Malmö: Skoladministratör till Tingdammsskolan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Skoladministratör till Tingdammsskolan i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Deltid

Ref: 20241536

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en ny skoladministratör till oss på Tingdammsskolan! 

Hos oss utgör du ett nära chefstöd till oss skolledare inom områden som elev-, personal-, ekonomi-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer i ditt uppdrag ha en central och viktig roll i vår expedition där du fungerar som vårt ansikte utåt och kommer dagligen få ta emot besök, hjälpa och vägleda elever, pedagoger, föräldrar, myndighetspersoner med mera.

I uppdraget ingår det även att hantera elevadministration, såsom t.ex. registrera elever, placeringar, betyg och andra elevresultat. Du ansvarar för vår frånvarohantering, posthantering, diarieföring, registrering, arkivering mm.
Du kommer också arbeta med att hantera fakturor, göra konteringar, inköp och beställningar via vårt ekonomisystem Ekot.
Arbetsuppgifter kopplade till korttidsbemanning, bl.a. bokning av vikarier och administration kring detsamma i befintligt IT-system, ingår också i uppdraget.

Kvalifikationer
Du som söker har minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området, gärna kopplat till ekonomi eller IKT. För tjänsten krävs erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och har lätt för att tillägna dig olika system. Du har god svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något eller några av våra vanligt förekommande IT-system som H-rutan, Ekot (ekonomi), Extens (betyg och elevregistrering), Platina (diarieföring), Vikariebanken (vikariesystem), Novaschem (schemaläggning), Unikum och Microsoft 365.

Eftersom du i tjänsten kommer träffa -och hjälpa- många är det av stor vikt att du som person är serviceminded. Samtidigt kan det bli högt tryck varför du är stresstålig och arbetar strukturerat och systematiskt. Du förstår vikten av att myndighetshantering och dess arbetsgång.  

Välkommen med din ansökan! 

Om arbetsplatsen
Tingdammsskolan är en F-6 skola som ligger i natursköna Oxie med fantastiska möjligheter som naturslingor, grönområden, samt rymliga och fräscha lokaler. Alldeles intill den stora skolgården finns vårt bibliotek i världsklass, ny idrottshall och fina miljöer som skog, vatten och lekplatser för att stimulera lärandet ytterligare.  Här får du goda förutsättningar att utvecklas och bidra till en kvalitativ undervisning på skolan. Låter det som något för dig så låter du som något för oss!
Delta i skapandet av varje elevs bästa skola – du också!

Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat t.om. 2024-12-31
Omfattning: Deltid 75%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Utbildningsadministratör.

Projektadministratör till kompetensutvecklingsprojekt

Läs mer Jun 25
Ref: 20241381

Välkommen till HR-avdelningen på arbetsmarknads- och socialförvaltningen!

Vi är 25 kollegor som arbetar för att erbjuda ett kvalificerat HR-stöd till förvaltningens chefer. I vårt blickfång har vi framtidens arbetsplats och kompetensförsörjning är vår viktigaste fråga. Vi arbetar för att säkerställa ett hållbart arbetsliv och en trygg och säker arbetsplats.

Vill du vara med och bidra i utvecklingen av framtidens kompetensutveckling för medarbetare? Då är detta jobbet för dig!

Vi söker nu en projektadministratör till vårt kompetensutvecklingsprogram Medledare. Projektet är delfinansierat av europeiska socialfonden (ESF) och kommer ske under en två års period.

I programmet kommer 100 erfarna medarbetare utbildas och utvecklas till medledare under 1,5 år. Förhoppningen är att genom detta program kan vi inte bara behålla viktig kunskap och erfarenhet, utan även inspirera och motivera våra medarbetare till att fortsätta utveckla och bidra till vår gemensamma framgång.

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du att stödja projektledaren i genomförandet av projektet inklusive planering, uppföljning och rapportering. Du kommer att koordinera möten och workshops, inklusive bokning av lokaler och förberedelse av material. Du hanterar även viss kommunikation med deltagare och externa leverantörer.

Tillsammans med projektekonomen arbetar du med uppföljning av projektets ekonomi och upprättar administrativa rutiner i projektet. Du ansvarar även för ESF-relaterad rapportering, administration, diarieföring och arkivering. Det är också din uppgift att säkerställa att projektets administrativa rutiner följs och förbättras vid behov samt assistera vid upphandlingar och hantering av externa leverantörer enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) med stöd av förvaltningens inköpsenhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning, minst gymnasieutbildning inom administration, ekonomi, HR, projektledning eller liknande område. Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av att arbeta projektinriktat är nödvändig. Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och system är också viktigt.

