Malmö: Øresundsbron söker Informationssäkerhets- och dataskyddskoordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Øresundsbron söker Informationssäkerhets- och dataskyddskoordinator i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av informationssäkerhet och dataskydd? Söker du en tjänst där du får följa verksamheten och ge råd till dina kollegor? Då är detta din chans att få ta ansvar i en spännande tjänst på Øresundsbron!

Vi på StudentConsulting hjälper nu Øresundsbron att rekrytera in en informationssäkerhets- och dataskyddskoordinator. Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs av svenska och danska staten och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Företaget med 150 medarbetare strävar efter en sammanhållen region med enkel, säker, snabb och klimatvänlig trafik över Öresund. Fokus ligger på att skapa socialt, kulturellt, ekonomiskt och miljömässigt värde genom en pålitlig väg- och tågförbindelse. Organisationen präglas av proaktivitet, flexibilitet och gott samarbete.

I tjänsten som informationssäkerhets- och dataskyddskoordinator kommer du att ha en självständig roll och fungera som internkonsult. Du kommer att omges av duktiga kollegor och ett team dock ansvara du helt för dina egna arbetsuppgifter och områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

- Ansvara för att övervaka dataskyddslagstiftning och säkra att verksamheten skyddar persondata.
- Definiera informationssäkerhetspolicy och dataklassifikationer.
- Övervaka och säkerställa att verksamheten följer relevanta lagkrav inom området.
- Genomföra interna utbildningsinsatser samt intern rådgivning.
- Kontinuerlig uppföljning av efterlevnad, utvärdering av effekter och vidareutveckling av ledningssystemet för informationssäkerhet.
- Handlägga och samordna ärenden och incidenter rörande informationssäkerhet och dataskydd.
- Koordinera och stödja verksamheten att genomföra riskanalyser och informationsklassningar.
- Medverka i utvecklingsprojekt för att säkerställa att tjänster utvecklas i enlighet med krav och policies.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter hela rekryteringsprocessen däremot blir du direktanställd hos Øresundsbron. Tjänsten är förlagd på heltid och tilltänkt start är i slutet av 2024. Du kommer att arbeta från deras svenska kontor som är beläget vid Lernackens betalstation i Malmö.

Din profil
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och trivs i en specialistroll. Du har förmåga att arbeta självständigt och fatta beslut. Att vara hjälpsam och engagerad ska vara naturligt för dig.

Vi ser gärna att du:
- Har en högskoleutbildning inom juridik och informationssäkerhet eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
- Minst fem års erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet i en större organisation.
- Erfarenhet av att arbeta med General Data Protection Regulation (GDPR).
- Talar och skriver flytande danska eller svenska samt har goda kunskaper i engelska.

Vill du hitta din framtida arbetsplats och tycker att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Säkerhetsansvarig, IT

Nedan visas andra jobb i Malmö som Säkerhetsansvarig, IT.

Chief Information Security Officer – Lindab

Läs mer Maj 28
We are looking for an experienced and business-oriented CISO(Chief Information Security Officer) to establish and oversee the IT- and Cyber Security function within the Lindab Group. As a manager for this area you will lead the IT Security function in establishing an inhouse competence area for securing strategy, roadmap, policies and procedures to safeguard the organisation against cyber threats and attacks.
As CISO you are responsible for building and leading the team in executing on the companys cyber security initiatives. Together you will design and implement the IT/Cyber Security operating model and product/service offerings. Your experience, knowledge and a strategic mindset will be crucial in transforming the security landscape.
You have extensive expertise in developing and managing a Security function within the manufacturing industry. Combined with solid technical experience and excellent communication skills you manage and motivate people, team members and stakeholder within the entire Lindab Group.
This is a fantastic opportunity to be part of an interesting journey with great influence on the current and future IT- and Security landscape for Lindab Group.
You will report to the CIO for Lindab Group.
Read more about Lindab HERE
Main responsibilities
Leadership: As the most senior role within the Security function within IS/IT, you are accountable for Security throughout the organization. You have the ability to attract, develop, and retain highly skilled staff to ensure that the team delivers effective security measures.
Strategy and operational excellence: Design and implement IT security strategy and architecture for the organisations IT infrastructure. You will establish, oversee, and maintain a holistic IT security framework that adheres to industry best practices, incorporating tools and metrics relevant to your domain. You will also conduct regular security assessments and audits to evaluate the effectiveness of security controls as well as identify vulnerabilities and threats. This requires cross-functional team collaboration to ensure compliance with cyber security regulations and standards, e.g. GDPR, NIST, NIS2.
Stakeholder Management: Build, develop, and maintain productive partnerships with IT and business stakeholders by gaining a thorough insight into business needs and providing IT Security services.
Budget responsibility: Own, develop and control the annual IT Security budget to ensure that it aligns with the overall IS/IT and Lindab Group strategic goals. Create and maintain a culture of continuous cost optimization for your domain.
Vendor Management: Own and develop a sourcing strategy and provide oversight for vendor and partner relationship management within IT Security function.


Previous experience and competence
10+ years of experience within IT, information and Cyber security, whereof at least 3 years from manufacturing industry, preferably in a global context.
5+ years of leadership experience including budgeting and staffing.
5+ years of experience in IT Audit, or other relevant IT function.
5+ years of experience with regulatory compliance and information security management frameworks (e.g., IS027000, COBIT, NIST 800, etc.)
Certified Information Systems Security Professional (CISSP), Certified Information Security Manager (CISM), Certified Information Systems Auditor (CISA), Certified in Risk and Information Systems Control (CRISC) or other similar credentials.
Skilled in communicating business value delivered by Security services and excellent in inspiring staff, securing alignment with IS/IT and business strategy.
Vast experience of executing programs that meet the objectives of excellence in a dynamic business environment.
Experience in contract- and vendor management and working closely with service providers and managed deliveries.
Vast experience in implementation and evaluation of IT security systems and their specifications.
Excellent organizational and leadership skills, with the ability to develop and communicate about IT Security services, that inspires and motivates staff, and aligns with the IS/IT and business strategy.
Experience of ITIL process-based deliveries.


To be successful in this position we believe that you have the following skills
Ability to plan and structure your work and anticipate potential problems.
Focus on reaching established goals and expectations.
Handles and solves problems with high complexity independently and efficiently.
Actively seeks insights both from within the organization and from outside the organization.
Excellent communication and collaboration skills.
A strong operational and strategical leadership.
Operates with high integrity and maintains strong ethical standards in all activities and collaborations.

We hope that we have caught your curiosity and look forward to your application.

Additional information
Start: Per agreement
Location: Malmö or Grevie, Sweden
This recruitment process is handled by A-hub and at Lindabs request, all inquiries regarding this position will be handled by A-hub and Carl Andersson

Ansök nu

SECURITY ARCHITECT TO VERISURE

Läs mer Apr 8
We are looking for a new colleague to join our Information Security (InfoSec) department. Here is an opportunity to explore, learn and grow in multiple disciplines within cybersecurity. You will be part of a dynamic, innovative and vibrant environment, making a difference for our customers. Join us!
YOU WILL
In this role, you will work within the Security Architecture & Engineering (SAE) team, where we create the security roadmap and strategic view for Verisure Group. Furthermore, we define and standardize the security controls, tools and their configurations, alongside the security architectures and designs that developers and engineers must follow. The team mission is highly relevant, as it covers both the thinking and the hands-on needed to create large-scale and long-term impact.
You will be a key member to ensure that Verisure stays secure and delivers secure IoT devices and alarm services to customers. Your main focus area will be Identity and Access Management (IAM), but it is expected that you can work on other domains as well. Your areas of responsibility will be to:
Create, maintain and communicate the security reference architecture framework of global applicability across all businesses and geographies in Verisure.
Create, evaluate and determine the resilience and suitability of technical designs to reduce relevant cyber threats.
Be the product owner of IAM tools, including identity governance and management, and privileged access management.
Create a plan for feature release, and maintain the backlog for the tool, prioritizing the features in each iteration.
Define and maintain the strategic roadmap for the IAM tools

You will be based in Madrid, Malmö or Amsterdam and work across country borders. Some travel between locations is expected (up to 15% of the time), although the SAE team is already spread across countries and works predominantly as a virtual team.
YOU ARE
We are looking for you who are driven, innovative and passionate about security. You enjoy working both strategically and hands-on and are an influencer with a curious mindset. Your strong communication and collaboration skills are needed when working with stakeholders and colleagues in different parts of our organization. You easily adapt to change and new challenges.
We expect you to have +5 years experience within cybersecurity, and at least 3 years of experience as security engineer or architect. You need to be experienced in Secure System Design – designing and reviewing system architectures regarding digital identities for customers and employees, including authentication and authorization security models and protocols. Other important areas are design and development of generic security guidelines, ensuring that solutions remain compliant, and experience with UML, C4-model or any other convention or tool to document architecture designs. You need to be fluent in English, written and spoken. It is good with experience from Sailpoint and Cyberark or similar tech.
You will get an opportunity to work with a variety of areas, such as distributed systems architecture, event-driven architecture, APIs and Web architecture. Other interesting areas are IoT; particularly smart home technologies, Cryptography, Threat Models and MITRE ATT&CK;.
WANT TO LEARN MORE?
Discover the opportunity of a lifetime and explore your career options. With our collaboration with Nexer Recruit, we invite you to reach out directly to recruitment consultants Artan Bitiqi, artan.bitiqi@nexergroup.com / +46 (0)723 61 28 44 or Jenny Nilsson, jenny.nilsson@nexergroup.com / +46 (0)70 301 82 79 should you want to learn more about the position. We are looking forward to hearing from you!
VERISURE INNOVATION AS AN EMPLOYER
Verisure is a global leading provider of professionally monitored security solutions. We are an international company with a start-up mindset, fast, agile, and lean, high performance and value driven. We deliver professionally-monitored smart alarms and outstanding service to over 4.7 million customers in 17 countries across Europe and Latin America, with a team of more than 25,000 colleagues.
We believe that we make a difference every day. To do that, we need committed and engaged employees. Our people are accountable for delivering world-class service and they are passionate about making the world a safer and more secure place. We are building a high-performance organization through investing in our people, we offer a great opportunity to personal development with an environment characterized by humbleness and knowledge sharing.

Ansök nu

Port Security Coordinator

Läs mer Jun 13
Om CMP
Copenhagen Malmö Port (CMP) är en fullservicehamn och en av Skandinaviens största hamnoperatörer med verksamhet i Köpenhamn, Malmö och Visby. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, järnväg, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Vi är med vår strategiska placering katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt och via innovation, digitalisering och hållbara lösningar arbetar vi i partnerskap för att göra den blå industrin grönare. Tillsammans med våra cirka 300 kompetenta kollegor har du möjligheten att bidra med din kunskap och ditt engagemang för att nå vårt mål: att bli en av världens mest hållbara hamnar!
Vill du veta mer om oss?
Besök vår hemsida
Följ oss på LinkedIn och Instagram
Se filmen om CMP

Rollen
I tjänsten som Port Security Coordinator på Copenhagen Malmö Port AB kommer du ha en nyckelroll för att främja god säkerhetskultur i organisationen. I rollen som Port Security Coordinator bidrar du till uppbyggnad, utveckling och förbättringar av organisationens säkerhetsarbete. Du ansvarar för och tar initiativ och driver och följer upp arbetet med informationssäkerhet, personalsäkerhet, fysisk säkerhet. Du har även hand om beredskap- och kontinuitetsarbetet kopplat till gällande lagar och regler, främst inom NIS-direktivet, Säkerhetsskyddslagen och ISPS-koden.
I rollen som Port Security Coordinator har du många kontaktytor och nära samarbete, både internt och externt. Du bistår chefer, projektledare och övriga medarbete med utbildning, rådgivning, beslutsunderlag och remisshantering inom ditt ansvarsområde.
Det ingår också att du ska ha det särskilda ansvaret för informationssäkerhet enligt NIS/NIS 2-direktivet, inom Copenhagen Malmö Port, vilket innebär att du verkar som kravställare på företagets informations- och IT-säkerhet och kommer arbeta i nära samarbete med organisationens IT-avdelning.
Vem är du?
I rollen som Port Security Coordinator bemöter och kommunicerar du dagligen med våra kunder och hanterar våra olika verksamheter och projekt.
Vi söker dig som är lyhörd och har en koordinerande och god pedagogisk förmåga så att du kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Att skapa goda samarbeten är en självklarhet för dig. För att lyckas i rollen krävs det också ett eget driv och att du är självständig samt en god analytisk förmåga och du har en god förmåga att planera och skapa struktur.
Utbildning med inriktning Informations- och IT-säkerhet, krisberedskap och säkerhetsskydd. Alternativt utbildning tillsammans med relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av säkerhetsarbete inom större organisationer
Du ska arbetat minst 3 år inom säkerhetsarbete
God kunskap om NIS/NIS 2-direktivet och Säkerhetsskyddslagen och för området gällande lagar, regler och föreskrifter.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Kännedom om ISO 27005 och 27001
God förmåga att arbeta systematiskt och strukturerad

Det är meriterande om du har följande erfarenhet
Arbetat med säkerhetsprövningar
Arbetat med säkerhetsskyddad upphandling
God förståelse och insikt i juridiken kopplat till området
Certifiering CISSP, CISM eller liknande

Övrig information
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning kommer att genomföras på slutkandidat.
Tjänsten är en tillsvidareanställning

Vi ser gärna att du ansöker snarast, dock senast den 23 juni. Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan snarast. Vi tar inte emot ansökan via e-post. Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Rolland Hogenfält, johan.hogenfalt@cmport.com

Ansök nu

Data Protection Officer (DPO) - Group Digital - INGKA Group

Läs mer Jun 5
Who You Are
At IKEA, you’re welcome no matter where you come from, what you believe, and what you look like. We don’t even care how you have furnished your home. We’re interested in you simply because you’re you. Our different views, backgrounds, and personalities make us better understand our customers, give us more fun at work and spark more and better ideas. Perhaps your unique take on something could lead to a great idea that creates a better everyday life for many people.
Requirements for the DPO role:
Master's degree in law, business, IT or similar and at least 6 years of relevant professional experience providing data protection advice and developing data protection programmes and frameworks, preferably in a large corporation operating across multiple jurisdictions
Detailed working knowledge of the EU data protection legislation, data protection authorities' decisions and guidance and national and EU-level case law
Passion for data privacy, data ethics and technology and for upholding a fundamental right to data protection in the business context
Extensive practical experience in embedding privacy by design concepts in the business and technological processes, advising on cookies and other tracking technologies, privacy controls design, implementation and monitoring
Attention to detail and strong legal drafting skills that can be used in a commercial setting with business stakeholders, as well as in a public setting with data subjects and data protection authorities
Exceptional interpersonal and stakeholder management skills; ability to communicate clearly and convincingly and to present complex concepts in an accessible manner to technical and non-technical audiences
Professional certifications, including Certified Information Privacy Professional EU (CIPP/EU) and Certified Information Privacy Manager (CIPM) or similar

Nice to have:
Experience working with Digital, AdTech, MarTech, eCommerce, consent management and data preference solutions
Experience working in retail or manufacturing industry
Good understanding of AI governance, data management and cybersecurity disciplines and knowledge of the EU digital strategy package as well as industry standards, such as ISO27701, ISO27001, SOC, NIST, etc.
Experience implementing data protection programs in the US, China and India

Your Responsibilities
Tasks and responsibilities of the DPO role:
Inform, advise, and support the assigned Ingka legal entities and co-workers regarding their obligations under the relevant data protection and privacy laws
Monitor the execution of and provide authoritative advice regarding Data Protection Impact Assessments (DPIA) and the associated privacy assessment processes, Records of Processing Activities (ROPA), individual rights requests, data breaches, third parties and data processing agreements
Perform compliance verification activities and reviews, identify gaps in the implementation of data privacy controls and support the development of appropriate training and awareness, guidance and process improvements
Prepare clear and effective reporting to the senior management, including the boards of the assigned legal entities
Act as the principal point of liaison for Ingka Group and assigned legal entities with supervisory authorities and data subjects in the relevant jurisdictions



Together as a Team
You will join a seasoned Global DPO team passionate about data protection, fundamental rights and technology. As a team, we value togetherness, collaboration and creativity. You will also be working closely with our global and local Cyber Security & Privacy, Business Risk & Compliance, Digital, Media & Marketing, People & Culture and other teams across Ingka Group.
Studies show that members of underrepresented communities don’t apply for jobs unless they’re 100% “qualified”. If this is part of the reason you hesitate to apply, we would like you to reconsider and give it a chance. Maybe your profile fits our needs much better than you think. We look forward to receiving your application (From: “Why Women Don’t Apply for Jobs Unless They’re 100% Qualified” by Tara Sophia Mohr, August 2014”).
The role is based in Malmo (Sweden) or Amsterdam (Netherlands) and you will report to the Data Protection Officer Leader.
In this recruitment there is no relocation support provided by IKEA, hence we're looking for people already living in the mentioned location
We will be interviewing continuously and are looking forward to hearing from you!
Internal Title: Data Protection Officer

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Direktrekrytering av Account Manager till snabbväxande Bredband2 i Malmö!

Account manager
Läs mer Jul 3
Är du driven, resultatorienterad och har tidigare erfarenhet av försäljning? Då kan vi ha den perfekta tjänsten som Account Manager på Bredband2!

Bredband2 är en av Sveriges ledande leverantörer till företagsmarknaden av internet, fasta- och mobila telefoni- och collaborationlösningar samt nätverks- och säkerhetslösningar. De söker nu en Account Manager till säljteamet som fokuserar på företagskunder i storlek upp till 100 anställda.

Låter det intressant? Låt oss då gå in på rollen:
Med lång bakgrund av att leverera högkvalitativa kommunikationslösningar till företag tar Bredband2 nu snabba kliv för att öka deras marknadsandel. För att kunna möta den kraftigt ökande efterfrågan söker de nu en ny medarbetare. Du får möjlighet att var med på deras fortsatta tillväxtresa och arbeta nära erfarna och drivna kolleger där utvecklingsmöjligheterna sätts efter dina resultat.

Rollen som Account Manager kommer bland annat att innefatta:
- Uppsökande försäljning (SME) med konkurrenskraftig bonusmodell.
- Att förstå och analysera de potentiella kundernas affärsbehov.
- Att driva affärerna självständigt från första kontakt/samtal till att lösning presenteras och förhandlingen avslutas med avtalstecknande.
- Att skapa och arbeta utifrån ett strukturerat säljarbete där vår säljprocess är anpassad efter våra kunders köpresa.
- Nära samarbete med övriga avdelningar.

Din profil
Medarbetarna är Bredband2s viktigaste tillgång och vi söker därför någon som är driven och vill göra affärer samtidigt som du hjälper företagare och deras verksamheter. I rollen kommer personliga egenskaper att väga tungt.

För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Har tidigare erfarenhet av uppsökande verksamhet, gärna baserad på andra digitala verktyg än enbart telefonen eftersom kunder vill kommunicera på olika sätt beroende på deras aktuella situation.
- Har god kunskap och förståelse för B2B försäljning.
- Motiveras och drivs av att göra affärer, skapa nöjda kunder och arbeta mot uppsatta resultatmål.
- Har en stark egen motor och inre drivkraft.
- Har förmågan att arbeta självständigt.
- Är relationsskapande och förtroendeingivande med god förmåga att kommunicera på kundens villkor och sätter kunden i fokus.
- Är nyfiken, flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö.


Bredband2 erbjuder en rolig och stimulerande miljö med kort väg från idé till handling. De erbjuder flexibilitet, utveckling, roliga teamaktiviteter och after works. Förutom deras kultur som präglas av sunda värderingar har de kollektivavtal och ett gäng kompetenta kollegor att lära av och lära känna! Dina kommande kolleger har även bedömt Bredband2 som en av Sveriges bästa arbetsplatser (Great Place to Work®?)!

Vill du hitta din framtida arbetsplats och tycker att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studenter sökes för extrajobb på terminal till Höst!

Terminalarbetare
Läs mer Jul 19
Just nu söker vi efter studenter som är ute efter ett spännande extrajobb till höst och fortsatt under terminerna. Vi samarbetar med flertal stora kunder i Malmö, så hos oss är dina möjligheter stora.

Hos våra kunder finns väldigt varierade arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kan vara av- och pålastning av paket från lastbilar samt sortering av paket. Dina arbetsuppgifter kan även bestå utav truckkörning på terminalen. Här får du chans till att testa på flertal olika spännande arbetsuppgifter och i ett högt tempo.

Arbetstiderna varierar, då våra kunders terminaler har öppet hela dygnet. För denna tjänst är det viktigt att du är flexibel och kan arbeta olika arbetstider beroende på hur behovet ser ut hos vår kund. Det kommer finnas möjlighet att arbeta både dag, kväll och natt. I detta uppdrag har du möjlighet att påverka dagarna du vill jobba, då du själv lägger din tillgänglighet i vårt system för att kunna kombinera dina studier eller annan huvudsaklig syssla. Du förväntas kunna arbeta 3 pass i veckan för att vara aktuell för en tjänst på detta uppdrag.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbetar hos våra kunder.

Tjänsten förväntas att starta i slutet på september.

Din profil
Vi söker dig som är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Vi ser gärna att du har minst 1 år kvar på dina studier och ser långsiktigt på detta extrajobb. Som person är du flexibel, positiv och arbetsvillig. Då arbetat periodvis kan vara tungt och fysiskt krävande ser vi gärna att du har god fysisk och inte är rädd för att ta i när det behövs. Har du tidigare erfarenhet av terminalarbete- och/eller truckkörning är det meriterande. För tjänsten är det krav på att du behärskar svenska i både tal och skrift, då det förekommer kommunikation av säkerhetsföreskrifter på svenska. Vidare är det ett krav att du är tillgänglig att arbeta 3 pass i veckan.

Är du den vi söker? Ansök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Extrajobb för studenter som montör/produktionsmedarbetare till Axis i Lund!

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Jul 18
Är du student, tycker om att arbeta med händerna och vill ha ett meriterande extrajobb som montör? Vill du arbeta på Axis som är ett internationellt IT- företag och skaffa värdefull erfarenhet av hur en produktion? Då har vi tjänsten för dig!

Axis Communications är ett IT-företag som tillverkar säkerhetskameror där deras kunskap kring nätverksvideo- och ljudlösningar, analys och åtkomstkontroll syftar till att skydda människor och egendom. Axis mål är att bidra till en smartare och tryggare värld genom att utveckla nätverkslösningar som förbättrar säkerheten. Deras kameror används till allt ifrån bussar och flygplatser till oljeriggar och fotbollsarenor. Företaget är internationellt men grundades i Lund där det i dagsläget både har sitt huvudkontor samt en av deras många produktioner.

Den aktuella produktionsavdelningen ligger i Klostergården, Lund.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Kvalitetstestning av företagets elektronikprodukter.
- Enklare monteringsarbete.
- Paketering av produkterna.

Arbetstiderna är måndag-fredag kl: 07.00-16.00. För att vara aktuell måste du kunna arbeta minst 2 dagar per vecka under terminerna.

Vi arbetar både med schemaläggning vecka för vecka men även att du kan kontaktas med kort varsel vid exempelvis sjukfrånvaro.

Tjänsten beräknas starta i höst och inleds med en introduktionsperiod på 10 pass under 3 veckors tid.

Din profil
Som person ser vi att du är strukturerad och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet.

- Noggrann
- Strukturerad
- Flexibel
- Tycker om att arbeta efter tydliga rutiner och regler
- Tycker om manuellt arbete och har inga problem med uppgifter som kräver monotont fokus.

För att vara aktuell måste du kunna arbeta minst 2 dagar per vecka under terminerna samt att du är student i minst 1,5 år framöver.

Arbetet inleds med en introduktion på 10 arbetsdagar under en 3-veckors period.

Tycker du tjänsten låter intressant? Sök tjänsten redan idag, vi arbetar löpande med urval och intervjuer. Gör gärna de 3 testerna som finns tillgängliga på vår sida för att öka dina chanser!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Starta din karriär i Bredband2s kundtjänst!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 16
Har du nyligen tagit studenten och söker en spännande start på din karriär? Är du energisk, engagerad och älskar att hjälpa andra? Då har vi den perfekta chansen för dig som kundtjänstmedarbetare hos Bredband2!

Bredband2 är Sveriges tredje största leverantör av fiberbaserade tjänster och ser till att över en halv miljon kunder har internet både hemma och på jobbet. De erbjuder användarvänliga tjänster som internet, telefoni, datacenter och mobilt bredband till både privat- och företagskunder. De är certifierade som en Great Place To Work, vilket betyder att de är en av Sveriges bästa arbetsplatser. De satsar varje dag på utveckling, uppskattning och gemenskap. Feedback är en central del av kulturen och varje månad mäts medarbetarnas nöjdhet för att förbättra arbetsmiljön. Det är en ung, rolig och dynamisk arbetsplats där du får chans att påverka din arbetsplats.

Som kundtjänstmedarbetare får du en fantastisk chans att utveckla både din tekniska kompetens och kundserviceförmåga. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att svara på inkommande telefonsamtal från privatkunder och ge de den bästa servicen och hjälpa kunderna utifrån deras behov. Du kommer få kontinuerlig utbildning inom bland annat fakturahantering, mejl och chatt. Dessutom får du daglig coaching och stöd från coacher och din teamchef för att säkerställa att du trivs och utvecklas. Här är din arbetsmiljö och personliga utveckling i fokus, och dina idéer och initiativ värderas högt.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Bredband2. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider, måndag - fredag, men även kvällsarbete kan förekomma. Anställningsgraden är 100% och tjänsten startar den 14 augusti.

Din profil
- Någon som har erfarenhet av kundbemötande och gillar att ge support
- En person som är driven, engagerad och målmedveten
- Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse
- Erfarenhet av teknisk support är meriterande

Är du redo att kickstarta din karriär och dessutom hitta vänner för livet? Skicka in din ansökan idag! Vi gör löpande urval och intervjuer, så vänta inte!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Maskinoperatörer sökes för heltidsuppdrag till TePe i Malmö!

Maskinoperatör, hygienteknik
Läs mer Jul 12
Har du ett stort intresse för produktion och trivs med att arbeta inom tillverkningsindustrin? Är du en driven person som är redo för nästa steg i din karriär? Då har vi tjänsten för just dig!

Just nu söker vi dig som tidigare arbetat inom produktion, förpackning alternativt som maskinoperatör för ett heltidsuppdrag i Malmö!

Om verksamheten:
TePe är ett internationellt företag som har både huvudkontor och all produktion belägen i Malmö. I produktionsanläggningen skapas munhygiensprodukter som bidrar till friska leende världen över. Vi letar efter dig som tillsammans med dina kollegor vill ansvara för att produktionen flyter på. Du kommer att arbeta med påfyllning av material, paketering, genomföra kvalitetsgranskningar på produkterna samt utföra en del maskinarbete.

Om tjänsten:
Arbetet är förlagt på två skift, ena vecka arbetar du 06.00-14.00 och andra veckan arbetar du 14.00-23.00. För dig som är en nattuggla finns det även ett ständigt nattskift 23.00-06.00. I rollen som operatör hos kunden kommer du att få arbeta med automatiserade maskiner i en fin produktionsmiljö. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer bland annat vara följande:
- Påfyllning av råmaterial
- Granskning av detaljer
- Sortering och paketeringsarbete
- Enklare inställningar av maskiner
- Dokumentation/Rapportering i datasystem

Din profil
Vi söker någon med tidigare erfarenhet av produktion, som maskinoperatör eller med förpackning. Vi ser även att du är tekniskt lagd, att du har ett intresse för maskiner och ett stort driv. Som person är du är noggrann, ansvarfull och flexibel i ditt arbete och att du trivs med att ha många bollar i luften. Förutom ovannämnda egenskaper ser vi även att du inte har några problem med att arbeta i högt tempo och att du hanterar stress på ett strukturerat sätt.

Du kommer anställas av StudentConsulting men hyras ut till vår kund i Fosie. Tjänsten är på heltid med tänkt start i augusti och det finns goda möjligheter att få en direkt anställning av vår kund efter sex månader. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu