Malmö: CFO till Setterwalls Advokatbyrå i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet CFO till Setterwalls Advokatbyrå i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-19 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ekonomichef som är driven, förändringsorienterad och besitter högt engagemang? Drivs du av att leda ekonomifunktionen och säkerställa en effektiv finansiell hantering? Då är det just dig vi söker till denna position!

Om rollen

Som vår ekonomichef spelar du en central roll i Setterwalls organisation. Du ingår i ledningsgruppen vilket innebär delaktighet i strategiska och taktiska frågor för att se till att vi når våra tillväxt- och lönsamhetsmål. I denna roll ansvarar du för att leda och utveckla vår ekonomifunktion, följa upp och analysera resultat och utfall mot budget och prognos, samt arbeta med cash management och likviditetsplanering. Rollen är i hög grad operativ med vissa strategiska inslag.

Du är föredragande för styrelse och rapporterar regelbundet finansiellt utfall samt ger strategiska råd och rekommendationer.
I denna roll ingår även att samarbeta med våra ekonomichefer på våra kontor i Stockholm och Göteborg för att gemensamt driva initiativ rörande den övergripande ekonomiska verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Strategisk planering
• Ledningsgruppsarbete
• Personalansvar för ekonomiteamet
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Budgetering och prognostisering
• Analyser och uppföljning
• Likviditetsstyrning och kassaflödeshantering
• Rapportering till myndigheter, ledning, styrelse och delägare
• Riskhantering och Compliance-frågor
• Försäkringsfrågor (pension- och sakförsäkringar)
• Utveckling och digitalisering av arbetssätt och processer

Personalansvaret omfattar idag vårt faktureringsteam, ekonomiassistent samt kravställning av outsourcad lönefunktion. Du rapporterar direkt till Managing Partner.

Kvalifikationer och erfarenhet

• Akademisk magisterexamen inom ekonomi, finans eller motsvarande
• Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, varav några års erfarenhet med personalansvar och ledningsgruppsarbete
• Erfarenhet från att ha utvecklat ekonomifunktioner, finansiell rapportering och uppföljning i större tillväxtbolag
• Goda kunskaper inom bokföring, analys och rapportering
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra förändringsinitiativ
• Goda kunskaper kring riskhantering, intern kontroll och efterlevnad av relevanta regelverk
• Erfarenhet av digitalisering och utveckling av ekonomifunktioner

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss bör du trivas med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus och entreprenörsanda. Det är viktigt att du trygg i ditt ledarskap, proaktiv och relationsskapande. Du arbetar med många intressenter varför vi lägger stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga och kan bygga förtroende hos medarbetare och ledare. Du bör också trivas i en roll där du växlar mellan planering och att utföra uppgifterna. Du behöver vara en ledare med hög samarbetsförmåga och vana av att skapa tydlighet, strukturer samt att arbeta med organisationsförändring liksom att genomföra förändringsprojekt.

Ansökan

Vi genomför bakgrundskontroll för samtliga rekryteringsprocesser.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Setterwalls Advokatbyrå med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Sterner på mejl sara.sterner@jurek.se 

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Om Setterwalls Advokatbyrå
Setterwalls Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer med ett väl upparbetat internationellt nätverk. Vi är ca 315 medarbetare, varav 235 jurister. På Setterwalls strävar vi efter att stärka och trygga svenskt affärsliv genom att vara det självklara valet för klienter och medarbetare. Vår kultur präglas av affärsmässighet, ansvar och engagemang som håller i längden. Detsamma gäller vårt samhällsengagemang. När vi går in i något gör vi det helhjärtat.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomichef.

Junior Ekonomiansvarig

Läs mer Aug 28
Limhamnshus Industri söker en Junior Ekonomiansvarig
Limhamnshusgruppen är en dynamisk och växande privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen. Idag omfattar vår verksamhet bolag inom fastigheter, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Med över 600 anställda och moderna lokaler på Saltimporten i Malmö, har vi etablerat oss som en mångsidig och innovativ koncern.

Om tjänsten
Vi söker nu en driven och utvecklingsorienterad Junior Ekonomiansvarig till vårt huvudkontor i Malmö. I denna roll kommer du att få chansen att växa tillsammans med Limhamnshus Industri och spela en central roll i det operativa och strategiska ekonomiarbetet för vår verksamhet inom industrisektorn.

Rollen som Junior Ekonomiansvarig
Som Junior Ekonomiansvarig kommer du att få en nyckelroll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta nära teamet, som idag består av fem medarbetare, och ta ansvar för den dagliga redovisningen och rapporteringen för samtliga bolag inom Limhamnshus Industri. Vi söker dig som befinner dig i början av din karriär eller har några års erfarenhet och redo att ta dig an en utmanande roll där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med oss.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare
Övergripande ansvar för samtliga bolag
Kvalitetssäkra den löpande redovisningen
Månadsbokslut och årsredovisning
Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter
Integrering av nya bolag vid förvärv
Utveckla interna processer och internkontroll
Rapportering till Ekonomichef och VD

Vi söker dig som har några års erfarenhet och vill utvecklas inom ekonomi. Du är organiserad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du gillar att skapa struktur i ditt arbete och strävar efter att leverera hög kvalitet i allt du gör.
Du har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Det är viktigt för dig att förstå helheten, och du har en metodisk och strukturerad arbetsstil.
Du uppskattar ett högt tempo och har en positiv attityd som bidrar till en bra arbetsmiljö.
Vi ser att du har en kandidatexamen i ekonomi och några års erfarenhet, gärna från en större revisionsbyrå eller organisation.

Vi erbjuder
På Limhamnshus Industri erbjuder vi en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt. Vi har höga förväntningar på varandra och värdesätter en positiv och stödjande atmosfär. Förutom en attraktiv lönesättning kan vi erbjuda:
30 dagars semester
Flextid och möjlighet till hybridarbete
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön


Tjänsten är på 100%, och vi ser gärna att du kan börja under hösten. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.
I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig

Läs mer Jun 26
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.
Om tjänsten
Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.
Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.
Rollen som Ekonomiansvarig
I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.
Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:
Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare
Övergripande ansvar för samtliga bolag
Kvalitetssäkra den löpande redovisningen
Månadsbokslut och årsredovisning
Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter
Integrering av nya bolag vid förvärv
Utveckla interna processer och internkontroll
Rapportering till Ekonomichef och VD


Vi söker dig som:
Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.
För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.
Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.
Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.
Vi erbjuderEn position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.
Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt under hösten. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10
Urval och intervjuer kommer att påbörjas vecka 32

Ansök nu

Ekonomiansvarig

Läs mer Maj 30
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.
Om tjänsten
Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.
Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.
Rollen som Ekonomiansvarig
I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.
Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:
Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare
Övergripande ansvar för samtliga bolag
Kvalitetssäkra den löpande redovisningen
Månadsbokslut och årsredovisning
Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter
Integrering av nya bolag vid förvärv
Utveckla interna processer och internkontroll
Rapportering till Ekonomichef och VD


Vi söker dig som:
Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.
För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.
Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.
Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.
Vi erbjuderEn position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.
Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.

Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.
I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomichef (Interim)

Läs mer Aug 26
Vill du arbeta i framkant inom svensk industri och näringsliv och utvecklas både som person och i professionen? Vi söker dig för framtida uppdrag som vill arbeta som anställd konsult eller som underkonsult i denna roll. Om rollen
Som Interim Ekonomichef kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa vår ekonomiska stabilitet och tillväxt. Du kommer att ansvara för att leda och utveckla ekonomiavdelningen, säkerställa att våra finansiella processer är effektiva och transparenta, samt ge stöd i strategiska beslut.


Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Övervaka och ansvara för bolagets ekonomiska rapportering, budgetering och prognoser.
- Leda och utveckla ekonomiavdelningen och säkerställa en effektiv arbetsfördelning.
- Identifiera och implementera förbättringar av finansiella processer och system.
- Ge stöd till ledningen i strategiska och operativa beslut genom att tillhandahålla djupgående analyser och affärsinformation.
- Säkerställa att alla ekonomiska regler och riktlinjer efterlevs, inklusive interna och externa revisioner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt
- Minst 5-10 års erfarenhet som ekonomichef eller i en liknande ledande befattning.
- Erfarenhet av att arbeta i en interimsroll är meriterande.
- Stark affärsförståelse och förmåga att koppla ekonomiska insikter till strategiska beslut.
- Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Relevant utbildning inom ekonomi, exempelvis civilekonom eller likvärdigt.

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Analytisk
- Initiativtagande
- Kommunikativ
- Strukturerad

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Ekonomi- och HR-assistent till Aarsleff Rail AB

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 30
Till vår kund, Aarsleff Rail AB, söker vi nu en ekonomi- och HR-assistent. Aarsleff Rail AB är en totalleverantör inom järnväg- och spårvägsentreprenader. Tillsammans arbetar man för ett högt engagemang och en delaktighet i hela verksamheten, vilket man tror skapar förutsättningar för god lönsamhet och resultat. Här är en god arbetsmiljö ett gemensamt och högt prioriterat arbete, alla ska trivas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Aarsleff Rail AB är ett nytänkande företag som med kunskap och nya idéer skapar lösningar som svarar upp mot behov och efterfrågan hos kunderna.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering till kund på sikt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent och HR-assistent är du ansvarig för att stötta både ekonomifunktionen och cheferna i bolaget med deras dagliga operativa och administrativa uppgifter. Denna kombinerade roll kräver ett brett spektrum av kompetenser, inklusive noggrannhet, organisatorisk förmåga och god kommunikationsförmåga. Du kommer att vara en viktig resurs för att säkerställa att företagets ekonomiska och personalrelaterade processer löper smidigt. Exempel på ansvarsområde/arbetsuppgifter:

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och avstämningar
- Moms och skatter
- Bokslut
- Personal- och löneadministration
- Rekrytering samt introduktion av nyanställda
- Personalaktiviteter
- Stöd till VD i frågor gällande arbetsmiljö och regelefterlevnad

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har två till tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och HR. Har du tidigare erfarenhet av en kombinerad roll är det meriterande. Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration, gärna kompletterad med någon form av eftergymnasiala studier inom ekonomi eller HR.

Vi vill att du besitter goda kunskaper i ekonomi- och HR-system och att du är en van användare av Microsoft Office, särskilt Excel. Vidare har du förståelse för grundläggande bokföringsprinciper och HR-processer. Som person är du strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer. Du är en positiv lagspelare med god kommunikationsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Rollen kräver att du förstår vikten av och kan hantera konfidentiell information.

Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande bolag med goda chanser att efter 6 månader gå över till en direktanställning hos vår kund. Tjänsten omfattar 40/h vecka med start så snart som möjligt.

Arbetet är till stor del förlagt på kundens kontor i Helsingborg (flytt till Malmö sker i vinter), men även viss mån möjlighet till att arbeta hemifrån ibland.

Ansökan
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon: +46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se .

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se .

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

Abion söker erfaren Paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Sep 2
Har du lång erfarenhet av immaterialrätt och söker en dynamisk arbetsmiljö? Är du redo att utmana branschens normer och spela en aktiv roll i vår framgångsresa? Hos Abion blir du en del av en snabbfotad och händelserik atmosfär. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och letar efter en ny kollega som vill växa med oss!

Om tjänsten

I denna roll kommer du att hantera en kombination av administrativa och juridiska uppgifter inom immaterialrätt.

Korrespondens med kunder, lokala ombud och varumärkesmyndigheter. Förbereda och lämna in juridiska dokument och inlagor. Sammanställa och undersöka fakta, förbereda utkast och rapporter. Förbereda kostnadsuppskattningar. Förbereda och översätta klassförteckningar och skicka in varumärkesansökningar. Administrera, hantera och förnya varumärkes-/designregistreringar samt arbeta med varumärkesbevakning (inklusive granskning).

Organisera, upprätthålla och övervaka interna och externa deadlines gällande kunders immateriella rättigheter. Kontinuerligt spara korrespondens och ärenderelaterat material i bolagets interna ärendehanteringssystem.

Förbereda fakturor och säkerställa noggrannhet och efterlevnad av klientfaktureringsriktlinjer.

Delta i fysiska och virtuella möten med potentiella och befintliga kunder, ofta i samarbete med bolaget jurister och andra avdelningar. Möten kan äga rum på annan geografisk plats och kan innebära resor och övernattning.

Hjälpa till att granska avtal och juridiska dokument. Genomföra due diligence till stöd för olika juridiska transaktioner.

Bidra till utveckling av arbetsrutiner i samarbete med Head of Brand Operations Specialists.

Vem är du?

Vi söker dig som har en paralegalutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet av praktiskt arbete inom immaterialrätt. Vi ser gärna att du har arbetat i en likande roll, antigen på advokatbyrå, IP-byrå eller bolag. Du är strukturerad, detaljorienterad, samarbetsvillig och har ett resultatdrivet tankesätt. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och kan hantera flera uppgifter parallellt, ibland med korta deadlines. Du har god kommunikationsförmåga, är förtroendeingivande och kan skapa goda relationer både internt och externt. Svenska och engelska behärskar du flytande i både tal och skrift.

Du erbjuds

Hos oss får du vara del av en global organisation där du får en avgörande roll i att driva våra tillväxt- och expansionsinitiativ över världen. Du får vara en del av en snabbfotad och dynamisk miljö där du får vara med i vår tillväxtresa.

Låter detta som en spännande möjlighet? Tveka inte inför att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Abion med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på ida.odelius@jurek.se eller Anna Kärrborn på anna.karrborn@jurek.se. 

Om Abion

Abion erbjuder engagemang utöver det vanliga! Vi stärker ditt företag genom att erbjuda helhetslösningar inom varumärkesskydd och webbsäkerhet. Vi skyddar ditt varumärke och dina immateriella tillgångar.

Ansök nu

Flood Herslow Holme söker paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Aug 23
Flood Herslow Holme Advokatbyrå är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 30 anställda. Vi har kontor i Stockholm och Malmö och erbjuder tjänster inom merparten av de affärsjuridiska kompetensområdena. Vi är beroende av kompetenta medarbetare, därför lägger vi ner mycket arbete för att vara en arbetsplats där alla trivs, oavsett titel. Vi samarbetar dagligen mellan kontoren och har en fin kultur.

Nu söker vi dig som är en stjärna inom administration och service!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som paralegal hos oss innebär en stor bredd och variation. Du kommer att fungera som spindeln i nätet och ha många kontaktytor. I rollen kommer du att vara ett stöd för både jurister och personalchef och du kommer även att supportera vår ekonomiavdelning. Du kommer även att hantera konferenser och event och tillsammans med delägare jobba med upphandlingsprocessen.

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, proaktiv och självständig. Du är serviceorienterad, prestigelös och du har ett starkt kvalitetsfokus. För att hantera denna roll krävs att du har god vana att arbeta i Officepaketet och talar samt skriver obehindrat på svenska och engelska. 

Har du erfarenhet från arbete på advokatbyrå, myndighet eller revisionsbyrå är det meriterande.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en flexibel roll med många kontaktytor och goda möjligheter att utvecklas. För oss är det viktigt att må bra och att ha trevligt på jobbet. Vi värdesätter friskvård och ger gärna våra anställda ett stort inflytande över sin arbetsplats och arbetssituation. 

Tjänsten är placerad i Malmö och du kommer att sitta i våra fina kontorslokaler mitt i city.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Flood Herslow Holme med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon: +46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se

Ansök nu

Flood Herslow Holme söker paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Aug 23
Flood Herslow Holme Advokatbyrå är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 30 anställda. Vi har kontor i Stockholm och Malmö och erbjuder tjänster inom merparten av de affärsjuridiska kompetensområdena. Vi är beroende av kompetenta medarbetare, därför lägger vi ner mycket arbete för att vara en arbetsplats där alla trivs, oavsett titel. Vi samarbetar dagligen mellan kontoren och har en fin kultur.

Nu söker vi dig som är en stjärna inom administration och service!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som paralegal hos oss innebär en stor bredd och variation. Du kommer att fungera som spindeln i nätet och ha många kontaktytor. I rollen kommer du att vara ett stöd för både jurister och personalchef och du kommer även att supportera vår ekonomiavdelning. Du kommer även att hantera konferenser och event och tillsammans med delägare jobba med upphandlingsprocessen.

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, proaktiv och självständig. Du är serviceorienterad, prestigelös och du har ett starkt kvalitetsfokus. För att hantera denna roll krävs att du har god vana att arbeta i Officepaketet och talar samt skriver obehindrat på svenska och engelska. 

Har du erfarenhet från arbete på advokatbyrå, myndighet eller revisionsbyrå är det meriterande.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en flexibel roll med många kontaktytor och goda möjligheter att utvecklas. För oss är det viktigt att må bra och att ha trevligt på jobbet. Vi värdesätter friskvård och ger gärna våra anställda ett stort inflytande över sin arbetsplats och arbetssituation. 

Tjänsten är placerad i Malmö och du kommer att sitta i våra fina kontorslokaler mitt i city.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Flood Herslow Holme med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon: +46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se

Ansök nu

Moll Wendén söker senior biträdande jurist

Biträdande jurist
Läs mer Aug 19
Moll Wendén söker senior biträdande jurist inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt.

 

På Moll Wendén erbjuds du ett spännande och utmanande arbete på en modern advokatbyrå med en stark internationell prägel. Moll Wendén har den stora byråns arbetssätt och kompetens kombinerat med den mindre byråns personliga engagemang. Hos Moll Wendén får du förutsättningar att leverera med hög kvalitet samtidigt som du utvecklar din affärsjuridiska kompetens. Nu söker vi en senior biträdande jurist inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta brett inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt och kommer bland annat att arbeta med börsnoteringar, emissioner, bolagsstämmor, bolagsstyrning och annan löpande aktiemarknads- och aktiebolagsrättslig rådgivning.

Du kommer att ingå i ett team av ytterligare sju biträdande jurister och två delägare. Gruppen har även ett nära samarbete med övriga verksamhetsgrupper.

Vem är du?

Vi söker dig som har en svensk juristexamen och runt tre till sju års erfarenhet inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt. Du har erfarenhet från advokatbyrå eller annan relevant erfarenhet såsom från börsnoterat bolag, börsen eller Finansinspektionen. Vidare har du erfarenhet av och tycker det är spännande med projektledning. Du har även en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska.

Du kommer att arbeta i ett team med god sammanhållning och hög kompetens. För att trivas behöver du vara noggrann, ha en god samarbetsförmåga och vara prestigelös. Du kommer att vara delaktig i att leda de andra mer juniora juristerna i gruppen och ha direktkontakt med våra klienter. Vi ser därför gärna att du är ansvarstagande, pedagogisk och serviceinriktad samt att du förstår vikten av att leverera arbete av högsta kvalitet. Vi söker efter dig som vill vara en del av ett team och som förstår din roll i helheten.

Vad erbjuder vi dig?

Vi arbetar i enlighet med våra grundläggande värderingar, kvalitet, laganda och ödmjukhet och vi ser fram emot att välkomna ytterligare medarbetare till vårt team. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor och flexibilitet. Hos Moll Wendén erbjuds samtliga medarbetare möjligheter till vidareutbildning och kompetensutveckling inom respektive specialistområde.

Tjänsten är placerad i Malmö och du kommer att sitta i våra nyrenoverade kontorslokaler med anor från 1800-talet – mitt i city. Om man är bosatt på annan ort finns det även möjlighet att arbeta på distans.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Moll Wendén Advokatbyrå med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

TechSverige söker förhandlare/arbetsrättsjurist till region syd

Företagsjurist
Läs mer Maj 3
Vill du jobba med och för den växande techbranschen och stötta it-, telekom- och techföretag i deras roll som arbetsgivare? Vill du vara en del av ett starkt team som har fullt fokus på att erbjuda god och tillgänglig arbetsgivarservice och skapa bästa möjliga villkor för techbranschen? Då har vi på TechSverige flera mycket intressanta tjänster för dig.

 

TechSverige är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom techbranschen. Bland våra cirka 1 400 medlemsföretag – som sammantaget har närmare 100 000 medarbetare i Sverige – återfinns allt ifrån startup-bolag till stora, multinationella företag med tusentals anställda runtom i världen.

 

I vårt uppdrag stärker vi våra medlemmar i rollen som attraktiva arbetsgivare, tecknar kollektivavtal för it-, tech- och telekombolag och ger medlemmarna arbetsgivarservice i form av rådgivning, förhandlingsstöd, utbildning och rättsskydd vid arbetsrättstvister för att stödja medlemsföretagen som arbetsgivare. TechSverige är idag en del av Almega men kommer att från och med den 1 januari 2025 att bli ett helt fristående förbund med en egen arbetsgivarverksamhet skräddarsydd efter våra medlemmars unika behov.

 

Vi söker nu en förhandlare/arbetsrättsjurist med särskilt ansvar för region syd.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och erfaren förhandlare/arbetsrättsjurist som vill vara med på TechSveriges utvecklingsresa och brinner för att ge den bästa arbetsgivarservicen till våra medlemsföretag. I rollen kommer du att ha ett brett ansvarsområde, men med ett särskilt ansvar för arbetsgivarservicen för region syd.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: 

• Bistå medlemmar kring löpande arbetsgivarservice, tvisteförhandlingar och kollektivavtalsförhandlingar.
• Ansvara för ett särskilt rättsområde såsom arbetsmiljö, pensioner/försäkringar eller HR-frågor.
• Genomföra rättsutredningar och hålla webinarier/utbildningar för medlemmarna.
• Bistå vid värvning/rekrytering av nya medlemmar.
• Utveckla och implementera strategier för att säkerställa överenskommelser som gynnar både arbetsgivare och anställda. 

Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års rådgivnings-och förhandlingserfarenhet, från arbetsgivarorganisation, arbetstagarorganisation, advokatbyrå eller liknande. Du har en juristexamen eller annan relevant högskoleutbildning.

Det är meriterande med erfarenhet av HR-arbete på ett privat företag, särskilt inom tech. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor och arbetstillstånd är också särskilt meriterande.

För att passa i rollen behöver du ha intresse för och god kännedom om näringslivets förutsättningar och utmaningar i södra Sverige. Du har lätt för att omsätta juridiken till praktisk rådgivning och är lösningsorienterad. Som person är du serviceinriktad, flexibel och förtroendeingivande. Du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt

Du har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Självklart är du intresserad av digitalisering och den snabba teknikutvecklingen för egen del som stöd i ditt arbete och generellt.

Du erbjuds

En mycket intressant tjänst för dig som vill jobba nära tillsammans med de spännande företagen inom it, telekom och vara med och skapa de bästa förutsättningarna för techföretagen i sin roll som arbetsgivare. En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad.

Du får även kontinuerlig utveckling och möjligheter till karriärtillväxt. Självklart får du kollektivavtalade pensioner och försäkringar, friskvårdsbidrag och trevliga kollegor i ett team med andra skickliga experter och förhandlare. 

Tjänsten är lokalt placerad alternativt kan den utgå från Stockholm, vilket då innebär en del resor till regionen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu