Malmö: SÄKERHETSCHEF TILL SYSAV I MALMÖ

Hitta ansökningsinfo om jobbet SÄKERHETSCHEF TILL SYSAV I MALMÖ i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om Sysav

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Brinner du för utveckling? Vill du vara den centrala drivkraften som styr säkerhetsarbetet i viktiga samhällsfunktioner? I så fall ska du söka tjänsten som Säkerhetschef hos oss på Sysav!

Säkerhetsarbetet på Sysav är under god utveckling för att möta nuvarande och framtida utmaningar. Ett koncernövergripande strategiskt initiativ för stärkt säkerhet och säkerhetskultur initierades under våren och nu söker vi dig som vill leda vår förmåga att hela tiden vara steget före med att takta den hotbild som en samhällsviktig aktör ställs mot.



Ditt team

Som Säkerhetschef ansvarar du för enhet Säkerhet, som fungerar som ledningsfunktion åt VD, de operativa avdelningarna och Sysavkoncernens övriga funktioner. Enheten tillhör avdelning Finans tillsammans med IT, Ekonomi, Inköp, Business Controlling och Juridik. Du har verksamhetsansvar för enhet Säkerhet och sammanhåller det övergripande säkerhetsarbetet inom fysisk säkerhet, informationssäkerhet, IT-säkerhet och personalsäkerhet, med rapportering och uppföljning till ledningsgruppen genom CFO.

Enhet Säkerhet ansvarar även för att säkerhetsskyddsarbetet i de delar av koncernens verksamhet som omfattas av gällande Säkerhetsskyddslag bedrivs på ett tillförlitligt sätt enligt gällande lagstiftning. Tjänsten innefattar således även rollen som Säkerhetsskyddschef.



Din roll

Du har ett övergripande ansvar för att upprätthålla och utveckla koncernens gemensamma risk- och säkerhetsarbete i en proaktiv anda tillsammans med verksamheten. Som Säkerhetschef rapporterar du till CFO/Avdelningschef Finans.

För att trivas i rollen ser vi att du är:

* en initiativtagande problemlösare med vana att identifiera och åtgärda utvecklingsbehov.
* resultatorienterad med god förmåga att planera och prioritera.
* en god kommunikatör som utifrån självinsikt etablerar förtroende i verksamheten.
* strategisk men även har förmåga för det operativa arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* att ansvara för och projektleda Sysavs strategiska initiativ för stärkt säkerhet och säkerhetskultur.
* att ansvara för förvaltning och utveckling av koncernens kamera-, larm- och passersystem.
* att utforma, upprätthålla och utveckla ett proaktivt risk- och säkerhetsarbete inom Sysav-koncernen.
* att aktivt stödja de operativa avdelningarna med arbetssätt och resurser för övergripande säkerhetsarbete, inklusive kontinuitetsplanering.



Du som ledare

En stark värdegrund och en positiv företagskultur är en självklarhet att eftersträva i vårt arbete. Sysav står för ett öppet, inkluderande och tillitsbaserat ledarskap. Som ledare på Sysav prioriterar du ditt ledarskap, dialog med medarbetare och har vilja, mod och engagemang att ständigt utveckla dig själv och ditt team.

För att trivas i rollen är det viktigt att du:

* har ett genuint intresse för ditt kompetensområde.
* har en god analysförmåga och ett helhetsperspektiv.
* är kommunikativ och tydlig gentemot både medarbetare och organisation.
* ser värdet i mångfald och oliktänkande.
* har god självkännedom.



Viktiga erfarenheter

* Erfarenhet av arbete i ledande roll inom områdena: risk, säkerhet, kris- och kontinuitetshantering.
* Erfarenhet av att bereda professionella rapporter/underlag/analyser för beslut i ledningsgrupp.

Meriterande

* Kunskap och erfarenhet inom lagstiftning, roller, ansvar och praxis inom säkerhetsskydd enligt gällande Säkerhetsskyddslag.
* Kunskap och erfarenhet inom området kris- och kontinuitetshantering.
* Erfarenhet av arbete inom samhällsviktig tjänst eller samhällsviktig aktör.
* Personal- och budgetansvar.

Varför arbeta på Sysav?

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Sysav med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan 14 augusti.

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se (semester 13/7-4/8) eller Niklas Fagerlund, niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information

En del av våra tjänster verkar inom säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att du som sökande behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enligt gällande Säkerhetsskyddslagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Säkerhetschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Säkerhetschef.

Produkt- och utvecklingschef till Visma Draftit

Läs mer Maj 23
Är du en visionär och engagerad produkt- och utvecklingschef? Vill du leda vår produkt- och teknikutveckling mot nya höjder? Då ska du läsa vidare!
Var med och forma nästa generations produkter med ny och modern teknik hos oss. Visma Draftit AB är ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har utvecklats till ett av Nordens ledande Saas-företag inom vår bransch. Vi är en del av Visma, som är ett av Europas ledande techbolag. Nu står vi inför en spännande resa de kommande åren. Om du är redo att forma framtidens SaaS-produkter genom innovativa lösningar och banbrytande teknik, då är det här din chans att göra skillnad!
Vi erbjuder dig:
Möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag i framkant av teknologi och innovation.
En dynamisk och samarbetsvillig arbetsmiljö där din röst hörs och din insats uppskattas.
En position där du kommer att spela en central roll i att forma vår tekniska vision och säkerställa att vi förblir branschledande inom Legal Tech.
Flexibla arbetstider & work-life balance (möjlighet till distansarbete).
6 veckors betald semester.
Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar, förskottssemester m.m.
Sjukvårdsförsäkring och förmånscykel.
Generöst friskvårdsbidrag.
Personalrabatt på resor, hotell, elektronik m.m.
Vismas egna plattform för personlig utveckling - Visma Learn.
Goda utvecklingsmöjligheter inom Visma Group.

Om rollen:
Som Produkt- och Utvecklingschef kommer du att vara en del av ledningsgruppen och rapportera till Managing Director. Du är ansvarig för att leda och driva vår produktstrategi samt utveckla och förbättra vår produktportfölj. Du kommer att spela en central roll i att forma vår tekniska vision och säkerställa att vi förblir branschledande inom SaaS och Legal Tech. Du leder ett team av en Utvecklingschef, en Contentchef samt tre Product Managers. Totalt är det en avdelning på 25 medarbetare samt externa konsulter.
Ansvarsområdet inkluderar:
Ytterst ansvara för resultatet för produkten samt säkerställa att affärsmål möts. Inkluderat P&L (Profit and loss), omsättningsmål och kundnöjdhet.
Utveckla och implementera en produktstrategi som stödjer vår övergripande affärsstrategi och våra tillväxtambitioner.
Ledning och utveckling av vårt produkt- och teknikteam, inklusive rekrytering, utbildning och mentorskap av andra ledare.
Ansvara för produktutvecklingsprocessen från koncept till lansering, inklusive kravhantering, design, utveckling och testning.
Övergripande ansvar att övervaka marknadstrender och kundbehov för att identifiera nya affärsmöjligheter och utveckla differentierade produkter och tjänster.
Samarbeta nära försäljning, marknadsföring och konsulter, för att säkerställa en sömlös och enhetlig kundupplevelse.
Stakeholder management externt (kunder) och internt (commercial, CS och konsult) för att säkra en konkurrenskraftig produktportfölj.
Ansvara för Ready To Deliver delen av Go To Market.
Driva en ändamålsenlig Roadmap och leverera i linje med överenskomna milestones.
Bryta ner verksamhetskrav till teknisk kravspecifikation för utvecklingsorganisationen.
Sätta och rapportera på KPI för en effektiv produkt och utvecklingsorganisation där vi har en tydlig förståelse för organisationens kapacitet och effektivitet.
Anamma och implementera best practice på effektiv produkt och utveckling från Visma koncernen.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har:
Erfarenhet av att leda produkt- och utvecklingsteam inom SaaS-branschen.
Dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete för att utveckla och lansera framgångsrika produkter och tjänster på marknaden.
Starka ledaregenskaper med förmågan att inspirera och motivera team till att leverera högkvalitativa resultat.
En passion för teknik och innovation samt förmågan att tänka strategiskt och analytiskt för att fatta informerade beslut.

Om du är redo att anta utmaningen och leda oss in i framtiden av SaaS lösningar för HR, löneadministration, skola och dataskydd, så ser vi fram emot att höra från dig! Ansök nu och bli en del av vårt team på Visma Draftit.
Ditt team och din arbetsplats
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med god utveckling och fina karriärmöjligheter. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till inflytande över din egen och företagets framtida utveckling. Du kan förvänta dig ett företag med starka ambitioner för ytterligare tillväxt och därmed stora möjligheter för vidare personlig utveckling. Du kommer att tillhöra ett team som sätter kunderna i fokus och arbetar nära varandra för att skapa och utveckla goda kundrelationer.
Sök!
Vi utvärderar kandidater löpande så sök snarast, dock senast den 31 augusti 2024.
Du ansöker enkelt via vårt webbformulär och när du har skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse via mejl. Ibland fastnar våra utskick i skräpposten så håll koll där eller hör av dig om du inte hör av oss inom två veckor.
Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att Visma Draftit AB behandlar dina personuppgifter.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Operativ Arbetsledare Region Skåne

Läs mer Apr 10
Cubsec söker dig som vill vara en del av vårt team i Region Skåne!

Du erbjuds att arbeta i en välmående organisation på ett modernt säkerhetsföretag där vi inspirerar till ett trivsamt arbete med stark gemenskap! Som medarbetare på Cubsec får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande säkerhetsföretag, där verksamheten präglas av personligt engagemang.

Tjänsten som arbetsledare är en strategiskt viktig roll i en målinriktad verksamhet. Vi tror därför att du är en stresstålig och kommunikativ ledare som vill blanda det administrativa kontorsarbetet med att våra ute i hjärtat av våran verksamhet och dagligen jobba med våra Väktare, Skyddsvakter och Ordningsvakter.

Vi vill att du är med och driver arbetet med att skapa en ännu mer konkurrenskraftig verksamhet genom att tillsammans med oss vidareutveckla interna rutiner och processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hantera och utveckla större konton.

Vi tror att du är en driven och innovativ person som förstår affärsmodellen runt säkerhetstjänster. Som person är du självständig, strukturerad och målmedveten. Du trivs med att vara det självklara bollplanket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I rollen som driftchef på Cubsec ges du en unik möjlighet att vara delaktig i företagets utvecklingsarbete för att långsiktigt skapa en stabil tillväxt samt stärka vårt varumärke.

Vi söker dig som tycker att det är utmanande att leda och utveckla människor samt att arbeta nära våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en coachande och entusiasmerande ledare med en förmåga att motivera och förmedla på ett tydligt sätt till dina medarbetare. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från ett större skyddsobjekt.

Grundläggande krav:
3 års erfarenhet från Bevakningsbranschen

1 års erfarenhet som Arbetsledare eller Gruppledare

Körkort B

Du ska kunna bli godkänd i registerkontroll klass 2

Arbetsområde: Malmö med omnejd

Arbetstid: Helgfria vardagar under kontorstid eller efter överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse

Start: Tjänsten är tillsätts enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operativ Driftchef Region Skåne

Läs mer Apr 9
Cubsec söker dig som vill vara en del av vårt team i Region Skåne!

Du erbjuds att arbeta i en välmående organisation på ett modernt säkerhetsföretag där vi inspirerar till ett trivsamt arbete med stark gemenskap! Som medarbetare på Cubsec får du möjlighet att utvecklas i ett nytänkande säkerhetsföretag, där verksamheten präglas av personligt engagemang.

Tjänsten som driftchef är en strategiskt viktig roll i en målinriktad verksamhet. Vi tror därför att du är en kommunikativ och tydlig ledare som vill utveckla både medarbetare och verksamheten. Vi vill att du är med och driver arbetet med att skapa en ännu mer konkurrenskraftig verksamhet genom att tillsammans med oss vidareutveckla interna rutiner och processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hantera och utveckla större konton.

Vi tror att du är en driven och innovativ person som förstår affärsmodellen runt säkerhetstjänster. Som person är du självständig, strukturerad och målmedveten. Du trivs med att vara det självklara bollplanket och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I rollen som driftchef på Cubsec ges du en unik möjlighet att vara delaktig i företagets utvecklingsarbete för att långsiktigt skapa en stabil tillväxt samt stärka vårt varumärke.

Vi söker dig som tycker att det är utmanande att leda och utveckla människor samt att arbeta nära våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en coachande och entusiasmerande ledare med en förmåga att motivera och förmedla på ett tydligt sätt till dina medarbetare. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter från ett större skyddsobjekt.

Grundläggande krav:
3 års erfarenhet från Bevakningsbranschen

3 års erfarenhet som Chef/gruppledare

Du ska kunna bli godkänd i registerkontroll klass 2

Arbetsområde: Malmö med omnejd

Arbetstid: Helgfria vardagar under kontorstid eller efter överenskommelse

Lön: Enligt överenskommelse

Start: Tjänsten är tillsätts enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Gruppchef Flygsäkerhet

Läs mer Dec 14
LFV är en organisation som präglas av säkerhet (safety) men också förändringar där konkurrensutsättning, internationalisering och totalförsvar är faktorer som i hög grad påverkar arbetet med flygsäkerhet. Flygsäkerheten är det viktigaste fundamentet i LFVs verksamhet . Vill du vara med och bidra till en hög flygsäkerhet och en god säkerhetskultur? Då är detta jobbet något för dig!

Vi söker nu en gemensam gruppchef för de två områdena flygsäkerhetsbedömning/systemsäkerhet samt Centralt regelkontor.

Beskrivning av rollen
Du tillhör Enhet Flygsäkerhet som stöttar den operativa verksamheten inom områdena flygsäkerhetsbedömning, avvikelsehantering och utredningsarbete samt centralt regelkontor som handhar den övergripande operativa manualen för flygtrafiktjänst. Enheten leds av enhetschef och två gruppchefer och har ca 45 medarbetare som är stationerade i Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Som Gruppchef ansvarar du för och arbetar med följande delar:


• Verksamhets-, budget- och personalansvar.  
• Säkerställa att medarbetare har förutsättningar för leveranser av rätt kvalitet och i rätt tid.  
• Utveckla och förbättra/effektivisera verksamheten. 

Som gruppchef rapporterar du till enhetschef Flygsäkerhet och ingår i ledningsgruppen för enheten och kan där få ytterligare uppdrag. Till din hjälp kommer du att få två medarbetare med rollen funktionsansvarig som kan stötta i sakfrågor inom de olika verksamhetsområdena. De agerar på delegerat mandat från gruppchef och kommer att tillsättas efter denna gruppchefsroll.

Dina närmsta kontaktytor blir till medarbetarna och ledningsgrupp samt kontaktpersoner i de operativa avdelningar vi i huvudsak levererar tjänst till.

I och med att våra medarbetare finns på flera orter kommer tjänsten att innebära en del resor.

Du kommer att ha ca 18 direktrapporterande medarbetare och personalansvar för ca hälften av dem. Den andra hälften är inlånade resurser som kommer att arbetsledas av dig.

Detta söker vi
Vi söker dig som har chefserfarenhet med god förmåga att leda och coacha personal samt att ta initiativ och driva uppgifter i mål. Du har minst en treårig högskoleutbildning eller utbildning vi bedömer likvärdig.

Du har förmågan att snabbt förstå verksamhet och processer. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom flygtrafiktjänst samt ATM kunskap (Air Traffic Management). Erfarenhet av systemsäkerhet (i LFV benämnt flygsäkerhetsbedömning) och regelstyrd verksamhet är också meriterande.

Du har en helhetssyn och förstår andra funktioners utmaningar genom att lyssna in och samarbeta för att på bästa möjliga sätt möta LFVs övergripande behov. Du ser till helheten och kan utveckla effektiva och genomförbara lösningar på problem. Du förstår vikten av att arbeta tvärfunktionellt, att planera, att samarbeta och skapa engagemang inför en uppgift genom tillit och att både ge och ta emot feedback.

Med ett tydligt ledarskap säkerställer du förståelse hos dina medarbetare för hur deras roll och prestation hänger ihop med funktionens gemensamma leverans och LFVs övergripande mål. Du kan aktivt kommunicera och tydliggöra förväntningar på medarbetares prestation i syfte att skapa delaktighet och mening. Du har även förmågan att tydliggöra och kommunicera vikten av korrekt utfört flygsäkerhetsarbete i organisationen.

Övrig information
Tjänsten som gruppchef i enhet Flygsäkerhet är en tillsvidareanställning med placering i Malmö alternativt  Stockholm eller Norrköping.  Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.

LFV erbjuder goda anställningsvillkor och ett brett utbud av förmåner som bland annat innefattar en privat sjukvårdsförsäkring.

Vi har en kompetensbaserad rekryteringsprocess som innehåller urval, tester och intervjuer. Testerna innehåller ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga och är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Om LFV
Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer: Om LFV

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Experis AB .

Head of Global Procurement to ZetaDisplay in Malmö

Inköpsledare
Läs mer Jul 15
We are looking for a hands-on and internationally experienced Head of Global Procurement to join our team in Malmö

Are you an experienced procurement professional with a passion for leading procurement activities across multiple international locations? We would love to hear from you! We are now looking for a Head of Procurement to our global Head office in Malmö. Please apply with your resume and a cover letter explaining why you would be the ideal candidate for this role.



Who are we looking for?

We are looking for a highly experienced international Procurement and Supply Chain Manager to join our team in Malmo. Reporting to the Group CFO, the ideal candidate will have a proven track record in implementing and managing procurement processes, working with suppliers, and coordinating procurement activities across multiple international locations. The ability to influence local procurement operations in a matrix organization and effectively lead as well as being highly organized and agile are enablers to succeed in this role. Experience in post-acquisition mergers and integrations across multiple countries will be considered a very positive asset. Finally the candidate will need to take a strategic approach but be able to roll his/her sleeves up and get things done when needed.



Main responsibilities

* Lead procurement activities for multiple international locations, ensuring all procurement processes are followed, and all contracts and agreements are in place. These include leading quarterly price negotiations with manufacturers, distributors, and service providers.
* Provide ad hoc support to the local operations
* Develop and maintain relationships with suppliers, negotiating favourable terms and conditions, and ensuring timely delivery of goods and services.
* Collaborate with cross-functional teams to ensure procurement processes align with the company's overall strategy.
* Collaborate with the product department to ensure that the approved product list is up to date
* Monitor and manage the procurement budget, ensuring cost savings are achieved, and all procurement activities are carried out within budget constraints.
* Prepare and present reports on procurement market trends, procurement activities, supplier performance, and cost savings.
* Ensure compliance with the procurement playbook, procurement policies and procedures, local laws, and regulations.
* Stay up to date on market trends and industry developments, identifying opportunities for cost savings and process improvements.
* Carry out quarterly business reviews with key suppliers and track monthly supplier performance.



Your background

* Bachelor's degree ideally in procurement, supply chain management, or a related field. Will consider other disciplines.
* A minimum of 7 years' experience in international procurement, with a focus on group level procurement leadership.
* Proven experience at driving change, standardization and post-acquisition integration
* Experience in the digital signage industry or a related sector is preferred
* Experience managing some or all of the following categories:

* Flat Panel Displays, LED Displays
* Media Player and other AV Hardware
* Installation Services
* Pre-Installation services, Distribution and Logistics Services
* Outsourcing
* Indirect Procurement

* Ability to interpret supply contracts, SLA's and MSA's and negotiate these with a legal team at your disposal
* Excellent communication, negotiation, and interpersonal skills.
* Ability to work effectively in a fast-paced, deadline and target driven environment.
* Strong analytical skills, with the ability to identify cost savings and process improvements.
* Experience of using ERP systems (ideal NetSuite) and eProcurement tools; Microsoft Office, and other relevant tools.
* Fluency in English language, with experience working in multiple international locations.



We are waiting for your application!

In this recruitment process ZetaDisplay is assisted by Jefferson Wells.

For more information about the role, please contact Recruitment Consultant Patrik Nordberg (patrik.nordberg@jeffersonwells.se, +46 703 774 607) or Recruitment Consultant Rikard Karlsson (rikard.karlsson@jeffersonwells.se, +46 709 316 318) after August 5th.

Please apply by registering your CV at www.jeffersonwells.se as soon as possible.



About ZetaDisplay

ZetaDisplay is an award winning, European leader in digital visual transformation. We operate at the cutting edge of digital signage development to create market leading solutions in partnership with our clients. As one of the largest full service digital signage solutions partners in Europe, we work across concepts, hardware and software solutions to empower businesses to captivate, connect and influence their audiences by meaningful visual experiences all across the world.



We work in close partnership with many of the biggest global brands, supporting them through the continual process of digitizing physical spaces, connecting big data, providing insights and aligning marketing- and business technologies with the development of cutting edge visual experience solutions. ZetaDisplay employs ~240 people across eight European countries. We currently manage more than 120,000 licensed installations in over 50 markets worldwide.

Ansök nu

Servicetekniker till Menerga, placering kring Skåne

Installationstekniker
Läs mer Jun 20
Nu letar vi efter två nya kollegor - en till Skånetrakten och en till området Göteborg/Västra Götaland (separat annons). Vi söker entusiastiska servicetekniker som kommer att fokusera på luftbehandlingssystem och styr- och reglerteknik. Oavsett du är expert eller ny inom området, uppmuntrar vi dig med viljan att lära dig mer att söka till oss.

Har du erfarenhet från ventilationsbranschen? Är du en nyfiken person som lockas av tekniska utmaningar? Då kan du vara vår nya kollega! Vi erbjuder dig ett fritt och ansvarsfullt arbete med högkvalitativa och marknadsledande produkter. Välkommen till ett bolag och en tjänst med stora möjligheter att utveckla och att utvecklas!

Arbetsuppgifter

Som servicetekniker hos oss arbetar du med driftsättning och löpande service av Menergas produkter. Vi bedriver försäljning och service av högkvalitativa, tekniskt avancerade och marknadsledande luftbehandlingssystem till simhallar, äventyrsbad och hotell. Kundbasen finns i både privat och offentlig sektor och vi ser en stor potential att fortsätta växa trots rådande utmaningar i omvärlden.

Du arbetar med installation och finjustering av styr- och reglersystem liksom med driftsättning, felsökning, avhjälpande reparationer och förebyggande underhåll av luftbehandlingsaggregat. Då Menergas produkter är kundanpassade, får du även vara med i olika projekt och utveckla din tekniska kompetens tillsammans med erfarna och kunniga kollegor. Du arbetar självständigt men blir en del av vårt team som finns runt om i landet.

Du utgår hemifrån men är ute på resande fot majoriteten av tiden. Du reser framförallt i länen runt din utgångsort, men resor till övriga Sverige och Norden kan också förekomma.

Din profil

Vi söker dig som har:

* Grundläggande teknisk kompetens eller relevant utbildning inom el, styr & regler eller värmepumpsteknik
* Intresse för luftbehandling och styr- och reglerteknik
* Positiv inställning och vilja att kontinuerligt lära dig och utvecklas
* God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
* God datorvana
* B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:

* Arbetslivserfarenhet inom våra områden
* Kylteknisk kompetens, gärna certifiering
* Kompetens inom CO2
* Kunskap om styrsystem tex MODBUS eller BACNET

Vi erbjuder

* Individuellt utformad introduktion och löpande utbildning för att stärka och bredda dina tekniska färdigheter
* En dynamisk arbetsmiljö som främjar personlig tillväxt
* Attraktiva förmåner

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells rekrytering, del av Manpower Group. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt och senast den 31 augusti 2024. Vi arbetar med löpande urval.

Har du frågor? Välkommen att kontakta oss!

Ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Matsson på ulrika.matsson@jeffersonwells.se eller 070-699 74 95.

Servicechef Stefan Frost på stefan.frost@menerga.com eller 070 283 13 65

Varför Menerga?

Vi söker en engagerad servicetekniker med intresse för luftbehandlingssystem och styr- och reglerteknik till ett spännande företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och vardaglig trivsel som en självklarhet när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Du kommer att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling. För att lyckas i vårt arbete är kompetensutveckling av våra medarbetare en självklarhet.

Mer om Menerga

Menerga bedriver försäljning och service av högkvalitativa och marknadsledande produkter främst för simhallar. Vårt huvudkontor är placerat i Eskilstuna men vi utför våra kunduppdrag över hela Sverige. Menerga är ett dotterbolag till Systemair AB, ett ledande ventilationsföretag med huvudkontor i Skinnskatteberg och verksamhet i 50 länder och över 6 000 anställda globalt. Läs mer om oss på https://www.menerga.com/se/

Ansök nu

Driftchef Farligt Avfall | Sysav i Malmö

Driftchef, energi
Läs mer Jul 12
Vi avgiftar samhället - vill du vara med och bidra till en mer hållbar värld?
Har du en passion för att leda och utveckla människor? Vill du ha en viktig och spännande roll, med möjlighet att göra verklig skillnad för miljön och samhället? Se hit! Sysav söker en driftchef till vår anläggning för farligt avfall. Här jobbar vi med stolthet och engagemang i en stark företagskultur, där du kan bli en nyckelspelare.

Om tjänsten
Som driftchef för avdelningen Material och Farligt avfall leder du tre direktrapporterande driftledare/ teamleader och totalt 30 stolta och kunniga medarbetare. Du är en del av avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till avdelningschefen.
Enheten ansvarar för insamling, mottagning, behandling och in-/utvägning av farligt avfall från både hushåll och verksamheter. Du kommer att arbeta både strategiskt långsiktigt och operativt för att driva utvecklingen mot företagets mål.

Arbetsuppgifter



* Ansvara för drift och underhåll av anläggningen för farligt avfall
* Ansvara för personal- och arbetsmiljöfrågor
* Planera drift och följa upp strategiska analyser för effektiva arbetssätt
* Upprätta och följa upp underhålls- och driftsbudget
* Leda och organisera enhetens arbete enligt lagstiftning och kundnöjdhet
* Samarbeta med Sysavs övriga verksamheter för att optimera och nå gemensamma mål



Vem är du?
Vi söker en trygg och motiverande ledare med erfarenhet från processindustrin, som brinner för teamkänsla och problemlösning. Som ledare på Sysav jobbar du coachande och utvecklingsinriktat. Mångfald och olika perspektiv är viktigt för dig och du prioriterar dialog med dina medarbetare. Du har vilja, mod och engagemang att ständigt utveckla dig själv och ditt team. Du är hängiven att få med alla i processen och framför dina synpunkter tydligt, vilket gör att du vinner förtroende och respekt. Du är en målmedveten person som med en strategisk överblick och en skarp analytisk förmåga ser helheten och identifierar lösningar på detaljnivå. Du sätter säkerhet högt och genomgående.

Vi söker dig som har:

* Högskoleutbildning eller motsvarande teknisk utbildning

* Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet
* Dokumenterad erfarenhet av ledarskap med direkt personalansvar



Varför arbeta på Sysav?

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.



Kontakt och ansökan

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar avidentifierade jobbansökningar. I denna rekrytering samarbetar Sysav med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan 14 augusti.

Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se. (sem. 13/7-4/8) eller Niklas Fagerlund, niclas.fagerlund@jeffersonwells.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer information

En del av våra tjänster verkar inom säkerhetskänslig verksamhet, vilket innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Våra tjänster kan även vara föremål för krigsplacering.

Ansök nu

Operativ inköpare | Spira Malmö

Inköpare
Läs mer Jul 12
Om Spira

Spira Blommor är en av Sveriges största leverantörer av blommor till bland annat dagligvaruhandeln, och erbjuder ett brett sortiment av blommor från hela världen. Största delen av sortimentet är svenskodlat. I samarbete med lokala odlare runt om i hela Sverige så säljer vi såväl buketter som krukväxter mestadels från Sverige, men självklart även andra delar av världen för att kunna erbjuda alla våra kunder ett komplett sortiment. Vi ansvarar för shop-in-shop hos våra större kunder, där våra säljare/merchandisers hanterar hela flödet från beställning till plock i butik.

Vi har funnits på marknaden sedan 1972, och ingår idag i Holländska One Flora Group-koncernen som är en ledande blomsteraktör i Europa. Vi är mitt uppe i en spännande tillväxtresa med många roliga utmaningar framför oss. Vi sitter i ljusa o moderna lokaler i Malmö.

Är du en driven och innovativ inköpare som vill vara med och forma framtidens inköpsstrategier? Kan du inspirera och bidra med utveckling under vår tillväxtresa? Vi är ett positivt och engagerat gäng som tillsammans skapar en välmående värld genom grön glädje varje dag. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Operativ Inköpare ingår du i ett team av tre personer. Vi söker en modern inköpare som använder datadrivna modeller för varuflöden.

Som operativ inköpare på Spira arbetar du främst med orderläggning av snittblommor för att säkerställa rätt lagerhållning och snabb leverans till butikerna. Detta innebär att hantera snabba deadlines och marknadssvängningar för att kunna leverera färska blommor. Du deltar även i sortimentsarbete och analyser. Du kommunicerar regelbundet med lager och kvalitetsansvarig för att säkerställa att varor följer specifikationer och håller hög kvalitet. Som problemlösare hanterar du utmaningar kopplade till leveranser och har kontakt med odlare och leverantörer i Sverige och Holland. I tjänsten så ingår utöver inköpsarbetet en del administrativa delar såsom att säkra bilder, masterdata, relevant information om produkterna till vår försäljningsplattform Fröjd.

Tjänsten kräver att du effektivt använder IT-verktyg för rationellt dagligt inköp till vårt lager. Du inspirerar andra och skapar förändring genom ett resultatinriktat medarbetarskap i linje med Spiras affärsplan. Din medarbetarstil bidrar till en motiverad och högpresterande organisation, och du drivs av att utveckla dig själv och andra. Du rapporterar till Inköp- och försäljningschefen.



Vem är du?

Vi söker dig som är en trygg inköpare, som använder IT system för att vara effektiv och rationell. Du har ett modernt inköpstänk, du har lätt för att skapa förtroende och ge energi till andra. Du har flera års erfarenhet från FMCG, gärna från dagligvaruhandeln, och du har en relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från växter och färskvaror är meriterande. Du trivs i en miljö som präglas av snabba beslut och handlingskraft, och älskar att sälja varor. Med en god analysförmåga kan du förstå och tolka ekonomiska nyckeltal. Du är en skicklig administratör som hanterar Excel obehindrat och motiveras av att arbeta mot täta deadlines. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

För att passa i rollen behöver du ha hög social kompetens och lätt att skapa förtroendefulla relationer. Du kan inspirera och påverka andra på ett pedagogiskt sätt. Du drivs av att hitta och implementera nya metoder, arbetar proaktivt och ser till att koncept och rutiner följs. Du gillar att ha kul på jobbet och tror att ingenting är omöjligt.

Som Operativ Inköpare får du en spännande roll och blir en del av ett dynamiskt team som strävar efter att förbättra Spiras erbjudande, marknadsposition och kundrelationer.



Varför arbeta på Spira?

Vi erbjuder dig en intressant roll i ett företag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Spira Blommor erbjuder ett arbetsklimat som präglas av positivitet, högt tempo och stort engagemang. Här erbjuds rätt person ett spännande och utmanande arbete i ett expansivt företag med höga ambitioner. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och är anslutna till företagshälsovård. Hos oss får du jobba tillsammans med härliga kollegor där vi alla brinner för att göra bra affärer tillsammans!



Kontakt och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Spira med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev via annonsen på Jeffersonwells.se. Sista ansökan 14 augusti. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, angela.ekelof@jeffersonwells.se (semester 13/7-4/8)

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Business Development Manager | CBRE | Göteborg/Malmö/Karlskrona

Key account manager
Läs mer Jun 5
Är du en affärsutvecklare med engagemang och driv? Har du erfarenhet av fastighetsrelaterade tjänster? Tycker du om att driva affärsprocesser från start till mål och har förmågan att inge förtroende och skapa och utveckla goda relationer? Vill du vara med på en spännande tillväxtresa och bidra med att skapa nya spännande affärer tillsammans med kompetenta, nationella och internationella kollegor? Då är du den vi söker!

Som Business Development Manager hos CBRE Global Workplace Solutions (GWS) ansvarar Du för att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter för oss. Affärerna görs utifrån kundens behov - utan att kompromissa med kvalitet och pris. Du har fullständigt ansvar för försäljnings- och anbudsprocesser i linje med företagets standarder, och trivs med att få representera CBRE vid branschevenemang och nätverksaktiviteter.



För att bli framgångsrik i rollen kommer du att fokusera på följande
* identifiera och proaktivt skapa nya affärsmöjligheter i linje med CBRE's strategi genom att aktivt skapa nya leads och bygga en kortsiktig och långsiktig pipeline
* koordinering och styrning av försäljningsaktiviteter under hela försäljningsprocessen inklusive kvalificering affärsmöjligheter, affärsförslag, prissättning och förhandlingar
* skapa och utveckla långsiktiga professionella kundrelationer med befintliga, nya och potentiella kunder
* ansvara för att ta fram och utveckla exceptionella försäljnings- och anbudsdokument och presentationer
* bidra med att stärka företagets profil, genom att på ett professionellt sätt representera CBRE vid branschevenemang och genom nätverkande i rätt sammanhang
* analysera finansiella indikatorer och relaterad branschaktivitet för att identifiera nya affärsmöjligheter hos befintliga såväl som nya kunder
* tillsammans med operativt team skapa en plan för att bibehålla och bidra till nya kunder/marknader

Som anställd i CBRE GWS arbetar vi i en decentraliserad organisation med stort ansvarstagande. CBRE GWS kännetecknas av ett högt tempo, där prestanda och kvalitet går hand i hand. Vårt säljteam arbetar nära varandra och övriga organisationen i sin helhet för att skapa långsiktiga och konkurrenskraftiga lösningar till våra kunder.

Vi tror att du har följande profil
* erfarenhet av fastighetsrelaterade tjänster. Detta är en förutsättning och erfarenhet av outsourcinglösningar är särskilt meriterande
* en dokumenterad historia av att framgångsrikt vinna nya affärer
* förmåga att snabbt skapa trovärdighet och vinna förtroende hos beslutsfattare
* erfarenhet/kompetens inom fastighetsteknik tillsammans med relevant högskoleutbildning
* god ekonomisk förståelse och vana att granska komplexa finansiella rapporter
* vana att ta initiativ, utveckla det kundunika affärserbjudandet för att anpassa de övergripande affärsmålen på varje kund
* analytisk förmåga - kunna förstå, analysera och tolka olika typer av affärsdokument såsom komplexa och långa förfrågningsunderlag och ta fram olika alternativa affärslösningar
* gedigen erfarenhet av MS Office
* mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Tjänstens omfattning: Detta är en heltidstjänst med tillsvidareanställning.
Alternativa placeringsorter: Göteborg, Malmö eller Karlskrona.

Start enligt överenskommelse.

Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar CBRE med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på +46 31617294.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan.

Vår kultur
CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss. Vi är ett engagerat team som alla drivs av att ge våra kunder bästa möjliga service och att bidra till innovation och utveckling. Du kan dra fördel av det internationella företag vi är i ditt dagliga arbete. Utgångspunkten för det vi gör är lokalt i Sverige och Norden i första hand och våra specifika förutsättningar här, men vi får och ger input och samarbetar med våra kollegor runtom i världen. Vi som arbetar på CBRE gillar den dynamiska miljö vi har och att ständigt utvecklas och utmanas i vad vi kan åstadkomma tillsammans med våra kunder.

Om oss
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 115 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte år 2022 över 30,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsförvaltning, teknisk fastighetsdrift, projektledning, rådgivning samt energieffektivisering.

Ansök nu