Malmö: Spontanansökan Malmö för uppdrag inom fastighetsbranschen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spontanansökan Malmö för uppdrag inom fastighetsbranschen i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av nytt uppdrag i fastighetsbranschen? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag!

Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom fastighet i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är fastighetschef, fastighetsförvaltare, drifttekniker, uthyrare, projektledare med mera.

Hur går det till?
Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag. 

Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag.

Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt.

Ansökan och kontaktuppgifter
Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Fastighetsförvaltare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Fastighetsförvaltare.

Erfaren Förvaltare sökes till Brinova Fastigheter i Malmö!

Läs mer Feb 4
Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona,och kommer att expandera ytterligare med kontor i både Växjö och Hässleholm inom en snar framtid.
Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med samhällssektorn och en lokal egen förvaltning. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt.
Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan.

Kort om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning enligt överenskommelse. Planerad start våren 2025.
I din roll som förvaltare ansvarar du för utvecklingen av våra fastigheter. Du ansvarar även för att på ett affärsmässigt, och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra områden.
Du medverkar till att skapa goda relationer med hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Du har direktkontakt med våra hyresgäster. Du löser förvaltningsrelaterade frågor och engagerar hyresgäster och andra lokala aktörer för att tillsammans skapa och behålla en trygg och trivsam miljö.

Din profil Du har sammanlagt minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som förvaltare och en universitets- högskole- eller YH-utbildning inom fastighetsförvaltning.
Som person så trivs du med att ha ansvar, både för fastigheternas underhåll och skick, men också för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor. I den här rollen förekommer mycket kontakt med våra hyresgäster, därför bör du ha arbetat med kundkontakt tidigare.Vi söker dig som har
Erfarenhet av ny- och ombyggnadsprojekt för bostäder och lokaler
Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom fastighetsjuridik
En analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter
En övergripande förståelse för områden som till exempel el, ventilation, uppvärmningssystem, byggnadsteknisk kunskap och underhållsplanering
Erfarenhet från att arbeta med relevanta digitala system. Meriterande om du arbetat med Vitecs olika moduler.
Erfarenhet från arbete med lokalhyresavtal och/eller hyresförhandlingar är meriterande
Bra kommunikationsförmåga i tal och skriftRollen är bred och kontaktytorna många, vilket gör samarbete till en central del i ditt arbete.Du utgår från Malmö, arbetsområdet innefattar även bland annatOxie, Bara,Lund ochSkurup.Du ingår i en arbetsgrupp med god sammanhållning bestående avförvaltare, uthyrare- och förvaltningsassistent samt fastighetstekniker.Du rapporterar till Fastighetschef i Malmö.

Mer om tjänsten Som förvaltare hos oss så arbetar du bland annat med:
• Upprättande av underhållsplaner, uppföljning av mediaförbrukning och kontrollera så myndighetskrav följs
• Uthyrning av lokaler samt ansvarar för eventuella anpassningar av dessa
• Budgetering och ekonomisk uppföljning för de fastigheter som du ansvarar för
• Kundvård och medverka till nöjda hyresgäster
.. och sist men inte minst!
• Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen, vilket vi alla ansvarar för!

Låter det intressant?
Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Urval påbörjas vecka 2.
Start: Enligt överenskommelse
Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-ansvarig Ellen Broomé på ellen.broome@brinova.se

Ansök nu

Biträdande förvaltare

Läs mer Jan 3
Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Kanske känner du redan till Lejonet på Lilla Torg? Eller Jägersro Center?
Om du gillar vår bredd och vår fart så kommer du säkert att trivas hos oss. Vi påbörjade vår resa 2005 med ett fastighetsbestånd värt 2,7 miljarder och idag är det få som hinner hålla exakt koll på vad beståndet är värt. För oss är det nämligen resan som är målet. Hänger du med?
Nu letar vi efter dig, en biträdande förvaltare, som vill utvecklas i din roll som affärskvinna/affärsman inom fastighetsförvaltning. Kanske vill du så småningom bli förvaltare?
Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter kollegor som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus i Malmö.
I rollen som biträdande förvaltare har du både ett ekonomiskt såväl som tekniskt ansvar över dina fastigheter samt ett ansvar för hyresgästrelationen från tecknande av hyresavtal till avflyttning. Du tillhör en arbetsgrupp som består av förvaltningsassistenter, uthyrare, projektledare, fastighetsskötare och drifttekniker bland annat med stöd och coachning från förvaltare och affärsområdeschef. Hos oss får du verka i en organisation med bred intern kompetens och snabba beslutsvägar!
Om dig.För att lyckas i den här rollen så behöver du ha en kommersiell bakgrund, kanske har du tidigare arbetat med kommersiell förvaltning eller uthyrning? Vi söker dig som gillar att fundera över hur vi kan öka vårt driftnetto men samtidigt ha så nöjda kunder som möjligt. Att älska siffror och kalkyler är i den här tjänsten ett måste. Men lika mycket behövs ett intresse för de människor du möter, då en stor del av jobbet handlar om relationsbyggande. Ekvationen? Ekonomiskt sinne och social smidighet.
Ansökan.Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Du kommer utgå från vårt kontor i Malmö men tjänsten innefattar resor inom hela region syd. Arbete på plats fem dagar i veckan.
Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Teknisk Förvaltare för konsultuppdrag

Läs mer Mar 31
Teknisk förvaltare för konsultuppdrag
Vi söker en erfaren teknisk förvaltare för ett konsultuppdrag i Skåne.

Som teknisk förvaltare ansvarar du för frågor kopplade till eftermarknad, garantihantering och tekniska installationer i nyproducerade, tekniktunga kommersiella fastigheter. Uppdraget är på deltid – initialt några timmar i veckan, med en ökad omfattning från augusti (cirka 30–50 %).
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Tekniskt stöd till kollegor vid komplexa felanmälningar inom energi och teknik.
Ansvar för tekniska installationer, styr- och övervakningssystem samt larmplanering.
Projektledning av exempelvis utvecklings- och hyresgästanpassningsprojekt.
Uppföljning av drift- och skötselentreprenör.
Framtagning av underhållsplaner och uppföljning av tekniska åtgärder.
Garantiärenden.

Vi söker dig som har:
Gedigen erfarenhet av teknisk förvaltning inom kommersiella fastigheter, gärna med erfarenhet av labb-miljöer.
Kunskap om entreprenadjuridik och garantifrågor.
Erfarenhet av tekniska installationer och system, exempelvis gas och styrsystem.
God vana vid hyresgästkontakt och kundbemötande.
En pedagogisk och strukturerad arbetsmetodik.
Möjlighet att arbeta flexibelt med varierande arbetsbelastning.
 

Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan!
Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult
Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension.
Ansök idag!
Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!
Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Elin Eriksson på elin.eriksson@fasticon.se 
Om Fasticon
Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

Ansök nu

Biträdande fastighetsförvaltare

Läs mer Apr 2
Ref: 20250704

Arbetsuppgifter
Fastighetsförvaltningsenheten ansvarar för förvaltning och fastighetsutveckling av Malmö stads fastigheter för skola, barn-, äldre- och socialomsorg samt kultur och fritid. Enhetens uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler och utemiljöer samt bibehålla fastigheternas funktionella värden. Vi söker nu en biträdande förvaltare. Som biträdande fastighetsförvaltare är du behjälplig och stöttar ordinarie fastighetsförvaltare i samtliga fastighetsfrågor, gällande fastigheternas status och utveckling och ha löpande kontakter med hyresgästerna.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning från högskola/ universitet om minst 180 hp, exempelvis inom fastighetsföretagande eller annan utbildning som bedöms likvärdig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt B-körkort för manuellt växlad bil. Det är meriterande om du har erfarenhet av samordningsarbete och kontakt med olika typer av kunder.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs med att ta självständigt ansvar, samtidigt som du också tycker om att samarbeta med andra. Du är lyhörd och kommunikativ, har förmågan att hitta lösningar och initiativrik i det dagliga arbetet. Vi ser att du trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att utveckla och förbättra befintliga fastigheter. Du behöver ha en god förmåga att att kommunicera, förhandla och påverka. I arbetet ingår att bistå med lösningar på kundernas önskemål, därför behöver du vara kreativ, lösningsfokuserad samt ha en analytisk förmåga.

Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 200 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt

På serviceförvaltningen har vi en gemensam ledarstrategi för att främja ett gott ledarskap för dig som medarbetare och en bra verksamhet för Malmöbon. Vi vill att både våra medarbetare och ledare ska ha en bra arbetsmiljö och utvecklas hos oss. Läs mer om ledarstrategin här. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
 
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Ansök nu

Fastighetsförvaltare till sektion grundskola (vikariat)

Läs mer Apr 1
Ref: 20250703

Arbetsuppgifter
Din uppgift som fastighetsförvaltare är ett helhetsansvar för ett antal fastigheter varav majoriteten kommer vara grundskolor. Du ansvarar för daglig kontakt med kunden och våra driftentreprenörer samt åtgärder och kontroller kopplat till myndighetskrav. I arbetsuppgifterna ingår också planering och genomförande av underhållsåtgärder och verksamhetsanpassningar, ekonomiskt ansvar för sina objekt, budget- och prognosarbete, upphandlingar så som direktupphandlingar samt olika utredningar. Du kommer även att ha tätt samarbete med gruppens medarbetare allt från ekonomiska förvaltare, markförvaltare, tekniska förvaltare och övriga fastighetsförvaltare.

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har högskoleutbildning om minst 180 hp, exempelvis fastighetsföretagarprogrammet eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du har dessutom minst 1 års erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt manuellt B-körkort är krav för tjänsten.

Följande erfarenheter/kunskaper är Meriterande:


• Erfarenhet att planera och genomföra byggprojekt.
• Erfarenhet att genomföra projekt i fastigheter med pågående verksamhet
• Kunskaper inom fastighetsekonomi och fastighetsjuridik
• Kunskap inom offentlig upphandling LOU

Som person söker vi dig som verkligen vill jobba med grundskolor och har en förmåga att ta stort ansvar över dina fastigheter. Det krävs att du är strukturerad och självgående med en god planeringsförmåga. Du ansvarar för din egen tid och behöver självständigt kunna göra prioriteringar. Som person så letar vi efter dig som är trygg, stabil och har självinsikt samt en god samarbetsförmåga. I rollen som fastighetsförvaltare är det viktigt att du är lugn, uppmärksam och lyhörd i ditt bemötande och genom detta hitta lösningar tillsammans med lokalnyttjaren och entreprenörer.

Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 200 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: vikariat, ca 11 månader
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov.
Antal tjänster: 1
Tillträde: 1 maj eller enligt överenskommelse

Övrigt
På serviceförvaltningen har vi en gemensam ledarstrategi för att främja ett gott ledarskap för dig som medarbetare och en bra verksamhet för Malmöbon. Vi vill att både våra medarbetare och ledare ska ha en bra arbetsmiljö och utvecklas hos oss. Läs mer om ledarstrategin här. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
 
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB .

Projektchef/Projektledare till Red Management i Malmö

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 6
Red Management växer och vi söker nu en driven och erfaren Projektledare som vill vara med och forma framtidens fastighetsprojekt i Malmö. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande projekt inom fastighetsutveckling och förvaltning – från idé till färdigt resultat. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

RED Management är ett fastighetskonsultbolag som erbjuder svenska och internationella fastighetsägare och byggherrar rådgivning och ledning av fastighetsprojekt. Bolaget bildades 2012 och vi drivs av att skapa bra affärer och att uppfylla mål. Att skapa det lilla extra försprånget oavsett om det gäller innehåll eller utförande. För mer information besök vår hemsida RED Management • Start.

Ditt uppdrag
Som Projektledare hos Red Management får du möjligheten att vara med och bygga upp vår verksamhet i Malmö. Vi är i en spännande utvecklingsfas och du kommer att få driva projekt- och fastighetsutvecklingsuppdrag självständigt från idé till färdigställande, antingen som helhet eller i olika etapper beroende på projektets omfattning. En viktig del av ditt arbete är att hitta nya uppdrag och utveckla långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners för att bidra till vår och regionens framgång.

Exempel på arbetsuppgifter:

Identifiera och dra in nya uppdrag samt utveckla befintliga projekt


Leda och koordinera alla ingående aktörer i projektet


Del i Due Dilligence uppdrag


Förhandla om markförvärv och hantera exploateringsavtal


Driva detaljplanearbete och hantera dialoger med myndigheter, andra fastighetsägare


Förhandla och upprätta avtal såsom fastighetsförvärv, exploateringsavtal och entreprenadavtal


Leda programutredningar


Upphandla konsulter till projektteam


Upphandla och leda entreprenader för att säkerställa projektens framdrift och kvalitet


Vägleda och koordinera hyresgäster



Med din affärsmässighet, strategiska överblick och operativa drivkraft bidrar du till att förverkliga kundernas visionermsamtidigt som du aktivt bidrar till Red Managements fortsatta utveckling och framgång.

Är du den vi söker?
Vi söker en resultatdriven person som har ett etablerat nätverk, som är affärsmässig och kan skapa värde för våra kunders projekt. Du är analytisk och strukturerad vilket gör att du framgångsrikt hanterar komplexa uppdrag och håller fokus på helheten och kundens affär. Med din marknadsorienterade inställning trivs du i en roll där du kan kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete.

Vi önskar att du har följande erfarenheter och kvalifikationer

Gärna akademisk examen med inriktning mot lantmäteri väg och vatten, samhällsbyggnad eller motsvarande yrkeserfarenhet


Mångårig erfarenhet som projektledare/projektutvecklare/projektchef inom bygg- och fastighetsbranschen


Erfarenhet av nyproduktion så väl som förädling av befintligt fastighetsbestånd


Gärna verksam som uppdragsansvarig på projektledningsföretag eller egen regi


Har en egen uppdragsportfölj idag


Van att agera som beställar- och byggherreombud


Kunskaper inom planering, projektering och projektledning, innefattande med lednings- och projektstyrning, upphandling/Inköp och styrning av entreprenader, köp- och säljprocesser mark och fastigheter, fastighetsekonomi, kostnadsuppföljning, budgetansvar och prognosarbete


B-körkort



Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Därför söker du direkt via deras hemsida. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson på tel: 070 485 75 59 eller ira@isakssonrekrytering.se

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, infrastruktur, teknik och förnybar energi Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är även medlemmar i Byggföretagen, (före detta BI). https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Arbetschef Anläggning till Skåne

Väg- och vattenbyggnadsingenjör
Läs mer Apr 7
För vår kunds räkning söker vi nu en Arbetschef Anläggning till Skåne, Blekinge samt Småland med lämplig placering i Malmö. I rollen som arbetschef erbjuds du en omväxlande vardag med ansvar för att leda och utveckla ditt verksamhetsområde. Du får en central funktion och du säkerställer att arbetet bedrivs utifrån företagets affärsplan och övergripande mål. Till dina arbetsuppgifter hör marknadsbevakning, anbudsförfarande och affärsutveckling. Att skapa kundrelationer samt upprätthålla befintliga samarbeten är en nyckelfaktor, likväl som fokus på tillväxt och nya uppdrag.

I tjänsten ingår verksamhetsansvar avseende resultat, personal, budget, arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Vi söker dig som både vill bygga upp ett vinnande lag och skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet på den lokala marknaden. Du leder din egen arbetschefsgrupp och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 5–10 års erfarenhet av kvalificerad projektledning och styrning i produktionsprocessen inom anläggning eller motsvarande. Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Du har ett coachande ledarskap och är van vid personalansvar för såväl tjänstemän som yrkesarbetare. Du trivs med att jobba med människors utveckling och att skapa en teamkänsla. Du är kommunikativ och har en god samarbets- och planeringsförmåga. Du är drivande, affärsmässig och gillar att bygga upp långsiktiga relationer.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. För frågor om tjänsten, kontakta jonas@isaksssonrekrytering.se eller 0736–264750. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten skall tillsättas snarast möjligt.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv.

Ansök nu

Svensk Sjöentreprenad söker entreprenadingenjör till Malmö

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Apr 7
Svensk Sjöentreprenad AB är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Malmö söker vi nu en Entreprenadingenjör som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag!

Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se 

Om tjänsten
I din roll som Entreprenadingenjör driver, samordnar och säkerställer du bl.a projektekonomi, dokumentation och stöd till våra platschefer. I rollen ingår att vara med på bygg- och ekonomimöten och dialog med våra kunder. Du har även kontakt med beställare, leverantörer, myndigheter och andra aktörer inom och utanför organisationen. Du arbetar främst med platscheferna för att systematiskt verka till att projekten följer gällande kontraktskrav, regelverk, ekonomisk uppföljning samt att vi når uppsatta mål. Det innebär ett nära samarbete med projekten i form av operativt stöd under projektets gång, från anbudsskede till färdigställande och överlämning. Övervaka och säkerställ att projekt hanteras i enlighet med kontraktets krav och företagets riktlinjer.
Upprätta och följa upp ekonomiska planer för projekten, prognosarbete.
Behjälplig att utföra/dokumentera och följa upp skydds-och miljöronder.
Samordna och sammanställa projektdokumentation
Stöd produktionen med planering, inköp och kundkontakter
Stöd till platscheferna före-under och efter projektets genomförande

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en roll som entreprenadingenjör inom bygg- eller anläggningsverksamheten. Meriterande om du har erfarenhet från Marin verksamhet, betong eller grundläggning.

