Malmö: CFO till Setterwalls Advokatbyrå i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet CFO till Setterwalls Advokatbyrå i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-19 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ekonomichef som är driven, förändringsorienterad och besitter högt engagemang? Drivs du av att leda ekonomifunktionen och säkerställa en effektiv finansiell hantering? Då är det just dig vi söker till denna position!

Om rollen

Som vår ekonomichef spelar du en central roll i Setterwalls organisation. Du ingår i ledningsgruppen vilket innebär delaktighet i strategiska och taktiska frågor för att se till att vi når våra tillväxt- och lönsamhetsmål. I denna roll ansvarar du för att leda och utveckla vår ekonomifunktion, följa upp och analysera resultat och utfall mot budget och prognos, samt arbeta med cash management och likviditetsplanering. Rollen är i hög grad operativ med vissa strategiska inslag.

Du är föredragande för styrelse och rapporterar regelbundet finansiellt utfall samt ger strategiska råd och rekommendationer.
I denna roll ingår även att samarbeta med våra ekonomichefer på våra kontor i Stockholm och Göteborg för att gemensamt driva initiativ rörande den övergripande ekonomiska verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Strategisk planering
• Ledningsgruppsarbete
• Personalansvar för ekonomiteamet
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Budgetering och prognostisering
• Analyser och uppföljning
• Likviditetsstyrning och kassaflödeshantering
• Rapportering till myndigheter, ledning, styrelse och delägare
• Riskhantering och Compliance-frågor
• Försäkringsfrågor (pension- och sakförsäkringar)
• Utveckling och digitalisering av arbetssätt och processer

Personalansvaret omfattar idag vårt faktureringsteam, ekonomiassistent samt kravställning av outsourcad lönefunktion. Du rapporterar direkt till Managing Partner.

Kvalifikationer och erfarenhet

• Akademisk magisterexamen inom ekonomi, finans eller motsvarande
• Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet, varav några års erfarenhet med personalansvar och ledningsgruppsarbete
• Erfarenhet från att ha utvecklat ekonomifunktioner, finansiell rapportering och uppföljning i större tillväxtbolag
• Goda kunskaper inom bokföring, analys och rapportering
• Dokumenterad erfarenhet av att leda och genomföra förändringsinitiativ
• Goda kunskaper kring riskhantering, intern kontroll och efterlevnad av relevanta regelverk
• Erfarenhet av digitalisering och utveckling av ekonomifunktioner

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss bör du trivas med att arbeta i ett företag med tydligt affärsfokus och entreprenörsanda. Det är viktigt att du trygg i ditt ledarskap, proaktiv och relationsskapande. Du arbetar med många intressenter varför vi lägger stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga och kan bygga förtroende hos medarbetare och ledare. Du bör också trivas i en roll där du växlar mellan planering och att utföra uppgifterna. Du behöver vara en ledare med hög samarbetsförmåga och vana av att skapa tydlighet, strukturer samt att arbeta med organisationsförändring liksom att genomföra förändringsprojekt.

Ansökan

Vi genomför bakgrundskontroll för samtliga rekryteringsprocesser.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Setterwalls Advokatbyrå med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Sterner på mejl sara.sterner@jurek.se 

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Om Setterwalls Advokatbyrå
Setterwalls Advokatbyrå är en av Sveriges ledande affärsjuridiska fullservicebyråer med ett väl upparbetat internationellt nätverk. Vi är ca 315 medarbetare, varav 235 jurister. På Setterwalls strävar vi efter att stärka och trygga svenskt affärsliv genom att vara det självklara valet för klienter och medarbetare. Vår kultur präglas av affärsmässighet, ansvar och engagemang som håller i längden. Detsamma gäller vårt samhällsengagemang. När vi går in i något gör vi det helhjärtat.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomichef.

Ekonomichef till spännande bolag i Malmö (vikariat)

Läs mer Jan 29
Är du en erfaren ekonomichef med stark affärsförståelse och ledarskapsförmåga? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i en dynamisk organisation och bidra till finansiell stabilitet och utveckling. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i ca 7månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos vår kund . Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
Mer information om företaget ger vid första kontakt med Bravura.
Arbetsuppgifter
Som Ekonomichef har du en central roll i att upprätthålla och stärka företagets finansiella stabilitet, styrning och utveckling. Du ansvarar för att leda ekonomiavdelningen, säkerställa effektiva och transparenta ekonomiska processer samt ge ledningsgruppen stöd i strategiska beslut.
Säkerställa ekonomisk rapportering, budgetplanering och prognoser
Bidra med kalkyler och säljstöd
Leda sex medarbetare på ekonomiavdelningen
Ansvara för redovisning och internkontroll
Övervaka kassaflöde och likviditet

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi, som te x. ekonomichef- / ansvarig
Obehindrad kommunikationpå svenska i tal och skrift.
Mycket goda kunskaper inom MicrosoftExcel
Erfarenhet av affärssystem är meriterande

För att trivas och fungera väl hos dem är det viktigt att du är en kommunikativ och prestigelös person som värdesätter samarbete. Din starka affärsförståelse och förmåga att omsätta ekonomiska analyser till välgrundade beslut är avgörande för att lyckas i rollen.
Övrig information
Start: Senast maj 2025Plats: MalmöLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare;anna.messa@bravura.se.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdatum är 2025-01-12

Ansök nu

Junior Ekonomiansvarig

Läs mer Okt 1
Limhamnshus Industri söker en Junior Ekonomiansvarig
Limhamnshusgruppen är en dynamisk och växande privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen. Idag omfattar vår verksamhet bolag inom fastigheter, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Med över 600 anställda och moderna lokaler på Saltimporten i Malmö, har vi etablerat oss som en mångsidig och innovativ koncern.

Om tjänsten
Vi söker nu en driven och utvecklingsorienterad Junior Ekonomiansvarig till vårt huvudkontor i Malmö. I denna roll kommer du att få chansen att växa tillsammans med Limhamnshus Industri och spela en central roll i det operativa och strategiska ekonomiarbetet för vår verksamhet inom industrisektorn.

Rollen som Junior Ekonomiansvarig
Som Junior Ekonomiansvarig kommer du att få en nyckelroll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta nära teamet, som idag består av fem medarbetare, och ta ansvar för den dagliga redovisningen och rapporteringen för samtliga bolag inom Limhamnshus Industri. Vi söker dig som befinner dig i början av din karriär eller har några års erfarenhet och redo att ta dig an en utmanande roll där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med oss.
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare
Övergripande ansvar för samtliga bolag
Kvalitetssäkra den löpande redovisningen
Månadsbokslut och årsredovisning
Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter
Integrering av nya bolag vid förvärv
Utveckla interna processer och internkontroll
Rapportering till Ekonomichef och VD

Vi söker dig som har några års erfarenhet och vill utvecklas inom ekonomi. Du är organiserad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du gillar att skapa struktur i ditt arbete och strävar efter att leverera hög kvalitet i allt du gör.
Du har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Det är viktigt för dig att förstå helheten, och du har en metodisk och strukturerad arbetsstil.
Du uppskattar ett högt tempo och har en positiv attityd som bidrar till en bra arbetsmiljö.
Vi ser att du har en kandidatexamen i ekonomi och några års erfarenhet, gärna från en större revisionsbyrå eller organisation.

Vi erbjuder
På Limhamnshus Industri erbjuder vi en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt. Vi har höga förväntningar på varandra och värdesätter en positiv och stödjande atmosfär. Förutom en attraktiv lönesättning kan vi erbjuda:
30 dagars semester
Flextid och möjlighet till hybridarbete
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön


Tjänsten är på 100%, och vi ser gärna att du kan börja under hösten. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.
I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Director Business Control till GAIM

Läs mer Feb 10
Vill du vara med och forma framtidens simulatorupplevelser? GAIM är ett snabbväxande scaleup-bolag som utvecklar simulatorlösningar för jägare, sportskyttar, polis och militär. Med våra VR-simulatorer kan kunderna förvandla sitt vardagsrum till en realistisk träningsmiljö. Nu söker vi en Director Business Control som vill spela en nyckelroll i vår kommersiella utveckling.


Om tjänsten
Detta är en affärsnära och analytisk roll där du arbetar handson med affärsmodellering, prissättning och skalbarhet. Som en del av ledningsgruppen driver du bolagets expansion och kommersiella utveckling. Du leder två seniora ekonomer (i Sverige och USA), men tyngdpunkten ligger på att analysera och utveckla vår digitala affärsmodell för ökad lönsamhet och tillväxt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt uppdrag – analysera, optimera och utveckla GAIM:s affärsmodell
• Affärsmodellering & prissättning – Utveckla och optimera vår prissättningsstrategi för att maximera lönsamhet och tillväxt.
• Lönsamhetsstyrning & analys – Säkerställa att vi tar databaserade beslut genom att analysera marginaler, kundbeteende och affärstrender.
• Samarbeta med det kommersiella teamet – Identifiera affärsmöjligheter och optimera vår marknadsstrategi.
• Ge ledningsgruppen skarpa beslutsunderlag – Stötta med analyser för att driva affären framåt.
• Risk- och scenarioanalys – Bygga modeller för att förstå affärsrisker, skalbarhet och olika tillväxtscenarier.
• Ledarskap och teamutveckling – Coacha och utveckla ett mindre finansteam bestående av två seniora redovisningsekonomer.

