Malmö: Supporttekniker som söker nya utmaningar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supporttekniker som söker nya utmaningar i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-02 // Varaktighet: Heltid

Letar du efter nya utmaningar? Vi söker fyra grymma supporttekniker till ett uppdrag hos vår kund i Köpenhamn.

 

Kundens IT Service Desk är en grupp på cirka 28 personer. Gruppen är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, serviceförfrågningar och relaterade frågor. De stödjer interna användare i relation till administrativa och produktionssystem. Just nu står de inför en omfattande transformation som innefattar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med syftet att bli en mer effektiv och effektiv servicedesk.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I denna roll som supporttekniker på IT Service Desk hanterar man IT-incidenter och serviceförfrågningar från interna användare. Användare tar kontakt via telefon eller strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Den nuvarande omfattningen sträcker sig över support relaterat till produktion, administrativa system och PC-stöd.

 

Exempel på arbetsuppgifter:


- Ta emot och svara på telefonsamtal
- 1st line support - skapa och överlämna incidenter
- En enda kontaktpunkt för användaren
- Analysera incidenter, bestämma prioritet och eskalera till rätt mottagare
- Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar är begripliga och kommunicera lösningar till slutanvändare
- Samordna/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av arbetskraft


 

Du måste kunna arbeta under angivna arbetstider på kontoret de angivna dagarna.

Din profil och kvalifikationen

- Ha rätt inställning, där att vara serviceinriktad och fokusera på användarupplevelsen är viktigt
- Vara passionerad inom IT med erfarenhet från en servicedesk, IT-support eller annan roll inom IT
- Du måste vara flytande på engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
- Vara en lagspelare
- Tycka om att arbeta i en föränderlig miljö
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support Technician - Danish speaking in Copenhagen

Läs mer Mar 22
Are you thriving in a role where you provide technical support to users and colleagues? Then this role might fit you like a glove ????

As a 1st line support technician, you'll gain valuable knowledge within the IT industry and the opportunity to build your career. Seize the chance to grow with us.

ABOUT THE ROLE

- First-line support in an amazing team at one of our clients in Copenhagen

- Work in a larger corporate environment with ample career opportunities

- Educationally assist users with IT-related issues via phone, email, and remote support

- Log incoming tickets in the ticketing system

- Account management and troubleshooting in Windows environment and other applications

- Administration including Active Directory, Citrix, and Office365

WHO ARE YOU?

You have a genuine interest in technology, a desire to grow, and a drive to help others. In your approach to colleagues and customers, you are attentive, open to others' solutions and experiences, while also willingly sharing your knowledge and making things happen. We prefer if you have at least six months of experience in a service desk role and are educated within IT.

You speak and write fluently in Danish and English.

INFORMATION

Location: Copenhagen
Position: Full-time 100%
Salary: According to agreement

SOUNDS INTERESTING?

Yay! Apply today!

We look forward to receiving your application! ??

Ansök nu

Servicetekniker på Smartify i sommar - Malmö

Läs mer Mar 20
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker i Malmö under sommaren.

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni

- Montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- Digitala lås & larm

- Försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara

-

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du får gärna vara student på universitet/högskola och läsa en teknisk utbildning.

Ansök nu

Är du Skånes grymmaste supporttekniker?

Läs mer Apr 2
Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar.

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram. 

Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
 Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. 

Körkort är meriterande.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu

Onsitetekniker

Läs mer Apr 2
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som Local Site Support? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker nu en onsitetekniker till ett uppdrag hos vår kund i Malmö.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen är du självgående där de huvudsakliga arbetsuppgifterna är support av Windows operativsystem och att självständigt felsöka och hitta lösningar.

Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Office 365
- Outlook
- Nätverksutrustning
- Hantering/uppföljning av enhetens felanmälningar
- Programvaror
- Active Directory
- Bevaka funktionsbrevlådan Support FRU IT
- Behörigheter till diskar, funktionsbrevådor, distributionslistor

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning. Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker med en grundförståelse för tekniken och tycker det är roligt att utvecklas. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. För att passa i denna roll bör du vara flexibel och strukturerad.

Som person har du ett intresse för IT och teknik och trivs i en roll där du får kombinera både tekniken och kontakten med medarbetare. Du har ett servicetänk och en problemlösande förmåga. Du är serviceinriktad och har en vilja att utvecklas. Du ska drivas av en hög ambitionsnivå, ha en väl utvecklad kommunikativ sida och en förmåga att tänka lösningsorienterat.

Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Centric Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Centric Professionals AB .

Är du Skånes grymmaste supporttekniker?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 2
Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar.

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram. 

Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
 Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. 

Körkort är meriterande.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu

Onsitetekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Apr 2
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som Local Site Support? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker nu en onsitetekniker till ett uppdrag hos vår kund i Malmö.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen är du självgående där de huvudsakliga arbetsuppgifterna är support av Windows operativsystem och att självständigt felsöka och hitta lösningar.

Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Office 365
- Outlook
- Nätverksutrustning
- Hantering/uppföljning av enhetens felanmälningar
- Programvaror
- Active Directory
- Bevaka funktionsbrevlådan Support FRU IT
- Behörigheter till diskar, funktionsbrevådor, distributionslistor

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning. Du har minst 1 års erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker med en grundförståelse för tekniken och tycker det är roligt att utvecklas. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. För att passa i denna roll bör du vara flexibel och strukturerad.

Som person har du ett intresse för IT och teknik och trivs i en roll där du får kombinera både tekniken och kontakten med medarbetare. Du har ett servicetänk och en problemlösande förmåga. Du är serviceinriktad och har en vilja att utvecklas. Du ska drivas av en hög ambitionsnivå, ha en väl utvecklad kommunikativ sida och en förmåga att tänka lösningsorienterat.

Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu

Nätverkstekniker

Finanskonsult
Läs mer Apr 2
Har du goda kunskaper och tidigare arbetslivserfarenhet inom nätverk och vill arbeta i en ansvarsfull roll med duktiga kollegor? Då är det dig vi söker till detta omgående uppdrag hos en av våra kunder i Skåne.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som nätverkstekniker arbetar du med komplexa arbetsuppgifter, antingen inhouse eller ute hos kund. Ditt arbete kommer främst bestå av:
- Managering av ett större Cisco Enterprise nätverk
- Ansvar för IT-infrastruktur
- Drifta, supportera och utveckla kundens nätverk
- Övervakning av nätverk och utrustning
- Dokumentation och rapporteringar

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som nätverkstekniker bör du ha:
- Examen inom IT/nätverk
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet i rollen som nätverkstekniker
- Erfarenhet av komplexa Ciscomiljör
- Cisco CCNA-certifiering
Tjänsten kräver att du har B-körkort och tillgång till egen bil.

Ansökningar behandlas löpande så registrera gärna din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu

Är du Skånes grymmaste supporttekniker?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 30
Är du vår nästa stjärna inom IT-support? Då vill vi gärna få kontakt med dig. Vi har flera kunder i södra Skåne som just nu söker fler duktiga supporttekniker som vet hur man ger bästa möjliga support mot företagets slutanvändare. Många av dem finns i Malmö, Lund och Trelleborg.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I din roll som supporttekniker kommer du att hjälpa användare med diverse IT-relaterade problem över telefon, remote eller mail. Du kommer att arbeta en hel del i Active Directory genom att bland annat skapa konton och hantera behörigheter. Du kommer även hjälpa användare med mailproblem, skrivarproblem kundspecifika applikationer och andra IT-problem som dyker upp för den du supporterar.

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen som supporttekniker ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom IT. Har du dessutom tidigare jobbat inom telefonsupport och/eller onsite-support från en LIA eller dylikt är det ett stort plus. Vi ser gärna att du har kunskaper inom AD, Exchange, Citrix och något ärendehanteringsprogram. 

Självklart är du en serviceinriktad person som alltid vill ge bästa möjliga support. Du trivs med kundkontakt och ser dig som en problemlösare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
 Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. 

Körkort är meriterande.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Ansök nu