Malmö: Underhållstekniker till Skånemejerier/Lactalis i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underhållstekniker till Skånemejerier/Lactalis i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Skånemejerier är det ledande mejeriföretaget i södra Sverige, en utmanare nationellt och dessutom en del av världens största mejerikoncern Lactalis. Vägledda av ambition, engagemang och enkelhet arbetar alla våra medarbetare mot samma mål – att utveckla och producera riktigt bra mat som både smakar och gör gott. Vår vision är att bli Sveriges mest hållbara mejeri, och då handlar det inte bara om att erbjuda produkter som är bra för både människa och miljö, utan också om att vara en hållbar arbetsplats. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, växa och påverka vår gemensamma väg framåt.Söker du en teknisk utmaning? Nu söker vi på Skånemejerier fler medarbetare till vår underhållsavdelning i Malmö som vill bidra till att stärka vår organisation. Har du erfarenhet av att arbeta med underhåll, gärna med förpackningsmaskiner, processutrustning eller med media och vill fortsätta utveckla ditt tekniska kunnande finns nu möjligheten till ett spännande arbete. Arbetsbeskrivning Att arbeta på underhållsavdelningen hos oss är ett fritt och ansvarsfullt arbete, du kommer att arbeta både självgående och i team samt ta egna initiativ. Dina arbetsuppgifter är väldigt varierande men exempel på arbetsuppgifter är:
Utföra avhjälpande och förebyggande underhåll på mejeriets processutrustning, förpackningsmaskiner och kringutrustning.
Utföra service och underhåll av ventiler, kylmaskiner, kompressorer, tankar och pumpar m.m.
Medverka vid installationer av utrustning.
Felsökning och driftsättning av utrustningar och kringutrustning.
Daglig skötsel av ventilation, mediasystem och reningsanläggning.

På underhållsavdelningen är vi ca 40st medarbetare och du kommer att arbeta tvåskift.Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och ser gärna att du har en teknisk gymnasieutbildning eller yrkesutbildning för el- eller maskintekniker. Du har erfarenhet av praktiskt service- och underhållsarbete inom tillverknings- eller processindustri med ett tekniskt intresse och kunskap inom mekanik, hydraulik och pneumatik samt grundläggande elkunskaper. Erfarenhet från mejeriproduktion eller förpackningsindustri är meriterande. Då du har många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan samarbeta med kollegor i olika delar av organisationen. Du är ansvarstagande och mån om att utföra ett gott arbete samt nyfiken och öppen för att utveckla dina tekniska kunskaper.Vad erbjuder vi dig? Skånemejerier är en del av Lactalis Group som har produktion i ett femtiotal länder på fyra kontinenter. Det ger våra medarbetare tillgång till en stor bredd av kompetensutveckling och möjligheten att bygga internationella kontaktnätverk. Bredden i vår verksamhet gör också att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter inom allt från produktion till ekonomi och marknadsföring, på både lokal och internationell nivå.Vi arbetar dessutom ständigt med att utveckla vårt ledarskap och arbetsmiljön våra medarbetare verkar i. Ett gott ledarskap ligger ofta bakom god trivsel på en arbetsplats. Vi har därför frågat Robert Bertilsson, Underhållschef på Skånemejerier i Malmöom hans syn på ledarskap: ”Ett sunt ledarskap handlar i grunden om att ge människor förtroende men också möjligheter att göra ett bra jobb genom att ge dem rätt förutsättningar och kompetensutveckling. Dessutom är det viktigt med tydlighet, att ge ramar men också feedback för att skapa en trygghet att falla tillbaka på. Genom detta kombinerat med ett ömsesidigt respektfullt bemötande skapar man en god grund för en vilja att lära sig mer och utvecklas.”Sök tjänsten För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jörgen Björkman, 0739-80 83 95. Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! På Skånemejerier arbetar vi för en säker, god och drogfri arbetsmiljö. Externa slutkandidater till tjänsten kommer därför att bli ombedda att presentera ett utdrag ur belastningsregistret, genomföra ett drogtest samt i förekommande fall erbjudas hälsoundersökning på vår Företagshälsovård. Som en del i vårt förebyggande arbete så genomför vi kontinuerligt slumpvisa alkohol och drogtester.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Serviceingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Malmö som Serviceingenjör, maskin.

Är du Mantsinens nya resande serviceingenjör/tekniker?

Läs mer Jun 25
Beskrivning
Vill du arbeta med maskiner och ha en självständig tjänst där du planerar dina arbetsdagar?

Läs gärna vidare om rollen som resande serviceingenjör/tekniker hos Mantsinen, som expanderar och söker sin nästa kollega med placering i Södra eller Mellersta Sverige.

Mantsinen med över 500 anställda i Sverige, Finland samt Brasilien och dess maskiner möjliggör hantering av material inom främst hamnar och massaindustrin. Mantsinens huvudkontor är beläget i Ylämylly, Liperi i östra Finland och deras återförsäljare- och servicepartnernätverk sträcker sig över 50 länder globalt. 

Arbetsuppgifter
I rollen som resande serviceingenjör/tekniker ansvarar du för planerade och akuta serviceuppdrag på kunders anläggningar.  Serviceuppdragen består av service och reparation samt underhåll av Mantsinens maskinpark.

Du utgår från hemmet med en egen servicebil och har direktkontakt samt ansvarar för att planera och boka serviceuppdrag med återkommande kunder, främst inom hamnar och massaindustrin. Dina kunder är lokaliserade i södra/mellersta Sverige, varför det är en fördel om du är bosatt i närheten. Som serviceingenjör/tekniker kommer du bland annat att hantera mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft. Efter utfört serviceuppdrag kommer du att dokumentera och beställa reservdelar i samråd med servicechefen, som du rapporterar till, och som är geografiskt placerad på huvudkontoret i Finland. Du har även rådgivande dialog med kunder kring reservdelar, komponenter och service. I rollen förekommer ca 2-3 dagars resande per vecka, främst i Sverige, men övriga Skandinavien kan förekomma. Du kommer även vid tillfällen att hålla i utbildning (på svenska). 



Kvalifikationer
För att passa i rollen som servicetekniker tror vi att du har mångsidig tekniskt kompetens inom exempelvis områdena mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft samt har erfarenhet av service/montering av stora maskiner eller liknande. 

Du är affärsmässig, drivs av utmaningar och har vilja att ta egna initiativ då ingen anläggning är den andra lik. Vidare är du en ansvarstagande person som trivs med att planera och ansvara för att lösa reparationer och service ute hos kunder. Teamwork är en viktig del i arbetet då du kommer samarbeta med kollegor och andra intressenter. 

Du har också möjlighet och trivs med att vara på resande fot då du kommer att vara resande cirka 2-3 dagar per vecka (med övernattning).

Du är bekväm med att arbeta på höga höjder, innehar b-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

Meriterande:

- Teknisk grundutbildning.
- Kännedom om större/tunga maskiner.
- Eftergymnasial/högskoleutbildning.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid direkt hos Mantsinen Sverige med flexibel placering då du utgår från hemmet, fördelaktigt om du bor i Södra eller Mellersta Sverige då flera kunder finns i detta område. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Lön: Månadslön med övertidsersättning inkluderad, traktamente vid resor samt förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring. 

Rekryteringen sker i samarbete med Q, rekryteringskonsult Åsa Gustafsson tfn 013-4703901. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan via www.bemanning.se/ledigatjanster där vi ser fram emot att ta del av din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering. 

Om Mantisien: Mantsinen Sverige AB erbjuder ett utvecklande arbete som resande serviceingenjör/tekniker i ett bolag som arbetar med materialhantering inom industrin, på hamnar och massafabriker. Mantsinen är ett finskt familjeföretag som värnar om dess anställda och erbjuder möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra Mantsinens dotterbolag i Sverige med lokalisering på ostkusten, exempelvis Stockholm, Norrköping, Gävle, Sundsvall. 

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Sales Configurator Product Modelling Engineer

Läs mer Jun 28
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
Your role and responsibilities
In this role, you will play a key role in the digital transformation of ABB Process Automation Sales and will gain a valuable experience of our Global Process Automation Organization by engaging across several Divisions and Stakeholders. As Sales Configurator Product Modelling Engineer, you will be responsible for the deployment and maintenance of automation products (800xA, S+, Freelance, Compact and future offerings) in the new global Automation Sales Configurator. You will combine the knowledge of the product portfolio with the use of a world-class digital CPQ (Configure, Price and Quote) platform to meet the needs of the Process Automation Sales teams. The products, sales needs and the platform will change continuously and we're looking for an experienced engineer who enjoys learning new things daily. You will be responsible for the design, implementation, testing and troubleshooting of the product model. Implementation covers both front-end user-experience, configuration rules, DCS system sizing, performance optimizations and data correctness.
The work model for the role is: #LI-Hybrid
You will join a Global Team with members from PCP (Process Control Platform) and different Process Automation Divisions (Energy Industries, Process Industries, Marine and Ports) and the External Technology Provider. Key for success is a very close collaboration with the PCP Global Product Managers and the PA Sales Team.


You will be mainly accountable for:
Responsible for the design, implementation, testing and troubleshooting of the product models of PCP Product Portfolio
Develop the product models as defined by the PCP Global Product Managers. Ensure product models are well-structured to enable high quality change management and simplify the future maintenance
Collaborate with PA Sales team to deliver a user-friendly and efficient Sales Configurator solution.
Work closely with the supplier to ensure the integrity of the product model is guaranteed as the SaaS platform evolves.
Provide technical support, troubleshooting and fixing issues reported by users. Ensure the PCP product models properly fit into the overall Automation System models through great teamwork within the PA Automation Sales Configurator team

Qualifications for the role
Knowledge of the PA PCP product portfolio and its configuration rules: 800xA, Symphony Plus, Freelance, Compact
Experience in Bid & Proposal using Configure, Price and Quote (CPQ) tools e.g. existing ABB Automation Wizard
Knowledge of software development and experience with e.g. Java
Solid team player with an independent and solution-oriented working style
Resilient in an agile and changing environment
Fluent in English

More about us
ABB is a leading global technology company that energizes the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. The Process Automation (PA) business area (>$6B revenue in 2021, 22,000 employees), automates, electrifies and digitalizes some of the most complex industrial infrastructures on this planet. Through its five divisions, it serves customers in the energy, process and hybrid industries – from hydrocarbons, chemicals, water, mining, minerals, pulp & paper to marine and ports, and many more. PA stands at the heart of some of the most important shifts in society, helping the energy-intensive industries to safer, smarter and more sustainable operations to enable a prosperous, low-carbon society. For more information on PA, refer to https://global.abb/group/en/investors/strategy-events/pa-capital-markets-day-2022
We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

Ansök nu

Är du Mantsinens nya resande serviceingenjör/tekniker?

Läs mer Maj 17
Beskrivning
Vill du arbeta med maskiner och ha en självständig tjänst där du planerar dina arbetsdagar?

Läs gärna vidare om rollen som resande serviceingenjör/tekniker hos Mantsinen, som expanderar och söker sin nästa kollega med placering i Södra eller Mellersta Sverige.

Mantsinen med över 500 anställda i Sverige, Finland samt Brasilien och dess maskiner möjliggör hantering av material inom främst hamnar och massaindustrin. Mantsinens huvudkontor är beläget i Ylämylly, Liperi i östra Finland och deras återförsäljare- och servicepartnernätverk sträcker sig över 50 länder globalt. 

Arbetsuppgifter
I rollen som resande serviceingenjör/tekniker ansvarar du för planerade och akuta serviceuppdrag på kunders anläggningar.  Serviceuppdragen består av service och reparation samt underhåll av Mantsinens maskinpark.

Du utgår från hemmet med en egen servicebil och har direktkontakt samt ansvarar för att planera och boka serviceuppdrag med återkommande kunder, främst inom hamnar och massaindustrin. Dina kunder är lokaliserade i södra/mellersta Sverige, varför det är en fördel om du är bosatt i närheten. Som serviceingenjör/tekniker kommer du bland annat att hantera mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft. Efter utfört serviceuppdrag kommer du att dokumentera och beställa reservdelar i samråd med servicechefen, som du rapporterar till, och som är geografiskt placerad på huvudkontoret i Finland. Du har även rådgivande dialog med kunder kring reservdelar, komponenter och service. I rollen förekommer ca 2-3 dagars resande per vecka, främst i Sverige, men övriga Skandinavien kan förekomma. Du kommer även vid tillfällen att hålla i utbildning (på svenska). 



Kvalifikationer
För att passa i rollen som servicetekniker tror vi att du har mångsidig tekniskt kompetens inom exempelvis områdena mekanik, hydraulik, PLC, kontrollsystem och elkraft samt har erfarenhet av service/montering av stora maskiner eller liknande. 

Du är affärsmässig, drivs av utmaningar och har vilja att ta egna initiativ då ingen anläggning är den andra lik. Vidare är du en ansvarstagande person som trivs med att planera och ansvara för att lösa reparationer och service ute hos kunder. Teamwork är en viktig del i arbetet då du kommer samarbeta med kollegor och andra intressenter. 

Du har också möjlighet och trivs med att vara på resande fot då du kommer att vara resande cirka 2-3 dagar per vecka (med övernattning).

Du är bekväm med att arbeta på höga höjder, innehar b-körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

Meriterande:

- Teknisk grundutbildning.
- Kännedom om större/tunga maskiner.
- Eftergymnasial/högskoleutbildning.

Villkor
Tjänsten är en anställning på heltid direkt hos Mantsinen Sverige med flexibel placering då du utgår från hemmet, fördelaktigt om du bor i Södra eller Mellersta Sverige då flera kunder finns i detta område. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Lön: Månadslön med övertidsersättning inkluderad, traktamente vid resor samt förmåner som friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring. 

Rekryteringen sker i samarbete med Q, rekryteringskonsult Åsa Gustafsson tfn 013-4703901. Du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan via www.bemanning.se/ledigatjanster där vi ser fram emot att ta del av din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering. 

Om Mantisien: Mantsinen Sverige AB erbjuder ett utvecklande arbete som resande serviceingenjör/tekniker i ett bolag som arbetar med materialhantering inom industrin, på hamnar och massafabriker. Mantsinen är ett finskt familjeföretag som värnar om dess anställda och erbjuder möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer tillhöra Mantsinens dotterbolag i Sverige med lokalisering på ostkusten, exempelvis Stockholm, Norrköping, Gävle, Sundsvall. 

 

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ansök nu

Technician/Field Service Engineer

Läs mer Apr 30
Om tjänsten
Technician/Field Service Engineer

Ikett Personalpartner, together with BWT Pharma & Biotech are looking for both young talent and more experienced people.
You would be joining a growing company with very good development opportunities.

The company offers great opportunities to grow and develop in an environment with helpful and professional colleagues. Along with a development plan of support and training they offer flexible working conditions and the opportunity to work in cooperation with the customer's requirements and needs.
You would be based in Malmö with access to a car.

We are looking for someone who wants to be part of a successful team, is interested in working in the field and is willing to spend time away during the week.
A successful candidate enjoys working in a team and strives to develop and learn new things.

Creating and upholding strong relationships with the company's customers by always providing professional service as well as handling relevant documentation are key tasks of this position.

In your work, you will be responsible for commissioning and prevention, as well as emergency maintenance work on both existing and new facilities.

Furthermore, your job would include:

- Performing preventive and corrective maintenance on Water Treatment Equipment.
- Electromechanical repairs.
- On-site and remote troubleshooting.
- Commissioning of new systems.
- Maintain internal documentation and submit external reports to customers.

In this recruitment, BWT & Pharma Biotech collaborates with Ikett Personalpartner AB, your employment will be directly with BWT & Pharma Biotech.

Om företaget
About the company:

BWT Pharma & Biotech is the world-wide leading provider of clean utility systems for pharma & biotech. With an industry-leading spectrum of technologies and products,
BWT is providing optimal solutions for all clean media applications such as Purified Water, Water for Injection (WFI) and Pure Steam. Manufacturing facilities in Europe, Asia and the United States provide prequalified and performance-tested systems that meet the highest quality standards. All critical engineering and production stages, such as process and automation engineering, quality and project management, welding and assembly, FAT testing, site commissioning, SAT testing and aftersales support are part of the full package provided by BWT. BWT Pharma & Biotech is an integrated corporate division of the BWT Group. See more www.bwt-pharma.com


Din profil
Your profile:

We are looking for someone with good communication and social skills, and a successful candidate would be good at solving and handling problems on site.
You should also be flexible and enjoy traveling for work.

Perhaps you have recently completed an education as an automation engineer? Or maybe you have previously worked as an elevator technician, electrician, or technician?
You enjoy working with maintenance and you are careful and good at documentation.

You who apply have/can:

- Technical education, preferably Automation or Electrical
- Experience in working with electro-mechanical equipment including pumps, valves, motors.
- Good understanding of control technology. (PLC)
- Ability to read and interpret basic electrical and mechanical drawings
- Ability to work with computers and Windows software.
- Speaks and writes English at a professional working level.
Knowledge of a Nordic language is an advantage.

The position involves travel, around 150 – 200 travel days/year, 4 nights/week.
Must have a valid driver’s license.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Technogarden AB .

Interimschef till Quality Control

Byråchef
Läs mer Jun 12
Till ett mycket spännande läkemedelsföretag i Skåne söker vi nu en självgående och trygg interimschef som kan ta ansvar för ett av företagets QC grupper under drygt ett halvår med start i mitten av augusti 2024.
Vad du förväntas göra och kunna:
Du leder och fördelar arbetet för att säkra att analyser och övriga arbetsuppgifter är klara i tid och till rätt kvalitet samt att arbetsbelastningen i gruppen är rimlig.
Du har personalansvar och utvecklar och stöttar dina medarbetare genom att följa upp och ge återkoppling.
Du säkerställer att arbetet i gruppen utförs enligt gällande GMP-regler och enligt gällande farmakopémetoder.
Du ansvarar för att rutiner följs, t e x att SOPar är uppdaterade, AV, LU, Störningar, CV skrivs och CAPA följs upp.
Du skaparförutsättningar för ditt team att arbeta säkert och att prestera på hög nivå och du arbetar proaktivt för en säker arbetsmiljö
Du ansvarar för IPC-analyser

Din bakgrund:
Du har troligen en utbildning - helst på masternivå - inom analytisk kemi, farmakologi, biomedicin, molekylärbiologi eller annan näraliggande disciplin.
Tidigare erfarenhet från läkemedelsindustrin är obligatorisk, gärna inom QC eller QA området.
Du har god förståelse och erfarenhet av att arbeta inom GMP.
Du har tidigare erfarenhet i en chefsroll som innefattar personalansvar och kan lätt sätta dig in i nya uppgifter.


Vem vi tror att du är som person:
Att leda kommer naturligt för dig och du har dessutom en stor portion nyfikenhet - såväl på dina medarbetare som andra kollegor och personer omkring dig ochsätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter.
Du är tydlig och har en mycket god förmåga att prioritera och slutföra projekt och uppgifter och arbetar efter mottot.
Du är lyhörd och ser den enskilda medarbetaren samtidigt som du ser till helheten och agerar därefter.
Du har mycket god samarbetsförmåga och kan lätt sätta dig in i hela avdelningens utmaningar och möjligheter och därmed vara en värdefull kollega i avdelningens ledningsgrupp.
Du är en utmärkt kommunikatör och talar och skriver obehindrat såväl engelska som svenska.

Och du ska givetvis ställa krav på oss - Technogarden - som i så fall blir din nästa arbetsgivare. Jag - kanske din blivande chef - vågar säga att om vi fattar tycke för varandra så kan det inte bli annat än toppen. Vi försöker själv vara det vi förväntar av våra medarbetare. Hör av dig så jag kan berätta mer om oss och om uppdraget, Varmt välkommen!

Ansök nu

Technogarden söker Marketing Coordinator till läkemedelsbolag

Marknadsassistent
Läs mer Maj 3
Technogarden Life Science arbetar med såväl större som mindre företag inom såväl läkemedel, bioteknik och medical device industrin. Våra konsulter har mestadels någon form av ingenjörs-, naturvetenskaplig eller farmaceutisk bakgrund men just nu behöver vi dig som har erfarenhet av att agera spindeln i nätet i ett marknadsbolag vid ett större läkemedelsföretag i Malmö.
Vem du är:
- förmodligen har du en utbildningsbakgrund inom ekonomi- och/eller marknadsföring.
- Du har utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som på engelska.
- Du har ett mycket gott ordningssinne och förmåga att prioritera och "få saker ur händerna".
- Du har en "sense of urgency" och förstår vikten av efterlevnad av regelverk och produktinformationde uppgifter som åläggs dig.
- Du har mycket god samarbetsförmåga och ett prestigelöst förhållningssätt.
- Tidigare erfarenhet av läkemedelsindustrin eller motsvarande är meriterande.
- Du VILL göra ett bra jobb och utvecklas vidare!
- Du god förmåga att sätta dig in i nya uppgifter och IT-system och är en doer.
Dina arbetsuppgifter blir att stötta Business unit Director inom ett specifikt terapiområdeoch dennes team med event, att granska marknadsmaterial, stötta i godkännande av marknadsmaterial gentemot compliance teamet samt att stötta Commercial specialist.
Hos oss på Technogarden får du vara del i ett trevligt gäng och ta del av såväl stora som små aktiviteter, samtal och naturligtvis vara del av vår community. Vi har konkurrenskraftiga villkor och ser helt enkelt till att du trivs! Vi behöver dig förstås omgående så hör av dig till Affärsområdeschef Life Science, Carolina Pankarz Bernro omedelbart så att du kan höra mer om hur det är att arbeta hos oss. Välkommen!

Ansök nu

Erfarna konsulter till vårt affärsområde Life Science

Analytisk kemist
Läs mer Apr 24
Vårt affärsområde är inte marknadsledande, eller störst. Men däremot är vi oerhört stolta över ett fantastiskt team som har vuxit med 300% (!!)eller iallafall till en grupp på drygt 10 personer under 1,5 år. De flesta av våra konsulter är anställda hos oss och arbetar inom områden som compliance, projektledning, kvalificering och validering samtoperations inom R&D, QC, QA eller RA.
Vi vill gärna också sticka ut hakan lite och kan konstatera att vilever upp till våra mål - god hälsa, goda affärer och en god jord - våra medarbetare är vårt fokus och tillsammans bistår vi i att utveckla våra kunders verksamheter - på ett hållbart sätt. Vi gillar helt enkelt varandra och ser till att alla mår bra!
Något som präglar engagemanget i vårt bolag generellt är också att medarbetarna till stort del äger Technogarden.
Vill du vara en del av oss? Just nu är vi i behov av duktiga och erfarnaQA konsulter inom t e x design control, compliance och operations. Du ska vara van av att arbeta inom ISO 13485 samt och vara väl insatt i MD direktivet - gärna också ha bred erfarenhet inom pharma samt möjligen kombinationsprodukter. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska och talar och skriver flytande svenska.Vi arbetar huvudsakligen inom läkemedels- och medical device industrin i södra Sverige och Öresundsregionen- men vi kan också sträcka oss till Göteborg och Mälardalen.
Vi är nyfikna på dig - du bör vara nyfiken på oss! Ring mig gärna så berättar jag mer om oss i utbyte mot att du berättar lite om dina framtidsplaner.

Ansök nu

Head of IT Nordic to Skånemejerier/Lactalis in Malmö

IT-strateg
Läs mer Jul 8
Lactalis Group, the world leader in dairy, is a family-owned business with more than 85,000 pragmatic and ambitious professionals worldwide, committed to providing healthy and delicious dairy products that bring people together every day. It is a family-run group based in the north-west of France and has a turnover of 29,5 billion Euro. In Scandinavia, Lactalis own two operative organizations: Skånemejerier and Lactalis Scandinavia. Skånemejerier is based in Malmö and is Sweden's second largest dairy company, with an annual turnover exceeding 4 billion SEK. The business consists primarily of production and sales of dairy products and fruit drinks. The brands are Skånemejerier, Bravo, Allerum, Hjordnära, Åsens and Lindahls. Skånemejerier has four production sites and approximately 700 employees. Since 2012 Skånemejerier is part of Group Lactalis (10th global food Group) Lactalis Scandinavia is a group with for legal entities (DK, NO, FI and Castelli AB). The turnover is 1,5 billion SEK and the company employs approximately 65 employees. Most of them in Denmark where the head office and the biggest turnover is made. A warehouse for the imported product is located close to the office, 50 Km north of Copenhagen. Do you want to influence Skånemejerier's future IT-structure? Are you a committed and driven leader who is passionate about developing and implementing processes, procedures and methods in the IT area? In that case this is the opportunity for you to catch! Job description As Nordic Head of IT, you will be overall responsible for the IT department which includes forming the overall requirements for IT Management and developing the company's IT Operations in the Nordic Region. The Nordic Region consists of Skånemejerier, Lactalis Scandinavia. The responsibilities mean ensuring that adequate tools and environments, such as infrastructure, hardware, software are up to date, efficient, cost-effective and secure. You will plan, implement and monitor IT/IS projects and ensure that the IT/IS department supports the needs of the company. The main project ongoing is the implementation of a new ERP (M3) with a go live 1st of March 2025. Since part of IT Operations is outsourced, you will often interact with subcontractors and set the requirements. You are a proactive advisor for the company's various functions both operationally and strategically and will be focusing in finding a long-term and sustainable IT-function. You will develop and implement processes, procedures and methods in the IT area. Your team consist of 11 qualified employees and you will report to the Director of Shared Service Center.
The key responsibilities can be concluded as follows:
Provide overall IT governance in accordance with Corporate Policy
Plan, Implement and Monitor IT projects
Report projects follow up and financials to Corporate IT
Through engaged leadership coach the IT-team
Develop and implement IT policies and procedures
Analyzes business requirements for IT needs and systems
Build and maintain relationships with vendors
Monitor the financial aspect of IT development / Control the IT - IS budgets (CAPEX and OPEX)
Maintain accurate inventory of technology hardware, software and resources
Identifies and eliminates security risks
Make recommendations about purchase of technology resources

QualificationsTo succeed in this role, we believe that you have relevant academic education within IT with several years of IT-related working experience including previous experience of developing strategic IT functions and establishing/implementing IT policies. You have previous experience of working in a leader role with similar challenges and also project management and ERP roll-out experience. Knowledge of the local ERP – M3 is a plus. Good knowledge of Swedish and English in oral and written is a must. We believe experience working in a company within the manufacturing industry is necessary. As a person, you are open and driven with a good communicative ability. You are flexible and solution-oriented with the ability to structure and see the business from a helicopter perspective and with a down-to-earth approach and a positive, constructive attitude. You are a clear and confident leader who acts with the help of your employees and conveys an inclusive approach. You can question at the same time as you have a good ability to work together and work service-oriented in a hands-on and pragmatic way. You are knowledgeable and thorough in your field and confident in yourself with the ability to understand problems but also create trust while conveying an interested and committed impression. You have a high technical understanding and you like to drive projects and changes as well as improvement work. You thrive and are motivated by switching between the big perspective and the details.What do we offer you?In the role as Head of IT youll have the great opportunity to work together with a truly engaged and knowledgeable team. Youll have great inpact in setting up the future IT-structure. To be a part of Lactalis Group, a multinational dairy company, means many interesting dialogues and contacts around the world and it gives positive career opportunities for the employee. The group also invests a lot in employee competence development and through the group the employees are given access to a network of colleagues worldwide. At Lactalis, our core values of AMBITION, ENGAGEMENT and SIMPLICITY are at the heart of everything we do. Apply for this job For more information about the position, you are welcome to contact recruitment consultant Jörgen Björkman, 0739-80 83 95. We work with an ongoing selection and look forward to your application as soon as possible. A warm welcome with your application! At Skånemejerier, we work for a safe, good and drug-free work environment. External final candidates for the position will therefore be asked to present an extract from the strain register, carry out a drug test and, if applicable, be offered a health examination at our Occupational Health Care. As part of our prevention work, we continuously carry out random alcohol and drug tests.

Ansök nu

QC Analytiker

Analytisk kemist
Läs mer Mar 7
Vi växer med våra kunder. Vi är dessutom oerhört glada över att arbeta med synnerligen kloka och trevliga kunder med kloka och sunda värderingar. Våra kunder representerar arbetsplatser som ligger i framkant både i sin bransch och avseende ledarskap, som erbjuder mycket trevliga arbetsplatser och som föredrar en trevlig personlighet framför ett perfekt CV.

Just nu söker vi ytterligare duktiga Analytiker - främst inom QC området inom läkemedelsindustrin. Är laget lika viktigt som jaget för dig?

De vi söker

- har en akademisk utbildning inom kemi (gärna analytisk) eller farmakologi på kandidat- eller masternivå.

- eftersom vi söker flera personer kan du både ha kortare eller längre arbetslivserfarenhet från läkemedelsindustrin med olika fördjupningar inom området

- möjligen har du kompetens inom cleaning validation och kan ta ett större ansvar för en sådan verksamhet

- kompetens och erfarenhet av svabb och analys av cleaning prover i GMP-syfte är meriterande

- Det är också en stor fördel om du har erfarenhet av HPLC och analys av Dissolution enligt US

- framtagning och validering av nya analysmetoder samt säkerställa att de metoder och processer som används lever upp till internationella standarder

- rutinanalyser, stabilitetstester /prover från utvecklingsavdelningen

- författa och uppdatera SOPar.

- Generellt vill vi också - oavsett hur lång erfarenhet du har - att du ska trivas på golvet i labbet samt helst ha vana av att arbeta i GMP miljö.

Vem är du som person?

- Du är noggrann och intresserad av att lära nytt.

- Du har ett strukturerat arbetssätt och är självgående

- Du uppskattar samarbetet med dina kollegor och ställer självklart upp för dem så som de ställer upp för dig!

- Du talar mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift

Med oss på Technogarden kommer du att känna dig trygg genom hela processen - oavsett om du är konsult eller i en anställningsprocess hos våra kunder. Vi utvärderar ansökningar löpande så tveka inte att kontakta oss snarast. Vi är nyfikna på dig så var välkommen att höra av dig!

Ansök nu