Lämplig bakgrund
Vi söker en analytisk och affärsdriven person med erfarenhet av lönsamhet, prissättning och affärsanalys i B2C-marknader. Erfarenhet från digitala eller mjukvarubaserade affärsmodeller är meriterande, men viktigast är din förmåga att förstå komplexa affärsmodeller och skapa lönsam tillväxt.

Personliga egenskaper
Vi tror att du har:
• Minst 5 års erfarenhet av affärsnära controlling i ett snabbväxande bolag med en digital affärsmodell.
• Stark analytisk förmåga – Du kan modellera komplexa affärsstrukturer och omsätta data till insikter.
• Erfarenhet av prissättning och lönsamhetsstyrning – Du har arbetat med prissättningsstrategier, affärsanalys och ekonomisk optimering.
• Affärsdriv och nytänkande – Du trivs i en snabbrörlig och entreprenöriell miljö.
• Kommunikativ och samarbetsorienterad – Du kan förklara komplexa ekonomiska samband för icke-ekonomer.
• Relevant utbildning – Examen inom ekonomi, finans eller liknande.

Vad erbjuder vi
• Forma framtidens simulatorupplevelser – Var med och utveckla en innovativ affärsmodell i en snabbväxande bransch.
• Stor påverkan i en entreprenöriell miljö – GAIM erbjuder korta beslutsvägar och en kultur som präglas av innovation.
• Stöd från en stark ägare – Vi är en del av Sandberg Development, en långsiktig investerare i teknik och tillväxt.

Ansökan
Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer information finns på www.gaim.com och www.sandbergdevelopment.com.

Ansök nu

Ekonomichef till Nära vård och hälsa, Malmö

Läs mer Feb 7
Gör skillnad. Varje dag.

Förvaltningen Nära vård och hälsa har funnits sedan den 1 januari 2025. Förvaltningen ansvarar för anslagsfinansierad vårdverksamhet inom nära vård. I detta innefattas bland annat mobila team och specialiserad palliativ vård, mottagningsverksamhet inom nära vård, akutvård inom nära vård, 1177 på telefon samt vissa regiongemensamma funktioner. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Antalet medarbetare beräknas bli omkring 1 000.

Vi välkomnar nu dig som i rollen som ekonomichef vill vara med från starten och bygga upp och leda ekonomifunktionen i vår nya förvaltning Nära vård och hälsa, som befinner sig i en dynamisk uppstartsperiod och har ett växande uppdrag.

Här kan du läsa mer om att Arbeta som chef i Region Skåne:
https://tinyurl.com/yf64mykk


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomichef har du ett helhetsansvar för förvaltningens ekonomifunktion, vilket innebär ansvar för budget, uppföljning och analys. Du leder och utvecklar ekonomiprocesser som budgetarbete, prognoser och ekonomiska analyser, och arbetar aktivt för att tilldelade resurser används effektivt och i linje med verksamhetens mål. I rollen som ekonomichef har du också personalansvar och leder ett team med förnärvarande tre medarbetare. Du ansvarar för att kompetensutveckla och motivera ditt team för att säkerställa en hög kvalitet i det dagliga arbetet och en långsiktig utveckling av ekonomifunktionen.

Du ingår i förvaltningsledningsgruppen och bistår förvaltningschefen och ledningsgruppen med underlag för beslut som möjliggör en ekonomi i balans och hållbar verksamhetsutveckling. I nära samarbete med de övriga stabsfunktionerna och förvaltningsledningsgruppen bidrar du till att säkerställa att styrning, planering och resurshantering stödjer verksamheterna i att nå sina uppsatta mål.

Som en del av Region Skånes ekonomifunktion, ledd av ekonomidirektören, samarbetar du med andra ekonomichefer och bidrar till att utveckla ekonomistyrningen på regional nivå. Din roll är avgörande för att förvaltningens ekonomiska planering och resultat håller hög kvalitet och skapar värde för både verksamheten och regionen som helhet.

Det här är en möjlighet för dig som vill arbeta nära verksamheten, påverka dess ekonomiska utveckling och vara med och säkerställa att Nära Vård och Hälsa fortsätter att leverera högkvalitativ vård med långsiktig hållbarhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en tydlig och trygg ledare med starkt engagemang, som drivs av och har förmåga att utveckla verksamheter i en komplex miljö. Du tänker strategiskt, är bekväm att delegera och fattar beslut utifrån ett helhetsperspektiv. Som ekonomichef är din kommunikativa förmåga betydelsefull. Du har en fallenhet för att bygga goda relationer och ser delaktighet som en förutsättning för framgångsrika resultat. Genom samarbete med chefer, medarbetare, fackliga organisationer och externa intressenter driver du framgångsrikt förändringsarbete inom ekonomiområdet.

För att lyckas i rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av arbete i en ekonomifunktion och en djup och bred kunskap om och erfarenhet av ekonomistyrning. Du har erfarenhet som ekonomichef eller ekonomiansvarig i en politiskt styrd organisation och erfarenhet från ledningsgruppsarbete och strategiska frågeställningar. Vidare har du erfarenhet av att agera som förändringsledare och har drivit utvecklings- och förändringsarbete.

Gällande de formella kraven har du akademisk examen inom ekonomiområdet samt ledarskapsutbildning. Därutöver har du goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.

För oss är det viktigt att du ser vikten av och att du delar våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Interim Business Controller / CFO till spännande företag i HBG

Läs mer Jan 17
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Interim Business Controller / CFO till spännande företag i HBG
Är du en duktig Controller som är redo att kliva upp ett pinnhål? Har du erfarenhet av redovisning och vill arbeta i en roll där du tar ditt första steg mot ett fullt Ekonomichefansvar? Du erbjuds en utvecklande roll i ett mycket framgångsrikt tillverkande bolag. Uppdraget sträcker sig över minst 14 månader.
Du ansvarar för Ekonomifunktionen på ett större tillverkande dotterbolag i Helsingborg. Den förra Ekonomichefen finns ett pinnhål upp i organisationen och du kommer få stöd i din roll av denna. Ditt ansvar innefattar rapportering, redovisning och konsolidering samt budget- och prognosarbete. Du kommer också ha delansvar i ett utvecklings- och digitaliseringsarbete för att stärka ekonomifunktionen.
Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i en större koncern – den perfekta utmaningen för en framtida Ekonomichef!


Dina arbetsuppgifter:
Ansvar för ekonomifunktionen
Rapporter och prognoser
Utveckla rutiner och processer, särskilt inom digitalisering



Din profil:
Du har flerårig erfarenhet som Controller samt erfarenhet av redovisning. Du är analytisk, ansvarstagande och självgående. Du har också ett affärsintresse och du lockas av att ta ett större ansvar samt att ingå i en snabbrörlig förändringsmiljö. Meriterande med ledarerfarenhet.


Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med start ca april (inget definitivt startdatum). Placering i Helsingborg. Uppdraget inleds som en Interim och kommer vara minst 14 månader.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan omedelbart via länken. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Branschföreträdare till Sveriges Åkeriföretag i Region Syd

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 10
Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i södra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Syd, som omfattar Skåne, Blekinge, Halland och Småland – Öland med kontor i Malmö, Växjö och Halmstad. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Åkerinäringen är en bransch med lång historia som idag omsätter ca 4% av Sveriges BNP. Godstransporter på väg sysselsätter över 100 000 förare och totalt omkring 250 000 personer vilket motsvarar ca 5% av antalet sysselsatta i Sverige.

Vi söker en erfaren och strategiskt tänkande branschföreträdare med passion för medlemsvård och engagemang för transportbranschen. Som branschföreträdare kommer du att bli en nyckelperson i att utveckla och stärka relationerna med våra medlemmar – och säkerställa att vi är deras främsta stöd i en föränderlig bransch. Här får du en unik möjlighet att påverka branschens framtid och skapa verkligt värde för åkeriföretag i södra Sverige.

Sveriges Åkeriföretag består av 4 regioner med 12 föreningar. Vi servar ca 5 000 företag med totalt ca 36 000 fordon i Sverige. Som branschorganisation arbetar vi bland annat med att skapa goda förutsättningar för en lönsam och hållbar utveckling av medlemsföretagen. Vi ger medlemmarna råd i olika juridiska, ekonomiska och tekniska frågor samt företräder dem i kontakter med myndigheter mm. För mer info besök www.akeri.se 
Arbetsbeskrivning
Som branschföreträdare hos Sveriges Åkeriföretag har du chansen att göra en verklig skillnad och bidra till en hållbar och lönsam utveckling av åkerinäringen i Sverige. Du kommer att vara ansiktet utåt för vår medlemsvård och ansvarar för att identifiera och driva de frågor som ligger våra medlemmar närmast om hjärtat. Genom att skapa en nära dialog med medlemsföretagen och förstå deras behov, verkar du för att deras röst blir hörd på såväl lokal som nationell nivå. I denna roll har du många kontaktytor och samarbetar med både befintliga och nya medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra företagsorganisationer.

Som branschföreträdare får du möjligheten att:

• Utveckla och stärka medlemsrelationer genom att säkerställa att vi levererar tjänster, stöd och insikter som gör verklig skillnad.
• Ge stöttning och rådgivning till medlemsföretagen inom exempelvis logistik, vägtrafikslagstiftning, utbildning inom åkerinäringen samt av enklare juridisk karaktär.
• Vara en katalysator för branschens röst i dialoger med politiker, myndigheter och andra nyckelaktörer för att främja rättvisa och hållbara villkor för våra medlemmar.
• Skapa och driva nätverksträffar och utbildningar som stärker våra medlemmars kompetens och konkurrenskraft.
• Vara delaktig i opinionsbildning och arbeta strategiskt med frågor om hållbarhet, arbetsmiljö och innovation för att stötta åkeribranschens framtida utveckling.

Arbetet erbjuder stor variation och flexibilitet där du självständigt ansvarar för besök hos både befintliga och potentiella nya medlemmar inom ditt tilldelade område. Du kommer att utgå från kontoret i Malmö samtidigt som möjlighet finns att arbeta hemma. Du kommer att verka i Region Syd som består av Skåne, Halland, Blekinge, Småland - Öland.
Vem är du?
Vi söker dig som med din erfarenhet och kompetens vill bidra till den fortsatta utvecklingen i en spännande och händelserik framtidsbransch där du får möjlighet att göra skillnad i näringslivet. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, ekonomi, juridik, ingenjör eller liknande.
• Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska.
• Goda kunskaper i Microsoft Word, Excel & Powerpoint.
• Körkort B och tillgång till egen bil.
• En gedigen bakgrund inom transport, logistik eller en närliggande bransch.
• Erfarenhet av framgångsrik medlemsvård, relationsbyggande, näringslivet eller branschpåverkan.
• En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och inspirerande, både skriftligt och muntligt.
• Strategisk förståelse för branschens utmaningar, politiska processer och vad som krävs för att skapa framgångsrik medlemsvård och påverkan.

Du är en öppen. engagerad och utåtriktad företrädare med ett starkt intresse för att bygga och upprätthålla goda relationer. Din strukturerade och företagsamma natur, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt, gör dig till en förtroendeingivande och pålitlig person. Du känner dig bekväm att tala med såväl politiker och beslutsfattare som med medlemsföretag om åkerinäringens utmaningar och satsningar.
Du erbjuds
Som branschföreträdare hos oss får du en unik chans att arbeta i en dynamisk och samhällsviktig roll med stort inflytande. Här får du möjlighet att påverka branschens framtid samtidigt som du hjälper våra medlemsföretag att växa och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till ett stort nätverk inom transportsektorn.
Ansökan
Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till en starkare och mer hållbar åkeribransch? Skicka in din ansökan senast 2025-03-14 och bli en del av vårt team!

I den här processen samarbetar Sveriges Åkeriföretag med Jurek Recruitment & Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på linn.marthinussen@jurek.se. 

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om Sveriges Åkeriföretag
Sveriges Åkeriföretag bevakar åkerinäringens intressen och stödjer våra medlemsföretags behov av företagsutveckling, opinionsbildning och lobbying. Vårt mål är att lyfta hela den svenska åkerinäringen, göra näringen mer synlig och höja branschens anseende. Sveriges Åkeriföretag informerar och ger medlemsföretagen råd i bland annat juridiska, ekonomiska och tekniska frågor och vi erbjuder utbildningar och certifieringar. Vi företräder också medlemsföretagen i kontakter med myndigheter, regering och riksdag, intresse- och näringslivsorganisationer. Genom att bevaka näringens intressen, driva på i miljö- och trafiksäkerhetsarbetet och bevaka utvecklingen i branschens omvärld arbetar vi även för en sund och lönsam utveckling av åkerinäringen.

Välkommen till Sveriges Åkeriföretag – Med Åkerinäringen- för en hållbar framtid!

Ansök nu

Head of Internal Control

Bokförare
Läs mer Feb 3
Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö.

Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Positionen innebär att utveckla, implementera och övervaka interna kontrollsystem och processer för att minimera risker och förbättra verksamhetens effektivitet.

Ansvarsområden

• Utveckling och implementering av kontroller: Skapa och införa interna kontrollsystem för att säkerställa regelefterlevnad och effektiv verksamhet.
• Övervakning och utvärdering: Regelbundet övervaka och utvärdera effektiviteten av de interna kontrollsystemen och föreslå förbättringar.
• Riskhantering: Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka organisationens mål och verksamhet.
• Rapportering: Förbereda och presentera rapporter om interna kontrollers effektivitet för ledningen och andra intressenter.
• Revision och granskning: Samarbeta med interna och externa revisorer i granskningen av extern och intern regelefterlevnad, interna kontroller och säkerställa att rekommendationer implementeras.
• Utbildning: Utveckla och genomföra utbildningsprogram för att höja medvetenheten om internkontroll och säkerställa att alla medarbetare förstår deras roll i kontrollprocessen.

Kvalifikationer

• Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi (inriktning redovisning eller ekonomistyrning).
• Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet inom internkontroll, revision eller riskhantering.
• Kompetenser:
o Stark analytisk och problemlösningsförmåga
o Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
o Förmåga att arbeta självständigt och i team
o Goda kunskaper i relevant programvara och system för internkontroll

Färdigheter

• Detaljorienterad: Förmåga att noggrant granska och analysera data, system och processer.
• Förändringshantering: Erfarenhet av att leda och hantera förändringar inom organisationen.
• Etik och integritet: Hög grad av etik och integritet i alla aspekter av arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Aimpoint med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Merima Kastrat merima.kastrat@jurek.se och Katarina Ausenius katarina.ausenius@jurek.se.

Ansök nu

LF Skåne söker paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Jan 24
Är du en paralegal med flerårig arbetslivserfarenhet som söker din nästa utmaning? Vill du vara del av något större och ingå i ett starkt team? Då kan detta vara rollen för dig.

Vi ägs av våra kunder. Vi delar gator, stränder och torg med våra kunder. Därför drivs vi av att erbjuda trygghet via våra tjänster och att investera i vårt gemensamma samhälle. Hos oss jobbar vi tillsammans och stärker varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet.

Vi söker nu en ambitiös och noggrann paralegal med placering på vårt huvudkontor i Malmö.

Arbetsbeskrivning

Som paralegal hos oss har du en koordinerade och central roll, där du ansvarar för att stötta VD, styrelse och verksamheten med kvalificerade administrativa uppgifter. Du blir en del av juristenheten och kommer att arbeta tätt med och avlasta chefsjurist, bolagsjurist, VD-assistent och övriga medarbetare i juristenheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar administration, planering och koordinering i förhållande till möten med styrelse, styrelseutskott, valberedning, fullmäktige och bolags-stämmor, vilket inkluderar upprättande av vissa dokument, materialutskick, arkivering och årshjulsplanering men även andra kvalificerade arbetsuppgifter i relation till arbetet och relevanta styrdokument och processer. Du kommer att ha det huvudsakliga ansvaret för dessa uppgifter i förhållandet till fullmäktige och valberedningen, vilket även inkluderar koordinering och planering av fullmäktigeval. Inom ditt ansvarsområde faller även att föra protokoll vid möten, effektivisera arbetssätt och skapa struktur i olika system och arbetsverktyg.

Du kommer rapportera till chefsjurist och ingå i enheten Juridik som för närvarande består av nio medarbetare inom Bolagsjuridik, GRC-funktion, Dataskyddsombud, Klagomålsansvarig tillika Kundombudsman, som ger råd och stöd till verksamheten inom regelverk, riskhantering, intern styrning och kontroll, dataskyddsfrågor, klagomålshantering, avtal- och fullmakts-hantering samt övergripande bolagsjuridiska frågor.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst ett par års relevant arbetslivserfarenhet som paralegal eller legal assistant från ett annat bolag där du arbetat med kvalificerad juridisk administration. Arbetslivserfarenhet från försäkringsbolag, bank eller annat relevant finans- eller konsultföretag alternativt ett bolag som verkar inom en reglerad marknad är meriterande.

Som person är du strukturerad, noggrann, resultatorienterad med en hög servicekänsla och du är van vid att hålla en hög kvalitet i allt du gör. Samtidigt som du är noggrann kan du lyfta blicken och fokusera på det som behöver prioriteras. Vidare är du positiv och har god samarbetsförmåga, gott omdöme och hög integritet samt en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Vi sätter högt värde i att du är initiativrik, proaktiv, lösningsorienterad, analytisk och ansvarstagande med en hög förmåga att planera, strukturera och effektivisera arbetssätt och rutiner. Du uttrycker dig mycket väl i såväl tal som skrift.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande roll som paralegal hos en unik arbetsgivare inom bank- och försäkring. Vi har en värdegrund där vi ställer upp för varandra som gör att vi stärker gruppkänslan och dig som individ. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Som paralegal hos oss får du en viktig roll i vårt bolag och eftersom rollen är ny ges du en unik möjlighet att tillsammans med chefsjurist och övriga intressenter vara med att forma dess närmare innehåll.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar LF Skåne med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email linn.marthinussen@jurek.se

Facklig kontaktperson för Forena är Therese Bergöö: therese.bergoo@lansforsakringar.se

Ansök nu

Bli en del av Aspias tillväxtresa som Senior Sales i Malmö!

Account manager
Läs mer Dec 18
Är du redo att ta steget in i en dynamisk och inspirerande säljmiljö där varje dag innebär nya möjligheter? Aspia Group, Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning söker nu en Senior Sales för att förstärka teamet i Malmö. Om du har en passion för att bygga hållbara affärsrelationer, en entusiasm för att identifiera kundbehov och vill arbeta inom en framåtlutad organisation, då vill vi gärna träffa dig! På Aspia har man fokus på sina medarbetare och strävar alltid efter att du ska ha din bästa tid i karriären- välkommen till en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare och som har affären i centrum!

Din Roll

Som en del av säljteamet på Aspia kommer du att verka i en föränderlig miljö där kundens behov alltid står i centrum. Du blir en del av ett engagerat team och som Senior Sales kommer du att arbeta med att skapa och upprätthålla starka affärsrelationer, med fokus på nykundsbearbetning. Tillsammans med våra experter inom redovisning, lön, skatt och andra företagsnära tjänster, kommer du att hitta och presentera de mest effektiva lösningarna för våra kunder. Du har stort eget ansvar att prospektera och fylla din kalender med kvalitativa möten.

Som Senior Sales på Aspia utlovas en utmanande och spännande roll där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete inom våra givna ramar och där ditt arbete kommer att bidra till Aspias fortsatta tillväxt och utveckling.

Din Profil

Vi söker dig som är proaktiv och har ett starkt engagemang för att nå uppsatta mål. Du trivs i en roll där sociala interaktioner och relationsbyggande står i fokus. Du är van vid att leverera resultat och har god känsla för siffror och budget. Erfarenhet från branschen är ett plus, men din personlighet och engagemang är det som verkligen gör skillnad. Om du känner glädje över att skapa kontakter och driva affärer är detta rollen för dig!

Vi söker dig som:

• Tycker om att skapa kontakt med nya människor och potentiella beställare
• Har erfarenhet av tjänsteförsäljning och arbetat med komplexa affärer
• Har förmågan att identifiera och bygga relationer med beslutsfattare
• Talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska

Aspia erbjuder kvalitativa tjänster där du behöver vara experten som kan lyfta fram vårt unika värde och genomföra djupgående behovsanalyser för att möta kunders varierande behov. Din nyfikenhet, lyhördhet och samarbetsförmåga kommer att vara nyckeln till din framgång.

Aspia erbjuder

På Aspia strävar man efter att ge dig den bästa tiden i din karriär. För att uppnå detta har man bland annat fokus på medarbetarnas framtid, balans i livet och hur viktigt det är att ha roligt på jobbet. Klicka här för att läsa mer om detta. Inom Aspia värdesätts balansen mellan arbete och privatliv. Hos Aspia får du flexibel arbetstid med frihet under ansvar och du erbjuds även:

• Kollektivavtal och attraktiva förmåner
• Stöttande medarbetarsamtal med fokus på din personliga utveckling
• Ett härligt och kompetent team i en stimulerande och social arbetsmiljö

Hos Aspia får du möjlighet att utvecklas och växa i en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för våra kunder och för din egen karriär!

Om Aspia

Aspia Group är Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning. Inom koncernen verkar varumärkena Aspia, Accountor och Skeppsbron Skatt. Med över 3 100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina, stödjer vi över 39 000 kunder – från småföretag till internationella koncerner. Tillsammans skapar vi värde och driver utvecklingen framåt, med en årlig omsättning på 3,5 miljarder SEK.

Ansökan

I den här processen samarbetar Aspia med Jurek. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Holmberg på 0760 02 69 20 eller maria.holmberg@jurek.se alternativt Malin Sjöström på 0709 72 14 70 eller malin.sjostrom@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Dataskyddsansvarig till MEKO

Företagsjurist
Läs mer Jan 16
Är du en driven och strukturerad person som vill leda, driva och utveckla dataskydds-arbetet inom en internationell koncern?
Med ett starkt ledarskap och med en trygg förmåga att kunna leda verksamheten har du nu möjlighet att ansvara för dataskyddsarbetet inom MEKOs verksamhet i Sverige och koordinera dataskyddsarbetet inom hela MEKO-koncernen.

Vi erbjuder en viktig och spännande roll där du utgör navet i vår dataskyddsorganisation och där du ges möjlighet att utveckla arbetet och organisationen framåt.

MEKO är norra Europas ledande aktör på fordonseftermarknaden. MEKO är marknadsledande med närvaro i åtta länder, 600 butikslager och 20 000 verkstadskunder, där 4 500 verkstäder bedriver verksamhet under koncernens egna varumärken. Våra verkstads- och grossistvarumärken inkluderar Mekonomen, MECA, Balti Autoosad, BilXtra, FTZ, Fixus, Inter-Team, Koivunen och Sørensen og Balchen – bland många andra.

MEKOs vision är att möjliggöra mobilitet – idag, imorgon och i framtiden. Vårt mål är att vara den mest heltäckande partnern för alla som kör, reparerar och underhåller fordon i norra Europa. MEKO har över 14 varumärken i Sverige och dessa bildar tillsammans Sveriges största verkstadskedja med över 1000 anslutna verkstäder och cirka 200 butiker och expresslager från norr till söder.

Beskrivning av rollen

MEKO söker nu en strukturerad och driven dataskyddsansvarig för att leda och driva vårt arbete med personuppgiftsbehandling i den svenska verksamheten. I rollen som dataskyddsansvarig kommer du tillsammans med representanter från vår verksamhets olika delar säkerställa att hela vår verksamhet följer dataskyddsförordningen (GDPR).

I rollen ingår även ett koordinerande ansvar för hela koncernens dataskyddsarbete. Det innebär bland annat löpande kontakt med dataskyddsansvariga inom MEKOs övriga marknader (i Danmark, Finland, Norge, Polen, Lettland, Litauen och Estland).
Du kommer ingå i funktionen Verksamhetsutveckling & Hållbarhet som är en stödfunktion inom MEKOs verksamhet i Sverige. Du kommer rapportera till Chef Verksamhetsutveckling & Hållbarhet.

Din roll

Rollen som dataskyddsansvarig omfattar att kontinuerligt arbeta med att leda och driva vårt arbete med personuppgiftsbehandling och som sådant innefattar rollen ett flertal olika arbetsuppgifter, men huvudsakligen att:

• Driva, stödja och kontrollera att tillämplig personuppgiftslagstiftning följs inom organisationen
• Koordinera dataskyddsarbetet för hela MEKO-koncernen
• Vara drivande projektledare för dataskyddsrepresentanter inom organisationen (t.ex. leda workshops för dataskyddskoordinatorer, hålla kontinuerliga möten med gruppen för att få statusuppdatering, teamkänsla och fånga upp frågor)
• Granska styrande dokument, personuppgiftsbiträdesavtal, information till registrerade (policyer eller andra informationstexter), handböcker, checklistor, behandlingsregister m.m.
• Leda och genomföra informations- och utbildningsinsatser i organisationen
• Vara systemägare för DPO Advisor (behandlingsregister)
• Vid behov vara kontaktpunkt hos Integritetsskyddsmyndigheten

Vem är du

Vi söker dig som har en juristexamen eller annan relevant akademisk utbildning samt mellan 3-5 års erfarenhet av praktiskt arbete med dataskyddsfrågor, gärna från bolag. Vidare har du relevant erfarenhet av regelefterlevnadsfrågor och informationssäkerhet.
För att trivas och nå framgång i rollen ser vi att du är analytisk och strukturerad med ett bra helhetsperspektiv utan att ge avkall på detaljer samt att du har en stark egen drivkraft. Vidare har du goda ledaregenskaper och är van vid att hantera nya frågeställningar som dyker upp och har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, både på svenska och på engelska.

Placeringsorten är i Stockholm, i nya fräscha lokaler i Solna Business Park alternativt i Malmö.

Ansökan

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! I denna rekryteringsprocess samarbetar MEKO med Jurek Law. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt på telefonnummer 0766- 33 14 40.

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se Urval sker löpande.

Ansök nu

Interimschef sökes till Tullverket i Malmö!

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 17
Jurek söker nu dig som är intresserad av ett konsultuppdrag som interimschef ute hos Tullverket i Malmö,

Uppdraget förväntas starta under mars 2025 och pågår cirka 6 månader framöver, med chans till eventuell förlängning, 
Välkommen med din ansökan idag!

Arbetsuppgifter
Administrationsavdelningen på Tullverket söker en första linjechef till Verksamhetsservice för serviceområde syd under pågående rekrytering. I rollen är du med och driver och leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål.

Enheten befinner sig på en omfattande förändringsresa som bl.a. innefattar utveckla arbetssätt, digitalisering, förändring av roller för ökad spetskompetens inom sakområden. Tullverket inför och anammar självledarskap på alla nivåer. I rollen kommer du ha personalansvar för ca 8 medarbetare och du kommer vara underställd och rapportera till enhetschefen. 

För chefer i Tullverket gäller att alla chefer ska företräda arbetsgivaren och verkställa fattade beslut.
Vem är du?
För att vara kvalificerad för uppdraget ska du uppfylla följande;

• Erfarenhet av chefsbefattning under minst 5 års tid
• Erfarenhet av chefsbefattning från en organisation som likande myndighetens storlek som har verksamhet på olika platser i landet
• Erfarenhet av förändringsledning med tillitsbaserat ledarskap och utveckling av medarbetares självledarskap och förmågan att leda/arbeta med team.
• Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder
• Erfarenhet av distansledarskap, då det även finns medarbetare placerade i Helsingborg och Karlshamn.
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. 

Du erbjuds
Tjänsten är på heltid, 100% 40h per vecka. Tjänsten utförs på plats och du som konsult sitter i Tullverkets lokaler i Malmö. Uppdragets start: 2025-03-17 och förväntas pågå i 6 månader, med chans till eventuell förlängning om 6 månader.

Placeringsort: Malmö. 

I processen ingår säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elvira Björebäck på elvira.bjoreback@jurek.se 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

Ansök nu