Malmö: Undersköterskor till Gröndals hemtjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterskor till Gröndals hemtjänst i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Ref: 20241528

Gröndals hemtjänst med 30 medarbetare servar 130 brukare med regelbundna insatser. I vårt område finns både hyresrätter, bostadsrätter och ett seniorboende. Förflyttningen mellan brukare sker med cykel eller gång. I vårt dagliga arbete möter vi malmöbor med mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Vi har ett nära samarbete med både rehab och hemsjukvården.

Vi söker nu två undersköterskor till vårt team för dagtjänstgöring. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp, post/bank/apoteksärende. Det ingår även från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, att ge insulin, såromläggning och från sjukgymnast rehabiliterande och tränande insatser. Som undersköterska är man kontaktman för den enskilde brukaren, man har ansvar för omvårdnaden och är behjälplig vid kontakter med myndigheter, anhöriga, sjukvården etc.

Du kommer även att göra dokumentation i arbetet enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen samt upprätta genomförandeplaner.

Kvalifikationer
Krav:


• Utbildad undersköterska med godkända betyg
• Erfarenhet av demensvård, gärna inom ordinärt boende
• Kan ta emot alla förekommande delegeringar från sjuksköterska och rehabpersonal
• Kan cykla
• God svenska i tal och skrift

Du ska också kunna arbeta både självständigt och i lag, hantera uppkomna situationer med ett gott bemötande samt kunna motivera och stötta våra brukare i omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd.

Meriterande:


• Erfarenhet av BPSD
• Erfarenhet som handledare för studerande från OVP.

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Om arbetsplatsen
Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänsten kan komma att tas i anspråk.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Malmö som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Vi söker undersköterskor med hjärta för omsorg!

Läs mer Jul 9
Välkommen till Attendo därdu kan göra skillnad
Attendo Märsgränd är ett fräscht boende med plats för 55 kunder. Attendo Märsgränd är beläget i Västra hamnen, havsnära med butiker, torg och restauranger runt hörnet. Det finns goda möjligheter till kommunikationer i närområdet.
Hos oss får du möjlighet att bidra med ditt engagemang och genuina intresse för att skapa bästa vården och omsorgen för de boende.Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.
Som person är dunoggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssättoch bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats.
Beskrivning av tjänsten
Vi har nya kunder som behöver omsorg och utökar nu vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering.
Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av omvårdnadsarbete.
Undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350p.
Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska.
Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift)
God datorkunskap/datorvana

Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre, och personer med andra funktionsnedsättningar, och kan se individens behov.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg.
Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad.
Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje.
Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt.
Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet.
Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Löpande rekrytering kommer att ske.
Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!

Ansök nu

Undersköterska- Bli en av oss!

Läs mer Jun 25
Välkommen till Attendo därdu kan göra skillnad
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Välkommen att arbeta hos oss på Fridhemmet i Malmö. Fridhemmet är ett särskild boende bestående av 45 lägenheter fördelat på 3 plan. Med närhet till havet och staden finns det många möjligheter till utevistelse tillsammans med våra kunder.
Beskrivning av tjänsten
Nu söker vi undersköterska som vill bli vår kollega
Arbetstider under dag/kväll/helg

Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt delegering utöver omvårdnadsutbildning.
Om dig
Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är intresserad av och tycker om att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.
All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.
Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!

Ansök nu

Vi söker fler undersköterskor till vår larmcentral!

Läs mer Jun 17
Vi har förmodligen alla en senior i vårt liv som vi bryr oss om. Är det viktigt för dig att äldre får den hjälp de behöver? Vill du vara med och se till att de får den hjälpen? Bli då en del av vårt team av vardagshjältar.

 

Vilka är vi?

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige med huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter och tjänster lever ett rikare liv, känner sig trygga och väl omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa, samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

På Careium arbetar över tusen vardagshjältar och det finns alltid plats för fler!

Våra värderingar är: Show care, Act smart & Be heroes.

 

Vårt team av larmoperatörer är engagerade och stolta över sin betydande roll i våra brukares liv. Vi behandlar alla larm med respekt och omtanke. Vi har en nära och öppen dialog med våra brukare, vårdgivare och kommuner. Vi strävar efter att hjälpa våra brukares dygnet runt, årets alla dagar och har alltid individens behov i centrum. Vi vet att vi gör skillnad.

 

Vad jobbet innebär


• Svara på samtal i enlighet med våra policys, snabbt utvärdera behoven hos brukarna som larmar och ge råd eller kontakta vidare hjälp, beroende på omständigheterna.
• Hantera alla samtal som tas emot via systemet enligt gällande rutiner.
• Skiftarbete och tjänstgöring varannan helg.

 

Vem är du?

Du har ett genuint engagemang för andra människor. Som person är du omtänksam, pålitlig  och du trivs med rutiner. Du besitter ett självledarskap och är inte rädd för att ta ansvar. Vi söker dig som drivs av att göra skillnad för andra människor och som är serviceinriktad. Samtidigt som du är stresstålig och är van vid att stundtals arbeta i ett högt tempo bibehåller du alltid ditt goda bemötande. Du trivs med struktur i ditt arbete och kan vara fokuserad på samma arbetsuppgift under en längre tid.

Vidare är du bekväm med att kommunicera över telefon, du är van vid att använda en dator i ditt arbete samt att du behåller lugnet i akuta situationer.

Du är dessutom undersköterska eller så har du vårderfarenhet som kan bedömas som likvärdig.

Sök redan idag och gör en skillnad tillsammans med oss!

 

Vad erbjuder vi?

Ljust och nyrenoverat kontor i nära anslutning till Malmö C, i närområdet finns både gym och restauranger. Härliga kollegor som lägger stor vikt på samarbete och gemenskap. Vi erbjuder även en plattform med förmånliga priser på både shopping, bioupplevelser och försäkringar. Vi tillämpar 36h arbetsvecka samt har kollektivavtal med Vård- och Behandlingsverksamhet Bransch E.

 

Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig jennie.skoghagen@careium.com

Observera att inga ansökningar hanteras per mejl.

Ansök nu

Vi söker fler undersköterskor till vår larmcentral som vill arbeta natt!

Läs mer Jun 19
Vi har förmodligen alla en senior i vårt liv som vi bryr oss om. Är det viktigt för dig att äldre får den hjälp de behöver? Vill du vara med och se till att de får den hjälpen? Bli då en del av vårt team av vardagshjältar.



 

Vilka är vi?

Careium är ett internationellt bolag med rötterna i Sverige med huvudkontor i Malmö. Vi har varit pionjärer inom telefonteknik och välfärdsteknologi sedan 1970-talet och utvecklar fortfarande tjänster och produkter för seniorer. Vår vision är att alla som använder våra produkter och tjänster lever ett rikare liv, känner sig trygga och väl omhändertagna.

Vår breda portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar bidrar till att koppla ihop generationer digitalt och skapar en trygg och självständig tillvaro i och utanför hemmet. Vi erbjuder en helt digital larmkedja som ger äldre och funktionshindrade en säkerhet både i hemmet och utomhus. Vi sköter våra egna larmcentraler 24 timmar om dygnet, med ett team av utbildade och engagerade operatörer.

Careiums ambition är att vara marknadsledande på välfärdsteknik i Europa, samtidigt som vi skapar en bättre vardag för våra seniorer och bidrar till en hållbar utveckling.

På Careium arbetar över tusen vardagshjältar och det finns alltid plats för fler!

Våra värderingar är: Show care, Act smart & Be heroes.

 

Vårt team av larmoperatörer är engagerade och stolta över sin betydande roll i våra brukares liv. Vi behandlar alla larm med respekt och omtanke. Vi har en nära och öppen dialog med våra brukare, vårdgivare och kommuner. Vi strävar efter att hjälpa våra brukares dygnet runt, årets alla dagar och har alltid individens behov i centrum. Vi vet att vi gör skillnad.

 

Vad jobbet innebär


• Svara på samtal i enlighet med våra policys, snabbt utvärdera behoven hos brukarna som larmar och ge råd eller kontakta vidare hjälp, beroende på omständigheterna.
• Hantera alla samtal som tas emot via systemet enligt gällande rutiner.
• Nattarbete och tjänstgöring varannan helg.

 

Vem är du?

Du har ett genuint engagemang för andra människor. Som person är du omtänksam, pålitlig  och du trivs med rutiner. Du besitter ett självledarskap och är inte rädd för att ta ansvar. Vi söker dig som drivs av att göra skillnad för andra människor och som är serviceinriktad. Samtidigt som du är stresstålig och är van vid att stundtals arbeta i ett högt tempo bibehåller du alltid ditt goda bemötande. Du trivs med struktur i ditt arbete och kan vara fokuserad på samma arbetsuppgift under en längre tid.

Vidare är du bekväm med att kommunicera över telefon, du är van vid att använda en dator i ditt arbete samt att du behåller lugnet i akuta situationer.

Du är dessutom undersköterska eller så har du vårderfarenhet som kan bedömas som likvärdig.

Sök redan idag och gör en skillnad tillsammans med oss!

 

Vad erbjuder vi?

Ljust och nyrenoverat kontor i nära anslutning till Malmö C, i närområdet finns både gym och restauranger. Härliga kollegor som lägger stor vikt på samarbete och gemenskap. Vi erbjuder även en plattform med förmånliga priser på både shopping, bioupplevelser och försäkringar. Vi tillämpar 36h arbetsvecka samt har kollektivavtal med Vård- och Behandlingsverksamhet Bransch E. Observera att tjänsten är en nattjänst.

 

Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig jennie.skoghagen@careium.com

Observera att inga ansökningar hanteras per mejl.

Ansök nu

Te Crea Care söker undersköteskor för uppdrag i Norge

Läs mer Maj 30
Information om uppdraget
Vill du ha en större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön?
Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care.

Vi söker nu undersköterskor till kommunala uppdrag i Norge.

Arbetstid: Dag/kväll och helg
Omfattning: Heltid eller deltid.

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska inom kommunal hälso- och sjukvård.

Kvalifikationer
- Norsk auktorisation som undersköterska
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Minst två (2) års klinisk erfarenhet, efter erhållen legitimation. Erfarenheten ska vara aktuell och förvärvad i Norden under de senaste fyra (4) åren.

Personliga egenskaper
Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke.

Vi erbjuder dig
o Bra lön
o En dedikerad konsultchef
o Tjänstepension ITP1 vilket gör att du får 4,5 % av månadslönen upp till 47 625 kronor och 30 % av den delen av månadslönen som är mellan 47 625 kronor och inkomsttaket 190 500 kronor
o Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd.
o Arbetsskadeförsäkring.
o Löneväxling
o Redovisningshjälp för dig med eget bolag
o Friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus
o HLR-utbildning
o Mingelträffar


Ansökan
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.tecreacare.com.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Malmö kommun

Nedan visas andra jobb i Malmö från Malmö kommun .

Hemtjänstkoordinator till enhet Kalkbrottet

Hemtjänstassistent
Läs mer Jul 5
Ref: 20241517

Välkommen till enhet Kalkbrottet! Vi söker nu en hemtjänstkoordinator för arbete i flera av våra sektioner. Enhet Kalkbrottet ansvarar för ett större geografiskt område i de västra delarna av Malmö och vi utgår från Krossverksgatan. I anslutning till våra lokaler finns gratis parkering tillgängligt och det finns goda möjligheter att ta sig hit med kollektivtrafik. Du arbetar dagtid, med tjänstgöring var sjätte helg. 

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som hemtjänstkoordinator har du en övergripande överblick och ansvarar för daglig koordinering och schemaplanering av hemtjänstområdets insatser i ett nära samarbete med sektionschef samt övriga medarbetare inom området. I denna rollen kommer du arbeta flexibelt mellan flera av våra sektioner inom enheten. 

Du arbetar även med frånvaroplanering och säkerställer korttidsbemanningen, detta gör du främst i vårt system LifeCare Planering. Du tar emot beställningar från myndigheten och hanterar löpande andra arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten. Du har daglig kontakt med brukare och anhöriga, samt andra interna och externa aktörer som berör verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, har du utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet ses detta som meriterande. Du har tidigare arbetat som hemtjänstkoordinator och har dessutom arbetslivserfarenhet från omvårdnadsarbete.

Som hemtjänstkoordinator ingår du i ett större sammanhang tillsammans med andra yrkesgrupper både externt och internt, därför behöver du vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. För att lyckas i rollen behöver du ha en förmåga att strukturera ditt arbete då du kommer att hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt. I arbetet som hemtjänstkoordinator arbetar du under högt tempo och arbetet kräver att du är tålmodig och flexibel.

Du har en digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system. I denna tjänst är det ett krav av att ha tidigare erfarenhet av LifeCare Planering/Utförare och Medvind. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

Utdrag ur Belastningregistret
När du söker jobb hos oss i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Vi gör löpande urval och kommer kalla till intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

Om arbetsplatsen
Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur.

Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! 

Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

Ansök nu

Undersköterskor till Vendelssjö och Lorenssjö hemtjänst på enhet Arenan

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jul 17
Ref: 20241554

Vendelssjö och Lorenssjö hemtjänstsektioner med cirka 30-35st medarbetare respektive, servar cirka 130 brukare med regelbundna insatser. Just nu söker vi fler kollegor till våra sektioner. Vårt upptagningsområde täcker Lorensborgsområdet och delar av Bellevue.  I vårt område finns både hyresrätter, bostadsrätter och ett seniorboende. Förflyttningen mellan brukare sker med cykel. I vårt dagliga arbete möter vi malmöbor med mycket varierande behov av både fysisk, psykisk och social karaktär. I detta jobb krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt, men även tillsammans med andra. Vi har ett nära samarbete med både rehab och hemsjukvården.

Vi söker nu fyra undersköterskor till våra sektioner på resursområde 40 för att öka vår grundbemanning. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp, post/bank/apoteksärende. Det ingår även från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, att ge insulin, såromläggning och från sjukgymnast rehabiliterande och tränande insatser. Som undersköterska är man fast omsorgskontakt för den enskilde brukaren. Där det ingår ansvar för omvårdnaden och är behjälplig vid kontakter med myndigheter, anhöriga, sjukvården etc.

Du kommer även att göra dokumentation i arbetet enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen samt att upprätta genomförandeplaner.

Kvalifikationer
Krav:


• Utbildad undersköterska med godkända betyg och intyg från Socialstyrelsen.
• Erfarenhet av demensvård, gärna inom ordinärt boende
• Kan ta emot alla förekommande delegeringar från sjuksköterska och rehabpersonal
• Kan cykla
• God svenska i tal och skrift

Du ska också kunna arbeta både självständigt och i lag, hantera uppkomna situationer med ett gott bemötande samt kunna motivera och stötta våra brukare i omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd.

Meriterande:


• Erfarenhet av BPSD och Senior Alert.
• Erfarenhet som handledare för studerande från OVP.

 

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Du behöver också kunna visa upp ett intyg från Socialstyrelsen om att du är utbildad undersköterska och har en skyddad yrkestitel.

Mer information och ansökan om detta intyg finner du här: Ansökan om skyddad yrkestitel för undersköterska - Legitimation (socialstyrelsen.se)

Om arbetsplatsen

Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse. 

Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden, välkommen med din ansökan redan idag!

Tjänsten kan komma att tas i anspråk.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering till Malmö museum

Administrativ utvecklare
Läs mer Jul 12
Ref: 20241489

Välkommen till ett nyinrättat och mångfacetterat specialistuppdrag som planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering på Malmö museum! Uppdraget kan liknas vid en tjänst som verksamhetscontroller och innebär en nyckelroll där du får vara med från start och forma och utveckla ditt uppdrag. Hos oss kommer du att få möjlighet att verka i dynamiska sammanhang där Malmö museums samlade verksamhet står i centrum. Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa med målet att ytterligare förstärka Malmö museums position som destination och unik mötesplats. Tillsammans arbetar vi för att bredda museet som besöksmål och attrahera fler besökare. Nu finns en möjlighet för dig att vara med!

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete på Malmö museum där du ingår i enheten Verksamhetsstöd med cirka 8 kollegor. Rollen som planeringssekreterare innebär att du är ett verksamhetsnära och kvalificerat chefsstöd. Tjänsten är nyinrättad och du kommer att kunna vara med och påverka dess innehåll och lägga grunden för att koordinera museets huvudprocesser kopplat till verksamhetsplanering och uppföljning.

Uppdraget som planeringssekreterare har både en strategisk och operativ karaktär med fokus på planering, administration, koordinering, uppföljning och utveckling. Dina huvudsakliga löpande arbetsuppgifter innebär ansvar för att samordna museets verksamhetsplan, verksamhetsuppföljning och årsanalys, inkluderat statistik samt redovisning i förhållande till verksamhetsplanen. I uppdraget ingår även ansvar för koordinering av processerna kopplat till kvalitetsstyrning, intern kontroll samt avtalsuppföljning på museet. Rollen innebär att du deltar i/leder projekt, genomför utredningsarbete och arbetar med omvärldsanalys eller andra utvecklingsinsatser samt förbereder ärenden till kulturnämnden. Arbetet sker i nära samarbete med chefer och kollegor både på Malmö museum och på kulturförvaltningen. I ditt uppdrag ingår att självständigt kunna göra analyser och föreslå och presentera åtgärder till ledningen. 

Du kommer även att ha administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis organisering och planering av ledningsmöten där du bistår museets chefer med dokument och förberedelser inför möten av olika slag.

Viss kväll- och helgverksamhet kan förekomma i undantagsfall.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Universitets- eller högskoleexamen inom administration, ekonomi eller samhällsvetenskap, alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant i förhållande till uppdraget.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.
• God erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med målstyrning, planering, koordinering och uppföljning.
• God erfarenhet av att hålla muntliga presentationer inför arbetsgrupper och förbereda skriftliga underlag.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• God erfarenhet av att arbeta i MS Office.

Meriterande:


• Erfarenhet av arbete i kultursektorn.
• God kunskap kopplat till IT-plattformen Stratsys (eller liknande uppföljningsverktyg).

Som person är du engagerad och utvecklingsorienterad med förmåga att ha ett helhetsperspektiv. Arbetet kommer att innebära daglig kontakt med personer inom Malmö museums organisation och på kulturförvaltningen, därför är det viktigt att du trivs med att bygga relationer och att du prestigelöst kan samarbeta med olika verksamheter och samarbetspartners. Uppdraget förutsätter att du är noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Du kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Vi söker dig som är en initiativtagande och som har lätt för att se vad som behöver göras och kommer med förslag på hur vi kan utveckla verksamheten. Med en nyfiken inställning strävar du efter att hålla dig uppdaterad på din omvärld och inom ditt yrkesområde. Vi vill att du delar med dig av dina insikter, din kunskap och dina erfarenheter! Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du är en god kommunikatör som följer upp och ser till att ditt budskap är tydligt för alla berörda parter.



Om arbetsplatsen
Malmö museum är en viktig mötesplats för så väl malmöborna som besökare från hela världen. Med cirka 450 000 besökare årligen är Malmö museum södra Sveriges största och mest besökta museum utanför Stockholm. Malmö museum omorganiserar sin verksamhet och inrättar ett antal nya tjänster samtidigt som verksamheten breddas genom nya Wisdome Malmö. Sammantaget innebär detta en kraftig utveckling och positionsförändring för Malmö museum som museum, science center och besöksmål i staden och regionen. Resultatet blir en utvecklad verksamhet och organisation väl anpassad för sin samtid och medborgarnas efterfrågan och förväntningar på Malmö museum.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar där Malmö museum är en del av Kulturförvaltningen. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 
Information om tjänsten
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.


Tidplan för rekryteringen

Urval kommer att ske under vecka 35 efter att sista dagen för att ansöka passerat den 25 augusti. Första och andra intervjuer till tjänsten kommer därefter att genomföras under september.

Ansök nu

Byggledare till stadsfastigheter

Byggledare
Läs mer Jul 23
Nytt
Ref: 20241430

Arbetsuppgifter
Malmö utvecklas i snabb takt, det är många som vill bo i, verka i och besöka vår stad. På stadsfastigheter ansvarar vi för stadens lokalförsörjning. Vi förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Projektenheten har uppdraget att driva byggprojekt, och vi är involverade från idéstadiet hela vägen fram till överlämning av den färdiga byggnaden till lokalnyttjaren och fastighetsförvaltaren. Projektenheten söker nu två byggledare!

Detta är en ny roll på stadsfastigheter och som byggledare kommer du att arbeta i nära samarbete med och på uppdrag av byggprojektledare för att medverka till att byggproduktionen utförs i enlighet med beställarens krav. Vid kortvarigt behov ska du som byggledare även kunna driva byggprojekt. Konkreta arbetsuppgifter varierar mellan olika byggprojekt men kan t.ex. innebära att hålla i eller föra anteckningar från byggmöten, följa upp kostnader, betalningsplan och tidplan, hantera frågor/svar och samordna besiktningar. Byggledaren förutses vara delaktig i Stadsfastigheters fortlöpande interna utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som civilingenjör eller högskoleingenjör om minst 180 hp eller annan motsvarande utbildning som kan prövas likvärdig alternativt lång erfarenhet som prövas likvärdig. Utbildning som Bas-P, Bas-U och/eller kontrollansvarig enligt PBL är meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha minst 8 års dokumenterad erfarenhet inom byggbranschen, exempelvis som arbetsledare, platschef eller liknande. Du har även dokumenterad entreprenadjuridisk kompetens och erfarenhet samt relevant bygg- och fastighetsteknisk kompetens och erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift är krav för tjänsten. Det är en fördel om du har erfarenhet av upphandling av entreprenader enligt lagen om offentlig upphandling samt om du har goda kunskaper i miljö/hållbar utveckling, kvalitet, arbetsmiljö.

Som byggledare hos oss har du många kontaktytor, det är därför viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med byggprojektledaren och mycket av arbetet består av byggnadsteknisk administration. Det krävs att du som byggledare har god kommunikativ förmåga. Du behöver även ha en god förmåga att analysera information och göra rationella bedömningar baserat på den tillgängliga informationen. Det är en självklarhet för dig att leverera resultat med kvalitet på utsatt tid och inom givna ekonomiska ramar.

 

Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 190 anställda förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov.
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Ansök nu

Kommunikatör - Miljöförvaltningen , Malmö stad

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 28
Ref: 20241437

Arbetsuppgifter
Nu söker miljöförvaltningen en kommunikatör med fokus på kommunikation som ska engagera och involvera fler i Malmös klimat- och miljöarbete. Hos oss får du jobba både strategiskt och praktiskt i en omväxlande vardag. Vi är ett prestigelöst gäng som hjälps åt med det mesta. Är du duktig på kommunikationsplanering, webb, sociala medier och att formulera budskap? Vill du dessutom jobba med klimat, miljö och hållbar utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Ditt huvuduppdrag är att planera, samordna och praktiskt arbeta med kommunikationen i Malmö stads arbete med att nå målen i miljöprogrammet. Tjänsten har ett särskilt fokus på kommunikation som ska engagera och involvera fler i Malmö stads klimat- och miljöarbete.

I arbetsuppgifterna ingår kommunikationsplanering, att stötta chefer och projektledning i kommunikationsfrågor, samordna kommunikationsinsatser, planera och producera innehåll till webb och sociala medier, samt ta fram koncept för kommunikation och producera kommunikationsprodukter på förvaltningen eller i samarbete med extern byrå.

Malmöbornas engagemang är en nödvändighet om vi ska nå klimat- och miljömålen. Därför arbetar vi för att skapa förutsättningar för Malmöborna att delta och göra skillnad i klimat- och miljöarbetet. I det arbetet är kommunikation ett viktigt verktyg och här kommer du vara med och driva och samordna.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen i medie- och kommunikationsvetenskap, strategisk kommunikation eller motsvarande, av arbetsgivaren bedömd som likvärdig, utbildning.

Du är en kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. Du har erfarenhet av att driva kommunikationsprojekt, gärna i en kommun, en större organisation eller i projekt, där du har jobbat med att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser.

Du växlar enkelt mellan strategiskt och operativt arbete och är van vid att skapa innehåll för webb och sociala medier. Du ska ha grundläggande kunskaper i Adobe Creative Suite. Erfarenhet av att arbeta med Linkedin och Metas plattformar är meriterande.

Vi söker en prestigelös person som har lätt för att tänka helhet och samarbeta och som kan skapa och etablera kontaktnät. Du är en initiativrik och tydlig kommunikatör som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsområden och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

 

Om arbetsplatsen
Kommunikationenheten på miljöförvaltningen består av åtta medarbetare med uppdrag att kommunicera Malmö stads klimat- och miljöarbete. Vi är ett prestigelöst arbetslag som samarbetar, delar idéer och hjälps åt med det mesta. Vi arbetar både strategiskt och praktiskt med intern och extern kommunikation. Det innebär att vi tillsammans planerar, utvecklar, samordnar, kvalitetssäkrar och följer upp förvaltningens kommunikationsarbete.

Miljöförvaltningen leder och samordnar Malmö stads miljöarbete. Genom tillsyn och kontroll enligt miljöbalken och livsmedelslagen arbetar vi för en säker miljö som inte är skadlig för människors hälsa. Vi tillvaratar miljöintressena i samhällsplaneringen, samordnar Malmö stads miljöprogram och driver arbete för hållbar utveckling i kommunen. Vi ansvarar för kommunens energi- och klimatrådgivning samt arbete med Fairtrade City. Med tillsyn, rådgivning och strategiskt miljöarbete arbetar vi för att Malmö ska bli en hållbar stad.

Vi sitter på Bergsgatan 17 i Malmö, ett stenkast från station Triangeln och Möllevången. Tjänsten är ett vikariat på heltid. Varmt välkommen med din ansökan! 

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 

Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat fram till och med 30 juni 2025
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse

Kontaktpersonerna finns tillgängliga enligt följande:

Malin Sandström, Kommunikationschef: Fram till och med 5 juli samt från och med 15 augusti

Rasmus Fredriksson, Saco: Fram till och med 5 juli samt från 12 augusti

Övrigt
Malmö stad har tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

Ansök nu

Malmö stad söker en enhetschef till hållbarhetsenheten

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 12
Ref: 20241543

Till Fastighets- och gatukontorets nybildade enhet för hållbarhetsarbete, rekryterar vi nu en enhetschef. Vi söker dig som är en god chef och ledare med gedigen kompetens inom verksamhetsområdet och med en välutvecklad förmåga till samarbete och samverkan.

Arbetsuppgifter

Som stadens fastighetsägare är det på Fastighets- och gatukontoret som genomförandet av många av stadens hållbarhetsmål genomförs och verkställs. Vi bygger och utvecklar stadens mark och infrastruktur, förvaltar mark och byggnader, och aktiverar stadens mark. I allt detta är hållbarhetsarbetet en viktig ledstjärna.

På hållbarhetsenheten arbetar miljö- och vattenspecialister, strateger och utvecklingssamordnare med social och ekologisk hållbarhet. Din viktiga uppgift blir att utveckla förvaltningens markmiljöfunktion, samt utveckla arbetssätten för förvaltningens hållbarhetsarbete. En del i detta blir att utveckla och implementera hållbarhetsstrategier.   

Du kommer att ha ett helhetsfokus så till vida att enheten förväntas möta hela förvaltningens behov inom området och utgöra en tydlig expertisfunktion för förvaltningens arbete med miljöfrågor och hållbarhet. Du kommer agera rådgivande stöd till förvaltningens ledning och politiker i miljö- och hållbarhetsfrågor och ansvara för sakinnehållet vid uppföljning och rapportering av hållbarhetsmål.

Din enhet möjliggör genomförandet av politiska mål och infriar förvaltningsledningens ambitioner på området. Du är nära det operativa i din chefsroll för att kunna uppnå verksamhetsmål, men har samtidigt förmågan att kunna arbeta på en strategisk nivå och är bekväm med att röra dig mellan dessa sammanhang. Detta gör du i nära samarbete med verksamheten och med stabsfunktionerna.

En viktig del i rollen blir även att samverka med externa parter, så som myndigheter, företag och ideella organisationer i syfte att driva hållbarhetsarbetet framåt och du kommer också ansvara för utbildning och information till chefer och medarbetare inom området.

Som enhetschef har du fullt personal-, budget och arbetsmiljöansvar. Du planerar utifrån beslutade mål för avdelningen och enheten och leder och fördelar arbetet i syfte att stötta medarbetare och förvaltningen på bästa sätt genom att tillhandahålla kunskap, kompetens och resurser. Du driver verksamheten framåt genom samverkan och samarbete och genom att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetarna. En viktig del i ledarskapet blir att skapa en gemensam kultur och agenda och utveckla arbetssätten tillsammans med medarbetarna och övriga organisationen med syfte att åstadkomma ytterligare framdrift i hållbarhetsfrågorna på förvaltningen.

Du rapporterar till avdelningschefen på Fastighetsavdelningen.

Kvalifikationer

Du är en person med stort intresse och engagemang för hållbarhetsfrågor, där du med handlingskraft och initiativförmåga, driver utvecklings- och förbättringsarbete med starkt fokus på att nå uppsatta mål. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att identifiera och hantera utmaningar effektivt. Du har kännedom om miljölagstiftning, PBL och annan relevant lagstiftning, samt kommunala beslutsgångar.

Du besitter goda kommunikativa egenskaper och är en lyhörd, inspirerande och inkluderande ledare, som förmår motivera och engagera dina medarbetare, där din goda samarbetsförmåga också gör att du kan bygga nätverk, samverka över organisatoriska gränser, samt skapa och vidareutveckla goda relationer. Du är anpassningsbar och öppen för förändringar med en förmåga att arbeta i en dynamisk miljö, där du klarar att växla mellan det strategiska och mer operativa.

Din utbildningsbakgrund är med fördel som ingenjör inom miljövetenskap, hållbar utveckling, stadsplanering alternativt med liknande utbildningsbakgrund, som vi bedömer som relevant och kvalificerande för tjänsten.

Du innehar åtminstone 5 års erfarenhet från en tjänst som innefattat aktivt arbete med hållbarhetsfrågor - som med fördel kan ha varit inom offentlig verksamhet – och du innehar därtill gedigen och väldokumenterad chefs- och ledarerfarenhet.

Du är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att leda större, mer komplexa projekt och arbetsgrupper inom miljöområdet och det likaså meriterande om du har genomgått chefs- och ledarskapsutbildningar.

Om arbetsplatsen

På fastighetsavdelningen arbetar drygt 60 kompetenta och dedikerade medarbetare. Vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal, samt förmåner som friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling med mera.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv.  Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i.

Läs mer om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Antal tjänster: 1

Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov

Ansök nu