Malmö: Tech Lead för SaaS- plattformen Workspace Recruit

Hitta ansökningsinfo om jobbet Tech Lead för SaaS- plattformen Workspace Recruit i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och driva utvecklingen av en av Sveriges största och mest innovativa rekryteringsplattformar? I mer än 10 år har Workspace Recruit löpande utvecklats med hjälp av ett kreativt IT-team och grymma rekryterare. Nytänk, innovation och teknik i framkant ligger i vårt DNA.
Är du vår nästa Tech Lead/Fullstackutvecklare?
Vi söker dig som vill ta vår rekryteringsplattform Workspace Recruit, vårt flaggskepp, till nya höjder!

Som Tech Lead/ Fullstackutvecklare för Workspace Recruit...
kommer du att ha ansvaret för den tekniska utvecklingen av plattformen. Din roll är bred och varierad där du bidrar från idé till färdig leverans. Hos oss kan du se fram emot en stor möjlighet till att påverka och kan snabbt och tydligt se resultaten av ditt och teamets arbete i varje steg.
Du blir en del av IT- och marknadsteamet, med fem kollegor, som du har ett nära och tätt samarbete med. I ditt uppdrag ingår att leda våra två utvecklare i arbetet med att ta fram nya funktioner och underhålla befintliga systemkomponenter.
Det här kan du se framemot...

Arbeta med produktutveckling där du tar emot feature- requests och tillsammans med vår UX bestämmer vad som ska byggas och hur det ska se ut


Hands-on kodning som Fullstackutvecklare


Ansvara för att skriva och organisera tickets med tekniska riktlinjer och delegera arbetsuppgifter till övriga teamet


Säkerställa att ditt team har de resurser och stöd de behöver för att lösa sina uppgifter samt övervaka att koden följer uppsatta tekniska riktlinjer


Ansvara för testning inför releaser av nya features


För att söka rollen som Tech Lead har du...

En bakgrund som Fullstackutvecklare med erfarenhet av Jira och Git


5+ år inom ramverk relaterat till Javascript/Typescript


Tidigare erfarenhet som Tech lead, projektledare eller liknande roll där du haft ett tekniskt utvecklingsansvar


Vi tror att du har tidigare erfarenhet inom följande tekniker:

Vue (React meriterande)


Kö-baserad Microservice-arkitektur


Kubernetes och Docker


Mysql eller Postgres


Mongodb (annan No meriterande)


Om oss
Roi Rekrytering är Rectech-företaget som tänker lite annorlunda. Vi kombinerar specialister inom rekrytering och teknologi i framkant med vår innovativa rekryterings-plattform Workspace Recruit som grund. Vi är det lilla och familjära bolaget med 16 kollegor som brinner för att utmana det traditionella i vår bransch. Sedan några år tillbaka har vi fått utökad tillväxtkraft genom att bli en del av PION Group AB.
För att lära dig mer om oss, kolla in www.workspacerecruit.se och www.roirekrytering.se
För att söka rollen...
är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt din LinkedIn URL. Urval sker löpande. Observera att det kan ta längre tid än vanligt att få återkoppling på din ansökan under sommarperioden på grund av semestrar.

Varmt välkommen med din ansökan eller ta kontakt med rekryteringskonsult Linnea Neldemo eller Marknad/IT chef Jenny Sandén om du har frågor gällande tjänsten!

Lokalisering: Vårt kontor i Malmö
Anställning hos: Roi Rekrytering
Omfattning: Heltid 
Start: Enligt överenskommelse

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Malmö som Övriga ekonomer.

Senior Power BI Developer

Läs mer Jul 4
This is us At Qinshift we’re committed to making real impact. With us you’re working with teams of tech focused peers who thrive with creative thinking and dedication to learning and improvement. Here, you’ll be an important part of our community, where we actively encourage you to bring thoughts and ideas to the table. If this resonates with you and you're interested in this Power BI position, we would be delighted to talk to you. This is the job As a Senior Power BI Developer at Qinshift, you'll join our Business Intelligence Discipline, transforming data into business insights while also contributing to the development of our client relationships. Your daily tasks will involve gathering and integrating data from various complex sources, designing and implementing data models and creating sleek business critical reports and dashboards for our costumers. You will analyse data to spot trends and patterns, optimize solutions for performance and scalability and ensure robust data governance. Furthermore, you will provide technical support and training to users, guiding them to effective use of Power BI features. Collaboration and knowledge sharing with teams across the organization and clear communication with stakeholders are part of the role, alongside staying updated with the latest developments in Power BI and data analytics. This is you We believe you are a detail-oriented and analytical person with strong leadership capabilities. You excel in a collaborative environment and have experience working with large-scale BI solutions in complex organizations. Your ability to translate business needs into technical requirements and insights is key. You should be comfortable working in both Swedish and English, spoken and written. Skills: • Visualization and Dashboard Design • DAX/M/Power Query • Data Modelling • Data integration • Performance Optimization • BI SecurityNice-to-have skills: • Experience with Azure Data Factory or SSIS • Familiarity with Microsoft Fabric • Experience with Data Warehouse and/or Snowflake development • Proficiency with GITWhat awaits you at Qinshift? Through our values, Better Minds, Bolder Ideas and Bigger Hearts, we strive to provide you with the tools, the autonomy, the trust, and assistance you need to excel. Enjoy benefits like private health insurance, well-being programs, flexible and hybrid work models, laptops and gear, trainings, language classes, social events, great offices, and more. We take pride in the diverse skills and character of our teams, welcoming everyone to apply and contribute to our collective strength. We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don't wait to apply.

Ansök nu

Integrationsutvecklare i Malmö som vill jobba i molnet!

Läs mer Jun 20
Vi på Fellowmind är en ledande Microsoft-partner med ett tydligt holistiskt Microsofterbjudande som sträcker sig över hela Dynamics365-plattformen, PowerPlatform, Cloud och Modern Workplace.
En central del i allt detta är integration som nyckeln till att ska vara en fungerande IT-struktur med ordning och reda med automatiserade flöden och framför allt utan applikationsberoenden. I din roll kommer du bli en del av vårt kompetenta integrationsteam som hjälper våra kunder genom hela kedjan från integrationsstrategi, val av integrationsplattform och integrationsmotor, genomförande av integrationsprojekt till förvaltning och övervakning av integrationslösning.
Om tjänsten
Som titeln på vår annons vittnar om så kommer du i din roll arbeta med att utveckla integrationslösningar i Azure, för att hjälpa våra kunder vidare i sin digitaliseringsresa och att automatisera manuella processer. Det innebär att du kommer jobba med att utveckla lösningar baserade på Azure-teknologier såsom Logic Apps, Azure Functions, Service Bus och API Management. I många fall kommer du jobba nära våra andra affärsområden inom Fellowmind.
Vi har en stor bredd på våra kunder både gällande storlek och branschtillhörighet vilket gör att vi inte är speciellt konjunkturkänsliga.
Vem vi söker?
Den här annonsen riktar sig till dig som är erfaren C#-utvecklare idag och har arbetat några år med integrationsutveckling, gärna i Azure, men det kan likväl vara någon annan plattform. Vi ser gärna att du brinner för ny teknik och tycker att den mänskliga interaktionen är lika viktig som det tekniska när det gäller att skapa hållbara lösningar.
Som person tror vi att du är nytänkande och vågar utmana både våra och våra kunders processer. Att ta initiativ och engagera personer i din omgivning är en självklarhet för dig och givetvis har du ett driv för att komma framåt i både din och våra kunders utveckling. Givetvis förväntar vi oss att du värdesätter god kommunikation och är lyhörd. Språkligt talar och skriver du flytande på svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift på engelska.
Och du, glöm inte...
Hos oss är vi jäkligt bra på att ha riktigt roligt tillsammans, att vara innovativa, att fira våra framgångar och att visa tacksamhet för varandra. Med "tacksamhet" menar vi för övrigt inte det faktum att du varje månad får lön, och att du får fri tillgång till Fellowmind-loggade pennor. Nej, det vi menar är att vi genuint uppskattar varandra för den hjälp vi ger varandra, för att vi stöttar varandra och att vi alla gör det lilla extra för våra kunder med utgång i våra värderingar; Always personal, Better together, Serious about fun & Act with courage.
Det praktiska
Start: Omgående om möjligt, men sitter du på en längre uppsägningstid är det givetvis ok det med. Vi är flexibla helt enkelt!
Omfattning: Heltid, kontorstider, men även här är vi flexibla och utgår för att det ska fungera för alla parter. Redan innan pandemin erbjöd vi möjligheten att delvis arbeta hemifrån, och det planerar vi givetvis att fortsätta med.
Placering: Malmö.
Har du frågor om tjänsten så kontakta Niklas Grek på 073–3872552 eller rör det specifikt rekryteringsprocessen så hör av dig till Philip Arcangioli på 0702-862267.

Ansök nu

Mid-level Software Engineer

Läs mer Jun 16
Join Telavox and the integration team!
At Telavox, our Microsoft and Google Integration team is crucial in the development and modernization of our communication platform. We're expanding and are looking for a full-stack developer to join our team!Here are the top qualities we value in our new colleague:
Technical expertise
Problem-solving mindset
Collaboration & communication
About the job
Our primary focus is on integrating with major platforms like Microsoft and Google, ensuring seamless connectivity for our users. You'll work with Kubernetes (K8s), Java, Microsoft Graph API, OIDC, and MY, leveraging your skills to drive our projects to success. In this role, you'll have significant ownership of your work, making crucial decisions and guiding the technological direction of our services. Collaboration is key, but your expertise will shape our path forward as we modernize our codebase and introduce new technologies.Key responsibilities include:
Solving complex technical challenges and steering the technological integration Writing clean, testable, and efficient code
Conducting code reviews and mentoring junior engineers
About you
Success in this role demands a blend of technical expertise, a collaborative spirit, and a continuous improvement mindset. We’re looking for someone with a solid foundation in software engineering principles and a track record in K8s, Java, REST APIs, OIDC, and My. Experience with Teams application development, Microsoft Entra ID, Okta integrations, SCIM, and event-driven architecture is a plus.You should be a problem-solver at heart, able to tackle complex challenges with innovative solutions. Excellent communication skills are essential, as you'll need to articulate technical concepts clearly.We also value eagerness to learn, adaptability, and staying updated on industry trends and best practices.A few words from the Hiring Manager, Markus Agevik:
"We build a team together! Leadership is built on trust and teamwork. Driving team success and creating a positive work experience together with the team"

Why Telavox?
Since Telavox's journey started in 2002, we have strengthened our position as the leading forward-thinking communication platform for businesses. We offer Telephony, PBX, messaging, meetings, and contact centres in one simple platform. Unlike our competitors, we own our platform and develop everything ourselves in-house.Today, we are a fast-growing and profitable company with +1.9b in revenue, +500 Telavoxers in nine countries, and +160 people working in Product and Engineering.We pride ourselves on creating an inclusive, supportive culture where everyone can thrive. By joining us, you will not only contribute to our technology but also be part of a company that values work-life balance, continuous learning, and community. Plus, you will enjoy our legendary company events, personal development opportunities, and much more
Are you interested in becoming part of Telavox? Apply now!At Telavox, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone.
Join Telavox, where diversity fuels innovation. Apply now to join a team committed to creating a truly inclusive workplace.
Do not miss out on this exciting opportunity to grow your career and make your mark on the future of telecom technology. Send your application our way, and let us explore what we can achieve together!
For any questions, feel free to contact Talent Acquisition Partner Ami Faragunaat ann-marie.faraguna@telavox.com
Learn more about what we do!

Ansök nu

Fullstack-utvecklare

Läs mer Jun 11
Om dig
Vi tänker att du är en erfaren konsult som motiveras av att arbeta i olika typer av projekt och brinner för att leverera verksamhetsnära lösningar. Att ta en coachande roll faller sig förmodligen rätt naturligt för dig och en bra dag på jobbet är när du får dela med dig av din kunskap och samtidigt lära av dina kollegor.
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av:
.Net-utveckling i C#
Frontend-utveckling med ramverk som React, Angular eller Vue
Erfarenhet av Azure är meriterande

Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
En dag påCompagos kontor
Som Fullstack-Utvecklare hos oss kommer du att arbeta i projektform från vårt trevliga kontor i centrala Malmö. Denna arbetsmodell uppskattas av både våra kunder och kollegor. Compagos kunder är alltifrån medelstora företag till börsnoterade internationella koncerner.
Du kommer att samarbeta med kunniga och engagerade kollegor i olika projekt med varierande omfattning. Rollen erbjuder dig många möjligheter att ha olika ansvarsområden inom projekten, vilket främjar din kontinuerliga professionella utveckling och lärande av nya tekniker.
Hur vi ser på livet
Compagos kompetens är både bred och djup och det är till stor del vår främsta styrka. Vårt självförtroende är stort och bygger på den samlade erfarenheten och enorma kunskapsbanken som våra medarbetare har.
För oss är trygghet en grundläggande värdegrund. Det handlar inte bara om en fast månadslön, utan också om att skapa utrymme för dig att växa både professionellt och personligt.På Compago värdesätter vi gemenskap, mångfald och öppenhet. Här, utöver det professionella, finns även stort utrymme för skratt och en och annan ordvits för att krydda till tillvaron.
Så välkommen, känn dig trygg som en katt i en solfläck och låt oss göra ditt jobbliv så glatt att du kommer skratta högt även på måndagar!
Ansökan och frågor
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Hanna Levin på rekrytering@compago.se. Enligt GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan de sker enbart via den här annonsen. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här

