Malmö: Teknisk Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk Specialist i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka? Som Teknisk Specialist får du en varierande och utvecklande roll och stora möjligheter att påverka verksamhetens framtid. Vi har spännande projekt som kan bli din nästa utmaning.
Teknisk Specialist asfaltsproduktion till avdelning syd.
Om rollen
NCC är en av de ledande aktörerna inom asfaltsproduktion. Vi är starka inom områden som teknik, miljö, asfaltsåtervinning, utveckling och arbetsmiljö. I rollen som Teknisk Specialist hanterar du tekniska frågor inom dessa områden. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor som Area Manager, andra verksamhetsansvariga och specialister i avdelning syd. Avdelning syd omfattar Skåne, Blekinge, Småland, Halland, Västra Götaland och Bohuslän. Du rapporterar till Business Support Manager för asfalt syd och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du får en strategiskt viktig roll.
Övrig information
Placeringsort enligt överenskommelse. Tjänsten innebär resor, främst i avdelningen, övernattning kan förekomma. Vi strävar efter jämställdhet och mångfald, och vi är fast beslutna att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att växa. Vi uppmuntrar och välkomnar sökande från olika bakgrunder och kön, för vi tror på att en diversifierad arbetsstyrka är nyckeln till innovation och framgång.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll samt alkohol- och drogtester på våra slutkandidater. 
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: 2024-08-16. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Ansvarsområden
I rollen som Teknisk Specialist kommer dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av:
Bistå linjeorganisationen i tekniska frågor kring asfaltproduktionen
Delta som avdelningen representant i nordiska tekniska grupper
Aktivt kalkylera kostnader för underhåll
Stötta och hålla ihop tillverkningsgruppen inom avdelning syd
Vara kontaktperson inom avdelningen mot tekniska leverantörer som vi har avtal med
Stötta linjeorganisationen vid ny- och avetablering av fasta och mobila asfaltsverk. 


Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Teknisk Specialist bör du vara affärsinriktad, självständig och ha hög social kompetens med stor kunskap inom asfaltsproduktion och teknisk utrustning. Vi ser att du har ett engagemang för miljöfrågor för att driva en hållbar utveckling.  Du är trygg i dig själv, kommunicerar tydligt och har en stark vilja att lyckas tillsammans samt alltid verka för en god arbetsmiljö. Vidare är du duktig på att skapa relationer och förvalta långsiktiga samarbeten.
Vi söker dig som:
Har minst 5 års erfarenhet av asfaltsproduktion och produktkunskap i ledande befattning, gärna som arbetschef eller liknande
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Värderingar som ärlighet, tillit och respekt går i linje med dina egna värderingar.

Om företaget

NCC Industry AB
NCC Industry är en nordisk organisation specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt och stenmaterial. NCC:s verksamhet inom asfalt är uppbyggd kring produktion av asfalt samt asfaltbeläggning. Asfalts verksamhet bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. I en högteknologisk tillverkningsprocess levereras insatsmaterial och asfalt till allt från garageuppfarter och mindre vägar till komplexa infrastrukturprojekt. NCC Industry och asfaltsverksamheten har en stark marknadsposition där vi vill växa ytterligare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Teknisk chef, kommun

Nedan visas andra jobb i Malmö som Teknisk chef, kommun.

Business Unit Manager / Gruppchef - VVS

Läs mer Jan 31
ABOUT THE JOB
Som Business Unit Manager hos oss har du förmånen att leda och utveckla en grupp inom VVS och Energi inom vår division Buildings. Idag består gruppen av 7 medarbetare med varierande erfarenhet från juniora profiler till personer med hög senioritet.

Ditt uppdrag kommer att bestå av att utveckla gruppen och medarbetarna för att stärka Rejlers position inom regionen. Du kommer att ansvara för att den operativa verksamheten utvecklas och levererar enligt affärsplanen. Detta gör du genom att:

Sätta medarbetaren i första rummet, hålla högt fokus på resultat och lärande samt arbeta för god kommunikation och samarbete.

Skapa tillväxt, driva och utveckla affären med både befintliga och nya kunder.

Bidra till utvecklingen i linje med Rejlers mål och vision samt aktivt bidra i affärsområdets ledningsgrupp och dess operativa, taktiska och strategiska utveckling och uppföljning.

Genom god omvärldsförståelse och kännedom om verksamheten bidra till affärsområdets positionering och segmentering.

WHO ARE YOU?
peoplefirst säger det mesta! Som ledare på Rejlers ska du sätta varje medarbetare i första rummet genom ett värderingsstyrt ledarskap som präglas av uppmuntran och tillit. För att lyckas med uppdraget krävs att du motiveras av att arbeta med ledarskap, samt är en fena på att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt.

Förutom dina ledaregenskaper bör du ha ett stort intresse för affärer och det värde som gruppen och Rejlers kan bidra med till våra kunder. På ditt CV kan vi förhoppningsvis utläsa:

? Erfarenhet av att arbeta med både Vent och VS.

? Erfarenhet av konsultbranschen med god kännedom om arbetssätt, entreprenadjuridik m.m.

? Du har ledarerfarenhet sen tidigare och är van vid att coacha andra. Kanske har du varit chef innan eller så har du lett andra i ditt arbete som Teamleader eller som Uppdragsledare.

?Du är affärsmässig och förstår dig på konsultaffären.

?Du har ett stort kontaktnät och kännedom om marknaden.

Om du kan skriva under på några av ovanstående punkter kan du mycket väl vara vår nästa kollega!

WHAT YOU GET
Som ledare på Rejlers får du stor handlingsfrihet och goda möjligheter att utveckla din grupp och våra kunder. Här finns möjligheter utöver det vanliga, och vi uppmuntrar våra medarbetare att våga tänja på gränserna och söka alternativa lösningar på problem. Att dela med sig av kunskap och erfarenheter ser vi som en självklarhet och vi söker därför dig som trivs i en lärande miljö. Läs mer om vår lärande kultur här.

Hela Rejlers är inne på en spännande utvecklingsresa och tillsammans ska vi ta ett av Nordens största teknikkonsultbolag till nya höjder! Vi skryter gärna om att vi har några av branschens främsta experter inom sina områden, som gärna delar med sig av sina kunskaper - och tar del av dina????

Välkommen till Rejlers - Home of the learning minds!

Läs mer om din rekryteringsresa och våra olika steg i processen --> här! (https://career.rejlers.se/)
Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten. Vissa roller kräver även annan kontroll, såsom t.ex. säkerhetsprövning, innan uppdrag hos vissa kunder - om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Ytterligare information finns även på vår hemsida. Behandling av personuppgifter | Rejlers (https://www.rejlers.se/Om-Rejlers/behandling-av-personuppgifter/)

HOME

Våra medarbetare är grunden till vår framgång och utveckling. Hos oss ska varje medarbetare känna sig betydelsefull, uppmärksammad och delaktig.

LEARNING

Våra medarbetares kunskap och erfarenhet helt avgörande för vår framgång och förmåga att utveckla morgondagens hållbara samhälle. Lärandet är med oss hela tiden i allt vi gör - hos oss är man under ständig utveckling!

MINDS

Med en nyfiken inställning som uppmuntrar och inspirerar till nytänkande, vågar vi utmana både oss själva och vår omgivning. Vi har ett starkt fokus på ett uppmuntrande, tillitsfullt och kommunikativt ledarskap. Lika viktigt är medarbetarskapet där vi alla har ett eget ansvar för lärande och ständig utveckling.

Läs mer om vår kultur här: OUR WAY (https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://www.rejlers.se/Karriar/Livet-pa-Rejlers/&data=05|01|natanael.adolfsson@rejlers.se|09d7ead5700e4f01ece308db70db7164|1c12e5e7ba9241528006b0ad49c006e7|0|0|638227860022406635|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=bRRPMATfqT7CNp/ghuQvpBewiPAZ2kgEnAWZ0N0liaQ=&reserved=0)

Ansök nu

Sektionschef till byggprojektenheten

Läs mer Jan 11
Ref: 20232386

Arbetsuppgifter
Det är vi i byggprojektenheten som bygger om och bygger nytt för att möta Malmö stads behov av förskolor, skolor, kulturbyggnader, fritidsanläggningar och boenden. Vi är involverade från idéstadiet hela vägen fram till överlämning av den färdiga byggnaden till lokalnyttjaren och fastighetsförvaltaren. Vi söker nu en ny sektionschef till en av enhetens tre sektioner.

Som sektionschef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att leda och fördela arbetet och ansvara för din sektions personal, arbetsmiljö och budget. Tillsammans med dina medarbetare driver du förbättringsarbete, och du skapar förutsättningar för lärande och utveckling för medarbetarna utifrån verksamhetens behov. I ditt chefsuppdrag är det viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje. I arbetsuppgifterna ingår också att upprätta och följa såväl enhetens som sektionens verksamhetsmål. Du deltar i utvecklingsarbete och är delaktig i olika projekt inom serviceförvaltningen och även med andra förvaltningar i staden.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp, exempelvis inom bygg/fastighet. Du har minst 5 års dokumenterad erfarenhet från bygg-/fastighetsområdet, inom byggprojektledning, byggentreprenadverksamhet eller likvärdigt. Det är meriterande om du har arbetat med offentlig upphandling och/eller förändringsledning, i en stor organisation och/eller i offentlig verksamhet. Vi ser det som en fördel om du har chefserfarenhet och/eller någon form av chefs-/ledarutbildning. Även kunskaper i entreprenadjuridik är meriterande för rollen. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift, samt god administrativ förmåga och goda dator-/systemkunskaper.

Som person är du kommunikativ och bra på att skapa relationer såväl inom stadsfastigheter som med våra lokalnyttjare. Ditt ledarskap är närvarande och lyhört och du har även förmågan att fatta tydliga beslut för din sektion, med förståelse för enhetens och stadsfastigheters uppdrag. Vi tror att du är en nyfiken person som följer omvärldsutvecklingen och identifierar utvecklingsmöjligheter för sektionen. För att lyckas i rollen ser vi också att du har en god förmåga att planera ditt arbete och hålla tidplaner.

 

 Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 190 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: ja utifrån verksamhetens behov
Antal tjänster: 1
Tillträde: Efter överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Ansök nu

TEKNISK CHEF

Läs mer Dec 8
Har du teknikkompetens och ledarerfarenheter och ett intresse av att utvecklas vidare inom dessa områden? Vill du bidra till att säkra driften på Pågen AB och bidra till verksamhetens fortsatta framgång? Då kan tjänsten som Teknisk chef, Malmö vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Teknisk chef ansvarar du för att planera, styra och leda den tekniska driften på Pågens bageri i Malmö genom att säkerställa maximal effektivitet och driftsäkerhet från våra maskiner och tjänster.

Du deltar i den dagliga styrningen av bageriet och tillsammans med resten av bageriledningen säkrar du bageriets drift och produktion. 

I rollen ingår också att: 

- organisera och bedriva förebyggande underhåll och ständiga förbättringar. 
- arbeta aktivt med optimering och utveckling av vår verksamhet i enlighet med företagets vision och strategi. 
- vara uppdaterad avseende teknisk utveckling och aktivt arbeta med att tolka bageriets behov för att kunna ligga i framkant.
- fungera som kravställare och våga utmana både leverantörer och interna intressenter.

Som Teknisk chef leder du teknikorganisationen och ansvarar för att avdelningen är effektiv, engagerad, upprätthåller hög kvalitet, rätt produktionsstandard och erbjuder maximal säkerhet till våra medarbetare. Avdelningen består av ca 45 medarbetare varav sex direktrapporterande ledare. 

Därutöver ingår ansvar för att:  

- sätta mål, stödja medarbetare, följa upp och säkerställa ett målstyrt arbetssätt.
- delta i morgonmöte/överlämning och arbeta tillsammans med övriga avdelningar, främst produktion och distribution.
- säkra avdelningens KPI:er och leverera mot överenskomna mål. 
- vara delaktig i prioritering och styrning av investeringsplan och reinvesteringsplan samt framtagning av masterplan.
- ansvara för resursplanering och kompetensförsörjning. 
- ansvara för att utveckla vår underhållsmetodik. 
- ansvara för att säkerställa att rutiner för produktkvalitet, livsmedelssäkerhet och hygien efterföljs.
- ansvara för att säkerställa att rutiner för arbetsmiljö och säkerhet efterföljs.  

I rollen ingår också budget- och investeringsansvar, hantera fackliga relationer samt ansvar för processer och arbetsuppgifter riktade mot ledaransvaret såsom rekrytering, rehabilitering och diverse personalärende. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du rapporterar till vår platschef och ingår i bageriledningen. 

Kvalifikationer och personlighet

Du har en eftergymnasial ingenjörsutbildning och gedigen erfarenhet från livsmedels- eller processindustrin. Du måste även ha ett stort intresse för teknik samt hög och bred teknisk kompetens. För att lyckas i rollen krävs också att du har god affärs- och ekonomisk förståelse samt har förmågan att omsätta strategi till konkret handling. Du har ledarerfarenhet och stor förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare. Har du dessutom erfarenhet av att driva effektivitetsarbete och förbättringsarbete, ser vi det som meriterande. 

Som person är du målinriktad, handlingskraftig, förändringsorienterad och kommunikativ. Du trivs med att ha många bollar i luften och kan prioritera mellan parallella projekt utan att känna stress. Vidare är du analytisk och strukturerad samt hanterar både svenska och engelska i tal och skrift. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av tjänsten som Teknisk chef på Pågen?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Teknisk chef på Pågen?   

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson, 070-554 05 04 eller, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:664929/?lang=se

Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan! 

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö.



Pågen startade sin historia som ett litet bageri, och samma bagarkunskap präglar fortfarande brödbaket, om än i mycket större skala. Idag har vi två bagerier där våra duktiga bagare bakar varje dag. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att "Vi bakar för framtida generationer, för det vi bakar vill vi kunna ge till våra barn".



På Pågen har vi ett 30-tal olika färska matbröd i vårt sortiment, bland annat kända varumärken som LingonGrova, Levain och Hönökaka, men även Nordens mest sålda fikabröd Gifflar. Vi bakar också världens mest populära skorpor. Totalt har Pågen ca 60 produkter i sitt sortiment. Våra goda matbröd säljs i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Tyskland. Gifflar och Krisprolls exporteras till ca 25 länder. Omsättning ca 3,8 miljarder SEK och ca 1450 medarbetare.



Läs mer på http://www.pagen.se

Ansök nu

TEKNISK CHEF

Läs mer Okt 4
Har du teknikkompetens och ledarerfarenheter och ett intresse av att utvecklas vidare inom dessa områden? Vill du bidra till att säkra driften på Pågen AB och bidra till verksamhetens fortsatta framgång? Då kan tjänsten som Teknisk chef, Malmö vara något för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Teknisk chef ansvarar du för att planera, styra och leda den tekniska driften på Pågens bageri i Malmö genom att säkerställa maximal effektivitet och driftsäkerhet från våra maskiner och tjänster.

Du deltar i den dagliga styrningen av bageriet och tillsammans med resten av bageriledningen säkrar du bageriets drift och produktion. 

I rollen ingår också att: 

- organisera och bedriva förebyggande underhåll och ständiga förbättringar. 
- arbeta aktivt med optimering och utveckling av vår verksamhet i enlighet med företagets vision och strategi. 
- vara uppdaterad avseende teknisk utveckling och aktivt arbeta med att tolka bageriets behov för att kunna ligga i framkant.
- fungera som kravställare och våga utmana både leverantörer och interna intressenter.

Som Teknisk chef leder du teknikorganisationen och ansvarar för att avdelningen är effektiv, engagerad, upprätthåller hög kvalitet, rätt produktionsstandard och erbjuder maximal säkerhet till våra medarbetare. Avdelningen består av ca 45 medarbetare varav sex direktrapporterande ledare. 

Därutöver ingår ansvar för att:  

- sätta mål, stödja medarbetare, följa upp och säkerställa ett målstyrt arbetssätt.
- delta i morgonmöte/överlämning och arbeta tillsammans med övriga avdelningar, främst produktion och distribution.
- säkra avdelningens KPI:er och leverera mot överenskomna mål. 
- vara delaktig i prioritering och styrning av investeringsplan och reinvesteringsplan samt framtagning av masterplan.
- ansvara för resursplanering och kompetensförsörjning. 
- ansvara för att utveckla vår underhållsmetodik. 
- ansvara för att säkerställa att rutiner för produktkvalitet, livsmedelssäkerhet och hygien efterföljs.
- ansvara för att säkerställa att rutiner för arbetsmiljö och säkerhet efterföljs.  

I rollen ingår också budget- och investeringsansvar, hantera fackliga relationer samt ansvar för processer och arbetsuppgifter riktade mot ledaransvaret såsom rekrytering, rehabilitering och diverse personalärende. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du rapporterar till vår platschef och ingår i bageriledningen. 

Kvalifikationer och personlighet

Du har en eftergymnasial ingenjörsutbildning och gedigen erfarenhet från livsmedels- eller processindustrin. Du måste även ha ett stort intresse för teknik samt hög och bred teknisk kompetens. För att lyckas i rollen krävs också att du har god affärs- och ekonomisk förståelse samt har förmågan att omsätta strategi till konkret handling. Du har ledarerfarenhet och stor förmåga att motivera och utveckla dina medarbetare. Har du dessutom erfarenhet av att driva effektivitetsarbete och förbättringsarbete, ser vi det som meriterande. 

Som person är du målinriktad, handlingskraftig, förändringsorienterad och kommunikativ. Du trivs med att ha många bollar i luften och kan prioritera mellan parallella projekt utan att känna stress. Vidare är du analytisk och strukturerad samt hanterar både svenska och engelska i tal och skrift. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av tjänsten som Teknisk chef på Pågen?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Teknisk chef på Pågen?   

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson, 070-554 05 04 eller, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:664929/?lang=se

Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan! 

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Vi är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö.



Pågen startade sin historia som ett litet bageri, och samma bagarkunskap präglar fortfarande brödbaket, om än i mycket större skala. Idag har vi två bagerier där våra duktiga bagare bakar varje dag. Vi har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om våra medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Vi brukar säga att "Vi bakar för framtida generationer, för det vi bakar vill vi kunna ge till våra barn".



På Pågen har vi ett 40-tal olika färska matbröd i vårt sortiment, bland annat kända varumärken som LingonGrova, Levain och Hönökaka, men även Nordens mest sålda fikabröd Gifflar. Vi bakar också världens mest populära skorpor. Totalt har Pågen ca 60 produkter i sitt sortiment. Våra goda matbröd säljs i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Tyskland. Gifflar och Krisprolls exporteras till ca 25 länder. Omsättning ca 3,8 miljarder SEK och ca 1450 medarbetare.



Läs mer på http://www.pagen.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Randstad AB .

Analytisk kemist

Analytisk kemist
Läs mer Jul 23
Nytt
Arbetsbeskrivning
Nu utökar vi vårt härliga konsultteam och vi letar efter dig som är en analytisk kemist som vill testa på rollen som konsult. Vi ser ständigt en stor efterfrågan på duktiga analytiska kemister och därför vill vi nu komma i kontakt med dig som är nyfiken på att arbeta som konsult hos oss. I rollen som senior analytisk kemist får du arbeta hos våra läkemedelskunder framför allt i Malmö, Lund och Helsingborg. 
Randstad Life Sciences är specialister inom naturvetenskap. Som expert inom området och med en attityd att alltid vilja överträffa förväntningar är det för oss en självklarhet att behandla alla på ett respektfullt sätt. Vi strävar alltid efter att på ett innovativt sätt förbättra och utveckla oss. Som konsult hos oss är din personlighet viktig och att du delar vår inställning.
När du är konsult hos Randstad Life Sciences är det vi som är din arbetsgivare, men du har din dagliga arbetsplats hos någon av våra kunder. Din konsultchef finns alltid nära till hands för att hjälpa dig att utveckla din karriär i den riktning du drömmer om. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Vi är lyhörda till dina önskemål kring uppdrag och arbetsuppgifter och i och med vår breda kundportfölj kommer vi tillsammans att anpassa din fortsatta karriär utefter din kompetens, erfarenhet och ambition. På Randstad Life Sciences har vi ett erbjudande som innebär att du har möjlighet att kompetensutveckla dig och/eller ta ut extra ledighet efter att du varit anställd hos oss en tid. Du kommer att ingå i ett större konsultteam inom Life Sciences och få möjligheten att bredda ditt nätverk och erhålla värdefull erfarenhet från olika arbetsplatser.

Ansvarsområden
Till detta första uppdrag ingår att arbeta laborativt med HPLC. I övrigt ingår tillhörande arbetsuppgifter såsom att blanda lösningar, diska, analysera resultat. All databehandling utförs i excel.


Som konsult hos oss får du varierande uppdrag hos våra läkemedelskunder i Skåne. I rollen som analytisk kemist kan uppdragen variera mellan att stötta våra kunder i att exempelvis:
• Utföra kemiska och fysikaliska analyser av läkemedel eller råvaror, med tekniker som exempelvis HPLC/UPLC, LC-MS, GC, ICP, FTIR, frisättning och titrering enligt GMP/GLP. 
• Utreda avvikande analysresultat.
• Granska/bedöma analysresultat.
• Delta i förbättringsarbete.
• Utföra metodutveckling och metodvalidering.
• Utföra validering/kvalificering av instrument.


Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-08-31.


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du ha följande erfarenheter och kompetenser med dig:
• Naturvetenskaplig/teknisk högskole- eller universitetsutbildning inom analytisk kemi. 
• Några års erfarenhet av analytiskt arbete på ett QC-labb i läkemedelsindustrin, något års erfarenhet av HPLCsom analytisk kemist eller ett exjobb inom HPLC.
• Mycket goda kunskaper i analystekniken HPLC/UPLC, kunskaper i analysteknikerna, LC-MS, GC, ICP, FTIR, frisättning och titrering är meriterande.
• Goda kunskaper i mjukvaror såsom Empower, Chromeleon och/eller LIMS. 
• Erfarenhet av att hantera avvikelser samt granska och bedöma analysresultat.
• Erfarenhet av att skriva dokument och utföra kvalificering/validering (IQ/OQ/PQ) av analysinstrument eller analysmetoder.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. 


Rollen som konsult ställer höga krav på din personlighet eftersom du kommer att vara på olika uppdrag hos olika kunder. Du behöver därför vara flexibel, inkännande, tycka om att träffa nya människor och ha lätt för att skapa relationer. I rollen som senior analytisk kemist är det väldigt viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, strukturerad och kvalitetsmedveten. Arbetet kräver också en god förmåga att kunna arbeta självständigt, både när det gäller planering och genomförande av dina arbetsuppgifter.



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

QA Specialist

Kvalitetskoordinator
Läs mer Maj 31
Arbetsbeskrivning
Nu utökar vi vårt härliga konsultteam och vi letar efter dig som är en erfaren QA-specialist som vill testa på rollen som konsult. Vi ser ständigt en stor efterfrågan på erfarna QA-specialister och därför vill vi nu komma i kontakt med dig som är nyfiken på att arbeta som konsult hos oss. I rollen som QA specialist får du arbeta hos våra life sciencekunder framför allt i Malmö, Lund och Helsingborg. Vi söker dig med flera års erfarenhet av klassiska QA-arbetsuppgifter inom läkemedelsindustrin och/eller medicinteknisk industri. Som QA Specialist hos oss får du möjligheten att hjälpa både våra större och mindre Life Science kunder i regionen och därmed bredda din erfarenhet och utvecklas inom QA-området. 
Randstad Life Sciences är specialister inom naturvetenskap. Som expert inom området och med en attityd att alltid vilja överträffa förväntningar är det för oss en självklarhet att behandla alla på ett respektfullt sätt. Vi strävar alltid efter att på ett innovativt sätt förbättra och utveckla oss. Som konsult hos oss är din personlighet viktig och att du delar vår inställning.
Hos Randstad Life Sciences står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. När du är konsult hos Randstad Life Sciences är det vi som är din arbetsgivare, men du har din dagliga arbetsplats hos någon av våra kunder. Din konsultchef finns alltid nära till hands för att hjälpa dig att utveckla din karriär i den riktning du drömmer om. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Vi är lyhörda för dina önskemål kring uppdrag och arbetsuppgifter och i och med vår breda kundportfölj kommer vi tillsammans att anpassa din fortsatta karriär utefter din kompetens, erfarenhet och karriärmål. På Randstad Life Sciences har vi ett erbjudande som innebär att du har möjlighet att kompetensutveckla dig och/eller ta ut extra ledighet efter att du varit anställd hos oss en tid. Du kommer att ingå i ett större konsultteam inom Life Sciences och få möjligheten att bredda ditt nätverk och erhålla värdefull erfarenhet ifrån olika arbetsplatser. 

Ansvarsområden
I rollen som QA specialist kommer dina arbetsuppgifter inkludera bland annat;
Granska och frisläppa läkemedel eller råvaror.
Stödja kvalitetsprocesser såsom hantering av avvikelser, CAPA, ändringshantering och riskbedömningar. 
Genomföra interna audits.
Delta vid externa audits.
Skriva, granska, revidera, godkänna och implementera kvalitetsdokument, såsom SOP-ar, policys m.m. 
Agera rådgivande i kvalitetsrelaterade frågor. 
Aktivt delta i utveckling, förbättring och implementation av QMS.
Kontakt med leverantörer rörande kvalitetsfrågor.


Kvalifikationer
För att trivas i och prestera väl i rollen ser vi att du behöver ha:
Naturvetenskaplig/teknisk utbildning på högskole-/universitetsnivå.
Flera års erfarenhet av granskning och frisläppning av råvaror och läkemedel. 
Flera års erfarenhet av hantering av avvikelsr, CAPA, ändringshantering och riskbedömningar. 
Flera års erfarenhet av att skriva, granska, revidera, godkänna och implementera kvalitetsdokument, såsom SOP-ar, policys m.m. 
Erfarenhet av att genomföra interna audits samt delta i externa audits. 
Goda kunskaper i GMP och/eller ISO 13485.
Förmågan att utrycka dig obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

För att trivas som konsult hos oss spelar din personlighet en stor roll. Då du kommer att täcka upp för tillfälliga behov hos våra kunder kommer du att byta uppdrag med jämna mellanrum och därför är din flexibilitet viktig och att du med enkelhet kommer in i nya grupper. Som person är du även självgående och du har ett stort eget driv. Du är strukturerad och noggrann och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi och våra kunder värdesätter även att du tar egna initiativ och att du känner dig bekväm med att fatta beslut. Då du i rollen som konsult ofta har många kontakter, behöver du ha lätt för att samarbeta med många olika typer av människor. Din kommunikativa förmåga är därför också av stor vikt.  
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Randstad AB
Randstad Life Sciences är specialiserade inom kompetensområdet naturvetenskap och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom life science. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Ansök nu

Process transfer specialist

Produktionskoordinator
Läs mer Maj 15
Arbetsbeskrivning
Polypeptide söker nu dig som vill bli vår nästa Process Transfer Specialist!?Gruppen expanderar och därför söker vi nu två Process Transfer Specialists. I den här rollen får du möjlighet att jobba med nya spännande projekt samt med många olika kunder. Det är en roll där du hela tiden kommer att utvecklas och utmanas positivt, då inget projekt är det andra likt.


Du blir en del av ett team som idag består av 7 professionella och engagerade kollegor med hög kompetens och stark samarbetsförmåga. Som avdelning är vi ansvariga för technology transfer av olika projekt från preklinisk fas fram till processvalidering har utförts. Som Process Transfer Specialist kommer du att vara produktionsrepresentant i nya kundprojekt, samt driva och koordinera produktionsrelaterade uppgifter. Du fungerar som spindeln i nätet och har en avgörande roll för produktionens framgång. Rollen omfattar även en del kundkontakt där du får möjlighet att bygga starka och professionella relationer.
 
Du får en gedigen ingång i bolaget och startar med en tid i produktionen för att lära dig produktionsprocessen från grunden så att du får en stabil kunskapsgrund i din roll som Production Specialist.
 
Kulturen du möts av präglas av trevliga människor, stor hjälpsamhet och en miljö där alla pratar med alla. Tempot är högt och syftet gott.
 
Vi kommer att arbeta med löpande urval och du är välkommen att söka via www.randstad.se, senast 2024-04-22. Vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig sammanfoga det till ett dokument.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karolina Andersson på karolina.andersson@randstad.se.

Ansvarsområden
Ansvarsområden i tjänsten, i breda drag:
Arbeta med samtliga steg vad gäller processöverföring (technology transfer) från kund till Polypeptide eller inom Polypeptide Group
Arbeta i nära samarbete med Process Development, för en lyckad processöverföring
Skriva/driva/granska kvalitetsdokument så som MBPR, SOP, ändringsbegäran, CAPA, riskbedömningar, avvikelseutredningar
Representera produktionen i projektteam både internt och externt
Vara ansvarig för ett specifikt steg i peptidtillverkning (syntes, klyvning eller rening och isolering) och få möjlighet att utöka ansvaret och följa hela tillverkningen i framtiden
I samarbete med chef, ansvara för den övergripande produktionsplaneringen, detaljplanering och beläggningsplaner för utrustning gällande tilldelade projekt, samt vara kontaktperson till planeraren
Planering/initiering av rengöringsdokument av utrustningar
Jobba med vårt ERP system (AX) för att bland annat beställa råvaror till produktionen
Supportera och utbilda produktionspersonal när det gäller process- och kvalitetsrelaterade händelser
Delta vid kundmöten, audits och inspektioner


Kvalifikationer
För att trivas och prestera väl i denna roll, ser vi att du har följande erfarenhet och kunskap med dig:


Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, exempelvis kemi eller bioteknik
Arbetslivserfarenhet inom produktion i Life Science-industrin
Processförståelse för läkemedelstillverkning
Erfarenhet av GMP
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, samt goda kunskaper i svenska
Intresse för skrivande

Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av kvalitetsdokumentation, så som riskbedömningar, ändringsbegäran och/eller tillverkningsprotokoll.
I ditt arbete är du driven, strukturerad och initiativtagande. Du är orädd och nyfiken, vilket gör att du tycker om att lära nytt. Du trivs i samarbete med andra och är prestigelös, samt har ett gott sinne för planering av ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Polypeptide Laboratories (Sweden) AB
PolyPeptide är en av världens största oberoende kontraktstillverkare av terapeutiska peptider för läkemedel och kosmetika. PolyPeptide är representerade i Frankrike, Belgien, Indien, Sverige samt USA och sysselsätter ca 1 200 medarbetare. Koncernen är börsnoterad i Schweiz och tillverkar mer än en tredjedel av alla godkända peptidläkemedel globalt.

Ansök nu

.NET Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 27
Job description
Looking to continue or kick-start your career as a consultant and getting to thrive in different assignments at different companies?


Randstad Digital is helping leading brands to accelerate their digital enablement, and this presents exciting opportunities for tech talents. Currently, we have highly attractive assignments for .Net Developers in the Malmö, Lund and Helsingborg area. Randstad Digital collaborates with companies within automotive, banking & finance, customer & retail, and several other industries.  


Being part of Randstad Digital, is being part of a major global organization and of a hugely talented global team. Our value comes from our people and that is why we put them first. We are proud of our learning culture and we believe that talent grows when presented with opportunity, which is why we encourage our people to think beyond their role.

Responsibilities
Your responsibilities might differ depending on your assignment, but can and probably will include:
Writing high-quality code and do code-review
Using your understanding of the businesses goals and needs to create solid solutions inline with the companies strategy
Continuously work for improvement and take active part in discussions regarding technical decisions 
Share your expertise with your colleagues and when needed, mentor more junior developers


Qualifications
+2 years of experience of working as a software developer
Great skills in C# /.Net
Fluent skills in English 



Many of our current assignments require Swedish, hence fluency in Swedish will be seen as meritorious. 


In this recruitment we will attach great importance to your personality traits. Of course your technical skills and experiences are important, but we believe that being a team player, having a passion for development, willingness to learn and being flexible is even more important. We are looking for talents who have a positive and a can-do attitude. You will need to be responsible, thorough and as passionate about delivering top-tier technical solutions as we are.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Production Project Leader

Produktionskoordinator
Läs mer Jul 8
Arbetsbeskrivning
Polypeptide söker nu dig som vill bli vår nästa nyckelperson vid införandet av nya produkter i produktionen i rollen som Production Project Leader! Bolaget expanderar på alla plan, så om du vill du vara med på en stark och snabb tillväxtresa de närmsta åren, där det kommer att finnas ändlösa möjligheter att påverka, lära, utvecklas och ta nya kliv i din karriär, då är detta rollen för dig! Var är du om två år, om du blir en del av resan nu?
I din roll som Production Project Leader får du möjlighet att driva och följa kundprojekt från preklinisk fas fram till processvalidering. Du kommer att få optimera produktionsprocesser genom framgångsrika tech transfers som inte bara bidrar till en grundlig processförståelse för alla i teamet utan också till exempel säkrare eller mer effektiv peptidtillverkning. Du fungerar som spindeln i nätet och har en avgörande roll för produktionens framgång. Hos oss får du möjlighet att bygga starka och professionella relationer såväl inom som utanför Polypeptide. Oavsett vilka erfarenheter du tar med dig in i rollen, så är Polypeptide öppna och generösa med att främja dina intressen och kunskaper. Du kanske har en passion för förbättringsarbete, för analytisk processutveckling, för digitalisering eller vill vara den som arbetar mer mot andra siter inom bolaget – vad du än brinner för, så kommer möjligheter att ges!
Det är inget krav att ha jobbat med peptidtillverkning innan eftersom du utöver att få en gedigen genomgång av bolaget, även kommer att starta din resa hos oss med en tid i produktionen för att lära dig produktionsprocessen från grunden och på så sätt skapa en stabil kunskapsgrund i din roll som Production Project Leader.
Välkomnad blir du av ett team som idag består av sju professionella och engagerade kollegor med hög kompetens och stark samarbetsförmåga. Kulturen du möts av präglas av trevliga människor, stor hjälpsamhet och en miljö där alla pratar med alla. Tempot är högt och syftet gott. Ett gott betyg för bolaget är att det finns många medarbetare som är återvändare till bolaget, vilket vittnar om att de längtat tillbaka då de inte hittat samma härliga bolagskultur någon annanstans.
Vi kommer att arbeta med löpande urval och du är välkommen att söka via www.randstad.se, senast 2024-08-19. Vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig sammanfoga det till ett dokument. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karolina Andersson på karolina.andersson@randstad.se.

Ansvarsområden
Ansvarsområden i tjänsten, i breda drag:
Arbeta med samtliga steg vad gäller processöverföring (technology transfer) från kund till Polypeptide eller inom Polypeptide Group
Arbeta i nära samarbete med Process Development, för en lyckad processöverföring till produktionen
I samarbete med managers, sätta detaljplanen för produktionen
Skriva/driva/granska kvalitetsdokument så som batch-dokumentation, SOP, ändringsbegäran, CAPA, riskbedömningar, avvikelseutredningar
Representera produktionen i projektteam både internt och externt
Vara ansvarig för ett specifikt steg i peptidtillverkning (syntes, klyvning eller rening och isolering) och få möjlighet att utöka ansvaret och följa hela tillverkningen i framtiden
Planering/initiering av rengöringsdokument av utrustningar
Jobba med vårt ERP system (AX) för att bland annat beställa råvaror till produktionen
Supportera och utbilda produktionspersonal när det gäller process- och kvalitetsrelaterade händelser
Delta vid kundmöten, audits och inspektioner


Kvalifikationer
För att trivas och prestera väl i denna roll, ser vi att du har följande erfarenhet och kunskap med dig:
Högskoleutbildning inom för tjänsten relevant område, exempelvis kemi eller bioteknik
Arbetslivserfarenhet inom produktion i Life Science-industrin, eller annan starkt reglerad verksamhet
Processförståelse för läkemedelstillverkning, eller annan tillverkning
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift, samt goda kunskaper i svenska
Intresse för skrivande

Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av kvalitetsdokumentation, så som riskbedömningar, ändringsbegäran och/eller tillverkningsprotokoll. Även om du har kunskap och/eller erfarenhet av GMP.
I ditt arbete är du driven, strukturerad och initiativtagande. Du är orädd och nyfiken, vilket gör att du tycker om att lära nytt. Du trivs i samarbete med andra och är prestigelös, samt har ett gott sinne för planering av ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om företaget

Polypeptide Laboratories (Sweden) AB
PolyPeptide är en av världens största oberoende kontraktstillverkare av terapeutiska peptider för läkemedel och kosmetika. PolyPeptide är representerade i Frankrike, Belgien, Indien, Sverige samt USA och sysselsätter ca 1 200 medarbetare. Koncernen är börsnoterad i Schweiz och tillverkar mer än en tredjedel av alla godkända peptidläkemedel globalt.

Ansök nu

Uppdragsledare – mobila mätningar

Utvecklingsingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jul 16
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma morgondagens infrastruktur? Som en del av vårt dynamiska team inom Road Survey Technology (RST) får du chansen att arbeta med banbrytande mätteknik och datainsamling på en internationell marknad. Här väntar varierande uppdrag och en arbetsmiljö som inspirerar till utveckling och innovation. 
Som uppdragsledare hos oss på Ramboll blir du en nyckelspelare i vår strävan att leverera förstklassiga lösningar inom Vägytemätning och Mobile Mapping. Du kommer att ansvara för att marknadsföra och sälja våra tjänster, delta i affärs- och anbudsarbete samt leda och koordinera mätuppdrag från start till mål. Din roll innebär också att du får möjligheten att arbeta både strategiskt och praktiskt, med uppgifter som sträcker sig från planering och inmätning till kundkontakt och ekonomi.
Hos oss på Ramboll får du inte bara ett jobb – du får en karriär med möjligheter att växa både personligt och professionellt. Vi erbjuder:
En hybrid arbetsmiljö med stor flexibilitet och placering i Malmö.
Ett engagerat team bestående av ingenjörer och mätoperatörer.
Tillgång till avancerade mätsystem och ett omfattande kontrakt i Sverige som sträcker sig över flera år.
Möjligheten att arbeta internationellt och med varierande uppdrag.

Som en del av vårt team får du ständigt utvecklas genom utbildningar inom både våra mätsystem och Rambolls kvalitets- och ekonomisystem. Vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och ser till att du får det stöd och de verktyg du behöver för att lyckas.
Gör skillnad och utveckla din karriär med oss på Ramboll. Ansök idag och bli en del av framtidens vägledning inom mätteknik! Varmt välkommen med din ansökan, senast den 18 augusti. (dvs före den 19 augusti).
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Nadia Milotti på tel. 076-8554059 eller via mail Nadia.Milotti@randstad.se alt. Kristin Svensson på 070-7932204 eller kristin.svensson@randstad.se. (Semesterperioder kan innebära att vi svarar med fördröjning).
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 

Ansvarsområden
Du kommer att tillhöra vårt affärsområde Road Survey Technology (RST) som omfattar cirka 100 personer och en stor flotta av mätsystem för datainsamling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som uppdragsledare omfattar att:
Marknadsföra våra tjänster internt samt sälja oss externt.
Delta i affärs- och anbudsarbete.
Ansvara för genomförandet av mätuppdrag, såväl praktiskt (planering, inmätning, bearbetning och leverans) som affärsmässigt (kundkontakt, administration och ekonomi). 
Kunna utföra och delta vid inmätning, dvs. ha möjlighet och vilja att arbeta i fält långt hemifrån.
I samarbete med övriga i teamet utveckla och effektivisera våra arbetsprocesser.
Att vid problem, driftsättning eller utveckling av mätsystemen arbeta med vår verkstad i Toftanäs

När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. Att utbildas inom Rambolls kvalitets- och ekonomisystem kommer att bli lika nödvändigt som utbildningen av våra mätsystem. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
En ingenjörsutbildning och flerårig erfarenhet inom samhällsbyggnadssektorn, gärna med inriktning på mätningsteknik eller geodesi.
Erfarenhet som uppdrags- eller projektledare och trivs i en samordnande roll.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Arbetat med entreprenörer inom anläggning eller väg.
En analytisk förmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Som person och uppdragsledare hos oss är du en som trivs med att ta initiativ, är kvalitetsorienterad och strukturerad. Du har en naturlig förmåga att se helheten samtidigt som du inte missar detaljerna. Din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med både kunder och kollegor gör dig till en ovärderlig tillgång i vårt team. 

Om företaget

Ramboll Sweden AB
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen.
Läs mer på www.ramboll.com/sv-se

Ansök nu