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap om entreprenadjuridik.
 Kunskap i AMA/MER/AB/ABT
 Erfarenhet av myndighets- och kundkontakter
 Du har goda ledaregenskaper

Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö?

Vad kan Svensk Sjöentreprenad AB erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektansvarig där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektansvariga som arbetar med våra marina tjänster. Tjänsten är placerad på Svensk Sjöentreprenads kontor i Malmö. Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Svensk Sjöentreprenad söker entreprenadingenjör till Malmö

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Mar 31
Svensk Sjöentreprenad AB är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Malmö söker vi nu en Entreprenadingenjör som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag!

Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se 

Om tjänsten
I din roll som Entreprenadingenjör driver, samordnar och säkerställer du bl.a projektekonomi, dokumentation och stöd till våra platschefer. I rollen ingår att vara med på bygg- och ekonomimöten och dialog med våra kunder. Du har även kontakt med beställare, leverantörer, myndigheter och andra aktörer inom och utanför organisationen. Du arbetar främst med platscheferna för att systematiskt verka till att projekten följer gällande kontraktskrav, regelverk, ekonomisk uppföljning samt att vi når uppsatta mål. Det innebär ett nära samarbete med projekten i form av operativt stöd under projektets gång, från anbudsskede till färdigställande och överlämning. Övervaka och säkerställ att projekt hanteras i enlighet med kontraktets krav och företagets riktlinjer.
Upprätta och följa upp ekonomiska planer för projekten, prognosarbete.
Behjälplig att utföra/dokumentera och följa upp skydds-och miljöronder.
Samordna och sammanställa projektdokumentation
Stöd produktionen med planering, inköp och kundkontakter
Stöd till platscheferna före-under och efter projektets genomförande

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en roll som entreprenadingenjör inom bygg- eller anläggningsverksamheten. Meriterande om du har erfarenhet från Marin verksamhet, betong eller grundläggning.

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap om entreprenadjuridik.
 Kunskap i AMA/MER/AB/ABT
 Erfarenhet av myndighets- och kundkontakter
 Du har goda ledaregenskaper

Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö?

Vad kan Svensk Sjöentreprenad AB erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektansvarig där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektansvariga som arbetar med våra marina tjänster. Tjänsten är placerad på Svensk Sjöentreprenads kontor i Malmö. Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Arbetschef Anläggning till Skåne

Väg- och vattenbyggnadsingenjör
Läs mer Mar 31
För vår kunds räkning söker vi nu en Arbetschef Anläggning till Skåne, Blekinge samt Småland med lämplig placering i Malmö. I rollen som arbetschef erbjuds du en omväxlande vardag med ansvar för att leda och utveckla ditt verksamhetsområde. Du får en central funktion och du säkerställer att arbetet bedrivs utifrån företagets affärsplan och övergripande mål. Till dina arbetsuppgifter hör marknadsbevakning, anbudsförfarande och affärsutveckling. Att skapa kundrelationer samt upprätthålla befintliga samarbeten är en nyckelfaktor, likväl som fokus på tillväxt och nya uppdrag.

I tjänsten ingår verksamhetsansvar avseende resultat, personal, budget, arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Vi söker dig som både vill bygga upp ett vinnande lag och skapa en långsiktig och framgångsrik verksamhet på den lokala marknaden. Du leder din egen arbetschefsgrupp och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 5–10 års erfarenhet av kvalificerad projektledning och styrning i produktionsprocessen inom anläggning eller motsvarande. Vi tror att du har en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Du har ett coachande ledarskap och är van vid personalansvar för såväl tjänstemän som yrkesarbetare. Du trivs med att jobba med människors utveckling och att skapa en teamkänsla. Du är kommunikativ och har en god samarbets- och planeringsförmåga. Du är drivande, affärsmässig och gillar att bygga upp långsiktiga relationer.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. För frågor om tjänsten, kontakta jonas@isaksssonrekrytering.se eller 0736–264750. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten skall tillsättas snarast möjligt.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv.