Ansök nu

Senior Software Engineer - Finance Engineering

Läs mer Jun 7
Can you take the reins and drive the tech transformation for a rapidly growing company? If so, the Finance Engineering team at Telavox could be a perfect match for you! The Finance Engineering team is crucial at Telavox to the design, development, and evolution of our financial solutions platform. We are expanding and looking for a talented Software Engineer to join us!Here are the top qualities we value in our new colleague: Passion for developing high-quality, scalable solutions
Clarity in communicating the team’s technical vision and goals
Enjoyment in mentoring and supporting less experienced engineers
About the job
Our primary focus is on modernizing our invoicing solutions, ensuring they scale efficiently while handling large volumes of data with precision. You will work with My databases and various technologies to contribute to the success of our projects.
Your role as a senior engineer involves driving the implementation of strategic technical patterns and frameworks across our platform. You'll be hands-on in developing prototypes and solutions to advance platform architecture while collaborating and sometimes leading your teammates' work.
In this role, you will have significant ownership of your tasks and the opportunity to influence our technological direction. While collaboration is essential, we encourage you to take the initiative and drive decision-making processes. We are on an exciting journey to decouple from our monolithic architecture and integrate new technologies and designs. Your knowledge will be crucial in solving complex technical challenges and guiding the technological evolution of our services. Key responsibilities Include: Developing, troubleshooting, and improving our finance platform
Writing clean, testable, and efficient code Participating in code reviews and mentoring junior engineers Focusing on practical solutions that address business challenges sustainably and future-proof About you
Success in this role requires a blend of technical expertise, a collaborative spirit, and a commitment to continuous improvement. We seek someone with a solid foundation in software engineering principles and extensive experience with Java, My, and Hibernate. Experience in Kubernetes and event-driven architecture is a plus.You communicate well in English and can explain technical ideas clearly with a humble approach. You are eager to stay updated with industry trends and best practices.
We value problem-solvers who tackle complex challenges with innovative solutions and great communication skills to articulate technical concepts clearly. A keen interest in learning, adapting, and sharing knowledge is also essential.
Why Telavox?
Since Telavox's journey started in 2002, we have strengthened our position as the leading forward-thinking communication platform for businesses. We offer Telephony, PBX, messaging, meetings, and contact centres in one simple platform. Unlike our competitors, we own our platform and develop everything ourselves in-house.
Today, we are a fast-growing and profitable company with +1.9b in revenue, +500 Telavoxers in nine countries, and +160 people working in Product and Engineering.
We pride ourselves on creating an inclusive, supportive culture where everyone can thrive. By joining us, you will not only contribute to our technology but also be part of a company that values work-life balance, continuous learning, and community. Plus, you will enjoy our legendary company events, personal development opportunities, and much more


Are you interested in becoming part of Telavox? Apply now!At Telavox, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone.
Join Telavox, where diversity fuels innovation. Apply now to join a team committed to creating a truly inclusive workplace.
Do not miss out on this exciting opportunity to grow your career and make your mark on the future of telecom technology. Send your application our way, and let us explore what we can achieve together!
For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at ann-marie.faraguna@telavox.com
Learn more about what we do!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Roi Rekrytering Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Roi Rekrytering Sverige AB .

Ekonomiansvarig - till värdegrundsstyrt byggbolag!

Ekonomichef
Läs mer Jul 2
Treano är verksamma i hela Skåne och fortsätter kontinuerligt att växa. Vår ambition är att bygga Skåne hållbart inom byggservice, entreprenad, projektutveckling och Sawi Exclusive Homes, med vår vision om att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Sawi Exclusive Homes by Treano är ett koncept inom Treano som fokuserar på att bygga exklusiva och unika hem. Tillsammans är vi idag ca 200 drivna medarbetare med en årlig omsättning på ca en miljard kronor, vilket gör oss till en av de större och mer snabbväxande byggaktörerna i Skåne. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har även lokalkontor nära våra kunder i Ystad, Trelleborg, Lund, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad.
Nu söker vi en Ekonomiansvarig till Treano Bygg!
Placering - vårt huvudkontor i Malmö!

Vi bygger Skåne...
När vi säger att vi bygger Skåne menar vi inte bara skolor, lägenheter, seniorboenden, villor och andra små och stora underverk vi haft förmånen att bygga åt nöjda Skåningar. Det vi pratar om är någonting ännu större.
Vi pratar om långsiktighet, lokal närvaro och medarbetare med bred kompetens. Vi pratar också om att jobba ansvarsfullt och med god laganda, för att bygga värden till våra kunder.
Treano Bygg är ett värdegrundsstyrt byggbolag med högt uppsatta mål. Vi omsätter ca 1000 MSEK och målet för 2028 är 1500 MSEK och att vara CO2-neutrala till 2030.
Bredden i vår verksamhet gör att vi står mycket starka när det gäller alla typer av byggentreprenader. Vi är idag ca 200 medarbetare och med kontor i Malmö, Trelleborg, Hässleholm och Helsingborg.
Läs mer om oss här - https://www.treano.se/
I rollen som Ekonomiansvarig…
har du det övergripande ansvaret för bokföring, rapportering och redovisning för Treano Bygg samt övriga koncernbolag. Du rapporterar till vVD/CFO och leder en grupp med fyra ekonomiassistenter. Placering i Malmö på vårt huvudkontor.
Dina huvudsakliga dina arbetsuppgifter:

Säkerställa bokföring, rapportering och redovisning enligt gällande regler och standarder.


Arbeta nära vVD/CFO för att ge ekonomisk analys och strategisk rådgivning.


Ledning och utveckling av ekonomiteamet


Hantera revisioner och säkerställa fullständig efterlevnad av lagar och föreskrifter.


Du arbetar proaktivt med förbättringar som bidrar till framåtdrift, utveckling och positiva resultat.





Du är en utvecklingsinriktad doer…
och för oss är din personlighet det viktigaste. Du är kommunikativ och tar personligt ansvar för att driva ditt och din grupps arbete framåt. Treano Byggs kultur präglas av att alla drar sitt strå till stacken och hjälper till där det behövs, stort som smått. Det är därför viktigt att du är prestigelös och tycker om att samarbeta med andra.
Det här krävs för rollen:

Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete och djupgående kunskap om bokföring, redovisning och skatteregler.


Relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning.


Systemkunnig - vi står inför ett byte av ekonomisystem och du blir en nyckelspelare i detta arbete.


Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.


Hos oss på Treano Bygg är det utveckling som gäller. Därför tror vi att du också är utvecklingsinriktad och förändringsbenägen samtidigt som du bidrar med din analytiska och kommunikativa förmåga.
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV och personliga brev så snart du har möjlighet då urval sker löpande.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor gällande rollen och rekryteringen, vänligen ta kontakt med lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Anställning hos: Treano Bygg AB
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Key Account Manager - Pharma Nordic

Key account manager
Läs mer Jul 1
You bring your passion and drive for business development, experience in sales and knowledge about the pharma industry. We will give you the opportunity to work in a global organization with market leading brands and in a senior position where you get to drive your own activities.
Are you interested?
We are looking for a Key Account Manager Pharma, with responsiblity for the Nordic Region, to join our team!
Your mission will be to develop and expand a portfolio of pharma customers. You will build strong relationships between the customers and Univar Solutions, identify needs, and lead the sales cycle from start to finish. You will also identify and bring in new business, evolve our ways of working, and add your own touch. We will provide a solid introduction, great colleagues, and ample opportunity to grow and development.

What does the team look like?
You will belong to an European team with your colleagues in EMEA, and Manager in Zurich. At the office in Malmö, you find the Nordic headquarter with 80 colleagues in different business units. We have a wide variety of backgrounds and span all generations of the current job market.
What does a Key Account Manager Pharma do at Univar Solutions?
Your main focus is to run and grow the assigned part of the pharmaceutical business in the Nordic territory. Most of our customers are based around Stockholm, Oslo and in Skåne.
You manage the full sales cycle, from creating the initial leads up to implementation of contract and maintaining customer relations throughout the life cycle. You will position Univar Solutions as a most valuable supplier through a professional approach, service-oriented mindset and your ability to identify customer needs.
Your daily working tasks will include:

Develop strong relationships with customers and collaborators to find solutions to complex customer needs within pharmaceutical production.


Creating new sales leads and carry out contract negotiations


Documentation in our CRM-system Sales Force


Continuously keeping updated about the product and market


Prepare and be responsible for market budget / sales prognosis in your dedicated markets


Our office is in Malmö and there you will be part of the Nordic Team and collaborate with customer service, sales manager and product managers within Univar Solutions organisation. You will report directly to the Area Business Manager Pharma, Maurice Kunz who is based in Zurich and will be part of a team with 7 other Pharma colleagues.
You work independently and work can be done from our office in Malmö or your home office. You will also spend time meeting customers onsite. This will lead to some degree of travelling. However, the planning around it is up to you. The position includes around 80 days of travelling per year.
Who might you be?
To be successful in this position, we expect you to be goal-oriented, bring a lot of power of initiative, and have the ability to gain the trust of the people you communicate with.
You have a strong track record within B2B sales and are motivated by working with multiple stakeholders across different industries. Experience of working in the pharma industry and in an international environment is advantageous.
You have a post-secondary or a university degree preferably in pharmaceutical, chemical science or equivalent.
What else? Since communication is key to this position, full professional proficiency in Swedish or another Scandinavian language is a requirement, as well as confidence in English (written and spoken). Driver’s licence is required.
What Univar Solutions offers you
A global brand with market leading chemicals and ingredients, a portfolio of customers that may be small by Univar standards but may still be big companies in their own business sector. We offer a chance to start your professional career in a mature company dedicated to the development of our people. We are on a mission to keep our communities healthy, fed, clean, and safe.
About Univar Solutions
Want to work for a company that is reimagining distribution? Join Univar Solutions, the premier global distributor of chemicals and ingredients. Our goal is to function as a direct extension of our customers’ teams; to serve as an ally in their quest of business success. At Univar Solutions, we’re building on our more than 90 years of experience and drawing on deep resources – inventory and logistics experts, scientists, PhDs, procurement, customer service, sales and marketers-to deliver consultative services and an unmatched portfolio to solve customers’ formulation and operational challenges. When you work for Univar Solutions, you’ll play an important role in shaping how we deliver more than chemical and ingredients.


Send in your application today!
Welcome with your application, selection is ongoing.
Please apply by clicking on "Apply for a job". Please note that we do not accept applications by email.
If you have questions about the recruitment process, you are welcome to contact a recruitment consultant Lisa Alsterberg at Roi Rekrytering - lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Ansök nu

Key Account Manager hos TePe Nordic i Malmö

Key account manager
Läs mer Jul 21
En roll för dig som har passion för försäljning och har förmågan att bygga långsiktiga och strategiska relationer!
Är du en engagerad och driven Key Account Manager i början av din karriär eller en Account Manager redo för ett nästa steg? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team i Malmö och utveckla relationer med nyckelkunder inom bland annat DVH och Apotek? Då är denna roll perfekt för dig! Som Key Account Manger hos oss, kommer du jobba nordiskt, dvs både med den svenska marknaden och med ett annat nordiskt land. Vi är ett marknadsledande företag med ett starkt varumärke och ett stort fokus på hållbarhet. Hos oss blir du en del av ett glatt och vinnande team där din insats syns och gör skillnad.


I rollen som Key Account Manager...
kommer du att vara en nyckelspelare i att driva och utveckla försäljningen för TePe Nordic AB. Ditt ansvar inkluderar att säkerställa att försäljningsaktiviteter och strategier harmoniserar med företagets övergripande mål och riktlinjer. Som en av tre Key Account Managers rapporterar du till Försäljningschefen, och tillsammans utvecklar ni strategier, delar erfarenheter och stödjer varandra för att nå framgång som ett starkt och sammansvetsat team.
Några av dina viktiga och roliga ansvarsområden:

Utveckla försäljningen utifrån givna riktlinjer och mål: Identifiera affärsmöjligheter och implementera säljstrategier som stödjer företagets mål. Bygga starka relationer med nyckelkunder samt delta i relevanta marknadsföringsaktiviteter.


Förhandla sortiment, priser och kampanjer: Genomföra förhandlingar med nyckelkunder och säkerställa avtal som går i linje med vår övergripande strategi, som säkerställer rätt marginaler och produktutbud.


Följa upp försäljningen och kampanjer: Övervaka försäljningssiffror och kampanjresultat för att identifiera förbättringsområden. Analysera kampanjer för att bedöma effektivitet samt utveckla dessa baserat på insikter och kunskapsdelning.


Analysera och agera utifrån kategoriinsikter och försäljningsdata: Analysera försäljningsdata och marknadsundersökningar för att identifiera trender och agera proaktivt utifrån analyser.


Budget & Prognoser: Utveckla och hantera försäljningsbudgetar och prognoser, där du såväl övervakar, identifiera avvikelser samt säkerställer att aktiviteter håller sig inom budgetramen.


För att lyckas I rollen som Key Account Manager…

Har du en eftergymnasial utbildning som är relevant för rollen.


Har du några års arbetslivserfarenhet som Account Manager, och gärna minst ett år som Key Account Manager och därmed varit med under aviseringsperioder, lanseringsfönster samt förhandling med kund.


Det är ett krav att ovan roll är kopplad till DVH och gärna FMCG.


Har du god systemvana och kan arbeta obehindrat i både Word och Excel. Vidare positivt om du arbetat i Nielsen och IQVIA. eller liknande verktyg.


Är du flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift.


Din personlighet är viktig…
för att du ska lyckas och trivas i rollen! Vi söker en driven och resultatorienterad person som trivs med att sätta och uppnå ambitiösa mål. Du är positiv, prestigelös och teamorienterad, vilket bidrar till god laganda och effektivt samarbete. Din strukturerade och analytiska förmåga hjälper dig att hantera data och fatta välgrundade beslut. Du har starka relationsbyggande och kommunikativa färdigheter, både internt och externt. Sist men inte minst känner du samhörighet med TePe’s familjära och jordnära kultur.
TePe Nordic AB…
är ett dotterbolag till TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö. Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis.  TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel. TePe Nordic AB ansvarar för den nordiska marknaden(Sverige, Finland, Norge, Danmark och Island) har 22 anställda och en omsättning på 195,8 MSEK (2022)
För mer information, besök www.tepe.com.  
Ansök gärna…
genom att ladda upp ditt CV eller ansöka med din LinkedIn-profil. Urvalsprocessen står stilla fram till 8/8 pga. semestrar, och sista ansökningsdatum är 31/8 2024. För att säkerställa en rättvis och icke-diskriminerande rekryteringsprocess tar vi inte emot personliga brev. Istället kommer relevanta kandidater att bli ombedda att skriftligt besvara samma frågor för att säkerställa lika möjligheter att förklara sin erfarenhet relaterad till rollen.
TePe samarbetar med Roi Rekrytering i denna rekrytering. För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på lina.friberg@roirekrytering.se.
Anställning hos: TePe Nordic AB
Lokalisering: På TePes huvudkontor i Malmö
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Project Manager Development till växande läkemedelsbolag i Malmö

Civilingenjör, forskning och utveckling, kemi
Läs mer Maj 24
Har du erfarenhet inom formuleringar inom läkemedelsindustrin och är redo för nästa steg ? Vi på Bioglan i Malmö letar nu efter en kollega till vår utvecklingsavdelning som ska vara ansvarig för att projektleda och utföra formuleringsutveckling på topikala läkemedel och medicintekniska produkter.
Hos oss blir du en del av en spännande arbetsplats där personlig utveckling, stor yrkeskompetens och kvalitet representerar vår verksamhet!
Om tjänsten
Vi är en liten avdelning med bra laganda och många interna och externa kontaktytor. Rollen omfattar omväxlande arbetsuppgifter, alltifrån ren projektledning till hands-on formuleringsarbete på lab eller tillverkning av klinikmaterial i renrum. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för både projektledning och formuleringsutveckling av nya eller befintliga produkter. Som Project manager är man med på hela produktresan, från utveckling till överlämning av dessa för kommersiell tillverkning.
Produkterna är huvudsakligen för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Projekten som Project manager ansvarar för kan vara av olika karaktär dels beroende på produktens kliniska fas, dels beroende på om det är ett externt projekt för kunds räkning, eller ett internt utvecklingsprojekt.
Rollen kommer även att vara en supporterande funktion till vår övriga reguljära verksamhet där du förväntas kunna bidra med dina kunskaper inom formulering.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

Aktivt projektleda och driva utvecklingsprojekt (interna och externa) från idé till prototyp


Ansvara för och utföra formuleringsutveckling


Tillverkning av kliniskt prövningsmaterial


Ta fram tillverkningsmetod och lämplig förpackning


Hitta lämpliga tillverkare av råvaror samt göra miljöriskbedömningar på de nya råvarorna


Bistå med support vid regulatoriska ärenden


Vid behov supportera som specialist för tilldelat produktansvar i avvikelseutredningar, CAPA, CC ärenden och pågående projekt


Produktvård av befintliga reguljära produkter


Din profil
Vi söker en kollega som trivs med lagarbete och som kan bidra med god stämning, kunskap och erfarenhet. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och variation i din vardag. För att lyckas i rollen krävs det att du har drivkraft samt är van att arbeta självständigt med många arbetsuppgifter och har förmågan att prioritera, genomföra och slutföra. Som kollega är du en jordnära och prestigelös lagspelare som har integritet, agerar beslutsamt och tänker nytt med ett positivt förhållningssätt till din omgivning.
Utöver detta ser vi att du har:

Civilingenjör eller motsvarande utbildning gärna med inriktining i fysikalisk kemi


2-3 års erfarenhet inom läkemedelsindustri/ medicintekniska produkter/GMP är meriterande


Har erfarenhet med att leda utvecklingsprojekt


Har erfarenhet från produktutveckling av läkemedel, medicintekniska eller kosmetiska produkter. Erfarenhet från tillverkning av topikala produkter är önskvärt


Erfarenhet av koordinering av olika typer av utredningsarbeten


Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Vi erbjuder

Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering,


Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel,


Flexibel arbetstid,


Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår,


Kontinuerlig kompetensutveckling


Praktiskt
Tjänsten är en heltidstjänst med tillsvidareanställning
Tillträde omgående / efter överenskommelse
Placerad i Malmö - ej hybrid
Anställningen omfattas av kollektivavtal
Ansökan
Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Skicka din ansökan senast den 31 Augusti 2024. Notera att ansökningarna kommer hanteras först efter sommarsemestern.
För mer information om företaget och tjänsten - kontakta Aygul Residovski, Teamlead Development, på Aygul.Residovski@bioglan.se.
Om oss
Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt.
Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden. 
Läs mer om oss på www.bioglan.se
Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/ 
 


Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras.

Ansök nu

Regioncontroller

Controller
Läs mer Jun 27
Har du erfarenhet från arbete med ekonomiska analyser, budgetering och verksamhetsuppföljning? Trivs du i en roll med många kontakter och där du på ett coachande sätt bidrar till både affärsutveckling och verksamhetsstyrning? Då har vi rollen för dig!
Nu söker vi en Regioncontroller till Assemblin El Region Syd

Assemblin El Region Syd...
är en av 6 regioner inom Assemblin El. Vår region innefattar 17 lokala kontor från Ystad i söder till Falkenberg i norr. Som Regioncontroller arbetar du i nära samarbete med Regionchef Johnny och Regioncontroller Laila, som också är den du rapporterar till.
Som Regioncontroller har du ansvar för...
att granska, analysera och sammanställa finansiell information för att främja den fortsatta utvecklingen av Assemblin El och dess filialer i region Syd. Rollen involverar både strategiskt och operativt arbete och tillsammanse med Laila är ditt uppdrag är att stötta filialerna och dess filialchefer i ekonomiska beslut.
Som Regioncontroller ansvarar du för ekonomiska rapporter, processer relaterade till månads- och kvartalsbokslut samt prognos- och budgetarbete. Du bidrar med finansiella underlag och verksamhetsstyrning på ett coachande sätt.
Det här kan du se framemot!

Ekonomisk uppföljning och analys av verksamheten på projekt- och filialnivå med både förslag till förändringar och implementering avförbättringsförslag


Bidra i regionens budget- och prognosarbete samt sammanställning av regionens månadsrapport till ledningen.


Ansvara för controlleruppgifterna vid bokslut och koordinera dessa med övriga verksamheten och ekonomiavdelningen


Delta eller leda förvärvsaktiviteter samt andra projekt


Identifiera och implementera förbättringar av processer och rutiner för att säkerställa effektiv ekonomistyrning


Du är en erfaren controller med intresse för verksamhetsstyrning...
och du har gedigen erfarenhet av ekonomiarbete och räds inte att ta initiativ och ansvar. Vi tror att du har erfarenhet från bygg- eller entreprenadbranschen eller annan erfarenhet av projekt-controlling.
Detta krävs för rollen:

Akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som är relevant


Minst 7 års erfarenhet av ekonomiarbete


Erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsstyrning


Erfarenhet av analys- och prognosarbete


Mycket god systemvana, arbetat i flera affärssystem och BI-lösningar


Obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska


B-körkort


Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda förvärvsarbete samt andra projekt. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Navision är det ett stort plus!
Du är analytisk, driven och har en förmåga att se helhetsbilden. Du tar initiativ och ser nya lösningar och möjligheter samtidigt som du trivs i samarbete med andra och är bra på att bygga relationer. Din kommunikativa- och pedagogiska förmåga, både muntligt och skriftligt, är viktiga för att kunna förklara och presentera ekonomiska analyser för andra i organisationen, instruera och coacha medarbetare och jobba aktivt med kompetensutveckling inom ekonomi.
Assemblin El är ett av Sveriges ledande elinstallationsföretag....
och erbjuder heltäckande och hållbara lösningar för allt inom el – projektering, installation och service. Bolaget erbjuder även spetskompetens inom fastighets- och industriautomation, säkerhet, kraft samt data och telekom. Vi finns nu på närmare 70 orter i Sverige. Omsättningen är cirka 5400 MSEK och vi är ca 3 000 medarbetare. Assemblin EL ingår i Assemblin koncernen med en omsättning på 12,9 miljarder och cirka 6700 engagerade medarbetare på runt 100 orter i Norden.
Läs mer om oss på https://www.assemblin.com/sv/
Skicka din ansökan redan idag!
Om detta låter som en spännande tjänst för dig, vänta inte utan skicka din ansökan redan idag! Vi gör ett löpande urval.
Sök tjänsten och bifoga ditt CV och personliga brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Har du frågor eller funderingar kring rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Lisa Alsterberg - lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Anställning hos Assemblin El Region Syd
Heltid, tills vidare
Tillträde snarast och enligt överenskommelse

Ansök nu

International Sales Executive - med affärsområdesansvar

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Jul 3
Vill du driva driva och utveckla försäljning av ett eget affärsområde? Bli en nyckelspelare hos Paxxo – ledande inom hållbar avfallshantering!
Paxxo erbjuder en självständig roll med internationell kundkontakt och segmentsansvar för Dust. Bli en del av ett framgångsrikt bolag, med världsunika produkter och där du blir en del i vår framtida expansion.
Nu söker vi en International Sales Executive - Longopac for Dust Extractor



Som International Sales Executive är du en nyckelspelare…
och har ansvar för att driva och utveckla försäljningen av våra produkter inom affärsområdet Dust. Paxxo är en ledande tillverkare av innovativa säcksystem, Longopac, med all produktion in-house i Malmö. Kunderna för Dust är framför allt tillverkare och distributörer av industridammsugare och betongslipmaskiner som finns i hela världen. Longopac har blivit standarden för hantering av slipdamm inom branschen och har ett mycket starkt varumärke.
Detta kan du se fram emot

Ansvara för marknadsplanen för affärsområdet Dust


Ta hand om och utveckla befintliga kunder - det kan vara allt från att svara på en kundförfrågan till att identifiera nya behov


Identifiera och skapa långsiktiga relationer med tillverkare och distributörer


Hålla koll på branschen och ta en plats som självklar to-go person när det gäller affärsområdet Dust och dess produkter.


Som International Sales Executive har du många kontakter och bygger relationer med kunder i hela världen. Som en del i rollen möter du kunder, framför allt på branschmässor som hålls årligen och du kan räkna med ca 50 resdagar per år.
Du är en målfokuserad relationsbyggare…
Och vi söker dig som har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning och gärna mot internationella kunder.
Detta krävs för rollen:

Relevant utbildning - gärna högskoleutbildning


Flytande i engelska och svenska då det mesta av all dialog genomförs på dessa språk. Andra språk är meriterande.


Du är självständig och brinner för att göra affärer. I mötet med kunder skapar du lätt förtroende och är uthållig i ditt arbete då säljcyklerna ibland kan vara långa. Du har ett intresse av teknik och en vilja att lösa kundens behov. Struktur och noggrannhet är självklart för dig och du har god förhandlingsvana.


PAXXO erbjuder…
En roll i ett familjeägt och stabilt företag som grundades 1980. Huvudkontor med automatiserad och modern produktion, försäljning och utveckling finns i Malmö. Försäljningsbolag med lager finns i Atlanta, USA. PAXXO är certifierat enligt ISO 9001 och ISO 14001 och arbetar ständigt med att miljöanpassa företaget och produkterna.
Tillsammans med oss kommer du bli en viktig kugge i ett marknadsledande och expansivt bolag med goda framtidsutsikter – här finns det stora möjligheter till delaktighet och utveckling samt en plats där du kan få utlopp för ditt praktiska/tekniska intresse.
Läs mer om oss på www.paxxo.se
Välkommen med din ansökan
Skicka in ditt CV och personliga brev så snart du har möjlighet då urval sker löpande.
Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringskonsult Lisa Alsterberg, lisa.alsterberg@roirekrytering.se

Anställning hos: PAXXO
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu