Malmö: Business Controller till Affärsområde Prima Primärvård i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till Affärsområde Prima Primärvård i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Detta beskrivs som en av bolagets mest uppskattade roller.

Du blir ett självklart stöd till affärsområdet. Dessutom får du möjligheten att vara med på en riktigt spännande tillväxtresa. Om detta låter intressant så passar du förmodligen som handen i handsken i Prima Primärvårds härliga och energiska team.

Vad erbjuds du?

Prima Vård är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige och som Business Controller här kommer du att få arbeta med ekonomisk analys, resultatuppföljning och rapportering i en framåtlutad organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Du ingår i ett team av tre Business Controllers inom Affärsområde Prima Primärvård. Vi växer och rekryteringen blir en utökning av teamet.

Placering för denna tjänst är på vårt kontor vid centralstationen i Malmö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Resultatuppföljning och analys
- Rapportering
- Budgetarbete
- Involverad i M&A och Due Diligence
- Analysarbete kring förvärv och expansion av verksamheten
- Olika förändringsprojekt och affärsutveckling
- Utveckling av processer och rutiner

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet som Business Controller eller annat analysbaserat ekonomiarbete. Din bakgrund är förmodligen minst ekonomiekandidat. Du bör ha mycket goda kunskaper i Excel. Du är en självgående, pedagogisk och kommunikativ Business Controller.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning i denna rekrytering. För att trivas i rollen bör du tycka att det är roligt och givande att kommunicera med övriga organisationen samt att driva utveckling. Som person är du engagerad, analytisk, noggrann och prestigelös. Du är driven, resultatinriktad med hög integritet samtidigt som du har lätt för att samarbeta.

Det kommer vara spännande utmaningar i den här rollen, både för dig som har ett antal års erfarenhet av analysarbete, men även för dig som är en mer senior Business Controller.

Hur gör jag nu?

Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, på 100%. Tillträde enligt överenskommelse och placering är på vårt kontor vid centralstationen i Malmö. Prima Vård har kollektivavtal via Vårdföretagarna.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Prima Primärvård Marie Stinnerbom marie.stinnerbom@primavard.se alternativt 070-861 85 27. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.

 

Varmt välkommen med din ansökan!





Om företaget

Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Business controller

Nedan visas andra jobb i Malmö som Business controller.

Finance Business Partner

Läs mer Maj 15
This is us
At Qinshift we’re committed to making real impact. With us you’re working with teams of tech focused peers who thrive with creative thinking and dedication to learning and improvement. Here, you’ll be an important part of our community, where we actively encourage you to bring thoughts and ideas to the table. If this resonates with you and you're interested in this position we would be delighted to talk to you.
This is the job
As a Finance Business Partner at Qinshift, your key responsibilities are to provide full support to the business operations in Sweden which includes Financial Planning, Analysis and Compliance. The role is vital in creating and implementing the organization's financial strategies, leading significant financial projects and presenting financial insights to senior leadership for informed decision-making. Whilst also making sure that we’re aligned with everything from tax filing, insurance policies and procurement procedures according to Swedish rules and regulations.
Since Qinshift is a tech-consultancy company you will work with both local and international stakeholders where you will create and foster collaborative relationships. Your daily tasks will span from tasks such as analytics of consultant hours to ensuring that the monthly and yearly reports are completed in a timely fashion.
You will cooperate with a remote Center of Excellence and Business/Finance team within the international structure of Qinshift. At a local level you will work closely with the local management for Sweden.
This is you
We believe that you have been working in similar roles and that you have an extensive experience within the field of financial planning and analytics. With your background from high-level strategic roles; you ensure accuracy, consistency, and financially regarding everything from budgeting, forecasting, to timely global financial reports. Whilst also making sure that obligatory tasks like tax filing are performed and adhere to local legislation that we’re aligned with insurance policies.
You’re used to communicating with both internal and external stakeholders at different levels. You consider yourself to have a strong knowledge of financial regulations, risk management and compliance and how to analyse, solve and act regarding decision-making. You’re used to working with different ERP-systems and you consider yourself to be very well-versed in Excel.
With your background in similar roles, you’re experienced in organizing both a Procure to Pay process but also an Order to Cash process that’s in line with the organization’s policies. Whilst also being experienced in foreign exchange and how that can impact both revenue and invoicing.
For this role you need to be comfortable in both Swedish and English, written and spoken and we believe that you have a relevant university degree in Finance, Economics, or a similar field.
What awaits you at Qinshift?
Through our values, Better Minds, Bolder Ideas and Bigger Hearts, we strive to provide you with the tools, the autonomy, the trust, and assistance you need to excel. Enjoy benefits like private health insurance, well-being programs, flexible and hybrid work models, laptops and gear, trainings, language classes, social events, great offices, and more.
We take pride in the diverse skills and character of our teams, welcoming everyone to apply and contribute to our collective strength.
We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don't wait to apply.

Ansök nu

Business Controller

Läs mer Apr 16
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 410 anställda och omsätter ca: 1,6 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.
Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se
Business Controller
Nu behöver vi utöka med ytterligare en Business Controller, som skall ansvara för vår Operations och R&D – verksamhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vanligt förekommande arbetsuppgifter som Controller i ett producerande bolag, såsom uppföljning, analys och rapportering.
Utveckling av Controllerfunktionen, som främjar företagets utveckling och produktivitet, i nära samarbete med Operations/R&D.

Din Bakgrund
Civilekonom alt. teknisk bakgrund med påbyggnad eller jämförbar utbildning.
Minst 3-5 års erfarenhet av Controlling inom Operations och/eller Supply Chain
God förståelse för produktion och materialförsörjning
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet från mellanstort eller stort ERP system
Flytande i engelska och svenska både i tal och skrift.

Om du har erfarenhet inom tillverkande industri med inslag av automation ser vi det som en merit och kommer att lyfta din profil. Har du erfarenhet av QlikSense som BI verktyg är det en fördel.
Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har erfarenhet från en liknande roll där du har fått goda kunskaper av att arbeta med analyser och effektivisering.
Du har ett noggrant, analytiskt och strukturerat arbetssätt som gör att du skapar goda förutsättningar för att hålla tidsplaner, resultat och målbilder.
Du kommer att arbeta självständigt och i nära samarbete med dina kollegor, både i teamet och på Aimpoint. Erfarenhet och intresse av nära samarbete med en produktionsorganisation är en stor fördel.
Motiveras du av att leverera bra och hållbar service? Bra! Det är nämligen också vår ambition.
Vi söker dig som vill vara med oss på resan och för att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande samt trivs i en snabbrörlig och samarbetsorienterad miljö. För att trivas i rollen har du ett affärsmässigt förhållningssätt där du strukturerar och driver dina processer framåt.
Är du dessutom dynamisk, pragmatisk, är en god kommunikatör som kan ifrågasätta på ett bra sätt men även ge tips och goda råd till Operations/R&D, då kan du vara den vi söker!

Vi drivs av våra värderingar Performance, Innovation och Commitment! – Det tror vi att du också gör!
Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet.

Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:
HR Senior Recruiting Specialist - Joacim Larsson Joacim.larsson@aimpoint.com
Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer på vår hemsida.
Du söker tjänsten via vår karriärhemsida.
Var med på vår resa - Aimpoint AB
Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Business Controller till PolyPeptide

Läs mer Jul 10
PolyPeptide

PolyPeptide Group AG and its consolidated subsidiaries (“PolyPeptide”) is a focused Contract Development & Manufacturing Organization (CDMO) for peptide- and oligonucleotide-based active pharmaceutical ingredients. By supporting its customers mainly in pharma and biotech, it contributes to the health of millions of patients across the world.

Our Mission is to help our customers develop products, secure regulatory approvals, and successfully launch and commercialize their products in the market.

PolyPeptide offers products and services from pre-clinical through to commercial stages, including generics. Its active custom projects pipeline reflects the opportunities from novel drug therapies in development to fight both widespread and rare diseases. Dating back to 1952, PolyPeptide today runs a global network of six cGMP-certified facilities in Europe, the U.S. and India. PolyPeptide Group AG’s shares (SIX: PPGN) are listed on SIX Swiss Exchange.

Why PolyPeptide?

Our company is expanding on all levels, so if you want to be part of a strong and rapid growth journey in the next few years, where there will be endless opportunities to influence, learn, develop and take new steps in your career, we provide our employees with a dynamic and stimulating workplace with great opportunities to grow. PolyPeptide offers diverse opportunities for both experts and young professionals throughout the world.

We offer the right person excellent opportunities to develop within an international and fast-growing company where you have the opportunity to make an impact. Here you get to work in an exciting and dynamic environment, which creates good conditions for your work to be noticed.

Business Controller

Do you thrive in a dynamic environment where new ideas are implemented every day? Do you enjoy developing processes, policies, and structures to support decision making? If so, you might be our new colleague for the position as Business Controller. You will be part of a dynamic finance team for the Malmö site, which consists of six members.

The person we are looking for is a business-oriented person who wants to work at all levels, with a good understanding of the entire business. Since you are the only Business Controller for the Swedish company, you are offered the opportunity to work independently, sometimes without fixed frameworks and with the ability to develop and influence both your daily work and the organization. You will work both operationally and strategically.

In this role, you work closely with the management team and Site Director, sales, production specialists, project managers, as well as colleagues globally. Your mission is to support the relevant stakeholders in financial performance analyzes, reporting and presentation of financial information, creating a solid financial basis for decision making. 

As a Business Controller, you will analyze extensive financial data, focusing on product costing, manufacturing variances, project follow-ups, deviations, forecasts, and other related factors. PolyPeptide has a wide product mix as they work according to customer requirements, which means volumes can vary when new products are introduced, creating movement and variation in the results. Therefore, the role involves a lot of forecast analyzes to enable accurate predictions.

The finance department is currently undergoing a transformation where financial tracking and structures, such as product costing and cost tracking, are being changed. This means you will be managing continuous improvement and actively participating in the implementation process. You will also be part of the monthly closing process and you are responsible for the profit report and monthly financial presentation, and you are highly involved in the forecast and budgeting process. You will report to the Finance Director in Malmö.

Expected skills and qualifications

University degree in Economics/Business Administration or equivalent with a minimum of 3 years of experience in controlling
Preferred experience from manufacturing industry
Very good understanding in accounting
Analytical skills and proficiency in KPI/data driven controlling and reporting, with the ability to provide excellent analyzses and reports
Strong IT skills with a strong interest in digitalization, automation trends, and advanced business intelligence. You also possess excellent skills in Excel and PowerPoint.
Acts with a high degree of flexibility and hands-on approach
Strong interpersonal and communication skills with the ability to collaborate cross-functionally and across different geographies for optimal outcomes for the group.
The ability to communicate complex financial information and concepts in a simple and understandable way to individuals without a financial background.
Experience from complex financial tasks, good analytical sense, strong business acumen and not least, the ability to connect the dots between financial and operational performance.
A curious person who wants to learn and contribute to the organization, as well as having a good ability managing different stakeholders. You know how to plan and prioritize the given tasks within your responsibility.
A structured and organized person who are motivated by contributing to driving and improving processes.
Fluent in, Swedish and English as the role is located at the Swedish site in Malmö.
A role model for PolyPeptide’s values of innovation, excellence, and trust


Application

For more information about this position please contact Recruitment Consultant Ellinor Dam at A-Talent Group, Ellinor.dam@atalent.se. www.atalent.se.

Ansök nu

Business Controller

Läs mer Maj 24
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk stjärna med en passion för att driva affärsresultat? Vi söker en Business Controller som vill vara med och forma framtiden för vår växande organisation!
PLM Group har under en längre tid vuxit organiskt och genom förvärv inom tre huvudområden: mjukvara, konsultation och 3D-printers. För att förstärka vårt arbete med analys och uppföljning inom vår mjukvaru- och konsultverksamhet rekryterar vi nu en Business Controller till Malmö, Värnamo eller Västerås.
Vi erbjuder dig
Ett omväxlande arbete i ett expanderande bolag med stora möjligheter att forma rollen och ta egna initiativ.
Vi ingår i IT-kollektivavtalet och erbjuder även många andra förmåner; arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, personalaktiviteter med mera. Vi erbjuder även möjlighet till hybridarbete där det finns möjlighet att arbeta delar av arbetsveckan på distans.
Business Controller rapporterar till CFO för moderbolaget Pronect.
I denna rekrytering samarbetar PLM Group Sverige AB med Randstad. För mer information om tjänsten kontakta Senior Rekryteringskonsult Elin Bjursten på elin.bjursten@randstad.se.
Vi gör löpande urval och intervjuer, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Om du vill bifoga både CV och personligt brev; gör det i ett samlat dokument eftersom man endast kan bifoga ett dokument. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.
På grund av kommande semesterperiod så blir det en paus i kontakten med kandidater. Får du inte svar före semesterperioden, så kommer vi såklart återkomma i augusti.

Ansvarsområden
Som Business Controller kommer du bland annat ha uppgifter och ansvar för:
Löpande försäljnings- och lönsamhetsanalys
Leda arbetet med budget och prognoser
Månatlig finansiell rapportering
Uppföljning och utveckling av KPI:er med användande av koncernens ERP/BI-system

Det är ett varierat och utvecklande arbete och du kommer att vara involverad i princip alla delar i bolaget där du kommer att vara länken mellan Finance och koncernens övriga funktioner

Kvalifikationer
Din bakgrund
Vi söker dig som har:
Minst fyra års erfarenhet inom controlling
Minst tre års arbetslivserfarenhet på revisionsbyrå 
Minst en kandidatexamen i redovisning, ekonomistyrning eller motsvarande
Erfarenhet av större ERP-system och god kompetens i Excel
Flytande på svenska och engelska
B-körkort
Ett generellt IT-intresse

Meriterande om du har:
Arbetat internationellt
Erfarenhet av Power BI/Dynamics 365 eller motsvarande system

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Business Controller tror vi att du behöver vara:
Engagerad
Ha lätt för att samarbeta med olika människor samt vara
Kommunikativ
Proaktiv, självgående och prestigelös
Driven av en vilja att det ska gå bra för organisationen


Om företaget

PLM Group Sverige AB
För mer än 25 år sedan skapades PLM Group ur behovet av Design i 3D.
Genom vårt samarbete med den ledande leverantören inom 3D mjukvara: Dassault Systèmes SolidWorks, tillhandahåller vi löpande den senaste och bästa teknologin för att våra kunder ska uppnå imponerande resultat och bli framgångsrika i sina innovationsprocesser.
PLM Group är Nordens största återförsäljare av SolidWorks med cirka 6 000 kunder inom produktutveckling och tillverkning i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Island.
Sedan 2014 är vi dessutom återförsäljare av 3D skrivare från flera av de ledande tillverkarna.
Sedan 2018 är PLM Group en del av Pronect, en företagsgrupp som tillsammans tjänar över 7 000 branschkunder och har en årlig omsättning på 1,5 miljarder kronor. Pronect har sitt huvudkontor i Värnamo och finns i sju länder i Norden och Baltikum.
Läs mer på https://plmgroup.se/ samt https://pronect.eu/

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Prima Vård Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Prima Vård Sverige AB .

Lönespecialist till Prima Primärvård i Malmö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jul 19
Har du en förkärlek för siffror och en passion för lönehantering? Tycker du om att arbeta brett och ansvara för hela lönekedjan? Då ser vi fram emot att välkomna dig till oss inom Prima Primärvård!

Vad erbjuds du? 
Prima Vård är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige.

Vi erbjuder dig en självständig roll med stort eget ansvar, där dina idéer om förbättring och effektivisering alltid är välkomna. Du kommer arbeta med hela löneprocessen och blir ansvarig för flera bolag inom Affärsområde Primärvård. Du kommer stötta våra ledare och medarbetare i en framåtlutad organisation. Vi arbetar i lönesystemet Agda.

Rollen som lönespecialist är ett roligt och omväxlande arbete inom en viktig samhällsfunktion.

Placering för denna tjänst är på vårt kontor vid Malmö Centralstation.

Vem söker vi?
Vi söker dig som tycker det är himla roligt med lön!   

- Har tidigare erfarenhet av löneadministration och är en fena på detaljer.
- Har fokus på ditt självledarskap.
- Har en passion för att hitta smarta sätt att effektivisera.
- Är en problemlösare som ser möjligheter där andra ser hinder.
- Gillar att hjälpa kollegor.
- Är en stark kommunikatör som kan förklara komplexa lönefrågor på ett enkelt sätt.
- Starkt meriterande att ha erfarenhet av lönesystemet Agda.

Hur gör jag nu?
Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning, på 100%. Tillträde enligt överenskommelse och placering är på vårt kontor vid centralstationen i Malmö. Prima Vård har kollektivavtal via Vårdföretagarna.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta:

- Affärsområdeschef Prima Primärvård Marie Stinnerbom
stinnerbom@primavard.se alternativt 070-861 85 27
- HR-Specialist Prima Primärvård Emelie Hägerström hagerstrom@primavard.se alternativt 0709-70 51 85

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget

Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ansök nu

Lönespecialist till Prima Vård i Malmö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 24
Har du en förkärlek för siffror och en passion för lönehantering? Tycker du om att arbeta brett och ansvara för hela lönekedjan? Då ser vi fram emot att välkomna dig till oss!
 
Vad erbjuds du? 
Vi erbjuder dig en självständig roll med stort eget ansvar, där dina idéer om förbättring och effektivisering alltid är välkomna. Du kommer arbeta med hela löneprocessen och blir ansvarig för flera bolag inom Affärsområde Primärvård. Du kommer stötta våra ledare och medarbetare i en framåtlutad organisation. 
 
Vi arbetar i lönesystemet Agda. 
 
Rollen som lönespecialist är ett roligt och omväxlande arbete inom en viktig samhällsfunktion. Inom Prima Vård-koncernen hanterar vi löner för cirka 2800 medarbetare. Prima Vård är ett av de snabbast växande vårdbolagen i Sverige och som lönespecialist kommer du arbeta med sedvanligt lönearbete och aktivt arbeta med att utveckla våra löneprocesser. 
 
Placering för denna tjänst är på vårt kontor vid Malmö Centralstation. 
 
Vem söker vi?
Vi söker dig som tycker det är himla roligt med lön!   
 
©       Har tidigare erfarenhet av löneadministration och är en fena på detaljer. 
©       Har fokus på ditt självledarskap. 
©       Har en passion för att hitta smarta sätt att arbeta/effektivisering. 
©       Är en problemlösare som ser möjligheter där andra ser hinder.
©       Gillar att hjälpa kollegor.
©       Är en stark kommunikatör som kan förklara komplexa lönefrågor på ett enkelt sätt. 
©       Starkt meriterande att ha erfarenhet av lönesystemet Agda. 
 
Anställning och ansökan:
Avtalad visstidsanställning till årets slut 2024-12-31, 100%. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.
 
Tillträde enligt överenskommelse och placering är på vårt kontor vid Malmö centralstation. Prima Vård har kollektivavtal via Vårdföretagarna.
 
Har du fler frågor så får du gärna kontakta Lönechef Nina Ollikainen på mailadress nina.ollikainen@primavard.se alternativt 0767-767820
 
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser varmt fram emot din ansökan

 
#Lönespecialist #Lön #Agda #Lönesystem #Empatisk #Enagerad #Kompetent



Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ps. Visste du att vi även investerat i Sms-livräddare för att fler människor i Sverige ska kunna få hjälp av en frivillig livräddare vid hjärtstopp? Läs gärna vidare här: https://www.smslivraddare.se/

Ansök nu

Sjuksköterska / distriktsköterska till Vårdhuset Malmö City

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 20
Varmt välkommen till oss på Vårdhuset Malmö ! Vi är den lilla kliniken med det stora hjärtat.

Hos oss kommer du till en engagerad personalgrupp på ca 25 medarbetare, som tillsammans bidrar till en trivsam och familjär arbetsplats.

Vill du bli en del av vårt härliga team? Då ser vi fram emot att lära känna dig! 

Vad erbjuder vi?

- Vi är en väl fungerande vårdcentral med fasta läkare och olika specialistmottagningar.
- Hos oss erbjuder vi goda villkor.
- Vi är belägen i trevliga lokaler centralt i Malmö.
- Verksamheten har ca 8600 listade patienter.

Verksamheten innefattar läkarmottagning, sjuksköterske-/distriktssköterskemottagning. Sjuksköterskor/distriktssköterskor ansvarar för specialistmottagningar inom Astma/KOL, Diabetes.

Vi tycker det är viktigt att arbeta hälsofrämjande och tar emot patienter i olika åldrar. Vi känner ett stort ansvar för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. 

På Vårdcentralen Vårdhuset är vi stolta över vårt arbete och bland annat det goda resultatet på området patientnöjdhet, vilket framkommit flera gånger i nationella mätningar.

Vi är ett gäng som har nära till skratt och uppskattar att ha kul på jobbet, vi är ett sammansvetsat litet gäng! Vi ser verkligen vikten av att träffas och med jämna mellanrum äter vi gott och fikar varje dag tillsammans!

Vår personalstyrka innefattar 5 fast anställd distriktsläkare och 2-3 ST-läkare som är placerad på vårdcentralen. Verksamheten innefattar även en fysioterapimottagning, Naprapat och en psykologmottagning.

Tillsammans skapar vi en högkvalitativ modern vård som formas av ett personligt engagemang och god service.

Läs mer om oss på verksamheten på primavard.se/vardhuset

Arbetsuppgifter
Tillsammans med Verksamhetschef och Medicinskt ansvarig läkare kommer du få stora möjligheter att påverka ditt arbete, då vi har korta beslutsvägar och högt i tak. Här finns möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i team med övriga personalkategorier på mottagningen.

Som sjuksköterska/distriktssköterska på Vårdcentralen Vårdhuset är ditt arbete varierat. Du arbetar bland annat med telefonrådgivning samt mottagningsarbete. Det finns möjlighet till mottagningsarbete inom Diabetes, Hypertoni-mottagning, Hälsomottagning och Triagemottagning

Vem söker vi?

- Vi söker dig som är distriktssköterska/diabetessköterska
- Du vill bidra till en stabil sjuksköterskemottagning med god kvalitet.
- Du vill, liksom vi, arbeta för patienternas bästa genom behandling, rådgivning och hälsofrämjande arbete.
- Du har ett gott bemötande, vill utvecklas inom verksamheten och ser möjligheter. 
- Du är flexibel, engagerad och har god samarbetsförmåga.
- Meriterande är vidareutbildning på området Diabetes, äldrevårdsmottagning

 Anställning och ansökan:

Intervjuer sker fortlöpande under rekryteringstiden, så ansök gärna redan idag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Nyfiken på att höra mer om oss och uppleva vår goa atmosfär? Hör då av dig till mig Lise-Lotte Thörn som är Verksamhetschef så bokar vi in ett möte. Du når mig på mail liselotte.thorn@primavard.se alternativt telefonnummer 0762681030.

Vi ser verkligen fram emot din ansökan!

Mottagning

Vårdhuset Malmö City är en av Sveriges modernare vårdcentraler. Vi har inga stelbenta regler och begränsningar utan satsar på anpassning till dig och dina behov. Nyckeln till detta är personal med bred och djup kompetens. Personalgruppen består av 25 personer och totalt är det ca 8600 listade patienter på vårdcentralen. Personalen består av allmänläkare, ST-läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, KBT-terapeut, psykolog, arbetsterapeut, dietist, medicinsk sekreterare samt receptionist.

Om företaget

Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ansök nu

Allmänspecialist till Valens läkargrupp i Trelleborg

Specialistläkare
Läs mer Mar 7
Beskrivning
Vi letar efter dig som är allmänspecialist och som vill ansluta till vårt fantastiska team.

Hos oss på Valens läkargrupp får du en stabil arbetsgivare och kompetenta kollegor som värdesätter arbetsglädje. Vi ligger centralt beläget i Trelleborg. Till oss kommer du med buss eller tåg och för dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på ca 30 personer som tar hand om ca 8 500 listade patienter.

Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss - både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna.  

 

Arbetsuppgifter
Ditt jobb kommer innebära att du tillsammans med de andra allmänspecialisterna och våra ST-läkare jobbar med mottagningsarbete, där vi arbetar med såväl planerade som akuta besök. Vi jobbar med lagom stora patientgrupper och alla läkare är i team med en sjuksköterska kring sina patienter. Kontinuitet, stabilitet och gemenskap är någonting vi värdesätter på Valens läkargrupp. Med en bra grund finns det tid i schemat och stora möjligheter att påverka.



Kvalifikationer
Vi söker en positiv person med ett intresse för vårt uppdrag. Du uppskattar teamkänsla och vet att vi behöver varandra för att tillsammans bygga en helhet. För att vara aktuell för tjänsten måste du vara specialist i allmänmedicin och du bör ha förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv med fokus på patienten och verksamheten. 

Det är viktigt för mig att du har en god kommunikationsförmåga, för att skapa goda relationer med både patienter och dina kollegor och att du värnar om att hålla hög kvalitet i ditt arbete - alltid med ett helhetstänk och med patienten i fokus.

 

Vad erbjuder vi dig?
En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och lära sig av erfarna kollegor. En konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor. Möjlighet att arbeta med en bred patientbas och varierande fall. En välorganiserad och modern arbetsplats med stödjande kollegor. Inflytande i schema och arbetstider. Schemalagda läkarmöten varje vecka. Ostörd administrativ tid. Receptförnyelser och telefonkontakter på bokad tid i schemat. 

Dessutom erbjuder vi även följande: Kollektivavtal, närvarande chef, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, frukost varje dag och en mycket trygg och härlig arbetsgrupp. 

För att komma till annonsen vänligen klicka här: https://primavard.varbi.com/se/what:job/jobID:705822/

Villkor
För att vara aktuell för den här tjänsten ska du vara utbildad allmänspecialist. Det är meriterande om du har arbetat på vårdcentral tidigare, men det viktigaste för oss är att du har rätt inställning.



 

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mottagning

Valens Läkargrupp är en fullt utrustad och väl bemannad vårdcentral, vilken har som målsättning att erbjuda bästa möjliga tillgänglighet, kontinuitet och vårdkvalitet. Personalgruppen består av ca 30 personer och vi har allmänläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, sjukgymnaster, arbetsterapeut, kurator och dietist. Vi har ca 8 500 listade patienter. Valens läkargrupp är en del av Prima Vård.

Om företaget

Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd.

Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida:
https://primavard.se/om-prima-vard

Ansök nu

Distriktssköterska sökes till To Care Solna Vårdcentral

Distriktssköterska
Läs mer Jan 22
Vi söker en ny medarbetare till vår verksamhet! 
Vill du arbeta på en mindre och mer familjär mottagning? Vill du bli vår nya kollega och vara med att fortsätta utveckla To Care Solna Vårdcentral? 

Anställning:
Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med tillträde enligt överenskommelse. 
Vi erbjuder friskvårdsbidrag.
Pension enligt kollektivavtal.
Möjlighet till friskvård under arbetstid.
Möjlighet till personalparkering.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i journalsystemet Take Care.
Kompetens som diabetessköterska.
Du bör ha B-körkort.

Dina arbetsuppgifter:
Som distriktssköterska hos oss arbetar du med sedvanligt mottagningsarbete såsom planerade och oplanerade besök, förskrivningar och telefonrådgivning.
Tjänsten är uppdelad cirka 50% i vår hemsjukvård och 50% inne på mottagningen, med möjlighet till flexibilitet vid behov. 
Hos oss kommer du att arbeta i nära samarbete med vårdcentralens övriga yrkesprofessioner. 




Din profil:



Vi söker dig som är Distriktssköterska med förskrivningsrätt.
Du är stabil, självgående och har vana från egen mottagning. 
Du trivs i en dynamisk miljö där du kan vara med och utveckla verksamheten tillsammans med det övriga teamet.

 

Som person är du empatisk, engagerad och kompetent. Du är flexibel, van vid högt tempo, att ta egna initiativ och eget ansvar gällande både ditt arbete, patienter, samarbetspartners och verksamheten.
Du är duktig på att prioritera och har en mycket god samarbetsförmåga.






 

Varmt välkommen med din ansökan!





 

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Verksamhetschef Stina Jonsson

 


Prima Vård är ett svenskt vårdbolag verksamt inom primärvård, kvinno- och barnhälsa, psykisk hälsa och företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Prima Vård har idag cirka 75 vårdenheter och omkring 300 000 listade patienter i 12 regioner.

Det som förenar oss är att vi tror att den bästa vården är när det sker på det sätt som passar dig. Det ska vara nära dig, varmt och personligt. Vill du träffa oss här på vårdcentralen så gör du det. Vill du träffa oss i ett videomöte så gör du det. Vi finns här när du behöver det och på det sätt som passar dig. Vår symbol är ett hus som symboliserar alla de kompetenser vi samlar under samma tak. Det ska vara en trygg plats att komma till där alla är välkomna – i livets alla faser.

I Prima Vård ingår flertalet vårdcentraler, Mama Mia, Prima Psykiatri, Brolin Westrell, LARO Sund, Sjöströms Hemservice. Koncernen ägs av Nordstjernan AB och växer organiskt och genom förvärv.

Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu