Malmö: Special Task Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Special Task Coordinator i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Do you thrive when interacting with and coordinating for internal and external stakeholders? Are you highly skilled at planning and structuring workflows even in times of change? Then this position is for you! We are looking for a Special Task Coordinator for Vestas.
Region NCE > Service Operations Support > Planning Blade North & West


Vestas Northern and Central Europe is a sales business unit covering Scandinavia, UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux as well as Eastern Europe and south of Africa. We are responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas Northern and Central Europe the best place to work. The North & West Special Task department is responsible for Main Component, Special Tasks and Blades of the wind turbines within the UK and Nordic countries.


Responsibilities
Responsibilities as a Planner for Blade Repair your primary tasks will be:
Identifying requirements and plan Fiber activities
Booking and following up with subcontractors and allocating and direct resources
Ensuring work orders have been set up for all incoming jobs
Prioritizing open work orders within defined company rules and guidelines
Ensuring effective internal communication of both planned and unplanned activities
Creating a comprehensive weekly package of prepared work orders for each service team
Escalating issues regarding possible overload and shortage of work Manager as appropriate



Qualifications
Experience of workload and project planning
Extensive knowledge of MS Office and in-house database management (planning tools, SAP experience is benificial)
Proven ability to track the upcoming trends and workload
Good communication skills in English, both written and oral
Good communication skills in Swedish, both written and oral


Competencies
Attention to detail
Advanced planning and coordination skills
A systematic approach with good analytical and problem-solving skills
An ability to stay professional in a time-sensitive situation, and to handle varying workloads
Clear and concise oral and written communication skills, as you will be dealing with several stakeholders
Leadership skills and ability to assign tasks and instruct others effectively
As a person we believe you're confident and proactive


What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.


Additional information
Your primary work location will be Malmö, Sweden. The schedule is Monday to Friday with working hours 8:00 – 17:00. You could expect some travel activity, approximately 10 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 09.08.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Planeringsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Malmö som Planeringsingenjör, maskin.

Vi söker engagerad och kommunikativ dokumentationsingenjör!

Läs mer Mar 28
Vatten är världens äldsta dryck och vårt viktigaste livsmedel.
Med fokus på säkerhet och hållbarhet producerar Sydvatten dricksvatten till nästan en miljon skåningar. Sydvatten är en av Sveriges största dricksvattenproducenter. Vi äger och driver Bolmentunneln, de två vattenverken Ringsjöverket och Vombverket samt huvudledningssystemet för distributionen av dricksvatten. Dricksvattenproduktion är en vital samhällsnytta och genom samarbete kan de 17 delägarkommunerna garantera sina invånare, skolor, sjukhus och företag en trygg och kostnadseffektiv dricksvattenförsörjning in i framtiden.Sydvatten står inför en spännande utveckling med stora investeringar och en växande organisation, och söker nu en dokumentationsingenjör. En unik möjlighet att utgöra en viktig roll för att, tillsammans med oss andra, säkerställa Sydvattens långsiktiga planer och strategier för att garantera dricksvattenförsörjning för en stor del av Skånes befolkning varje dag.
Vill du vara med till att bidra till ett ökat samhällsvärde i en helt ny roll, där du utifrån ett helhetsperspektiv säkerställer vår tekniska dokumentation på våra anläggningar? Är du bra på att bygga relationer och lyssna in verksamheten, samtidigt som du också kan vara resultatorienterad och drivande? Då kan du vara vår blivande dokumentationsingenjör hos oss på Sydvatten!
Vi erbjuderHos oss finner du en kultur som präglas av långsiktighet, affärsmässighet och samhällsnytta. Du får goda möjligheter till kompetensutveckling. Vi jobbar också för att medarbetare hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Ansvarsområden och arbetsuppgifterSydvatten genomför en satsning för att mer systematiskt utveckla och förbättra den tekniska dokumentationen. Vi kommer att upphandla ett nytt dokumentationssystem och samtidigt tillsätta en helt ny roll som dokumentationsingenjör. Som dokumentationsingenjör jobbar du med att utveckla och digitalisera våra processer för att säkerställa en korrekt dokumenterad anläggning. I rollen kommer du att ha ett helhetsgrepp om anläggningsdokumentationen.
Som dokumentationsingenjör kommer du ha en stödjande och styrande roll för alla informationsägare ute i verksamheten, så att dom kan ajourhålla sin dokumentation på bästa sätt. Du ingår i avdelning Säkerhet och kvalitet tillsammans med kolleger med olika stödfunktioner för verksamheten, t.ex. GIS- och annat systemstöd. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Revidera ritningar i AutoCAD
Bevaka dokumentationsfrågor som sakkunnig och kravställare i investeringsprojekt
Granska ritningar och dokumentation
Systemförvaltning
Hantera och stötta i dagliga informationsärenden i driften
Läsa in dokumentationsleveranser från projekt
Skriva instruktioner, rutiner och manualer så att hela organisationen är en del av uppdatering av vår dokumentation
Vara användarstöd och vid behov utbilda personal

Vi söker dig Vi söker dig som har relevant teknisk högskoleutbildning alternativt många års arbetslivserfarenhet inom området. Du har bred erfarenhet av teknisk dokumentation samt goda kunskaper i Auto CAD. Meriterande är erfarenhet inom VA branschen. Du är en person som gillar att ta initiativ och arbeta självständigt, du har förmågan att kommunicera på olika nivåer. Du är engagerad, öppen och har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ till ditt sätt och har goda kunskaper i tal och skrift. Vi ser självklart att du som person bidrar till arbetsglädje och värnar den goda arbetsmiljön. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning och heltid.
Tjänsten/befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.Kontaktpersoner Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Stefan Johnsson, säkerhets- och kvalitetschef, tfn 010-515 10 85.Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Sydvatten AB gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2024-05-02. Löpande urval kan komma att ske, så sök gärna redan idag! Vi har planerat att hålla intervjuer den 16 och 17 april, så planera redan nu din kalender så att du kan vara tillgänglig för intervju!

Ansök nu

Technical Project Engineer

Läs mer Aug 27
Kort om tjänsten
Kockum Sonics söker en Technical Project Engineer till sitt huvudkontor i Malmö.
Har du en god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med kundorderprojekt i en verksamhet med tekniskt avancerade produkter? Är du initiativrik, självgående och ansvarsfull och tar tag i saker och ser till att de blir uträttade? Är du dessutom bra på att kommunicera och ser det som självklart att uppfylla kundåtaganden? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Technical Project Engineer på Kockum Sonics arbetar du i projektform med leverans av produkter som tyfoner till spårburna fordon och utrustning för alarmsignaler. Du är i nära kontakt med kunder och bidrar till att nya och befintliga projekt genomförs. Du ger också teknisk support till kunder och kollegor. Du har ett nära samarbete med Sales Manager, innesäljare och konstruktörer. Du rapporterar till COO.



Om verksamheten
Kockum Sonics är en ledande leverantör av pneumatisk och elektronisk alarmutrustning för både tsunami-varningar, civilförsvar, vattenkraftsdammar och industriella tillämpningar. Kockum Sonics levererar även system för varningssignaler för alla typer av spårburna fordon. Kockum Sonics har verksamhet i flera länder, och huvudkontoret med ca 50 anställda finns i Malmö.

Kockum Sonics tillhör KOCKUMATION GROUP som marknadsför och designar högkvalitativa nischprodukter inom programvaruautomation, akustik och mekatronik. Gruppen fokuserar på att möta krävande behov på den globala marina och industriella marknaden med en stark inriktning på kundnöjdhet. Kockumation Group har ca 160 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Läs gärna mer på www.kockumation.com



Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Technical Project Engineer vid Kockum Sonics innebär att:

• Sköta en tydlig och effektiv kommunikation med kunder
• Skapa ny teknisk dokumentation som rapporter, manualer, instruktioner och kopplingsscheman till projekten
• Även skapa dokumentation med hjälp av kunders och Kockum Sonics interna Word- och Excel-mallar, såsom kvalitetscertifikat, materiallistor, miljödokumentation mm
• Inför uppstart av projekt gå igenom och tolka tekniska specifikationer
• Presentera och diskutera tekniska lösningar med kunder
• Känna till och kunna tolka relevanta tekniska standarder
• Vara tekniskt sakkunnig på Kockum Sonics produkter
• Ge teknisk support och hjälpa kunder med problemlösning
• Vara behjälplig vid tester och driftsättningar
• Vara med på mässor
• Offerera reservdelar och vid behov hantera mindre ordrar
• Sköta kundkontakter i samband med reparationer och avvikelser




Din profil
I rollen som Technical Project Engineer måste du ha ett stort eget driv och engagemang. Du har fokus och vill verkligen få saker gjorda, och om du inte kan lösa saker själv skaffar du hjälp. Du är nyfiken och intresserad och sätter dig in i olika frågeställningar och teknikområden, och du vill gärna utvecklas och lära dig mer.

Du har självklart en god och bred teknisk kunskap, och som bas har du gärna också någon form av teknisk utbildning. Du har jobbat åtminstone några år med tekniska frågeställningar i en projektdriven organisation, och är din bakgrund från tåg- eller alarmbranschen är det en stor fördel.

Du behärskar obehindrat teknisk engelska och svenska i tal och i skrift, och kan du dessutom tyska är det en fördel. Du är van att både tolka och skapa tekniska dokument , och du är också bra på att muntligen presentera och diskutera produkter och tekniska lösningar. Du har bra kunskaper i Excel och Word, och gärna också vana av att arbeta i affärssystem. Har du även kännedom om Visio är det ett plus.

Du har en positiv attityd och en känsla för detaljer. Du är metodisk och ser möjligheter även i svåra och tidsbegränsade lägen. Du är bra på att kommunicera och du kan klart och tydligt redogöra för tekniska sammanhang både översiktligt och när det behövs även på en mer detaljerad nivå.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Technical Project Engineer

Läs mer Aug 14
Kort om tjänsten
Kockum Sonics söker en Technical Project Engineer till sitt huvudkontor i Malmö.
Har du en god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med kundorderprojekt i en verksamhet med tekniskt avancerade produkter? Är du initiativrik, självgående och ansvarsfull och tar tag i saker och ser till att de blir uträttade? Är du dessutom bra på att kommunicera och ser det som självklart att uppfylla kundåtaganden? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Technical Project Engineer på Kockum Sonics arbetar du i projektform med leverans av produkter som tyfoner till spårburna fordon och utrustning för alarmsignaler. Du är i nära kontakt med kunder och bidrar till att nya och befintliga projekt genomförs. Du ger också teknisk support till kunder och kollegor. Du har ett nära samarbete med Sales Manager, innesäljare och konstruktörer. Du rapporterar till COO.



Om verksamheten
Kockum Sonics är en ledande leverantör av pneumatisk och elektronisk alarmutrustning för både tsunami-varningar, civilförsvar, vattenkraftsdammar och industriella tillämpningar. Kockum Sonics levererar även system för varningssignaler för alla typer av spårburna fordon. Kockum Sonics har verksamhet i flera länder, och huvudkontoret med ca 50 anställda finns i Malmö.

Kockum Sonics tillhör KOCKUMATION GROUP som marknadsför och designar högkvalitativa nischprodukter inom programvaruautomation, akustik och mekatronik. Gruppen fokuserar på att möta krävande behov på den globala marina och industriella marknaden med en stark inriktning på kundnöjdhet. Kockumation Group har ca 160 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Läs gärna mer på www.kockumation.com



Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Technical Project Engineer vid Kockum Sonics innebär att:

• Sköta en tydlig och effektiv kommunikation med kunder
• Skapa ny teknisk dokumentation som rapporter, manualer, instruktioner och kopplingsscheman till projekten
• Även skapa dokumentation med hjälp av kunders och Kockum Sonics interna Word- och Excel-mallar, såsom kvalitetscertifikat, materiallistor, miljödokumentation mm
• Inför uppstart av projekt gå igenom och tolka tekniska specifikationer
• Presentera och diskutera tekniska lösningar med kunder
• Känna till och kunna tolka relevanta tekniska standarder
• Vara tekniskt sakkunnig på Kockum Sonics produkter
• Ge teknisk support och hjälpa kunder med problemlösning
• Vara behjälplig vid tester och driftsättningar
• Vara med på mässor
• Offerera reservdelar och vid behov hantera mindre ordrar
• Sköta kundkontakter i samband med reparationer och avvikelser




Din profil
I rollen som Technical Project Engineer måste du ha ett stort eget driv och engagemang. Du har fokus och vill verkligen få saker gjorda, och om du inte kan lösa saker själv skaffar du hjälp. Du är nyfiken och intresserad och sätter dig in i olika frågeställningar och teknikområden, och du vill gärna utvecklas och lära dig mer.

Du har självklart en god och bred teknisk kunskap, och som bas har du gärna också någon form av teknisk utbildning. Du har jobbat åtminstone några år med tekniska frågeställningar i en projektdriven organisation, och är din bakgrund från tåg- eller alarmbranschen är det en stor fördel.

Du behärskar obehindrat teknisk engelska och svenska i tal och i skrift, och kan du dessutom tyska är det en fördel. Du är van att både tolka och skapa tekniska dokument , och du är också bra på att muntligen presentera och diskutera produkter och tekniska lösningar. Du har bra kunskaper i Excel och Word, och gärna också vana av att arbeta i affärssystem. Har du även kännedom om Visio är det ett plus.

Du har en positiv attityd och en känsla för detaljer. Du är metodisk och ser möjligheter även i svåra och tidsbegränsade lägen. Du är bra på att kommunicera och du kan klart och tydligt redogöra för tekniska sammanhang både översiktligt och när det behövs även på en mer detaljerad nivå.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Technical Project Engineer

Läs mer Jun 29
Kort om tjänsten
Kockum Sonics söker en Technical Project Engineer till sitt huvudkontor i Malmö.
Har du en god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med kundorderprojekt i en verksamhet med tekniskt avancerade produkter? Är du initiativrik, självgående och ansvarsfull och tar tag i saker och ser till att de blir uträttade? Är du dessutom bra på att kommunicera och ser det som självklart att uppfylla kundåtaganden? Då kan detta vara jobbet för dig!

Som Technical Project Engineer på Kockum Sonics arbetar du i projektform med leverans av produkter som tyfoner till spårburna fordon och utrustning för alarmsignaler. Du är i nära kontakt med kunder och bidrar till att nya och befintliga projekt genomförs. Du ger också teknisk support till kunder och kollegor. Du har ett nära samarbete med Sales Manager, innesäljare och konstruktörer. Du rapporterar till COO.



Om verksamheten
Kockum Sonics är en ledande leverantör av pneumatisk och elektronisk alarmutrustning för både tsunami-varningar, civilförsvar, vattenkraftsdammar och industriella tillämpningar. Kockum Sonics levererar även system för varningssignaler för alla typer av spårburna fordon. Kockum Sonics har verksamhet i flera länder, och huvudkontoret med ca 50 anställda finns i Malmö.

Kockum Sonics tillhör KOCKUMATION GROUP som marknadsför och designar högkvalitativa nischprodukter inom programvaruautomation, akustik och mekatronik. Gruppen fokuserar på att möta krävande behov på den globala marina och industriella marknaden med en stark inriktning på kundnöjdhet. Kockumation Group har ca 160 anställda och omsätter ca 200 MSEK.
Läs gärna mer på www.kockumation.com



Mer om tjänsten
Dina övergripande arbetsuppgifter som Technical Project Engineer vid Kockum Sonics innebär att:

• Sköta en tydlig och effektiv kommunikation med kunder
• Skapa ny teknisk dokumentation som rapporter, manualer, instruktioner och kopplingsscheman till projekten
• Även skapa dokumentation med hjälp av kunders och Kockum Sonics interna Word- och Excel-mallar, såsom kvalitetscertifikat, materiallistor, miljödokumentation mm
• Inför uppstart av projekt gå igenom och tolka tekniska specifikationer
• Presentera och diskutera tekniska lösningar med kunder
• Känna till och kunna tolka relevanta tekniska standarder
• Vara tekniskt sakkunnig på Kockum Sonics produkter
• Ge teknisk support och hjälpa kunder med problemlösning
• Vara behjälplig vid tester och driftsättningar
• Vara med på mässor
• Offerera reservdelar och vid behov hantera mindre ordrar
• Sköta kundkontakter i samband med reparationer och avvikelser




Din profil
I rollen som Technical Project Engineer måste du ha ett stort eget driv och engagemang. Du har fokus och vill verkligen få saker gjorda, och om du inte kan lösa saker själv skaffar du hjälp. Du är nyfiken och intresserad och sätter dig in i olika frågeställningar och teknikområden, och du vill gärna utvecklas och lära dig mer.

Du har självklart en god och bred teknisk kunskap, och som bas har du gärna också någon form av teknisk utbildning. Du har jobbat åtminstone några år med tekniska frågeställningar i en projektdriven organisation, och är din bakgrund från tåg- eller alarmbranschen är det en stor fördel.

Du behärskar obehindrat teknisk engelska och svenska i tal och i skrift, och kan du dessutom tyska är det en fördel. Du är van att både tolka och skapa tekniska dokument , och du är också bra på att muntligen presentera och diskutera produkter och tekniska lösningar. Du har bra kunskaper i Excel och Word, och gärna också vana av att arbeta i affärssystem. Har du även kännedom om Visio är det ett plus.

Du har en positiv attityd och en känsla för detaljer. Du är metodisk och ser möjligheter även i svåra och tidsbegränsade lägen. Du är bra på att kommunicera och du kan klart och tydligt redogöra för tekniska sammanhang både översiktligt och när det behövs även på en mer detaljerad nivå.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Vestas Northern Europe AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Vestas Northern Europe AB .

Senior Customer Agent

Handelsagent, partihandel
Läs mer Jul 8
Do you thrive in positions that coordinates, supports and gets to initiate projects that includes the whole department? Are you experienced with handling contracts and building both internal and external relationships? Then this position as Senior Customer Agent is the one for you!
Region NCE > Onshore North & West > Customer Managers
Vestas Northern Europe is a sales business unit covering the Nordic countries, UK, Ireland. We are responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas Northern Europe the best place to work.
The Service department is responsible for service, service sales and maintenance of the wind turbines within the Nordic countries. The department has an open and informal culture, where teamwork and good communication is the key to our growth. You will have the opportunity to work in an exciting industry and in a team of highly motivated employees.


Responsibilities
As a Senior Customer Agent CSM, you will be part of our customer manager organization in close contact with our Customer Service, and diverse departments. You will report to Team Lead Customer Management SE and your primary responsibilities and tasks will be to:
Collaborate and support with Customer Management in areas (Contractual, financial, operational, technical) analyze, report, and conclude in customer contractual cases
Project coordinator - Claim handling
Acting as the best point of contact to customer contractual requests via email, chat, or phone across the customer journey.
Support in tasks that needs to be updated in internal tools
Qualifications
Degree in Engineering, Business, Economics, Legal or equivalent
Experience from similar or other global industries, a commercial or legal position with customer relations
Experience in developing or coordinate projects
Advanced user of ERP system, SAP, Salesforce and Office
Fluent in written and spoken English and Swedish (other Nordic language is beneficial)

Competencies
Service- and solutions-minded with a solid business aspiration
Highly motivated in your professional role, possessing the ability to self-direct and collaborate effectively with team members
Accountability and working effectively
Detail-oriented, skilled in handling larger scale of data and making sense of it and organized with a high focus on quality
Ability to cope with high activity levels
Natural for you to build your personal relations and networks both internal and externally


What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.


Additional information
Your primary work location will be Malmö, Sweden. You should expect some travel activity, approximately 25 days per year.

If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 07.08.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.

For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

Material Coordinator/Stockkeeper

Finansiell controller
Läs mer Jul 8
Do you have warehouse experience and wants to be a part of a global company? Are you good at communicating and are a detail-oriented person who also can see the bigger picture? Then we have the position for you! Vestas is looking for a Stockkeeper to our team in Falkenberg! Region NCE > Service Sweden > Stock Keepers South
Vestas North and Central Europe is a sales business unit responsible for the Sales function, Project, Installation and Service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas, and we aim to make Vestas North and Central Europe the best place to work. Falkenberg Warehouse is part of Vestas Service Sweden South and the primary responsibility of the warehouse is to store materials and tools to the crews of technicians working in the area. As a stock keeper you have a central role in focusing on LEAN improvements as well as keeping control of the daily material handling. Moreover, there is a high focus on delivering good service and not least to always prioritize safety and quality.
Responsibilities
Inventories, regular and yearly
Order tools/make replacements, keeping track of calibration of tools and transfer tools/parts in collaboration with the Dispatcher team
Pick Pack Ship (PPS) of materials, tools, and create returns of defect material and surplus material
Adjust and optimize Fill-up for workcenters (Van Stock) as well as move material between workcenters within the system
Find material that do not show up within the system - investigate material issues
First point of contact for subcontractors
Handle non-conformities and transport damaged deliveries

Qualifications
SAP MM experience (warehouse transactions) is a merit
Previous experience with warehousing
Fluent in English and Swedish, written and spoken
Microsoft Office package (such as Outlook and Excel) experience
Documented experience in working with different admin tools
Driver’s license B in Sweden

Competencies
A flexible approach
Good communication skills
A structured and independent working approach
A service and customer-oriented mindset
Good problem-solving skills
Furthermore, it is necessary that you are a great collaborator that doesn't mind repetitive and varying workload

What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.
Additional information
Your primary work location will be Falkenberg, Sweden. The schedule is Monday to Friday with working hours 7:00 - 15:30. You should expect some travel activity, approximately 50 days per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 08.08.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

Plant Technical Support, Team Lead (51695)

Teamledare
Läs mer Jun 11
Do you enjoy communicating between different stakeholders? Are you a person who is committed to engage and develop a team while also experienced in the technical field? Then this position could be the one for you!

Region NCE > SBU NCE Service > Plant Technical Support NCE
Plant Technical Support NCE is a sub department of Technical Support NCE, which support the Service business in whole northern and central Europe with technical knowledge and acting as the link between Engineering and these local business units. Main tasks for the department include: Providing direct support to service technicians in troubleshooting and repair tasks, remote troubleshooting in Power Plant Controllers and SCADA solutions remotely, remote software upload, creating work instructions, providing answers to technical questions from internal and external customers, and taking part in customer meetings.
Providing high quality technical support to NCE regions Service organizations to reduce windfarm downtime and enhance performance.
Being a part of Plant Technical Support NCE, you will be included in a high experience and dedicated team, taking leadership for implementing Vestas strategy, supporting the Service organizations and local business units with technical knowledge, secure customer focus and safety.

Responsibilities
You will be a leader for a group in the plant technical support team of 10 people in the grid and control team. Their job is to provide technical support and plan the work for down windfarms. As a Team Leader, you will be responsible for developing the team to meet the requirements of an ever-changing and growing business. You will also play an important part in securing and delivering products and service to meet our customers' expectations.
Supervise 10 people under your leadership with the focus on process development and to be a role model ensuring team delivers the key criteria and KPIs
Be the deputy for Manager Plant Technical Support NCE when needed
Participate in developing the strategy for technical support and in turn and deliver on the set strategy
Responsible for optimizing processes used within the team, and high focus on "fix it first time" rate
Effectively follow up on performance of turbine sites, identify counter measures and initiate corrective actions where necessary
Providing timely responses and supporting the Service organizations
Review, handling and distributing requests in ERP, ticketing systems and e-mail


Qualifications
5 or more years of experience preferably from wind industry with some experience in supervising team
Experience of change management and improvement of processes
Technical knowledge on SCADA solution issues
Highly skilled at stakeholder management
Experience using Microsoft Office programs
Experience with SAP or Sales Force will be beneficial
Solid communication skills in both verbal and written English


Competencies
Service-minded with a natural motivation towards coaching, development, and support
A positive and organized collaborator who can secure the daily workflow
Detail-oriented, organized and structured with a high focus on quality
Motivated in working towards continuous improvements
Ability to cope with stress in an ever-growing varied environment
Ability to participate effectively in meetings as representative of the team
Ability to organize and prioritize tasks


What we offer
We are a team of skilled and committed colleagues, who are enthusiastic about wind energy. We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring environment. We highly value initiative, responsibility, and accuracy. You will have the chance to work in an inspiring, international environment, inside a global company and manufacturer of sustainable energy solutions.
Additional information
Your primary work location will be Malmö, Sweden. You should expect some travel activity, approximately 50 days per year.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 10.07.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact: Manager Plant Technical Support NCE, Manuel Oltmanns at maolm@vestas.com or Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

Team Leader Training Coordination (53657)

Teamledare
Läs mer Jun 4
Do you have knowledge about training coordination? Are you experienced in leading teams remotely? Have you acquired competence within leading by intent? Then this position as Team Leader Training Coordination is for you!

Region NCE > Service Operations Support > Training Coordination NW
You will become a part of Vestas Service North and Central Europe. We are responsible for project, installation, and service of wind farms throughout these regions. We aim to be the No. 1 performing business unit within Vestas and we aim to make Vestas North and Central Europe the best place to work. You will be joining a team handling coordination of technical & functional trainings Onshore for internal and external technicians. We act as regional partner, with the objective of making all needed activities in administration, forecasting and booking of trainings.
Teamwork and communication are our key to growth in our quest to become the best Region within the Vestas Group.

Responsibilities
Developing a group of Training Coordinators located in more countries focusing on Training coordination of onshore internal and external technicians.
Leading a field supervisor / group of local field instructors
Securing close collaboration with the Vestas training academy and the local service business on trainings locally and remotely.


Qualifications
Experienced in corporate trainings and understanding of the process for coordinating trainings
Attention to detail
Ability to prioritize own workload
Positive and proactive mentality
High interpersonal skills
Comprehensive customer focus
Open to travel to other countries to support ones team if needed


Competencies
Leading through intent and able to motivate others
Experienced in Leading teams remotely
Organized and methodical approach to work
You take full ownership of issues in your area until a solution has been identified and implemented
Great communication skills, combined with a commercial and strategic mindset
Proficiency in English, both written and orally


What we offer
We offer an exciting job with great opportunities for professional and personal development in an inspiring, hard-working, and international work environment in the renewable energy sector. We highly value initiative, responsibility and the right balance between creativity and quality in all solutions. You will have good opportunities to build your career in Vestas, when demonstrating aspiration, capacity, and potential.

Additional information
Your primary work location will be Malmö, Sweden. But for the right candidate the other Nordic offices is also a possibility. You should expect some travel activity, approximately 30 days per year.
If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 11.06.2024. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
For additional information about the position, please contact: Recruiter Rebecka Thorell at rbthr@vestas.com

Ansök nu

SCADA Lead Engineer (54061)

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Jun 12
Are you willing to become a part of SCADA Engineer's Team? To expand and share knowledge of SCADA solutions? Join Vestas, one of the global leaders in the wind industry, and be part of the energy transition!

EVP NCE > SBU NCE Service > Grid & Control - North, West
Plant Engineering Operations is a part of Service NCE (Northern & Central Europe) and supports the organization in the installation and service of a great number of SCADA systems controlling medium and large-sized wind power plants. Our job is to turn a cluster of wind turbines into a power plant according to contractual and regional requirements.
Our customers can mainly be found among larger power supply companies and professional investors.

Responsibilities
As a SCADA Lead Engineer, you will be a part of a Grid and Control team responsible for commissioning and maintaining Vestas SCADA solutions and other automated functionalities in our power plants in compliance with Vestas standards and customer requirements. You ensure knowledge transfer and contribute to optimizing and improving our products. You will also support our growing business by providing technical advice and input to the overall strategy.
Your daily tasks will include:
Configuration and commissioning of Vestas Power Plant Controls and SCADA servers
Operational support to our wind farms and technical advice to our internal and external stakeholders
Supporting and mentoring less experienced engineers in their development
Customer and 3rd party interaction
Interface signal testing
Participation in Site Acceptance Tests and Grid code tests and tackling technical documentation



Qualifications
At least 5 years' experience of working within automation, primarily in the wind industry
Relevant education within Controls Engineering, Electrical Engineering, Information Technology or similar
Experience in PLC programming and with communication protocols (IEC104, IEC101, MODBUS, DNP, OPC)
Industrial electricity and electronics knowledge
Knowledge of networking and its configuration
Great English skills, both verbal and written
Valid Driver's License and ability to obtain a passport



Competencies
Ability to participate effectively as part of an international team
Comfortable with working in a high paced environment
Ability to handle multiple assignments, organize and prioritize tasks
Solid analytical and problem-solving skills
Good communication skills, comfortable delivering technical updates to a large organization and to customers
High attention to details and a solid commitment to quality



What we offer
We are a team of skilled and committed colleagues, who are enthusiastic about wind energy. We work in a modular setup where you will be a part of a project team and contribute to the process within your area of expertise. You will have the opportunity to develop a career in a global company within a very exciting industry that is constantly expanding. Together with our customers, Vestas' more than 29,000 employees are bringing the world sustainable energy solutions to power a bright future.

Additional information
You will be working from one of our offices in Denmark, Austria, UK, Ireland, Sweden, Romania, Finnland or Netherlands, however partially remote work can be considered. Traveling activities up to around 20% will be expected. We look forward to seeing your application as soon as possible, as interviews will be held on a regular basis. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. Please be advised to apply on or before the 11th of July 2024. All inquiries are treated confidentially.

Ansök nu