Det är meriterande om du har utbildning inom projektadministration eller en eftergymnasial utbildning inom administration. Erfarenhet av att arbeta med ESF-projekt eller liknande projekt, hantera ekonomisk administration och uppföljning, arbeta i offentlig verksamhet samt förståelse för och erfarenhet av upphandling enligt LOU är fördelaktigt.

Du är en person som planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är självständig, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad och kommunicerar på ett tydligt sätt. Mycket goda kunskaper i svenska språket är ett krav.

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på den strategiska enheten inom HR-avdelningen. HR-avdelningen har ett nära samarbete med förvaltningens chefer, som vi levererar ett stärkande, proaktivt och verksamhetsnära stöd till. Avdelningen består av enheten för verksamhetsnära HR-stöd, rekryteringsenheten och strategiska HR-enheten.

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöborna. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i. Olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här: malmo.se/jobb

Som medarbetare hos oss erbjuds du flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Vi är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter till utveckling i din roll.

Varmt välkommen med din ansökan!

 
Information om tjänsten
Anställningsform: Projektanställning 24 månader
Omfattning: 50%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt ök

Övrigt
Första intervjuer kommer att hållas v.31.

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Administratör till Universitetsholmens gymnasium

Läs mer Jun 20
Ref: 20241361

Arbetsuppgifter
Som administratör på vår skola blir du ett värdefullt stöd för rektor och övriga chefer inom områden som elev-, personal-, ekonomi-, informations- och myndighetsadministration samt hanterar allmänt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du är en central person som fungerar som skolans ansikte både inåt och utåt. Din roll innebär att du har många olika kontakter, inklusive personal, elever och myndighetspersoner. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att skolan får det administrativa stöd som behövs och du har en nära dialog och samarbete med närmaste chef och rektor.

Dessutom blir du en del av ett större sammanhang tillsammans med administratörer på Malmö stads övriga gymnasieskolor. 

Kvalifikationer
Krav: 


• Gymnasieexamen 
• Minst ett års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom utbildningsverksamhet alternativt flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i annan verksamhet 
• God digital kompetens och förmåga att snabbt sätta sig in i nya program och system 
• Goda kunskaper i MS Office
• God svenska i tal och skrift 

Meriterande: 


• Administrativ eftergymnasial utbildning 
• Erfarenhet av administrativt arbete inom gymnasieskola eller vuxenutbildning
• Erfarenhet av servicearbete exempelvis inom kundtjänst, reception eller liknande 

Vi söker dig som är serviceinriktad med ett professionellt och tillmötesgående förhållningssätt. I rollen som administratör tar du eget ansvar och känner dig trygg med att självständigt utföra arbetsuppgifter och du tar initiativ för att bidra till en välfungerande skolmiljö.

Du arbetar strukturerat och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är även viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga. 

Om arbetsplatsen
Skolan har ca 820 elever inom El och Energi-, VVS och Fastighets- och Vård och Omsorgsprogrammet samt lärlingsutbildning inom flertalet gymnasieprogram. Här är avstånden korta. Med det menar vi att det är lätt att lära känna folk, alla känner alla och vi bryr oss om varandra. Våra lärare har hög kompetens, mycket stort elevengagemang, är duktiga på att stödja elevers lärande, och sätter alltid eleven i centrum. Vill du veta mer om oss? Besök: malmo.se/universitetsholmen 

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. 


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse 

Information om rekryteringsprocessen
För att säkerställa att vi hittar den bästa matchningen för tjänsten kommer vi att använda oss av ett personlighetstest som en del av urvalsprocessen. Personlighetstestet hjälper oss att få en djupare förståelse för dina personliga egenskaper och hur de kan bidra till vårt team på Universitetsholmens gymnasium.

Testet genomförs efter att vi har mottagit din ansökan och valt ut kandidater för vidare steg. Resultaten används som en del av bedömningen av vilka kandidater som bjuds in till intervju.

Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsplats. Genom att använda personlighetstestet hoppas vi kunna göra en mer objektiv och rättvis bedömning av alla sökande.

Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623
 
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Administratör till elevadministrativa sektionen Komvux Malmö

Läs mer Maj 31
Ref: 20241172

Vi på Komvux Malmö söker nu en ny administratör till vårt team. 

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du ingå i en av två sektioner som ansvarar för alla administrativa processer inom Komvux Malmö. Sektionerna har övergripande ansvar för planering, uppföljning och utförande av administrativa uppgifter på uppdrag av sektionschef. Den här tjänsten är placerad på sektionen för elevadministration, som ansvarar för elevadministration, provsamordning och schemaläggning. Elevadministrativa sektionen, är i sin tur indelad i flera mindre team som ansvarar för olika ansvarsområden.

Som administratör är du ett stöd till rektorer och chefer inom Komvux Malmö och du har daglig kontakt med och ger service till elever och personal på skolan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan variera över tid och innebär mestadels löpande arbete men även en del processarbete. I rollen ingår exempelvis att utveckla, samordna och kvalitetssäkra våra administrativa processer samt viss projektledning inom teamets ansvarsområden. Du kan komma att arbeta med att ta fram statistik och göra enklare analys- och utredningsarbete.

Intervjuer kommer att genomföras under vecka 25-26.

Kvalifikationer
Krav:


• gymnasieexamen
• relevant eftergymnasial utbildning eller minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet 
• mycket god digital förmåga
• mycket god svenska i tal och skrift
• god engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som är självgående och tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare. Därtill planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt och förhåller dig till uppsatta tidsramar. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor. För tjänsten behöver du kunna se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Samtidigt som du förstår din roll, ser du även till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är serviceinriktad - dvs lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Vidare har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer, med en förmåga att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer och fokusera på rätt saker. 

Om arbetsplatsen
Komvux Malmö erbjuder utbildningar på grundskolenivå och gymnasienivå, svenska för invandrare, utbildningar för elever med särskilda behov och även yrkeshögskoleutbildning. Vi arbetar för att kunna erbjuda eleverna en undervisning som kan kombineras med annat, såsom jobb, studier och föräldraskap. Därför har vi utbildningar på distans eller i klassrum, på heltid eller deltid och dag- eller kvällsundervisning. Våra verksamheter ligger nära bussar och tåg i centrala Malmö. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats i ett professionellt och engagerat team med fokus på vuxnas lärande och det livslånga lärandet. På Komvux Malmö utbildar vi för framtiden!  

Vill du veta mer om Komvux? Besök: www.malmo.se/Komvux-Malmo 

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande
av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna
ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att
kunna växa genom livslångt lärande.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2024-09-01 

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Vi kommer i den här processen använda oss av tester som en del av vårt urval.

Ansök nu

Utbildningssamordnare till Enhet utbildning och vårdutveckling i Malmö

Läs mer Apr 26
Gör skillnad. Varje dag.

Enhet utbildning arbetar med kompetensförsörjning, med tyngdpunkt på klinisk utbildning för våra olika studerandegrupper inom vårdprofessionerna. Vi arbetar även med kompetensförsörjning med olika professionsutvecklande och verksamhetsutvecklande processer. Därtill innefattas utveckling och uppföljning av den kliniska vården, utifrån ett förvaltningsövergripande perspektiv inom Skånes universitetssjukhus (Sus). Verksamheten förväntas ligga i framkant och utgöra expertisen i dessa frågor såväl inom förvaltningen som nationellt. Vi är ett sammansvetsat team som värnar om varandra och ser fram emot att välkomna just dig till arbetsgruppen!

Vi välkomnar en samordnare för utbildningsfrågor med fokus på Kliniskt basår. Kliniskt basår är ett introduktionsprogram för nyutbildade sjuksköterskor i Region Skåne. Basåret spänner över två år och ger sjuksköterskor möjlighet att delta i föreläsningar och klinisk färdighetsträning. Syftet med kliniskt basår är att underlätta övergången till arbetslivet och att stärka nya sjuksköterskor i sin yrkesroll.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att du ansvarar för alla delar i det kliniska basåret på Sus för driva och utveckla det framåt. Du sköter också tillhörande administration, såsom exempelvis att publicera utbildningar i vårt utbildningssystem Lärportalen, stämmer av anmälningar och uppföljning samt hanterar kommunikation och information till chefer.

Du samordnar med andra förvaltningar och hanterar flera kontaktytor och nätverk för att till exempelvis boka föreläsare till programmet. Det innebär att du som person behöver ha ett stort driv och självständighet i ditt arbete, för att kunna skapa ett kontaktnätverk. Du representerar Sus i regionalt samarbete med övriga sjukvårdsförvaltningar i Region Skåne. Som samordnare är det viktigt att du kan kommunicera på ett målgruppsanpassat sätt och har en pedagogisk sida i att kunna ge feedback till föreläsare och se styrkor och svagheter i olika moment inom programmet.

Rollen kan även innebära andra uppgifter av utbildnings- och utvecklande karaktär som är kopplat till yrkesutveckling och kompetensförsörjning av vårdyrken.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen med inriktning mot hälso- och sjukvård. Därtill har du goda kunskaper i svenska i tal som skrift. Du har erfarenhet av att driva utvecklingsfrågor, gärna av pedagogisk och kompetensutvecklande karaktär. Det är meriterande om du har kunskap inom utvärdering och uppföljning i vård-och omvårdnadsprocesser. Vidare är det meriterande om du har en specialistutbildning/vidareutbildning inom hälso- och sjukvård.

Som person är du lösningsfokuserad och har förmåga att se olika perspektiv. Är du självgående och trygg i ditt arbete samt har hög initiativförmåga i att driva processer värderas det högt. Det är viktigt att du har en helhetsblick med förståelse för de större sammanhangen. Då tjänsten innebär stora kontaktytor behöver du ha samarbetskompetens och möta andra med lyhördhet och flexibilitet. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och kan självständigt ta initiativ till kontakter och möten. Det krävs även att du har förmåga att planera din arbetstid, prioritera samt följa upp ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vill du vara med och bidra med din kreativitet för att utveckla det kliniska basåret för våra sjuksköterskor, för att ge dem bästa möjliga förutsättningar i sitt kommande arbetsliv? Varmt välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.

Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Malmö kommun

Nedan visas andra jobb i Malmö från Malmö kommun .

Hemtjänstkoordinator till enhet Kalkbrottet

Hemtjänstassistent
Läs mer Jul 5
Ref: 20241517

Välkommen till enhet Kalkbrottet! Vi söker nu en hemtjänstkoordinator för arbete i flera av våra sektioner. Enhet Kalkbrottet ansvarar för ett större geografiskt område i de västra delarna av Malmö och vi utgår från Krossverksgatan. I anslutning till våra lokaler finns gratis parkering tillgängligt och det finns goda möjligheter att ta sig hit med kollektivtrafik. Du arbetar dagtid, med tjänstgöring var sjätte helg. 

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som hemtjänstkoordinator har du en övergripande överblick och ansvarar för daglig koordinering och schemaplanering av hemtjänstområdets insatser i ett nära samarbete med sektionschef samt övriga medarbetare inom området. I denna rollen kommer du arbeta flexibelt mellan flera av våra sektioner inom enheten. 

Du arbetar även med frånvaroplanering och säkerställer korttidsbemanningen, detta gör du främst i vårt system LifeCare Planering. Du tar emot beställningar från myndigheten och hanterar löpande andra arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten. Du har daglig kontakt med brukare och anhöriga, samt andra interna och externa aktörer som berör verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, har du utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet ses detta som meriterande. Du har tidigare arbetat som hemtjänstkoordinator och har dessutom arbetslivserfarenhet från omvårdnadsarbete.

Som hemtjänstkoordinator ingår du i ett större sammanhang tillsammans med andra yrkesgrupper både externt och internt, därför behöver du vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. För att lyckas i rollen behöver du ha en förmåga att strukturera ditt arbete då du kommer att hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt. I arbetet som hemtjänstkoordinator arbetar du under högt tempo och arbetet kräver att du är tålmodig och flexibel.

Du har en digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system. I denna tjänst är det ett krav av att ha tidigare erfarenhet av LifeCare Planering/Utförare och Medvind. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

Utdrag ur Belastningregistret
När du söker jobb hos oss i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Vi gör löpande urval och kommer kalla till intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

Om arbetsplatsen
Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur.

Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! 

Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

Ansök nu

Undersköterskor till Vendelssjö och Lorenssjö hemtjänst på enhet Arenan

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jul 17
Ref: 20241554

Vendelssjö och Lorenssjö hemtjänstsektioner med cirka 30-35st medarbetare respektive, servar cirka 130 brukare med regelbundna insatser. Just nu söker vi fler kollegor till våra sektioner. Vårt upptagningsområde täcker Lorensborgsområdet och delar av Bellevue.  I vårt område finns både hyresrätter, bostadsrätter och ett seniorboende. Förflyttningen mellan brukare sker med cykel. I vårt dagliga arbete möter vi malmöbor med mycket varierande behov av både fysisk, psykisk och social karaktär. I detta jobb krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt, men även tillsammans med andra. Vi har ett nära samarbete med både rehab och hemsjukvården.

Vi söker nu fyra undersköterskor till våra sektioner på resursområde 40 för att öka vår grundbemanning. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår personlig omvårdnad, städ, tvätt, inköp, post/bank/apoteksärende. Det ingår även från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering, att ge insulin, såromläggning och från sjukgymnast rehabiliterande och tränande insatser. Som undersköterska är man fast omsorgskontakt för den enskilde brukaren. Där det ingår ansvar för omvårdnaden och är behjälplig vid kontakter med myndigheter, anhöriga, sjukvården etc.

Du kommer även att göra dokumentation i arbetet enligt Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen samt att upprätta genomförandeplaner.

Kvalifikationer
Krav:


• Utbildad undersköterska med godkända betyg och intyg från Socialstyrelsen.
• Erfarenhet av demensvård, gärna inom ordinärt boende
• Kan ta emot alla förekommande delegeringar från sjuksköterska och rehabpersonal
• Kan cykla
• God svenska i tal och skrift

Du ska också kunna arbeta både självständigt och i lag, hantera uppkomna situationer med ett gott bemötande samt kunna motivera och stötta våra brukare i omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål enligt beviljat bistånd.

Meriterande:


• Erfarenhet av BPSD och Senior Alert.
• Erfarenhet som handledare för studerande från OVP.

 

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Du behöver också kunna visa upp ett intyg från Socialstyrelsen om att du är utbildad undersköterska och har en skyddad yrkestitel.

Mer information och ansökan om detta intyg finner du här: Ansökan om skyddad yrkestitel för undersköterska - Legitimation (socialstyrelsen.se)

Om arbetsplatsen

Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 4
Tillträde: Enligt överenskommelse. 

Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden, välkommen med din ansökan redan idag!

Tjänsten kan komma att tas i anspråk.

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering till Malmö museum

Administrativ utvecklare
Läs mer Jul 12
Ref: 20241489

Välkommen till ett nyinrättat och mångfacetterat specialistuppdrag som planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering på Malmö museum! Uppdraget kan liknas vid en tjänst som verksamhetscontroller och innebär en nyckelroll där du får vara med från start och forma och utveckla ditt uppdrag. Hos oss kommer du att få möjlighet att verka i dynamiska sammanhang där Malmö museums samlade verksamhet står i centrum. Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa med målet att ytterligare förstärka Malmö museums position som destination och unik mötesplats. Tillsammans arbetar vi för att bredda museet som besöksmål och attrahera fler besökare. Nu finns en möjlighet för dig att vara med!

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete på Malmö museum där du ingår i enheten Verksamhetsstöd med cirka 8 kollegor. Rollen som planeringssekreterare innebär att du är ett verksamhetsnära och kvalificerat chefsstöd. Tjänsten är nyinrättad och du kommer att kunna vara med och påverka dess innehåll och lägga grunden för att koordinera museets huvudprocesser kopplat till verksamhetsplanering och uppföljning.

Uppdraget som planeringssekreterare har både en strategisk och operativ karaktär med fokus på planering, administration, koordinering, uppföljning och utveckling. Dina huvudsakliga löpande arbetsuppgifter innebär ansvar för att samordna museets verksamhetsplan, verksamhetsuppföljning och årsanalys, inkluderat statistik samt redovisning i förhållande till verksamhetsplanen. I uppdraget ingår även ansvar för koordinering av processerna kopplat till kvalitetsstyrning, intern kontroll samt avtalsuppföljning på museet. Rollen innebär att du deltar i/leder projekt, genomför utredningsarbete och arbetar med omvärldsanalys eller andra utvecklingsinsatser samt förbereder ärenden till kulturnämnden. Arbetet sker i nära samarbete med chefer och kollegor både på Malmö museum och på kulturförvaltningen. I ditt uppdrag ingår att självständigt kunna göra analyser och föreslå och presentera åtgärder till ledningen. 

Du kommer även att ha administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis organisering och planering av ledningsmöten där du bistår museets chefer med dokument och förberedelser inför möten av olika slag.

Viss kväll- och helgverksamhet kan förekomma i undantagsfall.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Universitets- eller högskoleexamen inom administration, ekonomi eller samhällsvetenskap, alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant i förhållande till uppdraget.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.
• God erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med målstyrning, planering, koordinering och uppföljning.
• God erfarenhet av att hålla muntliga presentationer inför arbetsgrupper och förbereda skriftliga underlag.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• God erfarenhet av att arbeta i MS Office.

Meriterande:


• Erfarenhet av arbete i kultursektorn.
• God kunskap kopplat till IT-plattformen Stratsys (eller liknande uppföljningsverktyg).

Som person är du engagerad och utvecklingsorienterad med förmåga att ha ett helhetsperspektiv. Arbetet kommer att innebära daglig kontakt med personer inom Malmö museums organisation och på kulturförvaltningen, därför är det viktigt att du trivs med att bygga relationer och att du prestigelöst kan samarbeta med olika verksamheter och samarbetspartners. Uppdraget förutsätter att du är noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Du kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Vi söker dig som är en initiativtagande och som har lätt för att se vad som behöver göras och kommer med förslag på hur vi kan utveckla verksamheten. Med en nyfiken inställning strävar du efter att hålla dig uppdaterad på din omvärld och inom ditt yrkesområde. Vi vill att du delar med dig av dina insikter, din kunskap och dina erfarenheter! Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du är en god kommunikatör som följer upp och ser till att ditt budskap är tydligt för alla berörda parter.



Om arbetsplatsen
Malmö museum är en viktig mötesplats för så väl malmöborna som besökare från hela världen. Med cirka 450 000 besökare årligen är Malmö museum södra Sveriges största och mest besökta museum utanför Stockholm. Malmö museum omorganiserar sin verksamhet och inrättar ett antal nya tjänster samtidigt som verksamheten breddas genom nya Wisdome Malmö. Sammantaget innebär detta en kraftig utveckling och positionsförändring för Malmö museum som museum, science center och besöksmål i staden och regionen. Resultatet blir en utvecklad verksamhet och organisation väl anpassad för sin samtid och medborgarnas efterfrågan och förväntningar på Malmö museum.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar där Malmö museum är en del av Kulturförvaltningen. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 
Information om tjänsten
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.


Tidplan för rekryteringen

Urval kommer att ske under vecka 35 efter att sista dagen för att ansöka passerat den 25 augusti. Första och andra intervjuer till tjänsten kommer därefter att genomföras under september.

Ansök nu

Byggledare till stadsfastigheter

Byggledare
Läs mer Jul 23
Nytt
Ref: 20241430

Arbetsuppgifter
Malmö utvecklas i snabb takt, det är många som vill bo i, verka i och besöka vår stad. På stadsfastigheter ansvarar vi för stadens lokalförsörjning. Vi förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Projektenheten har uppdraget att driva byggprojekt, och vi är involverade från idéstadiet hela vägen fram till överlämning av den färdiga byggnaden till lokalnyttjaren och fastighetsförvaltaren. Projektenheten söker nu två byggledare!

Detta är en ny roll på stadsfastigheter och som byggledare kommer du att arbeta i nära samarbete med och på uppdrag av byggprojektledare för att medverka till att byggproduktionen utförs i enlighet med beställarens krav. Vid kortvarigt behov ska du som byggledare även kunna driva byggprojekt. Konkreta arbetsuppgifter varierar mellan olika byggprojekt men kan t.ex. innebära att hålla i eller föra anteckningar från byggmöten, följa upp kostnader, betalningsplan och tidplan, hantera frågor/svar och samordna besiktningar. Byggledaren förutses vara delaktig i Stadsfastigheters fortlöpande interna utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som civilingenjör eller högskoleingenjör om minst 180 hp eller annan motsvarande utbildning som kan prövas likvärdig alternativt lång erfarenhet som prövas likvärdig. Utbildning som Bas-P, Bas-U och/eller kontrollansvarig enligt PBL är meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha minst 8 års dokumenterad erfarenhet inom byggbranschen, exempelvis som arbetsledare, platschef eller liknande. Du har även dokumenterad entreprenadjuridisk kompetens och erfarenhet samt relevant bygg- och fastighetsteknisk kompetens och erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift är krav för tjänsten. Det är en fördel om du har erfarenhet av upphandling av entreprenader enligt lagen om offentlig upphandling samt om du har goda kunskaper i miljö/hållbar utveckling, kvalitet, arbetsmiljö.

Som byggledare hos oss har du många kontaktytor, det är därför viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med byggprojektledaren och mycket av arbetet består av byggnadsteknisk administration. Det krävs att du som byggledare har god kommunikativ förmåga. Du behöver även ha en god förmåga att analysera information och göra rationella bedömningar baserat på den tillgängliga informationen. Det är en självklarhet för dig att leverera resultat med kvalitet på utsatt tid och inom givna ekonomiska ramar.

 

Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 190 anställda förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov.
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Ansök nu

Kommunikatör - Miljöförvaltningen , Malmö stad

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 28
Ref: 20241437

Arbetsuppgifter
Nu söker miljöförvaltningen en kommunikatör med fokus på kommunikation som ska engagera och involvera fler i Malmös klimat- och miljöarbete. Hos oss får du jobba både strategiskt och praktiskt i en omväxlande vardag. Vi är ett prestigelöst gäng som hjälps åt med det mesta. Är du duktig på kommunikationsplanering, webb, sociala medier och att formulera budskap? Vill du dessutom jobba med klimat, miljö och hållbar utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Ditt huvuduppdrag är att planera, samordna och praktiskt arbeta med kommunikationen i Malmö stads arbete med att nå målen i miljöprogrammet. Tjänsten har ett särskilt fokus på kommunikation som ska engagera och involvera fler i Malmö stads klimat- och miljöarbete.

I arbetsuppgifterna ingår kommunikationsplanering, att stötta chefer och projektledning i kommunikationsfrågor, samordna kommunikationsinsatser, planera och producera innehåll till webb och sociala medier, samt ta fram koncept för kommunikation och producera kommunikationsprodukter på förvaltningen eller i samarbete med extern byrå.

Malmöbornas engagemang är en nödvändighet om vi ska nå klimat- och miljömålen. Därför arbetar vi för att skapa förutsättningar för Malmöborna att delta och göra skillnad i klimat- och miljöarbetet. I det arbetet är kommunikation ett viktigt verktyg och här kommer du vara med och driva och samordna.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen i medie- och kommunikationsvetenskap, strategisk kommunikation eller motsvarande, av arbetsgivaren bedömd som likvärdig, utbildning.

Du är en kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska. Du har erfarenhet av att driva kommunikationsprojekt, gärna i en kommun, en större organisation eller i projekt, där du har jobbat med att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser.

Du växlar enkelt mellan strategiskt och operativt arbete och är van vid att skapa innehåll för webb och sociala medier. Du ska ha grundläggande kunskaper i Adobe Creative Suite. Erfarenhet av att arbeta med Linkedin och Metas plattformar är meriterande.

Vi söker en prestigelös person som har lätt för att tänka helhet och samarbeta och som kan skapa och etablera kontaktnät. Du är en initiativrik och tydlig kommunikatör som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsområden och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

 

Om arbetsplatsen
Kommunikationenheten på miljöförvaltningen består av åtta medarbetare med uppdrag att kommunicera Malmö stads klimat- och miljöarbete. Vi är ett prestigelöst arbetslag som samarbetar, delar idéer och hjälps åt med det mesta. Vi arbetar både strategiskt och praktiskt med intern och extern kommunikation. Det innebär att vi tillsammans planerar, utvecklar, samordnar, kvalitetssäkrar och följer upp förvaltningens kommunikationsarbete.

Miljöförvaltningen leder och samordnar Malmö stads miljöarbete. Genom tillsyn och kontroll enligt miljöbalken och livsmedelslagen arbetar vi för en säker miljö som inte är skadlig för människors hälsa. Vi tillvaratar miljöintressena i samhällsplaneringen, samordnar Malmö stads miljöprogram och driver arbete för hållbar utveckling i kommunen. Vi ansvarar för kommunens energi- och klimatrådgivning samt arbete med Fairtrade City. Med tillsyn, rådgivning och strategiskt miljöarbete arbetar vi för att Malmö ska bli en hållbar stad.

Vi sitter på Bergsgatan 17 i Malmö, ett stenkast från station Triangeln och Möllevången. Tjänsten är ett vikariat på heltid. Varmt välkommen med din ansökan! 

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 

Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat fram till och med 30 juni 2025
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse

Kontaktpersonerna finns tillgängliga enligt följande:

Malin Sandström, Kommunikationschef: Fram till och med 5 juli samt från och med 15 augusti

Rasmus Fredriksson, Saco: Fram till och med 5 juli samt från 12 augusti

Övrigt
Malmö stad har tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.

Ansök nu

Malmö stad söker en enhetschef till hållbarhetsenheten

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jul 12
Ref: 20241543

Till Fastighets- och gatukontorets nybildade enhet för hållbarhetsarbete, rekryterar vi nu en enhetschef. Vi söker dig som är en god chef och ledare med gedigen kompetens inom verksamhetsområdet och med en välutvecklad förmåga till samarbete och samverkan.

Arbetsuppgifter

Som stadens fastighetsägare är det på Fastighets- och gatukontoret som genomförandet av många av stadens hållbarhetsmål genomförs och verkställs. Vi bygger och utvecklar stadens mark och infrastruktur, förvaltar mark och byggnader, och aktiverar stadens mark. I allt detta är hållbarhetsarbetet en viktig ledstjärna.

På hållbarhetsenheten arbetar miljö- och vattenspecialister, strateger och utvecklingssamordnare med social och ekologisk hållbarhet. Din viktiga uppgift blir att utveckla förvaltningens markmiljöfunktion, samt utveckla arbetssätten för förvaltningens hållbarhetsarbete. En del i detta blir att utveckla och implementera hållbarhetsstrategier.   

Du kommer att ha ett helhetsfokus så till vida att enheten förväntas möta hela förvaltningens behov inom området och utgöra en tydlig expertisfunktion för förvaltningens arbete med miljöfrågor och hållbarhet. Du kommer agera rådgivande stöd till förvaltningens ledning och politiker i miljö- och hållbarhetsfrågor och ansvara för sakinnehållet vid uppföljning och rapportering av hållbarhetsmål.

Din enhet möjliggör genomförandet av politiska mål och infriar förvaltningsledningens ambitioner på området. Du är nära det operativa i din chefsroll för att kunna uppnå verksamhetsmål, men har samtidigt förmågan att kunna arbeta på en strategisk nivå och är bekväm med att röra dig mellan dessa sammanhang. Detta gör du i nära samarbete med verksamheten och med stabsfunktionerna.

En viktig del i rollen blir även att samverka med externa parter, så som myndigheter, företag och ideella organisationer i syfte att driva hållbarhetsarbetet framåt och du kommer också ansvara för utbildning och information till chefer och medarbetare inom området.

Som enhetschef har du fullt personal-, budget och arbetsmiljöansvar. Du planerar utifrån beslutade mål för avdelningen och enheten och leder och fördelar arbetet i syfte att stötta medarbetare och förvaltningen på bästa sätt genom att tillhandahålla kunskap, kompetens och resurser. Du driver verksamheten framåt genom samverkan och samarbete och genom att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetarna. En viktig del i ledarskapet blir att skapa en gemensam kultur och agenda och utveckla arbetssätten tillsammans med medarbetarna och övriga organisationen med syfte att åstadkomma ytterligare framdrift i hållbarhetsfrågorna på förvaltningen.

Du rapporterar till avdelningschefen på Fastighetsavdelningen.

Kvalifikationer

Du är en person med stort intresse och engagemang för hållbarhetsfrågor, där du med handlingskraft och initiativförmåga, driver utvecklings- och förbättringsarbete med starkt fokus på att nå uppsatta mål. Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att identifiera och hantera utmaningar effektivt. Du har kännedom om miljölagstiftning, PBL och annan relevant lagstiftning, samt kommunala beslutsgångar.

Du besitter goda kommunikativa egenskaper och är en lyhörd, inspirerande och inkluderande ledare, som förmår motivera och engagera dina medarbetare, där din goda samarbetsförmåga också gör att du kan bygga nätverk, samverka över organisatoriska gränser, samt skapa och vidareutveckla goda relationer. Du är anpassningsbar och öppen för förändringar med en förmåga att arbeta i en dynamisk miljö, där du klarar att växla mellan det strategiska och mer operativa.

Din utbildningsbakgrund är med fördel som ingenjör inom miljövetenskap, hållbar utveckling, stadsplanering alternativt med liknande utbildningsbakgrund, som vi bedömer som relevant och kvalificerande för tjänsten.

Du innehar åtminstone 5 års erfarenhet från en tjänst som innefattat aktivt arbete med hållbarhetsfrågor - som med fördel kan ha varit inom offentlig verksamhet – och du innehar därtill gedigen och väldokumenterad chefs- och ledarerfarenhet.

Du är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att leda större, mer komplexa projekt och arbetsgrupper inom miljöområdet och det likaså meriterande om du har genomgått chefs- och ledarskapsutbildningar.

Om arbetsplatsen

På fastighetsavdelningen arbetar drygt 60 kompetenta och dedikerade medarbetare. Vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal, samt förmåner som friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling med mera.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv.  Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i.

Läs mer om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Antal tjänster: 1

Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov

Ansök nu