mer Apr 17
Är du en lösningsorienterad och praktiskt lagd tekniker som vill ta nästa steg i din karriär?Vi söker nu en nyckelperson till ett välrenommerat företag inom tillverkningsindustrin – ett bolag som erbjuder stabilitet, utvecklingsmöjligheter och en teknikintensiv vardag. För rätt person finns chansen att bli en viktig del av ett sammansvetsat team med högt engagemang och god sammanhållning.

Om rollen

I den här rollen arbetar du främst med mekaniskt underhåll (ca 70 %) samt enklare elarbeten (ca 30 %), med målet att säkerställa ett effektivt och tillförlitligt produktionsflöde. Fokus ligger på förebyggande underhåll, men också akuta felsökningar och förbättringsarbete.

Vi söker dig som har

Erfarenhet som mekaniker, industrielektriker eller underhållstekniker (minst 2 år)
Praktiska kunskaper inom mekanik, pneumatik och gärna svets, borrning och maskinbearbetning
Ett stort tekniskt intresse och en tydlig "hands-on"-mentalitet
Förmågan att arbeta lösningsorienterat även i stressade situationer
God vana från produktionsmiljö – erfarenhet från livsmedelsindustrin är meriterande


Utbildning inom el eller mekanik är positivt men inte avgörande – vi värdesätter praktisk erfarenhet högre än akademiska meriter.

Du är noggrann, ansvarsfull och har en stark känsla för kvalitet i det du gör. Du trivs med att arbeta både självständigt och i mindre team, där samarbete och eget ansvar går hand i hand. Flexibilitet är en självklarhet för dig, och du känner dig trygg i att arbeta enligt ett roterande skiftschema med morgon-, kvälls- och nattskift samt viss helgtjänstgöring.

Övrigt

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Automation Technician

Läs mer Dec 17
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 415 anställda och omsätter ca: 1,6 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.
Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se

Automation Technician
Som Automation Technician kommer du att vara en del av Production Support och supportera vår automatiserade produktionslina. Din roll är central och innefattar ett antal varierande och utmanande arbetsuppgifter som säkerställer att vår produktion flyter på utan avbrott.

I din roll kommer du att:
Delta vid byggnation och driftstart av vår nya automatiserade monteringsline.
Genomföra både planerat och avhjälpande underhåll för att minimera produktionsstopp.
Felsöka och initiera förbättringsarbeten för att optimera produktionslinan.

För att lyckas i rollen bör du ha:
Flerårig erfarenhet från automatiserad verksamhet.
Mekanisk kunnighet för att hantera stopp i produktionen och utföra finmekaniskt arbete inom underhåll och förbättringsarbeten.


Kunskap inom följande områden är meriterande:
Pneumatik: Baskunskaper för avhjälpande underhåll.
Robotar: Baskunskaper för avhjälpande underhåll, särskilt med ABB-robotar.
Visionsystem: Hantering av system som Cognex.
El-komponenter och elschema: Baskunskaper för avhjälpande underhåll.
Felsökning av PLC-program: Speciellt med Siemens TIA-portal.
Arbete med limmer och härdprocesser.


Vi söker en samarbetsvillig lagspelare som delar våra värderingar av innovation, kvalitet och samarbete. Det är viktigt att du är initiativrik och kan arbeta både självständigt och i grupp.

Inledningsvis kommer du att arbeta dagtid, men vi planerar att övergå till tvåskift under 2025.


Om du är intresserad av att vara en del av vår framgångsrika och innovativa organisation, skicka in din ansökan tillsammans med ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för oss.
Vi värdesätter även förmågan att arbeta självständigt och i grupp, initiativförmåga och engagemang. Att arbeta kreativt, analytiskt och strukturerat i problemlösande miljöer är en självklarhet för rollen.
Vi söker dig som vill vara med oss på resan och för att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande samt trivs i en snabbrörlig och samarbetsorienterad miljö. För att trivas i rollen har du ett affärsmässigt förhållningssätt där du strukturerar och driver dina processer framåt.
Vi drivs av våra värderingar Performance, Innovation och Commitment! – Det tror vi att du också gör!
Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet.
Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:
HR Senior Recruiting Specialist - Joacim Larsson Joacim.larsson@aimpoint.com
Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer på vår hemsida.
Du söker tjänsten via vår karriärhemsida.
Var med på vår resa - Aimpoint AB
Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Underhållschef

Läs mer Apr 15
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork……men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss!
Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang.
Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024!
Underhållscheftill Limhamn
Brinner du för underhållsfrågor och vill vara med och skapa en verksamhet som ständigt är på topp? Då har du möjligheten hos oss!
Vad innebär rollen som underhållschef?
Du har det övergripande ansvaret för anläggningens underhåll och är ansvarig för maskinparkens och fastighetens långsiktiga utveckling avseende kapacitet, driftsäkerhet och effektivitet. Du arbetar för att skapa förutsättningar att nyttja anläggningen optimalt samt skapa positiva resultat, du analyserar verksamhet, arbetar fram förbättringar tillsammans med personalen och följer upp arbetet.
Verksamheten är kopplad till många olika lagar och regler och i ditt ansvar ingår att säkerställa att anläggning drivs i enlighet med dessa och att vid förändringar säkerställer att de implementeras på ett bra sätt.
En annan viktig del i ditt arbete är att i nära samarbete med produktion driva säkerhetsarbetet på anläggningen. Det avspeglar sig givetvis genom hur arbetet på anläggningen genomförs och att det kontinuerligt och systematiskt följs upp ur arbetsmiljösynpunkt, men också i att bygga en säkerhetskultur som genomsyrar allt arbete.
Du har också en mycket aktiv roll vid samtliga projekt kopplat till maskiner, installationer samt vår fastighet.
Mer specifikt innebär rollen:
Skötsel/drift av fastighet, ventilation, kemikaliehantering och panna/ånga
Arbete inom VVS, mekanik, pneumatik, hydraulik och elektronik
Ansvara för brandskyddsarbete och säkerställa att verksamheten följer gällande säkerhetsföreskrifter och regelverk
Planering och uppföljning av förebyggande underhåll
Arbetsledning av underhållsavdelning och delaktighet i det dagliga underhållsarbetet
Ansvara för utvecklingssamtal och kompetensutveckling av underhållstekniker
Verka för en god arbetsmiljö, kontinuerligt driva genomförandet och tillämpningen av riskbedömningar.
Projektledning inom ditt ansvarsområde inkl. viss förhandling och offerttagning
Inköp inom ditt ansvarsområde

Du kommer att ha ansvar för 6 kompetenta medarbetare och ingår i ledningen för produktion. Du rapporterar till Platschefen.
Varför ska du välja Elis? Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågorna står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag!
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för denna roll söker vi dig som har arbetslivserfarenhet från en liknande roll med personalansvar och med ansvar för ett företags produktionsutrustning, gärna från en större organisation.
I denna roll har du många kontaktytor och ansvarsområden. För att du ska vara framgångsrik i detta ser vi därför att du är tydlig och effektiv i din kommunikation samt är trygg i ditt ledarskap. Du är van att ta ansvar och du är duktig på att komma i mål med dina åtaganden. Du har lätt för samarbete och skapar produktiva interna samt externa arbetsrelationer. Du arbetar systematiskt, är bra på att skapa arbetsprocesser och jobbar förebyggande.
Vi välkomnar en mångkulturell arbetsmiljö och det vill vi också att du gör!
Vad kan du? Utbildningsmässigt har du förmodligen en bakgrund som högskole- eller civilingenjör, alternativt har du tillskansat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Du måste behärska engelska i tal och skrift, samt ha B-körkort.
Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karen-Margrethe Christensen på telefon +46 707 23 75 96 eller mejl karen-margrethe.christensen@elis.com
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är söndagen den 18 maj 2025.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Nexer Recruit AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Nexer Recruit AB .

UTVECKLARE TILL ESECO

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 7
Är du i början av din karriär som utvecklare? Vill du vara med och forma framtidens e-handel i ett bolag där samarbete, innovation och arbetsglädje står i centrum? Hos oss på Eseco får du chansen att utvecklas i en roll där du arbetar nära både teknik och affär. Vi bygger och anpassar moderna affärssystem för e-handelsföretag, och vi söker dig som brinner för programmering och vill växa tillsammans med ett engagerat och kunnigt team.


DIN VARDAG 
Hos oss får du möjlighet att arbeta med programmering i hela utvecklingsprocessen – från idé till leverans. Rollen är varierad och innebär att du är med och utvecklar affärssystem som verkligen gör skillnad för våra kunder. Du får arbeta i en teknisk miljö där innovation, kundnytta och samarbete står i fokus. Exempel på arbetsuppgifter:
Backend- och frontendutveckling med teknologier som Java, TypeScript, Vue.js och .
Vidareutveckling och kundanpassning av befintliga produkter - vi strävar ständigt efter smartare och mer effektiva lösningar.
Implementering, testning, leverans och support till kund.
Utveckling av nya funktioner/moduler, t.ex. arbetar vi just nu med att integrera AI-funktionalitet med verktyg som ChatGPT och DeepL.
Nära samarbete med utvecklingsteamet och projektledare för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet.
Kundsupport – felsökning och lösning av tekniska problem.
Samarbete med externa partners för ex. betalningslösningar, webshopar m.m.


VARFÖR ESECO? 
Vi är ett stabilt och lönsamt produktbolag som har stöttat e-handelsbranschen med affärssystem sedan 2001. Här blir du en del av ett företag med en platt organisation, där högt i tak och frihet under ansvar är centrala värderingar. Vi verkar i en dynamisk bransch som ständigt bjuder på nya utmaningar. Vår nyfikenhet driver oss framåt, tillsammans med vårt engagemang för att skapa goda relationer med både kunder och partners. Hos oss får du en gedigen introduktion och möjligheter till utveckling.
Vi har kontor i centrala Malmö, nära Malmö centralstation. Vi arbetar onsite och det är viktigt att du trivs med konceptet. Detta främjar kreativitet, effektivitet, vårt kundnära arbetssätt och gör det enkelt att snabbt få hjälp av varandra. Vi blir helt enkelt som bäst under dessa förutsättningar!

VEM ÄR DU? 
Vi söker dig som nyligen har avslutat din högskole- eller civilingenjörsutbildning inom datateknik, systemutveckling eller liknande, alternativt har några års arbetslivserfarenhet efter din utbildning. Det är viktigt för oss är att du har ett starkt intresse för programmering, är nyfiken och driven samt ihärdig i att lösa komplexa problem. Det är meriterande om du har erfarenhet av java som är ett programmeringsspråk vi använder mycket här, erfarenhet av Linux-miljöer samt att du är intresserad av ny teknik som exempelvis AI-funktionalitet. Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.
Som person är du nyfiken och prestigelös, och du trivs med att både lyssna och dela med dig av din kunskap. Du är en lojal och engagerad lagspelare som tar ansvar för ditt arbete. Du brinner för problemlösning, har lätt för att ta initiativ och kommer gärna med nya idéer.

VILL DU VETA MER?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Jenny Nilsson på jenny.nilsson@nexergroup.com eller 070-3018279.
Välkommen att bli en del av vårt team – vi ser fram emot att höra från dig!

OM ESECO
Eseco är ett privatägt produktbolag med kontor i Malmö. Vi startade Eseco 2001 efter att ha jobbat som mångårig systemleverantör inom postorder- och distanshandelsbranschen. Vi utvecklar automatiserade och webbaserade affärssystem för morgondagens e-handel och omnihandel. Vårt fokus ligger på att skapa smarta system som sparar tid och pengar för användaren, genom att eliminera dubbelt arbete och ineffektiv hantering. Mer om oss på www.eseco.se.

Ansök nu

TEKNISK TESTARE AUTOMATLARM TILL SOS ALARM

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Nov 15
Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.
I detta arbete spelar IT-avdelningen en mycket stor roll och vi är involverade i utveckling av tjänster i alla våra affärsområden. IT är ett av fyra verksamhetsområden på SOS Alarm med drygt 100 medarbetare uppdelade i tre avdelningar: Drift & Infrastruktur, Applikation samt Arkitektur & Strategi. Huvuduppdraget är att tillhandahålla IT-stöd för ett av Sveriges viktigaste trygghetssystem - dygnet runt, årets alla dagar.
Vi utökar nu vårt team med Teknisk Testare, där du får en unik möjlighet att tillsammans med teamet påverka och forma din roll, både vad gäller tekniska aspekter och arbetsmetoder.
VÅR IT-VERKSAMHETVi befinner oss just nu på en mycket spännande utvecklingsresa som kommer att prägla din vardag. Under de kommande åren kommer vi att både byta ut och uppgradera flera av våra centrala lösningar samtidigt som vi löpande förbättrar våra processer och arbetssätt. Vi har också ett pågående projekt där vi ser över våra testmiljöer, skapar bättre förutsättningar för test och intensifierar vår testautomatisering för våra system.
AUTOMATLARMVi söker också en senior testare till vårt team för Automatlarm där vi säkerställer vår kommunikation med en stor mängd olika automatiska händelsestyrda larm (t.ex.: brandlarm, hisslarm, trygghetslarm, m.m.). Du kommer att designa och genomföra testfall för att säkerställa end-to-end kommunikation från larmhändelse till operatörshantering, samt utföra manuella tester för att verifiera funktionalitet, prestanda och tillförlitlighet i larmplattformen. Tekniskt sett omfattar detta larmprotokoll över IP men också SMS, voice/tal och video.
I ditt arbete testar du både funktion/integration och underhållsbarhet för våra lösningar och då detta område är i ständig utveckling tekniskt så är en viktig del i arbetet också att lära nytt och diskutera nya lösningar inom produktteamet men också med våra egna underhållsansvariga, leverantörer och partners. Inom detta område är testautomatisering en målsättningoch något vi eftersträvar.
VEM ÄR DU?Du har en stark förmåga att förstå både IT och verksamhetens behov. Som en engagerad lagspelare visar du en stark vilja och förmåga att driva fram förbättringar i rutiner och arbetssätt. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor för att stärka teamets samlade kompetens.
För rollen som Teknisk testare inom Automatlarm söker vi dig som har flera års erfarenhet inom test och verifiering end-to-end inom datakommunikation. Du behöver inte idag arbeta inom just larm men är intresserad av att lära dig domänen och använda din tekniska kompetens för att göra samhällsnytta och kunna vara med och påverka helheten. Erfarenhet av verksamhetskritiska system, lasttester och datakommunikation över telenätet är ett stort plus i denna roll och vi utgår ifrån att du har en bred teknisk erfarenhet och trivs med att ha ett brett kontaktnät både externt och internt.Vi förutsätter att du behärskar både Svenska och Engelska.
VILL DU VETA MER?I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer Recruit.Kontakta oss gärna om du vill veta mer?Björn Larsson, 072-572 36 70, bjorn.larsson@nexergroup.com ellerJohanna Värmfors, 073-082 12 30. johanna.varmfors@nexergroup.com
OM SOS AlarmAtt arbeta på SOS Alarm innebär stora utvecklingsmöjligheter och att du är en viktig ambassadör för SOS Alarms kultur såväl internt som externt. Du får även möjlighet att omge dig av kollegor med ett otroligt engagemang och vilja att skapa förutsättningar för andra SOS:are att skapa ett tryggare Sverige för alla. I den här rollen ges du stora möjligheter att vara med och bygga upp något helt nytt.
Hos oss är våra värderingar - Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Eftersom SOS Alarm är säkerhetsklassat genomför vi säkerhetsprövning med registerkontroll på personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

TEKNISK TESTARE AUTOMATLARM TILL SOS ALARM

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Nov 14
Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.
I detta arbete spelar IT-avdelningen en mycket stor roll och vi är involverade i utveckling av tjänster i alla våra affärsområden. IT är ett av fyra verksamhetsområden på SOS Alarm med drygt 100 medarbetare uppdelade i tre avdelningar: Drift & Infrastruktur, Applikation samt Arkitektur & Strategi. Huvuduppdraget är att tillhandahålla IT-stöd för ett av Sveriges viktigaste trygghetssystem - dygnet runt, årets alla dagar.
Vi utökar nu vårt team med Teknisk Testare, där du får en unik möjlighet att tillsammans med teamet påverka och forma din roll, både vad gäller tekniska aspekter och arbetsmetoder.
VÅR IT-VERKSAMHETVi befinner oss just nu på en mycket spännande utvecklingsresa som kommer att prägla din vardag. Under de kommande åren kommer vi att både byta ut och uppgradera flera av våra centrala lösningar samtidigt som vi löpande förbättrar våra processer och arbetssätt. Vi har också ett pågående projekt där vi ser över våra testmiljöer, skapar bättre förutsättningar för test och intensifierar vår testautomatisering för våra system.
AUTOMATLARMVi söker också en senior testare till vårt team för Automatlarm där vi säkerställer vår kommunikation med en stor mängd olika automatiska händelsestyrda larm (t.ex.: brandlarm, hisslarm, trygghetslarm, m.m.). Du kommer att designa och genomföra testfall för att säkerställa end-to-end kommunikation från larmhändelse till operatörshantering, samt utföra manuella tester för att verifiera funktionalitet, prestanda och tillförlitlighet i larmplattformen. Tekniskt sett omfattar detta larmprotokoll över IP men också SMS, voice/tal och video.
I ditt arbete testar du både funktion/integration och underhållsbarhet för våra lösningar och då detta område är i ständig utveckling tekniskt så är en viktig del i arbetet också att lära nytt och diskutera nya lösningar inom produktteamet men också med våra egna underhållsansvariga, leverantörer och partners. Inom detta område är testautomatisering en målsättningoch något vi eftersträvar.
VEM ÄR DU?Du har en stark förmåga att förstå både IT och verksamhetens behov. Som en engagerad lagspelare visar du en stark vilja och förmåga att driva fram förbättringar i rutiner och arbetssätt. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter till kollegor för att stärka teamets samlade kompetens.
För rollen som Teknisk testare inom Automatlarm söker vi dig som har flera års erfarenhet inom test och verifiering end-to-end inom datakommunikation. Du behöver inte idag arbeta inom just larm men är intresserad av att lära dig domänen och använda din tekniska kompetens för att göra samhällsnytta och kunna vara med och påverka helheten. Erfarenhet av verksamhetskritiska system, lasttester och datakommunikation över telenätet är ett stort plus i denna roll och vi utgår ifrån att du har en bred teknisk erfarenhet och trivs med att ha ett brett kontaktnät både externt och internt.
VILL DU VETA MER?I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer Recruit.Kontakta oss gärna om du vill veta mer?Björn Larsson, 072-572 36 70, bjorn.larsson@nexergroup.com ellerJohanna Värmfors, 073-082 12 30. johanna.varmfors@nexergroup.com
OM SOS AlarmAtt arbeta på SOS Alarm innebär stora utvecklingsmöjligheter och att du är en viktig ambassadör för SOS Alarms kultur såväl internt som externt. Du får även möjlighet att omge dig av kollegor med ett otroligt engagemang och vilja att skapa förutsättningar för andra SOS:are att skapa ett tryggare Sverige för alla. I den här rollen ges du stora möjligheter att vara med och bygga upp något helt nytt.
Hos oss är våra värderingar - Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Eftersom SOS Alarm är säkerhetsklassat genomför vi säkerhetsprövning med registerkontroll på personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

FULLSTACKUTVECKLARE TILL CIRRUS CRM

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 26
Är du en erfaren fullstackutvecklare som vill skapa något som faktiskt används – och gör skillnad? Cirrus CRM söker dig som vill vara med och utveckla en modern, affärskritisk plattform med användaren i fokus. Vi är ett stabilt och lönsamt produktbolag som nu etablerar vårt huvudkontor i Malmö och erbjuder dig en vardag där teknik, affärsvärde och kundnytta möts.
Välkommen till ett bolag där vi inte bygger funktioner på spekulation – vi bygger det våra användare behöver.


Vad du kommer att göra hos oss
Vi utvecklar ett CRM-system som kopplar samman relationsdata (CRM) med transaktionsdata (ERP), och hjälper företag att förstå sina kunder på djupet – i realtid. Våra kunder är svenska bolag med stora kundbaser, ofta inom fältförsäljning, som behöver insikt och struktur i sin kundbearbetning. Exempel på kunder är Åbro, Toyota och Tele2.
Som fullstackutvecklare får du vara med i hela utvecklingskedjan – från idé till release. Du arbetar nära vår tech lead och teamet i Malmö och får stort inflytande på både arkitektur och teknikval.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utveckla vår molnbaserade plattform med fokus på prestanda, skalbarhet och användarvänlighet.
Arbeta med Node.js/TypeScript i backend och React/React Native i frontend.
Tillhandahålla ett modernt integrationsgränssnitt (API, Gateway, webhook) med dokumentation för enkel ERP-integration.
Arbeta med containerbaserade lösningar – Kubernetes och Google Cloud Platform.
Bygga lösningar som använder RPC-teknik (t.ex. RCP – Rich Client Platform); erfarenhet av gRPC är mycket meriterande.
Bidra i utveckling kopplat till GraphQL, automatisering, BI och AI-funktionalitet.

Vi sitter i moderna lokaler i Fyrtornet i Hyllie, Malmö, och erbjuder hybridarbete.

Om dig vi söker

Vi tror att du har flera års erfarenhet som fullstackutvecklare och ett brinnande intresse för smarta lösningar. Du har säkert arbetat med några av de teknologier vi använder, men framför allt är du nyfiken, snabb på att lära och gillar att lösa problem. Vi letar efter rätt person, inte bara rätt CV.
Du är sannolikt:
Självgående och proaktiv, med en vilja att förbättra både kod och processer.
Bekväm med att arbeta i team och bidra med din kunskap.
Strukturerad, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad.
Van att ta ansvar – men också att be om hjälp när det behövs.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vill du veta mer?
Känner du att detta är rätt roll för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Värmfors på 0730 821 230 / johanna.varmfors@nexergroup.com eller Jenny Nilsson på 070 301 82 79 / jenny.nilsson@nexergroup.com.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt!

Om Cirrus CRM
Cirrus CRM AB är ett svenskt företag som erbjuder innovativa CRM-lösningar för att effektivisera företags kundhantering och försäljningsprocesser. Vi utvecklar Cirrus CRM för företag som vill skapa struktur, få insikter och fokusera på rätt kunder.
Vi är ett etablerat, lönsamt bolag som har utvecklat och levererat Cirrus CRM i över 20 år. Vi har en lojal kundbas med många välkända företag, såsom Åbro, Tele2 och Toyota. Våra kunder stannar länge – ofta 8–10 år – vilket vittnar om både hög kundnöjdhet och ett starkt produktvärde. Mer om oss på www.careofcrm.com.

Ansök nu

.NET-UTVECKLARE TILL ENVIDAN

Backend-utvecklare
Läs mer Nov 8
Vill du bidra till samhällsnyttan på ett av Nordens ledande företag inom vatten- och miljöteknisk konsultverksamhet? Om du söker dig mot en ny utmaning, och har en passion för att göra skillnad med teknik, då kan det här vara möjligheten för dig. Genom att leverera kvalitativ mjukvara inom vattenförsörjning, avloppshantering och klimatanpassning gör vi världen till en bättre plats.
DIN VARDAG
Du blir en del av ett företag där vi betonar flexibilitet och frihet. Var och en av oss brinner för det egna expertområdet, men vi har en stark känsla av samhörighet över hela verksamheten. Vi tror att en bra arbetsmiljö och starkt samarbete är nyckeln till framgång.
Som .NET-utvecklare på Envidan blir du en viktig del i vår fortsatta satsning med att skapa ett agilt mjukvaruteam i Sverige, som idag består av en erfaren mjukvaruutvecklare och en mjukvaruarkitekt i Malmö. Du kommer att bli en del av vårt dynamiska team, och utöver dina kollegor här, ingår du också i vår division Software med 26 engagerade kollegor i Danmark samt över 100 anställda på Envidan i Sverige.
Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla Envidans mjukvarulösningar för den svenska marknaden och vara högst delaktig l i att modernisera en av våra mjukvarulösningar både tekniskt och operativt. Det är ett komplett processövervakningssystem för vatten-, avlopps-och miljöapplikationer som du gemensamt med kollegor ska säkra god mjukvarukvalitet, prestanda, säkerhet och skalbarhet för. Bland dina arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
Tillsammans med kollegor ta ansvar för produktvisionen och den tekniska arkitekturen
Arbeta med nyutveckling och kodomskrivning, från VB6 och C++ till .NET Core (C#), samt moderna teknologier såsom Kubernetes och Cloud på sikt
Felsöka och åtgärda buggar och funktionalitetsfel
Delta i tekniska val och strategiska frågor för att optimera lösningar
Säkerhetsarbete kopplat till mjukvarulösningar
Arbeta med kravhantering och optimering av affärslogik
Samarbete med kollegor i Danmark och möjlighet att arbeta med andra produkter i vår portfölj
VEM ÄR DU?

Vi söker dig med stor passion och nyfikenhet för teknologi och nya kunskaper. På ett naturligt sätt tar du dig an tekniska utmaningar och förändringar med en stark problemlösningsförmåga. Vidare så värdesätter vi goda kommunikations- och samarbetsfärdigheter då du kommer att arbeta krossfunktionellt. På Envidan har vi en ambition att kontinuerligt ligga i framkant när det gäller kundernas behov. Det kräver att både du och kollegor tar ägarskap över produktvisionen, den tekniska arkitekturen och lösningen med kvalité som ledord.
Du har en bakgrund med minst 3 års erfarenhet inom mjukvaruutveckling i agila utvecklingsprocesser och har fördelaktigt tidigare varit med och moderniserat mjukvarulösningar. Du har praktisk erfarenhet av olika programmeringsspråk, ramverk och verktyg som är relevanta för vår mjukvara. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med on-prem-baserade SCADA-lösningar/applikation. För denna roll behöver du vara flytande i svenska, både i tal och skrift.
Vi ser att du även har:
Goda kunskaper i C# och/eller Visual Basic, C/C++ och
Förståelse för agila metoder, DevOps och Scrum
En kandidatexamen eller magisterexamen i datavetenskap eller annat relevant område
VILL DU VETA MER?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com alternativt 0723-612844. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
OM ENVIDAN
Envidan är Nordens ledande specialist på vatten och avlopp med tre oberoende affärsområden: konsulttjänster, software och entreprenader. Vi värdesätter utveckling av nya idéer och vill vara en drivkraft i att möta framtidens utmaningar. Vi tror att innovation är vägen framåt, inte bara för oss utan för hela den skandinaviska VA-branschen. Därför investerar vi varje år 20% av vår vinst i forskning och utveckling där våra fokusområden är digitalisering och hållbarhet.
Vi erbjuder en inspirerande och positiv arbetsmiljö med starkt samarbete mellan våra kontor. Våra medarbetare har stora möjligheter att utvecklas, både genom våra interna kompetensutvecklingsprogram och genom ett stort utbyte med våra danska kollegor i moderbolaget Envidan A/S och våra norska kollegor i Envidan AS.

Ansök nu

MICROSOFT 365 SPECIALIST TILL THULE GROUP

Projektledare, IT
Läs mer Okt 14
This is an exciting opportunity to join us at our global headquarter in Malmö. We are searching for a Microsoft 365 Specialist with a broad palette of knowledge base within the area of M365 applications. You will play an important part and work with interesting projects focused on improvement. Come join us and work for a company known for world class products!
YOU WILLIn this global role, you will join an international team of 12 highly skilled colleagues at IT & Business Applications, covering various domains of our IT-environment. You will oversee Microsoft 365 applications, ensuring efficient and current operational procedures, and take active lead in identifying and implementing improvements within the applications you are responsible for. Furthermore, you will drive initiatives to maximize the capabilities of the Microsoft 365 suite for our users, such as exploring new tools to enhance efficiency and streamline processes. Some other tasks and responsibilities:
Actively participate in projects related to Microsoft 365
Take lead in training and inspirational sessions with focus on Microsoft 365
Increase security awareness in SharePoint and promote active use of features in Teams
Hands-on work, such as setting up SharePoint environments or work related to Teams for specific projects
Possibility to engage in other end-user support related to IT-infrastructure
Support end users by actively handling Microsoft 365 related incidents
Work actively with documentation around Microsoft 365
YOU ARE
To succeed in this role you need to have a driving personality but also an ability to create good structure and accuracy. Your flexibility and problem-solving mindset are important as we work in a fast-paced environment. It is crucial being able to set and keep deadlines but still having an ability to easily adapt to new conditions. Your social skills and ability to interact with others are important as you will be working with various projects and training sessions inspiring others, therefore you need to be a strong communicator and facilitator. We value teamwork within and across teams, fostering an open and curious culture of knowledge sharing and mutual inspiration. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it. We expect you to have a University Degree in Computer Science or equivalent along with a minimum 5+-years relevant experience, preferable in a global organization. Experience from working as an application specialist with Microsoft 365 and other business applications is needed. It is appreciated if you have project management experience and ITIL knowledge. Experience of working in an international environment and/or a background in consultancy would be advantageous. We expect you to have excellent English skills, both spoken and written. Proficiency in Swedish is a significant advantage.
WANT TO KNOW MORE?We are collaborating with Nexer Recruit regarding this recruitment. Please contact recruitment consultant Artan Bitiqi at artan.bitiqi@nexergroup.com or call +46 723 61 28 44 should you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you!
THULE GROUP AS AN EMPLOYERThule Group is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Active Life, Simplified — and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport&Cargo; Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Juvenile & Pet Products (car seats, strollers, bike trailers,child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Packs, Bags & Luggage (hiking backpacks, luggage, laptop- and camera bags). Thule Group has about 2,600 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2023, sales amounted to SEK 9.1 billion.
www.thulegroup.com

Ansök nu