Ansök nu

Erfaren fastighetstekniker till Volito Fastigheter i Malmö

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Mar 21
Är du en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som trivs i en varierad och utvecklande arbetsmiljö? Hos Volito Fastigheter får du möjlighet att arbeta inom vårt kommersiella fastighetsbestånd bestående av kontor, hotell och butiker i Malmö. Vi erbjuder en engagerad och prestigelös arbetsmiljö med korta beslutsvägar och en kultur med fokus på att skapa långsiktig hållbarhet och värde för både hyresgäster och ägare. Nu söker vi en erfaren fastighetstekniker som vill bidra till vår långsiktiga förvaltning av attraktiva och välskötta fastigheter. Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Volito Fastigheter grundades 1997 och verksamheten utgörs av långsiktighet, effektiv förvaltning, hög servicegrad och nära relationer till hyresgäster och samarbetspartners. Idag omfattas beståndet av 21 fastigheter i Malmö och 1 fastighet i Lund, fördelade på kontor, butiker, hotell och bostäder, med en sammanlagd yta på 94 000 kvadratmeter. Volito Fastigheter ansvarar även för förvaltningen av de delägda fastigheterna The Point och Quality Hotel View i Hyllie. På Volito Fastigheter kommer du till ett värderingsstyrt familjebolag med en atmosfär som präglas av omtänksamhet och öppenhet. Volito Fastigheter är en del av Volito, en privatägd investmentkoncern indelad i tre affärsområden: Fastigheter, Industri och Portföljinvesteringar. Koncernen har sitt huvudkontor i Malmö. Besök vår hemsida för mer information: Välkommen till Volito Fastigheter! | Volito Fastigheter AB

Om rollen
Som fastighetstekniker hos Volito Fastigheter blir du en viktig del av vårt förvaltningsteam och arbetar med ett varierat bestånd av kontor, hotell och butiker i Malmö. Du får en nyckelroll i att säkerställa den dagliga driften, underhållet och utvecklingen av våra fastigheter, alltid med fokus på kvalitet, energieffektivitet och hyresgästernas trivsel.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Drift, tillsyn och enklare felsökningar av värme, ventilation, sanitet, el och kyla samt övriga fastighetstekniska system
Hantering och uppföljning av felanmälningar för att upprätthålla hög standard
Utföra/beställa felavhjälpande reparationer och underhåll i våra byggnader och hos våra hyresgäster
Övervakning av styr- och reglersystem för värme, ventilation och kyla
Optimering för att uppnå bättre energieffektivitet
Löpande kontakt med hyresgäster, entreprenörer och samarbetspartners
Förebyggande underhåll för att skapa en trygg och väl fungerande fastighetsmiljö
Löpande tillsyn och skötsel för att säkerställa att det är snyggt och rent i och runt våra fastigheter
Programmering av tag och porttelefon samt nyckelhantering
Utförande av SBA-kontroller, miljökontroller, delta i skyddsronder
Delaktig i underhållsplanering i samarbete med fastighetsförvaltare och teknikansvarig

Vem vi söker
Vi söker dig som är social och har ett genuint intresse för att bygga goda relationer med både hyresgäster och kollegor. Du är kundfokuserad och strävar efter att leverera hög service och kvalitet i ditt arbete. Som person är du prestigelös och flexibel, och du trivs med att arbeta i team samtidigt som du tar eget ansvar och driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. Du har en naturlig problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer, vilket gör att du kan hantera både dagliga och mer komplexa tekniska utmaningar.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete som fastighetstekniker eller liknande roll
Minst 5 års erfarenhet av kommersiella fastigheter
Goda kunskaper inom värme, VVS, el, ventilation, kyla och styr- och reglersystem
Erfarenhet av SBA, brandlarm, sprinkler och energieffektivisering
Teknisk förståelse och vana att arbeta med digitala system
B-körkort
Meriterande: Utbildning inom fastighetsteknik, energioptimering eller motsvarande
Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler
Erfarenhet av arbete i Vitec eller liknande system
 
Vad vi erbjuder
Hos Volito Fastigheter blir du en del av ett värderingsstyrt familjeägt företag med korta beslutsvägar. Vi värdesätter samarbete, engagemang och långsiktighet i vår förvaltning och strävar alltid efter hållbara lösningar. Vi delar kontor med vårt moderbolag och sitter på Skeppsbron 3 i centrala Malmö. Hos oss får du vara med och bidra på vår resa mot en ökad hållbar förvaltning, med målet att alla fastigheter ska vara miljöcertifierade till år 2030. Vi har en trivsam och prestigelös arbetsmiljö där gemenskapen stärks genom sociala aktiviteter. Här får du en trygg anställning i ett företag där vi stöttar varandra och arbetar nära både hyresgäster och samarbetspartners.

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Svetlana Fedorova på 073-526 33 29 eller via svetlana@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via hemsida www.isakssonrekrytering.se redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg och teknik. För mer information, besök vår hemsida https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu