Malmö: Planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering till Malmö museum

Hitta ansökningsinfo om jobbet Planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering till Malmö museum i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-12 // Varaktighet: Heltid

Ref: 20241489

Välkommen till ett nyinrättat och mångfacetterat specialistuppdrag som planeringssekreterare med inriktning verksamhetsplanering på Malmö museum! Uppdraget kan liknas vid en tjänst som verksamhetscontroller och innebär en nyckelroll där du får vara med från start och forma och utveckla ditt uppdrag. Hos oss kommer du att få möjlighet att verka i dynamiska sammanhang där Malmö museums samlade verksamhet står i centrum. Vi är mitt i en spännande utvecklingsresa med målet att ytterligare förstärka Malmö museums position som destination och unik mötesplats. Tillsammans arbetar vi för att bredda museet som besöksmål och attrahera fler besökare. Nu finns en möjlighet för dig att vara med!

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete på Malmö museum där du ingår i enheten Verksamhetsstöd med cirka 8 kollegor. Rollen som planeringssekreterare innebär att du är ett verksamhetsnära och kvalificerat chefsstöd. Tjänsten är nyinrättad och du kommer att kunna vara med och påverka dess innehåll och lägga grunden för att koordinera museets huvudprocesser kopplat till verksamhetsplanering och uppföljning.

Uppdraget som planeringssekreterare har både en strategisk och operativ karaktär med fokus på planering, administration, koordinering, uppföljning och utveckling. Dina huvudsakliga löpande arbetsuppgifter innebär ansvar för att samordna museets verksamhetsplan, verksamhetsuppföljning och årsanalys, inkluderat statistik samt redovisning i förhållande till verksamhetsplanen. I uppdraget ingår även ansvar för koordinering av processerna kopplat till kvalitetsstyrning, intern kontroll samt avtalsuppföljning på museet. Rollen innebär att du deltar i/leder projekt, genomför utredningsarbete och arbetar med omvärldsanalys eller andra utvecklingsinsatser samt förbereder ärenden till kulturnämnden. Arbetet sker i nära samarbete med chefer och kollegor både på Malmö museum och på kulturförvaltningen. I ditt uppdrag ingår att självständigt kunna göra analyser och föreslå och presentera åtgärder till ledningen. 

Du kommer även att ha administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis organisering och planering av ledningsmöten där du bistår museets chefer med dokument och förberedelser inför möten av olika slag.

Viss kväll- och helgverksamhet kan förekomma i undantagsfall.  

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Universitets- eller högskoleexamen inom administration, ekonomi eller samhällsvetenskap, alternativt annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant i förhållande till uppdraget.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning.
• God erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med målstyrning, planering, koordinering och uppföljning.
• God erfarenhet av att hålla muntliga presentationer inför arbetsgrupper och förbereda skriftliga underlag.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• God erfarenhet av att arbeta i MS Office.

Meriterande:


• Erfarenhet av arbete i kultursektorn.
• God kunskap kopplat till IT-plattformen Stratsys (eller liknande uppföljningsverktyg).

Som person är du engagerad och utvecklingsorienterad med förmåga att ha ett helhetsperspektiv. Arbetet kommer att innebära daglig kontakt med personer inom Malmö museums organisation och på kulturförvaltningen, därför är det viktigt att du trivs med att bygga relationer och att du prestigelöst kan samarbeta med olika verksamheter och samarbetspartners. Uppdraget förutsätter att du är noggrann och kvalitetsmedveten med ett strukturerat arbetssätt. Du kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Vi söker dig som är en initiativtagande och som har lätt för att se vad som behöver göras och kommer med förslag på hur vi kan utveckla verksamheten. Med en nyfiken inställning strävar du efter att hålla dig uppdaterad på din omvärld och inom ditt yrkesområde. Vi vill att du delar med dig av dina insikter, din kunskap och dina erfarenheter! Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt att du är en god kommunikatör som följer upp och ser till att ditt budskap är tydligt för alla berörda parter.



Om arbetsplatsen
Malmö museum är en viktig mötesplats för så väl malmöborna som besökare från hela världen. Med cirka 450 000 besökare årligen är Malmö museum södra Sveriges största och mest besökta museum utanför Stockholm. Malmö museum omorganiserar sin verksamhet och inrättar ett antal nya tjänster samtidigt som verksamheten breddas genom nya Wisdome Malmö. Sammantaget innebär detta en kraftig utveckling och positionsförändring för Malmö museum som museum, science center och besöksmål i staden och regionen. Resultatet blir en utvecklad verksamhet och organisation väl anpassad för sin samtid och medborgarnas efterfrågan och förväntningar på Malmö museum.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar där Malmö museum är en del av Kulturförvaltningen. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

 
Information om tjänsten
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.


Tidplan för rekryteringen

Urval kommer att ske under vecka 35 efter att sista dagen för att ansöka passerat den 25 augusti. Första och andra intervjuer till tjänsten kommer därefter att genomföras under september.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Administrativ utvecklare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Administrativ utvecklare.

Business Analyst

Läs mer Apr 23
Atos

Are you passionate about using data to make a real difference?
At Atos Medical, we are looking for a curious and collaborative Business Analyst to join our team. In this new global role, you will help uncover insights that drive growth and improve life for people living with a neck stoma. This could be a great next step if you have around 1–3 years of experience and are eager to develop your skills in a global, purpose-driven environment.
About the job
You will be part of a small and skilled team of analysts based at our HQ in Hyllie, Malmö, reporting to the Head of Business and Consumer Insight. This role is all about supporting our New Markets region—a high growth area where your insights will help guide key business decisions.
You will leverage data from Salesforce and our data warehouse, turning numbers into stories that help our teams better understand our customers and channels. Your analysis will support everything from sales strategies to consumer events.
With our hybrid model, we aim to meet in the office at least three days per week.

A few things you might work on
Define and deliver customer and channel analysis to drive business objectives and growth within the existing customer base.

Extract and utilize customer data to support Customer Care and Sales teams, enhancing consumer service and product utilization.
Continuously analyze customer buying trends, behaviors, and data insights to identify and recommend opportunities.
Support Marketing by using data for effective planning and execution of Consumer Events.
Proactively identify and communicate improvement opportunities to the Benelux business.
Collaborate with Finance, Sales, and Marketing to implement identified improvements.
Assist the leadership team in strategic initiatives, including new customer approaches.
Act as a business partner to the Managing Head of and Senior Leadership on consumer-related matters.


About You
You enjoy digging into data and finding patterns that help others make smarter decisions. You are curious by nature, good at connecting the dots, and not afraid to ask questions or challenge assumptions.
You are comfortable working with different teams and can explain complex stuff in a way that makes sense. Things can move fast here, so being flexible and keeping a cool head under pressure will help a lot.
We believe in hiring for attitude and training for skill, but here are a few things that will help you succeed in this role:
Skills and experience that would come in handy
A few years of practical experience in similar roles, such as data analyst or business analyst
Experience working with advanced data analytics and/or data science and the tools associated, like Python/R, Pandas, NumPy etc.
Extensive expertise in Excel
Proficient in
Experienced in ETL and Data Warehousing
Experience using DAX and PowerBI
Experience working with Salesforce data
Experience creating dashboards/reports and communicating results
Strong storytelling abilities.
A minimum of bachelor’s degree in Engineering, Economics or similar is not a must but highly valued.
Proficiency in English is essential.

What we offer
At Atos Medical, you will be part of a team where people genuinely support each other, and where curiosity and learning are part of everyday life.
We also offer:
A collective agreement, including reduced working hours
Flexibility with your time
Health perks like Epassi lunch benefit and a generous wellness grant
Breakfast at the office


Want to learn more about life at Atos? Visit our testimonial pages to explore our people and our culture – Life at Atos - Atos Medical

We work with continuous selection, so do not hesitate to send in your application today. For questions, you are welcome to reach out to recruiter Cecilia Olin@ Cecilia.olin@atosmedical.com.

We aim to manage this recruitment without the support of external agencies.
We kindly ask that you refrain from contacting us regarding this position.

Ansök nu

Utvecklingssekreterare till avd kommunikation, medborgarkontakt & antagning

Läs mer Apr 17
Ref: 20251035

Vi söker en engagerad person som vill vara med och utveckla vår verksamhet genom nytänkande och effektiva lösningar. Med stark kompetens inom administration, kommunikation och samarbete motiveras du av att tydliggöra och synliggöra resultatet av vårt arbete. Hos oss på avdelningen för kommunikation, medborgarkontakt och antagning (KMA) får du arbeta i ett utvecklingsinriktat sammanhang med möjlighet att göra verklig skillnad.

Arbetsuppgifter
Som utvecklingssekreterare på KMA har du en nyckelroll i att driva och samordna avdelningens kvalitets- och utvecklingsarbete. På uppdrag av avdelningschefen säkerställer du att processer och arbetssätt är både effektiva och kvalitetssäkrade – alltid med Malmöbons behov i fokus. 

Du analyserar resultat, identifierar utvecklingsområden och driver förändring i medborgarprocesser och gränssnitt. Utvecklingsinsatserna sker ofta i samverkan med andra stödfunktioner, på förvaltningsnivå eller inom Malmö stad som helhet.

I ditt uppdrag ingår även att:


• samordna avdelningens målstyrningsarbete, från planering till uppföljning och utvärdering
• ansvara för delar av nämndprocessen, till exempel intern kontroll, budgetskrivelse och återrapportering
• handlägga ärenden till nämnd, skriva tjänsteskrivelser, yttranden och remissvar
• delta i tvärfunktionella stadsövergripande initiativ för att utveckla servicen till Malmöbon

Du arbetar nära avdelnings- och enhetschefer och har många kontaktytor, både inom och utanför Malmö stad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• kandidatexamen (180hp) i för tjänsten relevant ämne
• flerårig erfarenhet av liknande arbete med fokus på verksamhetsutveckling
• erfarenhet av arbete med uppföljning och utvärdering
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• mycket god digital kompetens
• mycket god svenska i tal och skrift samt god engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:


• projekt- och/eller processledarutbildning
• erfarenhet från liknande arbete inom utbildningsverksamhet
• erfarenhet av kartläggning och digitalisering av processer

Vi söker dig som drivs av utveckling och utmaningar samt trivs på en arbetsplats som är i ständig förändring. För att lyckas i uppdraget krävs att du har en helhetssyn som gör att du ser samband och konsekvenser, vilket bidrar till en långsiktig och välfungerande verksamhet. Ditt arbete präglas av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande, och du arbetar självständigt och tar initiativ för att driva arbetet framåt, samtidigt som du är strukturerad och kan hantera flera parallella processer på ett effektivt sätt. Du bidrar till goda och framgångsrika samarbeten genom att vara lyhörd och konstruktiv.

Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Tillsättning sker först efter sista ansökningsdatum.

Om arbetsplatsen
Avdelningen kommunikation, medborgarkontakt och antagning (KMA) har ett samlat fokus på information och service till Malmöborna när det gäller gymnasieskola, sfi och Komvux. Här står medborgarens väg till utbildning i fokus. Avdelningen ansvarar även för att stötta förvaltningens verksamheter i kommunikativa frågor, med marknadsföring och arbetsgivarvarumärke. Hos oss finns en stor bredd av kompetenser; handläggare, administratörer, studie- och yrkesvägledare, socialpedagoger, kuratorer, utvecklingssekreterare och kommunikatörer. Här får du det meningsfulla uppdraget att vara med och rusta människor för framtiden, för jobb och självförsörjning.   

Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1700 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. 


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde:Enligt överenskommelse

Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623
 

Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Administrativ expert till regionkansli Syd

Läs mer Mar 27
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb!




Vi söker nu en verksamhetsexpert till Migrationsverkets och region Syds kansli i Malmö.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld med inriktning mot säkerhet, beredskap och kompetensfrågor. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Regionkansliet utgör ett stöd till sektions- och regionledning. Kansliet arbetar bland annat med verksamhetsplanering, handläggningsordning, tar fram beslutsunderlag, gör utredningar, samordnar rapportering och skriver remissvar till huvudkontoret och verksgemensamma avdelningar. Regionkansliet är ingången för externa och interna frågor och har ett samordnande ansvar för samverkan med andra myndigheter, regioner, kommuner och länsstyrelser.

Vad gör en verksamhetsexpert?
Som verksamhetsexpert arbetar du på strategisk nivå och har ett regionalt förhållningssätt. Du arbetar med flera av Migrationsverkets processer med fokus på krisberedskap, totalförsvar och kompetenssamordning. Arbetet sker i nära samarbete med sektionsledningarna och övriga verksamhetsexperter.

Som verksamhetsexpert bereder du frågor till regionledningen och sektionsledningarna och arbetar med planering, samordning, uppföljning, analys och prognoser samt omvärldsbevakning inom området. En del av arbetet består av kvalitativ och kvantitativ uppföljning och analys av verksamhetens resultat och utveckling. I rollen som verksamhetsexpert ingår också att upprätta handlingsplaner, skriva yttranden och remissvar, samt bereda ärenden inför beslut.

Arbetet innebär samverkan med övriga regioner och nationella avdelningar samt att medverka i arbetsgrupper inom området. Även samverkan med externa parter ingår i uppdraget.

Vem är du?
Du är en god representant för Migrationsverket och regionen. Du har ett respektfullt och prestigelöst förhållningssätt och bemötande såväl internt som externt. Du är driven, tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet och lägger stor vikt vid att du lever upp till dessa krav. Du har en analytisk förmåga och kan på eget initiativ identifiera frågor som behöver utredas vidare. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang och flexibilitet för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och sätter värde på att arbeta i en miljö där vi arbetar tillsammans för att utföra våra arbetsuppgifter och uppdrag. En viktig egenskap är viljan och förmågan att dela med sig av sin kompetens.

I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet.

 Du som söker har:

- akademisk utbildning om minst 120 hp med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning
- erfarenhet av arbete med analys, metodutveckling, förändringsarbete och uppföljningsarbete 
- god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel och Power Point

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av samordning och implementering av arbetssätt och metoder gällande säkerhetsskydd, förordningsstyrd beredskap, krishanteringsorganisation, metodik för krisberedskap, totalförsvarsplanering samt strategiskt arbete mot otillbörlig och otillåten påverkan, korruption och oegentligheter.
- erfarenhet av att stödja chefer och ledningsgrupper.
- erfarenhet av arbete med intern styrning och kontroll.
- erfarenhet från arbete i stab- eller kansliverksamhet inom offentlig förvaltning
- erfarenhet och god kännedom om Migrationsverkets uppdrag och verksamhet

Upplysningar:
Anställningsform: tillsvidareanställning med eventuell inledande provanställning
Arbetstider: kontorsarbetstider
Placering: Malmö
Tillträde: 1 juni 2025 eller enligt överenskommelse

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta ställs krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning.

 Ansökan
Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 15 april 2025!

Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

_________________________________________________________________________________________________________


Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.


Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.


Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html


För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd.


Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta rekrytering@migrationsverket.se innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. 


https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html 


Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare inom digital kommunikation, Koncernstab kommunikation

Läs mer Mar 19
Gör skillnad. Varje dag.

Koncernstab kommunikations uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att förverkliga Region Skånes beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och vision. Tjänsterna som verksamhetsutvecklare inom digital kommunikation finns på området digital kommunikation, enheterna för digital invånarhälsa respektive webbkommunikation. Till området hör ytterligare två enheter och gemensamt jobbar vi med att utveckla och förvalta Region Skånes digitala kanaler. Vi är drygt 60 kollegor på området som tycker det är viktigt att ge bästa upplevelsen och servicen till invånare och medarbetare i olika kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
I denna roll är du med och utvecklar Region Skånes digitala kommunikation, med utgångspunkt i användarnas behov och upplevelse. Våra målgrupper innefattar såväl medarbetare och vårdpersonal som invånare, patienter och externa samarbetspartners. Arbetet innebär att du jobbar både strategiskt och operativt med att skapa förutsättningar för en sammanhållen digital kommunikation. Rollen kräver vidare ett nära samarbete med såväl utvecklare och webbredaktörer som olika intressenter och professioner, för att tillsammans skapa den bästa användarupplevelsen för våra målgrupper.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med digital inriktning inom kommunikation eller annan relevant utbildning. Du har stor erfarenhet av att arbeta med utveckling av webb och digitala tjänster med fokus på användbarhet och tillgänglighet. Därtill är du van vid att driva projekt och att arbeta i tvärfunktionella team. Arbetet innebär många interna och externa kontakter så det är viktigt att du kan kommunicera på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. Det är värdefullt om du kan planera och utföra användartester och du jobbar med uppföljning och analys i ditt utvecklingsarbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en större organisation.

För att lyckas i rollen behöver du förstå slutanvändares behov samt hur vi möter organisationens behov. Du tar ansvar för att leverera med resultat, har en god analytisk förmåga och kan se hur delarna hänger ihop för användaren.

Vi använder varandras kompetenser, arbetar och lär oss tillsammans samtidigt som vi har väldigt kul på jobbet. Vi ser fram emot att träffa dig!

Placeringsort är Malmö eller Kristianstad.

Vi tillämpar löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Operations Manager (Distans)

Läs mer Nov 21
Baserade i USA med våra rötter i Sverige är Dosetest en snabbt växande startup i framkant när det gäller att bekämpa överdoseringskrisen i USA, en kris som tragiskt nog tog över 100 000 amerikanska liv förra året. Vi är dedikerade till att förse organisationer som sjukhus och statliga/lokala myndigheter med avancerade och kostnadseffektiva testmetoder.
Vi har nått en betydande framgång genom att lansera den första patenterade produkten som nått marknadsframgång, vilket har lett till branschens största statliga kontrakt för att distribuera nästan 10 miljoner tester.
När vi fortsätter att växa och göra skillnad söker vi nu en nytänkande och dedikerad individ som vill bli en del av oss som Operations Manager. I denna roll kommer du att vara en central figur i att övervaka våra dagliga operationer, hantera samordningen mellan våra tillverkningspartners och vårt logistikteam, och samtidigt säkerställa att våra kunder får bästa möjliga support och service. Vi letar efter någon som ser möjligheter där andra ser hinder och som vill bidra med fräscha idéer i en snabbt växande verksamhet.
Vad du kommer att göra:
Fungera som en nyckelkontakt mellan tillverkningspartners och logistikteamet för att säkerställa en effektiv drift och problemfri produktions- och leveranskedja.
Analysera lagernivåer och optimera produktionsscheman för att möta affärsbehov och förhindra brist eller överskott.
Assistera i kundsupport vid behov, lösa frågor och identifiera möjligheter att förbättra kundnöjdheten, samt implementera effektiva lösningar.
Koordinera och stödja säljteamet med administrativa och operationella uppgifter för att säkerställa en hög servicenivå och en smidig säljprocess.
Samordna och förbättra interna processer, samt bistå VDi att driva strategiska verksamhetsinsatser för att stötta företagets tillväxt.

Kärnansvar:
Säkerställa effektiv kommunikation och samordning mellan tillverkningspartners, logistik och andra operativa team.
Övervaka lagerhantering och produktion för att möta affärsmål och optimera effektiviteten.
Assistera i kundsupport för att lösa problem snabbt och bygga långsiktiga kundrelationer.
Stödja säljteamet och bidra till effektiva administrativa rutiner som förbättrar hela organisationens prestation.

Vad vi värderar:
En detaljorienterad inställning och en stark förmåga att driva operationell effektivitet.
En proaktiv och lösningsorienterad approach, med en vilja att anpassa sig och arbeta i en snabb och dynamisk miljö.
En förmåga att kombinera strategiskt tänkande med ett fokus på att uppnå konkreta resultat, både för våra interna team och för våra kunder.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Malmö kommun

Nedan visas andra jobb i Malmö från Malmö kommun .

Undersköterska!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 24
Ref: 20250582

Vill du arbeta inom vård och omsorg och göra en verklig skillnad i våra äldre Malmöbors liv? Vi söker undersköterskor till flera olika verksamheter inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Denna annons avser samtliga lediga tjänster som undersköterska, både tillsvidaretjänster och vikariat som överstiger 6 månader.
Just nu har vi störst behov inom Hemtjänsten, både för dag- och kvällspass.
Välj därför gärna detta alternativ!

Observera att antalet lediga tjänster kan variera över tid utifrån verksamheternas aktuella behov.

Arbetsuppgifter
Som undersköterska kommer du att hjälpa och stötta brukare med omvårdnadsinsatser anpassade efter deras individuella behov. Arbetet kan komma att inkludera:


• Personlig omvårdnad (hjälp med påklädning, dusch, toalettbesök, etc.).
• Medicinska insatser på delegation av legitimerad personal.
• Matlagning, städning, inköp och tvätt.
• Dokumentation.
• Kontakt med anhöriga och andra professionella grupper inom vården.

Du kommer även att motivera och stimulera brukarna för att hjälpa dem att klara av så mycket som möjligt på egen hand. Arbetet innebär nära samarbete med hemsjukvård, rehabilitering, biståndshandläggare och andra professioner inom förvaltningen.

De som går vidare till nästa steg i processen, får genomföra en digital intervju via Hubert AI.
I detta steg väljer du vilken verksamhet inom vård och omsorg du är intresserad av.
Verksamheter att välja på:


• Hemtjänst: Du hjälper brukare i hemmet med matlagning, påklädning, personlig hygien och andra omvårdnadsinsatser. Arbetet sker självständigt och du tar dig runt med cykel eller bil. Arbetspass erbjuds dag (07:00-15:30), kväll (15:00-23:00) 
• Vård- och omsorgsboende: Du ger omvårdnad och tillsyn på våra boenden, inklusive personlig hygien, matberedning och aktiviteter. Arbetstiderna är dag och kväll (06:45-16:00 eller 12:00-22:00) 

Observera att vi just nu har störst behov inom Hemtjänsten, både för dag- och kvällspass. 
Då alla våra behov matchas mot sökande från denna annons hanterar vi ansökningar löpande och rekryterar utifrån verksamheternas aktuella behov som varierar över tid. 

För en översikt över våra verksamheter kan du se kartan här: https://bit.ly/KartaMalmö

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Bevis om skyddad yrkestitel (undersköterska) från Socialstyrelsen eller intyg från arbetsgivare att du hade en fast anställning som undersköterska 1/7 2023.

• Erfarenhet inom vård och omsorg är ett krav på korttidsboende samt natt- och dagverksamhet. I hemtjänst och på vård- och omsorgsboende, är erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdomar eller personcentrerad omvårdnad meriterande.
• God digital förmåga - Dokumentation av händelser kring vårdtagare är en viktig del av arbetet, därför är det viktigt att du har förmågan att hantera digitala system.
Tidigare erfarenhet av LifeCare, Procapita, Flexite och Senior Alert och/eller BPSD är meriterande.
• Kan cykla/Har körkort - Om du vill arbeta i hemtjänst så behöver du kunna cykla och i vissa fall ha B-körkort.
• Kommunikativ och har god samarbetsförmåga - För att kunna upprätthålla god kontakt med brukarna och deras anhöriga, samt ett gott samarbete med kollegor krävs att du arbetar bra med andra människor. I arbetet kommer du möta malmöbor och kollegor från olika kulturer Det är därför viktigt att du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt och har en god kommunikativ förmåga.
• Flexibel och lösningsfokuserad - Arbetet kan innebära snabba omställningar och kräver förmåga att fokusera på rätt saker, prioritera, omprioritera och hantera förändrade förutsättningar.
• Serviceinriktad - Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.  
• Svenska - Goda språkkunskaper i tal och skrift, är nödvändiga för att kommunicera med kollegor, brukare och anhöriga, flerspråkighet är meriterande.

Viktig information
När du söker jobb hos oss kommer vi att be om ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära detta utdrag via en blankett på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag visar du det för den rekryterande chefen. Tänk på att polisens handläggningstid kan variera, så beställ utdraget i samband med din ansökan. 


Om arbetsplatsen
Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är Malmö stads näst största förvaltning, med uppdrag att möta både dagens och framtidens vårdbehov. Med engagemang och hjärta förenklar vi vardagen för tiotusentals Malmöbor. Följ oss gärna på Instagram.

Malmö stad vill att våra medarbetare speglar den mångfald som finns i befolkningen och välkomnar sökande som kan bidra till att möta Malmöbornas behov.

Malmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad har 14 förvaltningar som tillsammans bygger välfärd och en hållbar framtid. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en smart, inkluderande stad i hjärtat av Europa. Läs mer om oss som arbetsgivare, vår lönestatistik, och mer, på malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare eller vikariat på minst 6 månader heltid (du väljer vilket)
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 50
Tillträde: Enligt överenskommelse

Observera att i denna rekrytering gäller inte anställning på vikariat under 6 månader, timanställning eller på deltid.

Övrigt
Digital urvalsprocess

För att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att ha ett uppdaterat CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig läsa HÄR.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fritidsförvaltningen söker en idrottsplatsvaktmästare

Idrottsplatsvaktmästare/Idrottsplatsarbetare
Läs mer Maj 8
Ref: 20251181

Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Trivs du i mötet med andra människor och att ge god service? Gillar du att arbeta utomhus? Då har vi tjänsten för dig! Till enhet Malmö med placering på sektion Yttre söker vi nu en idrottsplatsvaktmästare som vill vara med och arbeta i vårt kompetenta team. 

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Enhet Malmö arbetar du med många varierande arbetsuppgifter som innefattar skötsel av stadens
idrottsanläggningar. Du och dina kollegor ser till att våra lokaler samt grön- och aktivitetsytor är i fint skick för att Malmöbor och föreningsaktiva ska ha goda förutsättningar att bedriva sin verksamhet. Arbetet är omväxlande och du förväntas kunna
arbeta såväl självständigt som i grupp. Periodvis kan arbetet vara fysiskt utmanade.

Exempel på arbetsuppgifter är:


• Grönyteskötsel med exempelvis underhåll och skötsel av gräs- och konstgräsplaner och andra aktivitetsytor men även mycket biyteskötsel.
• Skapa och bibehålla en god kontakt och ge service åt föreningar samt allmänhet som nyttjar våra anläggningar.
• Anläggningsvård i form tillsyn och skötsel av lokaler och felanmälningar samt öppning och stängning av våra anläggningar
• Dagligen någon form av lokalvård.

Tjänstens arbetstid är förlagd enligt schema där kväll- och helgtjänstgöring ingår var fjärde vecka

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker tjänsten har gymnasieexamen eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha B-körkort för manuellt växlad bil för att kunna arbeta hos oss. Vi tror att du tidigare har arbetat med vaktmästeri, lokalvård, service eller liknande. Har du tidigare erfarenhet av grönyteskötsel är det meriterande. Även utbildning inom grönyteskötsel och lokalvård är ett plus. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är ansvarskännande och har god samarbetsförmåga. Att ge god service är en självklarhet för dig, då du i denna roll kommer att möta Malmöbor och föreningar. Du behöver därför också kunna kommunicera på svenska samt ha grundläggande datorkunskaper.

Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen – Enhet Malmö

Enhet Malmö tillhör fritidsförvaltningens driftavdelning och omfattar fem sektioner med totalt cirka 80 medarbetare och fem
sektionschefer. Enhet Malmö arbetar med att möta Malmöborna på samma sätt och med samma service över hela staden. Vi samarbetar med olika aktörer såsom föreningslivet, evenemangsavdelningen och bokningsfunktionen med målet att leverera service av hög kvalitet
till alla som använder eller besöker fritidsförvaltningens anläggningar. Fritidsförvaltningen - en aktiv förvaltning
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall – välkommen att söka jobb hos
oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små
och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att
göra skillnad för malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster:1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Sommarjobb inom socialpsykiatrin, enhet 2 & 3

Boendestödjare
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett spännande och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

I ditt uppdrag inom socialpsykiatrin utför du planerade stödinsatser och aktiviteter, vilka genomförs tillsammans med brukaren. Stödinsatserna, som är av motiverande och stödjande karaktär, utgår från varje boendes individuella behov och intressen samt förmågor. Du förväntas samarbeta med brukarens kontakter såväl som med interna och externa samarbetspartners. I uppdraget ingår också hantering av medicin, personlig omvårdnad, tvätt, städ och matlagning samt social dokumentation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är över 18 år och har en avslutad och godkänd gymnasieexamen, gärna från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet.

Har du vidareutbildning inom psykiatri, studerat till socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig ser vi det som meriterande. Har du dessutom utbildning inom missbruk, MI eller konflikthantering är det meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från socialpsykiatrin och/eller arbete med personer med missbruksproblematik. Du har intresse eller erfarenhet av att arbeta med människor med fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning.

Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det som driver dig är att du vill vara med och göra skillnad och bidra till människors självständighet. Du har ett genuint intresse för människor och är mån om att leva upp till mål och intentioner enligt LSS/SoL lagen. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt där gott bemötande och respekt är grundstenarna. Din vilja och drivkraft är att främja människors utveckling utifrån deras förutsättningar.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Våra verksamheter tillhör avdelning myndighet & socialpsykiatri inom funktionsstödsförvaltningen. Enheterna har ett samlat ansvar för kommungemensamma insatser, riktade till vuxna inom socialpsykiatrin samt myndighetsutövning inom LSS och socialpsykiatri. Avdelningen ansvarar för stöd, boende och sysselsättning samt LSS och SoL-insatser. Stödet kan se olika ut beroende på indivuduella behov och önskemål enligt beviljat bistånd. Vi erbjuder bland annat boendestöd som är en insats enligt socialtjänstlagen (SoL) och utgår från personens hem. Målgruppen för boendestöd inom socialpsykiatrin är personer med psykisk respektive intellektuell funktionsnedsättning som bor i eget boende och som har svårt att klara det dagliga livet.

För de som har ett stort och omfattande omvårdnasbehov har vi Nobelgården som är ett särskilt boende enligt SoL fördelat på 2 plan och ligger i norra Malmö. Boendet är riktat till äldre personer med psykisk funktionsnedsättning och vissa brukare med kognitiv svikt/demens. 

På din arbetsplats arbetar du för allas rätt att fungera olika. Genom stöd, service och omvårdnad möjliggör vi tillsammans att Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning kan leva ett självständigt och gott liv.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster:Flera


Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
HR-Avdelning, rekrytering, tel:0732092793

Facklig företrädare
Kommunal Sektion 4, tel: 040-34 55 04

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.,

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb inom personlig assistans

Personlig assistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Sommarjobb inom personlig assistans

Arbetsuppgifter

Vill du sommarjobba på en arbetsplats där du gör skillnad varje dag? Personlig assistans söker semestervikarier till ett uppdrag som innebär att du ger du stöd och service i vardagen till personer med funktionsvariationer. Som personlig assistent ger du stöd och service utifrån brukarnas beslutade insatser, arbetsuppgifterna hos olika brukare kan därför variera.

I arbetsuppgifterna som personlig assistent ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-delegerade sjukvårdsuppgifter

-social dokumentation

Insatserna syftar till att främja brukarens integritet, självbestämmande och delaktighet i samhället enligt LSS-lagens intentioner. Du samverkar med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners.

Verksamheten personlig assistans är en dygnet-runt-verksamhet och vilket innebär att tjänstgöring pågår dygnet runt både på vardagar och helger.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är över 18 år och har en avslutad och godkänd gymnasieexamen, gärna från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Har du pågående studier vid universitet/högskola eller YH inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap ser vi gärna att du söker arbete hos oss.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap om LSS.

Du måste kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett professionellt bemötande, är lyhörd och utför ditt uppdrag med brukaren i fokus. Du behöver också ha god samarbetsförmåga, vara ansvarstagande och ta initiativ.

 

 

Om arbetsplatsen

Vi utför personlig assistans i hela Malmö stad.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera

Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt

HR-Avdelning, rekrytering, tel:0732092793

Facklig företrädare

Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt

I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb till barnenheten på funktionsstödsförvaltningen

Stödassistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

På våra barnboende och korttidshem förväntas du hjälpa och stödja barnen/ungdomarna med omvårdnad, vardags-, fritids- och kulturaktiviteter utifrån deras specifika styrkor, intressen och behov. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-läkemedelshantering

-social dokumentation

Gemensamt för allt arbete hos oss är att individuellt bemöta varje brukare så att hen får det stöd, service eller omvårdnad som hen har rätt till. På vissa boende är omvårdnadsinsatserna omfattande och på samtliga förekommer utmanande beteende i det dagliga arbetet. 

Arbetet sker på schemalagd tid dag, kväll och helg alternativt nattjänst.

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss krävs minst en gymnasial utbildning och att du som söker ska ha fyllt 18 år. Din utbildningsbakgrund avgör om du blir anställd som stödassistent, stödpedagog eller vårdbiträde. 

Kvalifikationskrav för stödassistent: avslutade och godkända studier från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Du kan även ha annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kvalifikationskrav för stödpedagog: pågående eller avslutade studier inom högskola (60 hp) eller YH (200 yhp) inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap.

Saknar du utbildningskrav motsvarande stödassistent eller stödpedagog blir du anställd som vårdbiträde.

Gemensamt för de tre yrkeskategorierna är att du måste ha datorvana samt kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Kunskap om eller erfarenhet av LSS och funktionsnedsättningar är meriterande likaså arbeta med personer med autism och/eller tydliggörande pedagogik. Har du vidare erfarenhet av utmanande beteende och lågaffektivt bemötande ses även det som en merit.

B-körkort till manuellt växlad bil är meriterande.

Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Eftersom begreppet "tillsammans" genomsyrar vårt arbete behöver du kunna samarbeta bra med andra.

Om arbetsplatsen
Våra verksamheter riktar sig till barn/ungdomar med diagnos inom autismspektrumet och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer antingen arbeta på ett korttidsboende enligt LSS 9:6 eller på ett Barnboende enligt LSS 9:8. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med varierande arbetstider där du möter barn och ungdomar med Autism/Intellektuell funktionsnedsättning samt utmanande beteende.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera
Tillträde: Sommaren 2025

Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
Thomas Blomliden, sekreterare, tel: 070-9242671

Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. När kandidat söker anställning inom barnverksamhet ska registerutdrag för egen person begäras ut utöver det anpassade utdrag som görs enligt lagkrav för arbete med barn med funktionsnedsättning. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länkarna nedan:

Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb i LSS-boende

Stödassistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

Ditt uppdrag är hjälpa och stödja de boende med omvårdnad, vardags-, fritids- och kulturaktiviteter så att brukarna kan vara så självständiga som möjligt och leva det liv de önskar. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-delegerade sjukvårdsuppgifter

-social dokumentation

Gemensamt för allt arbete hos oss är att individuellt bemöta varje brukare så att hen får det stöd, service eller omvårdnad som hen har rätt till. På vissa boende är omvårdnadsinsatserna omfattande och på några kan utåtagerande beteende förekomma. 

En viktig del av uppdraget är att berika brukarens fritid med meningsfulla aktiviteter utifrån dennes behov, förmåga och intresse. Tillsammans med dina kollegor motiverar, stödjer och assisterar du brukarna i det dagliga livet, samt tolkar och förtydligar kommunikationen.

Arbetet sker på schemalagd tid dag, kväll, helg och natt/vaken natt. I en del av våra verksamheter förekommer även jourbiträde på natten.

 

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss krävs minst en gymnasial utbildning och att du som söker ska ha fyllt 18 år.

Kvalifikationskrav för stödassistent: avslutade och godkända studier från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Du kan även ha annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kvalifikationskrav för stödpedagog: pågående eller avslutade studier inom högskola (60 hp) eller YH (200 yhp) inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap.

Din utbildningsbakgrund och verksamhetens rekryteringsbehov avgör om du blir anställd som stödassistent, stödpedagog eller vårdbiträde.

Gemensamt för de tre yrkeskategorierna är att du måste ha datorvana samt kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Erfarenhet av psykiatri och olika pedagogiska metoder är meriterande likaså B-körkort till manuellt växlad bil.

Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Eftersom begreppet ”tillsammans” genomsyrar vårt arbete behöver du kunna samarbeta bra med andra.

Om arbetsplatsen
På din arbetsplats arbetar du för allas rätt att fungera olika. Genom stöd, service och omvårdnad möjliggör vi tillsammans att Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning kan leva ett självständigt och gott liv.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera



Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
HR-Avdelning, rekrytering, tel:073-2092793

Facklig företrädare
Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu