Malmö: Multidisciplinär Projektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Multidisciplinär Projektledare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-27 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
AFRY Process Industries har nu etablerat en nystartad multidisciplinär sektion i Malmö & Helsingborg med fokus på att expandera AFRYs verksamhet inom Processindustrin i Skåne - Bli en del av teamet!
För att stärka vår satsning i Skåne behöver vi utöka vår verksamhet med Multidisciplinära projektledare. Eftersom vi etablerat en ny sektion ges du som medarbetare möjlighet att vara med och bidra samt forma ett vinnande team från grunden!
I din roll som projektledare kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag inom Processindustrin vilket kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. I rollen som projektledare är du ansvarig för hela projektet från start till överlämnande. Du ansvarar för säkerhet, miljö, scope, budget, tidplan, och kvalitet. Som stöd har du våra resurser för projektstyrning, planering, DCC och inköp, samt stödet i AFRYs gemensamma projektmodell.
Närmast tillhör vi divisionen Process Industries Sverige där vi har samtliga discipliner och teknisk kompetens som krävs för att driva alla typer av projekt, från T&M till EPC och EPCM-projekt i processindustrin. Detta ger oss en bred kompetens att marknadsföra gentemot våra kunder och möjligheter att ta spännande In-house projekt. Vi hoppas du vill vara med på vår fortsatt resa framåt!
Kravspecifikation
Vi tänker oss att du som person drivs av att leda samt hålla ihop projekt där du samtidigt engagerar och inspirerar ditt projektteam. Vi tror att du känner igen dig i AFRYs värdeord och att du ser dig själv som en modig, hängiven lagspelare.
För att lyckas bra i rollen har du tidigare erfarenhet av projektledning av T&M/EPC/EPCM projekt på 1-100Mkr nivå inom processindustrin. Har du dessutom certifiering i PMI eller IPMA, Prince 2 eller liknande modeller är detta meriterande men inget krav. I grunden har du en civil- eller högskoleingenjörsexamen, men du kan också ha förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
Som person har du en förmåga att skapa entusiasm, engagemang och framgång hos medarbetare. Du är intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder – du tycker om att skapa kontakter både externt och internt.
B-körkort ett krav för tjänsten då resor i tjänsten förekommer, i rollen kommer du även ha kontakt med olika kunder och kollegor och du behöver därför ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ytterligare information
Du kommer närmast tillhöra AFRYs division Process Industries och arbeta i segmentet Local Projects & Engineering South som sträcker sig från Malmö till Lysekil. Vi har redan ett väldigt starkt fäste på västkusten och driver flera stora projekt inom processindustrin med projekthelhetsåtaganden och tjänster inom exempelvis Projektledning, El, Instrument, Automation, Mekanik, Rör, Hälsa- och Säkerhet och HVAC. Nu vill vi sprida oss hela vägen ner till Skåne och söker dig som vill vara med på en spännande resa tillsammans med oss!
Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och vi vill gärna visa dig varför!
Kontaktuppgifter:
För frågor gällande tjänsten kontakta sektionschef Kristina Jagne:
Kristina.Jagne@afry.com
+46 725 14 08 78
Sista ansökningsdag: 2024-08-31
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, reklam

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, reklam.

Marketing Project Manager

Läs mer Jan 8
We are looking for a new colleague to join our client. They have a need to transform how they do marketing in an omnichannel environment which will be realized through an Omnichannel Marketing transformation Program. This entails changing and improving our technology landscape in marketing as well as how they operate in marketing globally and locally.


To ensure the successful execution and sustainability of this Program, there is a need of a Program Support / Deputy position. This role will serve as an essential extension of OMA leadership, managing critical components that span both operational and strategic perspectives. Given the program’s complexity and its impact across multiple organizational functions, the Program Support role will enhance their capacity to drive meaningful progress while maintaining high standards of quality and accountability. The scale of work requires a versatile professional with broad capabilities to support in areas such as detailed financial oversight, stakeholder communication, scope management including risk management and leading work in certain topics. This role will empower them to adapt responsively to emerging challenges, ensure continuity in key program aspects and deliverables, and uphold the operational goals.
Location: Malmö, Sweden, onsite 2-3 days required
QUALIFICATIONS & COMPETENCIES
Project Management experience (financial/scope/planning management)
Relevant educational background
Experienced within financial, cost and benefits, forecasting and follow-up (also demanding certain excel skills)
Visual / power point presentation skills
Highly adaptable professional with a management consulting background, accustomed to handling diverse tasks with speed and precision
Proactive and detail-oriented still capable of understanding and seeing the bigger overarching picture, with the ability to work autonomously and communicate effectively with senior stakeholders, primarily visually
English communication skills creating concise and impactful messaging
Tailoring messages for different type of audiences.
Experience with: Project management, risk management, project planning and road mapping skills
Understanding of marketing and marketing technology is a plus
Experience from large enterprises is a plus
Valid EU work permit making you able to start right away

AREA OF RESPONSIBILITY
Manage program scope dynamically, addressing scope changes and mitigating associated risks. Time plan management, risk management, dependency management, coordinating and facilitating certain progress follow-up meetings
Conduct in-depth financial analyses and maintain ongoing budgetary oversight to support effective cost management
Lead specific program initiatives as designated, ensuring alignment with overall objectives and facilitating collaboration across involved teams
Manage Program communication, support preparing communication materials for senior leadership, translating program insights and developments into clear, impactful presentations, run newsletters or similar type of communication





INTERESTED?
Please note that to apply for this position, you must go to our website. We are unable to process CVs sent directly to our email.
If you have questions about the position, please contact us on:
denmark@rdtengineers.com
The position will be closed when we have found the right candidate, and we encourage you to apply as soon as possible. Notice only your CV in English is necessary.

Ansök nu

Projektledare inom bygg till Rambolls växande team i Malmö!

Läs mer Nov 7
Job Description
Rambolls projektledningsteam i Malmö är i en expansiv fas, och vi söker nu en driven projektledare som vill ta en central roll i att utveckla och driva spännande projekt inom samhällsbyggnad. Med fokus på hållbarhet och innovation, och med stöd från vår nationella projektledningsdivision samt kollegor i Rambolls globala organisation, erbjuder vi dig möjligheten att bli en del av vår tillväxtresa och utvecklas tillsammans med oss!
Din nya befattning
Som vår nya Projektledare kommer du att leda och koordinera projekt inom bygg, fastighet eller inom industri, från planering till färdigställande. Du kommer att säkerställa att projekten genomförs i tid, inom budget och med hög kvalitet, samtidigt som du skapar värde för våra kunder genom innovativa och hållbara lösningar.
Du kommer att bli en del av vår projektledningsenhet, Projektledning Väst/Syd. Enheten består idag av ett 20-tal kompetenta medarbetare med bred erfarenhet inom projektledning, byggledning, arbetsmiljö och kalkylering. Enheten arbetar nära såväl våra nationella som internationella team, och tillsammans driver vi projekt som formar framtidens hållbara samhällen. Många av våra projekt är multidisciplinära vilket möjliggör samarbete med kunder och kollegor inom alla Rambolls verksamhetsområden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Projektledning genom att styra projekten mot fastställda mål, skapa förståelse för kundens behov samt definiera projektmål tillsammans med kunden.
Delta aktivt i anbudsprocessen och bidra till att vinna nya uppdrag.
Implementera hållbarhets- och miljöinitiativ i projekten.
Bygga och vårda starka relationer med kunder och intressenter.
Vara med i utvecklingen av framtidens samhälle i Skåneregionen.
Bidra med kunskap inom kontrakt och avtal, riskhantering och projektplanering.

Om dig
Du har min. 7 års erfarenhet av att leda byggprojekt med höga krav på samordning och planering, gärna inom industri.
Du har erfarenhet av ABK09, ABT06, AB04
Du har erfarenhet från förhandlingar och trivs i dialogen med kunden.
Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du har en akademisk utbildning civilingenjör-/högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av projekteringsledning och byggledning är meriterande.
Erfarenhet av byggprojekt inom industri är meriterande.

Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen
Flexibel arbetsmilljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan
Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad.

Är du redo att börja jobba hos oss?
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka.
Sista ansökningsdag: 2024-12-01.
Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting.
Jämställdhet, Mångfald och Inkludering
Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på job.advert.accessibility@ramboll.com med sådana förfrågningar.

Ansök nu

Sales Project Manager - View360 International

Läs mer Okt 9
Sales Project Manager - View360 International
Description
We are looking for a sales project manager for View360 who is fluent in either English, German, Spanish, French, Italian, Swedish, Turkish, Finnish, Check or other European language.
Do you feel that you want to change your environment to a more inspiring and exciting workplace?
Then you are warmly welcome to apply to our wonderful team.
About us
View360 is an international workplace with a lot of joy, good cohesion and where digital development is at the center. We are Europe's leading producer of virtual tours on Google. We offer our customers a digital experience of their business based on needs and conditions. We have very high ambitions and goals with our projects, but the most important thing is that we treat each other and our customers as really good friends


Areas of responsibility


? B2B sales.


? Budget responsibility.


? Project management of photography opportunities in selected international cities.


? Digital meetings.


? Telephone meetings.


We are looking for a determined and passionate colleague who is driven by sales. We believe also that you are confident in yourself and have a well-developed business interest as well as good negotiation and communication skills. You enjoy customer meetings and can easily establish long-term relationships. To be successful in this role you need to be comfortable in a growing entrepreneurial organization with high ambitions. You also need to have a strong desire to develop the business together with your colleagues.
If you have worked in sales before, it is of course good, but absolutely not necessary. It is above all your drive and your personality that are most important for your success.
Do you want to know more about the service? Please send an application & CV to apply@view360.se
- preferably with a picture.
We look forward to hearing from you!
// Team at View360

Ansök nu

Design Facilitation Specialist

Läs mer Okt 23
Who you are
Do you have experience of project management and an enthusiasm for organizing and structure the ways of working? We are seeking for a Design Facilitation Specialist who will have an operational overview for all ongoing projects, resources, budgets and time frames within Home Furnishing & Retail Design, Growth & Marketing.
As a person, you are excellent in communication and have the ability to collaborate, engage and build trustful relationships with different stakeholders. You pay attention to details, are motivated to work cross-functionally and coordinate activities to achieve organizational goals. As an experienced Project Leader, you perform your work with accuracy and know how to organize, plan and structure the tasks. The strategical and analytical skills of yours are well-developed as well as your leadership- and risk management skills. Last but not least, you can easily identify yourself with the IKEA culture and values and have the ability to inspire, guide and develop the people around you.
To be qualified in this role, you have experience of leading projects, cross-functional collaborations, resource planning and budgeting. Proven advanced training within management, Human Resource or equivalent in combination with experience from global level and Service Office would be a valuable addition. We do also believe that you have proven good leadership capabilities and structural skills. You are experienced in building a team action plan and priorities, including commercial and budget needs and business calendars.
You have knowledge in the following areas:
• Knowledge of how to plan, organize and monitor costs and expenditures for a project
• Understanding how to set budgets and follow-up on cost development
• Knowledge of anticipating, planning and minimizing the cost of getting the right human capital in the right place at the right time
• Preferred: Knowledge of IKEAs corporate identity, core values and vision of creating a better everyday life for the many people
Your responsibilities
As a Design Facilitation Specialist, you will mainly be responsible for the Retail Solution Team and the Retail Design Lab from an operational perspective, resource planning, budgeting and follow-up.
More in detail you will be responsible for:
• Managing the total project portfolio in Retail Solution and Retail Design Lab teams and contributing to bring relevant initiatives into the Growth Plan to be shared with all IKEA retailers.
• Follow up the implementation and impact of all Common Retail solutions and supervise the development of the different digital follow up tools.
• Recruit and coordinate project teams and oversee team and tool setup
• Be an integrated member in the HF&RD; management team supporting the development of the function.
• Managing the project budgets and being the contact responsible for operation of HF&RD; team.
• Writing the business cases for each project and connecting with Business Navigation.
• Ensure continuous follow-up of the project process, including possible improvements.
This role is located in Malmö, Sweden, and will report to the Home Furnishing & Retail Design Manager. This is a temporary position for around 1 year.
About this work area
The mission for Growth & Marketing is to enable extraordinary growth by supporting the markets in a new era of meeting the customer. We will empower the markets to realize a simple, unique, and seamless meeting. We will provide our markets with economy of scale and exceptional quality in common solutions for all. We will organize for efficiency and effectiveness.
Apply now!
For questions regarding the recruitment process, contact Sofie Skarlöv at sofie.skarlov2@ingka.ikea.com.
We look forward to receiving your application in English consisting of a CV and motivational letter.

Ansök nu

Sales Project Manager - View360 International

Läs mer Aug 20
Sales Project Manager - View360 International
Description
We are looking for a sales project manager for View360 who is fluent in either English, German, Spanish, French or Italian in speech and writing.
Do you feel that you want to change your environment to a more inspiring and exciting workplace?
Then you are warmly welcome to apply to our wonderful team.
About us
View360 is an international workplace with a lot of joy, good cohesion and where digital development is at the center. We are Europe's leading producer of virtual tours on Google. We offer our customers a digital experience of their business based on needs and conditions. We have very high ambitions and goals with our projects, but the most important thing is that we treat each other and our customers as really good friends


Areas of responsibility


? B2B sales.


? Budget responsibility.


? Project management of photography opportunities in selected international cities.


? Digital meetings.


? Telephone meetings.


We are looking for a determined and passionate colleague who is driven by sales. We believe also that you are confident in yourself and have a well-developed business interest as well as good negotiation and communication skills. You enjoy customer meetings and can easily establish long-term relationships. To be successful in this role you need to be comfortable in a growing entrepreneurial organization with high ambitions. You also need to have a strong desire to develop the business together with your colleagues.
Finally, you need to be fluent in either spoken and written English, German, Spanish, French, Italian or Swedish.
If you have worked in sales before, it is of course good, but absolutely not necessary. It is above all your drive and your personality that are most important for your success.
Do you want to know more about the service? Please send an application & CV to apply@view360.se
- preferably with a picture.
We look forward to hearing from you!
// Team at View360

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från AFRY AB .

Anbudssamordnare

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Feb 10
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av AFRY:s spännande framtid och omställningen till ett mer hållbart samhälle?
Som anbudssamordnare hos oss kommer du att ha en central roll i regionens anbudsarbete. I nära samarbete med regionens affärsutvecklare och anbudsansvariga kommer du att samordna både singel disciplinära och komplexa multidisciplinära upphandlingar i olika upphandlingssystem och administrera förfrågningar i CRM-system. Du kommer att bevaka upphandlingar, hantera förfrågningar, sammanställa anbudsmaterial och administrera dokumentation gällande anbudsarbetet inom vår region. I rollen ingår även att ta fram sammanfattande underlag till berörda parter, ta fram företagsdokument, lämna in anbud och bevaka tilldelningsbeslut. Du är spindeln i nätet, sammankallar möten och säkerställer att alla detaljer är på plats för att vi ska kunna leverera anbud med högsta kvalitet. Vid större förfrågningar inom regionen kommer du att vara kontaktperson gentemot andra regioner inom företaget och du kommer ha ett brett nätverk i organisationen. Vid behov kommer du även att bistå regionen med administrativt stöd. Varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att påverka.
Kravspecifikation
Vi söker dig som är modig, engagerad och en riktig lagspelare. Du trivs med att ta egna initiativ och har förmågan att hantera flera projekt parallellt. Din noggrannhet, kommunikationsförmåga och ditt driv att möta deadlines gör dig till en viktig tillgång för oss. Du har en naturlig förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska, och du är van vid att leverera under tidspress.
Vi tror att du är resultatinriktad, arbetar metodiskt och strukturerat, har lätt för att samarbeta samt är van att ta ledarrollen i arbetsprocessen med anbud. Du har flera års relevant erfarenhet för rollen. Där det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar. Affärsmässighet och förmågan att se affärer samt erfarenhet som kalkylator eller liknande hos entreprenör är meriterande. Likaså kunskap om CRM-system och entreprenadjuridik är bra att ha med sig. För att vara aktuell för denna tjänst bör du ha en avslutad och relevant gymnasieexamen eller högre utbildningsnivå.
Erfarenhet av anbudsprocesser är ett stort plus, men vi värdesätter framför allt ditt engagemang, dina personliga egenskaper, goda samarbetsförmåga och vilja att utvecklas tillsammans med oss. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker!
Ytterligare information
Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna och hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.
Sista ansökningsdag är den 16 mars 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter för frågor:

Sektionschef, Business support, Jenny Icosti Pålsson 0722-47 36 75 jenny.palsson@afry.com
Marknadsområdeschef, Marknadsområde Upper South, Viktoria Carlsson 010-505 19 25 viktoria.carlsson@afry.com
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Mekanikkonstruktör AFRY

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Feb 7
Vi söker en mekanikkonstruktör som vill bli en del av team AFRY. Vi är ett innovativt företag som ständigt strävar efter att driva tekniska framsteg inom vårt område och vill nu utöka vårt team med en engagerad och driven medarbetare.
Som konstruktör hos oss får du en central roll där du bidrar till utveckling och optimering av våra designlösningar. Du kommer att arbeta med avancerade infrastrukturprojekt och använda din expertis inom Sigmaxim och PTC Creo för att skapa effektiva arbetsmetoder och hållbara tekniska lösningar. I rollen ingår även att utveckla CAD-metodiker för att förbättra våra interna arbetsflöden.
Arbetet innebär att skapa 3D-modeller och designlösningar för komplexa infrastrukturprojekt, delta i utvecklingen av CAD-metodiker för att förbättra och standardisera arbetsflöden, samt bidra till teknisk innovation genom att använda de senaste CAD-verktygen. Du kommer att samarbeta med projektledare och ingenjörer för att säkerställa att designlösningarna är både effektiva och hållbara, samtidigt som du arbetar för att optimera designprocesser och säkerställa att de uppfyller relevanta standarder och krav.

Ansök nu

Anbudssamordnare

Systemadministratör
Läs mer Feb 7
Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.   
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av AFRY:s spännande framtid och omställningen till ett mer hållbart samhälle? 
Som anbudssamordnare hos oss kommer du att ha en central roll i regionens anbudsarbete. I nära samarbete med regionens affärsutvecklare och anbudsansvariga kommer du att samordna både singel disciplinära och komplexa multidisciplinära upphandlingar i olika upphandlingssystem och administrera förfrågningar i CRM-system. Du kommer att bevaka upphandlingar, hantera förfrågningar, sammanställa anbudsmaterial och administrera dokumentation gällande anbudsarbetet inom vår region. I rollen ingår även att ta fram sammanfattande underlag till berörda parter, ta fram företagsdokument, lämna in anbud och bevaka tilldelningsbeslut. Du är spindeln i nätet, sammankallar möten och säkerställer att alla detaljer är på plats för att vi ska kunna leverera anbud med högsta kvalitet. Vid större förfrågningar inom regionen kommer du att vara kontaktperson gentemot andra regioner inom företaget och du kommer ha ett brett nätverk i organisationen. Vid behov kommer du även att bistå regionen med administrativt stöd. Varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att påverka.

Ansök nu

Konsult till Supply Chain Management

Logistikingenjör
Läs mer Feb 7
Vi söker dig som är en genuin lagspelare och brinner för Supply Chain Management och vill utvecklas med oss och våra kunder! 
AFRYs Business Unit Supply Chain Management består av engagerade konsulter inom logistik, produktion och inköp. Nu vill vi expandera vår verksamhet med ytterligare en konsult till Skåne.
Med vår samlade erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder med uppdrag och projekt inom Supply Chain Management. Uppdragens karaktär varierar beroende av kundens utmaning och frågeställning, det ena uppdraget är inte det andra likt. Våra engagemang täcker bland annat djupare analyser, framtagning av kravspecifikationer och upphandlingar till rådgivning vid implementering och verksamhetsförändringar.  
Som supply chain-konsult kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande:
Operativ och strategisk produktionsplanering
Projektlogistik (strategi, implementering och genomförande)
Layout- och materialflödeanalys
Operativt och strategiskt inköp
Kravställning, inköp och implementering av affärssystem (ex. ERP/WMS)

En stor nyfikenhet och förmåga av att dela med sig av sina kunskaper till kunder och kollegor är viktiga delar av kulturen i vårt team. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete där även affärsutveckling blir en naturlig del i ditt arbete. Du kommer också tillsammans med våra engagerade och kompetenta medarbetare, att arbeta för att fortsätta utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större helhetsåtaganden inom Supply Chain Management!

Ansök nu

Process Engineer Food - eager to learn and grow in the role

Livsmedelsingenjör
Läs mer Feb 5
Our Business Area Food & Pharma is a prioritized area within AFRY, with competence primarily within the Food & Life Science sector. We are working in different countries, to help our customers re-adjust to a sustainable future,?new demands, and to build completely new facilities, which in the long run will improve people's health and standard of living!? 
At AFRY we have an inclusive and open culture, where we want everyone to feel comfortable bringing their whole self to the table. We believe in the power of differences and have a strong team-spirit. We share ideas, challenge and support each other and try to bring out the best in each other. We value?competence development. In our AFRY Academy you will find a broad?platform of interesting educations.?  
We?offer you a work environment, where freedom and responsibility are key words. Work-life balance is important to us. We offer a competitive benefit package when it comes to pension solutions, vacation, wellness contribution, parental leave, social activities for our employees (membership in Club AFRY), beneficially priced cabins and much more. Of course, we have collective agreements. 
Are you an Process Engineer ready to grow and develop together with our customers in the food industry?
Then you might be our new colleague in our Food team in Malmö!
Within our business area Food, we are a devoted process team, working with our customers in the region and sometimes internationally. Our customers appreciate our excellence within the food segment and we are trusted a variety of interesting projects, such as developing, building and commissioning plants. 
We are a team of curious Project Managers and Process Engineers working together with customers within the food industry. You will belong to our Malmö office, but work in customer projects in Sweden and could also be around the globe.
As Process Engineer you will grow and develop within areas such as:
Concept studies
Process optimization
Project management
Inhouse projects as well as projects in our customer's organization
Design parts of as well entire processes 
Procurement of material
Planning and documentation  

The role can also include Technical Project Leader assignments for more experienced Process Engineers.

Ansök nu

Test Automation Engineer

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Feb 6
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Om rollen
Är du en detaljorienterad person som vill arbeta med några av de mest talangfulla ingenjörer i världen?
Vi förstärker vårt team i Malmö med nya stjärnor för att arbeta med några av de mest innovativa och högteknologiska företagen i regionen. AFRY jobbar med ett brett spektrum av externa projekt, där vi utvecklar produkter för både nationella och internationella kunder. Här får du vara med och leverera storskaliga lösningar till flera olika branscher.
I rollen som Test Automation Engineer får du möjlighet att arbeta med testautomation i varierande uppdrag. Du kommer bland annat att höja automatiseringsgraden genom att implementera och vidareutveckla testautomatiseringslösningar och testfall hos våra kunder. Dessutom bidrar du med nya idéer och angreppssätt för att testa ännu mer effektivt.
I vår sektion får du en arbetsplats med stark teamkänsla och samarbete. Vi är ett prestigelöst, engagerat team som värdesätter gemenskap och kunskapsutbyte. Vår kultur präglas av transparens och öppenhet, där vi stöttar varandra och skapar en trivsam arbetsmiljö. På AFRY har du alltid ett stort nätverk av kompetens runt hörnet.
Vi arbetar hos kund 3–5 dagar per vecka, vilket ger en varierad vardag med teknisk utveckling och nära samarbete med kunder och kollegor. På kontoret i Malmö tar vi vara på möjligheten att umgås – vi stärker teamkänslan genom gemensam frukost, fika och regelbundna teamaktiviteter, och ser fram emot att njuta av vår takterrass för grillkvällar och afterwork när våren börjar titta fram.


Kravspecifikation
Minst 5 års erfarenhet av testautomatisering
Avklarad högskoleutbildning om minst 3 år inom ett relevant område
Erfarenhet av automatiseringsverktyg såsom Selenium, SoapUI eller liknande
Programmeringskunskaper i Java, JavaScript, Python eller liknande
Certifiering: ISTQB Certified Tester Foundation
För denna tjänst krävs mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift för att uppfylla kundens krav. Uppdragen för denna tjänst kommer huvudsakligen vara i säkerhetsklassade roller.

Vi söker dig som har ett öga för detaljer, trivs med att arbeta både självständigt och i team, och gärna tar ansvar för att driva projekt framåt. Hos oss får du möjlighet att utveckla dina färdigheter och bidra med din problemlösningsförmåga, ditt analytiska tänkande och din erfarenhet av att hantera och rapportera testresultat på ett tydligt och strukturerat sätt. Vidare är det önskvärt om har en god förmåga att samarbeta med tvärfunktionella team, delta i och bidra till tekniska diskussioner, samt kommunicera tydligt och effektivt.
Har du dessutom erfarenhet av hårdvarutestning och att dokumentera testfall samt skapa teststrategier, ser vi det som ett stort plus.


Ytterligare information
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi är modiga och engagerade lagspelare som ständigt strävar efter att ha marknadens skarpaste kompetens. Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt och mentalt, är vår viktigaste framgångsfaktor. Därför lägger vi stor vikt vid en trygg arbetsmiljö och en balans mellan arbete och fritid.
Hos AFRY får du även ta del av:
En framtidsinriktad arbetsplats med omfattande förmåner, inklusive friskvårdsbidrag och föräldraledighetstillägg.
Kontinuerliga möjligheter till lärande och karriärutveckling anpassade efter dina mål.
En levande företagskultur genom Club AFRY, som erbjuder aktiviteter såsom kulturevenemang, sportaktiviteter och bokklubbar.

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-03-05.
Kontaktperson för frågor
Fredrik Påhlsson, sektionschef på AFRY Digital Solutions
fredrik.pahlsson@afry.com
Läs mer om rekryteringsprocessen på AFRY här: AFRY Job Application Guide
Varmt välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team som skapar framtiden!
Vi ber vänligen om att inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare platsannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu