Malmö: Special Task Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Special Task Coordinator i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Do you thrive when interacting with and coordinating for internal and external stakeholders? Are you highly skilled at planning and structuring workflows even in times of change? Then this position is for you! We are looking for a Special Task Coordinator for Vestas.
Region NCE > Service Operations Support > Planning Blade North & West


Vestas Northern and Central Europe is a sales business unit covering Scandinavia, UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux as well as Eastern Europe and south of Africa. We are responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas Northern and Central Europe the best place to work. The North & West Special Task department is responsible for Main Component, Special Tasks and Blades of the wind turbines within the UK and Nordic countries.


Responsibilities
Responsibilities as a Planner for Blade Repair your primary tasks will be:
Identifying requirements and plan Fiber activities
Booking and following up with subcontractors and allocating and direct resources
Ensuring work orders have been set up for all incoming jobs
Prioritizing open work orders within defined company rules and guidelines
Ensuring effective internal communication of both planned and unplanned activities
Creating a comprehensive weekly package of prepared work orders for each service team
Escalating issues regarding possible overload and shortage of work Manager as appropriate



Qualifications
Experience of workload and project planning
Extensive knowledge of MS Office and in-house database management (planning tools, SAP experience is benificial)
Proven ability to track the upcoming trends and workload
Good communication skills in English, both written and oral
Good communication skills in Swedish, both written and oral


Competencies
Attention to detail
Advanced planning and coordination skills
A systematic approach with good analytical and problem-solving skills
An ability to stay professional in a time-sensitive situation, and to handle varying workloads
Clear and concise oral and written communication skills, as you will be dealing with several stakeholders
Leadership skills and ability to assign tasks and instruct others effectively
As a person we believe you're confident and proactive


What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.


Additional information
Your primary work location will be Malmö, Sweden. The schedule is Monday to Friday with working hours 8:00 – 17:00. You could expect some travel activity, approximately 10 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 09.08.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Planeringsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Malmö som Planeringsingenjör, maskin.

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Läs mer Mar 28
AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733-763 988.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Läs mer Jan 24
AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605 372
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Läs mer Dec 27
AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605 372
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Läs mer Nov 28
AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605 372
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Läs mer Okt 21
AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605 372
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Vestas Northern Europe AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Vestas Northern Europe AB .

CSM Documentation Controller (65543)

Controller
Läs mer Apr 17
Are you motivated by administrative tasks? Are you looking to elevate the processes of documentation? Then this could the opportunity for you! This is an exciting path to become part of a company focused on reshaping renewable energy innovation.
Region NCE > SBU NCE Service > CSM Operations
CSM Strategy is a team of skilled colleagues that are supporting the Service Organization across Nordics, UK/IRE, Benelux and Poland. We are now looking for a Documentation coordinator to join our growing team. The role is part of the CSM Operations team that is a key function in handling Documentation, Invoicing, Master Data and Credit Controlling. The Documentation Coordinator will be a crucial addition to the department and will handle multiple documentation related matters.


Responsibilities
This role will work closely together with the Documentation Controllers as well as other members of the CSM departmentand several other internal stakeholders.
Furthermore, your responsibilities include, but is not excluded to
Making sure that all documentation requirements are delivered to the customer portal
Handling /monitoring As Is Structure
Handling /monitoring As build documentation
Participate in and facilitate support during the HOTS (hand over to service) process
Ensure documentation correctness
Support the Documentation Controller in various daily tasks



Qualifications
To meet the expectations of this role, we believe that you bring the following experience
Work experience from administrative tasks at multiple levels and with a wide range of complexity; used to maintain structures, seek and compile information, assess and make prioritizations etc.
Experience with CRM systems
High-level skills in MS Office, mainly Excel
Advanced verbal and written communication skills in English is required, good understanding of one of the Nordic languages is valued



Competencies
To thrive in this role, we believe that you are/have
Service-minded with a genuine commitment towards providing service and support in a changing environment
An attentive team member who effectively handles daily workflow requirements
A business focus in your work
Well-organized, emphasizing high standards without compromising on speed
Able to manage oneself and work towards continuous improvements, always with policies and processes as a baseline
Ability to maintain steadiness in a rapid environment



What we offer
We offer a stimulating, interaction-driven role together with great opportunities for professional and personal development in an inspiring environment. We are a team of skilled and capable colleagues who are all enthusiastic about wind energy. We have a good atmosphere within the department, and everyone is always prepared to help when needed. You will have the opportunity to develop acareer in a global company within a very exciting industry.


Additional information
The position will be based out of our Northen Europe regional head office in Malmö, Sweden, where other main stakeholders and team members are located.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 15.05.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact Recruiter Linnéa Holm at linho@vestas.com.

Ansök nu

Cost Management Professional (63858)

Budgetchef
Läs mer Mar 18
Do you want to be at the core of making the world more sustainable? Do you have experience in Cost Management? Are you looking to elevate operational standards? Then this could the opportunity for you! This is an exciting path to become part of a company committed to reshaping renewable energy innovation.

Region NCE > SBU NCE Service > Service Sweden & Norway
Service Sweden & Norway is a team of about 500 engaged colleagues who operate and maintain roughly 2000 wind turbines across the two countries. With our regional headquarters in Trondheim, Norway & Malmo, Sweden, we are seeking a Cost Management Professional to join our team. The role reports directly to the Service Director for both countries and will work closely with different units such as operations, finance, and performance management. In this role, you will be critical in the management of our business by supporting key financial inquiries, handling performance analysis, and evaluating its impacts.
Responsibilities
Your main responsibilities will be:
Validate system-generated cost predictions through close collaboration with finance partners and operational management
Analyze current service contract performance
Working with operational management and key stakeholders to translate knowledge into financial evaluations and provide realistic future cost predictions
Identifying opportunities within actual data and evaluate influence on other contractual commitments
Responsible for financial impact requests and its comparison to previous planning elements
Support Regional Service Management with other analysis and identification of financial business improvements


Qualifications
To meet the expectations of this role, we believe that you bring the following experience:
Educational and work background in finance, controlling, or comparable fields
Previous, relevant experience in cost management projects with high-volume data
Background in the wind industry or comparable industries is helpful
Skilled in connecting diverse corporate segments, such as operations, finance, and performance management
Experience in facilitating workshops and presenting to senior stakeholders
Fluent in English, both verbally and in writing
Experience in navigating BI software such as Power BI, or similar


Competencies
To thrive in this role, we believe that you are/have:
Ability to analyze complex data and translate it into actionable insight
Understanding of financial concepts, guidelines, and the ability to apply them in operational contexts
Effective communication and relationship-building skills with diverse stakeholders
Ability to perform well in a diverse and continuously developing international environment
Efficiently navigate a complex matrix organization and work with various corporate units
Capability to identify issues and develop effective solutions
Ability to facilitate consensus and action


What we offer
We offer a collaborative, inclusive, diverse, and flexible environment where we enjoy interacting and engaging with each other on multiple subjects. With a significant international presence, you will have the opportunity to work with different teams across various countries, gaining valuable global experience. We have a great partnership with business and empower leaders to ensure Vestas is the best place for our employees. You will work and learn alongside some motivated people who guide our business every day, participating in crucial activities while collaborating with senior stakeholders.
Additional information
The position will be based out of our Northen Europe regional head office in Malmö, Sweden, where other main stakeholders and team members are located. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 17.04.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact Recruiter Linnéa Holm at linho@vestas.com.

Ansök nu

Document Controller(62381)

Controller
Läs mer Feb 6
Are you a customer focused professional with proficient stakeholder coordination skills? We are looking for those who are organised and focused on sustainable energy solutions. If you have previous administrative or technical documentation background, we would like to hear from you!


Region NCE > Customer Project Execution, NCE > Document Controlling Central, North/West


Vestas Northern & Central Europe is a sales business unit that covers Scandinavia, the UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux, and Eastern Europe. We handle Sales, Project, Installation, and Service of wind farms across these regions. Our goal is to be the distinguished business unit within Vestas and to make Vestas Northern & Central Europe the best place to work.
Join us as a Documentation Controller. In this role, you will establish the documentation structure according to customer contracts for your assigned projects. You will monitor and coordinate the documentation process, ensuring the delivery of high-quality documentation packages to customers. Additionally, you will be involved in the handover of projects from Construction to our Service Department.


Responsibilities
Participating in project core teams.
Identifying customer documentation requirements, including scope, delivery time, format, and country-specific needs.
Attending customer meetings.
Supporting the creation, management, and administration of documentation according to regulations and contractual agreements for all installed wind turbines.
Providing motivated and collaborative support to the project team.
Ensuring the financial completion of projects.
Complying with relevant regulations and contractual agreements.



Qualifications
Commercial or technical education.
Experienced in a similar role.
Experience working in an international environment.
Proficient in both written and spoken English.



Competencies
Solid communication skills for interacting with stakeholders, suppliers, and partners.
Basic technical knowledge with a focus on commercial and administrative aspects.
Customer-oriented with solid time management skills.
Proficient in planning and coordination.
Responsible, with practical decision-making skills and attention to detail.
Agile, steady, and team-oriented when working with colleagues.
High level of safety awareness.



What we offer
Vestas is a global leader in the rapidly growing wind energy industry. We take pride in contributing to a sustainable future. In this role, you will engage in large projects and develop both professionally and personally through interactions with diverse stakeholders and colleagues worldwide. Our Project Department consists of skilled and focused team members who are committed to wind energy. We create a supportive atmosphere where everyone is ready to help.


Additional Information
The role will be based in Malmö, Sweden
Expected travel: approximately 10 travel days per year
Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. Please be advised to apply on or before 06/03/2025.
You can apply online by clicking on the "Apply Online" button at the top or bottom of this page.

Ansök nu

Travelling Service Technician (61422)

Vindkrafttekniker
Läs mer Feb 3
Do you have an interest in electronics or mechanics? Do you enjoy working with the combination of both administrative and practical tasks? Are you a person with an optimistic way of seeing things and want to work with powering the solution? Then this position is for you!


Region NCE > Service Sweden > Service Sweden, Scheduled Service Travel Group
You will be part of Vestas Northern and Central Europe which is a sales business unit covering Scandinavia, Finland, Celtic, Poland, the Baltics, Germany, Benelux as well as Eastern Europe and the south part of Africa. We are responsible for the sales function, project, installation, and service of wind farms throughout these regions. Our Swedish headquarter is in Malmö and we have warehouses in several locations across Sweden.
The Service Department is responsible for the service and maintenance of the wind farms within Scandinavia. Vestas Northern and Central Europe aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, not only in modern energy but also in employee and customer satisfaction. Vestas is growing in the Swedish region. Hence, we are looking for 24 additional resources to join our Travel Service department, 8 travel tech´s in around Stockholm, 8 travel tech´s around Göteborg and 8 tech´s around Östersund. As a Traveling Service Technician, you will be doing service and maintenance of the wind turbines all over Sweden. In this role, you get to work in an exciting industry in a team of highly engaged employees.


Responsibilities
As a Travel Service Technician, you hold an important role as the frontline of our service agreements and taking care of the customers' turbines. The position requires accuracy and professionalism as the quality and personal safety of our service work are highly considered. To achieve goals in this role, we believe you possess good knowledge of electricity and mechanics as well as being service-minded.
Your responsibilities will be:
Service and maintenance according to the agreement, as well as carrying out a diversity of check-ups, repairs, and replacement activities of turbine components
Friction-less operation of our turbines and use of our systems like condition monitoring and remote control
Contact with customers regarding completed and upcoming service and repairs
Responsibility of the service vehicle, warehouse, and order of material, tools, and spare parts
Creating service reports to costumers and Vestas



Qualifications
Practical experience within electricity
Experience within mechanics or hydraulics
Basic English skills, written and verbal (Organizational language)
Good IT skills, as you will be reporting and communicating through various systems (Salesforce and sometimes in SAP)
Driving license



Competencies
A team member, yet with the ability to work freely and plan your daily work
A creative and service-minded approach towards your tasks and in collaboration with colleagues across Vestas and externals at site
Open to travel (a must) and committed, as unplanned overtime can occur
Good physical condition and can handle heavy lifts and work on heights
High level of safety awareness and commitment
LEAN orientated



What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.
At Vestas, we believe that having a diverse and inclusive workforce is vital for accelerating the energy transition. We believe that our differences make us stronger and pride ourselves in always treating each other with respect and supporting each other in staying focused, committed, and motivated - also during peak times with a high volume of tasks.
Join us in fulfilling our vision of becoming the global leader in sustainable energy solutions.


Additional information
Your primary work location will be from Hallstavik, Trollhättan or Östersund, Sweden with a 16/12 schedule, meaning you will be traveling for 16 days (including days or trvel and work) and then be off for 12 days.
You should expect travel activity, for various training as well as assistance in other regions, approximately 192 days per year. Another requirement for this position is passing an extensive health check, which will be carried out during the recruitment process.


If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 03.03.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.


For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

SCADA Engineer(57387)

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Jan 23
Are you an experienced SCADA Engineer with experience from, or interest in, wind power plants? Do you enjoy to bring solutions to different situations, feel comfortable communicating with stakeholders and like to optimize the way things are getting done? Then we might have the right position for you!
Region NCE > Plant Operations > Server & Data
Plant Operations is part of NCE (Northern & Central Europe) and supports the organization in installing and servicing SCADA systems and controlling medium and large-sized wind power plants. Our job is to turn wind turbines into power plants according to contractual and regional requirements. Our customers can mainly be found among larger power supply companies and professional investors.
Responsibilities
As a SCADA Engineer Onshore, you will be a part of a team with different competencies. Together you will be:
Responsible for commissioning and maintaining Vestas SCADA solutions, and other automated functionalities in our power plants
Securing Vestas standards and customer requirements in our SCADA deliveries
Ensuring knowledge transfer and contributing to optimizing and improving our product solutions

Qualifications
Relevant education in Information Technology
Experience with Linux and servers
Experience in commissioning and maintenance of server operating systems
Knowledge of VMware
Knowledge of networking and their configuration
High English skills, both verbal and written at least B2 level
Valid Driver's License

Competencies
Ability to participate effectively as part of an international team.
Ability to organize and prioritize tasks
High analytical and problem-solving skills
Good communication skills
High attention to detail and a solid commitment to quality
Work from the office a minimum 3 days per week
Willingness to travel



What we offer
We are a team of skilled and committed colleagues, who are enthusiastic about wind energy. We work in a modular setup where you will be a part of a project team and contribute to the process within your area of expertise. You will have the opportunity to develop a career in a global company, within a very exciting industry that is constantly expanding. Together with our customers, Vestas' more than 25.000 employees are bringing the world sustainable energy solutions, to power a bright future.


Additional information
Your preferred primary work location will be Malmö SE or Warrington, UK, but we are open to work locations being in either Videbæk, DK or Aarhus, DK as well.
You should expect some travel activity, approximately 30 days per year.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 22.02.2025. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

Accounting Specialist(62448)

Accounting controller
Läs mer Jan 23
Are you motivated to support sustainability and contribute to a greener future? Join Vestas as an Accounting Specialist, where you will work with colleagues across borders, ensuring compliance and contributing to improvements in a growing industry.

Finance > Region NCE > Group Tax > Accounting & Tax Compliance
The Regional Finance and Regional Tax teams in the region Northern and Central Europe (NCE) together cover the full scope of Finance, Accounting, Tax, and Business Performance Management. The Accounting & Tax Compliance team, where the open position is placed, is responsible for ensuring compliance with local statutory accounting and supporting selected corporate income tax obligations in the various countries. Furthermore, the team contributes to the quarterly tax reporting to headquarters in Copenhagen, Denmark, as well as acting as a Business Partner for various projects. The NCE region covers around 35 legal entities within a wide geographical span, e.g., from Scandinavia in the North, the UK and Ireland in the West, Central Europe, and some entities in Eastern Europe. The wide span of legal entities, in combination with a centralized Finance function in the regional head office in Hamburg (and satellite offices in Sweden, the UK, Poland, etc.), requires the Finance team to be structured, dynamic, and open-minded for close collaboration with local advisors and auditors in the various countries.
As an Accounting Specialist, you will be part of the Accounting & Tax Compliance Team within the Regional Finance department in the NCE region. You will collaborate closely with the different Finance functions in the region, our shared service center in Manila, and various stakeholders in other functions inside and outside Vestas.

Responsibilities
Ensure local accounting compliance, focusing on our entities in Sweden, Finland, Norway, and Denmark, while also supporting other parts of the region
Manage relationships with local authorities, statutory auditors, and advisors
Prepare statutory accounts as well as manage statutory audits
Reconcile IFRS Group Accounts to local statutory accounts
Stay up to date with local accounting regulations and support compliance improvement initiatives in Finance and towards the business
Support timely and accurate quarterly closing processes, including assisting with current and deferred tax calculations and submitting reporting packages to headquarters in Denmark
Support tax audits


Qualifications
Minimum of 5 years of relevant experience from an audit company, accounting provider, or a similar function in an international company
A degree in Senior Accountancy, Auditing, Finance, or a related field, or an equivalent qualification
Solid understanding of accounting regulations
Knowledge and experience with SAP ERP FI&CO; module is beneficial
Proficient in verbal and written English and one of the Nordic languages


Competencies
Good skills in collaborating with colleagues across levels, functions, and cultures
Proficiency in Microsoft Office (Excel, Outlook, PowerPoint, etc.), with added value for skills and interest in utilizing new technologies to improve existing processes
A structured and organized way of working, with the ability to take ownership, work independently, and deliver with high quality
Interested in problem-solving, finding solutions, and getting things done
Positive attitude, proactive approach, and good collaboration skills
Stakeholder management skills and the ability to maintain an overview in a dynamic international environment while meeting deadlines
Tax and transfer pricing knowledge (beneficial but not mandatory)


What we offer
Become a member of a motivated and inspiring Finance team in a fast-growing industry with colleagues who care about each other. We offer a rewarding job with many opportunities for professional and individual growth, as well as development and flexibility. We value initiative, accountability, accuracy, and an open, transparent way of communication.

Additional information
Your primary workplace will be in Malmö, Sweden. Please note: We reserve the right to amend or withdraw this job posting at any time, including before the advertised closing date. We encourage you to apply by 22/02/2025.
For further information please contact Henrik Schönbeck, Hiring Manager at hesbc@vestas.com.

Ansök nu