Malmö: Projekt Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projekt Controller i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom områdena industri, energi- och infrastruktur. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Vi vill tillsammans med våra kunder skapa värde och en bättre värld, nu genast och för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
AFRY har en lång och framgångsrik historia inom energibranschen, och vår Division Energy är stolt över att erbjuda en omfattande portfölj av tjänster inom produktion, distribution och lagring av energi.
Som konsulter och rådgivare hjälper vi beslutsfattare, energiföretag, industriaktörer, byggherrar, finansiärer och slutanvändare att definiera lämpliga åtgärder under alla steg i energiomställningen. Vi strävar efter att vara ledande inom Clean Energy-konceptet, vilket innebär en övergång till ren, förnybar och hållbar kraft- och värmeproduktion.
Innovation, ständigt lärande och utveckling – För oss är det inte bara roligt och inspirerande, utan också nödvändigt, att varje dag bli lite bättre och vara innovativa och kreativa för att hitta nya lösningar. Vi lyckas med detta genom att vara nyfikna och prestigelösa, samt genom att ha en trygg företagskultur där vi vill säga vad vi tycker och genom att ha stöttande chefer och kollegor.
Vi söker nu efter en affärsorienterad och engagerad Projektcontroller som vill vara del av ett team som strävar att göra en skillnad. Om du är en person som älskar att dyka djupt in i detaljerna, men också kan se den större bilden, då är detta rollen för dig.
Som Projektcontroller kommer du att vara en nyckelspelare i vårt team, med att:
• Skapa framgångsrika projektleveranser. Genom ett nära samarbete med våra uppdragsledare och projektledare bidra till att säkerställa att våra projekt levereras inom budget och tid.
• Navigera i ekonomiska landskapet: Du kommer att bistå uppdragsledare och styrgruppen med att analysera lönsamheten för uppdraget, bevaka ekonomiska risker och flagga avvikelser.
• Upprätthålla integritet: Du kommer att ansvara för att siffror är korrekta och en tydlighet råder i ekonomiska rapporter, dagboksfiler och annan ekonomisk redovisning internt och gentemot kunden. Din noggrannhet kommer att bidra till att upprätthålla förtroendet för vårt team och våra kunder.
Kravspecifikation
Med en Master eller Bachelor inom ekonomi eller ingenjör, har du ett skarpt sinne för affärer, siffror och människor. Du har redan 1-2 års erfarenhet av ekonomiskt arbete och dataanalys. Du är lika bekväm med att arbeta på svenska som på engelska, och du har god kunskap i Excel och vana i att arbeta i affärssystem.
Din personlighet är mycket viktig då vi, för att lyckas i rollen som projektcontroller, vet att du behöver vara en god kommunikatör som har lätt för att nå fram och interagera med olika människor. Struktur och ordning är självklart samt vana av att arbeta med mycket analys. Vi tror också att du är en driven problemlösande, positiv lagspelare som gillar att ha kul på jobbet!
Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha en stark förståelse för projektledning och finansiell planering. Du bör också ha förmågan att arbeta självständigt och i team, och ha en stark känsla för detaljer och organisation. Vi värdesätter en person som är kommunikativ, har god presentationsförmåga och kan arbeta effektivt i ett team.
Ytterligare information
På AFRY är vi många som är passionerade, inte bara på jobbet utan även på fritiden. Vi tror nämligen att om du har roligt i livet presterar du bättre! Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete.
Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation.
Därför passar vi på att redan här nämna några av de förmåner du erhåller om du börjar hos oss:
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss!
Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm.

Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det!
Varmt välkommen att kontakta mig vid frågor eller funderingar
Recruitment Partner jelena.katz@afry.com
Sista ansökningsdag 31/8 2024. Välkommen med din ansökan!
Läs mer om oss här: http://www.afry.com
Making Future.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Controller

Nedan visas andra jobb i Malmö som Controller.

Controller för nordiska marknaden - 1KOMMA5° Malmö

Läs mer Jan 22
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5.
1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemetHeartbeat.
Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades tillUnicornredan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin.
Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus.

Om rollen Vi söker en driven och affärsnära Controller. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en härlig atmosfär i ett kraftigt växande företag. I rollen kommer du ansvara för stora delar av den finansiella rapporteringen och internredovisningen på den nordiska marknaden samt ha ett helhetsansvar för den danska redovisningens regelefterlevnad och träffsäkerhet. Du kommer ständigt utmanas och utvecklas kring möjligheterna med koncernens rapportering och den finansiella rapporteringens vikt för bolagets långsiktiga positiva utveckling.
I rollen kommer du utveckla och underhålla stora delar av koncernens finansiella processer och rapportering. Rollen är bred och innehåller flera olika arbetsuppgifter och utvecklingsmöjligheter för rätt person. Du kommer rapportera till Nordens CFO men arbeta och samverka tillsammans med den nordiska ledningsgruppen. Rollen är placerad i Hyllie, Malmö men kan innebära en del resande.
Arbetsuppgifter
Säkerställa att alla nordiska bolag uppfyller 1KOMMA5:s standard kring redovisning, rapportering och finansiella processer
Arbeta tillsammans med både intern och extern redovisningspersonal inom Norden
Stötta dotterbolagen i frågor relaterade till redovisning och rapportering
Framtagande, kvalitetssäkring & analys av rapporter & KPI:er
Upprättande av månadsbokslut & koncernavstämningar
Stötta CFO med den dagliga operationella driften


Vi söker dig som
Vi söker dig som tidigare har arbetat med controlling och redovisning och känner dig redo att ta nästa steg i karriären. Du ska vara prestigelös och trivas i en entreprenöriell miljö med snabba förändringar.
I rollen kommer det krävas att du har god datorvana, är effektiv i excel och van att arbeta med olika system. Du ska snabbt kunna sätta dig in nya miljöer och situationer. Du besitter bred kunskap gällande lokala krav på redovisning i Danmark.
Vi tror att du
Tidigare har arbetat med redovisning gentemot den danska marknaden
Besitter god kunskap och förståelse kring redovisning & controlling
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift på en professionell nivå
Besitter en bred analytisk förmåga
Värdesätter kvalitet, detaljer och träffsäkerhet
Har god datorvana och behärskar excel

Meriterande
Kunskap och erfarenhet kring koncernredovisning
Arbetat i E-conomics
Behärskar det danska språket
Erfarenhet av externredovisning på den svenska marknaden


Övrigt:
START: Omgående PLATS: Hyllie, Malmö OMFATTNING: Heltid

1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

Ansök nu

Head of Internal Control

Läs mer Okt 22
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 415 anställda och omsätter ca: 1,6 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare.
Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se

Head of Internal Control
Aimpoint är ett starkt växande företag med en spännande framtid där högsta kvalitet och miljömässiga hållbarhet står högt upp på vår agenda.
Om tjänsten
Rollen för internkontroll är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga och att lagar och förordningar följs. Positionen innebär att utveckla, implementera och övervaka interna kontrollsystem och processer för att minimera risker och förbättra verksamhetens effektivitet.
Ansvarsområden
Utveckling och implementering av kontroller: Skapa och införa interna kontrollsystem för att säkerställa regelefterlevnad och effektiv verksamhet.
Övervakning och utvärdering: Regelbundet övervaka och utvärdera effektiviteten av de interna kontrollsystemen och föreslå förbättringar.
Riskhantering: Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka organisationens mål och verksamhet.
Rapportering: Förbereda och presentera rapporter om interna kontrollers effektivitet för ledningen och andra intressenter.
Revision och granskning: Samarbeta med interna och externa revisorer i granskningen av extern och intern regelefterlevnad, interna kontroller och säkerställa att rekommendationer implementeras.
Utbildning: Utveckla och genomföra utbildningsprogram för att höja medvetenheten om internkontroll och säkerställa att alla medarbetare förstår deras roll i kontrollprocessen.

Kvalifikationer
Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi (inriktning redovisning eller ekonomistyrning).
Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet inom internkontroll, revision eller riskhantering.

Kompetenser:
Stark analytisk och problemlösningsförmåga
Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Goda kunskaper i relevant programvara och system för internkontroll

Färdigheter
Detaljorienterad: Förmåga att noggrant granska och analysera data, system och processer.
Förändringshantering: Erfarenhet av att leda och hantera förändringar inom organisationen.
Etik och integritet: Hög grad av etik och integritet i alla aspekter av arbetet.


Vi söker dig som vill vara med oss på resan och för att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande samt trivs i en snabbrörlig och samarbetsorienterad miljö. För att trivas i rollen har du ett affärsmässigt förhållningssätt där du strukturerar och driver dina processer framåt.
Vi drivs av våra värderingar Performance, Innovation och Commitment! – Det tror vi att du också gör!

Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet.
Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta:
HR Senior Recruiting Specialist - Joacim Larsson Joacim.larsson@aimpoint.com
Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer på vår hemsida.
Du söker tjänsten via vår karriärhemsida.
Var med på vår resa - Aimpoint AB
Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Document Controller(62381)

Läs mer Feb 6
Are you a customer focused professional with proficient stakeholder coordination skills? We are looking for those who are organised and focused on sustainable energy solutions. If you have previous administrative or technical documentation background, we would like to hear from you!


Region NCE > Customer Project Execution, NCE > Document Controlling Central, North/West


Vestas Northern & Central Europe is a sales business unit that covers Scandinavia, the UK, Ireland, Poland, the Baltics, Germany, Benelux, and Eastern Europe. We handle Sales, Project, Installation, and Service of wind farms across these regions. Our goal is to be the distinguished business unit within Vestas and to make Vestas Northern & Central Europe the best place to work.
Join us as a Documentation Controller. In this role, you will establish the documentation structure according to customer contracts for your assigned projects. You will monitor and coordinate the documentation process, ensuring the delivery of high-quality documentation packages to customers. Additionally, you will be involved in the handover of projects from Construction to our Service Department.


Responsibilities
Participating in project core teams.
Identifying customer documentation requirements, including scope, delivery time, format, and country-specific needs.
Attending customer meetings.
Supporting the creation, management, and administration of documentation according to regulations and contractual agreements for all installed wind turbines.
Providing motivated and collaborative support to the project team.
Ensuring the financial completion of projects.
Complying with relevant regulations and contractual agreements.



Qualifications
Commercial or technical education.
Experienced in a similar role.
Experience working in an international environment.
Proficient in both written and spoken English.



Competencies
Solid communication skills for interacting with stakeholders, suppliers, and partners.
Basic technical knowledge with a focus on commercial and administrative aspects.
Customer-oriented with solid time management skills.
Proficient in planning and coordination.
Responsible, with practical decision-making skills and attention to detail.
Agile, steady, and team-oriented when working with colleagues.
High level of safety awareness.



What we offer
Vestas is a global leader in the rapidly growing wind energy industry. We take pride in contributing to a sustainable future. In this role, you will engage in large projects and develop both professionally and personally through interactions with diverse stakeholders and colleagues worldwide. Our Project Department consists of skilled and focused team members who are committed to wind energy. We create a supportive atmosphere where everyone is ready to help.


Additional Information
The role will be based in Malmö, Sweden
Expected travel: approximately 10 travel days per year
Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date. Please be advised to apply on or before 06/03/2025.
You can apply online by clicking on the "Apply Online" button at the top or bottom of this page.

Ansök nu

Senior Cost Controller till Arjo i Malmö

Läs mer Feb 4
Om Arjo

På Arjo jobbar drygt 6 000 personer i 31 länder över hela världen med att hjälpa vårdgivare, vårdpersonal och anläggningschefer att erbjuda bästa tänkbara vård i en säker och stimulerande arbetsmiljö. Vi är fast beslutna att möta deras höga krav på kvalitet och effektivitet, och vår egen förväntan på att skapa bättre hälsoresultat.

Vår kultur bygger på mångfald, rättvisa och inkludering, vilket speglas i Arjos Hållbarhetsramverk 2030 samt Arjo Guiding Principles och Leadership Behaviors. Vi har en hög medvetenhet kring hållbarhet och tar ett aktivt socialt ansvar i de samhällen där vi är verksamma.

För mer information om Arjo: www.arjo.se

Du, som äntligen hittat rätt i dina arbetsuppgifter, men som ändå eftersträvar en liten förändring. Välkommen! Arjo söker dig, du som är senior i din roll som Cost Controller, och som vill ta med dig dina erfarenheter till ett nytt sammanhang. Här får du jobba med precis det du vill fast på ett nytt spännande bolag.

Välkommen till bolaget som står för något bra. En fin produkt och en fin tanke som genomsyrar hela organisationen och dess kultur. Här hjälps man åt. Här vill man bidra.

Ta chansen att vara med och utveckla Arjos ekonomifunktion med målet att jobba mer globalt. Du erbjuds en tjänst med många kontaktytor där du tar ägandeskap i kostnadsuppföljning för att säkerställa medvetenhet både lokalt och globalt.

Du rapporterar till Johan, Director Finance HQ som är en stöttande ledare och som ger frihet under ansvar. Rollen är placerad på Arjos huvudkontor i fina lokaler ett stenkast från centralstationen i Malmö och du blir en del av ett fint team på 6 personer samt redovisningsteamet som du också har mycket kontakt med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för prognos och budgetprocessen för dina områden samt uppföljning av faktiska kostnader, avvikelseanalys och rapportering
• Controlling för centrala funktioner så som Finans, HR, Marketing i nära samarbete med avdelningschefer och medlemmar ur Arjos ledningsgrupp bland annat VD och CFO.
• Ad- hoc analyser samt rapportering till styrelse, ledning och andra koncernfunktioner
• Ansvara för OPEX rapporteringsstruktur för att effektivisera processen
• Delaktig i samt driva projekt relevanta för ditt område

Har vi fångat ditt intresse?

Vi söker efter dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har gedigen erfarenhet inom Controlling i en roll med stort kostnadsfokus, och du trivs med det. Du är analytisk och van vid många kontaktytor, gärna i en internationell miljö. Engelska behärskar du i tal och skrift och Excel kan du på dina fem fingrar. Här värdesätts din analytiska förmåga i kombination med att smidigt kunna ta dig fram i organisationen och snabbt skapa förtroende. Även din hjälpsamma sida kommer väl till pass på Arjo.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Arjo med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 070–6555730 eller johanna.andersson@mpya.se alternativt Per Cato 070-3009729 eller per.cato@mpya.se

Ansök via www.mpya.se

Ansök nu

Manager or Senior Manager to Deal Advisory - Transaction Services (Malmö)

Läs mer Jan 24
KPMG Deal Advisory in Sweden employs over 200 enthusiastic professionals with diverse academic backgrounds and is a leading provider of M&A services both in Sweden and globally. We are expanding and seeking a Manager or Senior Manager with experience in due diligence, controlling, or audit who is eager to enhance their analytical skills in a deals-oriented environment.

Our services cover mergers and acquisitions, due diligence, valuation services, capital markets advice and restructuring. As one of the leading Deal Advisory businesses in Sweden, we have advised on a number of the largest transactions within the Swedish and Nordic marketplace with large corporates, private equity and government clients.


Our team in Malmö and Gothenburg comprise approx. 20 experts and is a fully integrated part of KPMG Deal Advisory. The Deal Advisory South & West team has a full-service offering, supporting Swedish and global clients with M&A Advisory, Transaction Services as well as Valuation. Due to significant growth, we are looking for a Manager or Senior Manager specializing in Transaction Services (financial due diligence).


About us and the roleFinancial due diligence is a comprehensive analysis of a company's financial history and risks, conducted during a transaction process in order to ensure an accurate understanding of the company's true financial position and value.


As a Manager/Senior Manager within Transaction Services, you will be responsible for the execution of Financial Due Diligence projects and are expected to take end-to-end responsibility for the delivery of both larger and smaller projects (proposals, engagement formalities, risk process, project management, quality assurance, reporting, SPA, etc.), by balancing the needs/requests of the client, your team, internal stakeholders, and the project's financial outcomes. You will work in close collaboration with the Lead Partner to ensure the successful delivery of projects.


You are also expected to contribute to the promotion of other Deal Advisory services to the clients you work with.
You are responsible for managing relationships with the target company and are the daily contact with the client, while keeping the responsible partner updated as needed.


The position is either based in Malmö or Gothenburg.

We offer a competitive compensation package and an important work-life balance approach to the work we do. Take advantage of working in a dynamic environment with engaged and dedicated colleagues. We apply a hybrid approach to our workplace where it is possible to work both from our offices and from distance. Our standard package includes 6 weeks paid holiday, generous employer pension contributions through collective bargaining agreements, various health and wellness benefits, and more!

To be successful in this role, we believe that you have

- 4-8 years of due diligence experience, or, candidates with a corresponding amount of experience from controlling and/or audit who want to expand their analytical skills in a deals-oriented environment.
- An analytical and critical mind-set
- Experience from leading projects
- An entrepreneurial drive and who are open for new challenges
- Excellent verbal and writing skills in English
- You are a team player with good collaboration skills and share our view that our common drive, different perspectives and diversity together create the best solutions for our clients.

Want to make a difference together with us?
If you are ready to make a difference with us, we invite you to apply online as soon as possible. We welcome applicants from diverse backgrounds and experiences. Please attach your CV and a motivation letter.


You are welcome to contact Anton Hansson, Manager, at anton.hansson@kpmg.se or +46 70 3406318, or Pierre Heneen, Partner, at pierre.heneen@kpmg.se for any questions.

We look forward to receiving your application!


At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms.

We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från AFRY AB .

Anbudssamordnare

Byggnadskalkylator/Anbudsingenjör
Läs mer Feb 10
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av AFRY:s spännande framtid och omställningen till ett mer hållbart samhälle?
Som anbudssamordnare hos oss kommer du att ha en central roll i regionens anbudsarbete. I nära samarbete med regionens affärsutvecklare och anbudsansvariga kommer du att samordna både singel disciplinära och komplexa multidisciplinära upphandlingar i olika upphandlingssystem och administrera förfrågningar i CRM-system. Du kommer att bevaka upphandlingar, hantera förfrågningar, sammanställa anbudsmaterial och administrera dokumentation gällande anbudsarbetet inom vår region. I rollen ingår även att ta fram sammanfattande underlag till berörda parter, ta fram företagsdokument, lämna in anbud och bevaka tilldelningsbeslut. Du är spindeln i nätet, sammankallar möten och säkerställer att alla detaljer är på plats för att vi ska kunna leverera anbud med högsta kvalitet. Vid större förfrågningar inom regionen kommer du att vara kontaktperson gentemot andra regioner inom företaget och du kommer ha ett brett nätverk i organisationen. Vid behov kommer du även att bistå regionen med administrativt stöd. Varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att påverka.
Kravspecifikation
Vi söker dig som är modig, engagerad och en riktig lagspelare. Du trivs med att ta egna initiativ och har förmågan att hantera flera projekt parallellt. Din noggrannhet, kommunikationsförmåga och ditt driv att möta deadlines gör dig till en viktig tillgång för oss. Du har en naturlig förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska, och du är van vid att leverera under tidspress.
Vi tror att du är resultatinriktad, arbetar metodiskt och strukturerat, har lätt för att samarbeta samt är van att ta ledarrollen i arbetsprocessen med anbud. Du har flera års relevant erfarenhet för rollen. Där det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar. Affärsmässighet och förmågan att se affärer samt erfarenhet som kalkylator eller liknande hos entreprenör är meriterande. Likaså kunskap om CRM-system och entreprenadjuridik är bra att ha med sig. För att vara aktuell för denna tjänst bör du ha en avslutad och relevant gymnasieexamen eller högre utbildningsnivå.
Erfarenhet av anbudsprocesser är ett stort plus, men vi värdesätter framför allt ditt engagemang, dina personliga egenskaper, goda samarbetsförmåga och vilja att utvecklas tillsammans med oss. På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker!
Ytterligare information
Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna och hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.
Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.
Sista ansökningsdag är den 16 mars 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktuppgifter för frågor:

Sektionschef, Business support, Jenny Icosti Pålsson 0722-47 36 75 jenny.palsson@afry.com
Marknadsområdeschef, Marknadsområde Upper South, Viktoria Carlsson 010-505 19 25 viktoria.carlsson@afry.com
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Mekanikkonstruktör AFRY

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Feb 7
Vi söker en mekanikkonstruktör som vill bli en del av team AFRY. Vi är ett innovativt företag som ständigt strävar efter att driva tekniska framsteg inom vårt område och vill nu utöka vårt team med en engagerad och driven medarbetare.
Som konstruktör hos oss får du en central roll där du bidrar till utveckling och optimering av våra designlösningar. Du kommer att arbeta med avancerade infrastrukturprojekt och använda din expertis inom Sigmaxim och PTC Creo för att skapa effektiva arbetsmetoder och hållbara tekniska lösningar. I rollen ingår även att utveckla CAD-metodiker för att förbättra våra interna arbetsflöden.
Arbetet innebär att skapa 3D-modeller och designlösningar för komplexa infrastrukturprojekt, delta i utvecklingen av CAD-metodiker för att förbättra och standardisera arbetsflöden, samt bidra till teknisk innovation genom att använda de senaste CAD-verktygen. Du kommer att samarbeta med projektledare och ingenjörer för att säkerställa att designlösningarna är både effektiva och hållbara, samtidigt som du arbetar för att optimera designprocesser och säkerställa att de uppfyller relevanta standarder och krav.

Ansök nu

Anbudssamordnare

Systemadministratör
Läs mer Feb 7
Vårt affärsområde Buildings är med 1500 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.   
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av AFRY:s spännande framtid och omställningen till ett mer hållbart samhälle? 
Som anbudssamordnare hos oss kommer du att ha en central roll i regionens anbudsarbete. I nära samarbete med regionens affärsutvecklare och anbudsansvariga kommer du att samordna både singel disciplinära och komplexa multidisciplinära upphandlingar i olika upphandlingssystem och administrera förfrågningar i CRM-system. Du kommer att bevaka upphandlingar, hantera förfrågningar, sammanställa anbudsmaterial och administrera dokumentation gällande anbudsarbetet inom vår region. I rollen ingår även att ta fram sammanfattande underlag till berörda parter, ta fram företagsdokument, lämna in anbud och bevaka tilldelningsbeslut. Du är spindeln i nätet, sammankallar möten och säkerställer att alla detaljer är på plats för att vi ska kunna leverera anbud med högsta kvalitet. Vid större förfrågningar inom regionen kommer du att vara kontaktperson gentemot andra regioner inom företaget och du kommer ha ett brett nätverk i organisationen. Vid behov kommer du även att bistå regionen med administrativt stöd. Varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att påverka.

Ansök nu

Konsult till Supply Chain Management

Logistikingenjör
Läs mer Feb 7
Vi söker dig som är en genuin lagspelare och brinner för Supply Chain Management och vill utvecklas med oss och våra kunder! 
AFRYs Business Unit Supply Chain Management består av engagerade konsulter inom logistik, produktion och inköp. Nu vill vi expandera vår verksamhet med ytterligare en konsult till Skåne.
Med vår samlade erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder med uppdrag och projekt inom Supply Chain Management. Uppdragens karaktär varierar beroende av kundens utmaning och frågeställning, det ena uppdraget är inte det andra likt. Våra engagemang täcker bland annat djupare analyser, framtagning av kravspecifikationer och upphandlingar till rådgivning vid implementering och verksamhetsförändringar.  
Som supply chain-konsult kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande:
Operativ och strategisk produktionsplanering
Projektlogistik (strategi, implementering och genomförande)
Layout- och materialflödeanalys
Operativt och strategiskt inköp
Kravställning, inköp och implementering av affärssystem (ex. ERP/WMS)

En stor nyfikenhet och förmåga av att dela med sig av sina kunskaper till kunder och kollegor är viktiga delar av kulturen i vårt team. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete där även affärsutveckling blir en naturlig del i ditt arbete. Du kommer också tillsammans med våra engagerade och kompetenta medarbetare, att arbeta för att fortsätta utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större helhetsåtaganden inom Supply Chain Management!

Ansök nu

Process Engineer Food - eager to learn and grow in the role

Livsmedelsingenjör
Läs mer Feb 5
Our Business Area Food & Pharma is a prioritized area within AFRY, with competence primarily within the Food & Life Science sector. We are working in different countries, to help our customers re-adjust to a sustainable future,?new demands, and to build completely new facilities, which in the long run will improve people's health and standard of living!? 
At AFRY we have an inclusive and open culture, where we want everyone to feel comfortable bringing their whole self to the table. We believe in the power of differences and have a strong team-spirit. We share ideas, challenge and support each other and try to bring out the best in each other. We value?competence development. In our AFRY Academy you will find a broad?platform of interesting educations.?  
We?offer you a work environment, where freedom and responsibility are key words. Work-life balance is important to us. We offer a competitive benefit package when it comes to pension solutions, vacation, wellness contribution, parental leave, social activities for our employees (membership in Club AFRY), beneficially priced cabins and much more. Of course, we have collective agreements. 
Are you an Process Engineer ready to grow and develop together with our customers in the food industry?
Then you might be our new colleague in our Food team in Malmö!
Within our business area Food, we are a devoted process team, working with our customers in the region and sometimes internationally. Our customers appreciate our excellence within the food segment and we are trusted a variety of interesting projects, such as developing, building and commissioning plants. 
We are a team of curious Project Managers and Process Engineers working together with customers within the food industry. You will belong to our Malmö office, but work in customer projects in Sweden and could also be around the globe.
As Process Engineer you will grow and develop within areas such as:
Concept studies
Process optimization
Project management
Inhouse projects as well as projects in our customer's organization
Design parts of as well entire processes 
Procurement of material
Planning and documentation  

The role can also include Technical Project Leader assignments for more experienced Process Engineers.

Ansök nu

Test Automation Engineer

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Feb 6
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Om rollen
Är du en detaljorienterad person som vill arbeta med några av de mest talangfulla ingenjörer i världen?
Vi förstärker vårt team i Malmö med nya stjärnor för att arbeta med några av de mest innovativa och högteknologiska företagen i regionen. AFRY jobbar med ett brett spektrum av externa projekt, där vi utvecklar produkter för både nationella och internationella kunder. Här får du vara med och leverera storskaliga lösningar till flera olika branscher.
I rollen som Test Automation Engineer får du möjlighet att arbeta med testautomation i varierande uppdrag. Du kommer bland annat att höja automatiseringsgraden genom att implementera och vidareutveckla testautomatiseringslösningar och testfall hos våra kunder. Dessutom bidrar du med nya idéer och angreppssätt för att testa ännu mer effektivt.
I vår sektion får du en arbetsplats med stark teamkänsla och samarbete. Vi är ett prestigelöst, engagerat team som värdesätter gemenskap och kunskapsutbyte. Vår kultur präglas av transparens och öppenhet, där vi stöttar varandra och skapar en trivsam arbetsmiljö. På AFRY har du alltid ett stort nätverk av kompetens runt hörnet.
Vi arbetar hos kund 3–5 dagar per vecka, vilket ger en varierad vardag med teknisk utveckling och nära samarbete med kunder och kollegor. På kontoret i Malmö tar vi vara på möjligheten att umgås – vi stärker teamkänslan genom gemensam frukost, fika och regelbundna teamaktiviteter, och ser fram emot att njuta av vår takterrass för grillkvällar och afterwork när våren börjar titta fram.


Kravspecifikation
Minst 5 års erfarenhet av testautomatisering
Avklarad högskoleutbildning om minst 3 år inom ett relevant område
Erfarenhet av automatiseringsverktyg såsom Selenium, SoapUI eller liknande
Programmeringskunskaper i Java, JavaScript, Python eller liknande
Certifiering: ISTQB Certified Tester Foundation
För denna tjänst krävs mycket goda kunskaper i svenska samt engelska, i både tal och skrift för att uppfylla kundens krav. Uppdragen för denna tjänst kommer huvudsakligen vara i säkerhetsklassade roller.

Vi söker dig som har ett öga för detaljer, trivs med att arbeta både självständigt och i team, och gärna tar ansvar för att driva projekt framåt. Hos oss får du möjlighet att utveckla dina färdigheter och bidra med din problemlösningsförmåga, ditt analytiska tänkande och din erfarenhet av att hantera och rapportera testresultat på ett tydligt och strukturerat sätt. Vidare är det önskvärt om har en god förmåga att samarbeta med tvärfunktionella team, delta i och bidra till tekniska diskussioner, samt kommunicera tydligt och effektivt.
Har du dessutom erfarenhet av hårdvarutestning och att dokumentera testfall samt skapa teststrategier, ser vi det som ett stort plus.


Ytterligare information
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi är modiga och engagerade lagspelare som ständigt strävar efter att ha marknadens skarpaste kompetens. Vi vet också att medarbetare som mår bra, både fysiskt och mentalt, är vår viktigaste framgångsfaktor. Därför lägger vi stor vikt vid en trygg arbetsmiljö och en balans mellan arbete och fritid.
Hos AFRY får du även ta del av:
En framtidsinriktad arbetsplats med omfattande förmåner, inklusive friskvårdsbidrag och föräldraledighetstillägg.
Kontinuerliga möjligheter till lärande och karriärutveckling anpassade efter dina mål.
En levande företagskultur genom Club AFRY, som erbjuder aktiviteter såsom kulturevenemang, sportaktiviteter och bokklubbar.

Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-03-05.
Kontaktperson för frågor
Fredrik Påhlsson, sektionschef på AFRY Digital Solutions
fredrik.pahlsson@afry.com
Läs mer om rekryteringsprocessen på AFRY här: AFRY Job Application Guide
Varmt välkommen att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team som skapar framtiden!
Vi ber vänligen om att inte bli kontaktade av bemannings- och rekryteringsföretag eller försäljare av ytterligare platsannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu