Malmö: Business Operations Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Operations Specialist i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om företaget

Honda är ett japansk-ägt företag byggt på drömmar.

Dessa drömmar inspirerar oss att skapa spännande, innovativa och välgörande produkter. "The Power of Dreams" är vårt sätt att tänka och gör det möjligt att vara en global verksamhet.

Honda är världens största motortillverkare och verksamheten består av mer än 500 företag med 134 produktionsanläggningar i 28 länder, plus ytterligare 31 Forskning- och utvecklingscenter i 15 länder. 

Honda designar, utvecklar, tillverkar, distribuerar och säljer bilar, motorcyklar, båtmotorer, terränghjulingar, gräsklippare, jordfräsar och generatorer med mera.

Honda Nordic (Honda Motor Europé Ltd. Filial Sverige) är en filial till Honda Motor Europe med placering i Malmö. Honda Nordic har även kontor i Danmark och Norge.

Om rollen

Som Business Operations Specialist på Honda kommer du ha ett starkt fokus på DMS (Dealer Management System) och arbeta för att förbättra företagets finansiella resultat. Du kommer supportera ledningen, återförsäljare och andra intressenter för att säkerställa att kunderna får bästa möjliga service och vägledning i förhållande till Hondas verksamhet och tjänster. Vidare kommer du arbeta proaktivt för att maximera effektiviteten i system och processer för att hjälpa din avdelning att uppnå finansiella mål. Ditt övergripande syfte är därmed att maximera kundupplevelsen och uppnå lönsamhetsmål genom försäljning av Honda-produkter samt tjänster till återförsäljarnätverk och kunder inom Norden. För att kunna göra detta kommer du bland annat jobba med:

- Lösa tekniska och systemrelaterade frågor och eskalera vid behov

- Hantera projekt relaterade till affärs- och processoptimering

- Hantera och svara på specifika förfrågningar om data och tillhandahålla analys och rapporter för att lösa frågor från tredje part, andra interna avdelningar och återförsäljare

- Implementera, utveckla och förbättra kunddatabaser och CRM-aktiviteter

- Identifiera behovet av nya, förändrade och/eller förbättrade processer och kommunicera dessa till ledningen för att säkerställa fortsatt operationell effektivitet i enlighet med organisationens och marknadens behov

- Besöka återförsäljare och serviceverkstäder för att säkerställa efterlevnad av gällande kvalitetskrav, GDPR-processer m.m.

- Analys och uppföljning av KPI:er

Om dig

För att trivas i rollen krävs det att du är analytiskt lagd, har en god teknisk förståelse och är van vid att arbeta i system och databaser. Då tjänsten har ett fokus på återförsäljare som du kommer ha kontinuerlig kontakt med tror vi att du har ett kommersiellt tänk, är kommunikativ och har lätt för att etablera värdeskapande relationer såväl internt som externt. Du tar ett stort ägandeskap över ditt arbete och har förmågan att driva ditt arbete på ett självständigt sätt för att uppnå resultat genom förändring och förbättring. Utöver din personliga profil krävs:

- Relevant eftergymnasial utbildning

- Ett par års arbetslivserfarenhet inom Business Administration, verksamhetsutveckling, ekonomi, systemutveckling, administration eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten

- God finansiell förståelse

- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och databaser för att förstå hur dessa interagerar med varandra

- Utmärkta kunskaper i Excel samt goda presentationskunskaper i Power Point

- Flytande svenska samt förståelse för danska och norska

- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

- Körkort

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid

Resor: Förekommer regelbundet inom Norden, ca 3 gånger/månad

Arbetstider: Kontorstider, mån-fre, möjlighet att jobba hemifrån på 40 %

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Business Operations Specialist, Business Operations, Business Controller, Financial Controller, processoptimering, Excel, Malmö, Lund, Helsingborg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Affärsutvecklare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Affärsutvecklare.

Subsidies Manager

Läs mer Jul 18
Are you passionate about making a positive impact on Unipers transformation journey through grant-funded initiatives? Then you've come to the right place!
We are Uniper
At Uniper, we are pro-actively transforming the world of energy and at the same time securing the supply of energy. As a company operating internationally, we work in very diverse teams and offer our employees as much flexibility as is possible. Equity, mutual appreciation and respect are the core of our corporate culture. At our company you will have the opportunity to shape new technologies, work on solutions for a modern and future-oriented energy supply and actively design change processes. Interested? Then, we will look forward to receiving your application!
Your responsibilities
We are looking for a grants expert who would like to play a crucial role in securing financial support for Uniper growth projects in the New Green Power and Gas Area with focus Sweden and who is also interested to ensure accountability, transparency, and effectiveness in the use of granted funds.
Researching Grant Opportunities and development of tailor made funding strategies: Identifying potential funding sources that align with Uniper's strategy
Proposal Development: Writing compelling grant proposals that clearly articulate Uniper growth project's mission, objectives, and intended use of funds
Budget Management: Developing accurate budgets for grant proposals and monitoring expenses throughout the grant period
Grant Administration: Overseeing the entire lifecycle of grants, from application submission to final reporting, ensuring compliance with all requirements and deadlines
Collaboration and Communication: Working closely with the project teams of Unipers New Green Power and Gas Area, as well as Business Controlling, Finance, Corporate Communication and Governmental Relations as well as ESG, Tax, Risk teams and external partners to gather information, coordinate activities and ensure effective implementation of grant-funded projects
Evaluation and Reporting of: Monitoring project progress, collecting data and preparing reports to demonstrate outcomes and impact to grantors
Compliance and Risk Management: Staying informed about relevant regulations and policies governing grant funding and proactively addressing any compliance issues or risks
Relationship Building: Cultivating relationships with funders, stakeholders and other organizations to enhance opportunities for funding and collaboration
The underlying project portfolio include activities in the field of hydrogen and hydrogen derivatives, green energy imports, decarbonisation of conventional power generation, battery storage and other developing technologies to decarbonise the energy industry with the exception of renewable energies.
Your profile
University degree in either law, economics or political science
Several years of professional experience in Funding Management including an understanding of relevant regulations, policies and best practices governing grant funding
Understanding of energy markets, together with a sound commercial understanding preferred
Existing network in the field of funding preferred
An integrative and pragmatic personality with the ability to effectively manage stakeholders and interfaces
Ability to quickly connect with others and motivate in times of tight and challenging deadlines
Precise and accurate working method
Analytical skills and ability to understand complex topics and describe them in an understandable manner
Intercultural competence
Excellent skills in MS Office 365 applications
Professional command of English and Swedish (another language of a Uniper core country beneficial)

Please submit your comprehensive application in English language.


Your benefits
Our employees are our most important asset. That's why we offer employee benefits and working conditions to help you do a good job.
Salary
Good work should be rewarded. We offer a salary based on your experience, responsibility and performance.
Security
Working with us should be both rewarding and safe. We ensure that all our employees have good pension schemes.
Family
Children are a natural part of life. We offer all employees with children extra financial support during parental leave.
Development
We like innovation and development. We can help you with study grants and tools such as mentoring and coaching.


Your contact
If you have any questions, please do not hesitate to contact us at:
Paul Olivier, Recruiting manager
paul.olivier@uniper.energy
Charlotte Pennander, Unionen
+46 705 885879
Laila Klintesten, Unionen
+46 708 244689
Magnus Nicklasson, Sveriges Ingenjörer
+46 76 1154687


Please apply via the link.
Application documents that reach us by post will not be returned and, like those we receive by e-mail, can unfortunately not be considered!

As an employer, Uniper is committed to diversity and equal opportunities. Therefore, we encourage applications from suitably qualified individuals whose capabilities match the role requirements regardless of gender, origin, disability, age, religion, ideology, sexual identity or marital status. We live inclusion and support flexible working.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Subsidies Eligibility & Regulation Manager

Läs mer Jul 18
Our Subsidies Management team in Malmö is looking for you!
We are Uniper
At Uniper, we are pro-actively transforming the world of energy and at the same time securing the supply of energy. As a company operating internationally, we work in very diverse teams and offer our employees as much flexibility as is possible. Equity, mutual appreciation and respect are the core of our corporate culture. At our company you will have the opportunity to shape new technologies, work on solutions for a modern and future-oriented energy supply and actively design change processes. Interested? Then, we will look forward to receiving your application!


Your responsibilities
Be an expert on subsidies regulation and advise projects how to apply respective rules and guidelines and by this staying informed about relevant regulations and policies governing grant funding and proactively addressing any compliance issues or risks for projects
Analyze and anticipate the impact of changes in the regulatory framework and market conditions on the subsidies and incentives schemes and provide recommendations and guidance for adapting the project strategies accordingly
Check and challenge our projects for compliance and fulfilment with eligibility requirements of suitable funding schemes
Analyse the business models with regard to the necessary structure, quality, completeness and correctness before submitting the application and provide the project team with the necessary feedback
Support with necessary analyses and calculations regarding sustainability, such as GHG emission savings calculations and compliance with Do No Significant Harm rules
Contribute investigations e.g. on competitor and market environment as far as needed in the various funding applications
Establish and maintain relationships with the relevant authorities, agencies, and partners involved in the subsidies and incentives processes, and represent Uniper's interests and positions in the relevant forums, platforms and associations to enhance opportunities for funding and collaboration
Support the development and implementation of best practices and tools for the subsidies and incentives management within the New Green Power and Gas Area and train project teams to increase awareness about what makes funding applications successful
Work closely with the project teams of Unipers New Green Power and Gas Area, as well as Business Controlling, Finance, Corporate Communication and Governmental Relations as well as ESG, Tax, Risk teams and external partners to gather information, coordinate activities and ensure effective implementation of grant-funded projects
The underlying project portfolio include activities in the field of hydrogen and hydrogen derivatives, green energy imports, decarbonisation of conventional power generation, battery storage and other developing technologies to decarbonise the energy industry with the exception of renewable energies.


Your profile
University degree in either law, economics or political science or a related field with excellent grading
Minimum of 5 years of professional experience in Funding Management including an understanding of relevant regulations, policies and best practices governing grant funding
Understanding of energy markets, together with a sound commercial understanding and knowledge in modelling / analysing business cases, markets and sustainability criteria
Existing network in the field of funding preferred
An integrative and pragmatic personality with the ability to effectively manage stakeholders and interfaces
Ability to quickly connect with others and motivate in times of tight and challenging deadlines
Precise and accurate working method
Strong analytical and problem-solving skills, with the ability to interpret and apply complex regulations and policies.
High level of initiative, flexibility, and adaptability, with the ability to work independently and collaboratively in a dynamic and fast-paced environment
Intercultural competence
Excellent skills in MS Office 365 applications
Professional command of English and Swedish (another language of a Uniper core country beneficial)


Your benefits
Our employees are our most important asset. That's why we offer employee benefits and working conditions to help you do a good job.

Salary
Good work should be rewarded. We offer a salary based on your experience, responsibility and performance.
Security
Working with us should be both rewarding and safe. We ensure that all our employees have good pension schemes.
Family
Children are a natural part of life. We offer all employees with children extra financial support during parental leave.
Development
We like innovation and development. We can help you with study grants and tools such as mentoring and coaching.


Your contact
If you have any questions, please do not hesitate to contact us at:
Paul Olivier, Recruiting manager
paul.olivier@uniper.energy
Charlotte Pennander, Unionen
+46 705 885879
Laila Klintesten, Unionen
+46 708 244689
Magnus Nicklasson, Sveriges Ingenjörer
+46 76 1154687


Attention! Please apply via the button in this portal. Application documents that reach us by post will not be returned and, like those we receive by e-mail, can unfortunately not be considered!


As an employer, Uniper is committed to diversity and equal opportunities. Therefore, we encourage applications from suitably qualified individuals whose capabilities match the role requirements regardless of gender, origin, disability, age, religion, ideology, sexual identity or marital status. We live inclusion and support flexible working.















Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Partneransvarig, Malmö

Läs mer Jul 11
Partneransvarig, Malmö

Från var som helst till vem som helst.

Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven Partneransvarig till Malmö.


Du & vi & jobbet

Som Partneransvarig kommer du att tillhöra vårt affärsområde Paket och den del som ansvarar för våra ombud och paketboxar. Vårt uppdrag är att säkerställa och utveckla partnerskap i världsklass för att skapa den bästa kundupplevelsen och göra vardagen enklare för våra mottagare.

Du arbetar i ett drivet team som finns utspritt över hela Sverige och det förekommer resor i tjänsten. Placeringsorten för rollen är Malmö.

Nu söker vi dig som kommer att tillföra en viktig pusselbit i att fortsätta bygga och utveckla vårt fantastiska nät av ombud och boxar, där du säkerställer att vi har rätt partners över hela landet.


Vad du kommer att göra 

- Ansvara för att utveckla och följa upp befintliga partners
- Ha tät kontakt med dina kollegor för att förstå behovet i olika geografiska områden
- Bearbeta nya partners
- Teckna avtal med nya och befintliga samarbetsparters.
- Självständigt att planera, utveckla och följa upp vår portfölj av partners
- Koordinera aktiviteter, exempelvis vid implementeringen av nya partners



Vem du är 

- Mål och resultatinriktad: Du arbetar fokuserat och är ansvarstagande.
- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Kommunikativ: Du har lätt för att omvandla information på ett tydligt och pedagogiskt vis, både i tal och skrift samt i förhållande till varierande målgrupper och olika sammanhang.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Lösningsorienterad: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande.
- Analytisk: Van vid att analysera stora mängder data.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vad du tar med dig 

- Minst tre års erfarenhet från en affärsinriktad och kundnära roll där du har byggt långsiktiga relationer, gärna inom försäljning, projektledning eller e-handel.
- Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet kring e-handel och lösningar för ”last mile”.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Eftergymnasial utbildning.
- Goda kunskaper i Office 365, särskilt Excel.
- B-Körkort.



Varför vi finns 

PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. 



Du ska må bra – på, före och efter jobbet

Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.


Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer kommer att ske i mitten av augusti. Undrar något över tjänsten? Mejla till mailto:fredrik.e.linderoth@postnord.com. Vår återkoppling kan dröja något i och med semestertider.
Vi ser fram emot att höra från dig!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Ansök nu

Programchef till Strategi och utveckling i Malmö

Läs mer Jul 5
Gör skillnad. Varje dag.

Är du en trygg ledare som vill arbeta i en roll med många kontaktytor där ditt arbete blir en central del i hur Region Skånes dokument- och ärendehantering utformas och utvecklas? Då ska du söka dig till oss!

Enheten Strategi och utveckling tillhör Koncernkontoret och vi finns i Lund, Malmö och Kristianstad. Vi är ett tiotal medarbetare som arbetar med dokument- och ärendehantering, identitetshantering och behörighetstilldelning. Ett uppdrag är införandet av den gemensamma plattformen för dokument- och ärendehantering DokIT i Region Skåne.

Vi söker nu en programchef till oss. På vår enhet brinner vi för att göra dokument- och ärendehantering smartare och effektivare för alla inom Region Skåne.

ARBETSUPPGIFTER
Som programchef ansvar du för att leda arbetet och ett team bestående av specialister, projektledare och externa resurser. Du leder flera parallella införandeprojekt i arbetet med att utforma roadmap, backlogg och att säkerställa att dessa både genomförs och levereras i enlighet med Region Skånes processer.

Det är ditt uppdrag att kommunicera vision och roadmap till både ditt team och intressenter inom programmet, så att alla är informerade och engagerade i projektets mål och framsteg. Tillsammans med uppdragsledarna styr du programbackloggen och säkerställer att den är synlig och begriplig för alla inblandade. Därtill ansvarar du för att flödena inom programmet fungerar smidigt och effektivt.

I dina arbetsuppgifter ingår också att:
• godkänna programmets leveranser
• säkerställa att processer och KPI:er uppfylls i samarbete med uppdragsledarna
• arrangera och delta i demos och workshoppar.

Utöver ditt huvudsakliga fokus med att leda program, team och externa resurser leder du även upphandlingar vid behov. I alla delar av ditt arbete blir kommunikation och samverkan med såväl interna användarorganisationer som externa leverantörer centralt. Arbetet omfattar även informationssäkerhet och informationsstyrning.

Vi utgår från våra lokaler även om distansarbete har blivit en naturlig del av vår vardag. Placeringsorten är Malmö eller Lund. Har du frågor om denna spännande roll får du gärna kontakta oss!

KVALIFIKATIONER
Du har en relevant högskole-/universitetsutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig samt goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Därtill har du kunskap och erfarenhet inom risk- och beslutshantering, från akademisk utbildning och/eller arbetslivserfarenhet. Du har praktisk erfarenhet av att leda projekt med Open Text, då detta är själva kärnan i DokIT.

Det är en fördel med kunskap om migrering av dokument till Open Text-miljö och erfarenhet av SmartVy. Likaså ser vi det som positivt om du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor.

Kunskap och certifieringar inom följande är meriterande:
• SAFe
• Product Owner/Product Manager
• Program management
• ITIL
• dataskydd och ISO27001.

Som person söker vi dig som har god förmåga att se till både detaljnivå och helheten samt hur dessa inverkar på varandra. I din yrkesroll lockas och drivs du av utmaningar där du får tillämpa din problemlösande analysförmåga för att se konsekvenser och anpassa ditt arbete därefter. Du driver ditt arbete framåt och har en god förståelse för såväl kortsiktiga som långsiktiga utmaningar inom området. Då du i din roll kommer samverka med många olika aktörer ser vi att du är en fena på att skapa och bevara relationer, både inom och utanför den egna organisationen. Vidare planerar du arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidplaner.

Självklart känner du dig hemma i våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt som bidrar till trivsel och utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att lära känna dig.

Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Emploid AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Emploid AB .

Senior Mechanical Design Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Jul 1
Om företaget

Emploid har fått det stora nöjet att bistå Corebon med att rekrytera Mekanikingenjörer till deras utvecklingsavdelning! Corebon är bolaget vars teknik revolutionerar komposittillverkningen. Corebon drivs med engagemang för innovation och hållbarhet där det finns en stark tro på att deras teknik kan spela en nyckelroll i att forma framtiden för kompositproduktion vilket är väldigt efterfrågat inom industrier som flyg, fordon, sportmaterial mm. Om du vill bli en del av ett team som tänjer på gränserna för vad som är möjligt i kompositvärlden är detta den perfekta tjänsten för dig.

Mer information om bolaget kommer vid kontakt med ansvarig rekryterare längre fram i processen.

Om rollen

Som Sr Mechanical Engineer kommer du ha en drivande funktion i Corebons utvecklingsprojekt. Du kommer arbeta med maskinutveckling från inkommen kundorder till leverans. Du kommer ha ett nära samarbete med produktion och verkstad som också finns i deras lokaler i Malmö. Denna tjänst är för dig som gillar att jobba med alla delar såsom konstruktion, simulering, prototyp, toleransberäkningar och produktionsstyrning. Du kommer också förväntas ta ett projektledande ansvar i mindre projekt samt vara behjälplig med teknisk expertis vid kundfrågor.

För att vara extra tydlig kommer tjänsten fokusera på:

- Konstruktion, produktdesign, simulering och beräkningar  

- Projektledning och hantering av kunddialoger

- Teknisk support gentemot verkstad och produktion

Om dig

För trivas i denna produktutvecklande position behöver du ha ett stort tekniskt intresse, vara nyfiken och kunskapssökande. Då du kommer ha en kund- och leverantörsnära position ställs krav på din kommunikativa förmåga, möjlighet att prioritera, förmåga att ta ansvar för ditt arbete och komma framåt i dina processer på egen hand. Det är också viktigt att du trivs i en miljö med stor påverkansmöjlighet och där beslutsvägarna är korta där du som senior ingenjör förväntas ta en drivande position gentemot både kollegor och projekt.

Utöver detta krävs:

- Eftergymnasial utbildning inom maskinteknik

- Minst fem års dokumenterad erfarenhet av konstruktion och produktutveckling

- Kunskaper inom CAD med simuleringsverktyg

- Erfarenhet av att arbeta med produktdesign och utvecklingsprojekt

- Erfarenhet av att driva ditt och andras arbete framåt

- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- Flytande i svenska och engelska

- Körkort B

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Anders Romberg på anders.romberg@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: maskiningenjör, Komposit, ingenjör, utvecklingsingenjör, projektingenjör, 3D, CAD, värmeväxlare, produktutveckling, FE analys, maskinteknik, Malmö, rekrytering, tillsvidare

Ansök nu

Underhållstekniker inom läkemedelsproduktion

Underhållsmekaniker
Läs mer Jul 16
Om företaget

Emploid har fått förnyat förtroende, och söker nu för kunds räkning underhållstekniker. Företaget är verksamma inom läkemedelsproduktion. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.

Om rollen

Vår kund befinner sig i en tillväxtfas och har gjort många investeringar i sin fabrik. Nu behöver de förstärka sin underhållsavdelning med produktionstekniker. Fokus i tjänsten är att utföra kvalitetssäkrat, förebyggande och avhjälpande underhåll på produktionens maskiner i enlighet med GMP. Maskinerna du arbetar med är såväl äldre maskiner som nyare, högautomatiserade fyllinjer. Du kommer bland annat arbeta med att:

- Planera, dokumentera samt utföra förebyggande underhåll

- Lösa akuta driftproblem samt medverka vid extern service av linjerna

- Utföra formatomställning och kalibrering på produktionsutrustning

- Hjälpa till med avvikelse- och grundorsaksutredningar som rör linjerna

- Medverka vid kvalificering av utrustning

- Delta i förbättringsprojekt gällande underhålls och produktionsprocesser

- Medverka vid planering av inköp och igångkörning av nya maskiner och installationer

- Ansvara för beställning och inköp när det gäller tjänster, verktyg, reservdelar m.m.



Tjänsten innebär ett nära samarbete med produktionspersonal, underhållsingenjör och avdelningens tekniker. Du rapporterar till underhållschefen.

Om dig

Vi söker dig som brinner för teknik, har ett kritiskt tänkande och som tilltalas av tekniska utmaningar. Du har en hög grad av personligt driv och engagemang, med en vilja att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Då arbetet innefattar såväl planerat som akut underhållsarbete krävs det att du är flexibel och snabbt kan ställa om för att säkerställa produktionens tillgänglighet. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, och är mån om att utföra arbetet noggrant utifrån gällande kvalitetskrav. Utöver detta krävs:

- Teknisk utbildning på minst gymnasial nivå

- 3-5 års arbetslivserfarenhet av tekniskt underhåll inom processindustri

- Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av maskinel och/eller automation

- Erfarenhet av GMP är meriterande

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Omfattning: Heltid

Arbetstider: 3-skift mån-fre 07.00-15.30, 08.30-17.00, 15.30-00.00

Lön: Enligt överenskommelse

Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att mejla ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: produktion, läkemedelsproduktion, pharma, produktionstekniker, maskintekniker, underhållstekniker, industrielektriker, processtekniker, automation, mekanik, el, tekniskt underhåll, GMP, rekrytering, Malmö, Lund

Ansök nu

Norsktalande kundservicemedarbetare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 19
Om företaget

Emploid har fått förnyat förtroende, och hjälper nu Unilin Nordic AB i deras rekryteringsprocess! Unilin, med varumärken så som Pergo och Quikstep i ryggen, är ett av världens marknadsledande golvföretag. Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet, där Unilin idag tillhandahåller allt från nya laminatprodukter och vinylgolv, till naturliga och vackra trägolv. Unilin har sitt nordiska huvudkontor placerat i Malmö, var de har avdelningar för finans, marknad, shipping och kundservice. Läs gärna mer om Unilin här: www.unilin.com och Pergo här: www.pergogolv.se.

Om rollen

I rollen som norsktalande kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansiktet utåt och leverera förstklassig service till företagets kunder. Med telefon och mail som främsta arbetsredskap kommer du agera rådgivande mot kund, och med gedigen produktkännedom vara behjälplig i val av produkt, samt besvara frågor kring priser, leveranser och returer. Tjänsten är av administrativ karaktär, där du över mail kommer ta emot ordrar vilka du registrerar i affärssystemet SAP. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med kundtjänstteamet såväl som med andra avdelningar internt så som sälj, marknad och skeppning för att säkerställa en kvalitativ och positiv upplevelse för kund. Därutöver kommer du arbeta löpande med kunduppföljningar avseende köp, leverans och retur. Mer ingående innebär tjänsten:

- Hantera inkommande kundförfrågningar över telefon och e-post

- Administrativt arbete så som orderläggning i SAP

- Kontinuerligt och nära samarbete med interna funktioner och avdelningar

Om dig

För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare har du en stor vilja att arbeta med kunder där du värderar en högkvalitativ service och ett gott bemötande. Du förstår vikten av att vara ansiktet utåt för företaget du representerar, och ger därför gärna det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Att ta egna initiativ för att utvecklas och lära dig nya saker är något du gör med enkelhet, samtidigt som du värdesätter och kan fokusera på de grundläggande arbetsuppgifterna. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter.

För tjänsten är det viktigt med:

- Gymnasial utbildning

- Erfarenhet inom kundtjänst

- Erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem

- Flytande norska i tal såväl som skrift samt goda kunskaper i svenska

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Malmö

Arbetstider: 8.00-16.30

Lön: Enligt överenskommelse 

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterar på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, B2C, customer service, norska, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg

Ansök nu

Sr Maskiningenjör till tjänst inom RnD

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Jun 28
Om Ettiketto

Ettiketto är en helhetsleverantör av självhäftande etiketter och egenutvecklade etiketteringsmaskiner, med en passion för att ta fram och applicera etiketter för såväl stora som små förpackningar inom många olika branscher. På kontoret i Malmö bedriver Ettiketto både tryckeriverksamhet och utveckling av de egna etiketteringsmaskinerna – från idé eller förfrågan till färdigmonterad maskin som levereras och installeras hos kund. Därefter hålls en fortsatt kundrelation genom service och support.

 Ettiketto ägs av Volati, en stabil ägare med långsiktigt perspektiv, och befinner sig nu i en stark tillväxtfas med både nyutveckling och ett stort antal kundprojekt på maskinsidan.

För att kunna driva på tillväxten ytterligare behöver Ettiketto nu tillsätta en Mekanikingenjör till en roll inom RnD för att fortsätta utveckla sitt maskinutbud.

Läs mer om Ettiketto på www.ettiketto.se

Om tjänsten

Ettiketto arbetar just nu med att starta upp en ny ingenjörsorganisation som ska arbeta med utvecklingen av deras maskinutbud ur ett strategiskt perspektiv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att designa och konstruera inom Ettikettos maskinsortiment. Konstruktionsarbetet drivs i projektform och utvecklingsprojekten kommer att vara både inom nyutveckling samt vidareutveckling av befintliga maskiner. Parallellt med ditt konstruktionsarbete förväntas du också ta en drivande position i utvecklingsprojekt, ha dialog med interna intressenter och stötta andra konstruktörer i deras arbete. Du kommer också ha en stöttande funktion gentemot produktionen och kan komma vara med vid frågeställningar från kunder i försäljningsfasen. Du kommer ha ett nära samarbete med försäljning, marknad och tekniker för att driva utvecklingen så att Ettikettos maskinutbud är anpassat utifrån marknadens framtida behov. 

Om dig

För trivas i denna maskinutvecklande position behöver du ha ett stort tekniskt intresse, vara nyfiken och kunskapssökande. Då du kommer ha en position med många kontaktytor ställs det krav på din kommunikativa förmåga, möjlighet att prioritera, förmåga att ta ansvar för ditt arbete och komma framåt i dina processer på egen hand. Det är också viktigt att du trivs i en miljö med stor påverkansmöjlighet, korta beslutsvägarna och där du som senior ingenjör förväntas ta en drivande position gentemot både kollegor och projekt.

Utöver detta krävs:

- Eftergymnasial utbildning inom maskinteknik

- Minst fem års dokumenterad erfarenhet av konstruktion och produktutveckling

- Kunskaper inom CAD, gärna Inventor

- Erfarenhet av att driva ditt och andras arbete framåt inom maskinutveckling

- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: maskiningenjör, Merchanical Engineer, ingenjör, utvecklingsingenjör, projektingenjör, 3D, CAD, produktutveckling, FE analys, maskinteknik, Malmö, rekrytering, tillsvidare

Ansök nu

Beredare / Planerare inom maskintillverkning

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Jun 28
Om Ettiketto:

Ettiketto är en helhetsleverantör av självhäftande etiketter och egenutvecklade etiketteringsmaskiner, med en passion för att ta fram och applicera etiketter för såväl stora som små förpackningar inom många olika branscher. På kontoret i Malmö bedriver Ettiketto både tryckeriverksamhet och utveckling av de egna etiketteringsmaskinerna – från idé eller förfrågan till färdigmonterad maskin som levereras och installeras hos kund. Därefter hålls en fortsatt kundrelation genom service och support.

Ettiketto ägs av Volati, en stabil ägare med långsiktigt perspektiv, och befinner sig nu i en stark tillväxtfas med både nyutveckling och ett stort antal kundprojekt på maskinsidan.

Läs mer om Ettiketto på www.ettiketto.se

Om tjänsten:

Som beredare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att följa upp tillgängliga resurser, prioritera samt planera montagearbetet inom Ettikettos maskintillverkning. Du kommer ha ett nära samarbete med hela Ettikettos tekniska organisation men ha ett tydligt ansvar för att montagearbetet blir välplanerat och effektivt. 

Mer konkret innebär tjänsten:

-        Skapa och ansvara för tillverkningsordrar i Ettikettos affärssystem Pyramid

-        Producera och leverera montageanvisningar i CAD

-        Hantera interna avvikelser och fel

-        Resursplanering och projektledning i montageprojekt

-        Testning, justering, montering och maskinövervakning vid behov

Om dig:

Företaget lägger stor vikt vid ditt intresse och kunskap kring mekanik och maskinmontage samt din vilja att lära dig mer om och bli specialist på etiketteringsmaskiner. Du kommer erbjudas de utbildningar som behövs när det gäller de olika produkterna för att kunna bistå kunderna med rätt kompetens. Då dina dagar inte alltid är planerade på förhand gäller det att du är flexibel och snabbt kan ställa om och ta tag i det som krävs för stunden. Du har hög arbetsmoral och förstår vikten av att visa din omgivning respekt genom att vara kommunikativ, noggrann, ta ansvar för att hålla tidsplaner och utföra det arbete som krävs för att arbetet ska flyta på så bra som möjligt.

Utöver detta krävs:

-        Goda kunskaper inom finmekanik, plåt, aluminium och rostfritt.

-        Kunskap och erfarenhet av beredning/planering inom maskintillverkning och montage

-        Ritningskunskap i CAD

-        B-körkort

-        God datorvana och erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem

-        Flytande i svenska samt goda kunskaper i engelska

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anders Romberg på anders.romberg@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Beredare, Planerare, Produktionsberedare, Produktionstekniker, Maskintillverkning, CAD, CAM, Kvalitetstekniker, Verkstad, Montage, Montageritning, Malmö, Lund, Trelleborg, rekrytering, tillsvidare, heltid

Ansök nu