Malmö: Personlig assistent sökes i Klagshamn

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent sökes i Klagshamn i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-11 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en personlig assistent som kan börja arbeta i mitten av augusti.Om vår kundJag söker nu en personlig assistent i Klagshamn. Jag är en tjej på 24 år som är väldigt glad och aktiv. Jag tycker om att göra roliga saker med mina assistenter; gillar att träffa mina kompisar, promenera med rollator, gå på teater, gå på disco, lyssna på musik, bada & gympa. Jag går på daglig verksamhet ca 2 dagar i veckan. Jag kör också manuell rullstol och kommunicerar via en del ord, gester och tecken som stöd (TAKK) och assistenterna hjälper mig att tolka. Hjälpbehovet är allt från personlig hygien, på och avklädning till och att få stöttning i allt i min vardag och på helg. Jag förflyttar mig med hjälp av ditt stöd dvs inga lyft. Jag bor med min familj; föräldrar och tonårssyskon.
ArbetstiderPassenär förlagda dagtid 07.00-18.00 samt 8:30-16:30. Du arbetar ena veckan måndag, onsdag, fredag samt lördag. Andra veckan arbetar du måndag, onsdag och söndag.Under helgen är arbetstiderna 8:30-16.00.
Vem är du?Du som söker bör vara en pigg och glad person med hjärtat på rätt ställe, ansvarstagande och självgående men som ändå kan smälta in i min familj. Du kommer att fungera som ett stöd för mig i min vardag. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Du är lyhörd för mina behov, har en stor social förmåga samt har nära till skratt & bus. Du kan svenska flytande både i tal och skrift. Du bör vara rökfri. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som personlig assistent men det är inget krav. Du bör ha stort tålamod samt vara stresstålig. Då jag är allergisk kan du inte ha pälsdjur.
Krav för tjänsten ärkörkort, rökfri ochdu kan inte ha pälsdjur då jag är allergisk.

Omfattning:Ca80% tillsvidaretjänstTillträde:AugustiÄr du den jag söker? Tveka inte, sök tjänsten! Jag ser fram emot att få träffa dig.
Rekryteringsprocessen
Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Personlig assistent.

Personlig assistent i Malmö

Läs mer Apr 14
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Malmö. Vår kund är rullstolsbunden och behöver hjälp med förflyttningar, personlig hygien, måltider, på- och avklädning, aktiviteter etc. Det ställer höga krav på assistenten att vara observant och närvarande då kunden använder Bliss-kommunikation.
Arbetet sker i hemmet och i kundens närmiljö. Arbetstiderna är förlagda både dagtid och kvällstid. Du kommer få en ordentlig introduktion på arbetsplatsen och erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men inget krav.
För att du ska kunna ge den bästa assistansen till vår kund tror vi att du brinner för att hjälpa andra, du gör ditt yttersta för att kunden ska få den hjälp hen behöver och du behärskar det svenska språket väl. Meriterande är om du har erfarenhet att arbeta med olika typer av hjälpmedel.
Vi tror även att du är:
Noggrann
Tålmodig
Lugn
Initiativtagare
Fantasifull

Krav
Körkort
Kan svenska

Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!
OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Ansök nu

Timanställd personlig assistent sökes till kille i Tygelsjö

Läs mer Apr 14
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten  Vi söker nu personliga assistenter som har lätt för att prata och syntolka åt en 19-årig kille i Tygelsjö. Killen bor tillsammans med sin familj i en villa och i hemmet finns också en mindre hund. 
Till följd av sina funktionsvariationer har killen behov av hjälp att genomföra aktiviteter så som träning, bada och vara ute i naturen på sin fritid. Han behöver också hjälp med personlig omsorg och hygien, förflyttningar, samt stöd och hjälp i samband med måltider och kommunikation. Som assistent behöver du hjälpa killen att syntolka omvärlden då han är blind, därav är det viktigt att du har lätt för att prata och berätta om vad som sker i omgivningen för att killen ska hänga med i vad som sker. Killen har inget talat språk och som assistent behöver en också tolka vad killen vill eller vill förmedla. Innan du börjar arbeta själv med killen får du en ordentlig introduktion för att lära känna killen och lära dig hantera olika situationer.
Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är ansvarstagande, trygg och lugn som person. Du ska ha lust och vilja att arbeta med en ungdom som har omfattande funktionsvariationer. Du är med fördel stark för att klara av att hjälpa killen vid förflyttningar och du har en positiv utstrålning. Liknande erfarenhet är bra men inte nödvändigt för uppdraget. Personlig lämplighet och interaktion med killen är däremot viktigt. Du ska ha körkort då du behöver köra kunden i hans bil till diverse aktiviteter. 

Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Vi erbjuder timanställning till en början men för rätt person finns det möjlighet till schemarad. 
Arbetstiderna varierar mellan morgon, dag och kväll, såväl på vardagar som på helgdagar. Vi erbjuder dig en arbetsplats i en härlig familj med varierande arbetsuppgifter.
Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse.
Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år
Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig och uppdragschef. 
Emilia Östlund Emilia.ostlund@humana.se

Ansök nu

Personliga assistenter sökes för sommarjobb/timvikarier i Skåne län

Läs mer Apr 8
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.

Om tjänsten
Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss?
Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skåne med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent och/eller ledsagare samt avlösare.
Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund.
Meriterande är om du har:
Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans

Hur ser en vanlig dag ut?
Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar.
Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg.
För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.

Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov.
Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.



Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Sommarjobb som personlig assistent i Vellinge

Läs mer Mar 24
Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent
Vi söker en erfaren personlig assistent som vill arbeta som vikarie/inhoppare omgående samt över jul och nyår. Kunden är en äldre man med MS som bor i en villa med sin katt. Han är historiskt och kulturellt intresserad och personkemin är avgörande.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
Personlig hygien
Förflyttningar
Matlagning
Städning

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet inom vård
Lyhörd, respektfull och uppmärksam
Kunna laga mat


Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information Anställningsform: Timanställning
Omfattning: Vid behov
Arbetstid: Dag/kväll/natt
Tillträde: Omgående

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Verksamhetschef: Love Sennerdal
love.sennerdal@frosunda.se


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Nordström Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Nordström Assistans AB .

Personliga assistenter sökes för sommarjobb/timvikarier i Skåne län

Personlig assistent
Läs mer Apr 8
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.

Om tjänsten
Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss?
Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skåne med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent och/eller ledsagare samt avlösare.
Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund.
Meriterande är om du har:
Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans

Hur ser en vanlig dag ut?
Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar.
Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg.
För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.

Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov.
Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.



Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Personliga assistenter sökes för sommarjobb/timvikarier i Skåne län

Personlig assistent
Läs mer Mar 18
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.

Om tjänsten
Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss?
Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skåne med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent och/eller ledsagare samt avlösare.
Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund.
Meriterande är om du har:
Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans

Hur ser en vanlig dag ut?
Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar.
Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg.
För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar.

Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov.
Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.



Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Uppdragschef med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i Malmö

Administrativ chef
Läs mer Mar 25
Vi vill bli fler hos oss på Nordström och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.
I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.
I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation


Ekonomi och budget


Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter


Arbetsmiljöfrågor


Vi söker dig som:

Trivs i en ansvarsfull ledarroll


Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer


Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör


Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga


Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad


Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget


Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap, HR, ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi anser är motsvarande


Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet


Van att jobba arbeta administrativt i olika system


Har flytande kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift


Har B-körkort


Meriterande med erfarenhet av en liknande roll, samt tidigare chefs och/eller chefserfarenhet och arbete inom personlig assistans


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:
Placeringen är vårt kontor i Malmö.
Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.
Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.
Tillträde: April/maj 2025, enligt överenskommelse.
Om frågor och mer om rekryteringen
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 24 april 2025, så vänta inte med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta Jenny Eliasson, regionchef, jenny.eliasson@nordstromassistans.se eller Regina Lindstedt, rekryteringschef Team Olivia, regina.lindstedt@teamolivia.se
Personlighetstester som komplement till din ansökan Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.
Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige.
Om oss
Vi på Nordström är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö och Jönköping.
Du kan läsa mer om oss här: nordstromassistans.se
Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.
En del av Team Olivia
Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att etablerade bolag under lokala varumärken med drygt verksamheter i Sverige och Danmark.
Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Rosengård

Personlig assistent
Läs mer Okt 22
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.
Vad innebär tjänsten?
Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna i 65 års åldern med MS som är bosatt i Malmö, Rosengård.Det finns golvlift och taklift i hemmet. Denna kund är väldigt mån om sitt hem och om sig själv därför ställs det krav på dig som assistent att du är lyhörd på kundens behov. I dina arbetsuppgifter ingår personlig hygien och städning av kundens hem.
Vi söker dig som kan arbeta deltid med arbetstiderna 17-23.Omfattning:DeltidAntal tjänster: 1Tillträde: Enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.
Om dig -
Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, tålmodig, empatisk, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.

Det är krav på att du:
Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans.
Behärskar det svenska språket väl
Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning.



Rekryteringsprocessen
Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

Ansök nu

Uppdragschefs administration inom personlig assistans i Malmö

Administratör
Läs mer Mar 27
Vi söker nu en kollega för en tidsbegränsad anställning hos oss över sommaren på Nordström. Är du en fena på administration, är serviceminded och också vill vara med och göra varje enskilt liv rikare, varje dag?
I rollen som administrativt stöd till våra uppdragschefer får du en varierad roll och hjälpa våra chefer med adminstrativa processer så som uppdateringar i vårt verksamhetssystem, vissa kundkontakter, posthantering med mera. Dina kontaktytor är inom det närmsta teamet av chefer, samt med våra centrala stödfunktioner samt eventuella externa kontakter så som; Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.
I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Allmänna administrativa arbetsuppgifter så som posthantering


Uppdateringar i vårt verksamhetssystem kopplade till kvalitetsarbete, bemanning/personal, dokumentation


Vi söker dig som:

Trivs i en serviceinriktad, administrativ roll


Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer


Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga


Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad


Kvalifikationer:

Har tidigare administrationserfarenhet


Van att jobba arbeta administrativt i olika system


Har flytande kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift


Meriterande med erfarenhet av en liknande roll och arbete inom personlig assistans


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:
Placeringen är vårt kontor i Malmö.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning maj/juni till 31 aug 2025.
Heltid och arbetstiden är måndag till fredag.
Det tillkommer eventuellt arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.
Tillträde: April/maj 2025, enligt överenskommelse.
Om frågor och mer om rekryteringen
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 10 april 2025, så vänta inte med din ansökan!
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringen är du välkommen att kontakta Jenny Eliasson, regionchef, jenny.eliasson@nordstromassistans.se eller Regina Lindstedt, rekryteringschef Team Olivia, regina.lindstedt@teamolivia.se
Personlighetstester som komplement till din ansökan Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.
Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige.
Om oss
Vi på Nordström är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö och Jönköping.
Du kan läsa mer om oss här: nordstromassistans.se
Inom Team Olivia är vi meningsfullt olika men vår kod och våra värdeord binder oss samman. Vi vill leva upp till, och leva efter att vara: Kvalitativa, Lyhörda, Stolta och Aktuella.
En del av Team Olivia
Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att etablerade bolag under lokala varumärken med drygt verksamheter i Sverige och Danmark.
Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Ansök nu